Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 893

    Akıllı Saat ve Bileklik Satışlarında Artış Kaydedildi

    0

    IDC’nin yayınladığı son raporda 2020’nin üçüncü çeyreğinde giyilebilir cihaz satışlarının arttığı belirtildi. Tüm büyük üreticiler bir yıl öncesine göre daha çok akıllı saat ve bileklik sattı.

    Araştırma şirketi IDC, 2020’nin üçüncü çeyreğinde giyilebilir elektronik cihaz pazarının durumunu gözler önüne seren yeni bir rapor yayınladı. Söz konusu zaman aralığında dünya genelinde yaklaşık olarak 125 milyon adet akıllı saat ve bileklik satıldı. Yani 2019’un aynı zaman dilimine göre yüzde 35’lik artış görülüyor.

    Pazarın yüzde 33’lük bir kısmını elinde bulunduran Apple, liderliğini devam ettiriyor. Apple’ın hemen arkasında ise sırayla Xiaomi, Huawei ve Samsung geliyor.

    Beşincilik, Fitbit ve BoAt tarafından paylaşılmış durumda. Her iki şirket de üçüncü çeyrekte 3,3 milyon adet giyilebilir cihaz satışı gerçekleştirdiler.

    Artmaya devam edecek

    Tüm büyük üreticiler bir yıl öncesine göre daha fazla akıllı saat ve bileklik satışı gerçekleştirdi. Çoğu cihazın fiyatının düşmesi, bu tarz ürünleri çok daha geniş bir kitle tarafından ulaşılabilir hale getirdi. Satışlardaki yükselmenin en önemli sebeplerin biri de bu fiyat azalması. Uzmanlara göre, gelecekte giyilebilir elektronik cihaz pazarı önemli ölçüde büyümeye devam etmesi öngörülüyor. İlk kez akıllı saat ve bileklik alacak yeni müşteriler ve eski cihazlarını yenisiyle değiştirecek mevcut kullanıcılar sektörün süreli canlı kalmasını sağlayacak.

    Şeffaf OLED ekran sistemine dayanan otomatik kapılar!

    0

    LG, şeffaf OLED ekranlı otomatik kapılar üzerinde çalışıyor. LG, İsveçli üretici Assa Abloy Entrance Systems ile şeffaf OLED ekranlara sahip otomatik kapılar geliştirmek için ortaklık kurduğunu duyurdu. Kapılar işletmelerde kullanılacak ve LG bu ekranların, müşterileri karşılayabileceklerini, çalışanlarla iletişim kurabileceklerini veya reklam gösterebileceklerini söylüyor.

    LG’den şeffaf OLED ekranlı otomatik kapılar

    Teknoloji günden güne gelişiyor haliyle yeni teknoloji ile çok farklı fikirler ortaya çıkıyor. LG de televizyon tarafındaki ekran tecrübesini yeni bir şekilde ”şeffaf ekranlı OLED ekranlı otomatik kapılar” tarafında göstermeyi hedefliyor. OLED ekranları daha çok akıllı telefon ve saatlerde görüyoruz. Bu noktada daha iyi bir ekran deneyimi sunan bu ekran teknolojisi, insanların sıklıkla kullandığı AVM gibi yerlerde kullanılacak gibi görünüyor.

    LG bir süredir şeffaf ekranlarını zaten sergiliyor ve geçen yılın başlarında bir dizi şeffaf panel üstünde çalıştığını duyurmuştu. Şimdi ise ilk gerçek kullanım alanlarını göreceğiz.

    seffaf OLED ekranlı otomatik kapılar

    Şeffaf OLED ekran kullanan bir otomatik kapı sistemi geliştirilmesi gerçekten önemli zira LG, uzun zamandır da bu teknolojiyi geliştiriyor. Söz konusu şeffaf OLED ekranlı kapıların ilk etapta tahmin edebileceğiniz üzere reklam göstermek üzere kullanılacağı tahmin ediliyor. Bu ekran teknolojisinin geliştirilmesi ise yalnızca LG’ye özgü değil aynı zamanda ekran tarafında önemli buluşlara imza atan Samsung da dirsek çürütüyor.

    XPG soğutma çözümlerini LEVANTE 360 ile büyütüyor

    360mm uzunluğundaki 3 fanlı yeni LEVANTE işlemci soğutucusu, kurulumu kolay olan ve soğutma performansı yüksek bir ürün arayan kullanıcıları memnun edecek.

    Oyuncular, esporcular ve teknoloji meraklıları için hazır sistemler, bileşenler ve çevre birimleri üreten XPG, hepsi-bir-arada soğutma çözümlerine XPG LEVANTE 360 soğutucuyu eklediğini duyurdu.

    XPG LEVANTE 360, sıvı soğutma sistemleri alanında dünyanın en büyük markalarından olan Asetek®’in yedinci nesil pompa sistemini kullanıyor. 3 adet fanı bulunan sistemde 360mm uzunluğunda bir de radyatör yer alıyor. Etkili bir soğutma sunan LEVANTE 360’ın RGB aydınlatması ise oyunculara kasalarını kişiselleştirme imkânı veriyor.

    Asetek tarafından geliştirilen patentli soğutma sistemi, işlemci ısısını daha iyi kontrol edebilmek için PWN kontrol desteği olan bir pompa içeriyor. 360mm uzunluğundaki kocaman radyatör ve üzerinde 0,15mm boyutundaki mikro kanallar bulunan bakır plaka ise daha verimli bir ısı transferi sağlıyor. XPG, LEVANTE 360’ı sıvı yataklı (FDB) ve 4 pinli PWM (Pulse Width Modulation) motoru bulunan 3 adet 120mm büyüklüğünde renkli fanla tamamlamış.

    FDB ve PWM teknolojileri soğutma sisteminin çalışma ömrünü 40ºC’de 40,000 saate çıkarırken gürültü seviyesini maksimum çalışma esnasında 34dB ile sınırlıyor. Sistem tam performansla çalışırken 61,5 küp feet dakika (CFM) hava akışı sağlıyor.

    En Havalı Kasaları Süsleyen RGB Aydınlatma

    Etkin bir soğutma yanında göz alıcı bir görünüm sunmayı amaçlayan XPG LEVANTE 360, 20 adet RGB LED ile birlikte geliyor. Ayrıca soğutma bloğunun kapağında da RGB aydınlatma bulunuyor. Önde gelen pek çok anakart markasıyla uyumlu olan LEVANTE’nin ARGB bağlantısını kullanmak istemeyenler ise kutudaki ARGB kumandası ile fanların ve soğutucu bloğunun aydınlatmasını kolayca değiştirebilirler.

    HONOR’un akıllı tartısı Scale 2 Türkiye’de

    Vücut değerlerinin 14 farklı ölçümünü yapabilen akıllı tartı HONOR Scale 2’nin Türkiye satışları başladı.

    Gençlere yönelik teknolojik ürünleriyle değer yaratan HONOR, yeni ekosistem ürünleriyle hayatı kolaylaştırmayı sürdürüyor. Bu ekosistem ürünlerinin en yenisi olan akıllı tartı HONOR Scale 2, Türkiye’de tüketicilerin beğenisine sunuldu. 14 farklı vücut ölçümü yapması, 50 farklı kullanıcıya kadar veri kaydetmesi ve şık tasarımıyla öne çıkan HONOR Scale 2, tüm akıllı özellikleriyle sağlıklı bir yaşam sürdürmek isteyenlerin hedefini kolaylaştırıyor.

    Vücut ağırlığı, sağlıklı bir yaşam ve doğru beslenme için hassas şekilde belirlenmesi gereken bir ölçüm olmasına rağmen, tek başına yeterli olmuyor. HONOR Scale 2, 14 farklı ölçüm özelliği sayesinde vücudunuzla ilgili birçok önemli detayı takip etmenize yardımcı oluyor. Ağırlık ölçümünün yanı sıra Vücut Kitle Endeksi (BMI), Vücut Yağ Oranı, Kalp Ritmi, İç Organ Yağ Seviyesi, İskelet Kas Kütlesi, Yağsız Vücut Kütlesi, Bazal Metabolizma Hızı, Vücuttaki Su, Protein, Kemik Mineral İçeriği, Vücut Skoru, Vücut Yaşı ve Vücut Tipi gibi değerlerin de bilgisini veriyor. HONOR Scale 2, bunun yanında, geçmişe yönelik ölçüm değerlerini de mobil uygulama üzerinde tutarak, belirli dönemlerde vücutta yaşanan değişimi görmenizi, bu sayede egzersiz, diyet gibi uzun süreli planlamalarınızı doğru yapmanızı mümkün kılıyor.

    Tüm aile için detaylı veri

    50’ye kadar farklı kullanıcının bilgisini saklayabilen HONOR Scale 2, böylece tüm aile fertlerinin kendi verilerini kolayca takip etmesini sağlıyor. Ayrıca geçmiş ölçüm verilerine göre kullanıcıları tanıyabilen akıllı tartı, böylece ölçümü doğru kullanıcıyla eşleştiriyor.

    Audi’den artırılmış gerçeklik adımı

    Audi, lojistik süreçlerine Artırılmış Gerçeklik – AR (Augmented Reality) teknolojisini dahil ediyor. Lojistikte kullanılacak ve daha önceleri prototiplere göre hazırlanan konteyner ve diğer taşıma ekipmanlarını artık üç boyutlu hologramlar kullanılarak belirleniyor.

    Audi, lojistik süreçlerinde LayAR sistemini kullanmaya başladı. Layout ve Artırılmış Gerçeklik – AR bir birleşimi olan yazılım, Audi’nin bir üretim alanında kurulması planlanan raflar, bantlar, kutular gibi tüm lojistik yapı ve nesneleri, CAD verilerini kullanarak, üç boyutlu bir hologram olarak görselleştiriyor ve gerçek ortama gerçek boyutta yansıtıyor.

    Daha önce lojistik planlamalarında prototip kullanımına giden Audi, Artırılmış Gerçeklik sayesinde, birebir ölçekte bir görsellikle, sorunların erkenden fark edilmesini ve hızlı bir şekilde çözüm geliştirilmesini sağlıyor.

    Elde edilen tüm görüntüler, senkronizasyon yoluyla aynı anda birden fazla AR cihazında gösteriliyor ve kullanıcılar burada nesneleri hareket ettirebiliyor, döndürebiliyor veya değiştirebiliyor. Yapılan tüm değişiklikler gerçek zamanlı olarak görülüyor. Görüntünün paylaşımı sayesinde farklı tesislerde hatta ülkelerde olunsa dahi birlikte çalışmak so derece kolay hale geliyor.

    Böylece daha verimli ve hızlı bir planlama yapan lojistik ekibi, halen Ingolstadt’taki kaporta atölyesinde bir uygulamayı: araçların teslimatı için yeni bir sürücüsüz taşıma sistemini geliştiriyorlar.

    LayAR yazılımının, önümüzdeki tarihlerde ana fabrikada elektrikli otomobillerin üretiminde de kullanılması planlanıyor.

    TP Vision 2020’de rekor kırdı

    Philips TV & Sound’ın Avrupa’daki marka lisans ortağı TP Vision, şirketin 2020 yılında yüksek performanslı TV serisi, yeni çıkardığı ses ürünlerinin satışı, medyada yer alışı ve kullanıcı dönüşleri açısından olağanüstü bir yıl geçirdiğini açıkladı.

    Herkesin yaşam tarzına önemli değişiklikler getiren 2020, evlerde daha çok vakit geçirilmesine neden oldu. Kullanıcılar, evlerinde bulunan TV modellerini ve ses sistemlerini iyileştirmek ve yenilemek amacıyla üst modellerini satın aldı. Son üç yıldır en hızlı büyüyen, karlı ve yenilikçi TV markalarından biri olan Philips TV; 2020’de de Philips OLED ve Performans Serisi TV modelleriyle popülerliğini artırarak başarılı bir sene geçirdi.

    Philips’in 2020 model OLED TV’lerinde bulunan yapay zeka teknolojisi ve PQ görüntü kalitesinde referans gösterilmesiyle, serinin OLED805 ve OLED+935 model TV’leri Avrupa Medyası tarafından 86 adet ödül almaya hak kazandı. OLED805 modeli, ‘2020-2021 Yılında Alınabilecek En İyi OLED Televizyon ve EISA Ödül’ünü almaya hak kazandı. OLED+935 model ise ‘2020-2021 En İyi Ev Sineması Televizyonu’ EISA Ödülü’nü aldı.

    Philips TV satışları; başarılı ses mühendisliği markası Bowers&Wilkins ile hali hazırda devam eden işbirliğinin uzatılmasıyla B&W hoparlörlere sahip modeller, 2020 yılında bir önceki senenin iki katına çıkarak rakamlara ulaştı. Yalnızca Philips TV’lerde bulunan ambilight aydınlatma, 2020 yılında da kullanıcılarının en beğendiği özellik olmaya devam ediyor.

    OLED TV’lere ek olarak, Philips Performans Serisi TV’ler de içinde bulunduğumuz yılda satış rekorları kırdı. Philips TV’nin ‘The ONE’ olarak adlandırdığı Performans Serisi televizyonları kullanıcısına en yüksek kalitede görüntü ve sesi ulaşılabilir fiyatta sunuyor. Satışlar, Performans Serisi’nin Philips TV ailesine katılmasıyla son iki yılda iki katına çıktı. Aileye Performans Serisi Soundbar’ların da eklenmesiyle ‘Ev Sineması’ tecrübesi tamamlandı.

    Huawei Band 4 Pro : Spor tutkunlarına özel bileklik

    Gündelik hayatımızda en çok tercih ettiğimiz cihazlar arasında yer alan akıllı bileklikler, gün geçtikçe yeni özelliklerle hayatımızdaki yerlerini genişletiyor diyebiliriz. Huawei’nin yeni ürünlerinden biri olan Huawei Band 4 Pro  işte bu konuda oldukça iddialı.

    Huawei Band 4 Pro ’nun öncelikle tasarım detaylarına bakalım. Yumuşak plastik kayışı dahil toplamda yaklaşık 25 gram ağırlıktaki ürün, hem sağ hem de sol bilekte konumlandırılmaya uygun.

    Tasarım hatları itibarıyla çok da ilgi çekici olduğunu söylemek güç. Özellikle kayış tarafında, eski tip kancalı sistemin tercih edilmesi pek hoşumuza gitmedi. Pek çok bileklikte gördüğümüz düğmeli yeni sisteme yer verilmesi daha iyi olurdu.

    Kayış demişken, biliyorsunuz pek çok üreticiden farklı renklerde kayış tercihleri geliyor ve istekler doğrultusunda cihazın ana gövdesini çıkarıp kayışları takmak birkaç saniyede gerçekleşebiliyor. Ne yazık ki Huawei Band 4 Pro’da gövdeyi kayıştan rahatlıkla ayırıp farklı bir kayışa takma imkânı bulunmuyor. Ürünün siyah, pembe ve kırmızı renk seçenekleriyle satışta olduğunu da söylemeliyiz.

    Tasarım

    Tasarım, dolayısıyla kullanımı etkileyen bir diğer detay ise, şarj aparatı. Kutudan bir adet beyaz renkte USB kablosu, bir tane de siyah renkte şarj aparatı çıkıyor. Kablo ile aparatı birleştirdikten sonra, saati de şarj yatağına oturtarak şarj edebiliyorsunuz, ki biraz zahmetli bir iş olmuş bu. Daha ufak boyutlarda, kullanımı kolay bir manyetik yatak tercih edilebilirdi.

    Ek olarak, USB kablonun da çok kısa olduğunu, yaklaşık 20cm olduğunu belirtelim.

    Huawei Band 4 Pro’da 240 x 120 çözünürlüklü 0.95 inç ekran bulunuyor. Dokunmatik özelliği bulunan ve alt kısımda da bir tane ana tuşu bulunan ekran, Amoled teknolojisi üzerine inşa edilmiş. Genel olarak dokunuşlara hızlı tepkiler veriyor ve dış mekân kullanımlarında da tatmin edici bir parlaklık düzeyi var. Yine de…

    Ekran boyutu biraz daha büyük olabilir ve daha akıcı kullanım için yanlardan kavislendirilmiş ekran tipi tercih edilebilirdi.

    Huawei Band 4 Pro ile neler yapabilirsiniz?

    Pek çok akıllı bileklikte yer alan özellikler burada da var. Kalp ritminizi ölçebilir, adım sayabilir, yaktığınız kaloriyi görebilir ve uyku takibi gibi işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.

    Bunların yanında ürün, dahili bir GPS’e de sahip. Bu sayede, telefona başvurmadığınız esnalarda da, yaptığınız spor güzergahlarını detaylıca görebiliyorsunuz, ki bunun için Huawei’nin Health – Sağlık uygulamasını kurmalısınız.

    Sağlık uygulaması, Android ve iOS işletim sistemli telefonlar için ücretsiz olarak indirilip kullanılabiliyor. Biz, testlerimizi Android platformunda gerçekleştirdik.

    Ürün, HUAWEI TruSeen 3.5 teknolojisine sahip. Bu sayede kalp atış hızınızı yüksek doğruluk ile saptayabiliyor. Eğer olumsuz bir durum olursa, titreşimli sistemiyle size haber verebiliyor.
    Cihazdaki bir diğer teknoloji de TruSleep 2.0, ki bu sayede uykularınız takip ediliyor, ne kadar uyuduğunuz ve ne kadar kaliteli bir uyku deneyimi yaşadığınız hakkında bilgi sahibi olabiliyorsunuz.

    Egsersiz tipleri

    Tabii ki egzersiz tipleri ve bunlara göre yapılan ölçümler de önemli. Huawei Band 4 Pro, hem iç hem de dış mekânlarda gerçekleştirdiğiniz sportif faaliyetler için detaylı veri takibi gerçekleştirerek uygulama aracılığıyla sonuçları sizle paylaşabiliyor: Koşu, bisiklet sürüşü, kürek çekme, yürüyüş ve yüzme gibi.

    Bu arada, cihazın kandaki oksijen doygunluğu oranını ölçerek de size bilgi verebildiğini belirtelim.

    Bilekliği telefonunuza Bluetooth 4.2 kablosuz bağlantı teknolojisi ile bağlayabiliyor ve 10 metrelik mesafeye kadar sorunsuz bağlantı gerçekleştirebiliyorsunuz. Gerçi 4.2 yerine daha güncel bir sürüm tercih edilebilirdi.

    6 eksenli IMU sensörü, kalp atış sensörü ve kızılötesi aşınma sensörü gibi detayları bünyesinde barındıran cihaz, merak ettiğiniz pek çok konuda da yardımlar sunabiliyor.

    Örneğin, telefonunuza gelen aramaları bileklik aracılığıyla görebilir ve isterseniz kapatabilirsiniz. Telefonunuzdaki müzik kütüphanesini bileklik üzerinden yönetebilir, hava durumuna bakabilir ya da bildirimleri okuyabilirsiniz. Bildirimler demişken…

    Ürünün emoji ve görsel detayları bildirim olarak sunamadığını, yalnızca yazılı detayları paylaşabildiğini belirtelim. Evet, her ne kadar sistem dili İngilizce olsa da, Türkçe karakter desteği tarafında bir sorunu bulunmuyor.

    Tabii ki Huawei Band 4 Pro’da pek çok farklı arayüz seçeneği var. Mağazaya giderek ücretsiz olarak pek çok arayüzü akıllı bilekliğinize yükleyebilir ve kullanabilirsiniz. İster sportif olsun ister klasik, isterseniz de renkli. Seçim size kalmış.

    Huawei’nin bu güncel akıllı bilekliği, tek şarj ile yaklaşık 1 haftalık kullanım sunabiliyor. Eğer sürekli spor yapıyor ve çok yoğun kullanımlar gerçekleştirerek deyim yerindeyse “etinden sütünden yararlanıyorsanız”, tek şarj ile 4 günlük kullanım mümkün.

    Huawei ürün ailesi hakkında detaylı bilgi ve satın almak için buraya tıklayın

    2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    Pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılının bitmesine sayılı günler kala 2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri netleşmeye başladı.

    Geçmişten günümüze Instagram yemek trendleri

    0

    Instagram her geçen yıl popülerliğini artırırken, farklı trendlere de sahne oluyor. Bazı yardım kampanyaları için düzenlenen meydan okumalardan, saç ve makyaj trendlerine kadar pek çok kategoride insanlar birbirlerine meydan okuyor. Yemek ve içecekler söz konusu olduğunda ise Instagram farklı fikirler sunuyor. 

    Bu yıl emojiler arasına da giren bubble tea, yıllardır kahve fotoğraflarının vazgeçilmezi latte sanatı, renkli ekmekler, çikolata şelalesi kekler ve daha niceleri. Instagram sayesinde gıda endüstrisi de zenginleşti. Instagram’ın 10. yılı olduğunu da hesaba kattığımız zaman bu trendleri sizlere sunmak oldukça keyifli olacak. İşte sizler için on yılda en popüler olmuş Instagram yemek trendleri:

    Bulut ekmek

    Ekmek türleri farklı şekillerde karşımıza çıksa da bulut ekmek, renkli olmasıyla dikkat çekiyordu. Binlerce kişinin renkli ve içi bulut gibi olan ekmeklerinin fotoğraflarını paylaştığı gönderiler ana sayfalarımızı renklendirdi. 

    Aktif karbon ile kararan yiyecekler

    Aktif karbon ile birlikte ekmekler, dondurmalar, tatlılar içecekler her şey siyah renge büründü. Oldukça havalı duran siyah yiyecekler Instagram sayesinde patlama yaşadı. 

    Bubble Tea

    Bubble Tea Türkiye’de popülerlik kazanmamış olsa da Tayvan’da başlayan öyküsü, Instagram’ın en popüler içeceğine dönüşmesiyle sınırları aşmayı başardı. Pek çok şekilde tarif ile YouTube’da yerini alan bu içecek, Instagram fotoğraflarını da süslemeyi başardı. Hatta TikTok üzerinden de binlerce tarif ve video paylaşan insanlar içeceği olduğundan daha popüler hale getirdi.  

    Her şeyi pastaya dönüştürme trendi

    Pastayı kim sevmez ki? Instagram’da popüler olan bazı fırıncılar günlük malzemelerden kek yapmaya başladığında, tüm Internet bu akıma katılmak istedi.  Böylece ‘her şey pastadır’ trendi ortaya çıktı. Ayakkabılardan bitkilerden, bir kalıp peynire kadar her şey kek haline getirildi. Hatta bunlar oldukça fazla kişiye ulaşarak sosyal medya aleminde renkli anlara sahne oldu. 

    Her şeyde var bir avokado!

    Instagram’da sağlıklı yaşam trendinin bir sonucu olarak sağlıklı ve besleyici olan avokado her tarifte karşımıza çıkmaya başladı. Daha çok avokadolu tost olarak Instagram profillerini süsleyen bu besin, farklı salata ve yemek tariflerinde de bize göz kırpmıştı.  

    Şişkin omletler/pankekler

    Farklı bir pişirme yöntemi ile hazırlanan omlet ve pankekler şişkin ve yumuşak yapısı ile sosyal medya fenomenlerinin profillerinde kendisine yer bulmuştu. Tatlı görünümü ile dikkat çeken bu tarifler çok çeşitli olarak karşımıza çıkıyor. Japon kültüründen esintiler taşıyan bu tarif kısa süre içinde popüler hale geldi. 

    Kahvaltılık renkli tahıllı kaseler

    Çok fazla çeşitte sosyal medya fenomenlerinin mutfağına girmeyi başaran yulaflı menüler, renkli meyveleri, yoğurt ve süt gibi farklı bileşenleri içeriyor. Zaman zaman ülkelere ve bölgelere özgü kuruyemiş ve meyvelerle karşımıza çıkan bu sağlıklı kaseler pek çok restoranın menüsünde yerini aldı bile. 

    Matcha ile birlikte yeşillenen yiyecekler ve içecekler

    Matcha ile birlikte yiyecekler ve içeceklerin bir kısmı yeşillendi. Pek çok kişi bu sayede farklı bir tada sahip olan Matcha’yı keşfetmiş oldu. Yeşil içecekler ve yiyecekler yakın zamanda hem sosyal medya aleminde hem de genel anlamda pek çok kişinin dikkatini çeken bileşenleri içeriyor. Matcha metabolizmayı düzenlemesi ve sindirimi kolay olması açısından tercih ediliyor. 

    Şahane Cuma’nın Şahane Sonuçları

    MediaMarkt Türkiye, geleneksel olarak her yıl gerçekleştirdiği Şahane Cuma indirimlerinin ardından teknolojiseverlerin tercihlerine yönelik kampanya verilerini açıkladı. Buna göre kampanyada en çok Apple AirPods 2. Nesil tercih edilirken en çok satın alınan cep telefonu ise iPhone 11 64 GB oldu. Şahane Cuma’ya ek olarak ay boyunca büyük indirimler gerçekleştiren MediaMarkt, kasım ayında cirosal anlamda yüzde 137’lik bir artış elde ederken online’da da yüzde 405’lik bir büyüme gerçekleştirdi.

    Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, geçtiğimiz haftalarda tüm dünyada Kasım ayının son Cuma gününe denk gelen Şahane Cuma’ya yönelik büyük indirimlerini Türkiye’de de gerçekleştirdi. Kampanya kapsamında binlerce üründe yüzde 70’e varan indirimler sunan MediaMarkt, bu süreçte teknolojiseverlerin en çok tercih ettiği ürünleri açıkladı.

    Buna göre hem MediaMarkt mağazalarında hem de mediamarkt.com.tr üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin en çok tercih ettiği ürün Apple AirPods 2. Nesil bluetooth kulaklık oldu. MediaMarkt’ın ön plana çıkardığı ürünlerden olan AirPods 2. Nesil’in tercih edilme nedenleri arasında ise önemli bir indirimle satışa sunulması bulunuyor.

    CLUB üyelerine indirimle sunulan ürün kategorisinde en çok satılan oldu

    Önceki yılların verileriyle karşılaştırıldığında göze çarpan detay, akıllı telefonların liderlikteki yeri oldu. Akıllı telefonlar birçok kampanya döneminde en çok satılan ürünler arasında yer alsa da Şahane Cuma’da birinci olamadılar. Bununla birlikte indirim döneminde tüketicilerin en çok tercih ettiği akıllı telefon ise yine Apple marka iPhone 11 64 GB oldu. iPhone 11 64 GB, Şahane Cuma’da MediaMarkt CLUB üyelerine ekstra indirimlerle satışa sunulmuştu.

    Alışveriş en çok 19 ile 22 saatleri arası yapıldı

    Pandemi nedeniyle mediamarkt.com.tr üzerinden yapılan alışverişlerin arttığı dönemde, bu alışkanlığın bir devamı olarak tüketicilerin alışveriş saatlerinde de değişiklik yaşandı. Geçtiğimiz yıllarda Şahane Cuma kampanyalarını Perşembe gecesinden başlatan MediaMarkt Türkiye, normal şartlarda teknolojiseverleri Perşembe akşamından mağazalarında ağırlamaya başlıyordu. COVID-19 salgını nedeniyle evden çalışanların ve online alışveriş alışkanlıklarının artması, tüketicilerin en çok alışveriş yaptığı saatlerde de değişiklik yaşanmasına neden oldu. Buna göre tüketiciler mediamarkt.com.tr üzerinden en çok alışverişi, mesai saatlerinin hemen ardına denk gelen saat 19.00 ile 22.00 arasında yaptı.

    Her 3 kişiden biri MediaMarkt’ı ziyaret etti

    Tüketicilerin mediamarkt.com.tr’yi ziyaret etme oranlarında da önemli artışlar yaşandı. Kasım aynı boyunca teknolojiseverler, mediamarkt.com.tr’yi 23 milyon kere ziyaret etti. Bu veriler, neredeyse Türkiye’de her 3 kişiden 1’inin MediaMarkt Türkiye’nin online mağazasını ziyaret ettiği anlamına geliyor.

    Ağırlıklı olarak gençler alışveriş yaptı

    Verilere göre en çok alışveriş yapan kişilerin 25 ile 34 yaş aralığındaki bireyler olduğu görüldü.

    En çok alışveriş büyükşehirlerden yapıldı

    Hem mağazalardan hem de online kanallardan yapılan alışverişler incelendiğinde bunların en çok, nüfus yoğunluğuna da paralel olarak büyükşehirlerden yapıldığı görülüyor. Buna göre en çok alışveriş yapan il İstanbul olurken onu, Ankara ve İzmir takip etti. Listenin ilk 5’inde yer alan diğer iller ise Adana ve Bursa oldu.

    MediaMarkt Türkiye cirosunu yüzde 137 artırdı

    MediaMarkt Türkiye, kasım ayı boyunca gerçekleştirdiği kampanyalarla cirosunda yüzde 137’lik büyüme gerçekleştirdi. Bununla birlikte tüketicilerin online alışverişe yöneldiği dönemde MediaMarkt, mağazalarında elde ettiği başarılı sonuçlara ek olarak online kanalda da önemli bir performans gerçekleştirerek yüzde 405’lik bir büyüme gösterdi.