Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 669

    Havalar soğudu, MediaMarkt elektrikli ısıtıcılarda fırsatlar başlattı

    Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, soğuk havanın ülkenin neredeyse tamamında etkisini göstermesiyle tüketicilerin en çok ihtiyaç duyacağı ürünlerden olan elektrikli ısıtıcılarda kampanya başlattı. Ürünlerin fiyatı 119 TL’den başlarken MediaMarkt, hangi ürünün tercih edeceğine karar veremeyenler için yönlendirme rehberi de hazırladı.

    Elektronik perakendenin uzmanı MediaMarkt, soğuk havaların yurdun neredeyse tamamında etkisini göstermesiyle çeşitli elektrikli ısıtıcılarda özel fırsatlar başlattı. “Çok ısınacağınız fırsatlar MediaMarkt’ta” diyen marka; klima, ısıtıcılar, radyatörler ve şofben & termosifon kategorilerinden çeşitli ürünlerde kampanya düzenliyor. Bu kapsamda fiyatları 119 TL’den başlayan çeşitli ürünler tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Kampanya 23 Aralık tarihine kadar devam edecek.

    MediaMarkt, bu kampanyasına ek olarak elektrikli ısıtıcılar hakkında bir rehber de yayınladı. MediaMarkt, rehber ile hangi elektrikli ısıtıcıyı seçeceğine karar veremeyen tüketicilere yardımcı olmayı hedefliyor. Buna göre elektrikli ısıtıcı denilince akla gelen ilk modeller olan “infrared ısıtıcılar”, ışık desteği ile doğrultulduğu bölgeyi ısıtma özelliğine sahip. Bu nedenle yaydığı ısı geçici olmakla birlikte oldukça kuvvetli bir şekilde ortamı ısıtabiliyorlar. Buna ek olarak ortam yeteri kadar ısındığında kendini durdurma ve soğuduğunda ise tekrar çalıştırma özelliğine sahip olan bu cihazlar, az enerji tüketme özellikleriyle de bazı alternatiflerinden sıyrılıyor.

    MediaMarkt Türkiye’nin hem mağazalarında hem de online kanallarında satışa sunduğu bu cihazların tüketicinin ihtiyacına göre alternatif form seçenekleri bulunuyor. Örneğin fanlı ısıtıcılar, yağlı radyatör, ayak ve infrared ısıtıcılar kendi içlerinde kullanım alanına ve fonksiyonlarına göre çeşitlilik gösteriyor. Mini sobalar, duvara monte edilen ve kule tipi modeller gibi diğer modeller ise farklı özellikleriyle birbirlerinden ayrışıyor.

    Fanlı ısıtıcılar küçük alanlar için tercih sebebi

    Tüketiciler, elektrikli ısıtıcı alırken öncelikle ürünü nasıl bir ortamda kullanacağını göz önünde bulundurmalı. Örneğin taşınabilirlik özellikleri sayesinde oldukça tercih edilen modellerden olan fanlı cihazlar, soğuk kış günlerinde hızla ısıtılması arzu edilen çocuk odası, banyo, mutfak gibi nispeten küçük alanlarda çokça değerlendiriliyor. Fanlı ısıtıcılar, modele göre farklı güç değerlerinde olabiliyor ve böylece kademeli ısıtma seçenekleri de sunabiliyor.

    Elektrikli/Infrared ısıtıcılar kendi içinde farklı modellere ayrılıyor

    Infrared ısıtıcılar bütçeye ve kullanım alanına göre oldukça çeşitli seçenekler sunuyor. Bu nedenle tüketiciler öncelikle hangi ve ne kadar büyüklükte bir ortamda bu cihazları kullanacağını iyi hesaplamalı. Bünyesinde farklı model, marka, renk ve tasarımlarda infrared ısıtıcılar bulunduran MediaMarkt’a göre ayaklı ısıtıcılar hem iş yerleri hem de evler için ideal bir tercih. Mini modeller, ayaklı ve taşıma koluna sahip oldukları için ortam fark etmeksizin tercih unsuruyken kule tipi modeller de diğer ürünlerden ekstra özellikleriyle ayrılıyor. Ayaklı modeller ısıyı ortama yayabilirken mini modeller kısa süreli ısınma sağlıyor. Daha modern bir görünüme sahip olan kule tipi modellerde de programlanabilen ısı kontrolü mevcut.

    Termostatlı cihazlar tasarruf sağlayabiliyor

    Ortamın soğuk ya da sıcak olduğunu anlayarak devreye giren termostat özelliği sayesinde cihazlar belirtilen sıcaklığa ulaşınca kendini kapatarak gereksiz enerji harcanmasını engelliyor.

    Zamanlayıcısı da var

    Isıtma gücü gösterildiği ve sıcaklığın takibinin yapılabildiği dijital LCD ekran, uzaktan kumanda gibi ilave özellikler, tüketicilerin ürünleri tercih ederken dikkat ettiği diğer ekstra işlevler arasında yer alıyor. Kule tipi elektrikli ısıtıcı modellerinde ise açma-kapama zamanlayıcısının olması da ön plana çıkan özellikler arasında yer alıyor.

    Açık alanlarda kullanım imkanı sunuyor

    Kafe ve restoranların açık alanlarında dikkat çeken bu modeller, evlerin balkon veya teras gibi alanlarında da kullanım imkanı sunuyor. Açık alanlarda kullanılabilen bu ürünler sayesinde tüketiciler, soğuk havalarda dahi evlerinin bu alanlarını değerlendirebiliyor.

    WhatsApp Business nedir, nasıl kullanılır?

    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir açıkladım.

    WhatsApp Business nedir?

    WhatsApp Business, popüler sohbet uygulamasının şirketlerin müşterilerle kolay etkileşim sağlaması için hazırladığı küçük bir araçtır. Uygulama, bir ürün kataloğu oluşturma, otomatik yanıtlama ve mesaj istatistiklerini kontrol etme gibi işlevler sunar.

    Ocak 2018’de yayınlanan WhatsApp Business, aslında öncelikle küçük işletmelere yönelik bir çözüm. WhatsApp Business ile müşteriler şirketle kolayca ve doğrudan iletişime geçebilir. Şirketler açısından bakıldığında ise uygulama, müşteri iletişimlerini organize etmeyi, satışları ve ödemeleri takip etmeyi sağlayan bir araçtır.

    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir?
    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir?

    WhatsApp Business faydaları: İş aracı kime uygun?

    Uygulama, şirket profilini özel WhatsApp profilinden ayırmak isteyen girişimcilere yöneliktir. Bir iş profili ile konum, açıklama, açılış saatleri, e-posta ve web sitesi gibi bilgilerle şirketinizi tanımlayabilirsiniz. Telefon numarası doğruladğınızda, hesabınız ayrıca yeşil tik alır.

    WhatsApp Business özellikleri

    Bir şirket profili oluşturmanın yanı sıra, WhatsApp Business, onu standart mesaj aracından ayıran bir dizi başka işlev sunar.

    Otomatik mesajlar

    Şirket sorumluları ya da çalışanları günün herhangi bir saatinde her mesaja kişisel olarak cevap veremeyebilir. Bu nedenle WhatsApp Business, müşteri mesajlarına otomatik olarak yanıt vermek için çeşitli seçenekler sunuyor. Örneğin, otomatik karşılama mesajları hazırlayabilirsiniz. Bir müşteri şirketinize ilk kez yazdığında veya 14 gün boyunca işlem yapmadan tekrar yazdığınızda otomatik mesaj gönderebilir.

    İkinci seçenek ise otomatik ofis dışı mesajlarıdır. Yani mesai saatleri dışında aldığınız mesajlara otomatik bir yanıt hazırlayabilirsiniz. Bu işlev çalışma saatlerinde devre dışı bırakılır. Ayrıca ofis dışı mesajları, sabit bir zaman için de ayarlanabilir.

    Hızlı yanıtlar

    WhatsApp Business, bir anahtar kelime ile kullanabileceğiniz hazır hızlı yanıtlar yazma imkanı sunar. Bunun için klavyede “eğik çizgi” yani “/” ve karşılık gelen anahtar kelime yazılması gerekir.

    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir?
    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir?

    Mesaj istatistikleri

    WhatsApp’ın kurumsal versiyonu, mesaj istatistiklerini içeren bir genel bakış panosuna sahiptir. Buradan kaç mesajın gönderildiğini, iletildiğini, okunduğunu ve alındığını kontrol edebilirsiniz.

    Alışveriş sepeti

    2020’nin sonunda WhatsApp’a alışveriş sepeti işlevi geldi. Bu, şirketlerin ve tüketicilerin uygulama aracılığıyla bir şeyler satın almalarını kolaylaştırıyor. Her ne kadar henüz Türkiye’de devreye girmemiş olsa da, bu özellik ile bir WhatsApp mağazası aracılığıyla birden fazla ürün sipariş etmeyi ve ödeme yapmayı sağlıyor. Satıcıların sipariş takibi yapması kolaylaşırken, özelliği kullanım için tek gereklilik, alıcıların görebileceği bir ürün kataloğu oluşturmak. Alışveriş özelliği açık WhatsApp Business hesaplarında, profilde bir alışveriş sepeti sembolü görünür.

    Sohbet etiketi

    Müşterilerle yapılan sohbetleri sınıflandırmak da WhatsApp Business ile kolaylaşıyor.  Farklı renkli etiketler atayarak kiminle ne konuşulduğunu mesajlara bakmadan anlayabilirsiniz. WhatsApp Business beş hazır etiket sağlıyor, ancak bunların sayısı istendiğinde artırılabiliyor.

    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir?
    WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir?

    WhatsApp Business’ın sınırlamaları

    Standart sürüme kıyasla WhatsApp Business’ta herhangi bir kısıtlama yoktur. Bu, uygulamanın WhatsApp Web ile uyumlu olduğu, kişilerin engellenebileceği veya sohbetlerin spam olarak işaretlenebileceği anlamına gelir. Mesajlar, tıpkı WhatsApp’ta olduğu gibi uçtan uca şifreleme özelliği ile korunur. Resim, sesli mesaj ve dosya gönderme özellikleri de WhatsApp’taki gibi gibi çalışır. Ayrıca arama da yapabilirsiniz.

    Diğer yandan WhatsApp standart sürümünü de her zamanki gibi kullanmaya devam edebilirsiniz. Fakat WhatsApp Business hesabı ayrı bir telefon numarasına bağlıysa, her iki uygulamayı aynı anda kullanmak için çift SIM’li bir akıllı telefon gerekir.

    Uygulama ücretsiz olarak indirilebilir ve tamamen ücretsiz olarak kullanılabilir.

    2022 yılında tanıtılması beklenen akıllı telefonlar

    2021 yılı her açıdan bir önceki yıldan daha iyi geçse de teknoloji açısından sorunların devam ettiği bir yıldı. Apple, Samsung, Xiaomi ve Huawei gibi dev teknoloji şirketleri akıllı telefonlarının tedariği konusunda yeni sorunlar yaşamaya başladı. Dünya genelinde yaşanan sorunlar yeni cihazların fiyatlarına yansıdığı için de yeni akıllı telefonların tüketiciye ulaşması da zorlaşıyor. Öte yandan gelecek yıla birkaç gün kalmışken 2022 yılında tanıtılmasına kesin gözüyle bakılan bazı akıllı telefonlar var. İşte 2022 yılında tanıtılacak olan akıllı telefonlar:

    2022 yılında tanıtılacak olan akıllı telefonlar arasında ilginç modeller var

    Apple iPhone 13 ile dikkat çekenken 2022 yılında elbette iPhone 14 ile bizleri karşılayacak. OnePlus tarafında ise 10 Pro, Samsung ise Galaxy serisine yeni eklemeye hazırlandığı S22 Ultra yanında Galaxy S21 FE ile bizleri karşılayacak gibi duruyor. Elbette sürprizler de olacak. Çıkması kesin olan telefonlar yanında ‘sürpriz’ olacak modeller de olabilir.

    iPhone SE 3

    Şimdiye kadar ortaya çıkan raporlar ve söylentilere göre Apple iPhone SE’nin yeni versiyonunu piyasaya çıkartacak. iPhone SE 3 olarak adlandırılması beklenen bu telefonun uygun fiyatlı olması dikkat çekici. Zira şu anda Apple tarafında en uygun fiyatlı telefon serisi ‘SE’ oluyor. Dört yılın ardından ilk kez 2020 yılında yeni modeli tanıtan Apple, SE 3 için de 2 yıl beklemiş oluyor. MacRumors’a göre Ming-Chi Kuo 2022 yılının ilk yarısında iPhone SE 3’ü göreceğimizi söyledi.

    Bir diğer raporda ise iPhone 13 serisinde yer alan işlemci, yeni cihazda da kullanılacak. Touch ID için iPhone SE tercih eden kullanıcılar için durumlar biraz karışık. Zira telefonda fiziksel bir güvenlik yönteminin kullanılıp kullanılmayacağı henüz belli değil.

    iPhone 14 serisi

    iPhone 13 serisi ile dikkat çeken ve bazı yenilikleri de cihazlarında buluşturan Apple, iPhone 14 ile daha büyük yenilikler/geliştirmeler sunacak olmasıyla öne çıkabilir. Kamera, tasarım ve ekran boyutu tarafında önemli geliştirmeler ile gelmesi beklenen iPhone 14 serisinin, iPhone 14 Max olmak üzere süper boyutlara ulaşacak bir modele ev sahipliği yapacağı aktarılıyor.

    2022 yılında tanıtılacak olan akıllı telefonlar-000000

    Yeni raporlar iPhone 14 ile ‘mini’ serisinden vazgeçileceği ve kamera tarafında da 48 Megapiksellik çok daha gelişmiş bir lensin ekleceneceği öngörülüyor. Yine Apple analisti Kuo’nun bir raporunda yer verdiği ifadeler arasında iPhone 14 ile Apple’ın çentiği telefonlarından kaldırması oluyor. Kuo’ya göre iPhone’larda artık ön kamera ekran deliğinde yer alacak.

    Samsung Galaxy S22 Ultra

    Samsung geniş ekran ve kalem desteği sunduğu S21 Ultra modeliyle çok konuşuldu. S22 Ultra için de S-Pen desteğinin devam etmesi bekleniyor. Galaxy Note serisinin devamı olduğu aktarılan S22’nin çok daha gelişmiş S-Pen desteğiyle kullanıcıların karşısına çıkacağı söyleniyor. Ortaya çıkan birkaç raporda da S22 Ultra’da S-Pen için bir haznenin bulunacağı iddia edildi.

    Samsung Galaxy S22 Ultra

    Yine yaptığı tahminlerle adından söz ettiren Ice Universe de Galaxy S22 Ultra için sürekli optik yakınlaştırma yapabilen bir kamera sistemine sahip olacağını ima etti.

    Samsung Galaxy S21 FE

    Galaxy S21 serisinin ‘FE’ versiyonunu 2021 yılında sunmayan Samsung’un Galaxy S21 FE modeli için 2022 yılını uygun görmüş gibi duruyor. Güney Kore merkezli bir internet sitesinde Samsung’un ocak ayında Galaxy S21 FE modeli için bir tanıtım videosu yayımlayacağı duyuruldu.

    OnePlus 10 Pro

    Sunduğu telefonlardaki kamera özellikleriyle kullancıları etkileyen OnePlus, 10 Pro modelini tanıtmaya hazırlanıyor. Uygun fiyatlı telefonlarıyla alternatif donanımlara sahip modeller arasında rekabeti kızıştıran şirket, OnePlus 9 Pro ile takdir toplamıştı. OnePlus 10 Pro’da ise üçlü bir kurulum yer alacak. Telefonun, 120Hz ekran yenileme hızı sunacağı, 6.7 inçlik 1.440 piksellik AMOLED ekran ile  5.000 mAh batarya ve 128/256 GB depolama alanı sunması bekleniyor.

    Google Pixel 6a

    Google’ın sevilen serisi Pixel için 2022 yılının ilk çeyreğinde yeni bir hamle gelecek. Pixel 6a’nın tanıtımının 2022 yılında gerçekleşeceği pek çok uzman tarafından bekleniyor. Pixel 6 serisinin daha uygun fiyatlı bir üyesi olacağı söylenen 6a için özel bir rapor yayımlandı.

    2022 yılında tanıtılacak olan akıllı telefonlar

    Bu raporda telefonun görüntüleri de dahil olmak üzere bazı özellikleri de sızdırıldı. Telefonun 6.2 inç OLED yapıda bir ekranla bizleri karşılamsı bekleniyor ve ön kamera da bir ekran deliğinde yer alacak. Arkada ise ikili bir kamera sistemi bulunacak.

     

    Bu telefonlar 2022’de arama özelliğini kaybedecek: İşte liste

    Bu telefonlar 2022’de arama özelliğini kaybedecek: İşte liste

    Akıllı telefon sektöründeki değişim tüm hızıyla sürüyor. Şirketler, gün geçtikte üst düzey teknolojilere sahip modellerini kullanıcılara sunarken, aksi şekilde eski telefonlar da gözden düşmeye başlıyor. Bunun yeni bir örneği kısa süre önce yaşandı. Dünyaca ünlü telekomünikasyon şirketleri, 2022 yılında 3G hizmetinin sonlandırılacağını ve bu doğrultuda binlerce telefonun arama özelliğini kaybedeceğini açıkladı.

    Bunları hemen silin: 2 mobil uygulamada Joker trojanı tespit edildi!

    İşte arama özelliğini kaybedecek modeller

    5G kullanımının yaygınlaşmasının ardından telekomünikasyon şirketler de kritik adımlar atmaya başladı. Bu noktada AT&T, Verizon ve T-Mobile başta olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki firmalar, tüm odaklarını 4G (LTE) ve 5G hizmetlerine verme amacıyla 2022’de 3G hizmetinin durdurulacağını açıkladı. Böylelikle aşağıda vereceğimiz modeller, önümüzdeki yıldan itibaren mesaj gönderme, arama yapma ve internete bağlanma işlevlerini kaybedecek. Şu an için aynı uygulamanın ülkemizde geçerli olup olmayacağı ise bilinmiyor.

    İşte liste:

    • Archos 53 Platinum
    • HTC Desire 500
    • Samsung Galaxy Trend Lite
    • Samsung Galaxy Trend II
    • Samsung Galaxy S3 mini
    • Catepillar Cat B15
    • Sony Xperia M
    • Wiko Dark Knight
    • Samsung Galaxy Xcover 2
    • Huawei Ascend G740
    • ZTE Grand S Flex
    • Lenovo A820
    • Huawei Ascend Mate
    • ZTE V956
    • UMi X2
    • Huawei Ascend D2
    • Samsung Galaxy Core
    • Run F1
    • THL W8
    • ZTE Grand X Quad v987
    • ZYE Grand Memo
    • Samsung Galaxy Ace 2
    • LG Lucid 2
    • LG Optimus F6
    • LG Optimus L3 II Dual
    • LG Optimus F5
    • LG Optimus L5 II
    • LG Optimus L5 II Dual
    • LG Optimus L3 II
    • LG Optimus L7 II Dual
    • LG Optimus L7 II
    • LG Optimus f6
    • LG Enact
    • LG Optimus L4 II Dual
    • LG Optimus F3
    • LG Optimus L4 Ii
    • LG Optimus L2 II
    • LG Optimus F3Q

    Snapchat hesaplarını ele geçiren dolandırıcılara dikkat!

    Bir siber güvenlik kuruluşu, genç kullanıcıların yoğun olarak kullandığı Snapchat uygulamasında hesapların ele geçirilmesini gündeme aldı.

    Teknoloji kullanımı her yaş grubunda yaygınlaşmasına karşın teknoloji okuryazarlığı aynı hızla artmıyor. Siber suçlular  yeni uygulamalara uyum sağlamakta zorlanan eski kuşak ile güvenlik uygulamalarını önemsemeyen  yeni kuşağın ortak sorunu haline geldi. Hem teknolojik gelişmeleri hem de kullanıcıların zayıf noktalarını inceleyerek hareket eden siber suçlular ise bu durumdan çok memnun. Teknoloji düşkünü olarak kabul edilen Z kuşağını hedef alan siber dolandırıcıların işini kolaylaştıran ise bu kuşağın güvenliği hafife almaları. Genç kuşak iki faktörlü kimlik doğrulama kullanma ve arkadaşlarıyla parolalarını paylaşmama gibi birçok güvenlik önlemi konusunda hassas davranmıyor.

    Kişisel bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın

    Güvenlik uzmanları kötü niyetli kişilerin her yerde olabileceğine dikkat çekerek Snapchat uygulamasında gelen onay kodlarının kimseyle paylaşılmamasını öneriyor. Özellikle kalabalık alanlarda, bir uygulamaya veya internet sitesine hassas bilgilerinizi girerken başkalarının ekranınızı görmesini engelleyin. Bildirimlerin ön izlemesini kapattığınızdan emin olun, bu sayede telefonunuz kilitliyken gelen bildirimleri meraklı gözlerden koruyabilirsiniz. Ayrıca, etrafınızda başkaları varken telefonunuzu veya tabletinizi kullanıyorsanız kısa mesajlarınızı mutlaka takip edin.

    Bilgisayar korsanları çaldıkları Snapchat hesaplarında  telefon numarasını, e-posta adresini değiştirdiyse veya iki faktörlü kimlik doğrulama eklediyse hesabın gerçek sahibinin hesabını geri alabilmesi çok zor olabiliyor.

    Snapchat hesabınızı nasıl güvende tutabilirsiniz? 

    Güçlü ve benzersiz bir parola kullanmanın yanı sıra Snapchat ayarlarından iki faktörlü kimlik doğrulamayı açmalısınız. Snapchat uygulamasında ‘Ayarlar’ bölümüne girin ve ‘İki Faktörlü Kimlik Doğrulaması’ ayarını bulun. SMS tabanlı 2FA kullanmanın yanı sıra Microsoft Authenticator veya Google Authenticator gibi kimlik doğrulama uygulaması kullanmanın faydalı olacağını unutmayın.

    2022 LG UltraFineTM OLED Pro monitörler duyuruldu

    LG Ultrafine OLED Pro monitörler görüntü kalitesinde yeni standartlar sunuyor…

    LG, 2022 LG UltraFineTM OLED Pro monitörlerinin (32BP95E, 27BP95E modelleri) duyurusu ile profesyonel düzeyde ekran çözümleri için yüksek standartlar belirliyor. OLED’in kendinden aydınlatmalı piksellerinin avantajlarını masaüstüne sunan monitörler, profesyonel görsel efekt sanatçılarının, video editörlerinin ve diğer yaratıcı endüstri rol modellerinin talep ettiği doğru renk üretimini ve üstün HDR ve SDR performansını sağlıyor.

    LG’nin en yeni 32 ve 27 inç OLED Pro modellerinin, 1.000.000:1 kontrast oranına ve DCI-P3 renk alanının yüzde 99’una sahip 4K UHD çözünürlüklü (3.840 x 2.160) ekranları, onları en ayrıntılı dijital projeler için bile uygun hale getiriyor. Her iki yeni ekran da etkileyici renk doğruluğu ve kontrast için bağımsız piksel kontrolü sunuyor ve OLED ekranlar arkadan aydınlatma gerektirmediğinden, bu UltraFine monitörlerde birçok LCD ekranda yaygın olan dikkat dağıtıcı hale etkisi veya dalgalanma bulunmuyor.

    Monitörlerin üretkenlik için en uygun koşullarda canlı renkler göstermesini sağlamak amacıyla, her iki OLED Pro monitör de çıkarılabilir, kendi kendini kalibre eden sensörler ve monitör kapakları ile birlikte geliyor. Kalibrasyon sensörü, ücretsiz olarak indirilebilen LG Calibration Studio yazılımıyla birlikte kullanıldığında, kullanıcı tarafından önceden belirlenen zamanlarda ekrandan yayılan ışığı ölçüyor ve yüksek derecede renk doğruluğu ve tutarlılığı sağlamak için gerekli ayarlamaları otomatik olarak yapıyor. Daha da fazla renk ve görüntü doğruluğu için, dış ışık kaynaklarından gelen rahatsız edici yansımaları ve parlamayı önlemek için başlık takılabiliyor.

    ABD’de DNA test merkezinden 2 milyonu aşkın kişinin ‘çok gizli’ verileri çalındı

    ABD’de DNA Diagnostics Center adlı DNA test merkezinin siber saldırıya uğradığı ve 2 milyonu aşkın kişinin verilerinin çalındığı açıklandı. İşte detaylar…

    ABD’de büyük kurum ve kuruluşlara yönelik ciddi ölçekli siber saldırıların ardı arkası kesilmiyor. Bu kapsamda son dönemdeki en çarpıcı gelişmelerden biri, DNA Diagnostics Center adlı DNA test merkezinin uğradığı saldırı oldu. Siber korsanların toplamda 2 milyon 102 bin 436 kişiye ait çok gizli verilere erişim sağladığı ortaya çıktı. Söz konusu veriler arasında sosyal güvenlik numaraları ile banka bilgilerinin de bulunduğu kaydedildi.

    6 Ağustos 2021’de ortaya çıkarılan siber saldırı sonucunda 2004-2012 yıllarına ait müşteri bilgilerinin sızdırıldığı belirtildi. Sağlık kuruluşunun siber güvenlik uzmanları ile konuyu aydınlatmaya yönelik iş birliğine gittiği, konunun soruşturulduğu bilgileri paylaşıldı.

    Siber korsanlar yasa dışı şekilde kredi çekebilir!

    Saldırıdan etkilenen kişilere ulaşılarak bilgi verildiği, bir güvenlik şirketi üzerinden kredi izleme seçeneği sunulduğu ifade edilirken, 2004-2012 yılları arasına ait DNA testi sonucu alması gereken kişilerin de şirket ile temasa geçmesi istendi. Son olarak bilgilerine erişilen 2 milyonu aşkın kişinin kredi dosyalarına 1 yıl süreyle dolandırıcılık uyarısı ekleneceği not düşüldü. Çalınan veriler, yasa dışı şekilde kredi çekilmesi amacıyla kullanılabilir.

    WhatsApp üzerinden kripto para transferi dönemi başladı

    ABD’de WhatsApp kullanıcıları, Novi adlı dijital cüzdan üzerinden kripto para gönderip alabilecek…

    WhatsApp, dünyada en çok kullanılan mobil uygulamalardan biri. Peki bu denli yüksek kullanıma sahip bir uygulama ile neden kripto para transferi yapılamasın? İşte bu soruya odaklanan Novi adlı fintech (finansal teknoloji şirketi) ile WhatsApp’ın çatı şirketi Meta, iş birliğine giderek ‘pilot’ uygulamayı başlattı. Böylelikle belirli sayıda kullanıcı, ilk etapta sadece ABD’de olmak üzere birbirlerine kripto para gönderip alabilecek.

    Novi’nın başkanının bir tweet ile paylaştığı gelişme, ‘pilot programa’ işaret ediyor ve özelliğin sonraki süreçte ABD dışındaki ülkelerde de kullanıma açılabileceği anlaşılıyor. Ek olarak şirketin başkanı, ‘aile ve arkadaşlara para göndermenin mesaj göndermek kadar kolay hale geldiği’ ifadeleri ile söz konusu gelişmeye dair vurguyu pekiştiriyor.

    Peki kullanıcılar WhatsApp üzerinden nasıl kripto para gönderecek? İşlem son derece basit görünüyor…

    Süreç özetle; WhatsApp’ta bir kişinin seçilmesi, en alttaki ileti kısmının yanındaki ikona dokunulması, menüden ‘Ödeme’nin seçilmesi, Novi hesabından oturum açılması ve para gönderimi/alımı şeklinde.

    Öte yandan Novi’nin blogu incelendiğinde ilgili gelişmeye dair çok sayıda içeriğin paylaşıldığı gözlerden kaçmıyor. İçeriklerin çoğunda da ‘gizlilik ve güvenli kullanım’ vurgusu ön planda. Otoritelere göre bu detay, son dönemde WhatsApp ve çatı şirketinin kamuoyu önündeki azalan güveni ile ilgili olabilir.

    Gelişmeleri paylaşmayı sürdüreceğiz…

    MediaMarkt ve Oral-B ağız bakımında güçlerini birleştirdi

    Geniş ürün yelpazesiyle içerisinde teknoloji barındıran onlarca kategoriden binlerce ürünü tüketicilere sunan MediaMarkt, şarjlı diş fırçalarına ve bağlantılı fırçalamaya öncülük eden P&G markası Oral-B’nin yenilikçi teknolojiye sahip iO ürününü mağazalarında ve mediamarkt.com.tr’de satışa çıkardı. Ayrıca MediaMarkt, farklı illerdeki seçili mağazalarında oluşturduğu stant alanlarında da günlük diş temizliğinde hayatı kolaylaştıran hem teknik hem pratik bilgiler sunuyor.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, geniş ürün yelpazesiyle içerisinde teknoloji barındıran onlarca kategoriden binlerce ürünü tüketicilere sunuyor. Bu kategorilerin arasında özellikle pandemi süreciyle tüketicilerin her zamankinden daha fazla talep gösterdiği sağlık ve hijyen ürünleri ise dikkat çekerken en çok ilgi genellikle akıllı saatler ve bilekliklere, yürüme bandı, tansiyon ölçerler ve akıllı diş fırçalarına yöneliyor. Bu kategorilerdeki ürün gamını her geçen gün daha da genişleten MediaMarkt, geçtiğimiz günlerde de şarjlı diş fırçalarına ve bağlantılı fırçalamaya öncülük eden P&G markası Oral-B ile iş birliği gerçekleştirmiş ve güçlerini birleştirmişti.

    Oral-B’nin yenilikçi ürünü iO ve Oral-B standları MediaMarkt’ta

    Ar-Ge çalışmaları altı yıldan uzun süren ve baştan sona yenilikçi bir teknolojiye sahip Oral-B iO’da bulunan sürtünmesiz manyetik sürücü, enerjiyi doğrudan kıl uçlarına aktarıyor. Bu da en yumuşak ve en etkili temizliği sunarken kullanıcılara keyifli bir deneyim yaşatıyor.

    Oral-B’nin bu yenilikçi teknolojiye sahip ürününü bünyesinde satışa sunan MediaMarkt, buna ek olarak seçili mağazalarında oluşturduğu alanlarda da interaktif diş fırçalama koçluğu, fırçalama modları, fırça başlığı değiştirme rutinleri, hassas diş eti temizliği ve etkili diş beyazlatmaya dair fırça kullanım modları gibi günlük diş temizliğinde hayatı kolaylaştıran hem teknik hem pratik bilgiler sunuyor. Oral-B standları, MediaMarkt’ın farklı illerdeki yaklaşık 20 mağazasında bulunuyor.

     

     

    Ağız bakım ürünlerinde sundukları geniş ürün çeşitliliğiyle ağız bakımında da işin uzmanı olduklarını belirten MediaMarkt Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş “Oral-B’nin diş fırçalarını teknoloji raflarına taşıyan inovasyonu bizim gibi son kullanıcıya ulaşan satış noktaları için çok değerli. Yeni açılan her kategori beraberinde yeni bir alan yaratıyor. O alan büyüdükçe rekabet artıyor ve bundan günün sonunda yine tüketici kazanıyor. Oral-B ve P&G’nin güç ve inovasyonu bizim uzmanlığımız ve tüketiciye sunduğumuz güvenle birleşince müthiş bir sinerji ortaya çıkıyor. MediaMarkt olarak ağız ve diş bakım kategorisinde adres olacak ürün çeşitliliğimiz, mağaza içi yatırımlarımız ve dijital kanalımız ile müşterilerimize en yeni teknolojileri ulaştırıyoruz. Bu alandaki hedefimiz ise mevcut payımızı daha da artırmak ve sunduğumuz teknolojik ürünlerle ağız bakımının da uzmanı olduğumuzu göstermek. Halihazırda Oral B’nin elektrikli diş fırçalarını ve şarjlı ağız duşu ürünlerini bünyemizde memnuniyetle bulunduruyoruz ve Oral-B iO’nun da tüketiciden tam not alacağına hiç şüphemiz yok. (golfland.com) Biz de MediaMarkt olarak tüketicilerin yaşamlarını iyileştirmek için en yeni ürünleri onlarla buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.

    P&G Türkiye, Kafkasya, Orta Asya Sağlık Bakımı Ticari Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Akkiriş ise şöyle konuştu “Oral-B, yarım yüzyıldan daha fazla süredir ağız bakımını devrimselleştiren inovasyonlarla bir adım önde olmayı misyonu haline getirmiş bir marka. Bu kapsamda her zaman ilham veren, ileri teknolojili ve üstün performanslı ürünleri pazara sunuyoruz. Ağız bakımda devrim yaratan diş fırçamız Oral-B iO’da OLED interaktif ekranı, kullanıcıları optimum temizleme basıncını uygulamaları konusunda yönlendiren akıllı basınç sensörü, yapay zekayla desteklenen 3D AI Brushing Recognition teknolojisi ve her fırçalama süresini takip eden görsel zamanlayıcı ile fırçalama konusunda daha önce görülmemiş bir adım olarak yeni bir sektör standardı belirliyor. Son teknolojiye sahip ürünümüzün, tüketicilerin sıklıkla tercih ettiği MediaMarkt mağazalarında ve mediamarkt.com.tr’de satışa çıkmasından büyük mutluluk duyuyoruz.”

    Razer, Ornata V2 : Yüksek performans sessiz çalışma

    Razer Ornata V2 , konumlandırdığınız zemine sıkı sıkıya adapte olan ve en heyecanlı oyun karşılaşmalarınızda dahi yerini kaybetmeyen bir klavye.

    Razr Ornata V2 , firmanın patent başvurusunda bulunduğu “Mecha-Membrane” teknolojisine sahip. Bu teknolojiden daha evvel hazırladığımız makalemizde de bahsetmiştik. Mekanik klavye deneyimini daha yumuşak ve sessiz bir seviyeye getiren teknoloji, beraberinde gelen Chroma aydınlatma desteğiyle oyun keyfinizi üst düzeye taşımayı hedefliyor.

    Öncelikle şunu belirtelim. Deneyimleyebilmemiz için elimize ulaşan klavye, Türkçe karakter dizilimine sahip, ki bu oldukça hoşumuza gitti. Tuşların büyüklükleri, aralardaki boşluklar, parmakların tam oturmasını sağlayan kıvrımlar gibi detaylar gayet hoş. Ayrıca sağ üst kısma baktığımızda, medya tuşlarını ve ses tekerleğini görüyoruz. Yani kısa sürede alışıp adeta “makine gibi” kullanabileceğiniz bir klavyeden söz ediyoruz.

    Razer Ornata V2

    Ayrıca, bu ürünün yanında bir de deri malzemenin kullanıldığı bir bilek yastığı geliyor. Mıknatıslı yapısı yardımıyla klavyeyle eşleştirebiliyorsunuz. Bu, uzun süreler bileklerinizde bir rahatsızlık oluşmadan oyun oynayabilmeniz için güzel düşünülmüş bir faktör.

    Razer Ornata V2

    Örgü kablo sistemi

    Bir diğer güzel faktör ise, klavyenin arka tarafındaki kablo yolları. Razer, burada biri sol, biri orta ve biri de sağ olmak üzere üç farklı kablo yolu hazırlamış. Böylece ürünü kullandığınız alanda, kabloyu en verimli kullanabileceğiniz noktaya doğru konumlandırabiliyorsunuz.

    Kablo demişken, Razer’ın yine örgü kablo kullandığını ve bu sayede uzun yıllar sorunsuz bir şekilde klavyeyi kullanabileceğinizi belirtelim.

    Razer Ornata V2

    Razer Ornata V2, tam boy bir oyuncu klavyesi. Bildiğiniz gibi mekanik klavyeler, özellikle online oyunlarda hızlı cevaplar verilebilmesi adına önemlidir, ama öte yandan, standart klavyelere kıyasla biraz daha gürültülü çalışırlar. Razer’ın bu klavyesi ise, normal klavyelere kıyasla oyunlarda daha hızlı cevaplar vermenize yardımcı olduğu gibi daha sessiz de çalışıyor. Bu sayede onu ofisinizde, farklı işleriniz için bile kullanabilirsiniz. Nasılsa etrafınızdaki insanlar da rahatsız edici bir ses düzeyiyle karşılaşmayacaktır.

    Razer Chroma ile 16.8 milyon renk seçeneği

    Klavyemiz RGB aydınlatma sistemine sahip. Razer’ın ücretsiz yazılımını indirdiğiniz takdirde, tuşların görevlerini özelleştirebiir, oyunlara göre yeni tuş kombinasyonları belirleyebilir ve tabii ki aydınlatma tarafında düzenlemeler yapabilirsiniz.

    Razer Ornata V2

    Klavyenin tabii ki standart olarak gelen pek çok farklı aydınlatma seçeneği var ve çoğunu da beğendik. Bunların haricinde, isterseniz kendi seçimleriniz doğrultusunda, yani özelleştirilmiş aydınlatma sistemleri de belirleyebilir, her tuşa ayrı ayrı renklendirme bile yapabilirsiniz.

    Ürünün 100’den fazla oyuna özel ayrı ayrı profiller sunduğunu belirtelim. Fortnite’tan tutun da Rage 2’ye, Apex Legends’ten tutun da Crysis Remastered’a kadar pek çok popüler seçenek var ve bu seçenekler her geçen gün artıyor.

    Razer Ornata V2

    Sonuç

    Razer Ornata V2,güzel bir tasarıma sahip. Beraberinde manyetik bilek yastığının geliyor olması ciddi bir artı. Türkçe karakter desteğinin sunuluyor olması ve RGB tarafında oldukça geniş bir yelpaze sunuyor olması da “özelleştirme” ve oyunlara özel seçimler tarafında oyuncuların imkânlarını çoğaltıyor.

    Ve tabii ki Mecha-Membrane tuş sistemi sayesinde hem oyunlarda yüksek performans sunuyor hem de normal kullanımlarda bile sessiz çalışarak geniş çaplı bir kullanım alanı sunuyor.

    Razer ürün ailesi hakkında detaylı bilgi ve satın almak için buraya tıklayın