Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 588

    AOC’un 34 inçlik ultra geniş monitörü CU34P2C duyuruldu

    0

    AOC, birinci sınıf, iş odaklı P2 serisine en son katılan, 34 inçlik (86.4 cm) AOC CU34P2C monitörünü piyasaya çıkartıyor.

    21:9 görüntü oranına sahip bu kavisli (1500R) ultra geniş monitör, çok yüksek UWQHD çözünürlük ile (3440 x 1440 piksel) göze çarpan ve canlı renklere sahip. Dahili USB-C bağlantısı sayesinde, CU34P2C diz üstü bilgisayarları 65 W’a kadar şarj edebilir ve onlara güç kaynağı olabilir, aynı zamanda da diz üstü bilgisayar ile birlikte ekran alanına daha fazla yer katmış oluyor.

    Dağınık çoklu monitör kurulumlarının yerine geçecek tek bir monitör olmak için mükemmel uygunluktaki CU34P2C’nin geniş yatay alanı (21:9 görüntü oranı ve 3440×1440 piksel) müzik üreticilerinin, video düzenleyicilerin, yayıncıların ve daha fazlasının gereksinimlerini karşılıyor ve onların yaptıkları çalışmanın bütün zaman çizelgesini tek bir ekrana sığdırabilmelerini sağlıyor. USB-C bağlantısının ek faydası sayesinde, CU34P2C üreticilerin ufkunu gerçekten genişletebilir ve mobil ve masaüstü PC kullanımının arasındaki boşluğa köprü olabilir. Tek bir USB-C kablosu ile, bir video düzenleyici ya da müzik üreticisi diz üstü bilgisayarlarını kolayca bağlayabilir ve şarj etmeye/güç kaynağı olmaya başlayabilir.

    CU34P2C modelinde canlı renkleri sağlayan mürekkep kadar siyah ve zengin, doygun renkler için 3000:1 statik kontrast oranı ve geniş bir gam alanına sahip (%120 sRGB, %89 AdobeRGB) bir VA paneli var. 300 nitlik pik parlaklığı ile, CU34P2C parlak ortam aydınlatmasının ve dolaylı güneş ışığının üstesinden geliyor. Geniş görüntüleme açıları ise (178°/178°) aynı anda ekrana bakan herkes için görüntüleme konforunu artırıyor.

    100 Hz yenileme hızı, Adaptive-Sync ve 1 ms MPRT / 4 ms GtG tepki süreleri sayesinde, CU34P2C hem işler bittikten sonra yetkin bir oyun monitörü görevini üstlenebilirken, hem de zengin kontrasta (3000:1) ve 21:9 ekran yüzeyine sahip olmasıyla, sinemaseverlerle iyi bir arkadaş.

    Robot Süpürge Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

    0

    Son dönemde robot süpürgelerin fazlasıyla popüler olduğunu söyleyebiliriz. Peki robot süpürge alırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor? İşte konu ile ilgili tüm detaylar.

    Söz konusu robot süpürgeler olduğunda geniş bir seçenek yelpazesine sahip olduğumuzu söyleyebiliriz. Hem fiyat tarafında hem de cihazın bizlere sunduğu özellikler tarafında, herkese hitap eden modeller bulmak hiç de zor değil. Peki ihtiyaçlarımızı karşılayacak bir robot süpürgeyi seçerken nelere dikkat etmemiz gerekiyor?

    Hem siliyor, hem süpürüyor!

    Robot süpürge alırken ilk olarak dikkat etmemiz gereken şey tabi ki evimizin yapısı. Malum, her robot süpürgenin belli bir hareket kabiliyeti bulunuyor. Örneğin tekerlekleri büyük bir robot süpürge, bazı modellere nazaran daha yüksek eşiklerden geçebiliyor.

    Dikkat etmemiz gereken ikinci unsur ise bizim beklentilerimiz. Çünkü robot süpürgelerin bazı modellerinde moop diye tabir edilen paspaslama özelliği de bulunuyor. Bu özellik sayesinde, robot süpürgeniz etrafı temizlerken, aynı zamanda paspas da yapmış oluyor.

    Bu noktada kafanıza şöyle bir soru takılabilir. Paspaslama esnasında evimdeki halı ıslanmaz mı? Bunun için de çözümler mevcut.

    Sanal duvarlarınızı kendiniz oluşturun

    Hali hazırda satışta olan bazı robot süpürge modellerinde sanal duvarlar oluşturma özelliği bulunuyor. Bu sayede robot süpürge, oluşturduğunuz sanal duvarlar içerisindeki alanları temizliyor. Örneğin süpürge ve paspas yaptığınız bir anda, ıslanmasını istemediğiniz halınızın etrafını sanal duvarlarla çevirebiliyorsunuz. Böylece sadece seçili bölgeler temizlenmiş oluyor.

    Sanal duvarları çizebildiğiniz modeller, aynı zamanda haritalama özelliğiyle de ön plana çıkıyor. Yani basit bir şekilde haritalama özelliğini kullanarak, robot süpürgeyi telefonunuz üzerinden dilediğiniz odaya ya da bölgeye gönderebiliyorsunuz.

    Kendi kendini temizleme fonksiyonu da var

    Robot süpürgelerin özellikleri saymakla bitmiyor. Eğer sürekli robot süpürgenizi temizlemek istemiyorsanız, kendi kendini temizleyen bir süpürgeyi tercih edebilirsiniz. Bu tarz robot süpürgeler standa döndüklerinde, kendi kendilerini temizleyebiliyorlar. Böylece süpürgenin toz haznesi tamamen boşalmış oluyor. Bu sayede her temizliğin akabinde süpürgenin içini temizleme zahmetine de girmemiş oluyorsunuz.

    Elbette saydığımız bu özellikler robot süpürgelerin fiyatını da doğrudan etkiliyor. Eğer harita çıkarma özelliği olmayan, sadece süpürme modunda çalışan bir robot süpürge almak isterseniz hayli uygun fiyatlarla karşılaşacaksınızdır. Robot süpürgeden beklentileriniz arttıkça, fiyatlar da bu oranda artıyor.

    Araştırma: 8 mobil oyun 2021’de 1 milyar doların üzerinde ciroya ulaştı

    0

    Adjust, Mobil Uygulama Trendleri 2022 başlıklı yeni raporunu yayınladı. Raporda geniş yer ayrılan mobil oyun endüstrisine dair dikkat çekici ayrıntılar paylaşıldı.

    Adjust’ın artık gelenekselleşen Mobil Uygulama Trendleri raporlarının 2022 yılı ayağı yayınlandı. Raporda mobil oyunların 2021’de küresel olarak oyunlara yapılan tüketici harcamasının %52’sini oluşturarak 93,2 milyar dolara ulaştığı ve yıllık bazda %7,3’lük bir artış gösterdiği kaydedildi.

    Mobil oyun pazarının 2021 – 2026 yılları arasında %12,3’lük bir yıllık bileşik büyüme oranı (Compound Annual Growth Rate – CAGR) kaydetmesinin beklendiği aktarılırken diğer öne çıkan başlıklar şöyle sıralandı:

    • Küresel mobil oyun pazarı sadece Aralık 2021’de Google Play ve App Store’daki oyuncu harcamalarından 7,4 milyar dolarlık ciro elde etti. İlk sıradaki pazar ABD olurken, onu Japonya ve Çin izledi.
    • 8 mobil oyun 2021’de 1 milyar doların üzerinde ciroya ulaştı: PUBG Mobile, Honor of Kings, Genshin Impact, Roblox, Coin Master, Pokémon Go, Candy Crush Saga ve Garena Free Fire.
    • Mobil oyunlara yapılan reklam harcaması 2021’de yıllık bazda %23 artışla 295 milyar dolara ulaştı ve 2022’de 350 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

    2022’nin odak noktaları: Blockchain oyunları/NFT’ler, oyna-kazan iş modelleri ve oyunların sosyal ağlarda oynanabilmeleri için HTML5 formatına adapte edilmeleri.

    Samsung’dan yapay zekalı çamaşır yıkama teknolojileri

    Yapay zeka (AI) desteğiyle yıkama alışkanlıklarını analiz edebilen Samsung çamaşır makineleri, kişiselleştirilebilir ve kullanıcı dostu özellikleri sayesinde çamaşır yıkamayı hiç olmadığı kadar kolay hale getiriyor. 

    Samsung, bir yandan kullanıcıların hayatını kolaylaştıran üstün teknolojileri geliştirmeye devam ederken, diğer yandan da inovatif bakış açısıyla kişiye özel deneyimler sunuyor. Samsung’un kullanıcılara sunduğu çamaşır makineleri, sahip olduğu yapay zeka (AI) bazlı özellikler ile kişiselleştirilmiş, çok daha kolay ve sorunsuz bir çamaşır yıkama deneyimi sağlıyor. Ayrıca, çamaşır yıkama ve kurutma işlevini kullanıcı tercihine göre tek bir makinede buluşturan Samsung, kullanıcılara daha az maliyetle yıkama ve kurutma işlevlerini sunuyor.

     Yapay zeka (AI) desteğiyle, kullanım alışkanlarını analiz ediyor, planlamayı yapıyor

    Samsung’un çamaşır makinelerinde sunduğu yapay zeka (AI) desteği, kullanıcıların alışkanlıklarını öğrenerek en sık kullanılan yıkama programını ve belirli ayarları görüntülemeye imkan sunuyor. Döngüler, kullanım sıklığına göre sıralanabiliyor, kullanıcı paneli buna göre kişiselleştiriliyor. Böylece, seçenekleri ve ayarlama sürecini basitleştirirken, zamandan tasarruf etmeye yardımcı oluyor. Herhangi bir talimata ihtiyaç duymadan tüm kullanıcılar, aynı seçenekleri kolayca ayarlayabiliyor. Yapay zeka desteği sayesinde; Samsung ‘Çamaşır Önericisi’ kişisel çamaşır uzmanı olarak hareket ediyor ve en uygun yıkama döngüsünü öneriyor. ‘Çamaşır Planlayıcı’ ise kullanıcıların günlük programını optimize etmek için çamaşır yıkama sürelerini yönetmelerini mümkün kılıyor. ‘Ev Bakımı Sihirbazı’ ise sorunları uzaktan belirleyip, hızlı bir sorun giderme hizmeti sağlayarak çamaşır makinesinin optimum ve güvenli durumda çalışmasına imkan sunuyor.

    Samsung’un bir diğer yenilikçi ve teknolojik özelliği olan QuickDrive ise yıkama süresini %50’ye kadar düşürürken etkili temizlik sağlamaya yardımcı oluyor.

    Western Digital yeni Flash ve HDD ürünlerini tanıttı

    Western Digital hem bireysel hem kurumsal tarafta veri kullanma yöntemlerinden aldığı ilhamla, bir sonraki adımı belirlemek için HDD ve Flash dünyasında çığır açacak inovasyonları açıkladı.

    Western Dijital CEO’su David Goeckeler açılış konuşmasında, modern bilgi işlem teknolojisinden hareketle hızla genişleyen pazar hakkında konuştu. Bulutun büyümesi, bağlı akıllı cihazlarda yaşanan patlama ve dünya genelinde bu cihazlara bağlı olarak her geçen gün sürekli artan dijital bilgi hacmi, bunların hepsi giderek daha fazla depolama kapasitesi gerektiriyor.

    Yeni Ürün Inovasyonları:

    50 yılı aşkın süredir sektör lideri teknolojiler tasarlayarak sahip olduğu uzmanlıkla Western Digital; bulut, kurumlar ve son tüketiciler için yeni flash ve HDD ürünlerini tanıttı.

    • Bulut: Western Digital, sektörün ilk 22TB CMR ve 26TB SMR HDD’leri ve yeni yüksek kapasiteli PCIe Gen4 NVMe SSD ailesi de dahil olmak üzere, bulut müşterilerinin katmanlı depolama çözümlerini daha verimli şekilde tasarlamalarına ve altyapılarından daha fazla değer üreterek artan veri hacimlerinin yönetimini desteklemek üzere yeni, güçlü veri depolama çözümlerini pazara sundu.
    • Yaratıcılık: Western Digital, yeni SanDisk® Professional PRO-BLADE™ Modüler SSD Ekosistemini tanıttı. Yüksek çözünürlüklü içeriği yakalama, aktarma ve koruma yönünde giderek artan talepleri karşılamak için tasarlanan PRO-BLADE çözümleri, profesyonellerin aktarımlarda zamandan tasarruf etmelerini, aynı kapasiteli çözümlerle paradan tasarruf etmelerinin yanıs sıra, ekipmanlarının hem hacminin hem de ağırlığının azalmasını sağlıyor.
    • Oyun: Western Digital ödüllü WD_BLACK oyun portföyüne yaptığı iki eklemeyi duyurdu. Performans ve stili göz önünde bulundurularak tasarlanan yeni WD_BLACK™ SN850X NVMe™ SSD ve WD_BLACK™ P40 Game Drive SSD, oyunculara en iyisini yapmaları için onların oyun deneyimlerini yükseltmek üzere daha fazla seçenek sunuyor.

    ASUS, dahili web kamerasına sahip yeni monitör modellerini duyurdu

    Zoom sertifikalı bu yeni web kamerası monitörlerinde video konferans ve internet üzerinden eğitim için entegre FHD web kamerası, mikrofon dizilimi ve stereo hoparlörler bulunuyor.

    ASUS, dahili web kamerasına sahip yeni monitör serisini duyurdu. The Zoom sertifikalı 27 inç 1440p BE27ACSBK ve 23,8 inç FHD BE24ECSNK web kamerası monitörleri video konferans, internet üzerinden eğitim ve canlı yayın için tasarlandı. Her iki modelde de entegre FHD 2 megapiksel web kamerası, mikrofon dizilimi ve stereo hoparlörler bulunuyor.

    “Hem ofisten hem de uzaktan çalışanların olduğu hibrit ofis ortamlarını desteklemek şirketlerin başarısı için kritik önem taşıyor.” diyen Zoom Donanım İş Birlikleri Direktörü Eric Yu, sözlerini şöyle sürdürdü: “ASUS’un BE27ACSBK ve BE24ECSNK model web kamerası monitörleri Zoom ile çalışma sertifikalarına sahip. Bu da müşterilere güvenli çözümler sunmanın yanı sıra kusursuz bir iletişim deneyimi yaşatıyor.”

    Her iki modelde de bulunan IPS paneller geniş izleme açıları ve son derece net görüntüler sunuyor. Bu görüntüler güçlü ses sunan öne dönük hoparlörlerle tamamlanıyor. ASUS Yapay Zeka Destekli Gürültü Engelleme Özelliğine Sahip Mikrofon ise arka plandaki gürültüyü ortadan kaldırarak sesli iletişimi iyileştiriyor.

    Eksiksiz video konferans çözümü

    2 MP web kamerası her yönde 315° dönebiliyor ve 10° eğilebiliyor. Böylece kullanıcı, iş istasyonu hangi biçimde olursa olsun her zaman kadrajın içinde kalıyor. Web kamerasında ayrıca gizlilik için bir de kayar kapak bulunuyor. Web kamerasına entegre edilen Face Auto Exposure teknolojisi sayesinde kamera kullanıcının yüzünü otomatik olarak tespit ediyor ve görüntü üzerinde ince ayar yaparak yüzün daha parlak çıkmasını ve arka plan üzerinde öne çıkmasını sağlıyor.

    Huawei Tüketici Elektroniği Grubu, yeni Ofis Ürünleri Serisi’yle kurumsal pazara giriyor

    0

    Huawei, kurumsal pazara girerek devlet, kurumsal müşteriler ve bireysel tüketicilere hizmet verecek. Duyuru, Huawei İcra Direktörü, Tüketici Elektroniği Grubu CEO’su ve Intelligent Automotive Solution BU CEO’su Richard Yu tarafından Huawei İş Ürünleri Lansmanı etkinliğinde yapıldı.

     

    Richard Yu, Huawei’nin dizüstü bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlar, monitörler, tabletler, aksesuarlar ve giyilebilir cihazlar dahil olmak üzere çok çeşitli akıllı cihazlarla sorunsuz bir şekilde çalışan çok yönlü ofis ürünlerini desteklemek için donanım ve yazılım ekosistemlerinden destek alacaklarını kaydetti. Bu yeni ofis çözümleri devlet, eğitim, sağlık, üretim, ulaşım, finans ve enerji alanları hedefliyor.

     

    Hızla değişen iş gereksinimleri, piyasa koşulları ile güçlü ofis çözümlerine duyulan ihtiyaç hiç bu kadar büyük olmamıştı. Akıllı işyerleri ve ekipmanlar, çok yönlülük ve kullanıcı deneyimi pahasına etkileyici özelliklere ve kontrol maliyetlerine sahip olma eğiliminde olan geleneksel ofis ürünlerinin yerini almaya başladı. Huawei, tüketici alanındaki başarısını yeni paradigma çözümleri için bir sıçrama tahtası olarak kullanarak ofis ve iş ürünlerine akıllı ve yenilikçi yetenekler kazandırıyor. Huawei kurumsal ürünleri, bir sonraki seviye dijital teknolojiye dayalı daha iyi ve daha akıllı bir kullanıcı deneyimini ikiye katlarken, performans ve maliyet etkinliği için müşteri gereksinimlerini karşılayacak.

     

    Kurumsal ekipman pazarında yeni bir güç olarak Huawei, sektörde devrim yaratmayı vaat eden bir konsept ve vizyonla geliyor. Huawei, kurumsal ekipmanların Bulut ve AI teknolojilerinin hakim olacağı bir çağa girdiğine inanıyor ve nihai hedefi yüksek kaliteli, akıllı ve tüm devlet ve kurumsal müşteri ihtiyaçlarına hizmet etmek için güvenilir bir platform oluşturmak. Bu, dizüstü bilgisayarlar için MateBook B serisi, masaüstü bilgisayarlar için MateStation B serisi, monitörler için Display B serisi, tabletler için MatePad C serisi, yazıcılar için B serisi ve giyilebilir cihazlar için B serisi dahil olmak üzere eksiksiz bir iş ürünleri, çözümleri ve hizmet platformları setini içerecek.

     

    Diablo Immortal’ın blogu açıldı

    Activision, Diablo Immortal ile ilgili duyurulara son sürat devam ediyor. Son olarak, bugün Diablo Immortal blogunun açıldığı duyuruldu. Duyuru, şu metinle yapıldı:

    “Realm of Damnation ve bu bölgeye hayat katan sesler ile ilgili bu en yeni blog yazımız spoiler içerir. Öykü Tasarımcısı Ryan Quinn ve Sanat Direktörü Hunter Schulz, Kapalı Beta Testi ve Frozen Tundra bölgesinin bitişinin ardından hikâyenin devamının ön tanıtımını yaparken onlara katıl. Blogun tamamını incele ve ses örneklerini buradan dinle!

    Steve Blum’un seslendirdiği iblis lordu Skarn’ın diyarına gir ve onu durdurmaya çalışırken The Forest of Misery gibi çarpık bölgeleri aş. Yolculuğun tehlikeli olacak. Bu yüzden The Last Vestige’de hayatta kalanlardan ve Kimberly Brooks’un seslendirdiği meleklerin baş savaşçısı Verathiel’den yardım iste.

    Eşsiz Demon Gate görevlerinin ve yepyeni zindan Pit of Anguish’in eklenmesiyle önceki bölgelerde olduğu gibi bu bölgede de bolca aktivite bulunuyor. Realm of Damnation’da katledilecek iblis bitmez.

    Her zamanki gibi, resmi çıkışa yaklaşırken bloglarımızda seninle daha çok güncelleme paylaşmayı iple çekiyor ve bu yazımızı okurken çok eğlenmeni umuyoruz!

    Diablo Immortal’la ilgili her şey için resmi web sitemize uğra. Immortal içeriklerimiz içinse Gamepress‘i ziyaret et.

    Sanctuary’de görüşmek üzere! “

     

     Zyxel Networks Türkiye’de Mehmet Yılmaz’a global sorumluluk

    0

    Mehmet Yılmaz, Zyxel Networks Türkiye Perakende Satış Müdürü görevine ek olarak Yunanistan ve Orta Doğu bölgesinin perakende ve e-ticaret satış operasyonlarının yönetiminden sorumlu kişi oldu.

    2017 yılı Aralık ayından beri Zyxel Networks Türkiye Perakende Satış Müdürü olarak görev alan Mehmet Yılmaz’ın bölgesel olarak sorumluluğu arttı. Yılmaz, yeni dönemde Türkiye’ye ek olarak Yunanistan ve Orta Doğu bölgesinin de Perakende ve E-Ticaret satış operasyonlarını yönetecek. 

    Mehmet Yılmaz hakkında

    Yaklaşık 15 yıllık profesyonel iş yaşamına 2006 yılında Xerox Türkiye bünyesinde “Bayi Kanalı Satış Yöneticisi” olarak adım atan Mehmet Yılmaz, 2011 yılında Airties’da “Distributör ve Perakende kanallarından sorumlu Satış Müdürü” olarak görev yaptı. 2017 yılında Zyxel Networks Türkiye’de “Perakende Kanalı Satış Müdürü” olarak çalışmaya başladı. Üniversite eğitimini Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilgisayar Teknolojileri bölümünde tamamladıktan sonra Bilgi Üniversitesi  İşletme Yüksek Lisans eğitimi alan Yılmaz, iyi derecede İngilizce biliyor.

     

    Samsung, 2022 model TV’leri ile Düşük Karbon Sertifikası’nın sahibi oldu   

    16 yıldır global TV pazarında lider konumunu sürdüren Samsung, ‘Doğaya Dönüş’ vizyonu doğrultusunda geliştirdiği 2022 model TV’leri ile Carbon Trust tarafından verilen ‘Düşük Karbon (CO2)’ sertifikasına layık görüldü.

    Samsung, bu yıl, ‘Neo QLED 8K TV’, ‘Neo QLED 4K TV’, ‘QLED TV’ ve ‘Lifestyle Ekran’ modelleri olmak üzere 2022 TV ve ekran serisinden toplam 11 farklı model ile Carbon Trust tarafından ‘Düşük Karbon (CO2)’ sertifikası almaya hak kazandı. Samsung’un 2022 model TV’lerinin bu sertifikayı almasında, ürünlerin ağırlığının azalması ve kullanım esnasındaki düşük güç tüketimi gibi unsurlar etkili oldu.

    Karbonsuz bir geleceğe geçişin hızlandırılması misyonuyla hareket eden, küresel iklim danışmanlığı kuruluşu Carbon Trust tarafından verilen ‘Düşük Karbon (CO2)’ sertifikası, bir ürünün karbon ayak izini ölçerken, tüm yaşam döngüsünü dikkate alıyor. Sertifika, ürünün karbon ayak izinin yıl bazında ne kadar azaldığını ortaya koyarken, uluslararası standartlara göre ürün yaşam döngüsü boyunca salınan sera gazı miktarı da değerlendiriliyor.

    Ambalajlarda %90 oranında daha az mürekkep kullanılırken, zımba kullanımı kaldırıldı

    Samsung, öte yandan ürünlerin yaşam döngüleri boyunca çevreye etkisinin en aza indirilmesi için çeşitli projeleri devreye almaya devam ediyor. Samsung’un TV ürün ambalajlarını çok yönlü ev eşyalarına dönüştürmeye imkân sunan ‘Ekolojik Ambalaj’ programı da bu yıl yenilendi ve ambalajlarda %90 oranında daha az mürekkep kullanıldı. Ayrıca, üretim esnasında zımba kullanımı da tamamen kaldırıldı.