Araştırma: 8 mobil oyun 2021’de 1 milyar doların üzerinde ciroya ulaştı

0

Adjust, Mobil Uygulama Trendleri 2022 başlıklı yeni raporunu yayınladı. Raporda geniş yer ayrılan mobil oyun endüstrisine dair dikkat çekici ayrıntılar paylaşıldı.

Adjust’ın artık gelenekselleşen Mobil Uygulama Trendleri raporlarının 2022 yılı ayağı yayınlandı. Raporda mobil oyunların 2021’de küresel olarak oyunlara yapılan tüketici harcamasının %52’sini oluşturarak 93,2 milyar dolara ulaştığı ve yıllık bazda %7,3’lük bir artış gösterdiği kaydedildi.

Mobil oyun pazarının 2021 – 2026 yılları arasında %12,3’lük bir yıllık bileşik büyüme oranı (Compound Annual Growth Rate – CAGR) kaydetmesinin beklendiği aktarılırken diğer öne çıkan başlıklar şöyle sıralandı:

  • Küresel mobil oyun pazarı sadece Aralık 2021’de Google Play ve App Store’daki oyuncu harcamalarından 7,4 milyar dolarlık ciro elde etti. İlk sıradaki pazar ABD olurken, onu Japonya ve Çin izledi.
  • 8 mobil oyun 2021’de 1 milyar doların üzerinde ciroya ulaştı: PUBG Mobile, Honor of Kings, Genshin Impact, Roblox, Coin Master, Pokémon Go, Candy Crush Saga ve Garena Free Fire.
  • Mobil oyunlara yapılan reklam harcaması 2021’de yıllık bazda %23 artışla 295 milyar dolara ulaştı ve 2022’de 350 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

2022’nin odak noktaları: Blockchain oyunları/NFT’ler, oyna-kazan iş modelleri ve oyunların sosyal ağlarda oynanabilmeleri için HTML5 formatına adapte edilmeleri.

Cevap bırakın