Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 223

    Vision Pro Satışları Apple’ı Kurtarabilecek mi?

    0

    Apple merakla beklenen Vision Pro başlıkları nihayet karşımızda. Bu ürünler için daha önsipariş döneminde bile büyük bir ilgi oldu. Ancak o dönem önsiparişe açılan Vision Pro adedinin sınırlı olduğunu da hatırlatmakta yarar var. Apple’ın geçen yıl duyurduğu ve uzun bir sürenin ardından ilk kez heyecan yaratan Vision Pro’su bu yıl kullanıcılarının karşısına çıkacak. Peki Apple beklediği başarıyı bu ürünle yakalayabilecek mi? Yoksa niş bir ürün olarak cılız kalan bir ürün mü olacak? Ve daha da önemlisi Vision Pro’nun gelişi Apple’ın asıl sorunlarını çözmede etkili olacak mı? Gelin, bu soruların yanıtlarını bu yazıda beraber arayalım.

    Öncelikle Vision Pro’dan biraz bahsedeyim. Vision Pro, daha önce Meta dahil bazı teknoloji üreticilerinin bulunduğu bir alana giren, yepyeni bir Apple ürünü. Kullanıcılara yeni bir arayüz, yeni bir kullanıcı deneyimi vadeden bu cihaz, gelişmiş göz takip teknolojisi sunarken ayrıca hassas hareket takibi yapabiliyor ve geniş görüş alanı ile birlikte uzamsal ses özellikleri ile de öne çıkıyor. Böylece Bluetooth cihazlarla birlikte bir bakıma bilgisayar ya da TV gibi çalışıyor ve her yere dokunan bir eğlence cihazına dönüşüyor.

    Alüminyum gövdesiyle dikkat çeken Vision Pro, birçok farklı kafa yapısına uygun olarak geliştirilmiş ve stereo hoparlörler ile ses performansını yüksek seviyede alabiliyorsunuz. Göz takip sistemi de aslında kullanıcılara tam anlamıyla 3D ses deneyimi sunuyor.

    Vision Pro’nun fiyatını öğrendiğimizde zaten en baştan niş bir ürün olduğunu gösterdi. 3499 dolarlık fiyatla satılan ürünün Türkiye’ye gelmesi halinde fiyatının ne olacağını düşünmek bile oldukça güç. ABD’de 1600 küsür dolara satılan 1 TB’lık iPhone 15 Pro Max’in Türkiye’de 100 bin TL’ye yakın bir fiyatla satıldığını düşündüğümüzde bu rakamın altında bir fiyatla gelmeyeceği çok açık.

    Peki Vision Pro için her şey toz pembe mi? Maalesef hayır. Öncelikle ürünün üretilme sürecine odaklanalım. Vision Pro üretiminin maliyeti biraz yüksek ve Apple’ın diğer cihazlarından çok daha farklı ve zorlu üretim sürecinden geçiyor. Tasarımdaki karmaşık yapısı üretim sürecini güçleştirirken, parça bileşenleri de maliyetleri yükseltiyor. Haliyle daha önce 12 ayda 1 milyon adet Vision Pro üretmeyi planlayan Apple’ın aslında en fazla yılda 400 bin kadar bu ürünlerden üretebileceği ortaya çıktı. Bu rakamı da Vision Pro’nun tek üreticisi olan Çin merkezli Luxshare’den öğreniyoruz.

    Maliyetlerin yüksek olması haliyle fiyatları da tırmandırıyor ve herkesin erişemeyeceği bir fiyatla Vision Pro’nun satışa sunulmasına yol açıyor.

    Vision Pro ile ilgili bir başka önemli sorun da daha yolun başında kalesinde gol görerek yolculuğa başlaması. Elbette Netflix, Spotify ve YouTube’un uygulama desteğini en başından sunmayacağını deklare etmesinden söz ediyorum. YouTube Ocak ayının ortalarında yaptığı açıklamada (Vision Pro henüz satışa çıkmamışken) Apple Vision Pro için yeni bir uygulama geliştirmeyi planlamadığını ve iPad’lerdeki YouTube uygulamasının Vision Pro’da çalışmasına da izin vermeyeceğini duyurmuştu. Benzer bir durum Netflix ve Spotify için de söz konusu.

    Peki dünya devleri neden Vision Pro’da yer almak istemiyor? Yanıtı aslında çok da karmaşık değil. Sınırlı cihaz bulunabilirliği, küçük pazar payı, arayüz farklılığı ve Apple’ın geliştiricilere karşı olan tutumunu da düşünürsek durum daha net bir şekilde anlaşılabilir.

    Vision Pro daha yolun başında uygulama çeşitliliğinden uzakta duruyor. Apple’ın kendi uygulamaları ve birkaç büyük marka mevcut olsa da, Facebook, Instagram, Spotify, YouTube ve Google gibi dev isimlerin henüz Vision Pro platformunda olmaması büyük eksiklik ve bu ürünü alacak kullanıcılar için de belirleyici rol oynayabilir.

    Geçmişte de buna benzer bir olay yaşadık. Bu eksik uygulamalar bir platformun algılanışına zarar verebilir. Windows Phone üstün bir kullanıcı deneyimine sahipti. Yine de, önemli akıllı telefon uygulamalarından herhangi biri olmadan varlık gösteremedi ve Android ile iOS pazarın iki büyük yazılımı oldu.

    Yeni bir platform başlatan herkes bu sorunlarla uğraşmak zorunda. Yani bu sorun sadece Apple’a özel değil ve geçmişte de pek çok örneği var. Ancak Apple’ın önemli bir farkı var. Apple, ilgili platformlara yatırım yapmış bir geliştirici havuzu ve yeni ürün alanlarına daha fazla para harcamaya meyilli olacağını umduğu fanatik bir topluluğa sahip.

    Öte yandan Vision Pro’nun tek başına Apple’ı kurtarması söz konusu değil. Bu ürünün özellikle ilk yıllarında yüksek fiyatı nedeniyle niş bir ürün kalacağı çok açık. Ancak Apple’ın asıl sıkıntısı Çin’de satış hacminin daralmaya başlaması ve Çinli rakiplerinin giderek güçlenmesi.

    Ayrıca üretken yapay zeka noktasında da Apple geride duruyor. Rakipler ise boş durmuyor. Örneğin OpenAI ile üretken yapay zekaya yatırım yapan Microsoft artık 3 trilyon dolarlık bir şirket. Tıpkı Apple gibi. Peki 2024’te Apple dünyanın en değerli şirketi olarak kalmaya devam edebilecek mi?

    İşte bu sorunun yanıtı Apple’ın yeniden heyecan yaratmasına ve uğraştığı krizleri kısa sürede çözmesine bağlı. Elbette 2024 yılında üretken yapay zekayı da daha çok konuşacağız ve Apple’ın bu alanda atacağı adımlar da kritik önemde olacak.

    Canon, ABD patent sıralamasında beşinci, Japon şirketleri arasında ise birinci

    Canon, IFI CLAIMS Patent Hizmetleri’nin yayınladığı ön patent sonuçları listesinde 38 yıl üst üste ilk beşte yer alan dünyadaki tek şirket oldu.

    Canon, küresel iş gelişimini aktif olarak teşvik ederek farklı ülkelerde patent almaya büyük önem veriyor. Her ülkeye özgü teknoloji ve ürün trendlerini göz önünde bulundurarak önemli ülke ve bölgelerde patent başvurusu yapan bir stratejiye bağlı kalıyor.

    Bu ülkelerden Amerika Birleşik Devletleri, çok sayıda ileri teknoloji şirketi ve büyük bir pazar ölçeğiyle, ticari büyüme ve teknolojik ittifaklar kurma açısından özel önem taşıyan bir bölge olarak konumlanıyor.

    Baskı, Görüntüleme, Medikal ve Endüstriyel Ekipmanlardan oluşan dört iş grubunda yeni teknolojiler geliştirmeyi hedefleyen Canon; her bir iş kolunda rekabet gücünü artırmanın yanı sıra, son yıllarda temel teknolojilerin geliştirilmesine de odaklanıyor. SPAD sensörleri, foton sayma CT, derin öğrenmeyi kullanan görüntü işleme teknolojisi, ticari baskı için yeni nesil teknoloji ve nano baskı litografisi gibi çeşitli amaçlar için kullanılan teknolojiler için patent haklarının alınması bu konuya örnek gösterilebilir.

    19 yıldır üst üste Japon şirketleri arasında birinci sırada yer alan Canon, dönemin gerekliliklerine uygun olarak çalışmalarını destekleyen temel yetkinlik teknolojilerini güçlendirmek için fikri mülkiyet haklarının edinilmesini ve kullanılmasını teşvik ediyor. Bu şekilde, işlerinin rekabet gücünü koruyan ve özgürlüğünü garantileyen güçlü bir patent portföyüne sahip oluyor.

    Canon gelecekte de katma değerli ürün ve hizmetler sunmak ve daha iyi bir toplum inşasına katkıda bulunmak amacıyla fikri mülkiyet girişimlerini sürdürmeyi hedefliyor.

    HUAWEI MatePad Air PaperMatte satışa sunuldu

    0

    HUAWEI, üst düzey performansı iş profesyonelleri için erişilebilir hale getiren yenilenen tableti HUAWEI MatePad Air PaperMatte’i satışa çıkarttı.

    Air’in yüzeyi, geleneksel cam elyaf ve plastik gibi alternatiflere göre üretilmesi daha zor ve daha maliyetli olan ultra ince cam elyaftan yapılıyor. Sadece 6,4 mm kalınlığında ve 508 g ağırlığında olan tablet, gizli anteni ve düz yüzey tasarımıyla oldukça ince.

    Çarpıcı ve Akıcı 144 Hz HUAWEI FullView Ekran

    HUAWEI MatePad Air PaperMatte, benzeri görülmemiş bir kağıt benzeri görüntüleme ve yazma deneyimi sağlamak için yenilikçi PaperMatte Ekran özelliklerini sunuyor. Bunlar arasında göz koruması, kağıt üzerine kalemle yazma ve zenginleştirilmiş not alma özellikleriyle desteklenen dokunmatik kontroller yer alıyor. 2800 x 1840 piksel çözünürlüğe ve 3:2 üretkenlik oranına sahip 11,5 inç HUAWEI FullView Ekrana sahip. Tabletlerde tipik olarak 16:10 ekranda görülenden daha geniş ekran alanı sağlayarak hem ofis görevleri hem de eğlence için ideal hale geliyor.

    HUAWEI MatePad Air PaperMatte ekranının P3 sinema düzeyindeki renk gamı, içeriklerin gerçek renkleriyle sunulmasını sağlıyor. Tablet, kullanım senaryosuna göre ayarlanan 30 Hz ila 144 Hz uyarlanabilir yenileme hızı aralığını destekliyor. Yenileme hızını dinamik olarak ayarlayan tablet ekranı, sürükleyici görseller ile güç verimliliği ihtiyacını dengeliyor. Ayrıca, belirli oyunlarda çözünürlüğü artıran ve daha yüksek yenileme hızıyla daha akıcı ve daha kararlı bir oyun deneyimi sağlayan SuperRender oyun motoru da bulunuyor. 144 Hz HUAWEI FullView Ekran, HUAWEI M-Pencil ile sorunsuz bir şekilde çalışarak el yazısı veya çizim yaparken gecikmeyi neredeyse sıfıra indiriyor.

    Başarılı B2B İçeriklerinin Anahtarları

    Kaliteli içerik gün geçtikçe daha fazla önem kazanıyor, bu yazımda “Başarılı B2B İçeriklerinin Anahtarları” odağında öneriler paylaşıyorum.

    Başarılı B2B İçeriklerinin Anahtarları Neler?

    2024’te Google’ın ‘yararlı içeriği’ vurgulayacağını açıklaması ve araştırmalar, içeriklerin sadece %5’inin %90’lık etkileşim sağladığını göstererek, etkileşimli B2B içeriğinin önemini vurguluyor.

    Günümüzde yararlı, etkileşimli B2B içeriği; B2B pazarlama ekiplerinin ulaşması gereken bir Kuzey Yıldızı haline dönüşüyor. Bu yazımda, içerik pazarlamasından gerçek sonuçlar elde etmek isteyen B2B markaları için genel önerileri ve iyi B2B içeriğinin olmazsa olmaz özelliklerini ele alıyorum.

    İyi İçerik Oluşturmanın Yolları

    İyi içerik, yalnızca rakip anahtar kelimeleri hedeflemekle kalmaz. Bu durumda, içeriğinizi zenginleştirerek izleyicilerin ilgisini çekmek ve gerçek değer sunarak konuları keşfetmek önemlidir. Bu yaklaşım, hedef kitlenizin dikkatini çekmek ve onları bilgilendirmek için mükemmel bir fırsat sunar. İyi içerik oluşturmanızı kolaylaştıracağını düşündüğüm önerilerimi aşağıda bulabilirsiniz.

    İzleyici Odaklılık

    İyi bir B2B içeriği oluşturmanın ilk adımı, izleyicinizin ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını derinlemesine anlamaktır. Markaların, hedef kitlelerini daha iyi anlamak için zaman ve kaynak ayırmaları gerekmektedir. Müşterilerinizle anketler yaparak, onlarla mülakatlar düzenleyerek, dilini öğrenerek, dikkatlice dinleyerek ve onların gece uykularını kaçıran sorunları tespit ederek derinlemesine bir anlayışa ulaşabilirsiniz.

    Hızlı ve Net İletişim

    İyi B2B içeriği, net ve öz bir şekilde mesajını iletir. Kullanıcılarınız içeriğinize geldiklerinde, aradıkları bilgiyi hızla ve net bir şekilde bulabilmelidirler. Gereksiz bilgilerden arındırılan içerik, iletişiminizi hızlandırır.

    Uzman Görüşleri ve Orijinal Perspektifler

    İyi B2B içeriği, orijinal perspektiflere sahip olmalı ve gerçek dünya uzmanlığı ile detaylı araştırmalarla desteklenmelidir. İyi B2B içeriğinin orijinal bir perspektife sahiptir. Diğer bir yönden gerçek uzmanlık ve kapsamlı araştırmalarla desteklenmelidir.

    Benzersiz Bir Marka Sesi

    B2B şirketleri, kendi benzersiz marka seslerini kullanarak içeriklerini öne çıkarır. Ayrıca benzersiz bir tarzı ve küçük işletme sahipleri için ilham verici içeriklere odaklanmaları, modern markalar için bir ders niteliğindedir.

    Bolca Örnek Kullanımı

    Etkili B2B içeriği, hedef kitlesinin seviyesinde konuşur ve anlatılmak istenen noktaları vurgulamak için bolca örnek kullanır. Özetle bu durum, içeriğin daha anlaşılır ve ilgi çekici hale gelmesini sağlar.

    Akıcı Biçimlendirme

    İyi B2B içeriği, okuyucunun dikkatini çeken ve tutan bir biçimlendirmeye sahip olmalıdır. Başlıklar, paragraflar ve madde işaretli listeler, içeriğin okunabilirliğini artırır. Öte yandan kullanılan jargon ve dil seçimi üzerinde durmakta önemlidir. Dolayısıyla bu, okuyucunun içerikten maksimum değeri almasını sağlar.

    Yenilikçilik

    İyi B2B içeriği, orijinal araştırma ve yaratıcı düşünceyi birleştirir. Özetle bu tür içerikler, yapay zeka tarafından üretilen genel içeriklerden kalite ve değer açısından ayrılır ve markanızı farklı kılar.

    İzleyiciyle Eşit Düzeyde İletişim

    Markanızın içeriği, izleyiciyle doğrudan ve eşit bir düzeyde iletişim kurmalıdır. Aynı şekilde içerik, izleyicinin endüstrinizdeki pazarı anlamasına yardımcı olurken, sıkıcı olmaktan kaçınmalıdır.

    Kapsamlı Dağıtım Stratejisi

    Sadece yayımla yetmez; iyi içerik, doğru kitleye ulaşan bir dağıtım gerektirir. Diğer yandan bu, içeriğinizin etkisini maksimize eder ve markanızın görünürlüğünü artırır.

    Kaliteli İçeriğin Yarını

    Başarılı B2B içerik oluşturmanın anahtarları; izleyici odaklılık, net ve öz iletişim, uzman görüşlerine dayanma, benzersiz bir marka sesi oluşturma, bolca örnek kullanımı, akıcı biçimlendirme, yenilikçilik, izleyiciyle eşit düzeyde iletişim ve kapsamlı bir dağıtım stratejisi geliştirmeyi içerir. Ayrıca bu unsurlar, yararlı ve etkileşimli içeriği hedefleyen B2B markaları için iyi içeriğin temel taşlarını oluşturur.

    Kaliteli B2B İçeriği, dijital çağda her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Bununla birlikte Gartner’ın öngörülerine göre, 2025 yılına kadar B2B satışlarının %80’i dijital platformlar üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Bununla beraber okuyucularınızın zamanı her zamankinden daha değerli hale geliyor.

    B2B’lerin Favori Sosyal Mecrası LinkedIn

    LinkedIn profilinize erişim ve etkileşim düşüşü yaşıyorsanız LinkedIn içerik stratejinizi gözden geçirmenizin zamanı gelmiş demektir. Ayrıca sizin için derlediğim Linkedin içerik fikirleri ile etkileşiminizi ve bağlantılarınızı artırabilirsiniz.

    Star Wars: The Old Republic için Galactic Season 6 yolda

    0

    Star Wars: The Old Republic 7.4.1 yaması için yapılan geliştirici yayınında Galactic Season 6’nın yanı sıra, Date Night görevleri, Copero Kalesi ve daha fazlası açıklandı.

    Star Wars: The Old Republic ekibi, yapılan özel bir canlı yayında, Oyun Güncellemesi 7.4.1 Galactic Season 6 – “Building a Foundation” ile gelen, Copero Kalesi, Date Night Görevleri, Kartel Pazarı, yeni ekipmanlar ve öğeler de dahil olmak üzere tüm heyecan verici güncellemeleri açıkladı.

    Galactic Season 6 – Building a Foundation

    Bu bölümde oyuncular, Chiss Ascendancy Hanesi’nin Inrokini Hanesi’nin galaksideki değişen zamanları gördüğü ve galaksideki diğer duyarlı varlıkların sahip olduğu güçlerin neler olduğunu öğrenmek istediği Copero’ya geri dönecekler. Chiss uzayında gizli bir operasyon üssü karşılığında Inrokini Hanesi’ne galaktik olaylara dair bir anlayış getirmek oyunculara kalıyor.

    Copero Kalesi

    Copero Kalesi, Galactic Season 6 aracılığıyla açılabilecek ve bu sezonun hikaye içeriği için merkez görevi görecek. Ödül yolunda 1. seviyenin tamamlanmasının ardından oyuncular kalenin ve ilk hikaye görevinin kilidini açabilecekler. Sonraki iki hikaye görevinin kilidi ise 15. ve 40. seviyelerde açılabilecek.

    Date Night

    Oyunculara galaksideki çatışmaların dışında oyun içi aşk ilgileriyle kişisel zaman geçirmelerini sağlayan “Randevu Gecesi” adlı yeni bir anlatım özelliği tanıtıldı. Bu Alliance Alert görevinde oyuncular, ister barda içki içmek için dışarı çıkmak olsun, ister düşündürücü bir Dejarik oyunu olsun, partnerlerinin ilgi alanlarına özel, yalnızca sinematik bir sahneye kendilerini kaptıracaklar.

    Yeni Galaktik Sezon Ödülleri

    Oyuncular yeni zırh ve silah setlerinin, bir yaratığın ve mekanik bineğin, dekorasyonların ve çok daha fazlasının kilidini açabilecekler.

    Kartel Pazarı Güncellemeleri

    Kartel Pazarında mevcut olacak Copero temalı Stronghold Utility paketi, güncelleme ile birlikte gelecek. Oyuncular, orijinal Stronghold Utility paketindeki dekorasyonlarla birlikte yeni modernizasyon güncellemelerini de bulabilecekler. Gotik Usta ve Prime Centurion ışın kılıçları ve zırh setleri Kartel Pazarına eklenecek.

    Instagram’ın yıldızı olmak isteyenlere! En iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar

    0
    Akıllı telefon pazarı sürekli bir sirkülasyon içerisinde. Her geçen gün yeni bir modelin satışa sunulduğu bu pazar bazı durumlarda kullanıcılarda kafa karışıklığına neden olabiliyor. Peki an itibariyle selfie performansına daha çok önem verenler için en uygun akıllı telefonlar hangileri? İşte DxOMark verilerine göre en iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar!

    En iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar – Şubat 2024

    DxOMark‘ınen iyi selfie performansı gösteren akıllı telefonlar listesinin zirvesinde iPhone 15 Pro Max bulunuyor. Toplamda 149 puan almayı başaran modelin ardından yine aynı puanla iPhone 15 Pro geliyor. Listenin üçüncü sırasındaysa 145 puanlı geçen yıl piyasaya çıkan iPhone 14 Pro Max geliyor. Aynı puana sahip iPhone 14 Pro ise üçüncü sıradan kendine yer buldu.
    En iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar – Şubat 2024
    Listenin dördüncüsü Google Pixel 8 Pro ve beşincisi ise Huawei Mate 50 Pro. İki cihazın da ortalama selfie puanı 145 olarak ölçülüyor. Altıncı sıraya geldiğimizde iPhone 14 Plus karşımıza çıkıyor. 144 puanlı cihazın hemen ardından yedinci sırada aynı skora sahip iPhone 14 bizleri karşılıyor. Listenin devamındaki modeller ise Huawei P50 Pro, Google Pixel 7 Pro ve Huawei Mate 40 Pro. Tüm listeyi görmek için 2. sayfaya geçebilirsiniz.

    MediaMarkt’ta Stokları Eritiyoruz Kampanyası Devam Ediyor!

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, geleneksel olarak düzenlediği Stokları Eritiyoruz kampanyasını devam ettiriyor. Kampanya kapsamında, birbirinden farklı binlerce elektronik ürün satışa sunuldu. 

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, farklı kategorilerdeki ürünleri kapsayan geleneksel Stokları Eritiyoruz kampanyasını devam ettiriyor. 22 Şubat tarihine kadar sürecek olan kampanyanın ikinci ayağında, davlumbazlardan hava temizleme cihazlarına, oyun bilgisayarlarından ankastre gazlı ocaklara kadar birçok ürün özel fırsatlarla satışa sunulacak.

    Kampanya kapsamında 22 Şubat’a kadar;

    • ELECTROLUX LFV436K Duvar Tipi Davlumbaz 11.799 TL’den
    • BOSCH Air 6000 Hava Temizleyici 9.499 TL’den
    • HP Victus/Core i7-13620H İşlemci / 16GB RAM / 512GB Oyun Bilgisayarı 30.999 TL’den
    • ALTUS ALA 189 DG Ankastre Gazlı Ocak 4.999 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın Stokları Eritiyoruz kampanyası ilerleyen günlerde farklı ürün kategorilerinde de fırsatlar sunmaya devam edecek. MediaMarkt’ın 97 mağazasında ve mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak kampanya, 29 Şubat tarihinde sona erecek. Tüketiciler kampanyaya dair detaylara buradan ulaşabilirler.

    TikTok: “Gençler için daha da güvenilir bir yer haline gelmek önceliğimiz”

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) düzenlediği ‘Güvenli İnternet Günü’ etkinliği 12 ve 13 Şubat’ta Ankara’daki BTK Merkez Yerleşkesi’nde yapıldı. Etkinliğin panelistleri arasında TikTok adına Emir Gelen de yer aldı.

    Başta gençler olmak üzere herkes için daha bilinçli ve güvenli internet kullanımına dikkat çekmek amacıyla düzenlenen Güvenli İnternet Günü etkinliği, 12 ve 13 Şubat’ta Ankara’daki BTK Merkez Yerleşkesi’nde yapıldı. BTK koordinasyonuyla hayata geçirilen etkinlikte genç yaştaki internet kullanıcılarına yönelik bilinçli internet kullanımıyla ilgili atölyeler düzenlendi, panellerde ise sosyal ağların gençler için daha nasıl güvenli hale getirilebileceği ve güvenli internetin hayatı nasıl güzelleştirebileceği gibi konular ele alındı.

    13-18 yaş grubu kullanıcılara 60 dakika limiti

    Sosyal ağları gençler için güvenli hale getirmek hakkında konuşma yapan TikTok Orta Doğu, Kuzey Afrika, Türkiye Bölgesi Kamu Politikaları Yöneticisi Emir Gelen, platformda gençleri siber zorbalıktan korumak için neler yaptıklarını anlattı. Konuşmasında TikTok’un hem güvenli hem de faydalı bir platform olmasını sağlamayı çok önemsediklerini vurgulayan Emir Gelen, gençlerin dijital güvenliği için güvenlik ekipleri ve uzmanlarla görüşerek geliştirdikleri uygulamaları da anlattı: “2020 yılında kullanıma sunduğumuz ‘Aile Eşlemesi’ özelliği ve ‘Ebeveyn Kılavuzu’ sayesinde ebeveynlerin çocuklarının hesaplarını daha güvenli şekilde kullanmalarına yardımcı olmalarını hedefledik. Bunun yanı sıra, 13 – 18 yaş grubu kullanıcıların ekran süresini otomatik olarak 60 dakikayla sınırladık ve izlemeye devam edebilmeleri için şifre girme zorunluluğu getirdik. Bu ve bu gibi uygulamalarla platformumuzu gençler için daha güvenilir bir yer haline getirebilmek için çalışıyoruz.” 

    İfade özgürlüğünü korurken kullanıcılarının güvenliğini sağlamak için sürekli çaba gösterdiklerinin altını çizen Emir Gelen, sözlerine şöyle devam etti: “Zenginleştirici bir keşif deneyimi sağlamak için çabalarımız devam edecek. Hem kendini ifade etmek isteyenler için sıcak bir alan hem de topluluğumuz için keyifli bir ortam sağlamaya kararlıyız” diye ekledi.

    Türkiye’de pek çok insanın aktif olarak kullandığı, önemli sayıda KOBİ ve markaların da tercih ettiği TikTok, geniş bir kullanıcı tabanına ulaşabiliyor. Güvenli İnternet Günü etkinliğinde vurgulanan güvenlik ve bilinçli kullanım konularındaki çabalar, platformun gençler ve aileler için daha güvenli ve sağlıklı bir çevre oluşturma hedefine yönelik atılmış önemli adımları temsil ediyor. Bu gibi çözümlerle, sadece ifade özgürlüğünü değil aynı zamanda kullanıcı güvenliğini de ön planda tutarak platformun kullanıcı deneyimini zenginleştirmeye kararlı bir şekilde devam ediliyor.

    Apple Vision Pro satışa çıktı! Peki Türkiye’ye ne zaman gelecek?

    0

    Apple Vision Pro satışa çıktı! Peki Türkiye’ye ne zaman gelecek? İşte ürün hakkındaki genel görüşlerimiz ve geleceğe dair önemli bilgiler.

    Bildiğiniz gibi Apple’ın karma gerçeklik gözlüğü Apple Vision Pro, yakın zamanda ana vatanı olan ABD pazarında satışa sunuldu. Ürüne ilgi ilk günden itibaren yoğun oldu ve Vision Pro ciddi satış adetleri elde etti. Apple’ın da durumdam oldukça mennun olduğunu söyleyebiliriz. Oldukça iddialı özelliklerle gelen bu karma gerçeklik gözlüğü, geleceğin teknolojisi olarak görülüyor.

    Apple Vision Pro, Apple M2 yonga setini kullanıyor ve 16 GB RAM kapasitesiyle beraber geliyor. Giriş segmentinde 256 GB dahili depolama alanıyla satılan ürün,             elbette daha geniş depolama seçeneklerine de sahip. Peki ama bu teknolojik gözlük bizlere ne sunuyor? Ya da kaba tabirle Apple Vision Pro ne işe yarıyor?

    Apple Vision Pro, dijital içerikleri fiziksel evrende görmemizi sağlıyor. Gözlüğü takmanızın ardından tüm uygulamaları evinizin duvarına veya o an nerede bulunuyorsanız o ortama taşıyabiliyorsunuz. Gözlükle beraber uygulamalar gözünüzün önüne gelse bile aynı zamanda bulunduğunuz ortamı da gördüğünüz için etrafınızda olan biten her şeyden haberdar olabiliyorsunuz. Bu da oldukça farklı bir deneyim yaşamanızı sağlıyor.

    Apple Vision Pro satışa çıktı! Peki Türkiye’ye ne zaman gelecek?

    Normal şartlarda sanal gerçeklik gözlükleri, gerçek dünya ile bağlantınızı tamamen koparırken Apple Vision Pro sanal gerçeklik ve gerçek dünya arasında bir köprü görevi görüyor. Bu yönüyle ürüne karma gerçeklik gözlüğü adı veriliyor. Üstelik Apple Vision Pro’yu bir bilgisayar gibi kullanabilir, örneğin otobüste seyahat ederken bile dev bir ekran oluşturarak filmler seyredebilirsiniz. Ayrıca bulunduğunuz fiziksel ortamdan rahatsızsanız veya görmek istemiyorsanız Vision Pro’da yer alan farklı mekanları kullanabilir ve istediğiniz ortama geçiş sağlayabilirsiniz. Yani dilerseniz fiziksel ortamınızdan kopmanız da mümkün hale geliyor.

    vision pro

    12 farklı kamera, 5 sensör ve 6 mikrofona sahip olan Vision Pro elbette biraz ağır bir cihaz. Yaklaşık 635 gramlık bu ağırlık, uzun süren kullanımlarda yorulmanıza, ve baş ağrısına neden olabiliyor. Ancak kimileri böylesine yetenekli bir cihaz için 635 gramlık ağırlığın normal olduğunu düşünüyor.

    Kullanıcıların Vision Pro ile alakalı kafasındaki en önemli soru işaretlerinden birisi de şüphesiz ki cihazın pil performansı. Kullanıcılar tarafından yapılan geri bildirimlere göre Vision Pro, normal kullanımlarda 2 buçuk saate varan bir kullanım ömrü sunuyor. Bu performans için ortalama diyebiliriz. Zira Vision Pro’nun henüz ilk neslinden bahsediyoruz ve çok acımasız yorumlar yapmaktan kaçınmak gerekiyor. Elbette ilerleyen nesillerde ürün biraz daha ufak boyutlarda gelecek, daha iyi özellikler vadedecek ve daha iyi bir pil performansı sunacaktır.

    Peki ama Apple’ın bu yepyeni ürünü Türkiye pazarına ne zaman gelecek? Bunun net bir cevabı henüz yok. Apple ürünü şimdilik ABD pazarında satıyor ve yakın zamanda Çin’e getirmeye hazırlanıyor. Elbette bundan sonraki süreçte cihazın diğer ülkelere de yavaş yavaş gelmesi beklentiler dahilinde. Türkiye de bu ülkelerden biri. Ancak zaten Vision Pro henüz sadece ABD’de satılmasına karşın bazı Türk kullanıcılar gözlüğü satın alıp kullanmaya başladılar bile. Yaklaşık 150 bin TL’lik maliyete katlananlar, gözlüğü deneyimleme fırsatı buluyor. Hatta yakın zamanda ürünün ikinci el piyasasının yavaş yavaş oluşabileceğini söyleyebiliriz.

    Dyson’ın İlk Islak-Kuru Kablosuz Süpürgesi Türkiye’de

    Dyson V15s Detect Submarine™ kablosuz süpürge; ıslak silme, toz tespiti ve dolanmayı önleme teknolojilerini içeren hepsi bir arada özelliğiyle kapsamlı bir ev temizliği sağlıyor. 

    Dyson V15s Detect Submarine™ kablosuz süpürgede bulunan Dyson Submarine™ ıslak temizleme başlığı, sert zeminlerdeki kirleri, lekeleri ve küçük döküntüleri etkili bir şekilde temizlemek için doğru miktarda su kullanımı sağlıyor. Islak temizleme başlığı, aşırı suya ihtiyaç duymadan optimum ‘temiz zemin’ elde etmek için sahip olduğu silindirin tüm genişliği boyunca eşit su dağılımı sağlayan basınçlı bir hazne kullanan sekiz noktalı bir hidrasyon sistemiyle çalışıyor.

    Motor destekli mikrofiber rulo, 300 ml’lik temiz su tankı sayesinde kirleri, zorlu lekeleri ve küçük döküntüleri temizliyor ve 110 m2’ye kadar zeminlerin temizlenmesini sağlıyor. Dayanıklı bir plaka, ıslak silindirden kirli suyu çıkarıyor, kir ve döküntülerin zemine geri aktarılmasını önlemek için ayrı bir atık su tankına bırakıyor. Alçak yapısı ve tam genişlikte fırça çubuğuyla tasarlanan Dyson Submarine™ ıslak temizleme başlığı, mobilyaların altında kolayca manevra yapılmasına, toz, kir ve döküntülerin en zor yerlerden bile temizlenmesine olanak tanıyor.

    Dyson Submarine™ ıslak temizleme başlığı, evinizdeki tüm sert zeminleri silebilirken, tasarımı sayesinde fayans, taş, ahşap, seramik, vinil, muşamba ve laminant zeminleri temizleyebiliyor.

    Konuya ilişkin açıklamasında Dyson Zemin Bakımı Ar-Ge Başkan Yardımcısı Charlie Park,Mevcut ıslak temizlik formatları genellikle manevra kabiliyeti ve bakım performansı konularında kullanıcılarda hayal kırıklığı yaratıyor. Yarattığımız çözümle kullanıcılara derinlemesine temizliği bir üst seviyeye taşıyan çok işlevli, kompakt ancak güçlü bir süpürge sunuyoruz. İlk hepsi bir arada ıslak ve kuru makinemizin piyasaya sürülmesi, Dyson’ın günlük yaşamı iyileştirme ve daha temiz, daha sağlıklı evler yaratma konusundaki kararlılığında önemli bir adım niteliğinde. İlk kez, toz aydınlatma ve algılama teknolojilerimizi, yumuşak mobilyalar ve halılar için dolanmayı önleme özelliğimizi ve sert zeminleri silmek için yeni ıslak temizleme başlığımızı bir araya getiriyoruz.”dedi.