Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 201

    Google, internette neyi arayacağımızı nasıl bilebiliyor?

    Dünyanın en popüler arama motoru Google, oldukça gelişmiş algoritmalar ile kullanıcıları kendine çekiyor. Ancak şirketin kullandığı teknolojiler o kadar gelişmiş ki aradığınız şeyi karşınıza çıkartmakla kalmıyor, sizin neyi aramak isteyebileceğinizi de tahmin ederek size önerilerde bulunuyor. Arama yaptığınızda yazacağınız cümleyi sanki sizi tanıyormuş gibi tamamlıyor. Peki şirket, bunu nasıl yapıyor? Google, neyi arayacağınızı nasıl biliyor?

    Google, veri saklama ve işleme becerisi ile şaşırtıyor

    Bilgisayarınızda ya da mobil cihazlarınızda, Google destekli bir tarayıcıyı (Chorme, Mozilla ya da Edge) çalıştırın. Karşınıza çıkan arama çubuğuna aramak istediğiniz şeyi tarif eden cümleyi yazın. Google size uygun tahminleri arama çubuğunda size önerecektir. Bu tahminler elbette rastgele değil. şirket sizi tanıyor ve neyi aramak isteyebileceğinizi önceden tahmin edebiliyor.

    Peki Google arayacağımız şeyleri nasıl tahmin edebiliyor? Bunu öğrenmek için bir yol izleyeceğiz. Teknoloji devi, her alanda faaliyet gösteren servisleri ile günümüz yüzyılının en kıymetli hazinesini her saniye topluyor. Günümüzün hazinesi olan veri, Google tarafından işleniyor ve çalışma performansı arttırmak için bize karşı kullanılıyor.

    Bu veriler Google hesabımız ile toplanabileceği gibi, IP adreslerimizin daha önceki verilerinden de toplanabilir. Google arayacağımız şeyleri nasıl biliyor sorusuna cevap bulmak için ve daha iyi anlamak için iyi bir yöntem var. Google Chorme gibi tarayıcımızdan hemen ulaşabileceğimiz ve canlı canlı şahit olabileceğimiz bir yöntem.

    Neler olduğunu görmek ve Google’ın nasıl veri topladığını anlamak için Google Chrome’un çok amaçlı arama çubuğuna “chrome://omnibox/” yazın ve enter tuşuna basın. Farklı tarayıcılarda değişiklilik gösterebilir. Örneğin Microsoft’un Edge tarayıcısında “edge://omnibox/” yazmanız gerekir. Enter tuşuna bastığınız küçük bir arama çubuğu ve değişik ayarları yapabildiğiniz sekmeler ile karşılaşacaksınız.

    Google neyi arayacağımızı nasıl biliyor

    Küçük arama kutusuna karakterleri yazmaya başladığınızda; arama geçmişinize, arama sonuçlarınıza ve yer işaretlerinize dayanarak belirli tahminler görünecek. Sık ziyaret ettiğiniz bir URL’yi yazmaya başlarsanız, tarayıcı size en son ne zaman ziyaret ettiğiniz ve ne sıklıkla ziyaret ettiğiniz gibi çok daha fazla ayrıntı gösterdiğini göreceksiniz. Aslında tarayıcınızın ne kadar büyük bir hafızaya sahip olduğunu ve Google’ın bu verileri nasıl sakladığını görmüş olacaksınız.

    gogole arayacağımız şeyi nasıl tahmin ediyor

    Google’ın sizin hakkınızda toplamış olduğu verilerden daha fazlasını görmek için farklı tarayıcı adresleri var. Örneğin, “chrome://media-engagement/” yazarsanız size medya etkileşimi için ziyaret ettiğiniz web sitelerini gösterir. “chrome://predictors/” adresi ise sizi gerçekten şaşırtacak. Bu adresi tarayıcınıza yazarsanız arama yaptığınızda Google’ın size önereceği ve ziyaret etme oranınızın en yüksek olduğu web sitelerini de görebilirsiniz. Böylece Google’ın sizin verilerinizi kullanarak yapmış olduğu analizi gözlerinzile görmüş olursunuz.

    Google nasıl veri topluyor ve bunları nerelerde kullanıyor?

    21.Yüzyılın hazinesi veridir. Büyük şirketler bu hazineye ulaşmak ve depolayabilmek için servetler harcıyor. Google’ın veri konusunda dünyadaki en büyük ve en iyi şirketlerden biri olduğu zaten biliniyor. Sizin hakkınızda öğrendikleri her bilgi sizlere daha iyi bir deneyim sunmaları ve daha fazla para kazanabilmeleri için önemlidir.

    Google neyi arayacağımızı nasıl biliyor

    Bütün şirketler veriyi sever. Google için ise veri olmazsa olmazdır. Google hesabınız ya da IP adresiniz ile sizi tespit edebiliyor. Aradığınız aramalardan dolaştığınız uygulamalara, Dinlediğiniz müzik türünden indirdiğiniz uygulamalara kadar neredeyse sanal dünyadaki her hareketinizi servisleri yardımıyla izliyor. Toplanılan bu veriler işlenerek bilgi haline getirilebilir ve anket çalışmalarında kullanılabilir. Bu yaz hangi ürünlerin daha fazla sattığı gibi verilere ulaşmak Google için çok kolaydır.

    Sizden toplanılan veriler sayesinde elde edilen bilgilerle size daha ilgili reklamlar gösterilebilir. İlgili reklamlarla karşılaştığınızda reklamı ziyaret etme ihtimaliniz artacağından Google’ın para kazanma olasılığı da artar. Sadece reklam gösterimi ile yetinmez. Sizleri daha iyi tanıyıp aramalarınızı optimize ederek daha iyi bir performans sunmak için de verileri kullanır.

    Üzerine yazılan paragrafların yeterli gelmeyeceği bu olgu, üzerine dersler okutulan “Büyük Veri” kavramının ta kendisidir. Bu noktadan sonra “Google neyi arayacağımızı nasıl biliyor?” sorusunu sormak bile Google şirketini küçümsemektir. Bizi bizden daha iyi tanıyan Google, bu bilgilerden sonra bizlere neyi aramak istediğimizi bile söyleyebilir.

    eFootball’da Anime Fırtınası Başlıyor

    KONAMI’nin ikonik futbol oyunu, son güncellemesinde efsane anime dizisi “Blue Lock” ile iş birliğinin startını veriyor…

    Konami Digital Entertainment B.V. (KONAMI), eFootball™ 2024’ün yeni güncellemesini duyurdu. Güncelleme, eFootball™ ile Japon anime dizisi “Blue Lock” arasındaki iş birliğine sahne oluyor ve oyuna bir dizi farklı oyun içi öğe, oturum açma hediyeleri, görevler ve daha fazlasını getiriyor.

    Fragman:

    Kampanya boyunca kullanıcılar, giriş hediyesi olarak Takefusa Kubo ve Filippo Inzaghi de dahil olmak üzere Dream Team kadrolarına Blue Lock temalı bir dizi farklı özel sürüm kartı ekleyebilecekler. Ayrıca hem “Blue Lock Pack: Yoichi Isagi” hem de Tour Event: Blue Lock 2nd Selection”’da iki adet sınırlı sayıda “Blue Lock Team Red” ve “Blue Lock Team White” şeritleri yer alacak.

    Son olarak, Kampanya Başarımları aracılığıyla oyuncular 90.000 Exp., 60.000 GP, 50 eFootball Coin ve daha fazlasını kazanma fırsatı elde ediyor!

    Yeni Özellik ve oynanış güncellemeleri

    eFootball™’un son sürümü, temel kullanıcı geri bildirimlerini ele almak ve oyuncu deneyimini geliştirmek hedefiyle tasarlanmış birçok iyileştirmenin yanı sıra yeni bir oyun özelliğini de oyuna ekliyor. ‘Position Training’ (‘Pozisyon Eğitimi’), kullanıcıların futbolcu başına toplam iki tane konumsal yeteneği eğitmek için özel öğeleri kullanabilmelerini sağlayacak. Bu oyuncuların özelliklerini ve oyun stratejilerini daha da kişiselleştirmelerine olanak sağlayacak.

    Ayrıca bireysel kafa vuruşu yeteneklerinin güçlendirilmesinin yanı sıra defans oyuncularının topu doğru bir şekilde geri alma becerilerini geliştirerek savunmayı güçlendirecek. Böylece gerçekte de top üzerinde güçlü yön duygusu olan futbolcular, bu yeteneklerini oyun içinde hem hücum hem de savunma durumlarında sergileyebilecekler.

    Akıllı Online Alışveriş Yaparak Bütçenizi Rahatlatın

    Akıllı online alışveriş, çok daha kolay, daha hızlı ve daha verimli bir alışveriş deneyimidir. Bunu yapan tüketiciler, hem bütçelerini daha iyi yönetebilirler hem de satın almak istedikleri ürünlere kolayca ulaşırlar. Sadece internetin sağladığı avantajlardan yararlanmak alışveriş yapmayı çok daha kolay hale getirir. Fiziksel mağazalarda bulamayacağınız geniş bir ürün yelpazesine erişim sağlarsınız. Sonuçta bunları yaparak en iyi fiyatı bulur ve tasarruf edersiniz. Online mağazalar, 7/24 yani günün her saatinde açık olduğundan size alışveriş saatlerinde ciddi bir esneklik sağlar. İstediğiniz bir saatte gece veya gündüz alışveriş yapabilirsiniz.

    Akıllı Online Alışveriş İçin İpuçları

    Akıllı online alışveriş yaparak bütçenizi rahatlatacak ve size yardımcı olacak bazı püf noktalarını aşağıda bulabilirsiniz.

    Alışverişinizi Önceden Planlayın

    İlk olarak gerçek ihtiyacınızın belirleyin. Böylece gereksiz harcamalardan kaçınarak bütçenizi daha etkin bir şekilde kullanırsınız. Gerçek ihtiyaçlarınızı belirleyerek bir liste oluşturun ve bu listeye sadık kalarak gereksiz harcamalar yapmayın.

    Fiyat Karşılaştırması Yapın

    İnternet yoluyla değişik alışveriş sitelerinde aynı ürünleri karşılaştırın. Fiyat, kalite ve satıcı güvenilirliği gibi ögeleri dikkate alarak size en uygun ürünü seçin.

    Kampanyaları Takip Edin

    Genellikle bütün alışveriş siteleri rutin olarak indirimler ve kampanyalar düzenler bazen de indirim kuponu sunarlar. Size sunulan bu fırsatları dikkatlice takip ederseniz bütçenizde önemli tasarruf sağlarsınız.

    Aboneye Özel İndirimleri Takip Edin

    Online alışveriş sitelerinin e-posta bültenlerine abone olarak onların müşterilerine sunduğu özel fırsatlara ulaşırsınız. Bu yolla bir çok indirimi herkesten önce yakalarsınız.

    Ürün İncelemelerini Farklı Sitelerden Okuyun

    Bir ürünü satın almadan önce mutlaka diğer satın alan kullanıcıların ürün hakkındaki yorumlarını inceleyin. Sonuçta bunu yaparak o ürün ile ilgili istenmeyen sürprizlerin önüne geçme imkanı doğar.

    Kargo Ücretleri Fiyata Dahil mi Diye Kontrol Edin

    Bazı koşullarda ürünün fiyatı düşük gibi görünse de kargo ücretleri çok abartılı olabilir. Bu yüzden toplam maliyeti hesaplayarak kargo ücretlerinin ortalamasıyla mukayese ederek alışveriş yapın.

    Sadakat Programlarına Mutlaka Katılın

    Eğer alışveriş yaptığınız e-ticaret sitesinin bir sadakat programı varsa mutlaka katılın. Hatta katılım sağlayarak puanlar kazanabilir ve bir sonraki alışverişlerinizde indirim alabilirsiniz.

    Fiyat Alarmı Oluşturun

    Satın almak istediğiniz ürünler için fiyat alarmı oluşturarak ürünün fiyatı istediğiniz fiyata düştüğünde size bilgi verilmesini isteyebilirsiniz. Böylece ürünü istediğiniz fiyatta satın alma ihtimali doğar.

    Kredi Kartı ve Taksit Avantajlarını Kullanın

    Bazı e-ticaret siteleri kredi kartları için taksit ve ekstra indirim olanakları sunarlar. Kredi kartı ile ödeme yaptığınızda bu avantajlardan faydalanarak bütçenizi korursunuz.

    Mobil Uygulama Avantajlarını Kullanın

    Bazı markalar alışverişi kendi mobil uygulamaları üzerinden yapan müşterilerine özel avantajlar sunarlar. Mutlaka kullandığınız e-ticaret sitesinin mobil uygulamasını yükleyerek işlemleri buradan yapın. Dolayısıyla mobil uygulama ayrıcalıkların hemen faydalanabilirsiniz.

    İade ve Değişim Politikalarını İnceleyin

    Satın aldığınız ürünlerde bir problem yaşadığınızda nasıl bir iade veya değişim politikası ile karşılaşacağınızı öncesinde araştırın. Koşulları esnek olan yerleri tercih etmenizde fayda sağlar.

    Özetle

    Yukarıda anlatılan püf noktalarını takip ederek akıllı online alışveriş işlemini en ekonomik ve avantajınıza olacak şekilde yapabilirsiniz. Unutmayın ki alışverişte tasarruf etmek ancak bilinçli ve planlı alışveriş ile mümkün olur. Akıllı online alışveriş, tüketicilere hem daha kolay hem de daha verimli bir alışveriş deneyimi sağlar.

    www.mediamarkt.com.tr

    Tuzak e-postalarla şirketlere saldırıyorlar 

    0

    Dijital güvenlik şirketi ESET, tehdit aktörleri tarafından  kötü amaçlı yazılımları gizlemek için kullanılan AceCryptor saldırılarında büyük bir artış kaydetti. En çok etkilenenler ülkeler Polonya, Bulgaristan, Slovakya, İspanya ve Sırbistan oldu. Türkiye saldırı kampanyasının düzenlendiği ülkeler içerisinde yer aldı. 

    ESET verilerine göre saldırı kampanyalarının arkasındaki tehdit aktörü, spam e-postalar göndermek ve bu e-postaların güvenilir görünmelerini sağlamak  için ele geçirilmiş hesapları kötüye kullandı. Spam kampanyalarının amacının, tarayıcılarda veya e-posta istemcilerinde saklanan kimlik bilgilerini elde etmek olduğu belirtiliyor.

    2023 yılının ilk ve ikinci yarısı arasında AceCryptor saldırıları ile ilgili ESET tespitleri üç katına çıktı ve bu da dünya çapında 42 bin ESET kullanıcısının korunmasına karşılık geldi. ESET, son aylarda AceCryptor’ın kullanımında önemli bir değişiklik olduğunu, yani Rescoms’u (Remcos olarak da bilinir) yayan saldırganların AceCryptor’ı kullanmaya başladığını, daha önce böyle bir durumun söz konusu olmadığını kaydetti. Rescoms, tehdit aktörleri tarafından genellikle kötü niyetli amaçlarla kullanılan bir uzaktan erişim aracı(RAT); AceCryptor ise tespit edilmesini engellemek için kötü amaçlı yazılımları gizleyen bir kripto hizmetidir. ESET araştırmacıları, dağıtılan kötü amaçlı yazılımların davranışlarına dayanarak, bu kampanyaların amacının hedeflenen şirketlere karşı daha fazla saldırı için e-posta ve tarayıcı kimlik bilgilerini elde etmek olduğunu varsayıyor. AceCryptor ile paketlenmiş Rescoms RAT örneklerinin büyük çoğunluğu, Orta Avrupa (Polonya, Slovakya), Balkanlar (Bulgaristan, Sırbistan) ve İspanya dahil olmak üzere Avrupa ülkelerini hedef alan çok sayıda spam kampanyasında ilk uzlaşma vektörü olarak kullanıldı.

    Şüpheli e-postaları açmayın

    Son AceCryptor with Rescoms kampanyasını keşfeden ESET araştırmacısı Jakub Kaloč şu değerlendirmeleri paylaştı. “Bu kampanyalarda AceCryptor, birden fazla Avrupa ülkesini hedef almak ve birden fazla şirketten bilgi almak ya da ilk erişimi sağlamak için kullanıldı. Bu saldırılardaki kötü amaçlı yazılımlar, bazı durumlarda oldukça ikna edici olan spam e-postalarla dağıtıldı; hatta bazen spam e-postalar yasal ancak kötüye kullanılan e-posta hesaplarından gönderildi. Bu tür e-postaların eklerini açmak sizin veya şirketiniz için ciddi sonuçlar doğurabileceğinden, neyi açtığınızın farkında olmanızı ve bu kötü amaçlı yazılımı tespit edebilen güvenilir bir uç nokta güvenlik yazılımı kullanmanızı tavsiye ediyoruz”.

    MediaMarkt’ın Bahar Kampanyası devam ediyor!

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş deneyimi sunan MediaMarkt’ın Bahar Kampanyası kapsamında birbirinden farklı ürünler tüketicilerle buluşmaya devam ediyor.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın Bahar Kampanyası devam ediyor. 26-28 Mart tarihleri arasında sürecek kampanyanın üçüncü ayağı kapsamında elektrikli süpürgeden dizüstü bilgisayara birçok ürün satışa sunuluyor.

    MediaMarkt’ın Bahar Kampanyası kapsamında;

    • PHILIPS XB9125/07 Marathon Ultimate 650W Toz Torbasız Elektrikli Süpürge – 8.799 TL
    • ASUS X515EA-BQ868W/i3-1115G4/4GB RAM/256GB SSD Dizüstü Bilgisayar – 11.499 TL
    • STEELSERIES Rival 3 Wireless Oyuncu Faresi – 1.499 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın Bahar kampanyası 26-28 Mart tarihleri arasında Türkiye genelindeki 98 mağazasında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

    Tüketiciler kampanyaya dair detaylara buradan ulaşabilirler.

    Özel 5G ağları, akıllı üretimin geleceğini şekillendiriyor

    İmalat sektörü, operasyonlarını yapılandırmak ve otomatikleştirmek, üretim hatlarının esnekliğini artırmak, küresel pazarda rekabetçi kalabilmek için verim artırmak gibi birçok güncel zorlukla karşı karşıya. Sahada yazılım, donanım, uzmanlar ve birimler arasında kesintisiz iletişimi sağlayan özel 5G ağları, yeni dünyanın ihtiyaçları karşısında çözüm sağlanmasına destek oluyor.

    İmalat sektörü, hızla dönüşen dünyada birçok zorluk ile karşılaşıyor
    Üreticiler, küresel dengelerin hassas olduğu bir dönemde hizmet sunarken büyüme ve sürdürülebilirlik nezdinde birçok sorun ile karşılaşıyor. Kalifiye eleman eksikliği; tedarik zincirinde kaynak darboğazları, küresel lojistik gecikmeleri, maliyet baskıları ve siber saldırılarda artış dahil olmak üzere uzun vadeli sorunların yaşanmaya devam ediyor olması; sürdürülebilir üretim ve hizmet anlayışı kapsamında yapılan yatırımlar esnasında kâr dengesini sağlayabilmek bu zorlukların yalnızca birkaçını oluşturuyor.

    Fakat sektör birçok sorunla baş ediyor olsa da beklentileri karşılamaya ve daha iyisi için farklı alanlarda yatırım yapmaya devam ediyor. Teknoloji, birçok sektörde rekabet gücünü korumanın önemli bir parçasıyken imalat sektöründe olmazsa olmaz hale geliyor. Fiziki koşullarla kısıtlanan imalat sektörü, verim kazanmak ve rekabet gücünü korumak için yeni teknolojileri ve dijital dönüşümü benimsiyor. Dördüncü Sanayi Devrimi ilkelerini benimseyen kuruluşlar, yenilikçi teknolojilere yatırım yaparak verim ve ürün kalitesinde artış, maliyetlerde düşüş ve operasyon yönetiminde kolaylık sağlıyor.

    İmalat sektörü, 5G ağlarına yoğun ilgi gösteriyor
    ABI Research’ün araştırması, 2030 yılına kadar imalat sektörünün 49 milyon özel 5G ağını dahilinde bulunduracağını öngörüyor. Buna ek olarak, analist firması Omdia’nın Özel LTE ve 5G Ağlarına ilişkin 2023 raporu, imalat sektöründe özel 5G ağlarına yoğun bir talep olduğunu ve tüm 5G ağlarının yüzde 23’ünü oluşturduğunu açıklıyor.

    Engelli bireyleri hayata bağlayan mobil çözümler

    Engelli bireylerin hayatını kolaylaştıran cihazların sayısı çok fazla. Bir elektrikli tekerlekli sandalye, manuel sandalyeye kıyasla hareket etmesi çok daha kolay olduğundan, kullanıcısının özgürce dışarı çıkma olanağını artırıyor. Portatif bir rampa, merdivenli binalara giriş yapma imkânını yükseltiyor. Bunların engelli birey için önemi tartışılmaz, ancak özel yaşama gelindiğinde ekstra gereksinimler doğuyor. Ellerini hiç veya kısmen kullanamayan bir kişi, telefonuyla birini ararken zorluk çeker. Sadece aramakla da iş bitmiyor, bir dizi/film açmak ya da müzik dinlemek de onların ‘basit’ zorluklarının başında geliyor. Neyse ki gelişen teknoloji beraberinde bu tip sorunlara da çözüm getirmiş durumda. Engelli bireylerin hayatını kolaylaştıran mobil uygulamalar ve çözümlerden bahsetmek istedik.

    Engelli bireyler için mobil uygulamalar ve çözümler

    Yapay zekâ destekli sesli asistanlar

    Günümüzde artık akıllı telefonların tamamında sesli asistanlar mevcut. Android işletim sistemlerinde Google Asistan varken, iPhone’larda Siri kullanılıyor. Çoğumuzun genellikle ihtiyaç duymadığı veya eğlence amaçlı arada çalıştırdığı sesli asistanlar engelli bireyler için olmazsa olmaz düzeyinde öneme sahipler. Yakın kimsesine mesaj göndermek için bir vatandaş, belki de ellerini kullanmakta güçlük çekiyorken asistan sayesinde isteğini rahatça gerçekleştirebiliyor.
    engelliler için mobil uygulamalar
    Tabii ki sesli asistanların tek görevi aramak veya mesaj göndermek değil. Örneğin Google Asistan, yapay zekâ destekli “Duplex” özelliği sayesinde kullanıcının rezervasyon işlemlerini gerçekleştiriyor. Kuaförü, restoranı ya da istediğiniz herhangi bir yeri arayarak sizin için randevu alıyor. Üstelik tüm telefon görüşmesini Duplex’in kendisi gerçekleştiriyor. İşitme engelli bireyler için büyük kolaylık sağlayacak bu hizmet henüz ülkemizde kullanılmasa da varlığından haberdar olmak çok sevindirici. Sesli asistanlar ayrıca WhatsApp üzerinden mesaj gönderme, şarkı açma, odanın ışığını açıp-kapama, kahve makinesini çalıştırma ve daha birçok günlük işlemin üstesinden gelebiliyorlar.

    Paket servis uygulamaları

    Evde yemek yapmak istemediğimiz zaman dışarıdan bir şeyler yemeyi tercih ederiz. Telefonla arayarak eve sipariş veririz ya da gidip bizzat yerinde yeriz. Engelli vatandaşlar için de durum haliyle farklı değil. Ancak duymakta zorluk çeken bir kişinin telefonla restoranı araması pek mümkün olmayabiliyor. Aynı şekilde tekerlekli sandalyeyle yaşayan birey, herhangi bir sebeple dışarı çıkamayabiliyor. Çıksa bile sokaktaki yaşam alanlarının uygunsuzluğu nedeniyle canının istediği ürüne erişebileceği kafe/restorana gidemeyebiliyor.
    engelliler için mobil uygulamalar çözümler
    Paket servis uygulamaları tam da bu noktada devreye giriyorlar. İster yemek, ister market alışverişi; ne olduğu fark etmeksizin basit bir simidi bile mobil uygulamalar sayesinde evimize sipariş verebiliyoruz. Sadece gıda olarak da düşünmemek lazım. İhtiyacınız olan bir USB kablosunu dahi satın almak için dışarı çıkmanıza ve elektronik satıcısı dolaşmanıza gerek yok. Zaten engelli olmayan bireylerin hayatına iyice entegre olan paket servis uygulamaları, engelli vatandaşlar için yine olmazsa olmaz noktasında bulunuyor.

    Erişilebilirlik özellikleri

    Engelli bireylerin hayatını kolaylaştıran mobil çözümler listemize, erişilebilirlik özellikleri ile devam ediyoruz. Her akıllı telefonda, çoğumuzun hiç bilmediği veya göz ardı ettiği “Erişilebilirlik” menüsü mevcut. Burada engelli bireylerin mobil cihazını kolaylaştırmasını sağlayan birçok özellik yer alıyor. Görme bozukluğunuz varsa özellikle küçük yazıları okumakta zorlanıyorsanız, “ekranı seslendirme” işlevi sayesinde elinizle dokunduğunuz her şeyin telefonunuz tarafından seslendirilmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca renk körlüğü yaşamanız durumunda, renkleri tersine çevir özelliğinden faydalanarak ekrandaki renk değerlerini tersine çevirebilirsiniz. Yine her telefonda bulunan bu kolaylık, kontrast oranını artırarak renkleri daha seçici hale getiriyor.
    engelliler için erişilebilirlik çözümleri
    Erişilebilirlik özellikleri arasında en yararlılarından birinin sesli betimleme olduğunu söyleyebiliriz. Seçkin telefonlarda var olan bu özellik, videolarda olup bitenleri en ince ayrıntısıyla sesli olarak açıklıyor. Halihazırda Netflix’te de neredeyse tüm dizi ve filmlerde yer alıyor. Sosyal medya uygulamalarına varana kadar her yerde var olan altyazı özelliği, ilgili videodaki konuşmalardan arka planda çalan müziklere ve ses efektlerine kadar her şeyi anlatıyor. İşitme engellilerin yaşam kalitesini ciddi oranda artıran bu özelliğin bilhassa Türkçe dil desteği konusunda yetersiz ancak İngilizce gibi yaygın dillerde daha iyi çalışıyor.

    Lenovo Türkiye’nin yatırım ekosistemine ve KOBİ’lerin dijital dönüşümüne desteği sürüyor

    Lenovo Türkiye, Türkiye’nin dijital dönüşümüne ve de ekonomisine olan desteğini bu yıl da artırarak sürdürüyor. Lenovo, Türkiye’de yatırım ekosisteminin güçlenmesi adına TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm Programı’na (TÜSİAD SD²) olan desteğine devam ediyor. TÜSİAD SD² ekosistemi her geçen gün büyürken, eşleşen şirketler heyecan verici ve sektörlerinde örnek oluşturacak uygulamaları çalışıyorlar. 

    Lenovo, diğer yandan KOBİ’lerin dijitalleşme süreçlerine katkı sağlamak amacıyla TÜRKONFED’in önderliğinde, Dijital Anadolu Projesi’ne çözüm ortağı olarak destek sunmayı sürdürüyor. Proje kapsamında 4 şehirde 1000 KOBİ ile buluşuldu.

    TÜSİAD’ın, sanayinin dönüşümüne destek sağlamak amacıyla 2018’den beri yürüttüğü TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm (TÜSİAD SD²) Programı başarıyla sürüyor. TÜSİAD SD² Dijital Platformu, sanayide dijital dönüşümün teknoloji alanlarında ürün ya da hizmet geliştiren teknoloji tedarikçileri ile ülkemizdeki dönüşümü başlatan lider teknoloji kullanıcılarını buluşturuyor. Dünyanın ve Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden Lenovo, bu programa sağladığı desteği sürdürüyor. Global düzeyde inovasyona önemli ölçüde yatırım yapan Lenovo, TÜSİAD SD² Programı’nın 2021 yılı itibarıyla TÜSİAD SD² Dijital Platformu’na evrilmesiyle daha da genişleyen ekosisteminin altın sponsor olarak bir parçası olmuştu.

    Dijital dönüşümde yeni teknolojileri en etkin şekilde kullanırken, aynı zamanda bu teknolojilerin yerelde geliştirilmesini sağlamanın önemine dikkat çeken Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, şunları söyledi: “Küresel ölçekte rekabetçi kalabilmemiz için yüksek katma değerli ürünlerin teknolojisini ülkemizde geliştirmeyi hedeflememiz gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda TÜSİAD SD2 Programı ülkemizde gerçekleşen en değerli projelerden biri. Yatırım ekosisteminin güçlenmesine bu projenin çok önemli katkıları olduğuna ve olacağına inanıyoruz. TÜSİAD SD², çözüm arayışı içerisinde olan şirketler için de teknoloji ihtiyaçlarına cevap bulacakları bir platform olma niteliğiyle de kritik önemde. Giderek daha geniş bir ekosisteme hitap eden TÜSİAD SD²  Programı’na destek olmaktan dolayı çok mutluyuz. Önümüzdeki dönem de bu desteğimizi sürdürmekte kararlıyız”.

    Şarjı en uzun giden iPhone modelleri

    Günden güne seçeneklerin arttığı telefon pazarında artık bir satın alım öncesi ciddi araştırma süreçlerine girmemiz gerekiyor. Bununla birlikte son zamanlarda artan fiyatlar nedeniyle kararların mantıklı verilmesi gerekirken, DxOMark gibi ürünleri belirli standartlar altında test ederek kıyaslayan platformlardan yardım alabiliyoruz. Peki bataryaya önem veren kullanıcılar hangi modelleri tercih etmeli? İşte şarjı en uzun giden iPhone modelleri! DxOMark’a göre en iyi pil performansı gösteren iPhone modeli 136 puanla geçtiğimiz yıllarda piyasaya sürülen iPhone 13 Pro Max oldu. Cihazı 134 puanla geçen sene vitrine çıkan iPhone 15 Pro Max takip ederken, üçüncü sırada 133 puanlı iPhone 13 Pro Max karşımıza çıkıyor.
    En iyi pile sahip telefonlar listesinin dördüncüsü iPhone 15 Plus oldu. 131 puanlı cihazın hemen ardından beşinci sırada ise 128 puanlı iPhone 14 Plus karşımıza çıkıyor. Listeyi görmek için ikinci sayfaya geçiniz.

    Uzmanlar siber suçluların Ozempic çılgınlığını hedef aldığı konusunda uyarıyor

    0

    Ozempic çılgınlığı artarak devam ederken, siber güvenlik uzmanları kullanıcıları sahte olabilecekleri, mali kayıplara ve veri çalınmasına yol açabilecekleri gibi riskler nedeniyle ucuz çevrimiçi fırsatlara karşı dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.  Kaspersky uzmanları da, kilo vermeyle ilgilenen tüketicilere ünlü zayıflama ilacını sunan meşru görünümlü kimlik avı sayfalarıyla ilgili endişe verici bir eğilim keşfettiler.

    Diyabet ilacı Ozempic’in kilo verdirici ve iştah kesici özelliklerinin bulunması, ünlülerin ve dolayısıyla halkın ilacın peşine düşmesine yol açarak yeni bir çılgınlık yarattı. Ünlülerin, kilo vermek isteyenleri ilacı satın almaya teşvik ederek satışların bir önceki yıla göre %58 oranında artmasına ve buna bağlı olarak fiyat artışına yol açtı.

    Ancak Ozempic’in popülaritesinden yararlananlar yalnızca ilaç şirketleri değil. Kaspersky uzmanları, tıpkı sevdikleri ünlüler gibi hızla kilo vermeyi uman ancak giderek artan yüksek fiyatı ödeyemeyen kişileri hedef alan bir dizi kimlik avı dolandırıcılığı keşfetti. Dolandırıcılar, Ozempic’i daha ucuza sunan sahte web siteleri oluşturarak, durumdan şüphelenmeyen kurbanların isim, adres ve banka bilgileri gibi kişisel verilerini girdikleri bir form doldurmalarını istiyor. Web sayfalarını çoğu alışveriş sitesinden ayırt etmek zor olduğu için avlarını kolayca tuzağa düşürebiliyorlar.

    Sözce Ozempic’i satışa sunan bir kimlik avı sayfası

    Ozempic satışlarına ek olarak, bu tür kaynaklardan bazıları ilerlemenin izlenmesine yardımcı olacak bir telefon uygulaması yüklemeyi teklif ediyor.

    Sahte Ozempic alışveriş formu örneği

    Dolandırıcılığa kanan masum müşterilerin para kaybetmesi, sahte bir ürün için ödeme yapması ya da hiçbir şey alamaması söz konusu. Daha da endişe verici olanı, yanlışlıkla isimlerini, adreslerini, banka bilgilerini ve diğer hassas verilerini bir suçlunun eline teslim etme riski olarak karşımıza çıkıyor.