Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1851

    iOS cihazları için Assassin’s Creed: Identity yayında!

    0

    Ekran Resmi 2016-02-26 17.02.05

    iPhone veya iPad kullanıcısıysanız size iyi bir haberimiz var! 2016’nın en gösterişli video oyunlarından biri daha iOS platformu için yayınlandı. Oyunun adı oldukça tanıdık: Assassin’s Creed: Identity.

    2,5 GB’lık dosya boyutu ile tüm zamanların en büyük mobil oyunları arasına katılan yapım, özellikle 16 GB depolama alanına sahip kullanıcıların pek haz etmeyeceği türde. Ayrıca WiFi üzerinden indirilmesini de tavsiye edelim.

    Ubisoft’un ikonik oyun serisinin mobil taraf için geliştirilen en yeni versiyonu, Almanya merkezli oyun stüdyosu Blue Byte tarafından incelikle tasarlandı. Bu firma, çok sayıda başka iddialı oyunun da geliştiricisi aynı zamanda.

    13 TL fiyat etiketi ile satışa sunulan yeni mobil oyunda büyük ekranlardaki Assassin’s Creed deneyimi akıllı cihazlara taşınıyor adeta. İlk versiyonu 2014’te çıkan oyunda Berserker, Shadow Blade, Trickster ve Thief olmak üzere dört farklı sınıftan biri yönetilebiliyor. Heyecan dolu bir mobil platform oyunu sizi bekliyor.

    Öte yandan merak edenler için iOS sürümünün çıkışının ardından Android sürümünün de yolda olduğunu belirtelim. Bu noktada her an tetikte olmanızı öneririz…

    Ekran Resmi 2016-02-26 17.02.18

    Başka Assassin’s Creed’ler de geliyor!

    Buraya tıklayarak detaylarına ulaşabileceğiniz haberde, bu sene yeni bir Assassin’s Creed oyununun yayınlanmayacağını belirtmiştik. Ama neyse ki 2017’de çıkacak serinin sonraki oyunu öncesinde başka Assassin’s Creed mobil yapımlarıyla karşılaşmaya devam edeceğiz.

    Gelişmelerden uzak kalmamak için takipte kalın.

    Daha fazla oyun haberi için buraya tıklayınız.

    HTC One M10 göründü

    0

    HTC-One-M10-teaser-01

    HTC, geçtiğimiz günlerde sona eren Mobil Dünya Kongresi 2016’da üç yeni akıllı telefon duyurusu gerçekleştirdi; Desire 825, Desire 630 ve Desire 530. Ancak şirketin bu sene için merakla beklenen üst segment modeli HTC One M10 hakkında bir detay paylaşılmadı. İddialar ise cihazın mart ayında lanse edilebileceği yönündeydi. HTC’den beklentilere ilk yanıt geldi ve One M10’un tasarımına dair bazı ipuçları eşliğinde bir görsel paylaşıldı…

    Gizemli ama iddialı…

    Gizemli bir silüet halindeki görselde cihazın yan kısımları, kenarlarındaki oval geçişler ve metalik formuna işaret edildiği son derece net. #powerof10 etiketi ile gelen görsel, HTC’nin One 10 modeline dair ilk resmi duyurusu şeklinde. Modelin tanıtım tarihinin iyiden iyiye yaklaştığını da gösteriyor. Heyecan ağırdan ağırdan tavan yapmaya başladı. Peki cihazın beklenen özellikleri neler?

    HTC One M10 olası özellikleri

    HTC One 10 ile ilgili olarak konuşulan özellikler arasında Qualcomm 820 işlemcisi (Samsung Galaxy S7 ve LG G5’de de kullanıldı), 5.2 inç Quad HD (1440 x 2560 piksel) ekran, 12 MP arka kamera, parmakizi okuyucusu, 4 GB RAM, 32 GB dahili depolama alanı ve artırılabilir hafıza öne çıkıyor. Gümüş, beyaz ve siyah renk alternatifleri ile gelebileceği belirtiliyor. Modelin Nisan ayından önce duyurulmasına kesin gözüyle bakılıyor.

    Rekabet kızışacak

    Şimdiye kadar henüz bir doğrulama olmamakla beraber 2016 ilk yarısında LG ve Samsung’tan sonra HTC’nin amiral gemisi de potansiyel kullanıcılarına merhaba diyecek.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

    iOS 9 kullanım oranı açıklandı

    appleios9.1ipucuvepufnoktalari112

    Zaman zaman yayınlanan iOS işletim sistemine ilişkin kullanım oranı raporları, yazılım dünyasına dair en ilginç konular arasında. Apple’ın çeşitli lansmanlarında sıklıkla vurguladığı oranlar, mobil işletim sistemi sürümlerinin yeni versiyonlarının, ne seviyede ilgi gördüğüne işaret ediyor. En son işletim sistemi sürümü bilindiği üzere iOS 9 ve yayınlanan yeni bir rapor, yazılımın güncel kullanım oranını ifade ediyor.

    ios9

    iOS 9 yüzde 77’yi gördü

    Buna göre iOS 9 işletim sisteminin, tüm Apple iOS cihazları arasındaki kullanım oranı, 22 Şubat 2016 itibarıyla yüzde 77. İlgili oran iOS 9.0, 9.0.2, 9.1, 9.2, 9.2.1 sürümlerinin tamamını kapsıyor ve alışılmışın dışında kaldığı görülüyor; çünkü beklentilerin bir miktar altında kalıyor.

    iOS 8’de oran yüzde 17 

    Yeni bilgiler iOS 9 kullanım oranının yanı sıra diğer sürümlerin gördüğü ilgiye de ışık tutuyor. Bu noktada iOS 8’in yüzde 17’lik kullanım oranı dikkat çekici. iOS 7 ve altındaki sürümlerin de yüzde 6 oranında tedavülde oldukları görülüyor. Söz konusu oranlarda iPhone 6, iPhone 5 gibi serilerin yanında iPhone 4 ve altının da halen dünyanın birçok yerinde kullanımda olmasının etkili olduğunu belirtelim.

    iOS 10 da yaklaşıyor

    iOS 9 işletim sistemi, en güncel Apple akıllı telefon ve tablet modellerinde önyüklü olarak gelmiş; önceki modellerde ise işletim sistemi güncellemesi gerekmişti. Haziran ayında beta sürümünün yayınlanması beklenen iOS 10 öncesinde iOS 9’un kullanım oranının yüzde 80-85 aralığına ulaşması bekleniyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Assassin’s Creed Chronicles: India

    0

    Assassin’s Creed serisinin yeni ana oyunu için malum bir süre beklememiz gerekiyor. İşte bu süreyi farklı ve mini oyunlarla değerlendiren Ubisoft, Idendity oyunu dışında platform odaklı Chronicles serisiyle de karşımıza çıktı. Farklı oynanış dinamikleri ile birlikte  farklı mekanlara seyahat ettiğimiz Chronicles serisi bu boşluğu bir nebze de olsa dolduruyor. İşte Assassin’s Creed Chronicles üçlemesinin ikinci durağı olan Assassin’s Creed Chronicles: India’da oyuna da adını veren Hindistan’a gidiyor ve buradaki maceramızın başlangıcını da böylelikle yapıyoruz.

    Oyunda Assassin’s Creed: Brahman adlı çizgi romanlardan da hatırladığımız Arbaaz Mir isimli suikastçiyi yönetiyoruz. Ttıpkı çizgi romanda olduğu gibi Hindistan’daki mücadelesini sürdüren karakterimiz, toprakları ve halkı için mücadele etmeye devam ediyor. Oyuna başladığınız anda çok kısa bir an içerisindekendinizi olayların içerisinde buluyorsunuz.

    2976833-acc_scr_india_stealth_2_wm_1449537276

    Bahsettiğim bu çizgi romandan iki sene sonrasını anlatan, yani 1841 yılında geçen yapımda, Sikh İmparatorluğu ve Doğu Hindistan şirketi arasındaki mücadeleye büyük bir yer verilmiş. Ana hikaye bu iki taraf arasından işleniyor. Ülkenin karmaşaya sürüklendiği bu anlarda, tapınakçılar ile mücadelenin yanı sıra akıl hocamız Hamid ve sevdiğimiz Pyara Kaur’u korumaya çalışıyoruz. Oyunun ana hikayesi bu olgular üzerine kurulmuş ama oyun sırasında irili ufaklı farklı konulara da değinildiği oluyor.

    image

    Assassin’s Creed: India oynanış olarak Chronicles serisinin ilk halkası China’nın izinden gidiyor. Oyun genel olarak 2D platform üzerinden işlense de platformlar arası geçişler ile birlikte oyun alanındaki derinlikte arttırılıyor ve 2.5 D dediğimiz kıvama geliyor. Gizlilik oldukça önemli. Düşmanlarınızın görüş açıları, baktığı yönler ya da oyun alanında karşılaşacağınız tuzaklar ilerleyişiniz için dikkat etmeniz gereken unsurları oluşturmuş. Tırmanma adına çok büyük bir serbestliğin olmaması oyunun en büyük eksikleri arasında yer alıyor. Yani normalde çok küçük bir çıkıntıya tırmanamıyorken oyunun size işaret ettiği alanlarda kolaylıkla fink atabiliyorsunuz. Bu da serinin ana temasına biraz ters düşmüş.

    Oyun boyunca karşılaştığınız düşmanları kılıç, kanca gibi silahlarımız ile devirmek mümkün. 1841 yılında geçen oyunda doğal olarak o dönemin silahlarına da yer verilmiş. Ana seride de silahlı düşmanlar vardı ama bu oyunda silah kullanan düşmanlarımızla iki boyutlu bir ortamda karşılaşmak doğal olarak kaçış dinamiklerinde daha zorlu bir yapıya sebep oluyor. Oyunun sizi daha çok gizli bir şekilde ilerlemeye ittiğini söylemeliyim.

    acc-india-screen3-full_197347

    Bu durum suikast konulu bir oyun için artı olacakken, oyunun dinamiklerinde karşılaştığınız bazı hatalar malesef bu durumu çileli bir hale sokuyor. Bazı düşmanlarınız yanlarından geçtiğinizde sizi görmezden gelebiliyorken çok daha zor görünebileceğiniz anlarda ise pür dikkat kesilebiliyorlar. Bölümler halinde ilerleyen India’da ufak bulmacalara da yer verilmiş. Daha çok zamana karşı mücadele edeceğiniz ya da eksik parçaları aradığınız tarzda bulmacalar ile karşılaşıyorsunuz. Oyunun geneli ise düşmanları geçme ve platform öğelerini çözme üzerine işliyor.

    bazaar_assassins_creed_chronicles_india

    Oyunun görsel yanı en sevdiğim yönlerinden birisi oldu. Pastel tonlamaların kullanıldığı renk paleti oyun alanına güzel bir şekilde yedirilmiş. Döktüğünüz kan bile dekoratif bir dağılım gösteriyor. Platform derinliği oyun alanını daha aktif bir şekilde kullanmanıza olanak sağlıyor. Çözünürlük dışında grafiksel olarak başka bir ayara müdahale edemiyorsunuz. Bu durum çözünürlüğü arttırdığınızda tırtıklanmalara ve kaplamalardaki sorunlara yol açıyor.

    acc_scr_india_parkour_2_wm_1449537275

    Sonuç olarak hali hazırda ana serinin dinamiklerinden bile sıkılan oyuncuları tatmin etmeyebilir ya da bir süre sonra sıkabilir ama platform türünü ve AC serisinin hayranıysanız Assassin’s Creed Chronicles: India’ya göz atmanızda fayda var. Oyunun dinamiklerinde aksayan taraflar olsa da genel itibari ile sunmak istediğini oyuncuya yansıtabiliyor.

    Autodesk ve Siemens işbirliğine gidiyor

    IMG_04911

    Autodesk ve Siemens, üreticilerin ürün geliştirme yazılım uygulamalarının birbiriyle uyumlu olmamasından kaynaklanan maliyetleri azaltmak ve potansiyel veri bütünlüğü problemlerini ortadan kaldırmak amacıyla birlikte işlerlik anlaşması imzaladı. Anlaşma kapsamında Autodesk ve Siemens’in Ürün Yaşam Döngüsü (PLM) yazılım iş birimleri, şirketlerinin yazılım konusunda birlikte işlerliğini güçlendirmek için çalışacaklar. İşbirliği, iki bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılım liderinin veri paylaşımını kolaylaştırmalarını ve çoklu CAD ortamlarına sahip kurumlarda maliyetleri azaltmalarını sağlayacak.

    Günümüz iş dünyasında yaşanan yoğun rekabet; üreticileri yüksek kaliteli ürünleri pazara daha hızlı, tüketicilere daha verimli ve düşük maliyetle sunma konusunda büyük bir baskı altında bırakıyor. Birçok şirket farklı CAD yazılım tedarikçilerinden sağlanan çeşitli çözümleri kullanıyor. Bu çoklu CAD ortamları, aynı şirket içinde departmanlar arasında olabildiği gibi, harici ortaklar ve tedarik zinciri dahilinde de yer alabiliyor. Bu işleyişten dolayı CAD yazılımları arasındaki birlikte işlerlik, tasarım ve mühendislik yazılımlarından faydalanan kullanıcılar için kritik bir problem yaratırken, üreticiler için de üstesinden gelinmesi gereken önemli bir konu olarak öne çıkıyor.

    Autodesk – Siemens işbirliği, bu ortamların desteklenmesiyle ilgili genel efor ve maliyetleri azaltmayı hedefliyor. Özellikle Autodesk ve Siemens yazılımları arasında birlikte işlerliğin sağlanması, ilgili yazılımların bir arada kullanıldığı birçok durumu iyileştirecek. Anlaşmaya göre iki şirket birlikte çalışabilen ürünler geliştirmek üzere araç takımı teknolojileri ve son kullanıcı yazılım uygulamalarını paylaşacaklar.

    Foxconn, Sharp’ı 5,25 milyar dolara satın alıyor

    0

    Ekran_Resmi_2016-02-25_11_22_51Son dönemin en büyük teknoloji satın alımlarından biri gerçekleşmek üzere. Apple’ın üretim bandının büyük kısmını oluşturan Çin meneşeili Foxconn’un, Japon TV üreticisi Sharp’ı satın alacağı duyuruldu. Satın alımın 589 milyar Yen yani yaklaşık 5 milyar 250 milyon Amerikan Doları bedelle gerçekleştirileceği kaydedildi.

    Satın alımın arka planı çok sayıda soru işareti ile dolu. CNN’in haberine göre söz konusu adım, Foxconn CEO’su Terry Gou için adeta bir kumar. Çünkü Sharp adına geride kalan yıllar oldukça kötü bir finansal yapı beraberinde gelişti. Resmşi açıklamadan yola çıkıldığında Sharp, 2015’in ilk 9 ayı süresince 960 milyon Amerikan Doları net zarar açıklamıştı. Göstergelerin olumsuz durumunu destekleyen diğer gelişme de yine kısa süre önce gerçekleşmişti; son olarak Sharp’ın rekor denilebilecek sayıda (yaklaşık 6 bin) çalışanla yollarını ayırmak zorunda kaldığı belirtilmişti. Kötü gidişatın son evresinde Foxconn’un cazip teklifi değerlendirildi…

    Ekran_Resmi_2016-02-25_11_24_54

    Apple CEO’su Tim Cook, Çin’deki Foxconn üretim tesislerindeki çalışanlarla…

    Multi-milyar dolarlık devir 

    İddialar Foxconn’un satın alım için 5,9-6,5 milyar Amerikan Doları aralığında ödeme yapmaya hazırlandığı noktasındaydı. Ancak rakamın 5,25 milyar Amerikan Doları, yani tahminlerden daha düşük olduğu görüldü.

    Milyar dolarlık devralmanın sonrasında Foxconn’un Sharp’ı ayağa kaldırmak adına neler yapacağı merakla bekleniyor.

    Şirketin borçları ve negatif yöndeki seyrinin önüne geçilmesi adına atılacak hamleler teknoloji dünyası açısından sonraki önemli soru işaretlerinden biri olacağa benziyor.

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz…

    Galaxy S7’de USB Type-C yok, çünkü…

    galaxy-s7Teknoloji dünyasında şubat ayını en sükse olaylarından biri de Samsung’un Galaxy S7 ve Galaxy S7 edge modellerini İspanya’da tanıtmasıydı. Tasarım ve donanım özellikleri ile yılın en iddialı modelleri arasında katılan cihazlarla ilgili teknoloji çevreleri tarafından eleştirilere neden olan bir konu vardı: Her iki modelde de USB Type-C portuna yer verilmemesi. Samsung, bu konuya ayrıntılı gerekçeler eşliğinde açıklık getirdi…

    Şirketin ürün pazarlama yöneticisi Shoneel Kolhatkar, Galaxy S7 modellerinde neden USB Type-C’nin tercih edilmediğini üç madde halinde sıraladı…

    1- Gear VR ile uyum

    Sanal gerçeklik aygıtı Samsung Gear VR’ın microUSB portu üzerinden bağlantıya imkan tanıdığı belirtiliyor ve Galaxy S7 ile kullanımında bir dönüştürücü kullanılmasını istemediklerini dile getiriyor. Bunun son derece kullanıcı dostu bir arka plan olduğunu görmek pek de zor değil.

    2- Pazar koşulları

    Samsung’un önemli isimlerinden Kolhatkar, piyasanın henüz USB Type-C bağlantısını benimsemediğini düşündüklerini belirtiyor. Ayrıca Galaxy S7’deki ilgili portun çok sayıda Bluetooth kulaklık ve çeşitli ekipmanlarla kullanımda sorunsuz olduğuna işaret ediyor.

    3- Hızlı şarj özelliği

    Galaxy S6’da da kullanılan hızlı şarj özelliği, Galaxy S7’de de var. Yani Type-C’nin en önemli özelliklerinden biri olan hızlı şarj özelliği, Samsung tarafından hali hazırda zaten sunuluyor.

    Samsung, Galaxy S serisinin 2016 yılı ayağında da radikal bir USB standardı değişikliğine gitmedi. Gelecekteki adımları ise merakla bekleniyor.

    Galaxy S7 ve Galaxy S7 edge modellerinin detaylı özelliklerine buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.

    Facebook, Canvas’ı Türkiye’de kullanıma sundu

    facebook

    Facebook insanlara tam ekranlı ve kapsamlı bir mobil reklam deneyimi yaşatan, Haber Kaynağı’ndaki reklama dokunulunca reklamı anında yükleyen yeni ürünü Canvas’ı küresel olarak kullanıma sunduğunu duyurdu. Bu alanda Facebook’un Türkiye’deki ilk iş ortakları arasında Türk Hava Yolları ile Akbank yer alıyor.

    Facebook Canvas’ı markalar ve ajansların görüşlerini alarak oluşturdu ve ürünü onlara, multimedya hikayeleri oluşturmak için tamamen kişiselleştirilebilen bir platform sunma amacı doğrultusunda geliştirdi. Reklamcılar Canvas sayesinde artık video, fotoğraf ve yazının yanı sıra ‘Harekete Geç’ butonlarını bir arada kullanma fırsatını yakalayarak mobilde verimli ve etkileyici marka ve ürün deneyimleri oluşturabilecekler.

    1456427185_Turkish_Airlines_Metropolis

    Canvas’ın sunduğu avantajlardan bazıları şöyle:

    • Facebook’a gömülü olması: Canvas, Facebook platformunun içerisinde oluşturulduğundan standart mobil sitelere göre 10 kat daha hızlı yükleniyor.
    • Tamamen kişiselleştirilebilir bir alan olması: Reklamcılar artık video, fotoğraf, yazı ve ‘Harekete Geç’ butonlarının bir arada kullanıldığı reklamlar oluşturabiliyor.
    • Küresel olarak kullanıma sunulması: Dünyanın neresinde olursa olsun tüm reklamcılar bugünden itibaren Canvas’la reklam oluşturmaya başlayabiliyorlar.
    • Kullanıcı dostu olması: Canvas, reklam oluştururken kod veya yazılım gerektirmiyor ve hem iOS, hem de Android işletim sistemlerinde çalışıyor.

    Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi https://www.facebook.com/business/news/introducing-canvas adresindeki blog yazısında yer alıyor.

    Teknoloji dünyasına dair diğer gelişmeler için buraya tıklayınız.

    Uncharted 4’ten Türkçe tanıtım videosu

    0

    Ekran_Resmi_2016-02-26_01_02_20

    Uncharted serisi önümüzdeki aylarda son kez oyun meraklılarının karşısına çıkacak. Yapım Uncharted 4: A Thief’s End adıyla gelirken PlayStation 4 tarihinin en gösterişli oyunlarından biri olma iddiasını da ortaya koyacak. SCEE imzası taşıyan serinin önceki 3 oyunu da PlayStation platformu için geliştirilmiş ve tüm hepsi de konsolla adeta özdeşleşmişti.

    Dördüncü oyun için geri sayım devam ederken oyun severlerin merakını dindirmeye yönelik küçük adımlar da atılmıyor değil. İşte bunlardan biri de oyunla ilgili olarak yayınlanan kısa tanıtım videosu. Üstelik söz konusu video, Türkçe seslendirme ile geldi. Teşekkürler Sony Türkiye…

    İki buçuk dakikalık uzunluğa sahip olan yeni Uncharted 4: A Thief’s End videosu, görsel ayrıntıları ile dikkat çekerken seslendirmelerdeki başarı ve üst düzey kalite de gözardı edilmemesi gereken detaylar arasında yer aldı. Fragmanda serinin ana karakteri Nathan Drake ile onun erkek kardeşi Sam Drake odak noktaları durumunda. Serideki bir diğer önemli karakter Victor da yine sahneye çıkıyor.

    Videoda ana karakterimizin emeklilik planlarını ertelemek durumuyla baş başa kalışı konu ediliyor. Aksiyon dolu anlara tanıklık ediliyor. Haberin devamında ilgili videoyu izleyebilirsiniz. İyi seyirler…

    [vsw id=”jQ9FQoi1xyA” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Nisan ayının sonunda geliyor!

    Oyunun çıkış tarihi, Avrupa için 27 Nisan 2016 olarak açıklandı. Yılın en önemli yapımlarından biri olan Uncharted 4: A Thief’s End’in Türkçe seslendirilmiş formuyla PS4 oyuncularına Nisan ayınun sonu (en geç Mayıs başı) itibarıyla merhaba diyeceğini hatırlatalım.

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz.

    Artırılmış Gerçeklik Çalışmaları

    0

    Büyük teknoloji firmalarının ve sosyal medya platformu sahiplerinin üzerinde önemle durduğu “Artırılmış Gerçeklik” kavramı, iletişim ve sosyalleşmenin geleceği olarak görülüyor.

    Öncelikle Artırılmış Gerçeklik kavramının ne olduğu ile başlamamanın yararlı olacağını düşünüyorum. Artırılmış gerçeklik (Augmented Reality), gerçek dünyadaki nesnelerin yerine dijital ortamda geliştirilen nesnelerin kullanıldığı, gerçeklik ortamıdır.

    Artırılmış gerçeklikte, gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görüntüleri bulunur. Bu kavram, kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılması olarak da ifade edilir. Artırılmış gerçeklikte, gerçekliğin yeniden oluşturulması yerine, var olan gerçekliğin desteklendiği sanal ortamlar kullanılır.

    Artırılmış gerçeklik, gerçek dünyanın sanal dünya ile gerçek zamanlı olarak bir araya geldiği ve aynı duyusal alanda kullanıcıya ulaştığı ortamlardır.

    Geçmişte oldukça ilgi çeken bu teknolojinin, günümüzde daha popüler olduğunu söylemeliyim.

    Bu yazımda; yıl içinde gerçekleşmesi öngörülen artırılmış gerçeklik tahminlerinden bahsetmek istiyorum.

    iStock_000031841282_Small

    Bu yıl, özellikle Google’ın geliştirdiği ve beklenilen başarıya bir türlü ulaşılamayan akıllı gözlük “Google Glass” üzerinde yeni çalışma ve geliştirmelerin olacağı bir yıl olacak diyebilirim. Giyilebilir teknolojiler arasında oldukça popüler olan Google Glass’ın geliştirilmesi, bu konuda beklenti içinde olan teknoloji severlerin merak konusu.

    ArtirilmisGerceklik_0012w

    Yine artırılmış gerçeklik konusunda Microsoft’un geliştirdiği “Hololens” de geçtiğimiz yıl oldukça popülerdi. Özellikle hologram teknolojisi ile bütünleştirilen hololens, batarya ve ağırlığı konusunda eleştirilse de yıl içinde üzerinde iyileştirmelerin yapılacağına kesin gözü ile bakılıyor.

    Başta bu iki ürün olmak üzere, artırılmış gerçeklik kullanan teknolojik cihazlar arasındaki rekabetin artarak devam edeceğini, bu konuda farklı beklentilere cevap verecek yeni ürünlerin piyasaya sunulacağını söyleyebiliriz.

    Yıl içinde, giyilebilir teknolojideki yeni ürünler deneyesel kullanımdan genel kullanıma sunulacak. Artan sayıda işletme, giyilebilir teknoloji sektöründe çalışmaya başlayacak. Özellikle profesyonel hizmetler ve sanayi sektöründe verimliliği artırmak ve hayatı kolaylaştırmak için giyilebilir teknolojiler daha çok hayatın içinde olacak.

    Giyilebilir teknoloji sektöründeki çeşitliliğin, rekabeti de artıracağı bir yıl yaşayacağız. Sağlık, lojistik, sanat, eğlence ve imalat sektörlerinde artırılmış gerçeklik gözlüklerinin kullanımı artacak. Tedavi, hasta bakımı ve aynı zamanda hastane kalitesinin artırılması konusunda, artırılmış gerçeklik teknolojisi daha çok kullanılmaya başlayacak. Bu sektörleri etkileyecek olan artırılmış gerçeklik ürünleri, hayatı değiştiren etkiye sahip olacak.

    Artırılmış gerçeklik konusunda çalışan yazılım geliştiriciler, şimdiye kadar tasarlanan akıllı gözlük ve benzeri cihazlar için uygulama geliştirmeye daha fazla zaman harcayacaklar. Diğer taraftan, özellikle Google Glass için Evernote, Facebook ve Twitter gibi üçüncü parti uygulamalar zaten geliştirildi ve halen android platformunda çalışan akıllı gözlükler için yeni uygulamaların testleri yapılmakta.

    Yazılım geliştiriciler, giyilebilir teknoloji ile artırılmış gerçeklik teknolojisini entegre etmek amacıyla uygulama geliştirerek, giyilebilir teknolojinin geleceğini belirlemede etkin rol almaya başladılar.

    Giyilebilir cihazlar diğer cihazların yerini almayacak ama dijital dünyanın en önemli araçları haline gelecekler.

    Tasarlandığında büyük umutlar bağlanan tabletler, akıllı telefonların yerini tutmadı, aynı şekilde giyilebilir teknoloji de artırılmış gerçeklik teknolojisi ile tamamlayıcı olarak kullanılmaya devam edecek.

    Artırılmış gerçeklik cihazlarının nesnelerin interneti kapsamına giren diğer cihazlar ile birlikte insanlar ve makineler arasındaki iletişimi sağlayacağı günlerin çokta uzak olmadığını söylemeliyim.

    Bütün bu teknolojiler sayesinde,  özellikle nesnelerin interneti denildiğinde ilk akla gelen akıllı gözlük ve hologram teknolojisi kullanan cihazların günlük kullanımı oldukça artacak.

    Artırılmış gerçeklik ile gerçek dünya ile sanal dünya aynı anda yaşanır hale gelecek. Gerçek dünyanın nesneleri, sanal dünyanın dijital bir parçası haline geliyor olacak.