Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1797

    Hacker’ların diğer hedefi de Uber oldu

    150122_EM_UberDriverPay

    Son dönemde hacker’ların faaliyetleri sıklıkla gündeme geliyor. Geçtiğimiz günlerde eski Twitter CEO’su Dick Costolo, ondan hemen önce de Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’ün hack’lendiğini aktarmıştık. Son gelişme ise ABD merkezli küresel ulaşım şebekesi Uber’in de hack’lenmesiyle ilgili. Şaşırtıcı olan ise kullanılan metot…

    Çeşitli sorunlar yaşayan ve dünya genelinde özellikle taksicilerin büyük tepki gösterdiği servis, bazı ülkelerde faaliyetlerini durdurmuş ve küçülmeye gitmişti. Kullanım sıklığını bir nebze de olsun artırmak için ise hediye kuponları veriliyordu. Hacker’lar bu kuponları hack’ledi!

    Deneme-yanılma metodu işe yaradı

    İndirim kuponu verilen sistemde açık bulan kötü amaçlı yazılım korsanları, 25 bin dolarlık bedava ulaşım kodunu ellerine geçirdiler. Metot, deneme-yanılma (brute-force) taktiği şeklinde özetlenebilir. Oldukça eski ve son derece bilinen bir hacker yöntemi olan deneme-yanılma, olasılıklar üzerinden doğru kodların bulunması ve çalınması ile gelişiyor.

    Kısa sürede fark edildi

    Uber yazılımcılarının durumu kısa süre içinde fark edip çözdükleri belirtilirken söz konusu olay, her kademedeki teknoloji şirketlerinin güvenlik açıkları ve önlemleri konusunda kendilerini sorgulamalarının gerektiğini ortaya koyuyor.

    Son dönemde hack girişimlerinde ciddi bir artış görülüyor, bu konuya dair gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Windows 10 Mobile kullanım istatistikleri şaşırttı

    windows-10-mobile

    Mobil işletim sistemi ekosisteminde Android ve iOS’un öne çıktığı biliniyor, öte yandan Microsoft’un Windows Phone platformu da rekabetin içinde konumlanma yolunda süreci devam ettiriyor. Ancak son göstergeler pek de iç açıcı görünmüyor…

    Windows üzerine çalışmaları ile bilinen AdDuplex’in araştırmasına göre Windows Phone’un mobil işletim sistemleri arasındaki pazar payı yüzde 0,8. Yüzde 1’in de altındaki kullanım oranı ile düşündürücü bir tablo çizen platforma dair diğer öne çıkanlar ise şu şekilde…

    Raporda Windows Phone işletim sisteminin sürümlere göre kullanım oranı da ifade ediliyor. Buna göre Microsoft’un 2015 sonunda sunulan en güncel versiyonu Windows 10 Mobile, yüzde 10,9’luk orana sahip. Bu da geçtiğimiz ayla kıyaslandığında yüzde 0,5’lik artışa işaret ediyor.

    Windows Phone ekosistemindeki akıllı cihazların yüzde 75’i güncelleme kapsamında değil, yeni bir cihaz satın alındığında Windows 10 Mobile deneyimlenebiliyor. Bu da pazardaki Windows cihazların yaklaşık yüzde 10’luk kesiminin yeni olduğu sonucunu ortaya koyuyor.

    Bir diğer veri de cihazları marka bazında ele alıyor. Bu noktada işletim sistemini kullanan markaların yüzde 99’a yakınının Nokia ve Microsoft telefonlar olduğu görülüyor. Kalan yüzde 1’lik kesim ise Alcatel, BLU gibi markaların modelleri şeklinde. Peki söz konusu işletim sisteminin kullanıldığı cihaz modelleri konusunda durum ne? İşte bu noktada da aşağıdaki grafik incelenebilir.

    3-1466769503

    Yazılım dünyasına dair gelişmeleri ve verileri aktarmayı sürdüreceğiz…

    Samsung CF390 : Kavisli TV teknolojisi monitörlere sıçradı

    Kavisli TV teknolojisi monitörlere geldi. Samsung CF390 adlı ürün daha derin bir kavis ve fiyat/performans oranı ile fark yaratma peşinde.

    Televizyon teknolojisinin gelişmesi ile birlikte monitör teknolojisi de aynı oranda gelişiyor. Monitör ürünlerine baktığımızda ilk olarak pek bir değişiklik göremediğimizi düşünürüz.  CRT teknolojisinden LCD teknolojisine geçildiğinde gözle görülür bir fark vardı elbette. LED teknolojisinin geliştirilmesi ile birlikte birçok kullanıcı farkını anlamamıştı. Bununla birlikte çeşitli bağlantıların eklenmesi, ekran çözünürlüklerin artması, multimedya özelliklerin kazandırılması gibi değişiklikler ürünlere detaylı bakıldığında fark ediliyordu.

    1

    Her ne olursa olsun günümüzde Monitör teknolojilerinin çok gelişmiş olduğunu söylemeliyiz. Ayrıca piyasada da oldukça fazla seçeneklerin olması Monitör seçimini fazlasıyla zorlaştırıyor.  IPS panellerinden tutun, UHD ve hatta kavisli ürünler. Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan mutlaka bir ürün bulunabiliyor.

    Tabi bir de günümüzde trend olan teknolojiler var. Örneğin Curved yani kavisli ekranlar. Özellikle oyun severler için tasarlanan kavisli ekranlar sayesinde oyun deneyimi bir üst seviyeye taşındığı söyleniliyor. Bu da ister istemez oyun sevenlerinin ilgisini çekiyor. Tıpkı bu ay inceleme fırsatı bulduğumuz Samsung CF390 adlı kavisli monitör gibi.

    2

    Samsung oyuncular için geliştirdiği monitör alanında yeni değil. Daha önce farklı deneyimleri olmuştu. UE590 adlı ürünü 4K desteği ile ilgi çekmişti.  Ekranın IPS olmaması ve Mat siyah ekran yüzeyinde piyano Black çerçeve kullanılması ne yazık ki piyasada pek tutulmadı. Samsung SE790C ise tüm ihtiyaçları karşılıyordu ama maliyeti çok yüksekti. Yani yeni ürünler gelmesi gerekiyordu.

    Samsung CF390, kavisli yapısı, uygun fiyatı ve kolay kullanabilirliği ile piyasaya sürüldü. Bu ürün her ne kadar tasarıma ve teknik özelliklere önem verildiyse de hem UHD hem de Curved teknolojilerini aynı anda destekleyemiyor. Samsung muhtemelen fiyatı düşük tutmak için bu yola başvurmuş olabilir.

    6

    Freesync ile fark yaratıyor

    11.9 mm inceliğinde olan Samsung CF390, neredeyse çerçevesiz bir tasarım ile avantaj sağlıyor. Tasarımı ve ergonomisi oldukça başarılı.  23.5 inç büyüklüğünde olan Samsung CF390, 1920×1080 çözünürlüğünü destekliyor. Ama bundan da önemlisi sahip olduğu  kavisli yapısı. Benzer ürünlerle kendisini farklılaştıran Samsung CF390, 3000 ya da 4000 mm’lik yarı çap yerine 1800mm’lik bir yarı çap kullanıyor. Bunun anlamı Kavisli yapının daha dairesel olması ve bu sayede de kullanıcının görüş alanını yarım da olsa çevreleyebilmesi. 178 derecelik görüş açısı ile oyun ve film deneyimini ciddi bir anlamda arttıran Samsung CF390, bu değişiklik sayesinde kullanıcıya oyunları birebir yaşatabiliyor.

    3

    Görme duyularınız yoğunlaşıyor ve Samsung CF390’un size sunduğu derinliğe ile kendinizi kaptırıyorsunuz. Sahip olduğu Game modu sayesinde çok karanlık olan sahneleri otomatik olarak açması önemli bir artı. Ama bundan da önemlisi desteklediği FreeSync teknolojisi. AMD tarafından geliştirilen bu teknoloji sayesinde resim tekrarlama hızı 48 ile 73 Hz arasında ayarlanıyor.  FreeSync-over-HDMI yardımıyla da oyuncuların yaşadığı ekran gecikmeleri minimuma indirgeniyor.  Tabi burada Samsung CF390’nin 4 ms’lik gecikme süresi de önemli bir rol oynuyor. Samsung’un VA paneli 3000:1’lik kontrast değeri ile de oyun zevkini yarıda bırakmıyor.

    4

    Sonuç

    Samsung CF390, hem VGA hem de HDMI bağlantısına sahip. Ürünün inceliği rakipleri ile kıyasla çok avantajlı. Benzer bir durum  kavisi için de geçerli. Samsung dersine çok iyi çalıştığı belli oluyor. Ne yazık ki hem Kavsi hem de 4K çözünürlüğüne sahip olamıyoruz. Üst seviye oyuncular böyle bir ürünü görmeyi çok istediklerini düşünüyoruz. Ayrıca Windows modunda ikonların sıkıştırıldığını görmek pek hoş değil. Farklı çözünürlükler denememize rağmen bu görüntü bizi bir şekilde rahatsız etti. Onun dışında ürünün çok başarılı olduğunu söylemeliyiz. Unutmadan. PC modu ile birlikte TV modunun da olması çok iyi düşünülmüş.

    Samsung çift kamera modülü üretimine başlayacak

    Samsung-16-megapixel-Camera-Module

    Çok sayıda segmentte boy gösteren tüketici elektroniği şirketi Samsung, ürünlerindeki komponentlerin büyük kısmını kendi teknoloji yapısı içinde geliştirmesiyle de tanınıyor. Super AMOLED ekranlar, Exynos işlemciler, kamera modülleri, depolama birimleri gibi çok sayıda yapı, Kore merkezli şirket tarafından geliştiriliyor ve kendi cihazlarının yanı sıra başka üreticilere de donanım tedariği sağlanıyor. Son açıklamalar ise Samsung’un sonraki donanımsal teknoloji adımının çift kamera modülleri olacağına işaret ediyor.

    Galaxy S8 kamerasına dair yeni bir işaret mi?

    Samsung yetkililerinin açıklamasına göre 2016’nın ikinci yarısı itibarıyla şirket, çift kamera modülleri üretimine başlıyor. Geliştirilen yeni modüllerin hangi müşterilere satılacağı ve hangi Samsung modellerinde yer bulacağı konusu ise şimdilik net değil, ancak aşağı yukarı biliniyor. Özellikle Çin merkezli üreticilerin bu noktada Samsung’un yeni kameralarının ilk müşterileri olmasına kesin gözüyle bakılıyor. Öte yandan şirketin önümüzdeki dönemdeki amiral gemisi modeli Galaxy S8 ve Galaxy S8 edge’de çift kameranın yer alması da oldukça güçlü bir ihtimal haline dönüşüyor.

    Yeni trend çift kamera özelliği

    Apple’ın iPhone 7’de çift kamera yapısıyla geleceği iddiaları son derece güçlü. Ayrıca Huawei, LG gibi üreticilerin üst segmentte şimdiden belirtilen özelliklerde modeller sundukları görülüyor. Önümüzdeki süreçte arka kısımlarında ve belki ön yüzde yan yana konumlandırılmış iki kameralı akıllı cihazlarla daha fazla karşılaşılması teknoloji dünyasını pek fazla şaşırtmayacak.

    Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri izlemeye ve aktarmaya devam edeceğiz…

    İsveç’te karbon emisyonuna karşı e-Otoyol açıldı

    scania

    Dünyanın gelişmişlik düzeyi en yüksek ülkelerinden İsveç’te insanoğlunun bugünü ve geleceği için en büyük tehditlerden biri olan karbon emisyonu seviyesinin azaltılması yönünde adım atıldı. Kuzey Avrupa ülkesinde tırların benzinle değil de elektrikli yollarına devam etmeleri, dolayısıyla atmosfere zararlı gaz salınımının önüne set çekilmesi için tasarlanan eOtoyol kullanıma sunuldu.

    İsveç’teki eOtoyol 2 km uzunluğunda

    Alman teknoloji şirketi Siemens ve İsveçli çekici, kamyon, vb üreticisi Scania işbirliği ile hazırlanan eOtoyol, 2 km uzunluğunda ve açıklamaya göre bu sadece bir başlangıç; tırların yolculuğunda karbon emisyonu salınımını bir süreliğine de olsa sıfırlayan söz konusu yapı, başkent Stockholm’un kuzeyinde yer alıyor.

    Yolda seyreden Scania tırlar da hibrit yapıda; üzerlerinde trenlerden aşina olunan elektrik sistemi yer alıyor. Yani sistemin kullanımı için uyumlu tırlara ihtiyaç duyuluyor.

    Geliştirilen metot, şimdilik bir tür prototip ve gelecekte ülke genelinde yaygınlaştırılması amaçlanıyor. 2 yıl sürmesi planlanan testlerin sonuçları merakla bekleniyor. Son bir not olarak Siemens’in Volvo’yla (Volvo, Latince’de ‘yuvarlanıyorum’ anlamına gelmektedir) ortaklaşa şekilde ABD’de de benzer bir adım atmayı planladığı belirtiliyor.

    Günümüzde karbon emisyonunun azaltılması yönünde çeşitli adımlar atılmaya devam ediliyor. Elektrikli araçlar bu yönde önemli bir ana madde durumunda. Çünkü petrol ve türevlerinin yakılması ile çalışan her şey atmosfer açısından önemli zararların da kaynağı durumunda yer alıyor.

    Sükse oyun Slither.io ayda 3 milyon dolar kazandırıyor

    slither_io

    Bir mobil oyun düşünün, geliştiricisi kirasını ödeyemiyor ve zar zor geçimini sürdürebiliyor. Derken aslında herhangi bir tanıtım harcaması olmaksızın mobil uygulama marketlerinde yer alıyor. Bunu herkes yapabilir evet, ama bazen şans yüze öyle bir güler ki…

    Steven Howse, günümüzün en popüler mobil oyunlarından Slither.io’nun geliştiricisi ve hikayesi tam olarak yukarıdaki gibi başlıyor. Ardından bir şey oluyor; oyun dünyasının en önemli YouTuber’larından PewDiePie, bu ilginç oyunu keşfedip bir videosunda oynuyor. Her şey, bu andan itibaren değişiyor ve Slither.io, yayınlanmasının üzerinden sadece iki ay geçmiş olmasına karşın 100 milyona yakın kişi tarafından oynanmakta, üstelik geliştiricisine de günde 100 bin dolar kazandırıyor. Yani ayda 3 milyon dolar…

    Resmi rakamlara göre şu ana kadar 68 milyon kez indirilen yapım, ücretsiz olarak geliyor. Reklamsız oynamak isteyenler ise oyuna 3.99 dolar ödeme yapıyor. İşte gelirin kaynağı da buradan geliyor. Peki PewDiePie’ın bir yıldıza dönüştürdüğü Slither.io nasıl bir oyun?

    [vsw id=”T9DSOSWKzcQ” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Aslında Slither.io bir tür klon, Agar.io ve Yılan oyunlarının birleşimi. Oyun küçük bir yıla olarak ilerlemenizle başlıyor. Engellerden kaçmanız, yakalamanız gereken şeyleri yakalamanız bekleniyor. Bu sayede büyümeye başlıyorsunuz. Devasa boyutlara ulaşmanız olası. 500 kişiye kadar çoklu oyuncu desteği ile dikkat çeken oyunda yılanınızı özelleştirebilmeniz de mümkün. Keyifli ve basit oynanışı ile her yaştan oyun meraklısı tarafından oynandığı görülüyor.

    Android ve iOS’in yanı sıra Mac ve Windows PC’lerde de oynanabiliyor.

    Instagram’dan video paylaşımlarına dair iki çarpıcı veri

    instagram__1_

    Fotoğraf ve video paylaşımı günümüz dijital yaşam biçimleri açısından olmazsa olmaz noktasında yer alıyor. Her gün yüz milyonlarca kişi tarafından milyarlarca fotoğraf ve video, çok sayıda internet/yazılım platformu üzerinden başka kişilerle paylaşılıyor. Kimi zaman canlı yayınların da dahil olduğu yoğun etkileşimin büyük bir trend olduğu bir gerçek. Instagram ise, tıpkı Facebook, YouTube ve Twitter gibi konunun öncü sahaları arasında yer alıyor. İlk önce fotoğraf paylaşımı ile adından söz ettiren ağı, günümüzde video paylaşımı konusunda da söz sahibi yapılardan biri. Resmi olarak paylaşılan son verileri de bu yöndeki gelişimin önemli göstergeleri şeklinde görülebilir…

    Buna göre Instagram’da video izleme süresi geçtiğimiz altı aylık dilimde artmış durumda. Yüzde 150 gibi son derece çarpıcı bir oranda görülen gelişim, kullanıcıların uygulama içinde izlediği videolarda daha fazla vakit geçirdiklerini ortaya koyuyor. Öte yandan paylaşımlarda video uzunluğu sürelerinin de yüzde 400 oranında arttığı kaydediliyor. Örnek vermek gerekirse, altı ay önce ortalama 2 saniyelik videolar kaydedip bunları paylaşan bir kimse, artık 8 saniyelik videolar yükleyip paylaşıyor.

    Kullanıcı sayısı yarım milyara ulaşan Instagram, günümüzün en önemli sosyal ağları arasında. Platform, gerek multimedya açısından gerekse bilgi paylaşımı yönünden dünyanın her yerinde yoğun şekilde tercih ediliyor. Türkiye’deki Instagram kullanımının da gittikçe arttığı, kullanıcı tabanının genişlediği tahmin ediliyor.

    Instagram’a nasıl video yükleneceğini tam anlamıyla bilmiyorsanız buraya tıklayarak Instagram Yardım Merkezi’ndeki ilgili makaleye göz atabilirsiniz.

    Instagram videolara da ağırlık veriyor

    Instagram-30-Second-Video-Ads-Marquee

    Sosyal medya ağlarının hızla farklılaştığı, çoğu zaman evrildiği bir yıl adeta 2016. Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Vine, Meerkat, YouTube, Periscope… Her biri başlı başına birer ‘dijital olmazsa olmaz’ konumunda ve yeni özellikleriyle de kullanıcılarını memnun etme yarışları hız kesmeden devam ediyor. Bu yarışa dair bir diğer hamle de geçtiğimiz günlerde yarım milyar kullanıcıya ulaştığını duyuran Instagram’dan geliyor; popüler fotoğraf ve video paylaşım ağı, yeni özelliği ile birlikte kullanıcılarına sadece fotoğraf paylaşımlarını değil videoları da önerecek…

    Özelliğin temelinde kullanıcıların belli kategorilerde sunulacak videolar yer alacak. Daha önce 1 dakikayı bulan videoların yüklenebilmesine imkan tanıyan Instagram’da böylelikle ilgili özelliğin meyveleri de kullanıcılara daha kapsamlı formda sunulmaya başlanıyor.

    Keşfet bölümü ‘canlanıyor’

    Keşfet bölümüne dair bir güncelleme olarak da özetlenebilen yenilik, birbiriyle ilgili videoların aynı sayfada yer alması şeklinde geliyor. Pasta Süsleme, Kaykaycılar, Komedyenler gibi kategorilerde yer alacak videolar, hem Instagram’da daha fazla vakit geçirilebilmesi, hem de içerik üreticilerinin daha fazla izlenip takip edilmesi ile sonuçlanacak.

    İlk aşamada 20 civarı kanal olacak

    Kanal hüviyeti kazandırılacak belli başlı konular, video önerilerinin merkezi olacak. Yukarıda belirtilen Pasta Süsleme ya da Komedyenler gibi kanallara ek olarak 20 civarı kanal ilk aşamada sunulacak. Sayının daha sonra artırılacağı da belirtelim.

    Öne çıkan gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

    Instagram‘a çeviri özelliği de geliyor. Detaylar için buraya tıklayınız…

    Facebook canlı yayınlara Snapchat benzeri özellikler getiriyor

    live-3screen

    Facebook, canlı yayın özelliğini geliştirmeye devam ediyor. Yeni özellik, canlı yayın sırasında yüzü maske ve filtrelerle değiştirebilmeyi sağlayacak. Özetle Snapchat’te olduğu gibi Facebook’ta da kedi şeklinde ya da saçında çiçekler olan alımlı bayan görünümü söz konusu olacak. Canlı yayın sırasındaki eğlence katsayısını artıracağı bir gerçek. Geliştirmenin kısa süre içinde kullanıma sunulacağı kaydedilirken detayları ise şöyle…

    Öncelikle Facebook, söz konusu özellik için daha önce bünyesine kattığı MSQRD adlı uygulamadan yararlanıyor. Kuzey Avrupa merkezli geliştiricilerin ürünü MSQRD, Facebook canlı yayın özelliği ile yüze mask eve filtre getirecek özelliğin entegrasyonu şeklinde sunulup kullanıcılara yukarıda bahsedilen olanakları tanıyacak.

    Facebook açısından canlı yayın konusunda çok daha popüler olan Snapchat’le rekabet anlamında önemli bir geliştirme anlamı taşıyan yeni özelliğin etkileri merakla beklenmeye başlandı bile. Bilindiği üzere Snapchat, geçtiğimiz sene Looksery adlı yazılım şirketinin bünyesine katılması ile beraber kullanıcılarına selfie filtre ve maske mağazası sunmaya başlamış, yoğun ilgi görmüş ve tüm dünyada adeta fenomen uygulama haline gelmişti. Facebook ve Snapchat, canlı yayın konusunda kendilerini geliştirmeye devam ediyorlar.

    Canlı yayın platformları, mobil yazılımlar ve teknolojinin geriye kalan her alanına dair gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    YouTube ile mobil cihaz üzerinden canlı yayın dönemi başlıyor

    Youtube-to-Relaunch-Live-Streaming-476684-2

    Selfie çılgınlığının mimarlarından biri şüphesiz hemen aşağıdaki 2014 Oscar Ödül Töreni’ndeki fotoğraf oldu. Dünyanın en önemli sinema yüzleri, çoğu bulanık ama son derece ‘anlık’ bir şekilde fotoğraf karesine yansımış ve bu görsel sosyal medyada adeta sallantıya neden olmuşu. Ön kameraların gelişmesi, ön kamerayla çekilen fotoğrafların paylaşımında artış derken konu video yayınına kadar uzandı.

    ellen-selfie

    Periscope ve Meerkat gibi mobil uygulamalar, kullanıcıların canlı yayın gerçekleştirmesine olanak tanıyor, üstelik pratik yapıları sayesinde de küresel birer fenomen halini alıyorlardı. Facebook’ta mobil cihazlar üzerinden canlı yayın yapabilme özelliği de geçtiğimiz aylarda kullanıma sunuldu. Görünüşe bakılırsa sıradaki teknoloji devi ise Google’ın sahibi olduğu YouTube…

    Resmi açıklama geldi

    Resmi açıklamayla konuyu aktaran YouTube, artık kullanıcıların kısa süre içerisinde kendi kanalları üzerinden canlı yayın gerçekleştirebileceğini açıkladı. YouTube her ne kadar bu adımı atmakta gecikmiş gibi görünse de PewdiePie gibi milyonları peşinden sürükleyen kanallarda gerçekleştirilecek anlık yayınların büyük ilgi göreceğini tahmin etmek hiç de zor değil.

    Ne zaman kullanılabilecek?

    Şimdilik test sürecinde olan ve küçük bir grup tarafından gerçekleştirilen YouTube canlı yayınlarının kısa süre içinde genel kullanıma açık hale geleceğini belirtelim. Facebook, Periscope derken şimdi de YouTube’dan mobil canlı yayın gerçekleştirmek mümkün olacak özetle.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…