Acer ve Starbreeze AB şirketleri, mayıs ayında imzalanan niyet mektubunun ardından duyurulan StarVR adlı sanal gerçeklik aygıtının tasarımı, üretimi, promosyonu, pazarlaması ve satışı için ortak teşebbüslerinin onaylandığını duyurdular. 25’er milyon dolar nominal sermaye ile geçici olarak Acer Starbreeze Corporation adlı verilen yeni bir şirket kurulurken işbirliği kapsamında hisselerin yüzde 50 oranında paylaşılacağı, sermaye gereklilikleri ve planlanan programa göre ortak teşebbüse aşamalı olarak ana para aktarımı sağlanacağı kaydedildi. Böylelikle Tayvan merkezli tüketici elektroniği şirketi Acer, sanal gerçeklik alanındaki ilk önemli adımını atmış oluyor.
Öte yandan geliştirilecek ilk ürünle ilgili detaylar da aktarıldı. Buna göre StarVR, üst sınıf sinemalar, oyun salonları, perakende otomotiv ve uçuş eğitimleri gibi profesyonel ve konum merkezli eğlence pazarını hedefliyor. 2016’da ilk satışların küçük ölçekte başlayacağı, ancak toplu üretimin 2017 için planlandığı belirtiliyor.
StarVR adlı ürün, 210 derece yatay görüntüleme alanı ve özel optikleri ile sarmal sanal gerçeklik deneyimi vaat ediyor. Her göz için Quad HD çözünürlükte ekranların kullanılacağı aygıtta yüksek tanımlı sahneler ile gerçekçi bir görsel deneyimin sunulması planlanıyor.
Acer Inc. Kurumsal Başkanı ve CEO’su Jason Chen konuyla ilgili şunları söyledi:
“Starbreeze ile ortak teşebbüsümüz Acer’ın birinci sınıf kullanıcı deneyimlerini pazara zamanında getirmeye olan bağlılığını vurgulamaktadır. Starbreeze’in endüstri lideri Sanal Gerçeklik teknolojisi ile Acer’ın donanım ve bilgi işlemdeki oturmuş deneyimini bir araya getirerek, StarVR ile sanal gerçeklik deneyimlerini yeni ufuklara taşıyacağız.”
Facebook, kullanıcıların içerik paylaşması, kaydetmesi ve etkileşimde bulunması için yeni yollar sunduğunu açıkladı. Platform dışındaki Beğen, Paylaş, Gönder, Takip Et, Tavsiye Et ve Kaydet butonlarının yenilenmesinin yanı sıra Chrome kullanıcıları artık tek bir tıkla web sitelerindeki içerikleri Facebook’a kaydedebiliyor ve paylaşabiliyor.
Facebook’a Kaydet (Save to Facebook), web sitelerindeki makalelerin, videoların, tariflerin veya ürünlerin daha sonra incelenmek üzere Facebook’a kaydedilmesini sağlıyor. İnsanlar, Facebook’a yer imi olarak kaydettikleri içeriklere herhangi bir cihazdan, istedikleri zaman erişebiliyor. Her ay 300 milyondan fazla insan tarafından kullanılan Facebook’un Kaydet özelliğini kullanıyor ve artık bu özelliği Chrome kullanıcıları da faydalanabiliyor.
Facebook’ta Paylaş (Share to Facebook) sayesinde Facebook dışındaki sitelerde gezerken de Facebook’ta, Gruplarda veya Messenger’da içerik paylaşılması kolaylaşıyor.
Bu ücretsiz özellikler Chrome Web Mağazası’ndan indirilebiliyor.
Web sitelerindeki Facebook Beğen ve Sosyal Butonları yeni bir görünüme sahip:
Facebook’un diğer web sitelerindeki ‘Beğen’ butonundaki Facebook logosunun yerini beğenme ikonu aldı. Her iki tasarım için de niteliksel ve niceliksel testler yapan Facebook, beğenme ikonunun etkileşimi yüzde 6 artırdığını gördü. Facebook aynı zamanda tüm sosyal butonlarını da (Paylaş, Gönder, Takip Et, Tavsiye Et ve Kaydet) de güncelleyerek modernleştirdi. Artık Facebook’un tüm sosyal butonları daha temiz ve zarif görünüyor.
Anlık Makale entegrasyonu:
Önümüzdeki haftalardan itibaren Anlık Makale yayıncıları paylaşımlarının artına Beğen, Yorum Yap ve Paylaş gibi sosyal butonları ekleyebilecek. Bu butonlarla etkileşime geçenlerin sayısı da toplam beğeni ve paylaşım sayısına eklenecek. Sitelerinde Yorumlar Eklentisini kullanan yayıncıların paylaşımlarına yapılan yorumlar da web sitelerine yansıtılacak.
İnternet ve yazılım denildiğinde akla ilk gelen markalardan biri de şüphesiz Google. Uçsuz bucaksız bir ekosistemin can damarı konumundaki ana sayfası ise dünyanın en çok tıklanan web mecrası. Alphabet adlı çatı şirketin bünyesine geçtikten sonra CEO’luk koltuğuna geçen Sundar Pichai son yılların en etkili isimlerinden. Ancak şu da bir gerçek ki internetin olmazsa olmazının CEO’su da olsanız kötü amaçlı siber saldırganların hedefi olabiliyorsunuz.
Gelen son bilgiye göre Pichai’nin bir sosyal ağ olan Quora hesabı hacker’ların hedefi oldu ve kısa süreliğine de olsa hack’lendi. Daha önce Facebook CEO’su Mark Zuckerberg ve eski Twitter CEO’su Dick Costolo’yu hack’leyen grup tarafından siber saldırıya maruz kaldığı tahmin edilen Pichai, konuyla ilgili görüş belirmekten kaçındı.
Güvenlik açığı ile ilgili olabileceği de ihtimaller arasında yer alan gelişmeyle ilgili olarak Quora yetkililerinden kısa ve net bir açıklama geldi: Güvenlik açığı yok. Özetle hack’lenme olayının Google CEO’sunun bilgilerinin üçüncü kişilere sızması ya da çalınması ile geliştiğini düşünmek ilk akla gelen çıkarım durumunda. Öte yandan geçtiğimiz aylarda on binlerce LinkedIn hesabının kötü amaçlı siber saldırganların eline geçmiş olmasının da nedenler arasında olabileceği kaydediliyor. Pichai’nin LinkedIn hesabındaki bilgilerden yola çıkılacak Quora hesabının hack’lenmiş olabileceği belirtiliyor.
Bugünlerde LGBT haklarını savunmak ve kutlamak amacıyla binlerce kişi sokaklara dökülüyor. Bu duruma birçok teknoloji şirketi gibi Apple da kayıtsız kalmadı ve çalışanlarına özel tasarım Apple Watch kordonu dağıttı. İşte detaylar…
ABD/Cupertino merkezli şirket, çalışanlarına LGBT onur bayrağının renklerini taşıyan Apple Watch kordonu hediye etti. Sınırlı sayıda üretilen bu kordonlar şimdilik sadece Apple Watch çalışanları tarafından kullanılabiliyor. Apple’ın bu kordonları çalışanları dışındaki kimselere de sunup sunmayacağı ise henüz belirsizliğini koruyor. Bununla birlikte teknoloji şirketinin söz konusu kordon modelini satışa sunması bekleniyor. Aksesuarın fiyatı ya da çıkış tarihi gibi detayları hakkında ise herhangi bir ipucu bulunmuyor.
Eşitliğe vurgu
Teknoloji devi Apple’ın gökkuşağı rengindeki bu kordonlarının LGBT’nin yanı sıra şirketin 1976’daki ikonik renkli logosunu da simgelediğini belirtmekte fayda var. Apple yaptığı açıklamada bu kordonların şirketin ‘eşitliğe bağlılığının’ bir göstergesi olduğunu ve çalışanlarının ilgili renklerdeki kordonları gururla giyeceğinin umulduğu belirtildi.
Yürüyüşte Facebook ve Google da vardı
Bu yıl San Francisco’daki onur yürüyüşüne Apple’ın yanı sıra sosyal medya şirketi Facebook, internet ve yazılım markası Google, Lyft ve Salesforce gibi teknoloji şirketleri de katıldı.
Yılın merakla beklenen akıllı telefon modellerinden biri de Apple tarafından tanıtılacak olan iPhone 7. Lansman tarihi net olmamakla birlikte Apple tarafından eylül ayında duyurulması bekleniyor. Eylül ayı yaklaştıkça iPhone 7’ye yönelik dedikodular da doğal olarak artıyor. Onlardan bir tanesi daha önce de gündeme gelen yeni bir renk seçeneği iddiası…
Daha önce iPhone 7’nin ‘uzay grisi’ renk seçeneği yerine ‘koyu mavi’ renk seçeneğinin geleceği gündeme gelmişti. En son söylentilere göre ise iPhone 7’ye gelecek olan yeni renk seçeneği Apple Watch ile uyumlu olması açısından ‘uzay siyahı’ olacak. Apple’ın akıllı saatinde koyu gri renklerde ve oldukça ilgi gören bir alternatif bulunuyor.
9To5Mac sitesinin haberine göre anonim bir kaynaktan elde edilen bu bilginin doğru olma ihtimali son derece yüksek. Çünkü söz konusu kaynak her ne kadar anonim olsa da IP adresinin lokasyonunun Apple merkezinin hemen yakınlarında yer aldığı bildirilmiş durumda.
Aynı kaynaktan gelen bir başka iddia ise ana ekran (home) tuşu ile ilgili. İddiaya göre Apple iPhone 7’de Home tuşunu fiziksel olarak kaldırmayacak ama tuşa basınca tıpkı Force Touch’ta olduğu gibi bir hissiyat yaşatacak. Yani ne tam olarak sanal ne de tam olarak fiziksel bir tuş olacağa benziyor. Teknoloji şirketinin 2016’daki akıllı telefon modelinin detaylarıyla ilgili nihai sonuçlar önümüzdeki aylarda resmi olarak ortaya çıkacak.
Uzaktaki konuları yakınlaştırmak amatör ya da profesyonel olsun fotoğrafçıların ilgi alanlarından biridir. Genelde bu iş için uzun odaklı (200, 300, 400 mm gibi) objektifler kullanılır. Bu çözüm elbette objektifi değiştirilebilir fotoğraf makineleri için uygundur. Fakat bu tarz objektiflerin kaliteli olanları (yani objektif açıklıkları iyi olanları) genelde pahalıdır ve ağırlıklı olarak profesyoneller tarafından tercih edilir.
Öte yandan son yıllarda yüksek zoomlu gelişmiş kompakt fotoğraf makineleri de bu alanda ‘biz de varız’ demeye başladı. Bu alanda Sony, Panasonic, Canon ve Nikon gibi markaların ürünleri yer alıyor. Nikon da P ailesinin bazı modellerini bu kategoride rekabet ettiriyor. P500 ile başlayan seri 510, 520, 530, 600 ve 610 ile devam etti. Ailenin en son üyesi ise P900 oldu.
83X optik zoom
‘Yok artık’ dedirtecek bir zoom oranı bulunan Nikon Coolpix P900, 24-2000 mm bir objektife sahip. Bu objektif yaklaşık olarak 83X optik zoom desteği veriyor. Objektifin diyafram değerleri ise f2.5-6.5 aralığında değişiyor. CMOS bir sensör kullanan fotoğraf makinesinde çözünürlük ise 16.7 Megapiksel. 3 inç döndürülebilir bir ekranı bulunan fotoğraf makinesi, Wi-Fi, NFC, GPS, microUSB üzerinden şarj, P, S, A ve M çekim modlarının yanı sıra Scene modları ile dikkat çeken bir ürün.
Kullanım deneyimi
Öncelikle P900’ün iri bir fotoğraf makinesi olduğu ile başlayayım. O kadar optik zoom olunca haliyle cihaz da biraz iri olmuş. Orta seviye bir DSLR görünümünde olan üründe bu optik zoom hem deklanşöre entegre edilen bir mekanizma hem de sol yan yüzde bulunan bir düğme ile kumanda edilebiliyor. Her iki yöntem de kendine göre pratik. Hangisini kullanacağınız duruma ve konuma göre değişir.
Uzaktaki konuları yakınlaştırma konusunda başarılı bir ürün olan P900’de zoomu sonuna kadar kullandığınızda cihazı sabitlemeniz gerekiyor. Her ne kadar titreşim engelleme sistemi yer alsa da 2000mm’de odak uzaklığında fotoğraf makinesini elinizde tutarak kullanmanız mümkün olmuyor.
Manuel modların yanısıra hazır çekim modları bulunan üründe Panorama, Time Lapse, Kuş gözlem, Ay ve benzeri birçok mod bulunuyor. Ayrıca tamamen otomatik mod da kullanıcıya yardımcı oluyor. Zengin çekim modu seçenekleri kullanıcıya ciddi anlamda fayda sağlıyor. Özellikle Ay ve Kuş Gözlem modlarının başarılı olduğunu ve spesifik durumlar için deste olduğunu belirtmek isterim.
Minimum diyafram açıklığının 24 mm’de f2.8 olması zor ışık şartlarında kullanıcının elini kuvvetlendiren bir özellik. Bu sayede ışığın az olduğu durumlarda da çok iyi sonuçlar alıyorsunuz.
Nikon Coolpix P900 ile çekilmiş bir ay fotoğrafı
Muhteşem optik zoom
2000 mm yani 83X optik zoom bence P900’ün en önemli özelliği. Zira bu sayede çok uzaktaki konuları yakınlaşmadan fotoğraflayabiliyorsunuz. Hal böyle olunca özellikle Ay ya da kuş fotoğraf çekmek isteyenler için P900 öncelikle bir ürün haline geliyor.
Belki aramızda ‘bunu alacağıma iyi bir objektif alır dijital SLR cihazımla bu tarz işler yaparım’ diyenler olabilir. 600 mm odak uzaklığına sahip bir Nikon objektifin ABD fiyatının 12 bin dolar olduğunu söylersem belki bu fikirden vazgeçersiniz. Elbette haricen bir objektifin kalitesi P900’de bulunmuyor. Fakat fiyatının neredeyse 12’de biri olduğunu söylersem bu farkın çok önemi olmadığını görürsünüz.
Yukarıda da bahsettiğim gibi zoomu ister deklanşörden isterseniz sol yan yüzde bulunan düğmeden kontrol edebiliyorsunuz. 83X optik zooma yaklaştıkça makinenin titreşimi de artıyor. Bu yüzden cihazı sabitlemeniz ya da bir tripoda koymanız gerekiyor. 899 gram ağırlığa sahip olan cihazı son zoom ayarında kullandığında elinizde tutarak çekim yapmanız mümkün değil.
Ürünle yaptığım çekimlerde genel olarak beğendim. Fakat yakınlaştırmayı sonuna kadar kullandığınızda mercek sisteminden kaynaklanan bir pus fotoğrafta görünmeye başlanıyor. Bu pusu çekim sonrası Photoshop’ta yapacağınız bazı düzenlemelerle temizlemeniz mümkün oluyor. Biraz can sıkıcı bir durum ama bu kadar zoom olunca kaçınılmaz bir durum haline geliyor.
Video
Fotoğraf makinesi saniyede 60 kare Full HD video kayıt ediyor. Kayıt sırasında zoom girebiliyorsunuz ancak objektif sesi (haliyle) kayıtta duyuluyor. Video kalitesi bence yeterli. Birçok durum için fazlasıyla iş görüyor. Ayrıca ağır çekim olarak bilinen HS modu da fotoğraf makinesinin video ayarları arasında yer alıyor.
Wi-Fi, NFC ve GPS
Son yılların popüler teknolojileri olan Wi-Fi, NFC ve GPS fotoğraf makinesinde yer alıyor. Wi-Fi ile fotoğraf makinesini mobil cihazlar üzerinden kablosuz olarak kullanabiliyoruz. Ancak uygulama çok başarılı değil ve bence biraz daha geliştirilmesi lazım. NFC ise bu özelliği bulunan telefonlarla hızlı bağlantı kurulmasını sağlıyor. GPS ise konum bilgilerinin fotoğrafa eklenmesini sağlıyor. Özellikle GPS arazide çekim yapan kuş gözlemcileri için önemli bir özellik. Zira bir kuşun nerede fotoğrafının çekildiğini bu özellik sayesinde görebiliyorlar.
microUSB şarj
Fotoğraf makinesi microUSB bağlantısı ile şarj oluyor. Bu yüzden kutusundan çıkan şarj cihazı da telefonlarda da kullanabileceğimiz türden bir adaptör ve USB kablodan oluşuyor. microUSB şarj olayı iyi olmuş. Zira arazide harici bir pil çözümü ile şarj mümkün oluyor. Yaygınlaşması dileğiyle.
Bu arada fotoğraf makinesinin CIPA standartlarına göre pil ömrü 360 kare. Böyle bir ürün için ortalama bir değer. Elbette bu değer video , ekran ve zoom kullanımına göre biraz artıp azalabilir.
Sonuç olarak Nikon Coolpix P900 özel ihtiyaçlara yönelik bir ürün. Ay fotoğrafı ya da kuş fotoğrafı çekmek isteyenlerin ilgi alanına giren bir fotoğraf makinesi olan P900, fotoğraf konusunda bilgili kullanıcıların elinde çok başarılı bir ürüne dönüşebilir. ‘Ben bu cihazın hakkını veririm’ diyorsanız önerebileceğim bir fotoğraf makinesi.
Haziran ayının başında ülkemizin başkenti Ankara’da çok önemli bir organizasyon vardı. E-Game Show hem Ankara’lı oyun severleri bir araya getirdi hem de ardında müthiş bir izlenim bırakmayı başardı. 2-5 Haziran tarihleri arasında ziyaretçileri ağırlayan fuar ATO Kongre Merkezi’nde düzenlendi. Peki, İstanbul’un iki büyük fuarının yanında burası neden önemliydi?
Öncelikle oyun geliştiricilerinin müthiş bir katılımı ve desteği bulunuyordu. Türkiye’nin önde gelen oyun geliştiricileri en son oyunlarıyla, oyun projeleriyle fuara renk kattılar. Zaten Ankaralı bir ekip olan Taleworlds, Mount & Blade’in konsol versiyonu ve Bannerlord’un tanıtım etkinliğiyle oradaydı. Uzun yıllar oyun sektöründe çok başarılı şirketlerde çalışan Cemre Özkurt’un oyunu olan Beat the Game de denenmeye hazır bir şekilde fuarda yerini almıştı. Bunun dışında birçok genç oyun yapımcısı hazırladıkları yeni projelerle hem görücüye çıktılar, hem de ellerindeki oyunlar için yatırımcı aradılar. Gerçekten görülmeye değer bir manzaraydı. Fuar alanı Türk oyunları ve Türk yapımcılarıyla dolup taşıyordu. Oldmoustache tarafından hazırlanan No 70’te yine ilgi gören yapımlar arasındaydı.
Türk oyunlarının böylesine çeşitli ve sağlam olduğu bir fuarda oyuncuların memnun olmamalarını beklemek garip olurdu. Yepyeni Türk oyunları her gün binlerce oyun sever tarafından müthiş bir ilgi gördü. E-Game Show’un fuar listesinde tam 21 bağımsız oyun geliştiricisi bulunuyordu. Haliyle bu oyun bolluğu fuarın geneline yansıdı. Mobil oyunlardan, korku oyunlarına, macera oyunlarına kadar türlü oyun ATO Konge Merkezi’neydi.
Fuar alanın diğer bir büyük ilgi odağı şüphesiz cosplayer’lardı. Birbirinden sağlam oyun ve film karakterlerinin kostümlerine bürünen genç oyun severler katılımcılara harika bir hafta sonu yaşattılar. Diablo, Pokemon, League of Legends gibi oyunların kostümleri büyük ilgi görürken, fuar boyunca süren cosplay yarışması da aynı oranda büyük bir ilgi odağı oldu. Gün boyunca cosplayer’ların yanında onlarla fotoğraf çektirmek isteyen katılımcıları görebilirdiniz. Oyun geliştiricilerinin yanında cosplayer’lar da büyük bir tat kattı diyebiliriz.
Fuarın başka bir ilgi çeken yönüyse DEMO Dijital oyun konsolları müzesi oldu. Ankara’da oyun ilgili olan, fuara bir şekilde gelen kim varsa müzeyi gezdi diyebiliriz. İlk nesil oyun konsollarından, günümüze gelen bir zaman tüneli olan konsol müzesi fuarda geniş bir alan kaplıyordu ve bu alanda insanlara güzel bir nostalji yaşatmayı amaçlıyordu. Müzeyi gezenler ilk oyun konsolu Magnavox Oddysey’den, Nintendo 64’e kadar birçok nadide parçayı raflarda görme şansına sahip oldu. Binlerce insan müzeyi fuar zamanı boyunca doyasıya dolaştı ve en sonunda fikirlerini her yerde paylaştılar. Gerçekten göremeye değer bir olaydı.
Bunun dışında bir oyun fuarındayız değil mi? Oyun oynamak işin olmazsa olmaz kısmıydı ve E-Game Show’da devasa bir oyun alanı bulunuyordu. Riot Games dev bir podyum ve düzenle turnuva düzenlerken gün boyu fuarın tansiyonunu en üst seviyede tuttu. Turnuva dışında ünlü League of Legends yayıncıları, Riot çalışanları etkinlik alanındaki insanları eğlendirmeyi kendilerine görev edindiler. Katılımcılarla maçlar yapıldı, röportajlar düzenlendi… Kısaca Riot Games tarafı işe ciddi yaklaştı ve katılımcılara hayli güzel anlar yaşattı.
İşin başka bir kısmındaysa az önce bahsettiğimiz dev oyun alanı bulunuyordu. Buradaki bilgisayarlarda, Hearthstone’dan, Diablo’ya, CS:GO’dan Dota 2’ye kadar sürüsüne oyun oynandı, müthiş maçlar döndü. Düzenlenen turnuvalar büyük izleyiciler eşliğinde adeta karnavala döndü.
Kısacası 2-5 Haziran tarihleri arasında oyuna dair her şey Ankara’da, ATO Kongre Merkezi’ndeydi. Dünya ve Türkiye’den oyun sektöründeki birçok katılımcı insanlara oyunları, beraber olmayı ve birlik halinde nasıl sektörü ilerletebileceğimizin dersini verdi. Bu yüzden gerçekten başarılı ve amacına ulaşmış bir etkinlik oldu.
Ses teknolojileri şirketi Sennheiser, 2015 yılı mali sonuçlarını açıkladı. Türkiye’nin de dahil olduğu EMEA bölgesi en güçlü bölge olmaya devam ederken, tüketici elektroniği ürünlerinde geçen yıla göre yüzde 4,1 oranında artış kaydedilerek 335,2 milyon Euro’ya yükseldi.
Toplam satışlarını yüzde 7,5 artırarak cirosunu 682,2 milyon Euro’ya, vergi öncesi karını 30,3 milyon Euro’ya yükselten Sennheiser, 46,9 milyon Euro’yu Ar&Ge yatırımlarına kaynak olarak ayırıyor.
2015 mali yılında Sennheiser’ın satış gelirleri şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştı. Toplam satışlar yüzde 7,5 artışla 682,2 milyon Euro’ya yükseldi. Özellikle Kuzey ve Güney Amerika kıtaları ve APAC bölgeleri başta olmak üzere, bütün dünya genelinde şirketin satışları önemli oranda gelişim gösterdi. 2015 yılı vergi öncesi kar, 30,3 milyon Euro olarak gerçekleşti.EMEA bölgesi en önemli pazar konumunda
355,2 milyon Euro toplam gelir ve yüzde 1,7 büyüme oranı ile Türkiye’nin de dahil olduğu EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesi, Sennheiser’ın en güçlü ekonomik bölgesi olmaya devam ediyor. Şirket, 2015 mali yılında, gelirlerinin yüzde 84,5’ini Almanya dışında elde etti. Sennheiser Grubu halen, dünya genelinde 50’den fazla ülkede 19 satış iştiraki ve uzun süreli ticaret ortaklarına sahip.
“Rekor seviyede satış…”
Bu başarıyı “Bir kere daha rekor seviyede satış gelirlerine ulaşarak geçtiğimiz yıllarda gözlediğimiz büyüme eğilimini devam ettiriyoruz” şeklinde yorumlayan Sennheiser eş–CEO’su Daniel Sennheiser, “Bu durum bizim uzun dönemli ve sürdürülebilir büyüme stratejimizin bütün bölgelerde başarılı olduğunu gösteriyor” dedi.
Mikro blog ağı Twitter’ın, #Stickers adındaki fotoğraf düzenleme aracını kullanıma sunacağı duyuruldu. Araç sayesinde yüzlerce aksesuar, emoji arasından seçim yapılıp, fotoğraflara yüklenebilecek. Fotoğraflara sticker yükleme özelliğinin temmuz ayı içerisinde iOS ve Android kullanıcılarına sunulacağı bildirildi. Twitter’ın konuyla ilgili basın bülteninde şu ifadeler yer alıyor:
“Her gün dünyanın konuştuğu küçük veya büyük olayları yakalayan milyonlarca Tweet atılıyor. Bugün, fotoğraflarınıza yaratıcılık katacak ve onları Twitter’daki dünyaya bağlayacak yeni ve eğlenceli bir yöntem olan #Stickers’ı duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz.
Yakında gerçek zamanlı sohbetlere katılmanıza olanak sağlayacak stickers’lara (yapıştırma) göz atabilecek ve fotoğraflarınızı daha eğlenceli hale getirecek, yüzlerce aksesuar ve emoji kütüphanesinden istediğiniz seçimi yapabileceksiniz.
Stickers’ı nasıl hissettiğinizi veya ne yaptığınızı paylaşmak, bir olay için desteğinizi göstermek veya sadece paylaşımınızı keyiflendirmek için kullanabilirsiniz. Fotoğraflarınızda birden çok sticker kullanabilir, boyutlarını değiştirebilir veya döndürebilir; fotoğrafta istediğiniz yere de koyabilirsiniz.
Stickerlı fotoğrafı tweet attıktan sonra, hashtag üzerinde yeni bir görsel dokunuş (spin) ile birlikte fotoğrafınız aramalarda bulunabilecek. Tweet’teki sticker üstüne dokunarak, dünyanın dört bir tarafındaki kullanıcıların aynı sticker’ı nasıl kullandıklarını gösteren yeni bir zaman tüneline yönlendirileceksiniz.”
Twitter, son aylarda sıklıkla artan güncelleme ve yeni özellikleri ile adından söz ettiriyor. Popüler sosyal medya platformunda kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik sonraki adımlar da şimdiden merakla beklenmeye başlandı. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…