Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Ana Sayfa Blog Sayfa 1764

Twitter’da dikkat çeken kariyer hesapları

GTY_looking_at_computer_ml_140228_33x16_1600

Artık kariyer Twitter’da çiziliyor. İş bulmak veya yeni bir işe girmek isteyenler en güncel ilanları Twitter’daki kariyer hesaplarını takip ederek geleceklerini hazırlıyor.

Üniversiteler sona erdi; son tatiller de yapıldıktan sonra hummalı bir iş arayışı başlayacak. Gençler kariyerlerini çizmek için her geçen gün daha fazla sosyal medyayı kullanıyorlar. Sadece gençler değil; yeni iş kurmak isteyen girişimciler veya kariyerine yön vermek isteyen yetişkinler de Twitter üzerinde araştırmalar yapıyor.

Siz de kariyerinizi Twitter’da çizebilirsiniz. Artık şirketler Twitter’da özel olarak oluşturdukları kariyer hesaplarından gençlere hem iş tavsiyeleri veriyor hem de açık iş olanaklarını haber veriyorlar. Ayrıca birçok kariyer sitesi de Twitter hesaplarından çalışan arayan şirketleri iş arayanlarla buluşturuyor. İşte bu Twitter hesaplarından bazıları…

@kariyernet: Türkiye’nin en gelişmiş iş arama hesaplarından biri olan Kariyer.net, en güncel ve çok farklı sektörlerden iş ilanlarını bulabileceğiniz Twitter hesaplarından biri.

@Yenibiris: Aklınızda kariyerinizle ilgili tüm soruları; doğru tavsiyelerle bu hesapta bulabilirsiniz.

travel_tech

@secretcvcom : Twitter sayfasında ağırlıklı olarak iş ilanlarına yer veren hesapta, web tasarımından muhasebeye mühendislerden öğretmenlere kadar geniş bir skalada kariyer çizilebilir.

@elemannet: 240 bine yakın firmanın yer aldığı ve 20 bin kadar aktif iş ilanının bulunduğu hesapta, ilanların özelleştirilmiş görsellerle verilmesi daha fazla dikkat çekmesini sağlıyor.

@AdeccoTurkiye : Uluslararası bir insan kaynakları şirketi olan Adecco’nun Türkiye ofisinin Twitter hesabı.

@engelsizkariyer : Türkiye’nin engelli iş gücü kaynağı olan Engelsiz Kariyer’in Twitter hesabı, engellilerin toplumda daha kolay kariyer edinmeleri için önemli bir sosyal platform görevi görüyor.

Philips’ten HDR ve OLED teknolojilerine bir arada sunan TV’ler

1472730041_901_RFTHollanda merkezli teknoloji şirketi Philips, Almanya’da iki yeni OLED + HDR içerik özellikli TV modelinin duyurusunu gerçekleştirdi. Yeni Philips 901F OLED ve 7601 modellerinde kullanılan HDR teknolojisi özetle; kontrasttaki ilerlemeler, daha gerçekçi ve canlı renk gamı sayesinde daha parlak sahneler, daha derin siyah tonlar ve daha detaylı görüntüler sağlıyor.

OLED ise yeni modellerin öne çıkan bir diğer önemli detayı. özellikle siyah tonlar, kontrast, renk ve hareketli görüntülerde, en güçlü kenardan-aydınlatmalı LED/LCD televizyonlara kıyasla daha üstün performans vaat eden OLED, ışık saçan ve gerektiğinde tamamen karartılabilen pikselleri sayesinde arka fondaki ışığın devamlı aktif olması sorununu da ortadan kaldırıyor. OLED ayrıca ister spor ister aksiyon filmleri izliyor olun, görüntülerin her an keskin ve net kalmasını sağlıyor.

1472801028_Philips_OLED_901_F_Lifestyle_Photography__1_

Diğer yandan, OLED teknolojisi Philips’in Perfect Pixel Ultra HD işlemcisi ile ortak çalışarak kaliteyi çok daha üst seviyelere taşıyor ve 3800 PPI gibi yüksek bir görüntü performansı sunuyor. Perfect Pixel Ultra HD İşlemcisi, içerdiği Perfect Natural Motion system sayesinde 4 milyar adet pikselin keskinlik ve parlaklığını her an kontrol edip ayarlayarak, ince hatları ve derin detayları gözler önüne seriyor.

Diğer yandan 55 inch 901F modeli, OLED ile Ambilight teknolojilerini birleştiren ilk televizyon olma özelliğine de sahip.

Son bir detay olarak 2016 model 6400 ve üstü serilerin de kablosuz bir güncelleme ile HDR içerik özelliklerine merhaba diyebileceği açıklandı.

Samsung Family Hub Buzdolabı yılsonunda Türkiye’de

1472805697_European_edition_of_Family_Hub_Black_2__1_

Samsung, Almanya’nın Berlin şehrindeki teknoloji fuarı IFA 2016 kapsamında Avrupa için yeniden tasarlandığı bildirilen Family Hub buzdolabının yılsonunda Türkiye pazarına sunulacağı açıkladı. Family Hub buzdolabında, Türkiye’deki tüketicilerin de tercih ettiği gibi soğutucu üstte, dondurucu aşağıda yer alıyor. Buzdolabı iki kapılı buzdolabında soğutucu ve dondurucuyu iki farklı evaporatör ile ayrı ayrı soğutan ve sıcaklık ile nemi yiyecekler için ideal seviyelerde tutan özel Twin Cooling Plus teknolojisi bulunuyor. Twin Cooling Plus ve Precise Chef Cooling birlikte soğutucu ve dondurucu arasında kokuları birbirine karıştırmadan sabit ideal ısıda tutularak muhafaza edilebiliyor.

Bu modern teknolojiyle zenginleştirilmiş buzdolabında iç kısımda üç adet kamera bulunuyor; böylelikle mobil uygulama üzerinden kullanıcılar, nelerin eksik olduğunu uzaktan görebiliyorlar. . Aynı zamanda Family Hub sahipleri, son kullanma tarihlerini girerek yiyeceklerinin kaç gün daha dayanacağını da takip edebiliyor.

1472805695_European_edition_of_Family_Hub_Silver_3

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Müdürü Mert Gürsoy, “Samsung’un yüzde 55 pazar payı ile Türkiye’de lider olduğu üst seviye 4 kapılı buzdolabı pazarının tüketicilerin ilgisiyle hızla büyüdüğünü gözlemliyoruz. Bu doğrultuda yepyeni bir deneyim sunacak Family Hub buzdolabını bu yılın sonunda Avrupa’nın önemli pazarları ile aynı anda Türkiye’deki kullanıcıların beğenisine sunmanın heyecanını yaşıyoruz” dedi.

Media Markt’ın yeni mağazası Levent Sanayi Mahallesi’nde açıldı

0

1472728801_MM_Levent_Acilis_Gorsel

Media Markt, Türkiye’nin bir numaralı elektronik perakende markası olma hedefi doğrultusunda yatırımlarına tüm hızıyla devam ediyor. 2016 yılı sonuna kadar toplam 160 milyon TL’lik yatırım planlayan şirket, Eylül ayında açılışını yapacağı dört mağazadan ilkini Levent Sanayi Mahallesi’nde açtı

Avrupa’nın açık ara bir numaralı parekende zinciri Media Markt, Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Media Markt, son mağaza yatırımını Eylül ayında İstanbul, Levent’te gerçekleştirdi. Perakende devi, Eylül ayı için planlanan 4 mağaza yatırımı kapsamında 697 metrekarelik Levent Mağazası’nı hizmete açtı.

Kâğıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç’ın da kurdele kesim törenine katıldığı açılışta bir konuşma yapan Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olma vizyonuyla yatırımlarına hız kesmeden devam ettiklerini belirtti.

1472729021_MM_levent_Acilis1

“2016 yılı içinde 160 milyon TL’lik yatırım”

2016 yılsonuna kadar yüzde 20 oranında büyüme hedeflediklerini söyleyen Gökyıldırım; “Bu yıl içinde önemli bir bölümü mağazalara olmak üzere toplam 160 milyon TL’lik yatırımı hayata geçiriyoruz. Geçtiğimiz 3-4 yıl ile kıyasladığımızda ciromuz yaklaşık 2 katına ulaştı. E-ticaretimiz de iki yıl içinde yüzde 120 büyüdü” dedi.

“Türkiye’de açık ara pazar lideri olmayı hedefliyoruz”

Türkiye’nin, Media Saturn grubu içinde stratejik öneme sahip ülkelerin başında yer aldığını belirten Gökyıldırım; “15 ülkede faaliyet gösteren Media Markt, bulunduğu çoğu pazarda açık ara pazar lideri. Türkiye’de sadece pazar lideri olmayı değil, açık ara pazar lideri olmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize doğru acelemiz olmadan emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

1472729020_MM_Levent_Acilis

1 Eylül tarihinde gerçekleştirilen Media Markt’ın Levent Sanayi Mahallesi mağazasındaki açılışa teknoloji severler yoğun ilgi gösterdi.

Mağaza açılışına özel olarak birçok ürün avantajlı alışveriş fırsatıyla sunuluyor. Örneğin, iPhone6S 16 GB 3,099 TL yerine 2,899 TL’den, Sony Xperia XA 1,399 TL yerine 1,299 TL’den, Samsung Galaxy Note5 N920 2,699 TL yerine 2,299 TL’den, Philip Pentium Puk7 4K Ultra HD Smart Led TV 3,999 TL yerine 2,799 TL’den, Lenovo Ideapad 110 N3710 Dizüstü Bilgisayar 1,299 TL yerine 999 TL’den, NIKON D3300 Dijital fotoğraf makinesi ise 2,299 TL yerine 1,499 TL’den tüketicileriyle buluşuyor. Bu fırsatların yanı sıra, Media Markt’ın anlaşmalı bankasından yüzde 0 faizli 12 ay vadeli kredi imkânı da devam ediyor.

Samsung Galaxy Note 7: Fırtına gibi geldi ve zirveye yerleşti

Samsung, tam 5 yıl önce büyük ekranlı telefon ve ekran kalemi ile Phablet konseptini geliştirmişti. Bu konsept dünya çapında o kadar çok ilgi gördü ki, Galaxy Note ailesi inanılmaz bir başarı elde etti. Dolaysıyla bu ay bu ailenin son üyesi olan Note 7’ye yakından bakıyoruz.

Samsung Galaxy Note 7, Galaxy S7 Edge’in tasarımına çok benziyor. Note 7, tıpkı S7 Edge gibi metal bir kasa sistemi ve ekranın her iki tarafı yuvarlatılmış kenarlara sahip.  Ürünü ele aldığınızda ise, esas fark ortaya çıkıyor. S7 Edge’in metal kasası zaman zaman kullanıcının eline çok iyi oturmayabiliyor. Bunun nedeni de. Kenarların ön tarafı yuvarlatılmış diğer tarafı da keskin olması.  Samsung, bunu görmüş olmalı ki Note 7’de birçok kişiyi rahatsız eden bu tasarımı düzeltti.  Samsung Galaxy Note 7’nin kenarları tamamen yuvarlak. Bu özellikten dolayı da ele çok daha iyi oturuyor ve kesinlikle bir rahatsızlık vermiyor.

samsung note 2

Tabi şunu da unutmamak gerekiyor. Samsung Galaxy Note 7, S7 Edge ile kıyasla 5.5 inç yerine 5.7 inç’lik bir ekrana sahip. Bunun anlamı, her ne kadar da belli olmazsa da, S7 Edge’den boyut olarak daha büyük ve kalın olması.

Yine de şunu söylemekte fayda var. Samsung, Note 7’nin kasa kenarını daha zarif tasarladı. Ayrıca,yeni nesil ince bir ekran kullanması da ürüne ciddi bir hava katıyor.  Buna ek olarak su ve toza karşı dirençli hale getirilmesi de kesinlikle göz ardı edilmemeli.

Unutmadan söyleyelim. Galaxy Note 7, Samsung ailesinin USB Type C kullanan ilk akıllı telefonu. USB Type C sayesinde daha kısa bir şarj süresi ve hızlı bir veri aktarımı sağlamak mümkün. Örneğin yaptığımız testlerde saniyede 50 MByte’lık veri transfer hızı görülmeye değerdi.

samsung note4
Piyasanın en parlak ekranı
Samsung Galaxy Note 7, S7 Edge gibi kontrast zengini, parlak ve keskin bir ekrana sahip. Farkı, 5.7 inç boyutu ile oldukça büyük olması.   Bunun yanı sıra yapılan bazı ölçümlerde piyasanın en iyi ekranı olduğunu da söylemeliyiz. Samsung Galaxy Note 7, S7 Edge’in 760 Candela değerine karşın 826 Candela parlaklık değeri ile piyasanın en parlak ekranına sahip olduğunu bize gösterdi. Note 7’nin erkanı, kullanıcıyı güneşli ortamlarda bile rahat ettiriyor. Benzer bir durum renk doğrulu için de geçerli.

Bizim beğendiğimiz bir özellik ise, ekranın sahip olduğu HDR modu sayesinde, yüksek çözünürlüklü olmayan Videolara ekstra bir kontrast ataması ve tıpkı Samsung’un SUHD televizyonlarında olduğu gibi video kalitesini arttırması.

samsung note

Performans

Galaxy Note 7’nin performansı temel olarak Galaxy S7 Edge’e çok benziyor. 4 x 2.3 GHz ve 4 x 1.6 Ghz hızında çalışan sekiz çekirdekli Exynos 8890 çok yüksek bir performans sergiliyor. 4 Gbyte bellek ve 64 GByte’lık kapasite ürüne ciddi bir güç katıyor. Öyle ki  optimize edilen yazılımı sayesinde çok hızlı ve herhangi bir zayıflık göstermeyen bir kullanım sunuyor. Samsung Galaxy Note 7, Galaxy S7 Edge ile kıyaslandığında bir tık daha yüksek bir performanslı sergilediğini söylemeliyiz.

12 MP arka ve 5 MP’lik ön kamera tıpkı Galaxy S7 Edge gibi aynı.  Yaptığımız testlerde çok iyi sonuçlar elde ettiğimiz söylemeliyiz. F1.7 değerinde olan bu kameralar karanlık ortamlarda bile rahat bir çekim sunuyor. 4K çözünürlüğünde video çekebildiğiniz gibi 720p çözünürlüğünde ağır çekim kayıtlar da yapabiliyorsunuz.

Samsung Galaxy Note 7, ön tarafta bir kızılötesi kamera bulunduruyor. Bu kameranın özelliği göz taraması yapabilmesi. Note 7, tıpkı Lumia 950 gibi, bir güvenlik önlemi olarak  İris taraması yapabiliyor. İris taraması sayesinde bazı verileri açıp kitleyebiliyorsunuz.  İşin güzel tarafı ise, İris tarama özelliğinin gözlüklü kişilerde de sorunsuzca çalışabilmesi.

samsung note 3
 Sonuç

Samsung Galaxy Note 7,genel olarak değerlendirildiğinde, akıllı telefon sıralamasında en tepeye yerleşiyor. Öyle görünüyor ki, Note 7 piyasanın en başarılı akıllı telefonu. Sahip olduğu 3500 mAh’lik pil yoğun kullanımda yaklaşık 10 saatlik bir kullanım sunuyor. Her iki yüzeyde Gorilla Glass 5 koruma camının kullanılması iyi düşünülmüş bir özellik. Yine de bu özelliğe çok güvenmeyin deriz. Her ne kadar Gorilla Glass 5 olsa da ters bir düşmede çamın üzerinde çizilmeler ve kırılmalar meydana gelebiliyor.

Ekran kalemine birçok özellik ekleyen Samsung, bu alanda kullanıcıyı çekmek istiyor ve başarıyor da. İris teknolojisi her ne kadar güvenilir olsa da, bir parmak izi güvenliği kadar hızlı olmadığını mutlaka hatırlatmak isteriz.

Kahvenizi nasıl alırdınız?

0

Geçmişten günümüze gelen bir lezzettir Türk kahvesi… Kimi zaman uzun muhabbetlerin en iyi dostu, kimi zaman da sevdiklerimizle bir araya gelme bahanesidir. Her zaman kahvenin köpüklüsü tercih edilir ve isteyenlere şekerli, orta ya da sade ikram edilir. Kahvenin köpüklüsünü tutturmak, lezzetini kıvamında yapmak da ayrı bir marifet gerektirir. Yıllardır ocakta kahve pişiren elleriniz dert görmesin ancak artık sizin de Türk kahvenizin önünüze gelme zamanı geldi. Nasıl mı? Tabii ki Conti’nin tam kapasiteli Kahveci Deluxe makinesiyle…

‘Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır’ sözünü duymayan yoktur herhalde. Peki, bu sözün nerden geldiğini hiç merak ettiniz mi? Bu sözün nereden geldiğiyle ilgili geçmişimize yönelik şöyle bir tahmin var: Üsküdar’da kahve satan bir adam varmış. Günlerden bir gün bu adamın yanına bir yeniçeri gelmiş. Yeniçeri o an orada bulunan herkese kahve ikram edilmesini ancak yalnız başına oturan Rum gemi kaptanına ikram edilmemesini söylemiş. Ancak adam yeniçeriyi dinlememiş ve kaptana da ‘bu benim ikramım’ diyerekten bir fincan kahve vermiş. Aradan 40 yıl geçmiş ve Sisam Adası’nda büyük bir isyan çıkmış. Kahveci de bu isyanda kaçırılmış ve ıssız bir yere götürülmüş. Kendisini öldüreceklerini düşünürken karşısında Rum kaptanı görmüş ve Rum kaptan da kendisine 40 yıl önce kahve ikram ettiğini ve o kahvenin hatırını hala unutamadığını söyleyerek adamı serbest bırakmış. Geçmişimizden günümüze gelen rivayetlere göre işte bir fincanın kahvenin 40 yıllık hatırı bu hikayeden geliyor…

Tek tuşla Türk kahvesi
Conti’nin Kahveci Deluxe CKM-500 modelindeki Türk Kahvesi makinesi, son zamanlarda piyasaya sürülen en kullanıcı dostu cihazlardan biri olarak dikkat çekiyor. Siyah kaplı şık dış tasarımının ilk başka göze çarpmasının yanı sıra çok büyük ebatlarda olmaması da mutfağınızda yer açmanız için büyük avantaj sağlıyor. Makinenin kullanımının son derece kolay olduğunu baştan söyleyelim. Öncelikle makinenin sağ kısmında bulunan güç tuşundan makinenizi aktif hale getiriyorsunuz. Daha sonra makinenin üst kısmında yer alan bölüme hazneyi dolduracak kadar su koyuyorsunuz.
Sonrasında ön kısmında bulunan cezveye Türk kahvenizi ve dilerseniz şekerinizi ilave ediyorsunuz. Son olarak ise makinenin ön kısmında bulunan tuşlardan kaç fincan kahve yapmak istediğinizi seçiyorsunuz. İşte hepsi bu kadar…

Fincanla su ölçmeye son!
Şimdi de bu özelliklerin detaylarına değinelim. Conti Kahveci Deluxe CKM-500 modelinin dikkat çeken özelliklerinden ilki su haznesinden cezveye otomatik su alımı yapabiliyor olması. Yani siz her kahve yaptığınızda fincan doluluğunda su ölçmek zorunda kalmıyorsunuz. Makinenin üst kısmındaki su haznesine, hazneyi dolduracak kadar su ekliyorsunuz ve makineniz her kahve yapışında yeterli miktarı otomatik olarak alıyor. Ürünle birlikte gelen cezve de, sağlığı ön plana alarak tasarlanmış olup, alüminyum malzeme kullanılarak yapılmış. Conti Kahveci Deluxe CKM-500’ün kahve kapasitesi ise 4 fincanla sınırlı. Kıvamında bol köpük sunan Smart Sense teknolojisine sahip kahve makinesi aynı zamanda taşırmadan köpürten Spill Over Safety teknolojisi ile rahat bir kullanım da sunuyor. Diğer bir ayrıntı da ürünün, aşırı ısınmayı önleyen Over Heat Safety emniyet sistemiyle birlikte gelmesi. Yani ‘aman çok kahve yaptık, makine ısındı’ ya da ‘biraz bekleyelim makine soğusun, bozulmasın’ gibi kafanızda oluşabilecek soru işaretlerini bir kenara bırakın ve lezzetli Türk kahvenizin keyfini çıkarın…

Benim kahvem közde olsun!
Conti’nin Kahveci Deluxe CKM-500 modelindeki ürünün en dikkat çekici özelliklerinden biri közde pişirme özelliği sunuyor olması. Makinenin yine ön kısmında bulunan ‘közde’ seçeneği ile Türk kahvenizi közde pişirilmiş olarak alabilirsiniz. Ürünü satın aldığınızda, büyük bir heyecanla közde seçeneğini seçerek Türk kahvenizi yapmanızı ve o mükemmel kahve kokusunu almanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. 40 yıl hatırı kalacak nice kahveler pişirmek üzere sizlere şimdiden afiyet olsun.

Londra’dan Rio’ya olimpiyatları değiştiren teknolojiler

0

nikeGeçtiğimiz yüzyılda yaşanan teknolojik gelişmeler spor ve atletik performansların gelişmesinde önemli bir rol oynadı. 1970’li yıllarda Nike’ın yeni koşu ayakkabılarını piyasaya çıkarması, 2008 yılında Speedo’nun şu anda yasaklanan LZR koşu takımı değişiklik yaratan önemli teknolojilerdi. 2012 yılında Londra olimpiyatlarında olduğu gibi bu yıl geride bıraktığımız Rio olimpiyatlarında da teknolojinin olimpiyat oyunları ve sporcular üzerindeki etkisi büyük oldu. Bu haftaki yazımda olimpiyatları dönüştüren teknolojileri bir araya getirdim.

3D yazıcı ve vücut tarama
Mühendisler uzun yıllardır ağırlık ve sürtünmeyi azaltma üzerinde çalışıyorlar. Bazı durumlarda ise teknoloji o kadar iyi çalışıyor ki diğer sporcular için adaletsizliğe sebep olabiliyor, tıpkı Speedo’nun LZR takımında olduğu gibi. Günümüzde teknoloji şirketleri bu konu ile ilgili yeni teknolojiler üzerinde çalışıyorlar. 3D yazıcılar ve vücut tarama yöntemlerinin de kullanılmasıyla bu alanda çok daha başarılı sonuçlar elde edilmeye başlandığını söyleyebiliriz.
3D yazıcı ve vücut tarama yöntemleri ile doğru malzemeler bir araya gelince her bir sporcunun vücuduna özel tasarımlar yapılabiliyor. 2012 yılında pek çok yüzücü Speedo’nun daha az efor harcamalarına yardımcı olan başlığı “FatSkin”i kullanıyordu. Daha uygun tasarımlar için Speedo şu anda 3D tarama yöntemi ile sporcuların baş ölçülerini alarak kişiye özel tasarımlar yapıyor.
3D yazıcı teknolojisinin öncülerinden Nike ise koşucular için bir teknoloji üzerinde çalışıyor. Silikondan üretilmiş olan sporcuların bant şeklinde kol ve bacaklarına takabileceği bu malzeme rüzgarlı tünelde test ediliyor ve hava akımını koşucudan uzaklaştırarak koşma hızını arttırıyor. Saniyenin 10’da birinin altın değerinde olduğu olimpiyat oyunlarına bu teknolojiler oldukça önem taşıyor.

Hassas hareket izleme sensörleri
Giyilebilir fitnes ve hareket izleme sensörleri 2012 Londra Olimpiyat oyunları öncesinden beri kullanılıyor. İzleme ve analitik yazılım şimdilerde olimpiyat atletleri antrenmanlarının ayrılmaz bir parçası haline geldi.
Yüzme ve koşma gibi dayanıklılığa dayalı sporlar yapanlar için anaerobik çıktı, beslenme ihtiyaçları ve biyometrik istatistik ölçümleri bu yöntemlerle yapılabiliyor. Hassasiyetin efordan daha önemli olduğu sporlar için ise artık hareket izleme sensörleri mevcut. Olimpiyatlarda bu yılki Amerikan takımı dalgıçları atlama yüksekliği, takla açı ve hızı, suya girerkenki vücut hizasını ölçmek için suya dayanıklı giyilebilir teknolojiler kullandılar.

Doping testi
Rusya’nın geçtiğimiz günlerde fark edilen ve ülkeye oldukça pahalıya mal olan doping programı antidoping testlerinin önemini bir kez daha hatırlattı. Neyse ki illegal madde kullanımını durdurmaya yönelik çalışmalarını sürdüren teknoloji firmaları sayesinde bu olimpiyatlar tarihinin en temiz oyunlarını görmüş oldu.
Yeni geliştirilen modellerden biri sayesinde yalnızca bilinen doping maddeleri test edilmekle kalmıyor aynı zamanda anormallik gösteren yeni durumlarda tespit edilebiliyor. Bu yöntem big data metodunu kullanarak mümkün olduğunca fazla örnek test etme ve atletik performans trendleri ile karşılaştırarak data seti içindeki anormal durumları tespit etmeye dayanıyor. Diğer bir test yöntemi performans arttırıcı gen tespiti. Bu testle atlete kırmızı kan hücrelerini arttırarak performansını yükselten yapay DNA erythropoietin (EPO) hormonu verilip verilmediği tespit edilebiliyor.

Tokyo 2020’de bizi neler bekliyor
Rio henüz geride kalmışken Tokyo 2020 olimpiyatları için hazırlıklar şimdiden başladı. Tokyo’nun planları arasında stadyuma girişlerde yüz tanıma sistemi kullanımı, sürücüsüz taksi ulaşımı gibi uygulamalar mevcut. Tabi aynı durum atletler için de geçerli. 2020 yılında çok daha gelişmiş malzeme ve performans takip sistemleri geliştirilmiş olacak.

Bunun yanında şüphesiz günümüzde henüz geliştirilmemiş yepyeni teknolojiler de göreceğiz. Bu teknolojilerden biri big data. Şimdilerde atletler big data kullanımı ile kendi vücutlarından ve yarış sonuçlarından çok daha fazla şey öğrenebiliyor. Giyilebilir teknolojinin artması, daha iyi izleme sistemleri, takım ve atletlerle çalışan veri odaklı şirketler ile birlikte big data 2020 Tokyo olimpiyatlarında çok daha büyük rol oynayacağa benziyor.

Görsel kaynak: techtracks

İnstagramda Ürün Satmak İçin İpuçları

6 Ekim 2010’da yayınlanan Instagram, akıllı telefon sektörününde hızlı büyümesi sayesinde kısa sürede oldukça popüler bir sosyal medya uygulaması haline geldi. Kevin Systrom ve Mark Krieger isimli programcılar taradından geliştirilen Instagram’ın başlangıçtaki ismi Burbn’dı. Instagram’ın sadece 4 ay içinde 4 milyon kullanıcıya ulaşması ile, bu alanda bir rekorada imza attığını söylemeliyim.

Peki, Instagram’ın ilk yayınlandığı tarihten itibaren, bu kadar hızlı yayılmasındaki neden nedir acaba? Instagram’ın sade bir fotoğrafa duygu ve etkileyici hikayeler yükleyerek, bu konuda her türlü araç ve yöntemi sunuyor olması, nedenlerin başında geliyor. Akıllı telefonlarda fotoğraf çekme özelliklerinin artması nedenlerin içinde yer alıyor. Aynı zamanda; Instagram’ın sosyal medya platformları ile bütünleşerek çalışılıyor olması da popülaritesinin artımasında etken rol oynuyor. Uygulama ile hazırlanan fotoğrafların Facebook, Flickr, Twitter, Foursquare, Swarm ve Tumblr üzerinden paylaşılabiliyor olması Instagram’a avantaj sağlıyor.

Görsel bir iletişim dili olarak kullanılabilen fotoğraf çekme eylemi, Instagram ile sosyal medyada uygulamaya dönüştü biyebiliriz.

Görselliğin her zaman ön planda olduğu Instagram’da ürün satmak, pazarlamacılarında oldukça ilgisini çektiği bir alan. Instagram’da fotoğraf ve açıklamalarla müşteriler ile en iyi şekilde etkileşimin sağlanması, ihtiyaç sahipleri için oldukça kolay alışveriş yapabilecekleri bir platform sunuyor.

Bu haftaki yazımda, Instagram üzerinde ürün satmak için ipuçlarından bahsedeceğim.

Kişisel stil geliştirmek

Instagram sayfanızda paylaşım yapmadan önce, kendi stilinizi öne çıkartacak içerikleri düşünüp, ürün yerleştirme konusuna kafa yormanızda büyük yarar var. Ürün yerleştirme, Instagram’da satış yapmanın en önemli anahtarı olarak ifade ediliyor. Sayfanızda estetiğin ön planda olması, etkileşiminizinde artmasında etken rol oynuyor.

Pazarlayacağınız ürünün fotoğraflarını paylaşırken, Instagram’ın filtrelerini kullanmaya özen göstermek, ürünün ana özelliklerini ön plana çıkartma ve vitrin oluşturma konusunda oldukça yardım sağlıyor. Eğer bir ürünü farklı açılardan göstererek tanıtmak istiyorsanız, fotoğraflarınızı Instagram’ın bu amaçlar için geliştirdiği “Instagram Düzeni” uygulamasını kullanarak yayınlamanız, etkileşimi olumlu yönde etkiliyor.

Özellikle moda ve takı konularında “Instagram Düzenini” kullanmak, oldukça işe yarıyor. Bu düzen sayesinde, ürününüzün çeşitli açılardan çekilmiş fotoğraflarını paylaşabileceğiniz bir araç elde ediyorsunuz.

instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_011

 

Örnek olarak Rocksbox sayfasını verebilirim. Rocksbox, Instagram sayfasında etkin ve tutarlı bir şekilde ürünlerini Instagram düzenini kullanarak sergiliyor. Sayfada ürünlerini yakın çekimde gösterip, farklı açılar ve ortamlar kullanarak etkileşimin artmasını sağlıyor. Ürünlerini uygun modeller kullanarak daha ilgi çekici hale getiriyor.

Ürünler hakkında “ekstra açıklamalar” vermek

Satılan ürünün fotoğrafları ile birlikte, ekstra açıklamaların eklenmesi, müşterilerin ilgisini çekmesine yardımcı oluyor. Açıklama eklerken aynı zamanda ürün ile alakalı emojiler kullanmak etkileşimi oldukça artırıyor.

“Ekstra açıklama” konusunda yine Birchbox’dan bir örnek verebilirim.

instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_012

Birchbox, parfüm ürününün fotoğrafının yanında emojiler ile detaylı açıklamalar yaparak, sattığı parfümün kokusu hakkında fikir oluşturmakta, emojiler ile daha fazla şey anlatmaktadır.

Hashtag’ler kullanarak, ürün arandığında bulunulurluğunu artırmak

instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_013

Instagram’da Hashtag kullanmak, ürünün arandığında bulunmasında oldukça etkili bir yöntem. Yapılan araştırmalar sonucunda; Instagram’da Hashtag kullanılarak yapılan sosyal satış kampanyalarının beşte üçünde, hashtag kullanılmasının olumlu yansımaları gözlenmiş.

Instagram’da Hashtag kullanırken, ürüne özel, orjinal bir kelime seçilmesine de özen göstermek gerekiyor.

Satın almayı kolaylaştırmak

Instagram’da takipçilerinizi müşteri haline getirmek önemli. Instagram satış araçları kullanarak  takipçilerinize kolayca alışveriş yapabilecekleri bir ortam oluşturabilirsiniz. Instagram satış araçlarına örnek olarak Have2Have.it’i verebilirim. Bio’nuzda vereceğiniz Have2Have.it linki sayesinde, takipçilerinizin kolayca alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_014

Bio’nuzda bulunan linki tıklayan takipçileriniz, tıpkı Instagram’dakine benzer bir ekran ile karşılaşıyor, gelen sayfada kolayca alışveriş yapabililiyorlar.

instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_015

Shopify ve WooCommerce gibi e-ticaret veritabanlarında bulunan ürünlerinizi kolayca Instagram’a aktarabiliyorsunuz. Yine Have2Have.it uygulaması sayesinde, ürünlerinizi kaç kişinin gördüğünü, kaç kişinin ürünlerinizi tıkladığını araştırıp, ona göre projeler geliştirme sansına sahip olabiliyorsunuz.

instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_016

 

Ortaklarınız ile işbirliği yapmak

Marka bilinilirliğinizi artırmak, ürün ve hizmetlerinizi hedeflediğiniz kitleye anlatmak için Instagramda ortaklıklar oluşturup, satışlarınızı artırabiliyorsunuz

Kurban bayramınız bol lezzetli olsun!

Kurban Bayramı deyince ilk akla gelen ailelerin birlikte olduğu, ihtiyacı olanlarla yemeklerin paylaşıldığı kalabalık sofralardır. Peki bayramı daha az zahmetli geçirebilmeniz için ne yapmanız, hangi ürünleri kullanmanız gerekiyor? Executive Chef Gökhan Demir’in tavsiyeleriyle bol lezzetli bir bayram geçirmenizi diliyorum.

Kavurma nasıl yapılır?

Kurban eti en az 2 gün buzdolabında kuru dinlendirme dediğimiz şekilde, üzeri açık bir kabın içinde dinlendirilmelidir. İlk gün ciğer, dalak, böbrek, yürek gibi sakatatları pişirilebilir, afiyetle tüketebilirsiniz. Kurban etini dinlendirmemizin nedeni etin sertliğinin önlenmesidir. Dinlendirme işleminin de et kemiğin üzerindeyken yapılması gerekmektedir. Kavurmayı pişirirken fazla suyunu alma nedenimiz; düdüklü tencerede pişerken etin dağılmamasi içindir. Kavurmayı yaparken içine koyduğunuz kemik parçaları ete çok güzel bir tat ve aroma verecektir.

Malzemeler:IMG-20160901-WA0002

1 kğ kuşbaşı et

100 gr tereyaği

100 gr kuru soğan

Tuz

Karabiber

Tarifi:

Düdüklü Tenceremize tereyağini koyup eritiyoruz. Tereyağının üzerine ince küp doğradığımız kuru soğanı ekleyip, pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Kavrulan soğanların üzerine önceden kuşbaşı seklinde doğradığımız etimizi ekleyip, ardından da iri halde olan kemikleri ekleyerek çok fazla karıştırmadan gür ateşte 10 dakika pişiriyoruz. Sonra tuz ve karabiberini ekleyip, 5 dakika daha pişiriyoruz. Bu aşamada etler suyunu verecektir. Etin suyunun fazlasını alıp, düdüklü tencerenin kapağını kapatarak 30 dakika daha pişiriyoruz  ve kavurmamız hazır! Kavurma ile bol salata tüketmenizi öneririm. Afiyet olsun!

ARNICA-Promeat-W2000-Grande-2000-W-Et-Kıyma-Makinesi

Kıyma çektirmek için kasap sırası beklemeye son

Et kıyma makineleri Kurban Bayramı’nda sağladığı kolaylıklarla evinizde kurban etinizi rahatlıkla kıymaya dönüştürmenize imkan sağlıyor. Bu sayede kasabın yolunu tutmanıza da gerek kalmıyor. Üstelik kıyma makinenizi farklı amaçlar için de kullanabilirsiniz. Dilerseniz kıyma makinenizle kışlık salçanızı yapabilir, çiğ köfte, sosis ve sucuk yapma aparatları ile evde sağlıklı ve hijyenik yiyecekler hazırlayabilirsiniz.

electrolux-derin-dondurucu-PSEEFZ150P363011

Electrolux derin dondurucular ile mükemmel lezzet her mevsim sofranızda

Electrolux dikey derin dondurucular ergonomik kullanımı, yenilikçi teknolojileri ve geniş hacimleri ile yiyeceklerinizi zahmetsizce daha uzun süre korumanıza yardımcı oluyor.

SpacePlus teknolojisi ile minimum dış boyutlarla maksimum iç hacim sunan EUT1106AW2 tezgah seviyesi derin dondurucu; 91 lt net iç hacimle standarttan %15 daha geniş saklama alanı sunuyor. SpacePlus XXL çekmece ile küçük dış boyutlarına karşın parçalara bölünemeyen büyük kurban etleri ve kavanozların dahi kolaylıkla saklanmasına imkan tanıyor.

Karlanma ve buzlanma sorununu % 100 önleyen No Frost derin dondurucu gamı ile Electrolux gıdaların zahmetsizce ve daha uzun süre saklanmasına imkan tanıyor. EUF2047AOW, EUF2047AOX ve EUF2748AOX kodlu elektronik kontrollü derin dondurucular; ekstra enerji tasarrufu sağlayan “Eco” ve şoklama imkanı veren “FastFreeze” modları ile gıdaların en doğru şekilde dondurulması ve saklanmasını sağlıyor. FastFreeze modu kullanıldığında yiyecekler hücre zarları patlamadan hızlıca donuyor, böylece gıdaların öz suları içlerinde hapsoluyor. Öz suları içerisinde hapsolan gıdalar vitamin ve mineral değerlerini kaybetmediğinden hem daha lezzetli, hem de daha besleyici şekilde saklanıyor. Aynı zamanda doğru yöntemlerle çözdürüldüğünde gıdalardaki şekil bozulmaları ve sulanmaların da önüne geçiliyor. Soğutucu sistemi gizlenmiş olan No Frost derin dondurucularda istenildiği taktirde çekmeceler çıkarılarak gıdalar çekmece aralarındaki güvenli cam rafların üzerinde de saklanabiliyor.

Hem beyaz, hem de parmak izi engelleyici inox dış görünüme sahip seçeneklerle Electrolux mutfakların dekorasyonunu bozmadan ev içerisinde en uygun şekilde konumlandırma imkanı sunuyor.

Kurban etlerinin Electrolux derin dondurucularda en iyi şekilde saklanması için neler yapılmalıdır?

Kurban etleri kesildikten sonra uygun olarak bölünmeli ve buzdolabında 1 gün kadar süre ile dinlendirilmelidir. Bu süre içerisinde Electrolux derin dondurucu “FastFreeze” moduna alınarak şoklamaya hazır hale getirilebilir. Ardından günlük kullanılacak porsiyonlarda ve hava almayacak şekilde paketlenen etler çekmecelere uygun şekilde yerleştirilmeli, yeni yerleştirilen gıdaların donmuş şekilde saklanan gıdalara teması kesinlikle önlenmelidir. Paketleme esnasında paketlerin üzerine tarih yazılması saklanma süresinin aşılmasını önleyecektir. Porsiyonluk paketleme ise gıdaların buzunun çözdürülmesini kolaylaştıracaktır. FastFreeze moduna alınan derin dondurucu, gıdaları çok düşük derecelerde şokladıktan sonra, ideal saklama sıcaklığına otomatik olarak geri dönerek enerji israfını otomatik olarak önleyecektir. Electrolux derin dondurucular gıdaların en doğru koşullarda dondurulması, kolayca yerleştirilmesi ve zahmetsizce saklanması için en yenilikçi teknolojiler ile donatılmıştır.

ugur-derin-dondurucuudf_5_ssl_9bd47

Etlerinizi pratik bir şekilde saklayın

Kışlık yiyeceklerinizin bozulmasını önleyecek teknolojiler kadar, derin dondurucunun ergonomik olması da gerekiyor. Satın alacağınızda derin dondurucuya gıdaları rahatlıkla yerleştirmeniz ve ihtiyacınız olduğunda da kolaylıkla çıkarabilmeniz gerekiyor. İlk üretilen derin dondurucu modelleri kullanım kolaylığı bakımından son derece işlevsizdi. Ancak yeni model derin dondurucuların pek çoğu çekmeceli ve daha ergonomik olarak tasarlanıyor. Uğur’un 5 çekmeceli UDF 5 SSL modeli, kurban etlerinizi saklamak için size ergonomik bir çözüm sunuyor. Dilerseniz markanın 7 çekmeceli UDF 7 SL modelini de tercih edebilirsiniz. A++ enerji etiketine sahip olan bu modellerde elektrik tüketimi de haliyle çok daha ekonomik.

korkmaz-izgara

Zahmetsiz ızgara keyfi

KORKMAZ A 333-02 Mangalet BBQ Granit Grill Elektrikli Izgara ile kurban bayramında evinizde misafirlerinize et ziyafeti verebilirsiniz. Dumansız mangal keyfi yapabileceğiniz %100 aliminyum döküm Korkmaz ızgaralar, çıkarılabilir rezistansı sayesinde bulaşık makinesinde yıkanabiliyor. Aynı zamanda dilerseniz ızgaranızın fişini çıkarabilir, misafirlerinize etlerinizi dumanı üstünde servis edebilirsiniz.

simfer-midi-firin

Kalabalık bayram sofraları için Simfer’den Midi Fırın

Simfer 4559- 5 fonksiyonlu Turbo Dijital Midi fırın ile fonksiyonellik artık mutfağınızda. 45 Litrelik geniş iç hacmiyle, tek seferde daha çok yemek pişirmeyi sağlayan Simfer 4559, kalabalık ailelerin gözdesi…

Simfer 4559’ı rakiplerinden ayıran en önemli özelliklerinden biri çift cam kapak sistemi. Çift camlı kapak sistemi sayesinde enerji tasarrufu sağlanırken, aynı zamanda fırın kapağının dış camını el yakmayacak soğuklukta tutulmasını sağlıyor. Bu özelliklerinin yanında Programlanabilir dijital saati, gizlenebilir pop-up düğmeleri, yuvarlak tepsisi ve yoğurt yapabilme fonksiyonu ile de öne çıkan Simfer 4559, Kurban Bayramında kalabalık misafirleriniz için hazırlayacağız ziyafette en büyük yardımcınız olacak.

İki yeni akıllı telefon: Huawei Nova ve Nova Plus

0

nova-plus

Çin merkezli teknoloji şirketi Huawei, Almanya’daki IFA 2016 kapsamında yeni mobil cihazlarını lanse etti. İki yeni akıllı telefon Huawei Nova, Nova Plus ve tablet modeli MediaPad M3 ilk kez görücüye çıktı.

Nova Plus, alüminyum gövdeyle geliyor. 5.5 inçlik ekran, 4000 mAh pil kapasitesi, 16 MP arka/8 MP ön kamera, Emotion UI 4.1 ile özelleştirilmiş Android 6.0 Marshmallow öne çıkan detayları arasında. Eylül ayında satışlarına başlanacağı bildirilen akıllı telefon için Avrupa fiyatlarının 430 Euro olacağı kaydedildi.

Nova ise Nova Plus’a göre daha küçük bir ekrana sahip, ancak oldukça iddialı. 5 inç IPS ekranla geliyor. 12 MP ana kamerası var ve 4K video kaydına imkan tanıyor. Parmak izi okuyucusu, 3020 mAh pil kapasitesi, Snapdragon 625 çipseti ise öne çıkan diğer özellikleri arasında yer alıyor. Belirlenen fiyatı ise 400 Euro.

Bir de tablet tanıtıldı

Huawei MediaPad M3, 8.4 inç ekranda QHD çözünürlük sunan, oldukça iddialı bir model. Alüminyum gövde malzemesi ve Kirin 950 çipseti ile dikkat çekiyor. Ayrıca ses tarafında Harman/Kardon imzası bulunuyor. 4 GB RAM, 32 GB depolama kapasitesi ile 350 Euro’dan başlayacak fiyatlarla sunulacağı belirtiliyor. 50 Euro daha fazla ödenerek daha yüksek depolama alanine sahip versiyonu da tercih edilebilecek.

IFA 2016’da öne çıkan teknoloji ürünlerine ilişkin gelişmeleri, en yeni haberleri aktarmaya devam edeceğiz…

Takipte kalınız.