Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal Medyaİnstagramda Ürün Satmak İçin İpuçları

    İnstagramda Ürün Satmak İçin İpuçları

    6 Ekim 2010’da yayınlanan Instagram, akıllı telefon sektörününde hızlı büyümesi sayesinde kısa sürede oldukça popüler bir sosyal medya uygulaması haline geldi. Kevin Systrom ve Mark Krieger isimli programcılar taradından geliştirilen Instagram’ın başlangıçtaki ismi Burbn’dı. Instagram’ın sadece 4 ay içinde 4 milyon kullanıcıya ulaşması ile, bu alanda bir rekorada imza attığını söylemeliyim.

    Peki, Instagram’ın ilk yayınlandığı tarihten itibaren, bu kadar hızlı yayılmasındaki neden nedir acaba? Instagram’ın sade bir fotoğrafa duygu ve etkileyici hikayeler yükleyerek, bu konuda her türlü araç ve yöntemi sunuyor olması, nedenlerin başında geliyor. Akıllı telefonlarda fotoğraf çekme özelliklerinin artması nedenlerin içinde yer alıyor. Aynı zamanda; Instagram’ın sosyal medya platformları ile bütünleşerek çalışılıyor olması da popülaritesinin artımasında etken rol oynuyor. Uygulama ile hazırlanan fotoğrafların Facebook, Flickr, Twitter, Foursquare, Swarm ve Tumblr üzerinden paylaşılabiliyor olması Instagram’a avantaj sağlıyor.

    Görsel bir iletişim dili olarak kullanılabilen fotoğraf çekme eylemi, Instagram ile sosyal medyada uygulamaya dönüştü biyebiliriz.

    Görselliğin her zaman ön planda olduğu Instagram’da ürün satmak, pazarlamacılarında oldukça ilgisini çektiği bir alan. Instagram’da fotoğraf ve açıklamalarla müşteriler ile en iyi şekilde etkileşimin sağlanması, ihtiyaç sahipleri için oldukça kolay alışveriş yapabilecekleri bir platform sunuyor.

    Bu haftaki yazımda, Instagram üzerinde ürün satmak için ipuçlarından bahsedeceğim.

    Kişisel stil geliştirmek

    Instagram sayfanızda paylaşım yapmadan önce, kendi stilinizi öne çıkartacak içerikleri düşünüp, ürün yerleştirme konusuna kafa yormanızda büyük yarar var. Ürün yerleştirme, Instagram’da satış yapmanın en önemli anahtarı olarak ifade ediliyor. Sayfanızda estetiğin ön planda olması, etkileşiminizinde artmasında etken rol oynuyor.

    Pazarlayacağınız ürünün fotoğraflarını paylaşırken, Instagram’ın filtrelerini kullanmaya özen göstermek, ürünün ana özelliklerini ön plana çıkartma ve vitrin oluşturma konusunda oldukça yardım sağlıyor. Eğer bir ürünü farklı açılardan göstererek tanıtmak istiyorsanız, fotoğraflarınızı Instagram’ın bu amaçlar için geliştirdiği “Instagram Düzeni” uygulamasını kullanarak yayınlamanız, etkileşimi olumlu yönde etkiliyor.

    Özellikle moda ve takı konularında “Instagram Düzenini” kullanmak, oldukça işe yarıyor. Bu düzen sayesinde, ürününüzün çeşitli açılardan çekilmiş fotoğraflarını paylaşabileceğiniz bir araç elde ediyorsunuz.

    instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_011

     

    Örnek olarak Rocksbox sayfasını verebilirim. Rocksbox, Instagram sayfasında etkin ve tutarlı bir şekilde ürünlerini Instagram düzenini kullanarak sergiliyor. Sayfada ürünlerini yakın çekimde gösterip, farklı açılar ve ortamlar kullanarak etkileşimin artmasını sağlıyor. Ürünlerini uygun modeller kullanarak daha ilgi çekici hale getiriyor.

    Ürünler hakkında “ekstra açıklamalar” vermek

    Satılan ürünün fotoğrafları ile birlikte, ekstra açıklamaların eklenmesi, müşterilerin ilgisini çekmesine yardımcı oluyor. Açıklama eklerken aynı zamanda ürün ile alakalı emojiler kullanmak etkileşimi oldukça artırıyor.

    “Ekstra açıklama” konusunda yine Birchbox’dan bir örnek verebilirim.

    instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_012

    Birchbox, parfüm ürününün fotoğrafının yanında emojiler ile detaylı açıklamalar yaparak, sattığı parfümün kokusu hakkında fikir oluşturmakta, emojiler ile daha fazla şey anlatmaktadır.

    Hashtag’ler kullanarak, ürün arandığında bulunulurluğunu artırmak

    instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_013

    Instagram’da Hashtag kullanmak, ürünün arandığında bulunmasında oldukça etkili bir yöntem. Yapılan araştırmalar sonucunda; Instagram’da Hashtag kullanılarak yapılan sosyal satış kampanyalarının beşte üçünde, hashtag kullanılmasının olumlu yansımaları gözlenmiş.

    Instagram’da Hashtag kullanırken, ürüne özel, orjinal bir kelime seçilmesine de özen göstermek gerekiyor.

    Satın almayı kolaylaştırmak

    Instagram’da takipçilerinizi müşteri haline getirmek önemli. Instagram satış araçları kullanarak  takipçilerinize kolayca alışveriş yapabilecekleri bir ortam oluşturabilirsiniz. Instagram satış araçlarına örnek olarak Have2Have.it’i verebilirim. Bio’nuzda vereceğiniz Have2Have.it linki sayesinde, takipçilerinizin kolayca alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

    instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_014

    Bio’nuzda bulunan linki tıklayan takipçileriniz, tıpkı Instagram’dakine benzer bir ekran ile karşılaşıyor, gelen sayfada kolayca alışveriş yapabililiyorlar.

    instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_015

    Shopify ve WooCommerce gibi e-ticaret veritabanlarında bulunan ürünlerinizi kolayca Instagram’a aktarabiliyorsunuz. Yine Have2Have.it uygulaması sayesinde, ürünlerinizi kaç kişinin gördüğünü, kaç kişinin ürünlerinizi tıkladığını araştırıp, ona göre projeler geliştirme sansına sahip olabiliyorsunuz.

    instagramda_urun_pazarlama_ipcukları_016

     

    Ortaklarınız ile işbirliği yapmak

    Marka bilinilirliğinizi artırmak, ürün ve hizmetlerinizi hedeflediğiniz kitleye anlatmak için Instagramda ortaklıklar oluşturup, satışlarınızı artırabiliyorsunuz

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN