Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1725

    Kışa hazır mısınız?

    0

    Bu yıl kış geç gelecek diye düşünürken havaların birden soğumasıyla kendimizi en kalın giysilerimizin, atkılarımızın ve berelerimizin içinde bulduk. Hal böyle olunca kısa bir süre içerisinde gardıroplarımızdaki yazlık kıyafetlerimiz yerini kışlık giysilere bıraktı. Peki, siz kendinizi hazırladınız da, eviniz kışa hazır mı?

    Biz kadınlar mevsim geçişlerinde evde derin bir temizlik yapmaya bayılırız. Kıyı köşe her yeri temizler, dolapların içine kadar siler, yatak örtüleri, perdeler ve halıları da kış mevsimine hazır hale getiririz. Havaların soğumasıyla evinizin kış hazırlıklarını daha tamamlamadıysanız, size birkaç tavsiyemiz var. Öncelikle uzun sürecek bu temizliği daha eğlenceli hale getirmek için enerjinizi yükseltecek bir müzik listesi oluşturabilir ve kablosuz hoparlörünüzden dinleyebilirsiniz. Sonrasında ise dolapların içini temizleyebilir, en çok tercih ettiğiniz kalın kazaklarınızı rafların önüne doğru çekebilirsiniz. Toz alma işlemini de tamamladıktan sonra sıra geldi yerleri süpürmeye… Yeni teknolojiye sahip elektrik süpürgeleri kusursuz temizlik konusunda oldukça başarılılar. Örnek vermek gerekirse Arzum’un ev temizliğinde gereken tüm detayları düşünerek tasarladığı yüksek performanslı Cleanart Silence Pro Energy elektrikli süpürgesi, hem sizi yormuyor, hem de AAA enerji sınıfı ile tasarruf sağlıyor. Ev temizliğini dert olmaktan çıkaran Arzum’un inovatif elektrikli süpürgesi ile enerjiniz sizde kalıyor. Temizlerken evinizin dokusunu da koruyan Cleanart Silence Pro Energy, parke çizmeyen yumuşak fırçalı başlığıyla farklılaşıyor. Alüminyum teleskobik borusu daha hafif ve rahat kullanım sağlayan Cleanart Silence Pro Energy, küçük ve dar fırçaları ile evinizin her yerini dip bucak süpürüyor ve antibakteriyel torbası ile sağlığınıza özen gösteriyor.

    Kış gününde çamaşır nasıl kurur?
    Evin genel temizliğini bitirdikten sonra sıra geliyor tüm yaz açık camdan tozu alan perdeleri yıkamaya… Ancak mevsimlerden kış olduğu için yazın olduğu gibi güneşin sıcağında kurutma ihtimaliniz de yok. Bu durumda hem yıkama hem de kurutmayı aynı anda yapan kurutmalı çamaşır makinelerinden tercih edebilirsiniz. Bunun için Indesit’in Innex modeli oldukça başarılı. Tek tuşla çamaşır yıkama ve kurutma imkanı sunarak devrim yaratan ‘Push & Wash + Dry Teknolojisi’ne sahip Indesit Innex kurutmalı çamaşır makineleri sadece 45 dakikada 1 kg çamaşırı güvenle yıkayıp kurutuyor. Ayrıca Air Fresh tazeleme programı sayesinde kötü ve istenmeyen kokuları kısa sürede ortadan kaldırarak giysileri dolaptan yeni çıkmışçasına tazeliyor ve canlandırıyor. 30 dakika hızlı yıkama programı ile kısa sürede çamaşırları tertemiz yıkayan Woolmark Blue Care sertifikalı kurutmalı çamaşır makinesi ‘sadece elde yıkayınız’ etiketli en hassas yünlüleri bile yıpratmadan, güvenle yıkıyor ve kurutuyor. Ayrıca 3 farklı özel leke çıkarma seçeneği sayesinde çikolata, çimen, tükenmez kalem gibi zorlu lekeleri tamamen ortadan kaldırıyor.

    Sıra geldi mutfağa…
    Evde kış hazırlıkları yaparken en uzun zamanı da mutfağa ayırmak gerekiyor. Buzdolabı temizliği, tabakların, bardakların yıkanması, dolap raflarının temizlenmesi oldukça uzun süre gerektiren işler… Temizlik kısmı bittikten sonra bir de gıdaların kışa hazırlanması var tabii… Bunlar için geniş bir buzdolabı, dondurulmuş gıdalarınızı saklayabileceğiniz bir derin dondurucu mutfağınızın olmazsa olmazları arasında yer almalı. Bunun dışında kışa özel yiyeceklerin hazırlanması için de birkaç ev aleti işlerinizi oldukça kolaylaştırabilir. Soğuk kış günlerini enerjiyle ve sağlıkla karşılamak için büyük önem taşıyan doğal vitaminlerin günlük olarak alınmasından yola çıkarsak bir katı meyve sıkacağı mutfağınızın baş köşesinde durmalı. Bosch’un MES4010 katı meyve sıkacağı, güçlü motoruyla sağlıklı içecekler hazırlamak için ideal özellikler sunuyor. Dünyanın ilk profesyonel seramik bıçağa sahip katı meyve sıkacağı 1200 watt gücü, paslanmaz çelik süzgeci ve bulaşık makinesinde yıkanabilen parçaları ile kolay kullanım sunuyor. 84mm’lik geniş ağzı sayesinde meyve ve sebzeleri kesmeden hızlı ve kolayca işlem yapabilme özelliğine sahip ürün ile tek seferde 1,5 litreye kadar meyve suyu elde edilebiliyor.

    YouTube’da yeni kanal oluşturmanın püf noktaları

    0

    Bundan yaklaşık 20 yıl önce internetle tanıştık. İnternetin hayatımızda  olmadığı dönemlerde çektiğimiz videoları yayınlamak için bırakın bir kanal sahibi olmanın hayalini kurmayı video çekmek için video kamera sahibi olmak bile başlı başına bir prestij meselesiydi. Şimdiki gibi öyle her yerde tekno marketler bulunmadığından bir video kamerasına sahip olmak hem çok zor hem de çok pahalıydı. Çekilen videoları dostlarımızla veya akrabalarımızla ancak evlerde izleyebilirdik ama bunları tüm dünyaya izletebileceğimiz bir kanalımızın olması zaten aklımızın ucundan bile geçmezdi.

    Geçmişte durum böyleyken günümüzde artık her video çeken bireyin çektiklerini yükleyerek herkesle paylaşabilecekleri YouTube isimli bir platform var. İsteyen istediği (belirli kurallara uyması koşuluyla) videoyu burada paylaşıyor. Paylaşılan içerik ilginçse ve videolar izleyiciler tarafından seviliyorsa aynı sosyal medya fenomenleri gibi bu platformda da fenomen hale gelenlerin sayısı her geçen gün artıyor.  Rekabet kaliteyi de artırınca ortaya çıkan yeni içeriklerin hem kalitesi artıyor hem de video çekenler bu işin öneminin farkına vardıkları için yaptıkları ise büyük bir önem veriyorlar.

    YouTube Artık Gençler İçin Bir Çeşit Yeni Para Kazanma Yolu

    Şu anda sadece Türkiye’de YouTube’u kullanan milyonlarca internet kullanıcısı bulunuyor. Özellikle youTube’a video yükleyenler 2013 yılından itibaren Türkiye Youtube’dan para kazanmaya da başladı. Yüklenen videolardan Adsence ile para kazanılabileceğinin farkına varanlar kısa süre içerisinde kanal sayılarında ve yüklenen içerikte çok ciddi bir artış sağladılar. Şu anda tüm dünyada özellikle gençler birbirleriyle “ne tür videolar çekeriz de YouTube üzerinden para kazanabiliriz” sorusunu sorup yeni projelerin temellerini atıyorlar. Sürekli açılan farklı İçeriğe sahip kanalların birbirinden ilginç Hikayeleri var.

    Eğer bir YouTube kanalı açarak bu kanalı hem bir hobi alanı hem de para kazanabileceğiniz bir platform olarak düşünüyorsanız YouTube’da nasıl bir yöntem izleyerek kanal açmanız gerektiğini ve YouTube kanalı oluşturmanın püf noktaları anlatalım.

    Youtube Partnerlik İçin 100 Abone Şartı

    Youtube’dan para kazanmak için Youtube partnerlik başvurusu yapabilmeniz için oluşturduğunuz kanala ilgi çekebilecek belirli bir kalitede  videolar yükleyerek 100 aboneye ulaşmanız gerekir.

    Fark Yaratacak Katma Değerli Videolar Çekin

    Youtube’da oluşturduğunuz kanalın ilgi çekebilmesi için katma değer sunan ilginç, bilgi verici, sarsıcı veya komik videolardan oluşan videolar çekmelisiniz. Kimsenin videosunu kullanmadan kendi özgün videolarınızı oluşturun.

    İçerikler İlgi Çekmeli

    Mesela dünyada ve Türkiye’de gündemde olan eğilimlerin bir listesini çıkararak bu başlıklardan size uyanlarını seçerek bu konulara ağırlık verebilirsiniz. İçerikler ilgi çektikçe de abone sayınızda periyodik olarak artış görülecektir.

    Youtube’da Kişisel Kanal Oluşturmada Adım Adım İzlenecekler

    Adınızı taşıyan kişisel bir kanal oluşturma

    1. YouTube’da oturum açtığınızdan emin olun.
    2. Yükleme, yorum gönderme veya oynatma listesi oluşturma gibi kanalınız olmasını gerektiren herhangi bir işlem yapmayı deneyin.
    3. Henüz kanalınız yoksa kanal oluşturmanızı isteyen bir ileti görürsünüz.
    4. Bilgileri (Google Hesap adı ve fotoğrafınızile) kontrol edin ve yeni kanalınızı oluşturmak için onaylayın.

    İşletme adınızı veya başka bir ad taşıyan bir kanal oluşturma

    1. Bir bilgisayar veya mobil tarayıcı kullanarak YouTube’da oturum açtığınızdan emin olun.
    2. Kanal listenize
    3. Yönettiğiniz bir Marka Hesabı için YouTube kanalı oluşturmak istiyorsanız buradan seçim yapabilirsiniz. Diğer durumlarda, Google Hesabıadınızdan farklı bir adla kanal oluşturmak isterseniz Yeni kanal oluştur’u seçin.
    4. Bilgileri girerek yeni kanalınızı oluşturun.

    YouTube’da işletme adıyla veya başka bir adla kanal kullanma hakkında daha fazla bilgi edinmek için site içindeki bilgilendirmeleri iyice okumanızı öneriyorum. Yeni YouTube kanalı açacak olanlara başarılar dilerim.

    PS4 Pro destekli oyun sayısı yılsonuna kadar 45’e ulaşacak

    fifa-17-01-700x393

    Son dönemin en dikkat çekici teknoloji ürünlerinden biri de Sony’nin yeni oyun konsolu PlayStation 4 Pro (PS4 Pro). CUH-7000 serisi olarak da adlandırılan konsol, oyun severlerin Battlefield 1, yeni CoD oyunu gibi en yeni yapımlarla birlikte sıklıkla konuştuğu konular arasında. Merak edilen konuların başında ise PS4 Pro’ya uyumlu oyunlarda son durum hakkında. Bu yönde Sony’nin sıkı çalıştığı görülüyor…

    Uncharted 4: Bir Hırsızın Sonu ve Call Of Duty: Infinite Warfare gibi oyunlar, 4K uyumlu hale getirilirken, PS4 Pro uyumlu oyun sayısının da hali hazırda 30’u bulduğu kaydediliyor. Japon teknoloji şirketinin 2016 sonuna kadar ise bu rakamı 45’e çıkarmayı hedeflediği belirtiliyor. Yakın gelecekte ise tüm Sony PlayStation 4 yapımlarının, aynı zamanda PlayStation 4 Pro ile uyumlu olacağı ifade edilenler arasında.

    Kasım 2016 itibarıyla PS4 Pro destekli oyunlar ise haberin devamında sıralanıyor (alfabetik).

    Bound

    Battlefield 1

    Call Of Duty: Black Ops 3

    Call of Duty: Infinite Warfare

    Call of Duty: Modern Warfare Remastered

    Deus Ex: Mankind Divided

    DRIVECLUB VR

    EA SPORTS FIFA 17

    HELLDIVERS

    HITMAN

    Hustle Kings

    inFAMOUS First Light

    inFAMOUS Second Son

    Knack

    Mafia III

    Middle-earth: Shadow of Mordor

    NBA 2K17

    Paragon

    Ratchet & Clank

    RIGS Mechanized Combat League

    Rise Of The Tomb Raider

    Robinson: The Journey

    SMITE

    Super Stardust Ultra

    The Elders Scrolls Online: Tamriel Unlimited

    The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

    The Last Of Us Remastered

    The Last Of Us: Left Behind

    THE PLAYROOM VR

    Titanfall 2

    Tumble

    Uncharted 4: Bir Hırsızın Sonu

    Until Dawn: Rush of Blood

    VR Worlds

    World Of Tanks

    XCOM 2

    Uyumlu ekranlarda 4K görüntü çözünürlüğü ile oynanabilen yapımlar sunan PS4 Pro’nun sofistike tasarımı ve gelişmiş işlem yeteneği de dikkat çekici noktalar arasında.

    Media Markt online alışveriş üzerinden FIFA 17 satın almak için buraya tıklayınız.

    Daha fazla PS4 oyunu için buraya tıklayınız.

    Oyun dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    PC oyunları Smach Z ile avuca geliyor

    smachz-blackPC oyunları büyük bir tutku. Milyonlarca meraklısı için yüksek performansta oyun deneyiminin paha biçilmez olduğu bilinir. Bu noktada yüksek segmentli masaüstü bilgisayarlar ve oyun notebook’ları ise en sık tercih edilen oyun arenaları, ancak bazı alternatifler de yok değil…

    İspanya merkezli teknoloji şirketi Smach tarafından sunulan cep tipi oyun bilgisayarı, adeta PC yapımlarını avuçlarınızın arasına getiriyor. Smach Z adlı aygıt, topluluk finansmanı Kickstarter’da 500 bin Euro’ya yakın maddi destek aldı ve kısa süre içinde de (2017 Nisan ayı) oyun meraklılarıyla buluşmaya başlayacağı açıklandı.

    Binlerce video oyunun bulunduğu Steam uyumluluğunun altı çizilen aygıtın buradaki yapımlar çalıştırılabildiği kaydediliyor. Üründe AMD işlemciler ile Radeon R7 ekran kartı bulunuyor. 4 GB RAM, 64 GB depolama alanine sahip versiyonun 299 Euro fiyat etiketi üzerinden; 8 GB RAM, 128 GB depolama alanı, ön kamera ve SIM kart desteği olan versiyonun ise 499 Euro fiyatla sunulacağı belirtiliyor. İki versiyonda da HD ekran ile iddialı kontrol alanları diğer öne çıkan özellikler arasında.

    Smach Z’nin taşınabilir oyun konsolu alanında ilginç bir alternatif oluşturması bekleniyor. Öte yandan üreticisi için söz konusu model bir ilk değil, daha önce de Steamboy isimli bir model gündeme gelmişti.

    Oyun dünyasında son dönemin dikkat çeken yeni ürünlerinden biri ise şüphesiz Nintento Switch. Bu ilginç modelle ilgili detaylar için buraya tıklayabilirsiniz.

    Facebook yalan haberle daha fazla mücadele edecek

    facebook-mark-zuckerberg

    Geride kalan ABD Başkanlık Seçimleri öncesinde Facebook Haber Kaynağı üzerinden milyarlarca kullanıcıya ulaşan yalan haberler, sosyal medya dünyasında son dönemin ciddi tartışma konularından. En nihayetinde ise sosyal medyada yalan haberler bir hayli yaygın. 2 milyar kullanıcıya yaklaşan platfromun başarılı CEO’su Mark Zuckerberg, Facebook hesabı üzerinden gerçekleştirdiği paylaşımla gelen son eleştirilere yanıt getirdi ve sosyal ağın yalan haberlerle daha fazla mücadele edeceğinin sinyallerini verdi.

    Amaçlarının insanlara ilgilerini çekebilecek haberleri aktarmak olduğunu, yalan haber sorununu ise uzun zamandır gündemlerinde bulundurduklarını belirten Zuckerberg, sorumluluğu üstlendiklerini ifade etti. Kullanıcıları, yalan haberleri şikayet etmeleri konusunda bilgilendiren başarılı yönetici, ayrıca Facebook’un bazı konularda daha aktif olması gerektiğini de sözlerine ekledi. Yine de Facebook CEO’sunun yalan haber de olsa paylaşımlara müdahale etme konusunda çekimser tavrı korumaktan yana olduğu dikkatlerden kaçmadı.

    Öte yandan gelecekte farklı adımların atılacağı sinyalini de vermekten geri durmadı ve haber doğrulama alanında uzmanlaşmış şirketlerle çalışılacağını açıkladı.

    Facebook, yalan haberlerle mücadele konusunda bazı adımlar atıyor ve yeni hamlelerde bulunmaya hazırlanıyor. Reklam ağından çıkarma bu yönde en yaygın ceza yöntemlerinden biri. Sosyal medya platformunun bir haber doğrulama şirketi olan Snopes’la da yakın zaman içinde birlikte çalışmayı planladığı biliniyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Snapchat akıllı gözlüğünü ilginç bir strateji ile satışa sunuyor

    spectacles-796x520

    Teknoloji dünyası birçok konuda sürprizlere son derece açık. Bunlardan belki de en dikkat çekeni popüler bir mobil uygulama olan Snapchat’in, niş bir donanım ürünü ile tüketici elektroniği pazarına girişiydi. (Klonopin) Eylül ayında gerçekleşen duyuru ile Snap Inc. adı altındaki şirketin kamera gözlüğü Spectacles duyurulmuştu. Detaylarına buraya tıklayarak yakından bakabileceğiniz ürünün satışları ise kısa süre önce başladı. Ancak alışılmışın biraz dışında bir strateji ile…

    ABD’nin Los Angeles şehrinde başlayan satışlar, çeşitli noktalara yerleştirilen otomatlarla gerçekleştiriliyor. Snapbot adındaki otomatlar, daha sonra Oklahama eyaletinde görüldü ve şimdi de sıra New York oldu.

    img_1746

    Apple mağazasına çok yakın

    Dünyanın en kalabalık şehirlerinden New York’ta görücüye çıkan Spectacles, yine otomat üzerinden kullanıcılarla buluşacak. Tercih edilen konum ise dikkate değer. Apple’ın ünlü 5. Cadde mağazasının hemen yanı başında konumlandırılan Spectacles satış noktası, şimdiden yoğun ilgi görüyor. Bölgede Microsoft’un da oldukça büyük bir satış noktasına sahip olduğu biliniyor.

    31 Aralık 2016’da kaldırılacak

    İlginç detay ise otomat halindeki noktanın Yılbaşı’na kadar açık kalacak olması. Dolayısıyla kısa süreli bir satış söz konusu olacak. Snap Inc., kendi ürünün bir süre boyunca tüketici elektroniği meraklılarının karşısında olmasını, daha sonra ise daha içe kapanık bir pazarlama stratejisi belirlemeyi hedefliyor gibi görünüyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Instagram’a kaybolan fotoğraf ve canlı yayın özellikleri geldi

    ekran_resmi_2016-11-22_01_02_02

    Instagram, son dönemde sunduğu birbirinden ilginç özelliklerle sıklıkla sosyal medya gündemine dahil olmayı başarıyor. İlginç nokta ise özelliklerinin çoğunda hissedilen ‘Snapchat’ izleri. İşte detaylar…

    Instagram, daha önce CEO’su tarafından da doğrulanan canlı yayın özelliğini kullanıma sundu. Bunun yanı sıra platform üzerinden gönderilen mesajlara kısa bir süre sonra kaybolan video ve fotoğraf özelliği geldi.

    Facebook’un sahibi olduğu Instagram’in agresif özellikler sunduğu kaçınılmaz bir çıkarım. Instagram Stories üzerinden gerçekleştirilebilen canlı yayınlar, özellikler Twitter’ın sahibi olduğu Periscope uygulamasına adeta bir tür gözdağı maiyetinde. Kaybolan fotoğraf ve video konusunda ise Snapchat hatırlanabilir. Daha önce de Facebook’a gelen canlı yayın özelliği tartışma yaratmıştı.

    En nihayetinde ise Instagram, çoğu kesimin eleştirilerine karşın, önde gelen diğer mobil yazılımların özelliklerini kendisine entegre ederek her geçen gün ‘daha genel’ bir sosyal medya ağı olma yolunda ilerliyor.

    tumblr_inline_ogt42zaskd1svf3j7_540

    Öte yandan Instagram’da geçtiğimiz ağustos ayında ilk kez kullanıma sunulan Stories özelliği ve direkt mesajlara ilişkin bazı rakamlar da kamuoyuyla paylaştı. Buna göre Stories, her gün 100 milyonu aşkın aktif kullanıcıya sahip. Direkt mesajlar ise (Instagram Direct), ayda 300 milyonu aşkın kullanıcı tarafından tercih ediliyor.

    Fotoğraflarınızı nasıl satarsınız?

    Böyle fotoğraflar çekebiliyorsanız fotoğraftan para kazanabilirsiniz.
    Böyle fotoğraflar çekebiliyorsanız fotoğraftan para kazanabilirsiniz.

    Fotoğraflarınız çok beğeniliyor, her türlü sosyal ortamda ‘like’ alıyor ve siz de bu potansiyeli değerlendirmek istiyorsunuz. Fotoğraflarınızdan nasıl para kazanabileceğinizi bu yazıda anlatıyorum.

    Fotoğraf çekmek hepimizin tutkusu haline geldi. Teknolojinin ve internetin yaygınlaşması fotoğraf çekmeyi milisaniyelik bir olaya indirgediği için artık hepimiz birer (iyi ya da kötü) fotoğrafçıyız. Bu alanda iyi olduğunuzu düşünüyorsunuz ve fotoğraflarınızdan para kazanmayı planlıyorsunuz. Ancak baştan söyleyeyim: Fotoğraftan sürdürülebilir para kazanmak kolay bir iş değil (hangi iş kolay orası ayrı bir yazı konusu). Sabırlı olmak, maddi ve manevi yatırım yapmak, donanım sahibi olmak, dünyayı takip etmek ve değişimlere ayak uydurmak gibi birçok adımı attıktan sonra siz de fotoğraflarınızdan para kazanır hale gelebilirsiniz.

    15-20 yıl önce tanıştığım bir fotoğrafçı abim bana ‘fotoğraftan para kazanmak yokuş çıkmaya benzer. Yokuşu çıkana kadar çok yorulur ve emek harcarsınız ama yokuşu inmek kolaydır ve çıkarken harcadığınız emeğin karşılığını alırsınız’ demişti. Gerçekten de fotoğraf satmak ve bunu düzenli bir gelir kapısı haline getirmek o kadar kolay bir şey değil. Her türlü zorluğu göze alıp bu işe girmek isterseniz izlemeniz gereken yollarla ilgili ipuçları vermek isterim.

    Öncelikle iyi donanım şart

    Evet iyi fotoğraf çekmek için çok pahalı donanımlara ihtiyaç olmasa da bu işi profesyonel anlamda yapmak istediğinizde kesenin ağzını biraz açmak gerekiyor. İyi bir fotoğraf makinesi (mümkünse objektifi değiştirilebilir), objektif, aksesuar (tripod, flaş, makro objektif vs) ve haliyle bilgi sahibi olmak ön şartlardan birkaçı. Bu donanıma sahip olmak kadar onları kullanabilmek de önemli olduğu için bilgi sahibi olma şartını özellikle ekledim.

    Stok siteleri

    Günümüzde reklam ve tasarım dünyasında fotoğraf ihtiyacı ağırlıklı olarak stok sitelerinden karşılanıyor. Hani şu reklamlarda, afişlerde ya da kitaplarda gördüğünüz 32 dişi birden görünen, mutlu insan fotoğraflarının tamamı stok sitelerinden alınan örneklerden oluşuyor. Siz de fotoğraflarınıza güveniyorsanız bu sitelere yükleyerek para kazanmaya başlayabilirsiniz. Bu sitelerin satış mantığı belli oranda yüzde üzerine kurgulanmıştır. Bu yüzden satılan ya da kiralanan (bu da farklı bir yöntem) fotoğrafınızla ilgili sizden bir komisyon alınarak ücreti verilir. Genelde 100 dolar dolmadan bu para ödenmez.

    Yukarıdaki fotoğraf da bir stok sitesinden alındı.
    Yukarıdaki fotoğraf da bir stok sitesinden alındı.

    Bu siteler içinde en popüler olanları Shutterstock, iStockPhoto, Fotolia, Dreamstime, BigstockPhoto ve 123rf olarak sayılabilir. Bu tarz sitelerde bir editöryal filtre olduğu için her fotoğrafı kabul etmezler. Size göre harika çekilmiş bir fotoğraf, editör tarafından beğenilmezse siteye yüklenemez. Sitelerin belli şartları bulunduğundan bu şartları yerine getirmeyen fotoğrafları sisteme kabul etmezler. Bu bakımdan fotoğrafı yollayacağınız sitenin şartlarına göre fotoğraf çekmeniz gerekiyor. Ayrıca bazı siteler yüzü görünen insanlı fotoğraflar için her bir kişiden alınmış ‘feragatname’ (fotoğraf üzerindeki haklarından vazgeçildiğini gösteren belge) istenebilir. O bakımdan fotoğraf yükleyeceğiniz sitenin şartlarını iyi öğrenmeniz gerekiyor. Bu konuyla ilgili çok fazla detay olduğundan genel bilgiler veriyorum. Her sitenin kendine has şartları ve kullanım detaylarını öğrenmek size kalmış.

    Bu yöntemle birden fazla siteye fotoğraf yükleyerek düzenli bir gelir elde edebilirsiniz. Fakat bunun için iyi bir fotoğraf arşivi ya da sürekli stok fotoğrafları çekebilen bir sisteminizin olması gerekir. Bunları sağlarsanız stok fotoğrafçılığı alanında önemli bir isim olabilirsiniz.

    Türkiye’de nasıl fotoğraf satılır?

    Türkiye merkezli stok sitelerinin sayısı yok denecek kadar azdır. Türkiye’deki birçok fotoğrafçı kendi bağlantıları ile fotoğraf işleri yaparak para kazanma yöntemini tercih eder. Bunun için sosyal medyada isim yapmak, güzel işler çıkarmak, bunları duyurmak ve belli bir tanışıklık ağı oluşturmak gerekir. Haliyle kolay bir süreç olmasa da para kazanma anlamında stok sitelerine göre daha hızlı sonuç alabileceğinizi söylemek isterim.

    Teknolojinin gelişmesi fotoğraf alanındaki rekabeti artırmış ve herkesi bir nevi fotoğrafçı haline getirmiş olsa da halen bir hikaye anlatmanın önemli olduğu bir çağda yaşıyoruz. İyi bir eğitim, kendini yetiştirme, sürekli güncel tutma ve hikaye anlatımına önem vererek siz de iyi bir fotoğrafçı olabilir ve geçiminizi bu alandan sağlar hale gelebilirsiniz.

    İster tek seferlik bir fotoğraf satışı isterseniz sürdürülebilir bir gelir hedefleyin fotoğraftan para kazanmak kolay değil. Yukarıdaki yöntemleri uygulayarak kendi deneyiminizi yaşayabilirsiniz. Anlatması benden uygulaması sizden.

    Işığınız bol olsun…

    Koşu ve yüksek teknoloji birleşti

    0

    Koşu yapmak için soğuktan etkilenmeye de, koşu konusunda kısıtlı bilgiye sahip olmaya da son! Artık akıllı kıyafetler, aktivite izleme cihazları, yazılımlar ve uygulamalar öyle bir seviyeye geldi ki, hem performansı artırmak hem de daha doğru ve sağlıklı koşmak üzere teknolojiden tavsiyeler alabilirsiniz.

    İddia: Apple’ın iPhone karlılığında düşüş devam edebilir

    0

    iphone7-plus-black-select-2016

    Analistler, büyük ekranlı iPhone’ların Apple’ın brüt karlılığının düşmesine önümüzdeki yıllarda da etki edeceğini öngörüyorlar. İşte detaylar…

    ABD’de önde gelen analistler, iPhone satışlarından elde edilen brüt karlılığa dair düşüşün bir sonu olmayacağı noktasında birleşme eğiliminde. Bernstein Research analistleri, önümüzdeki yıl Apple karlılığının yüzde 40’ın altına düşeceğini, 2018’de ise oranın yüzde 39 olacağını iddia ediyorlar. Diğer analistlerin de bu tahminlere katıldığı görülüyor.

    Aşağıdaki grafik, iPhone’dan elde edilen karlılığın yıldan yıla değişimini ortaya koyuyor. Buna göre 2009’da yüzde 57,7 olan brüt kar, bu sene itibarıyla yüzde 40,8’e gerilemiş durumda. Bu çarpıcı düşüşün ana aktörleri iPhone üretimindeki maliyetlerin artması ve rekabetçi piyasa koşulları…

    aapl-iphone-gm

    Düşüş eğilimi dikkat çekici

    Grafikte iPhone’un Apple’a 2009’da yüzde 57,7 kar sağlamasının yanı sıra 2010 ve 2012 rakamları da dikkat çekiyor. 2013 itibarıyla yüzde 45 bandına gerilediği, ilerleyen yıllarda da düşmeye devam ettiği görülüyor.

    Fiyatlar 2017’de artmayabilir

    UBS analistleri Steven Milunovich ve Benjamin Wilson, Bernstein’la aynı fikirdeler. Apple’ın artan üretim maliyetlerine rağmen sonraki yıllarda da fiyat artırmama ihtimalinin yüksek olduğunu belirtiyorlar. Öte yandan Apple, tüm koşullara karşın gelir ve karlılık konusunda diğer birçok üreticiden daha iyi durumda konumlanıyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…