Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 160

    MediaMarkt kahve posalarını ileri dönüştürerek karbon ayak izini azaltıyor

    0

    MediaMarkt, geçtiğimiz yıl 6’ncısı gerçekleşen MediaMarkt Startup Challenge’ta ilk 10’a kalan girişimlerden Wastespresso ile ileri dönüşüm başlatarak, karbon ayak izini azaltma konusunda önemli bir adım attı. İş birliği kapsamında MediaMarkt Genel Merkezinde, biriktirilen kahve posalarının yeniden kullanılabilir ürünlere dönüştürülmesi sağlanacak. 

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, “Daha İyiye” sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında, kahve posalarını sürdürülebilir biyo-malzeme teknolojisi çözümleri ile ileri dönüştürerek kullanan ve veri odaklı atık yönetimi çözümleri sunan ilk ve tek yerli sosyal girişim olan Wastespresso ile iş birliği yaparak karbon ayak izini azaltma konusunda önemli bir adım attı. MediaMarkt Startup Challenge yarışmasının geçtiğimiz yıl final listesinde yer alan Wastespresso, kahve odaklı mikro atık yönetimi, karbon ayak izi hesaplama ve raporlama hizmetleri sunarak, kahve posalarından ileri dönüştürülmüş sürdürülebilir ürün ve hammadde üretiyor.

    MediaMarkt çalışanları sürdürülebilirliğe ve döngüsel ekonomiye katkı sunacak

    MediaMarkt Türkiye’nin kendi çalışanlarını dahil ettiği sürdürülebilirlik projesi kapsamında, MediaMarkt genel merkezinde haftalık olarak toplanan kahve posaları ileri dönüştürülerek birçok sektörün kullanımına uygun sürdürülebilir malzemeler elde ediliyor. Tüm bu operasyonun aylık Karbon Ayak İzi Azaltım Raporu hazırlanıyor ve yaratılan çevresel etki bu şekilde ölçülebilir hale geliyor. İleri dönüştürülmüş ürünler arasında ısıya ve yıkamaya dayanıklı çok kullanımlık bardak, %100 biyobozunur pipet, paket olarak alınan kahvenin dökülmesini önleyen tıkaç yer alıyor.

    İş birliği süresince MediaMarkt Genel Merkezinde her pazartesi günü itibari ile biriken kahve posaları, cuma günleri Wastespresso ekibine teslim edilecek. Her ayın sonunda Wastepresso iş birliği ile kahve posalarının çöpe atılması yerine yenilikçi biyomalzemelere dönüştürülmesi sonucunda ne kadar sera gazının atmosfere salımının önüne geçildiği raporlanacak, çevresel etki ölçümlenecek. Pilot projenin başarılı olmasıyla birlikte bir sonraki aşamada, kahve posası toplama operasyonunun önce İstanbul’daki mağazalara daha sonra da İzmir ve Ankara’daki mağazalara genişletilmesi hedefleniyor.

    Perakende Günleri boyunca toplanan kahve posaları ileri dönüştürülecek

    MediaMarkt ve Wastespresso iş birliği kapsamında, 29-30 Mayıs 2024 tarih aralığında iki gün sürecek ve Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek Perakende Günleri boyunca toplanan kahve posaları, Wastespresso tarafından döngüsel iş modellerine dahil edilecek. Etkinlikte kahve servisi ise ileri dönüştürülmüş çok kullanımlık bardaklarla katılımcılara hediye edilecek. Katılımcılar diledikleri zaman aynı bardakla bara gelerek tekrar kahve alabilecek.

    Proje kapsamında çalışanları ve kamuoyu nezdinde farkındalık yaratmak isteyen MediaMarkt Türkiye, döngüsel ekonomiye fayda yaratan bu iş birliğini hayata geçiren Türkiye’deki ilk elektronik perakendecisi oldu.

    Sosyal Medyada İlgi Çeken Fotoğraflar Paylaşmanın 10 Püf Noktası

    Sosyal medyada ilgi çeken fotoğraflar için paylaşım yaparak bu görüntüleri geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Fakat ilgi çekici fotoğraflar çekmek veya oluşturmak öyle basit ve kolay bir iş değildir. Çünkü teknik beceri ve yaratıcılık gerekir. Aynı zamanda teknik ekipman ve yazılım bilgisine sahip olmalısınız. Dahası gözlem yeteneği, estetik anlayış, pratiklik ve sabır bu işin olmazsa olmazıdır. İlgi çeken fotoğraflar çekmek veya oluşturmak aslında farklı becerileri ve unsurları bir araya getiren karmaşık bir süreçtir. Bu süreçte yukarıda belirtilen unsurları geliştirir ve tecrübe kazanırsanız çok daha etkileyici fotoğraflar çekersiniz.

    İlgi Çeken Fotoğraflar Paylaşmanın 10 Püf Noktası

    Aşağıda sosyal medyada kullanmak için daha ilgi çekici fotoğraflar oluşturmanızı sağlayacak bazı püf noktaları bulacaksınız.

    Fotoğraf Kalitesi Önemli

    Sadece belirli bir kalitedeki fotoğraflar ilgi çeker. Fotoğrafların yüksek çözünürlüklü olması, belirgin bir tarzı yansıtması, net ve estetik görünmesi gerekir. Bu tarz fotoğraflar izleyiciyle daha etkili bir şekilde iletişim kurar. Renklerin doğru kullanımı, netlik ve detaylar fotoğrafın izleyici üzerindeki etkisini artırır.

    Doğal Işık Kullanın

    Mümkün olduğunca doğal ışık tercihiniz olsun. Güneş ışığı, renkleri daha gerçekçi göstereceğinden daha canlı görüntüler elde edersiniz. Ayrıca gölgeler de daha yumuşak oluşur. Üstelik doğal ışığın kullanımı çekilen mekanın atmosferini çok daha iyi yansıtır.

    Değişik Açılardan Çekim Yapın

    Fotoğrafınızda daha ilginç bir görsellik oluşturmak için mutlaka farklı açılardan çekim yapın. Yüksekten, alçaktan, önden veya yandan çekim yaparak benzeri olmayan etkileyici görüntüler oluşturursunuz.

    Fotoğraf Düzenleme Yazılımları Kullanın

    Eğer çektiğiniz fotoğrafları daha çekici hale getirmek isterseniz fotoğraf düzenleme yazılımları kullanabilirsiniz. Böylece parlaklığı, kontrastı, renkleri ve keskinliği düzenleyerek fotoğrafları daha estetik hale getirmeniz mümkün olur.

    Etkileyici Arka Planlar Kullanın

    Etkileyici bir arka plan seçerek sosyal medyada paylaştığınız fotoğrafları daha çekici bir hale getirebilirsiniz. Renkli duvarlar, çiçekli bahçeler, doğal manzaralar ve estetik mimari detaylar fotoğrafınızı daha çekici olmasını sağlar.

    Uzun Pozlama İle Yapılan Çekimler

    Uzun pozlama yaparak oluşturulan fotoğraflarda hareketli nesnelerin izleri oluşur. Bunu yaparak fotoğrafta daha fazla ışık yakalanır. Böylece fotoğrafa zengin renk tonları eklenerek daha estetik görüntüler ortaya çıkar. Bunun en güzel örneklerinden biri de gece yapılan uzun pozlamalarda araba farlarının oluşturduğu estetik çizgilerdir.

    Basit ve Minimalist Yaklaşım

    Fotoğrafta gereksiz detayları kullanmaktan kaçının. Kompozisyonda basit ve minimalist bir yaklaşımı benimseyerek izleyicinin dikkatini çekin. Fotoğrafta sadece ana konu vurgulanırsa izleyicinin dikkati de doğrudan bu noktaya odaklanır. Genellikle izleyici fotoğraftaki mesajı veya duyguyu daha net bir şekilde algılar.

    Kendinize Ait Bir Tarzınız Olsun

    Size özel ve kendinizi yansıtan özgün ve yaratıcı bir tarz geliştirin. Bu tarzda çektiğiniz fotoğrafları sosyal medyadan izleyicilere sunun. Kendi yaratıcılığınız ile oluşturduğunuz fotoğraflar sosyal medyada takipçilerinizin daha çok ilgisini çeker.

    Özetle

    Eğer yukarıda anlatılan ipuçlarını sosyal medyada fotoğraf paylaşmadan önce kullanırsanız daha ilgi çekici ve etkileyici görüntüler oluşturabilirsiniz. Burada en önemli ayrıntının kendi tarzınızı ve yaratıcılığınızı yansıtan fotoğraflar olacağını unutmayın. Siz sadece kendi yaratıcılığınızı ve fotoğrafçılık becerilerinizi geliştirin yeter.

    www.mediamarkt.com.tr

    Vestel Mobilite EASE üyesi ilk Türk şirket oldu

    Vestel’in mobilite ve batarya enerji depolama alanlarındaki çalışmalarını yürüten Vestel Mobilite şirketi, enerji depolama sektörünün Avrupa’da gelişmesine katkı sunmak için kurulan Avrupa Enerji Depolama Birliği’nin (EASE) ilk Türk üyesi oldu.

    Elektrikli araç şarj cihazları, otomotiv elektroniği ve batarya enerji depolama çözümleri alanlarındaki uzmanlığıyla mobilite sektöründe küresel bir oyuncu olmayı hedefleyen, Vestel Mobilite, Avrupa’da enerji depolama sektörünün gelişmesini teşvik etmek için çalışan Avrupa Enerji Depolama Birliği’nin (EASE) üyeleri arasına katıldı.

    Vestel Mobilite Genel Müdürü Hakan Kutlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Enerji sektörü iş birliğine dayalı bir piyasa, bu yapının ancak iş birliği ile büyüyeceğine inanıyoruz. EASE, sektörün diğer oyuncularıyla sadece iş amaçlı bağlantı kurduğumuz bir yapı değil, aynı zamanda ortak tasarım ve geliştirme faaliyetlerine katıldığımız önemli bir platform. Vestel Mobilite’nin Avrupa Enerji Depolama Birliği’ne (EASE) üye olan ilk Türk şirketi olması bizleri heyecanlandırıyor. Gelecek dönemde EASE ve sektör paydaşlarıyla yeni işlere imza atmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” diye konuştu.

    2011 yılında Belçika’nın başkenti Brüksel’de kurulan ve bugün 70 üyesi bulunan EASE organizasyonu, enerji depolama teknolojilerinin Avrupa genelinde benimsenmesini teşvik ederek daha sürdürülebilir bir enerji sistemine geçişe destek olmayı amaçlıyor.

    Her geçen gün büyüyen mobilite pazarına uzun yıllardır sunduğu teknolojilerle Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj cihazları, otomotiv elektroniği ve batarya enerji depolama çözümleri alanlarındaki uzmanlığıyla sektörün önde gelen uluslararası oyuncuları arasına girmeyi hedefliyor.

    YouTube, 75 adet oyunu kullanıcılara sundu!

    Teknoloji dünyasında herkes oyun işine giriyor ve YouTube da bu trende katıldı. YouTube, içinde birbirinden eğlenceli 75 oyun bulunan “Playables” programını hem mobil hem de masaüstü kullanıcılarına sunmaya başladı. Peki, bu program neler sunuyor? İşte detaylar…

    Playables, YouTube kullanıcılarına sunulan yeni bir oyun platformu. YouTube’un web sitesine veya Android/iOS uygulamasına gidip kenar çubuğunda Playables bölümünü bulmanız yeterli. Bu program sayesinde oyuncular ilerlemelerini kaydedebilir ve yüksek skorlarını takip edebilirler. YouTube Playables içerisinde şu an 75’in üzerinde oyun mevcut.

    YouTube oyun yeni paylaş tasarımı anlatan görsel playables

    Satranç ve bulmaca oyunlarından Angry Birds Showdown!, Trivia Crack ve Cut the Rope gibi popüler mobil oyunlara kadar geniş bir yelpaze sunuluyor. YouTube, oyun dünyasına ilk adımını geçen yıl YouTube Premium abonelerine özel Playables programı ile atmıştı.

    Ancak o dönemde oyun sayısı daha azdı ve program sadece sınırlı bir süre için sunulmuştu. Mart ayında sona eren bu ilk fazın ardından, şimdi tüm kullanıcılara hitap eden daha geniş bir oyun kütüphanesi ile geri döndü.

    Teknoloji şirketleri de, kullanıcıları çekmek ve elde tutmak için giderek daha fazla oyun sunuyor. LinkedIn bile eğlenceli oyunlar sunmaya başladı. The New York Times, Hearst ve hatta Netflix, hizmetlerine oyun ekleyen şirketlerden sadece birkaçı. YouTube’un ana şirketi Google da 2019 yılında Google Stadia bulut oyun hizmeti ile bu alana adım atmıştı, ancak bu hizmet 2023’te kapatıldı.

    Oyunlar, kullanıcıların platformlarda daha fazla zaman geçirmesini sağlayarak abonelik hizmetlerine olan ilgiyi artırıyor. Playables programını kullanmak oldukça basit. YouTube web sitesine veya mobil uygulamasına giriş yaptıktan sonra, kenar çubuğunda Playables bölümünü bulabilirsiniz.

    vivo akıllı telefonlar performansları ile dikkat çekiyor

    0

    vivo akıllı telefonlar güçlü pilleri, dayanıklıkları ve fotoğraf kalitesi nedeniyle maceraseverlerin, doğa yürüyüşü yapanların, ekstrem spor veya fotoğraf tutkunlarının aradığı telefonlar olmaları ile dikkatleri üzerine çekiyor.

    Macera tutkunları, doğa yürüyüşçüleri, ekstrem sporcular ve fotoğrafçılar, keşif dolu anların güvenle keyfini çıkarmak için her koşulda bağlantıda kalabilmelerini sağlayacak dayanıklı ve güçlü cihazlara ihtiyaç duyuyor. Başta V30 olmak üzere vivo akıllı telefonlar kullanıcıların tüm bu ihtiyaçlarını karşılayan cihazlar olarak oldukça ilgi görüyor.

    Örneğin Türkiye’de pil sağlığı takip fonksiyonuna sahip ilk Android akıllı telefon olan V30 Serisi için dört yıl boyunca geçerli, pil sağlığı yüzde 80’in altına düşerse ücretsiz değişim garantisi sunuluyor. Bu dört yıllık pil ömrü teknolojisi, kullanıcılara en iyi kalitede kullanım deneyimini sunmak için V30 Lite ve Y Serisinden bazı modeller de dâhil olmak üzere yeni gelecek tüm vivo modellerinde de yer alıyor. vivo V30 Serisi, iki kat pil ömrü, yenilikçi pil malzemeleri, akıllı pil sağlığı motoru ve amiral gemisi standardında güvenlik kalite kontrolleriyle birleşerek cihazın pil ömrünü endüstri standardının iki katına çıkarıyor. 1.600 şarj ve deşarj döngüsünden sonra bile sağlık düzeyi yüzde 80’in altına düşmeyen, 4 yıl dayanıklı pili ile V30, vivo V Serisinin en yüksek pil kapasitesine sahip üyesi. Ayrıca, kullanıcının pil sağlığı fonksiyonunu daha iyi anlaması için vivo pil sağlığı takip özelliğini geliştirdi. Kullanıcılar istedikleri zaman telefonunun pil sağlığını kontrol edebiliyor. Tüm bu özellikleri sayesinde yeni vivo V30 Serisi kullanıcılarını yarı yolda bırakmayacak bir pil kapasitesi de sunmuş oluyor.

    Geliştirilmiş kameralar ile stüdyo kalitesinde fotoğraflar
    Akıllı cihaz ve hizmetleri odağına alarak güçlü tasarıma sahip ürünler üreten dünyanın lider teknoloji şirketlerinden vivo’nun Star Işığı özelliğine sahip akıllı telefonları fotoğraflarda gerçeğe en yakın renkler sunan geliştirilmiş kameraları ile stüdyo kalitesinde fotoğraflar çekmenize olanak sağlıyor. Örneğin netlik ve pratiklik için tasarlanmış kamera modülüne sahip vivo V30, her çekimde kutlamaya değer anların gerçekçi ve oldukça kolay bir şekilde yakalanmasını mümkün kılıyor. 50 MP kamera, nefes kesici manzaralardan samimi çekimlere kadar, hayatta kutlamaya değer tüm anları yüksek çözünürlükte çarpıcı bir şekilde yakalıyor. Aynı anda hem ön hem de arka kameralarla vlog çekimi yapılmasına da imkân veren vivo V30’un Süper Gece Algoritmaları, gece çekimlerinde bulanıklığı ve paraziti önleyerek kristal netliğinde görüntüler sunuyor. Güçlü ve şık Gece Filtreleri, kullanıcılara gecenin gizemini keşfetmeleri için yardımcı oluyor.

    MediaMarkt’ın ‘Futbol Coşkusunun Tam Zamanı’ kampanyası başladı

    MediaMarkt, Euro 2024 heyecanı yaklaşırken milli takımların yarışacağı Avrupa’nın en önemli uluslararası futbol şampiyonasını evlerinden takip edecekler için başta büyük ekran televizyonlar olmak üzere pek çok ürünü kapsayan bir kampanya başlattı.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, futbol tutkunlarının Avrupa Futbol Şampiyonası heyecanını büyük ekran TV’ler ve ses sistemleri dahil birçok ürünü kapsayan Euro 2024 Kampanyasıyla taçlandırıyor. 28-30 Mayıs tarihleri arasında devam edecek kampanya kapsamında 4K Smart TV’lerden projeksiyon cihazlarına, maç keyfini ev rahatlığında ve dev ekranda yaşamak isteyenler için birçok cazip seçenek sunuluyor.

    MediaMarkt’ın başlattığı kampanya kapsamında;

    • LG 55UR81006LJ 55 inç 139 Ekran 4K webOS UHD TV – 25.999 TL,
    • JBL Partybox Ultimate WiFi Kablosuz Hifi Hoparlör – 56.999 TL,
    • PHILIPS 50PUS8808/62 50 inç 126 Ekan Uydu Alıcılı Smart 4K UHD Ambilight LED TV– 22.499 TL, 
    • XGIMI Horizon Android TV 1500 ISO Lümen Projeksiyon Cihazı – 39.999 TL, 
    • LENOVO IP Gaming 3 15ARH7/Ryzen 5 6600H/8 GB RAM/512 GB SSD/RTX 3050/15.6″/W11/Laptop – 23.999 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın kampanyası 28-30 Mayıs tarihleri arasında Türkiye genelindeki 98 mağazasında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

    Tüketiciler kampanyaya ilişkin detaylara MediaMarkt’ın Futbol Coşkusunun Tam Zamanı! adresinden ulaşabilirler.

    AMD Ryzen 9000 serisi geliyor!

    AMD, Zen 5 mimarisini temel alan Ryzen 9000 serisi için vites artırdı. Donanım devinin, Granite Ridge olarak adlandırılacak yeni nesil masaüstü işlemcilerini Temmuz ayının sonlarında piyasaya süreceği belirtildi. İlk dört model; 16 çekirdekli Ryzen 9, 12 çekirdekli Ryzen 7, 8 çekirdekli Ryzen 5 ve 6 çekirdekli Ryzen 5’ten oluşacak.

    AMD’nin önümüzdeki ay düzenlenecek Computex 2024‘te önemli duyurular yapması bekleniyor. Bu kapsamda açılış sunumunda Ryzen 9000 serisi işlemcileri resmi olarak tanıtması mümkün. Şirketin performans ve teknik özelliklerle ilgili ayrıntıları açıklaması bekleniyor.

    amd ryzen pro işlemciler, amd ryzen pro 8000, amd ryzen pro 8040

    İşlemciler Temmuz ayı sonuna kadar satışa sunulmayacağı iddia edildi. Ryzen 9000 lansmanıyla eş zamanlı olarak ASUS, Gigabyte ve MSI gibi anakart üreticileri de AMD X870 yonga seti tabanlı anakartlarını sergileyecek.

    Ryzen 9000 serisinin, BIOS güncellemeleri aracılığıyla AM5 soket ve AMD 600 serisiyle uyumluluğunu koruyacağı söyleniyor. Çoğu anakart üreticisinin, Ryzen 9000 desteğini içeren BIOS güncellemesini çoktan yayınladığını da hatırlatmak gerekiyor.

    Zen 5 mimarisine yapılan en dikkat çekici eklemelerden biri, yeni AVX ve AVX-512 talimatları dahil olmak üzere Advanced Vector Extensions (Gelişmiş Vektör Uzantıları) için gelişmiş destek olacak. Bu özellik, işlemcilerin belirli yazılımlarla birlikte kullanıldığında daha zorlu işlevleri yerine getirmesini sağlayacak.

    Ryzen 9000 işlemcileri, Intel Raptor Lake ile rekabet edecek. Intel’in ana odağında yapay zeka operasyonları için NPU birimi bulunuyorken, AMD’nin neler sunacağını etkinlikte göreceğiz.

    Siber suçlular, Linux açıklarından 2 kat daha fazla yararlanıyor

    2023 yılında kritik güvenlik açığı kayıtları 2019-2022 ortalamasına kıyasla 3 kat daha arttı. Kaspersky’e göre bu alanda 2024’te hafif bir düşüş yaşansa da, Linux sistemlerinin artan popülaritesi nedeniyle söz konusu eğilim devam ediyor.

    Exploitler, siber saldırılarda çeşitli güvenlik açıklarından yararlanmak için tasarlanmış programlardır. En son Kaspersky Security Network verileri, Linux kullanıcılarına yönelik açıklardan yararlanan saldırılarda gözle görülür bir artış olduğunu ortaya koyuyor. Araştırma, 2023’ün 4. çeyreğinde zirvenin görüldüğünü, 2024’te ise genel büyüme eğiliminin devam ettiğini ve 1. çeyrekte önemsiz bir düşüş yaşandığını gösteriyor. Ocak-Mart 2024 döneminde, geçen yılın aynı dönemine kıyasla Linux kullanıcılarına yönelik çeşitli istismar ve güvenlik açıklarını kullanan saldırılarda yaklaşık %130’luk bir artış yaşandı.

    Kaspersky çözümleri tarafından korunan ve 2023-2024 yıllarında güvenlik açığı istismarlarıyla karşılaşan Linux kullanıcılarının payı. 2023 1. Çeyrek rakamları %100’dür.

    Linux masaüstü işletim sistemi pazarında giderek daha fazla ilgi görüyor. Statcounter’a göre Linux pazar payı büyüdü ve kullanıcı sayısı arttı. Kaspersky Güvenlik Uzmanı Alexander Kolesnikov, durumu şöyle yorumluyor: “Bu eğilim, Linux için tanık olduğumuz büyüyen tehdit ortamını oldukça doğru bir şekilde açıklıyor. Gelecekte, istismarların ve saldırıların sayısının daha da artması muhtemel. Bu da yamaların yüklenmesinin ve güvenilir bir güvenlik çözümüne sahip olmanın hayati öneminin altını çiziyor. Açık geliştiriciler için en büyük değer, bir kullanıcının sistemi üzerinde kontrol sağlayan yazılımlardaki güvenlik açıklarında yatıyor.”

    Kritik güvenlik açığı kayıtları son dört yılda artış gösterdi

    Kaspersky, son dört yılda kayıtlı CVE’lerin (Ortak Güvenlik Açıkları ve Maruziyetler) sayısında %65’lik bir artış kaydederek 2019’da 15 binden 2023’te 25 bine çıktığını keşfetti. Dahası, geçtiğimiz yıl boyunca araştırmacılar ve şirketler kritik güvenlik açıklarıyla araştırma dönemi ortalamasından üç kat daha sık karşılaştı. 2019’dan 2022’ye kadar kritik güvenlik açığı kayıtlarının yıllık ortalaması 413 iken, bu sayı 2023’te 1213’e yükseldi.

    Yapay Zeka Influencer’ların İşini Elinden Alır mı?

    0

    Yapay zekanın gelişimi sonrası artık avatarlar daha gerçekçi görümeye başladı. Öyle ki yapay zeka ile oluşturulan bazı yüzler, kimlikler gerçek bir insandan pek de farklı görünmüyor. Özellikle de kitleler üzerinde etkisi olan Influencer’lar söz konusu olduğunda da bu avatarları görmeye başladık. Yapay zeka ile oluşturulan Influencer’lar milyonları bulan takipçilere ulaşabilirken, markalar reklam için bu hesapları kullanabiliyor. Haklı olarak Influencer’lar, henüz erken olsa da ellerindeki işi yapay zekaya kaptırabilme endişesini taşıyor. Pek çok kişi ise bu Influencer’ların gerçek mi ya da yapay zeka mı olduğunu anlayamıyor bile. İşte bu noktada yapay zeka ile gerçeğini ayırt edecek tek bir yol geriye kalıyor: Blockchain.

    Gerçekten güçlü ve erişilebilir üretken yapay zekanın (AI) yükselişi sosyal medya ortamını sarsmaya başlıyor. Yeni yapay zeka araçları ve hatta influencer’lar, TikTok ve Instagram gibi platformlar aracılığıyla nasıl etkileşim kuracağımızı şekillendirmeye başlıyor. Bu sadece hangi içeriğin üretilebileceği veya yayılabileceği açısından rahatsız edici değil, aynı zamanda gerçek insan olan içerik üreticileri ya da influencer’lar için de varoluşsal bir tehdit. Bu sorunun çözümü, blok zinciri teknolojisinin doğrulanmış insan dijital kimlikleri açısından sunabileceklerinde yatıyor olabilir.

    TikTok geçen yıl, kullanıcıların avatar görüntüleri oluşturmak için yapay zekayı kullanmalarına olanak tanıyan yeni bir uygulama içi aracı test ettiğini duyurmuştu. Araç, kullanıcıların çeşitli poz ve stillerde benzersiz görüntüler oluşturmak için kendi fotoğraflarını göndermelerine olanak tanıyacak. Bu görüntüler daha sonra indirilebilir, paylaşılabilir veya özel bir profil resmi olarak kullanılabilir.

    Bu basit araç, herkesin başka türlü kendi başına yaratamayacağı görsel olarak ilginç bir avatara sahip olmasını sağlayabilir. Dahası, ücretsiz ve neredeyse anlık, yaratıcılığı güçlendirirken erişim engelini azaltabilir. Bu orijinal bir fikir ve teoride sağlam, ancak aynı zamanda sadece bir başlangıç. TikTok aynı zamanda markaları tanıtabilecek, çeşitli konular hakkında konuşabilecek ve genellikle influencer’ların halihazırda yaptıklarını tam olarak yapabilecek tammamen yapay zekadan oluşan influencer’lar yaratmayı araştırıyor.

    Yapay Zeka Influencer’ını Oluşturmanın Maliyeti Düşüyor

    Imma ve Shudu gibi yüz binlerce takipçiye sahip yapay zeka influencerları tamamen yeni bir konu değil. Dijital olarak yaratılan influencer’ları devreye sokmak genellikle gerçek insanlardan daha maliyetli oldu. Ancak bu durum hızla değişiyor. ChatGPT, Midjourney ve benzeri araçlar, herkesin yalnızca birkaç cümleyle yüksek kaliteli içerik oluşturmasını ekonomik hale getiriyor. Bu eğilimin yavaşlayacağını düşünmek için hiçbir neden yok.

    Yakında, kendi yapay zeka influencer’larını yaratabilecek olanlar sadece büyük markalar olmayacak. Herhangi biri olacak. Bir kez oluşturulduktan sonra, bu kişilikleri istedikleri her şeyi tanıtmak için kullanabilirler. Sahte hesapların ve botların halihazırda sosyal medyaya neler yaptığını düşündüğünüzde, bunun ne kadar tehlikeli olabileceğini hayal etmek zor olmasa gerek.

    Bir Güven Meselesi

    Yüz yüze iletişimin gücünün özünde güven vardır. Onu bu kadar güçlü kılan ve büyümesini sağlayan şey de budur. Kontrol edilmemiş, doğrulanmamış yapay zekanın etkisi endişe verici ve yeni teknolojinin çevrimiçi dünyada güveni ne kadar çabuk yok edebileceğini gösteriyor.

    Bu, internet kullanan herkes için ve özellikle de gerçek hayattaki influencer’lar için kötü bir haber çünkü kendilerinin hiper-gerçekçi, ultra-inanılır klonlarını yetiştirmek için kullanılabilecek çok büyük dijital ayak izlerine sahipler. Sahte içerik oluşturucuların yükselişi, içerik oluşturucu ekonomisinin büyüklüğünde ve güvenilirliğinde büyük bir artışa yol açan temeli zayıflatırsa, pazarlamacılar için de potansiyel olumsuz sonuçlar doğabilir.

    Kötü niyetli aktörlerin yanlış bilgi ve nefret dolu içerik yayma, kamuoyunu etkileme ve hatta potansiyel olarak siyasetin gidişatını şekillendirme tehdidi göz ardı edilemeyecek kadar gerçek. Bu noktada, cini şişeye geri koymak artık mümkün değil.

    Hukuk Tek Başına Yapay Zeka İle Mücadele Edemez

    Herhangi bir hükümet, ne tür yapay zeka içeriğinin oluşturulabileceği ve paylaşılabileceği konusunda kurallar oluşturarak bu yeni çevrimiçi gerçeklikle mücadele etmeye çalışsa bile, bu tür kurallar evrensel olarak uygulanmayacak. Ayrıca, bazı insanlar her zaman yasaları çiğnemeye istekli olacak, bu nedenle sağlam düzenlemeler yapılması gerekse de, bu sorun hukuk dünyasının tek başına üstesinden gelebileceğinden daha büyüktür.

    Blockchain Tek Kurtuluş Olabilir

    İlerlemek için pratik bir çözüm tasarlarken geri dönüş olmadığını da kabul etmeliyiz. İşte bu noktada blok zinciri bize destek olabilir. Neyin üretilmesine izin verildiğini kontrol etmek yerine, içeriğin orijinal kaynağını belirlemek için bir sistem oluşturulabilir.

    İster bir insan ister bir bot olsun, tüketiciler içeriğin nereden geldiğini görebilir ve onunla nasıl etkileşimde bulunacakları konusunda bilinçli kararlar verebilirler. Sosyal medyanın toplum üzerindeki önemi düşünüldüğünde bu özellikle önemli.

    Merkezi olmayan teknoloji, bu ağların değişmezliği ve şeffaflığı nedeniyle kimlik bilgilerini tamamen doğrulanabilir ve tahrif edilemez bir şekilde sağlayabilir. Blok zincirleri gerçekçi bir şekilde hack’lenemez veya manipüle edilemez ve üzerlerinde yapılan herhangi bir değişiklik her zaman tüm katılımcılar tarafından görülebilir.

    Doğrulayıcı kimlik bilgileriyle birlikte gelen dijital profiller istiyorsak, bu teknolojiyi kullanmalıyız. Bu sayede, sosyal medyadaki her insan ve yapay katılımcıya, çevrimiçi kişiliklerini, geçmişlerini, tercihlerini ve paylaşmayı seçtikleri diğer bilgileri tanımlayan dijital kimlikler sağlanabilir. Mahremiyet adına, bu verilerin çoğu kendi kendine şifrelenecek ve kamunun neyi görüp neyi görmeyeceğine karar verebilecek olan kullanıcıların kontrolü altında olacak.

    Gerçek İnsanlar Kendilerini İspat Etmek Zorunda Kalacak

    Gerçek insanlar, gerçek olduklarını kanıtlamak için bir özel bir kontrolden geçebilir ve Influencer’lar da söyledikleri kişi olduklarını açıkça ortaya koymak için çok çeşitli kimlik bilgilerine ek olarak bağlantı kurabilir. Bununla birlikte, herhangi bir yapay zeka etkileyicisinin de bu konuda atlatılamayacak şekilde şeffaf olması gerekecek.

    Böyle bir sistemde, insanlık kimlik bilgisine sahip olmayan herhangi bir profilin makine tarafından oluşturulduğu varsayılabilir. Bu, bu içeriğin kötü niyetli olduğu anlamına gelmez, ancak tüketicilere ne aldıkları konusunda bir dereceye kadar farkındalık sağlayabilir. Sosyal medya platformları yapay zeka içeriğini uygun gördükleri şekilde etiketlemekte, engellemekte ya da filtrelemekte özgür olacak, ancak botların sosyal söylemi gözetim olmaksızın etkileyebildiği günler geride kalacak.

    Bu, kullanıcıların bir ücret ödeyip X hesaplarında isimlerinin yanında “mavi onay işareti” almaları gibi bir şey değil. Bu, yalnızca kullanıcının kim olduğuna dair bir tür anlamlı kanıt sunması, muhtemelen başka bir doğrulanmış insan tarafından onaylanması ve ancak o zaman blok zinciri tarafından zorlanan kimlik bilgilerinin verilmesi yoluyla mümkün olacak. Bu sayede kullanıcılar, doğrulanmış bir hesabın sadece giriş ücretini ödeyebilen biri değil, tam olarak bu hesap olduğuna güvenebilir.

    Eğer doğru bir şekilde inşa edilirse, böyle bir sistem yapay zekanın bu cesur yeni dünyasında bireysel mahremiyeti, insan kaynaklarını seçme özgürlüğünü ve insanların içerik yaratarak geçimlerini sağlayabilmelerini koruyacak şekilde yol almamızı sağlayabilir. Yol boyunca aşılması gereken pek çok ayrıntı olacak, ancak şu anda sosyal medyayı yapay zekanın artan etkilerinden korumak için başka makul bir model yok. Yasalar sadece bir yere kadar gidebilir, uygulamaya koymak için pratik bir şeye ihtiyacımız var.

    Blockchain ve dijital kimlikler, tüketicileri ve insan işgücünü korumak için gerçekçi bir araç sağlıyor. Bu, yakın zamanda atmamız gereken bir adım çünkü yapay zekanın gelişim hızı yavaşlamıyor. Bununla birlikte, gelecek nesil ve sonrası için daha güçlü ve daha güvenli bir internet için bir fırsat var.

    Sonuç itibariyle yapay zeka Influencer’ların işini elinden tamamen almasa da, ayrı bir varlık olarak gelecek ve güç kazanacak. Asıl olay yapay zeka ile gerçek insanı ayırmak olacak ve bugünden bu konu yüksek seviyede tartışılmaya başlandı bile.

    POCO yeni nesil F6 Serisiyle iddialı

    0

    En son teknolojilere odaklanan POCO, Dubai’de gerçekleştirdiği global lansman etkinliğinde yeni serisini ve ilk tabletini tanıttı. Yeni nesil teknolojilerle gelen POCO F6 Serisinin tanıtıldığı etkinlikte POCO Pad de kullanıcılarla buluştu. 

    Genç teknoloji meraklıları arasında popüler bir teknoloji markası olan POCO, oyun meraklılarını, fotoğraf tutkunlarını ve teknoloji severleri memnun etmeye geliyor. Muazzam performans ve deneyim yükseltmeleri içeren yeni POCO F6 Serisiyle mobil amiral gemisi segmentini yeniden tanımlıyor.

    Daha yüksek performans sunan yeni Snapdragon® 8 Gen 2 çip setinden güç alan POCO F6 Pro, çok yönlü bir amiral gemisi model olarak öne çıkıyor. Ultra ince çerçevelere sahip 6,67 inç ultra net WQHD+ 120Hz Flow AMOLED ekranıyla kullanıcılara eksiksiz bir görsel deneyimi beraberinde getiriyor. Hız odaklı performansıyla öne çıkan POCO F6, WildBoost Optimization 3.0 ve LiquidCool Technology 4.0’ın yanı sıra merakla beklenen Snapdragon® 8s Gen 3 çip setini içeriyor ve özel tasarımıyla oyun meraklılarını mükemmel bir oyun deneyimi bekliyor. Akıllı telefon markası olmanın ötesine geçen POCO, en son teknolojilere odaklanıyor ve eğlence amaçlı olarak tasarlanan ilk tabletini piyasaya sürüyor. 12.1 inç 120Hz 2.5K devasa ekranı ve taşıması kolay tasarımıyla POCO Pad, hem iş hem de oyun deneyiminizi geliştiren özellikler sunuyor.

    POCO F6 Pro amiral gemisi görsel ve performans özellikleriyle büyük bir değişim geçiren HiperGüç ile geliyor

    Üst düzey performans telefonlarındaki boşluğu kapatan yeni POCO F6 Pro, çok yönlü bir amiral gemisi model olarak dikkat çekiyor. 2K çözünürlük, 4000 nit tepe parlaklık, 3840Hz PWM karartma1 ve TÜV Rheinland göz dostu sertifikaya sahip cihaz WQHD+ 120Hz Flow AMOLED ekranıyla görsel bir şölen sunuyor. Gelişmiş ekran netliği, ince ayrıntılara yakınlaştırma yaparken bile keskin görüntüler sağlıyor ve mümkün olan en sürükleyici izleme deneyimi vaat ediyor.

    Snapdragon® 8 Gen 2 ile donatılan POCO F6 Pro, devasa belleği ve depolama alanının yanı sıra Xiaomi HyperOS işletim sistemini içeriyor. İyileştirilmiş enerji verimliliğiyle performansı ve bağlanabilirliği en üst düzeye çıkarıyor.

    POCO serisindeki en iyi kamera sensör sistemine sahip olan POCO F6 Pro en karmaşık çekimlerde bile daha net ayrıntılar sağlıyor. Yeni Dual Native ISO Fusion teknolojisi, 16 kata kadar maksimum pozlama farkına sahip yüksek ve düşük kazanç kanalı içeriyor. Kullanıcılar, ideal yaratıcılıkta bir çekim için önemli ölçüde  aydınlık ve karanlık kontrasta sahip sahneler fotoğraflayabiliyor.