Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiYapay Zeka Influencer'ların İşini Elinden Alır mı?

    Yapay Zeka Influencer’ların İşini Elinden Alır mı?

    Yapay zekanın gelişimi sonrası artık avatarlar daha gerçekçi görümeye başladı. Öyle ki yapay zeka ile oluşturulan bazı yüzler, kimlikler gerçek bir insandan pek de farklı görünmüyor. Özellikle de kitleler üzerinde etkisi olan Influencer’lar söz konusu olduğunda da bu avatarları görmeye başladık. Yapay zeka ile oluşturulan Influencer’lar milyonları bulan takipçilere ulaşabilirken, markalar reklam için bu hesapları kullanabiliyor. Haklı olarak Influencer’lar, henüz erken olsa da ellerindeki işi yapay zekaya kaptırabilme endişesini taşıyor. Pek çok kişi ise bu Influencer’ların gerçek mi ya da yapay zeka mı olduğunu anlayamıyor bile. İşte bu noktada yapay zeka ile gerçeğini ayırt edecek tek bir yol geriye kalıyor: Blockchain.

    Gerçekten güçlü ve erişilebilir üretken yapay zekanın (AI) yükselişi sosyal medya ortamını sarsmaya başlıyor. Yeni yapay zeka araçları ve hatta influencer’lar, TikTok ve Instagram gibi platformlar aracılığıyla nasıl etkileşim kuracağımızı şekillendirmeye başlıyor. Bu sadece hangi içeriğin üretilebileceği veya yayılabileceği açısından rahatsız edici değil, aynı zamanda gerçek insan olan içerik üreticileri ya da influencer’lar için de varoluşsal bir tehdit. Bu sorunun çözümü, blok zinciri teknolojisinin doğrulanmış insan dijital kimlikleri açısından sunabileceklerinde yatıyor olabilir.

    TikTok geçen yıl, kullanıcıların avatar görüntüleri oluşturmak için yapay zekayı kullanmalarına olanak tanıyan yeni bir uygulama içi aracı test ettiğini duyurmuştu. Araç, kullanıcıların çeşitli poz ve stillerde benzersiz görüntüler oluşturmak için kendi fotoğraflarını göndermelerine olanak tanıyacak. Bu görüntüler daha sonra indirilebilir, paylaşılabilir veya özel bir profil resmi olarak kullanılabilir.

    Bu basit araç, herkesin başka türlü kendi başına yaratamayacağı görsel olarak ilginç bir avatara sahip olmasını sağlayabilir. Dahası, ücretsiz ve neredeyse anlık, yaratıcılığı güçlendirirken erişim engelini azaltabilir. Bu orijinal bir fikir ve teoride sağlam, ancak aynı zamanda sadece bir başlangıç. TikTok aynı zamanda markaları tanıtabilecek, çeşitli konular hakkında konuşabilecek ve genellikle influencer’ların halihazırda yaptıklarını tam olarak yapabilecek tammamen yapay zekadan oluşan influencer’lar yaratmayı araştırıyor.

    Yapay Zeka Influencer’ını Oluşturmanın Maliyeti Düşüyor

    Imma ve Shudu gibi yüz binlerce takipçiye sahip yapay zeka influencerları tamamen yeni bir konu değil. Dijital olarak yaratılan influencer’ları devreye sokmak genellikle gerçek insanlardan daha maliyetli oldu. Ancak bu durum hızla değişiyor. ChatGPT, Midjourney ve benzeri araçlar, herkesin yalnızca birkaç cümleyle yüksek kaliteli içerik oluşturmasını ekonomik hale getiriyor. Bu eğilimin yavaşlayacağını düşünmek için hiçbir neden yok.

    Yakında, kendi yapay zeka influencer’larını yaratabilecek olanlar sadece büyük markalar olmayacak. Herhangi biri olacak. Bir kez oluşturulduktan sonra, bu kişilikleri istedikleri her şeyi tanıtmak için kullanabilirler. Sahte hesapların ve botların halihazırda sosyal medyaya neler yaptığını düşündüğünüzde, bunun ne kadar tehlikeli olabileceğini hayal etmek zor olmasa gerek.

    Bir Güven Meselesi

    Yüz yüze iletişimin gücünün özünde güven vardır. Onu bu kadar güçlü kılan ve büyümesini sağlayan şey de budur. Kontrol edilmemiş, doğrulanmamış yapay zekanın etkisi endişe verici ve yeni teknolojinin çevrimiçi dünyada güveni ne kadar çabuk yok edebileceğini gösteriyor.

    Bu, internet kullanan herkes için ve özellikle de gerçek hayattaki influencer’lar için kötü bir haber çünkü kendilerinin hiper-gerçekçi, ultra-inanılır klonlarını yetiştirmek için kullanılabilecek çok büyük dijital ayak izlerine sahipler. Sahte içerik oluşturucuların yükselişi, içerik oluşturucu ekonomisinin büyüklüğünde ve güvenilirliğinde büyük bir artışa yol açan temeli zayıflatırsa, pazarlamacılar için de potansiyel olumsuz sonuçlar doğabilir.

    Kötü niyetli aktörlerin yanlış bilgi ve nefret dolu içerik yayma, kamuoyunu etkileme ve hatta potansiyel olarak siyasetin gidişatını şekillendirme tehdidi göz ardı edilemeyecek kadar gerçek. Bu noktada, cini şişeye geri koymak artık mümkün değil.

    Hukuk Tek Başına Yapay Zeka İle Mücadele Edemez

    Herhangi bir hükümet, ne tür yapay zeka içeriğinin oluşturulabileceği ve paylaşılabileceği konusunda kurallar oluşturarak bu yeni çevrimiçi gerçeklikle mücadele etmeye çalışsa bile, bu tür kurallar evrensel olarak uygulanmayacak. Ayrıca, bazı insanlar her zaman yasaları çiğnemeye istekli olacak, bu nedenle sağlam düzenlemeler yapılması gerekse de, bu sorun hukuk dünyasının tek başına üstesinden gelebileceğinden daha büyüktür.

    Blockchain Tek Kurtuluş Olabilir

    İlerlemek için pratik bir çözüm tasarlarken geri dönüş olmadığını da kabul etmeliyiz. İşte bu noktada blok zinciri bize destek olabilir. Neyin üretilmesine izin verildiğini kontrol etmek yerine, içeriğin orijinal kaynağını belirlemek için bir sistem oluşturulabilir.

    İster bir insan ister bir bot olsun, tüketiciler içeriğin nereden geldiğini görebilir ve onunla nasıl etkileşimde bulunacakları konusunda bilinçli kararlar verebilirler. Sosyal medyanın toplum üzerindeki önemi düşünüldüğünde bu özellikle önemli.

    Merkezi olmayan teknoloji, bu ağların değişmezliği ve şeffaflığı nedeniyle kimlik bilgilerini tamamen doğrulanabilir ve tahrif edilemez bir şekilde sağlayabilir. Blok zincirleri gerçekçi bir şekilde hack’lenemez veya manipüle edilemez ve üzerlerinde yapılan herhangi bir değişiklik her zaman tüm katılımcılar tarafından görülebilir.

    Doğrulayıcı kimlik bilgileriyle birlikte gelen dijital profiller istiyorsak, bu teknolojiyi kullanmalıyız. Bu sayede, sosyal medyadaki her insan ve yapay katılımcıya, çevrimiçi kişiliklerini, geçmişlerini, tercihlerini ve paylaşmayı seçtikleri diğer bilgileri tanımlayan dijital kimlikler sağlanabilir. Mahremiyet adına, bu verilerin çoğu kendi kendine şifrelenecek ve kamunun neyi görüp neyi görmeyeceğine karar verebilecek olan kullanıcıların kontrolü altında olacak.

    Gerçek İnsanlar Kendilerini İspat Etmek Zorunda Kalacak

    Gerçek insanlar, gerçek olduklarını kanıtlamak için bir özel bir kontrolden geçebilir ve Influencer’lar da söyledikleri kişi olduklarını açıkça ortaya koymak için çok çeşitli kimlik bilgilerine ek olarak bağlantı kurabilir. Bununla birlikte, herhangi bir yapay zeka etkileyicisinin de bu konuda atlatılamayacak şekilde şeffaf olması gerekecek.

    Böyle bir sistemde, insanlık kimlik bilgisine sahip olmayan herhangi bir profilin makine tarafından oluşturulduğu varsayılabilir. Bu, bu içeriğin kötü niyetli olduğu anlamına gelmez, ancak tüketicilere ne aldıkları konusunda bir dereceye kadar farkındalık sağlayabilir. Sosyal medya platformları yapay zeka içeriğini uygun gördükleri şekilde etiketlemekte, engellemekte ya da filtrelemekte özgür olacak, ancak botların sosyal söylemi gözetim olmaksızın etkileyebildiği günler geride kalacak.

    Bu, kullanıcıların bir ücret ödeyip X hesaplarında isimlerinin yanında “mavi onay işareti” almaları gibi bir şey değil. Bu, yalnızca kullanıcının kim olduğuna dair bir tür anlamlı kanıt sunması, muhtemelen başka bir doğrulanmış insan tarafından onaylanması ve ancak o zaman blok zinciri tarafından zorlanan kimlik bilgilerinin verilmesi yoluyla mümkün olacak. Bu sayede kullanıcılar, doğrulanmış bir hesabın sadece giriş ücretini ödeyebilen biri değil, tam olarak bu hesap olduğuna güvenebilir.

    Eğer doğru bir şekilde inşa edilirse, böyle bir sistem yapay zekanın bu cesur yeni dünyasında bireysel mahremiyeti, insan kaynaklarını seçme özgürlüğünü ve insanların içerik yaratarak geçimlerini sağlayabilmelerini koruyacak şekilde yol almamızı sağlayabilir. Yol boyunca aşılması gereken pek çok ayrıntı olacak, ancak şu anda sosyal medyayı yapay zekanın artan etkilerinden korumak için başka makul bir model yok. Yasalar sadece bir yere kadar gidebilir, uygulamaya koymak için pratik bir şeye ihtiyacımız var.

    Blockchain ve dijital kimlikler, tüketicileri ve insan işgücünü korumak için gerçekçi bir araç sağlıyor. Bu, yakın zamanda atmamız gereken bir adım çünkü yapay zekanın gelişim hızı yavaşlamıyor. Bununla birlikte, gelecek nesil ve sonrası için daha güçlü ve daha güvenli bir internet için bir fırsat var.

    Sonuç itibariyle yapay zeka Influencer’ların işini elinden tamamen almasa da, ayrı bir varlık olarak gelecek ve güç kazanacak. Asıl olay yapay zeka ile gerçek insanı ayırmak olacak ve bugünden bu konu yüksek seviyede tartışılmaya başlandı bile.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN