Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1341

    Çocuklar için sağlıklı kahvaltı önerileri

    Okul çağı döneminde, öğrencilerin bedensel ve zihinsel gelişimlerini en iyi şekilde tamamlamalarına ve ileriki yaşlarda sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmalarına destek olmak gerekmektedir. Bu konularda ebeveynlere önemli sorumluluklar düşmektedir. Bu hafta çocukların sağlıklı beslenmesi konusunda Diyetisyen Gönül Tuba Ciğerli ile bir araya gelip, çocuklar için sağlıklı kahvaltı önerileri hazırladık.

    Çocuklar için kahvaltı neden önemli?

    Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin dikkat sürelerinin kısaldığı, algılamalarının azaldığı, öğrenmede güçlük çektikleri ve okul başarılarının düşük olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte çocukluk çağında sağlıksız ve fazla beslenmeye bağlı olarak; şişmanlık, şeker hastalığı, kalp hastalığı, yüksek tansiyon, psikolojik bozukluklar ve kanser riskleri görülebilir. Enfeksiyon hastalıkları sık ve ağır seyreder. Özellikle kız çocuklarında menstrüasyonun da (adet görme) etkisiyle demir yetersizliği anemisine (kansızlık) sık rastlanır.

    Çocukluk çağı obezitesine dikkat

    Günümüzde çocukluk çağı obezitesi ve buna bağlı gelişen hastalıkların görülme sıklığı gün geçtikçe artış göstermektedir. Çocukluk ve ergenlik döneminde obezite sorunu yaşayan çocukların yetişkinlikte de obez olma riski %70’dir. Bu sebeple çocukluk çağı obezitesi önlem alınması gereken bir konudur.

    Son yıllarda obeziteyi önlemek ve çocukların sağlıklı beslenebilmeleri açısından okul kantinlerinde çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Fakat bu düzenlemeler her okulda düzenli olarak uygulanamadığı için yeteri kadar etkin olamıyor. Halbuki okul kantinlerinde sağlıklı besin seçeneklerin sunulması, çocukların seçeneklerini mutlaka doğru yönde etkileyerek yavaş yavaş yaşam tarzı haline getirmeyi başaracaklardır.

    Çocuğunuzun yanlızca okul başarısıyla ilgilenmeyin

    Aileler çocukların yalnızca okul başarıları ile değil, onların büyüme ve gelişmelerini izleme ve sağlıklı beslenme davranışları geliştirmeleriyle de yakından ilgilenmeli ve kendi beslenme alışkanlıkları ile örnek olmalılar.

    Öğrenciler için en önemli öğün kahvaltı olduğu unutulmamalıdır. Kahvaltı yapılmadığı takdirde, dikkat dağınıklığı, yorgunluk, baş ağrısı ve zihinsel performansta azalma olmaktadır. Bu sebeple güne yeterli ve dengeli yapılan bir kahvaltı ile başlamak öğrencilerin okul başarılarının artmasında son derece önemli olacaktır. Aile çocuğuna kahvaltı yapma alışkanlığı kazandırılmalıdır. Bu nedenle çocukların aileleri tarafından mutlaka kahvaltı yaptırılıp okula gönderilmeleri gerekir.

    Birkaç kahvaltı seçeneği verecek olursak;

    MENÜ 1: Bir bardak taze sıkılmış meyve suyu, peynirli omlet, ekmek

    MENÜ 2: 1 yumurta + 2 yk lor peyniri + 1 kahve fincanı süt + 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile yapılmış omlet

    MENÜ 3: 1 bardak süt, 3 yk sade yulaf, 10 adet badem, 10 adet kuru üzüm/2 adet kuru kayısı blenderdan geçirilebilir.

    MENÜ 4: Bir bardak süt, 1 adet haşlanmış yumurta, 4-5 adet zeytin, ekmek, 1 porsiyon meyve veya domates

    MENÜ 5: Bir bardak süt, peynir, tahin pekmez, ekmek, meyve

    MENÜ 6: Bir bardak süt, ekmek, 3-4 adet ceviz içi

    MENÜ 7: 2 dilim tam buğday ekmeği + 1 dilim beyaz peynir + domates + 1 su bardağı süt

    Sağlıklı kahvaltılıklar hazırlamak için mutfaktaki yardımcılarınız

    Arzum Eco Panini Izgara ve Tost Makinası, kahvaltıda, ara öğünlerde, akşam yemeklerinde çocukları için sağlıklı ve lezzetli yiyecekler hazırlamak isteyen annelerin imdadına yetişiyor. Özellikle sabah kahvaltılarında hem sizin, hem de çocuğunuz için hazırlayacağınız diyetisyen tavsiyeli sağlıklı ve besleyici tostlar hazırlayabilirsiniz. Tost makinası, 1800 Watt güçle çalışıyor ve yapışmayan ısıtıcı plakalardan oluşuyor. 180 derece açılabilir üst gövdesi sayesinde ızgara yapılabiliyor.  Yiyecek kalınlığına göre ayarlanabilen üst gövde ile gıdaları ezmeden pişiren tost makinası, tek seferde dört dilim tost yapabiliyor. Her öğünde çocuklarına lezzetli yiyecekler hazırlamak isteyen annelerin işini kolaylaştıran tost makinesi, aynı zamanda yapışmaz plakaları sayesinde bulaşık makinesinde kolaylıkla yıkanabiliyor. Kilitleme mandalı sayesinde ise dik konumda muhafaza edilebiliyor ve tezgah üzerinde daha az yer kaplıyor


    Shake’N Take ile okulda enerji hiç bitmiyor

    Mevsim geçişlerinde en çok ihtiyacımız olan şeylerden biri de vitamin yönünden zengin bir beslenme. Shake’N Take ile leziz, sağlıklı meyve ve sebze karışımlarından vitamin deposu smoothie’lere kadar birçok içeceği hızlı ve pratik bir şekilde hazırlayabiliyorsunuz. İkili karıştırma şişesine sahip olan kişisel blenderın şişelerini dilerseniz çocuğunuzun çantasına da koyabilir, bu sayede okulda da vitamin yönünden zengin meyve suları içmesini sağlayabilirsiniz.

    Galaxy S10 oldukça iddialı bir işlemci ile geliyor!

    Yeni iPhone modellerine güç veren A12 Bionic ile Apple’ın, Mate 20 serisine güç veren Kirin 980 ile Huawei’nin akıllı telefonlarında 7 nm fabrikasyon süreci ile üretilen işlemciler kullanmaya başlamasının ardından gözler Samsung’a çevrildi. Bu kapsamda Galaxy S10, Exynos 9820 gibi oldukça iddialı bir işlemci ile geliyor.

    Tüm hazırlıklarını tamamlayan Samsung, 7 nm LLP ( Low Lower Plus ) işlemcilerin üretiminin başladığını duyurdu. EUV teknolojisi ile üretilen bu işlemcilerde, daha küçük alanlara daha fazla transistör yerleştirilebiliyor.

    Galaxy S10, Exynos 9820 ile oldukça iddialı geliyor!

    Samsung’un EUV litografi teknolojisi ile üretilen bu 7 nm işlemciler Galaxy Note 9 ve iPhone X gibi modellerde yer alan 10 nm’lik işlemcilere kıyasla yüzde 20 daha fazla performans ve yüzde 50’ye varan oranda daha düşük güç tüketimi sunuyor. Tabi, 7 nm’ye geçiş ile birlikte işlemci için gerekli olan alan çok daha azalıyor.

    Bu kapsamda günümüzde mobil işlemciler yeterince güçlü olduğundan, ilerleyen yıllarda Snapdragon, Exynos veya Ax Bionic işlemcilerde enerji tüketiminin düşürülmesine odaklanılacak. Bunun yanı sıra EUV teknolojisiyle yapılan üretimde işlemci küçüldüğü için tasarruf edilen alanın farklı amaçlar için kullanılması sağlanacak.

    Spotify’dan Wear OS akıllı saatlere özel uygulama!

    Google’ın Wear OS işletim sistemi ile çalışan akıllı saatler her geçen gün yaygınlaşmaya devam ediyor. Tabi, üreticilerin yanı sıra internet servisleri, Wear OS için uygulamalar geliştirerek bu platformu güçlendiriyor.

    Bu kapsamda 200 milyona yaklaşan kullanıcı sayısı ile dünyanın en büyük müzik platformlarından biri olan Spotify, Wear OS ( eski adı Android Wear ) işletim sistemi için bağımsız bir uygulama geliştirdiğini duyurdu.

    Spotify’dan Wear OS cihazlara özel uygulama!

    Bu uygulama sayesinde akıllı saat kullanıcıları müziklerine herhangi bir akıllı telefona ihtiyaç duymadan ulaşabiliyor. Fossil Gen 4 ve Michael Kors Access Runway akıllı saatlere Kasım ayından itibaren otomatik olarak yüklenecek olan uygulama, Spotify Connect ile hoparlör ve ses sistemlerine bağlanılmasını sağlıyor.

    Bu sayede kullanıcılar ses sistemlerinde çalan müziği saatinden kontrol edebiliyor. Bunların yanı sıra hareket halindeyken kullanıcıların beğendikleri bir şarkıyı kaydetmesi için ekrandaki kalp simgesine tıklaması yeterli.

    Henüz yayınlanmayan uygulama, önümüzdeki haftalarda Wear OS ile çalışan akıllı saatlerde kullanılabilir olacak.

    Pokémon: Let’s Go oyunlarını bekleyenlere müjde!

    Kasım ayında çıkışını gerçekleştirecek olan iki Nintendo Switch oyunu; Pokémon: Let’s Go, Pikachu! ve Pokémon: Let’s Go, Eevee! merakla beklenirken heyecan katsayısını yükselten bilgiler gelmeye devam ediyor. İşte detaylar…

    The Pokémon Company International ve Nintendo, merakla beklenen Pokémon: Let’s Go, Pikachu! ve Pokémon: Let’s Go, Eevee! Nintendo Switch oyunlarında hayranların “Usta Eğitmenlere” meydan okuyabileceklerini açıkladı.

    Pokémon: Let’s Go, Pikachu! ve Pokémon: Let’s Go, Eevee! oyunlarında, oyuncu Pokémon Ligi Şampiyonu olduktan sonra eğlence sona ermiyor.

    Eğlence devam edecek…

    Şampiyon olduktan sonra, oyuncu belirli bir Pokémon türünü eğitmeye adanmış Usta Eğitmenlerle karşılaşacak. Buna göre, Kanto bölgesindeki her Pokémon türü için bir Usta Eğitmen olacak. Her Usta Eğitmen’in favori Pokémon’unun görüntüsü başlarının üstünde görüntülenecek.

    Bir Usta Eğitmen ile savaşmak, savaşta eşya kullanılamadığı için gerçek bir beceri ve güç testi olacak. Savaştan galip gelen oyuncular, Usta Eğitmen’in unvanını alabilecek. Unvanlar, “Link Battle” savaşları süresince gösterilebilecek.

    Ne zaman çıkacak?

    Pokémon: Let’s Go, Pikachu! ve Pokémon: Let’s Go, Eevee! 16 Kasım 2018’de Nintendo Switch için çıkıyor.

    PS4 ve Xbox One rakibi’ Nintendo Switch hakkında tüm merak edilenlerin yanıtları için buraya tıklayabilirsiniz.

    Oyun dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Zamana Dayanan Sesin Bekçileri Stereo Amfiler

    0

    Ses sistemleri konusunda her gün yeni bir teknoloji ve ürün ile tanışsak da stereo keyfinin yeri ayrı. Sound bar ve çok kanallı sistemler yükselirken stereo amfiler klasik duruşlarından ödün vermiyor. Bugün piyasada bulunan amfi modelleri arasına baktığınızda mutlaka en az birkaç stereo seçeği görmek mümkün. Tabii ki doğru seçim yapmak için önce ihtiyaçlarımızı ve önceliklerimiz belirlemek gerek.

    stereo
    MediaMarkt’tan edinebileceğiniz Denon’un PMA 720 AE modeli ve üzerine ekleyeceğiniz CD çalar ünitesi ile müzik zevkinize yeni bir boyut katabilirsiniz

    Stereo mu Çok Kanal mı?

    Baştan belirtelim; kararı vermeden önce mutlaka ama mutlaka iki sistemi de çok iyi dinlemeniz gerekiyor. Çok kanallı bir sistemin avantajları arasında DTS, Dolby Atmos gibi ses standartlarını desteklemesi ve HDMI, optik ses çıkışı gibi ek özelliklere sahip olması gösterilebilir. Ancak bu kadar özellik sesin kalitesini düşürebilir ki bu noktada stereo amfiler avantajı devreye giriyor. Genellikle bu tip amfiler tüm gücünü iki kanala verdiği için daha dengeli ve doğal bir ses verme avantajına sahip olacaktır. Bu doğallığın bir diğer nedeni de üreticilerin deneyimleri. 1930’lardan beri stereo sistemler geliştirdikleri için markalar, bu alanda daha tecrübeliler. Hatta Philips gibi bazı markalar 100 yıla yakın bir maziye sahipler. İşte bunun büyük kısmı da çift kanallı çalışmalara adanmış durumda. Dolayısıyla stereo bir amfi seçtiğinizde bir bakıma gelenekselleşen bir kültürün izini takip etmiş oluyorsunuz. Hazır söz gelenekselden açılmışken plak dinlemek için en iyi çözümün analog bir stereo amfi olduğunu hatırlatalım. Pikabınıza hayat vermek için bu amfinin phono girişini ya da bu amfiye ekleyeceğiniz phono katını kullanabilirsiniz.

    marantz
    Marantz’ın çift kanallı ve en üst seviye modellerinden biri

    Sahne Etkisi

    Çift kanallı amfilerin en büyük artısı hiç şüphesiz müzik kalitesi. Bu da daha çok sahne (stage) denilen olay ile mümkün. Sahne denemesi yapmak için sağ ve sol hoparlörü ortalayarak sistemin karşısına geçin ve müzik aletlerinin konumunu gözünüzde canlandırmaya çalışın. İyi bir hoparlör ile birleştiğinde gerçekten kendinizi bir stüdyo kaydında ya da canlı performansta hissedebilirsiniz. Bu özellik sayesinde film keyfi de beklenilenin üzerine çıkabilir. Çok kanallı kayıtları (Blu-Ray, DVD vs.) oynatırken vokallerin (insan seslerinin) sönük kalma ihtimali var. Bu durum müzik yürütme becerisini başka kaynaklara aktaran birçok çift kanallı sistemle aşılmış durumda. Dolayısıyla sahne etkisinin film izlemeye yaradığını söylemek mümkün. Tabii ki yine de arka tarafa konumlanmış bir hoparlörün vereceği etki farklı olacaktır. Bu arada çok kanallı amfilerin de stereo modu olduğunu hatırlatalım. Tabii onlar da direkt stereo kadar etkili olamasa da yine de amfinin gücünü büyük oranda çift kanala yoğunlaştırabiliyor.

    Tabii konu ses o kadar yoruma açık ve öznel bir konu ki birçok kişi “doğru” sesin olmadığını ancak doğru kulağın olduğu konusunda hemfikir. Özetlemek gerekirse asıl hedefiniz müzik dinlemekse stereo amfiden vazgeçmeyin. Ses kalitesi ve sahne etkisi sayesinde film izlerken de memnun kalabilirsiniz. Ancak çok kanallı ses ve sinema önceliğiniz ise stereo amfiler ağzıyla kuş tutsa sizi tatmin etmez. Son karar için sizi MediaMarkt’ın Hi-Fi (ses açısından en üst seviyeye verilen isim) ürünler içeren İstanbul Optimum AVM gibi şubelerine davet ediyoruz. Bu adres üzerinden de ürünleri takip etmeniz mümkün.

    Son olarak ses sistemlerine ilgi duyuyorsanız sound bar ve çok kanallı sistem üzerine yazdığım bu yazı da ilginizi çekebilir.

    Siber güvenliğiniz için bu mail başlıklarına dikkat!

    Siber saldırganlar, seçtikleri ilgi çekici konu başlıklarıyla oltalama mailleri göndererek milyonlarca kişiyi ağlarına düşürüyor.

    Ağ güvenliği çözümlerinde önde gelen markalardan biri olan WatchGuard, siber saldırganların en çok kullandığı 7 konu başlığını paylaştı.

    1. “Hemen Destek Olun!”

    Hackerler, kullanıcıların maili görünce durup düşündükten sonra karar vermesini istemediklerinden dolayı acil bir durum olduğu hissi yaratarak kurbanların hemen maili açmasını sağlıyor.

    1. Fatura

    “Fatura” kelimesi, finansal motivasyonları kötüye kullanmak isteyen siber saldırganlar tarafından bir maden gibi görülüyor.

    1. “… Bankası’ndan” ya da “Yeni Bildirim”

    Finansal konuları amacına alet eden oltalama saldırılarında şirketlerdeki uzmanları hedef alan mailler, daha büyük bir araştırmanın ürünü olarak karşımıza çıkıyor.

    1. “Hesabını Doğrula”

    Saldırganlar “hesabını doğrula” tarzı konu başlıklarıyla kullanıcıları bir bağlantıya yönlendirerek giriş bilgilerini girmelerine sebep oluyor.

    1. “Kopya” ya da “Belge Kopyası”

    Kötü niyetli bağlantılar kadar, ekler de yarattıkları etki sebebiyle yaygın kullanılmaya devam ediyor.

    1. “İşlem Gerekiyor”

    Araştırmalar, “Bunu yapmak için size ihtiyacımız var” anlamına gelen başlıkların hedefteki kişinin bu sahte ihtiyacı karşılamasıyla sonuçlandığını açığa çıkartıyor.

    1. “Siparişiniz Ulaştı”

    Yılbaşı, bayramı ve tatil dönemleri gibi hediye alma işlemlerinin yoğun olduğu zamanlarda daha çok ortaya çıkan bu tip mailler, sadece siparişin ulaştığını söyleyen veya marka ismi ve sahte gönderi numarası ile belirten bir başlıkla iletiliyor. Sipariş detayları ya da son zamanlarda yapılmış bir satın alıma ait faturanın ekte veya bağlantıda olduğu izlenimi yaratılabiliyor.

    Android telefonunuzda gizlilik ayarlarınızı kontrol edin

    0

    Son dönemde kullanıcıların kişisel mahremiyetleri ile ilgili birçok sıkıntı yaşanıyor. Özellikle Facebook, Google ve diğer teknoloji devleri topladıkları kullanıcı verilerini doğru bir şekilde koruyamadıkları konusunda büyük eleştirilere hedef oluyorlar. Örneğin Facebook, yaşadığı Cambridge Analytica skandalından sonra ABD Kongresinin önünde ifade vermek durumunda kaldı. Google ise diğer sosyal medya mecralarına alternatif olarak çıkardığı Google+’yı kapatmak durumunda kaldı. Kısacası kullanıcıların İnternet üzerinde kendileri hakkında paylaştıkları bilgileri sınırlamaları ve her şeyi paylaşmamaları gerekiyor. Paylaşılan her bilgi bir gün farklı bir tehdit olarak geri dönebiliyor. Örneğin son dönemde soyacakları evin sahiplerini sosyal medyadan takip eden hırsızlar bile ortaya çıktı.

    Peki kişisel mahremiyetimizi nasıl sağlayabiliriz? İşte bu sorunun cevabı aslında çok basit, yediğimizden içtiğimize her şeyi paylaşmamak hem de kullandığımız uygulamalara ve hizmetlere konumdan tutun telefon numarasına kadar her türlü bilgiyi vermemek. İşte bu haftaki yazımızda sizlere Android tabanlı telefonunuzda Google’ı hayatınızdan çıkarmadan mümkün olan en iyi ayarları kullanarak hakkınızda topladığı bilgileri en aza nasıl indirebileceğinizi anlatmaya çalışacağız.

    Gizlilik ayarlarınızdan nelerin açık olduğuna bakın

    ekran-1Android tabanlı hangi telefonu ya da hangi Android sürümünü kullanıyor olursanız olun, gizlilik ayarlarınızı kontrol edebilirsiniz. Bunun için Ayarlar kısmında bulunan Google seçeneğine dokunarak Google hesabı kısmına gitmeniz gerekiyor. Buradan Gizlilik ayarlarınızı inceleyebilir ve değişiklik yapabilirsiniz.

    Web ve Uygulama Etkinliği

    İlk olarak başlayın seçeneğine tıklayın ve Gizlilik Kontrolü sayfasına gidin. Buradaki ilk seçenek Web ve Uygulama Etkinliği olacaktır. Bu seçenek açık olduğunda Google, aramalarınızı ve diğer etkinliklerinizi kaydediyor anlamına gelir. Ayrıca kullandığınız uygulamalar, arama geçmişiniz ve Web’de ziyaret ettiğiniz siteler de kaydedilir. Üst kısımda yer alan Açık seçeneğine tıkladığınızda istediğiniz seçenekleri açıp kapatabilirsiniz. Bu seçeneği kapatmak telefonu ve diğer hizmetleri kullanmanızı çok fazla etkilemeyecek ancak kaydedilen verileri sınırlayacaktır. Ancak şunu unutmayın örneğin arama yaptığınızda sonuçlar daha yavaş gelebilir. (primedentistry.net)

    Konum geçmişini yönet

    Bu hizmet Google Haritalar ve diğer hizmetler tarafından kullanılır. Google, oturum açtığınız cihazlarınızla gittiğiniz yerlerin gizli bir haritasını oluşturur. Google, bu ayarla size iyileştirilmiş harita aramaları ve işe gidip gelme rotaları sağladığını iddia ediyor. Dilerseniz bu seçeneği kapatabilirsiniz. Bu sayede Google, sizin gittiğiniz yerleri kaydetmez. Kapattığınız takdirde hala yönlendirmeleri ve önerileri alabilirsiniz. Hatta bu ayarı kullanarak konum geçmişinizi de silebilirsiniz. Ancak öneriler özelleştirilmemiş olacaktır. Eğer Web ve Uygulama Etkinliğini kapatmadıysanız gittiğiniz yerler hala kaydedilmeye devam edebilir.

    Cihaz bilgilerini yönet

    Cihaz bilgileri, Google uygulaması, Google Asistan ve diğer hizmetler tarafından kullanılır. Google, kişilerinizi, takvimlerinizi, uygulamalarınız ve diğer cihaz verilerinizi Google hesabına kaydeder. Dilerseniz bu özelliği kapatabilirsiniz ancak Google Asistan ve diğer benzer hizmetleri kullanamazsınız.

    Burada yer alan diğer ayarları açıp kapatarak gizliliğinizle ilgili bir adım atabilirsiniz…

    Araştırma: Telefon kaybetmek uçağı kaçırmaktan daha fazla stres yaratıyor

    İnternete hiç bağlanmadan bir gün geçirebileceğinizi düşünüyor musunuz? Cevabınız ‘hayır’ ise yalnız değilsiniz.

    Modern dünyada insanlar her gün sürekli internete bağlı olma fırsatını kullanma ile gizliliklerini koruyup güvende olma ikilemi arasında kalıyor. Kullanıcılar, internet hizmetlerini ne kadar çok deneyimlerse kişisel bilgilerini gizli tutmaları da o kadar zorlaşıyor. Ayrıca, mobil bir yaşam tarzını korumak için kullanıcıların her zaman, her yerde ulaşılabilir olması gerekiyor çünkü sosyal bağlantıları, kazançları, sağlıkları ve hatta duygusal dengeleri buna bağlı.

    Sıradan bir gününüzü düşünün. Aktif bir internet bağlantısına ne kadar ihtiyaç duyuyorsunuz? İnternete hiç bağlanmadan bir gün geçirebileceğinizi düşünüyor musunuz? Cevabınız ‘hayır’ ise yalnız değilsiniz.

    İnternete bağlı kalmak, sürekli hareket halinde olanlar başta olmak üzere artık birçok kullanıcı için hayati önem taşıyor. Öyle ki Kaspersky Lab’ın yaptığı ankete Türkiye’den yanıt verenlerin dörtte birinden fazlası (%26), kendileri için internet bağlantısının yiyecek, su ve barınma kadar önemli olduğunu söyledi.

    Cihazlara ve onların sunduğu bağlantı olanaklarına olan bağımlılığımız artık o kadar güçlü ki akıllı telefonumuzu veya tabletimizi kaybettiğimizde diğer birçok travmatik durumdan daha fazla stres yaşayabiliyoruz. Ankete Türkiye’den katılanların neredeyse tamamı (%91), cihazları kaybolur veya çalınırsa stres yaşayacaklarını dile getirdi. Bu oran, tren veya uçak kaçırmak (%89), küçük çaplı bir otomobil kazası geçirmek (%90) veya hastalanmaktan (%86) daha yüksek.

    Galaxy Watch için yeni güncelleştirme yayınlandı!

    Samsung amiral gemisi Galaxy Note 9 ile birlikte satışa sunduğu akıllı saati Galaxy Watch için yeni bir güncelleme yayınladı. Güncelleme ile sunulan yenilikler akıllı saati kullananları oldukça sevindirdi.

    Yaklaşık 28 MB boyutunda olan güncelleme sonrasında cihazların yazılım sürüm numarası 42 mm’lik model için R800XXU1BRJ4 / 46 mm’lik model için R810XXU1BRJ4 oluyor. Samsung bu güncelleme ile birlikte akıllı saatin pil performansı ve konusunda iyileştirmeler yapıldığını belirtiyor.

    Özellikle 46 mm’lik Galaxy Watch modelinin pil ömrü ile kullanıcıların beğenisini kazandığını belirtmek isteriz.

    Bunun yanı sıra müzik çaların ve genel kullanıcı deneyiminin iyileştirildiği güncelleme ile işletim sistemi sürümü Tizen 4.0.0.1′e yükseltiliyor. İlk olarak ABD’de bulunan kullanıcılara sunulan güncelleme kısa süre içerisinde Türkiye’de ve diğer ülkelerde yayınlanacak.

    Galaxy Watch özellikleri nasıl?

    Samsung’un yeni akıllı saati Galaxy Watch, 42 mm ve 46 mm olmak üzere iki farklı modele sahip. Gücünü çift çekirdekli Exynos 9110 işlemciden alan ve 768 MB RAM’e sahip olan akıllı saatin iki modeli arasındaki en büyük fark batarya kapasitesi.

    Zira, 46 mm’lik model 472 mAh, 42 mm’lik model ise 270 mAh kapasiteli bir bataryadan besleniyor. 1.3 inç büyüklüğünde 360×360 piksel çözünürlük sunan bir ekranın yer aldığı akıllı saat, kalp atış hızınızı sürekli ölçerek stres takibi yapabiliyor.

    Böylece saat stresli olduğunuzu algılandığında sakinleşmenizi sağlayacak nefes egzersizleri sunuyor. Galaxy Watch, aynı zamanda daha iyi bir uyku için size özel analizler yaparak önerilerini sunuyor.

    MediaMarkt’ta Müşteriler Keyfine Bakacak!

    Avrupa‘nın 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın, sunduğu ürün, hizmet ve avantajlarla keyifli ve güvenilir bir deneyime dönüşüyor. Yeni reklam ajansı ile birlikte reklam dilini de yenileyen MediaMarkt’ın yeni reklam kampanyasında, MediaMarkt farkı “Keyfine Bak, MediaMarkt” sloganı ile güçlü ve enerjik bir şekilde dile getiriliyor.

    MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım yeni reklam kampanyası ile ilgili açıklamasında, “MediaMarkt olarak yaptığımız her şeyin temelinde müşteriyi mutlu etmek yatıyor. Yeni reklam filmimiz bunu son derece renkli, dinamik bir şekilde anlatıyor” dedi.

    TBWA\Istanbul tarafından hazırlanan ve “Keyfine Bak, MediaMarkt” sloganıyla yola çıkılan kampanyada MediaMarkt’ın sağladığı keyifli ve güvenli alışveriş deneyimi vurgulanıyor. Kampanyanın hazırlık sürecinde genç, yaşlı, beyaz yakalı, esnaf, öğrenci, emekli, ev kadını gibi çok farklı tüketici profillerinin teknoloji ve elektronik alışverişi dinamikleri araştırıldı.

    Keyfine Bak, MediaMarkt sloganı ile her şeyin temeli müşteriyi mutlu etmek!

    Müşterilerin bu alışverişlerde karar vermelerini zorlaştıran, “bilgi eksikliği, çok fazla benzer ürün ve çok farklı fiyat alternatifleri” gibi faktörlerin herbirine karşılık gelen MediaMarkt çözümleri özel Müşteri Yolculuğu Haritalandırma Projesi ile eşleştirildi. İletişim çalışmalarında da müşterilere stres yaratan bu faktörlerin nasıl MediaMarkt avantajlarıyla bir bir ortadan kaldırıldığı ve alışverişlerin keyifli bir deneyime dönüştüğü anlatılıyor.

    Kampanyanın diğer güçlü öğelerinden biri olan kampanya müziğinde ise, MC Hammer’ın bir döneme damgasını vuran ve ülkemizde Grup Vitamin’in bir uyarlamasını yaptığı “ U Can’t Touch This ” şarkısı kullanılıyor. Reklam boyunca hikayeye hem keyifli hem de etkili bir katkı sağlayan bu jingle, packshut’da ise “Keyfine Bak, MediaMarkt, MediaMarkt” şeklindeki akılda kalıcı, dillere yerleşecek bir kapanış yapıyor.

    MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım konu hakkında şu açıklamalara yer verdi: “MediaMarkt olarak yaptığımız her şeyin temelinde müşteriyi mutlu etmek yatıyor. Yeni reklam filmimiz bunu son derece renkli, dinamik bir şekilde anlatıyor.

    Talebe yönelik hızlı arz, doğru fiyat ve en önemlisi müşterinin ihtiyaçlarını doğru anlamak ve ona göre çözümleri sunabilmek, ancak müşteriye daha yakından dokunmakla mümkün.” Sosyal medya etkinlikleri, promosyonlar, mağaza içlerinde gerçekleştirilen anlık kampanyalar gibi çok çeşitli araç, tüketiciyle sahici bağlar kurmanın yollarını oluşturduğunun altını çizen Gökyıldırım sözlerine şöyle devam etti: “MediaMarkt odağına aldığı yüksek müşteri memnuniyet performansı sayesinde tüketicinin kendini güvende hissetmesini sağlıyor, çözüm üretiyor, fark yaratıyor, bazen çok zor olabilen elektronik ve teknoloji alışverişlerinde ve servislerinde her zaman yanında olduğunu ona derinden hissettiriyor.

    Yeni reklam filmimiz MediaMarkt’ta tüketicinin endişe duymayacağı, strese girmeyeceği, tam tersine alışveriş etmekten keyif aldığını çok güzel anlatıyor.”

    “Keyfine Bak, MediaMarkt” kampanyasının lansmanı 16 Ekim akşamı yayına giren TV reklam filmi ile yapıldı. Lansman döneminde TV, gazete, dergi, dijital, outdoor gibi geniş bir mecrada karşımıza çıkacak olan kampanyanın, yıl boyu farklı mecralarda devam edecek ve MediaMarkt’ın dönemsel ve özel gün iletişimlerinde de yer alacak pek çok uyarlaması olacak.