Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1087

    YouTube, masaüstü kullanıcılarının yüzünü güldürdü

    0

    Son günlerde yeni video denetim kuralları ile gündeme gelen YouTube, geçtiğimiz ay masaüstü kullanıcılarını yeni video sıralama sistemi sayesinde sevindirmişti. Kullanıcılar tarafından oldukça sevilen ve “YouTube mini oynatıcı” olarak adlandırılan minyatür video ekranı, artık daha gelişmiş video kontrollerine ve kısayollara sahip.

    YouTube mini oynatıcı

    YouTube mini oynatıcı için gelen yenilikler neler?

    Arama motoru devi Google, oynatma listesi yönetiminin daha kolay bir şekilde paylaşılabilir hale gelmesini sağladı. Ayrıca kullanıcıların bu listeleri popülerliğe veya paylaşım tarihine göre de sıralayabileceği, şirket cephesinden gelen müjdeler arasında yer alıyor.

    YouTube mini oynatıcı için gelen diğer bir yenilik ise “işlevsel video kontrolü” olarak açıklandı. Ekranda küçük bir yer kaplayan izleme penceresinin üzerine gelindiğinde kullanıcıları üç tuş karşılıyor: Geri, durdurma ve ileri. Peki bu tuşlar ile vakit kaybetmek istemeyen kullanıcılar için hazırlanan kısayollar neler sunuyor?

    YouTube mini oynatıcı

    Kullanıcıların YouTube’un mobil uygulamasından tanıdığı bu özellik, masaüstü kullanımını oldukça kolaylaştırdı. Bazı kişilerin mini oynatıcısı, henüz hem geri tuşuna hem de kısayollara sahip değil. Önümüzdeki günlerde bütün masaüstü kullanıcıları bu yeniliklere kavuşacak.

    Kısayolları tanıtan YouTube, mini oynatıcıda oynatılan bir videonun “X” tuşu ile kapatılabileceğini ifade etti. Sol üst köşede yer alan ekran büyüteci, ilgili videonun tam ekran boyutunda olmasını sağlıyor. “K” tuşu sayesinde başlatılabilen bir mini oynatıcı videosu, “J” tuşu ile 10 saniye geri, “L” tuşu eşliğinde ise 10 saniye ileri alınıyor.

    YouTube mini oynatıcı

    I” tuşu sayesinde büyütülebilen veya küçültülebilen YouTube mini oynatıcı, “Ayarlar” ve “Geri bildirim” gibi sayfalarda da aktif bir şekilde çalışıyor. Buna ek olarak oluşturduğunuz veya beğendiğiniz oynatma listelerini YouTube’un özel paylaşım simgesini kullanarak paylaşabilirsiniz.

    Paylaşım tarihine veya popülerliğine göre sıralanabilen ve buna göre ayarlanan oynatma listeleri, sadece sizin tarafınızdan hazırlanan oynatma listeleri için geçerli. Zira YouTube, başkalarının hazırladığı oynatma listelerinin dokunulmasına izin vermiyor. Oynatma listenizin yanında bulunan üç noktalı menü, size vakit kazandıracak.

    Adobe Oculus Medium’u satın aldı

    Yazılım şirketi Adobe, Facebook’la ilişkili VR üreticisi Oculus Medium’u bünyesine dahil etti… İşte beklenmedik gelişmeye dair ilk detaylar…

    Sanal gerçeklik (VR) stratejisini geliştirmek isteyen Adobe, Facebook’un Oculus VR şirketinin başlattığı sanal gerçeklik geliştirme aracı Oculus Medium‘u bünyesine dahil etti.
    Sürpriz anlaşmayla ilgili finansal şartlar ise henüz duyurulmadı.

    Adobe, 2016’da Facebook’a bağlı bir VR şirketinin ortaya çıkardığı sanal gerçeklik geliştirme aracı Oculus Medium’u satın almış oldu.

    Adobe gelecekte, profesyonellere hitap eden VR, 3 boyutlu (3B) ve sürükleyici tasarım hizmetleri portfönün oluşturulması amacıyla Medium’dan yararlanmayı hedefliyor.

    Adobe, Oculus Medium platformunun, After Effects, Dimension, Photoshop, Aero ve Substance gibi programların hem mevcut 3B hem de noksan öğeleri tamamlayacağını ifade ediyor.

    Oculus tarafından yayınlanan blog yazısıyla, Oculus VR sistemine sahip olanların Medium’u çalışmayı sürdürebileceği açıklandı.

    Adobe’nin 3B ve sürükleyici içerik yöneticisi olan Sébastien Deguy, Oculus Medium satın alımı ile ilgili tespitlerde bulunarak; “3B ve sürükleyici çabalarımıza kayda değer ivme kazandırmayı amaçladığımızdan Medium teknolojisi ve ekibi, Adobe’ye çok önemli desteklerde bulunuyor. Medium’un teknoloji ve aletleri ile yapılacak entegrasyonun, 3B ve sürükleyici stratejimiz üzerindeki etkisi çok büyük olacaktır.” ifadelerini kullandı.

    MediaMarkt Ankara Bölgesi’nin doğum gününü indirimlerle kutluyor

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, 2007 yılında girdiği Türkiye pazarının Ankara Bölgesi’nin doğum gününü teknolojiseverlere sunduğu çılgın indirimlerle kutluyor. 14 – 15 Aralık tarihleri arasında geçerli olacak kampanya boyunca Ankara’ya ek olarak 5 farklı ildeki MediaMarkt mağazalarında da özel indirimler, bol taksit fırsatlarıyla sunulacak.

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan MediaMarkt, 14 – 15 Aralık tarihleri arasında Ankara Bölgesi’ne bağlı Çorum, Eskişehir, Konya, Samsun ve Trabzon illerinde doğum gününü kutlayacak.

    Türkiye Pazarına 2007 yılında giren ve Türkiye’nin en geniş alanına sahip elektronik perakendecisi konumunda bulunan MediaMarkt, kampanya kapsamında cep telefonlarından, beyaz eşyalardan elektrikli mutfak ürünlerine, televizyonlara ve aksesuarlara binlerce üründe indirim uygulayacak. MediaMarkt; büyük indirimler gerçekleştirdiği ürünlerinin yanı sıra 12 taksite varan ödeme seçenekleri de sunuyor.

    Yeni bir yaşın getirdiği heyecanla teknolojiseverlere keyifli kampanyalar başlatan MediaMarkt’ın indirimle sunduğu ürünler arasında göze çarpanlar ise:

    • Oppo 19 2020 128 GB akıllı telefon 2.699 yerine 2.299 TL,
    • Apple iPhone 7 32 GB 3.599 yerine 3.199 TL,
    • Samsung Galaxy A10S 32 GB 1.399 TL yerine 1.279 TL,
    • Xiaomi Redmi Note 8 Pro 64 GB 2.599 yerine 2.169 TL,
    • Samsung Galaxy Watch 46 MM akıllı saat 2.199 yerine 1.899 TL,
    • Lenovo Ideapad S145-15I dizüstü bilgisayar 4.999 yerine 3.699 TL,
    • Acer SWIFT-3 SF314-54 dizüstü bilgisayar 3.299 yerine 2.699 TL,
    • EXCALIBUR G770.9300-8EG0F dizüstü bilgisayar 6.299 yerine 5.399 TL,
    • Dyson V10 Absolute kablosuz dik süpürge 4.199 yerine 3.799 TL,
    • Braun MGK5045 7IN1 erkek bakım kiti 299 yerine 199 TL,
    • Samsung WW90J5475FW/AH çamaşır makinesi 2.999 yerine 2.299 TL,
    • Philips FC9751/07 POWERPRO MAX süpürge 1.649 yerine 1.149 TL
    • Arzum OK005-K OKKA GRANDIO Türk kahve makinesi 899 yerine 499 TL,
    • Tefal ACTIVFLOW PRO ALL IN ONE MAVİ Cam blender set 549 yerine 299 TL,
    • Samsung 55RU7400 SMART 4K UHD LED TV 5.499 yerine 4.799 TL,
    • LG 70UM7100 4K UHD SMART LED TV 7.999 yerine 6.799 TL,
    • Samsung 49N5300 SMART FULL HD LED TV 3.499 yerine 2.999 TL,
    • Philips 43PFS5503 FULL HD LED TV 2.199 yerine 1.899 TL,
    • Sennheiser HD 4.40 kablosuz kulak üstü kulaklık 869 yerine 569 TL.

    iPhone SE 2 hakkında ‘9’ iddiası

    0

    Teknoloji şirketi Apple’ın uzunca bir zamandır iPhone SE modelinin daha yeni bir sürümünü satışa çıkaracağı iddia ediliyor. iPhone 9 şeklinde isimlendirilebileceği de öngörülen cihaz ile alakalı yeni görseller sızdırıldı.

    Kısa bir süre önce Macotakara’da paylaşılan yeni bir rapor, Apple tarafından piyasaya sürülmesi planlanmakta olan iPhone SE 2’nin, iPhone 9 şeklinde isimlendirileceğini ortaya atmıştı. Ardından sızdırılan görseller, cihazdaki tasarım hakkında önemli ipuçları veriyor. Bu arada altını çizelimi, görseller Apple tarafından doğrulanmış değil.

    Verilen bilgilere bakılırsa iPhone 9 diye isimlendirilmesi beklenen söz konusu akıllı telefon, tasarım açısından taşıdığı benzerlikle iPhone 8’in haleflerinden biri olarak tanımlanabilir.

    Cihaz ile alakalı olarak paylaşılan yeni çizimler iPhone 9’un ön paneli hakkında fikir sahibi olmamızı sağlıyor. Görseller, cihazda 4.7 inçlik Retina HD ekran bulunacağını bildiriyor.

    138.4 x 67.3 mm boyutlarında olacağı tahmin edilen olası model, 148 gram ağırlığında ve 7.3 mm kalınlığında olacak. Görseller, bize arka panel ile ilgili ve öteki teknik özellikler hakkında ayrıntılı ifadeler bulunmasa da eski sızıntılardan yola çıkarak Apple imzalı yeni akıllı telefonun 64 GB depolama alanı, 3GB RAM ve A13 Bionic işlemci ile sunulacakğı bekleniyor. Fiyat etiketiyse 399 dolar olacak.

    Call of Duty: Mobile’den rekor

    1 Ekim itibarıyla sunulan Call of Duty: Mobile, iki aylık indirilme istatistikleriyle şaşırttı. Paylaşılan veriler doğrultusunda oyunun, iOS ve Android platformlarında 170 milyondan fazla indirildiği öğrenildi.

    iOS ve Android platformlarında sunulduktan sonra mobil platformlardaki en fenomen oyunlar listesine adını yazdıran Call of Duty: Mobile hakkında yeni indirilme istatistikleri duyuruldu. Sensor Tower adlı analiz şirketi tarafından paylaşılan bilgiler, oyunun yayıncısı Activision Publishing için oldukça sevindirici.

    Sunulan rapor gösteriyor ki Ekim ayı itibarıyla oyun, 146 milyon kez indirilmiş ve bu rakam, Kasım’da 170 milyonu aşmış. Kullanıcılar ise oyuna 87 milyon dolar (502 milyon TL) para harcamışlar.

    Rapordan anlaşıldığına göre oyun, en fazla ABD’de indirilmiş ve buradaki yüklenme istatistiği 28,5 milyon. Bu sayıyı ise dünyanın en kalabalık ülkelerinden Hindistan izliyor ve oradaki yükleme sayısı da 17,5 milyon. Üçüncülüğü de 12 milyon indirilmeyle Brezilya alıyor.

    Platformlara göre filtrelediğimizde ise Android, ipleri eline almış gözüküyor. Google Play üzerinde 89 milyon defa indirilen yapım, iOS platformunda ise 83 milyon kere yüklenmiş.

    Yakın dönemin favori oyun çeşitlerinden Battle Royale’i de bünyesinde barındıran yapım, bu mod ile 100 oyuncuya kadar destek sağlıyor.

    En son sunulan güncelleme ile son derece yaygınlaşan zombi modunu da bulunduran oyun, ilerleyen zamanda popüleritesini artırma konusunda bir hayli iddialı.

    Samsung internet kullanıcılarını uyarıyor: Siber Zorba Olma!

    Samsung’un internetin sorumlu kullanımı konusunda farkındalık yaratmak için başlattığı ‘İnterneti Tadında Kullan’ isimli dijital farkındalık kampanyasının son videosu ‘Siber Zorba Olma’ yayına girdi.

    İnternetin sorumlu kullanımına yönelik ‘İnterneti Tadında Kullan’ dijital farkındalık kampanyasını hayata geçiren Samsung Electronics Türkiye, kampanyanın son videosu ‘Siber Zorba Olma’yı dijital kanallarda yayına aldı. Elektronik ortamda bir birey veya grubun, diğerlerine yönelik kasıtlı biçimde gerçekleştirdiği aşağılama, iftira, dedikodu, taciz, tehdit, utandırma ve dışlama gibi rahatsızlık verici eylemleri ifade eden “siber zorbalık” kavramı her gün binlerce çocuk ve gencin fiziksel ve psikolojik zarar görmesine sebep oluyor.

    Çocuklarımız ve gençlerimiz üzerinde psikolojik ve fiziksel anlamda yıkıcı etkileri olan bu sorunla ilgili tüm ülke genelinde farkındalık yaratmak için hazırlanan dijital filmin ilk sahnesinde elinde çikolatalı süt ile yürüyen 13-14 yaşlarında bir kız çocuğu görüyoruz. Arka planda ise onu alay konusu edecek bir senaryo hazırlayan bir grup genç yer alıyor. Genç grup, kız çocuğunun bir ipe takılarak yere düşmesine ve sütün dökülmesine bilerek sebep oluyor ve bu sahneyi cep telefonlarına kaydederek kızın kendisini kötü hissetmesini sağlıyor. İkinci sahnede ise kilolu olduğu için arkadaşlarının dalga geçen mesajlarına maruz kalan mutsuz bir genç kız, üçüncü sahnede de kimselerin görmesini istemediği fotoğrafının sosyal medyada arkadaşları tarafından paylaşıldığının farkına varan 10-12 yaşlarında bir çocuk görüyoruz. Videonun son sahnesinde ise dizüstü bilgisayarını kapatarak 15-16 yaşlarında bir gencin hayatı tanıyamadan yaşamına son vermek istemesine şahit oluyoruz.

    Video Yardımcı Hakem (VAR) Sistemi Nedir?

    Video Yardımcı Hakem (VAR) Sistemi, yürürlüğe girdiği ilk günden bu yana spor kamuoyunu ikiye bölmüş durumda. Adaletin başka türlü sağlanamayacağını düşünenlerin argümanları, oyunun birkaç santimetreye hapsolmaması gerektiğine inananların söylemleri ile kıyasıya bir tartışma içerisinde. Bu müzakerelerin biraz dışında ise sistemin doğru uygulanabildiği taktirde oyuna katkı sağlayabileceğini düşünenler bulunuyor. VAR Sistemi’nin tam olarak ne olduğunu ve farklı liglerde nasıl uygulandığını araştırdım.

    VAR Sistemi Nedir?

    Video Yardımcı Hakem (VAR) Sistemi, maç esnasında çıkan kararların nizamiliğini belirli hakem grubu ve video aracılığı ile inceleyen bir doğrulama sistemidir. Sistem, oyunun genel akışında gerçekleşebilecek dört büyük hadise ile ilgilenir: Kırmızı kart ve penaltılar, golün nizami olup olmadığı ve ofsayt kararları. Maç esnasında hakemlerin göremediği pozisyonlarda VAR Sistemi devreye girer veya maçın orta hakemi, muallaktaki pozisyonları saha içerisindeki televizyonlardan tekrardan izleme şansına sahip olur.

    VAR Sistemi Her Karara Karışır Mı?

    Hayır. Aslında ülkeler arasında farklılık yaratan başlıca soru bu olabilir. Sistemin dört büyük olayla ilgilenmesinin yanı sıra, bu pozisyonlar için ‘gri’ sayılabilecek kararlara da karışmaz. Örneğin; topun çizgiyi bariz bir şekilde görülüyorsa, VAR Sistemi burada devreye girer ve orta hakemi kararını değiştirmesi veya tekrardan değerlendiremsi için uyarır. Fakat iki oyuncunun girdiği bir mücadelede açık bir müdahale yoksa sistem herhangi bir uyarıda bulunmaz ve orta hakemin kararları geçerli sayılır.

    Başka Spor Branşlarında Teknoloji Kullanımı

    Teknolojinin spordaki karar verici mekanizma olarak rol alması 2000’li yılların ortasına denk geliyor. NBA’de video karar sistemine ilk olarak 2002-2003 sezonu Batı Konferans Finalleri’nde Samaki Walker’ın bir şutu sonrasında başvurulmuştu. 2006 yılında Amerika Açık ile kullanımına başlanan Şahin Gözü uygulaması ve iki yıl sonra kriket test maçıyla tanıtılan DRS (Karar İzleme Sistemi) ise akımın başka örneklerinden. Kısacası, diğer branşların teknoloji ile tanışması futbola nazaran oldukça eski.

    Futbolun teknolojiden yararlandığı ilk uygulama VAR değil. İngiltere’de başlayan ve insan kararının hiçbir şekilde yer almadığı Gol Çizgisi Teknolojisi, ilk olarak 2012 yılında denenmişse de resmî kayıtlar 2014 Dünya Kupası’ndaki Fransa-Honduras maçını esas alıyor. VAR Sistemi’nin devreye girişi ise üç sene sonra, 2017’deki U20 Dünya Kupası ile başlıyor. Lig serüveninde VAR’a danışan majör ligler ise 2017-18 sezonu ile Bundesliga ve Serie A.

    Diğer sporlarda teknoloji birlikteliği 2000’lerin ortasında başlamışken futbolun 2010’larda çağa ayak uydurmasının altında net bir sebep yok. Fakat akla gelen ilk örneklerden birisi, futboldaki duygu değişikliklerinin çok daha büyük etkilere yol açabileceği. Örnek vermek gerekirse; teniste kazanılacak ya da kaybedilecek bir sayı, hemen sonraki oyunda pek ala telafi edilebilir. Aynı şekilde basketbolda ayağınızın çizgide olup olmaması o maçın kaderi belirleyecek yegane unsur olmayabilir. Ancak futbolda sonucu etkileyen öznenin üretimi, diğer branşlara nazaran çok daha zor. Bu yüzden, VAR’da iptal edilen bir golün yıkımının herhangi bir sayıdan çok daha büyük olması sürpriz değil.

    VAR’ın Geleceği

    Evet, VAR hayatımıza girdiği günden bu yana tartışmaların ana odağı. Ve evet, bu tartışmalar birkaç majör turnuva boyunca daha devam edecek. Premier Lig’de bu sene uygulanmaya başlayan sistemin en büyük destekçisi Manchester City teknik direktörü Pep Guardiola’ydı ama son bir senede VAR sayesinde yaşadığı hayal kırıklıkları, VAR hakkındaki düşüncelerini değiştirebilir. Günün sonunda elimizde bir televizyon, VAR hakemleri ve çözülmesi gereken bir problem var. Defansın arkasına sarkan oyuncunun birkaç milimetre geride ya da ileride olması oyunun mu yoksa adaletin mi ruhunu öldürüyor pek fikrim yok. Bu süreçte yapabileceğimiz şey Pep Guardiola’ın bu sözlerine eşlik etmek olabilir: “VAR’a alışmaya çalışıyorum.”

    Google doodle’larının eğlenceli hikayesi

    Google’ın önemli olaylarda ve yıldönümlerinde ortaya çıkardığı özel Google logoları yani doodle’lar oldukça popüler. Peki bu özel logoların çalışanlara bırakılmış özel bir ofis mesajı olduğunu biliyor muydunuz?

    Google 1990’ların sonlarında piyasaya sürüldüğünde, insanların en çok sevdiği şeylerden biri ana sayfasının basitliği idi: Sadece bir logo ve bir arama çubuğu… Fakat 1998’de, kurucular Larry Page ve Sergey Brin Burning Man festivaline gidiyorlardı ve sunucuların çökmesi ihtimaline karşı kullanıcıları bilgilendirmek için eğlenceli birşeyler yapmak istediler.

    Bu nedenle, ofise mesaj bırakmanın eğlenceli bir yolu olarak, logoya küçük bir Burning Man tarzı çubuk figürü eklediler. İnsanlar bu görüşü sevdi ve Google Doodle doğdu. Bir şaka olarak ortaya çıkan Google doodle’ları artık teknoloji devinin klasikleşmiş önemli bir girişimi.

    İlk doodle’ları stajyer tasarladı

    Brin ve Page Burning Man tasarımını yayınlamalarının ardından 2 yıl sonra tekrar yeni bir doodle yapmak istediler. Ancak bu sefer ofis dışında olduklarını belirten bir mesaj yerine 14 Temmuz 2000 tarihinde Fransa’daki Bastille Günü’nü kutladılar. O sırada stajyer olan Dennis Hwang, tasarımın yaratılmasıyla görevlendirildi. Hwang, Stanford’un mezunlar dergisinin röportajına göre, yılda yaklaşık 50 doodle tasarladı ve Doodles’ın baş tasarımcısı oldu. Hwang o zamandan beri Pokémon Go’yu tasarladığı Niantic’te görsel ve etkileşimli tasarımın başkan yardımcısı olarak eşit derecede etkileyici projelere geçti.

    Kurumsal olmak ciddiyet mi ister? 

    Google doodle’ları ile ilgili olarak “Doodle”sın baş tasarımcısı Hwang, doodle’ların yaygınlaşması sürecini “tartışmalı bir şeydi” şeklinde ifade ediyor. Hwang:  “Herhangi bir tür kurumsal pazarlama veya markalama ders kitabı okursanız, size söyledikleri tek şey ne olursa olsun kurumsal markanızı tutarlı kılmaktır. Ancak Larry ve Sergey, “Neden olmasın? Bununla eğlenmeliyiz. ” şeklinde doodle’ların başarı hikayesini anlatıyor.

    Siz de doodle tasarımcısı olabilirsiniz
    Acemi tasarımcılar da artık Google doodle’ları tasarlayabiliyor. 2008 yılında başlatılan Doodle 4 Google etkinliği ile bütün dünyada ilköğretim okulu öğrencileri Google için hazırladıkları logoyla yarışmaya katıldılar. Ülkemizde de düzenlenen bu yarışmaya bir çok öğrenci katılıyor. https://www.google.com/doodles#archive Google’ın Türkiye için hazırladığı özel doodle’lara bu adresten ulaşabilirsiniz.

    Google’ın Türkiye’ye özel hazırladığı doodle’lar

    Google, her ülkeye özel doodle’lar tasarlayarak pek çok kullanıcının gönlünü kazanıyor. Doodle’lar genellikle önemli günlerde ve tarihi kişiliklerin doğum günleri için hazırlanıyor.

    Türkiye, Cumhuriyet Bayramı 2010


    Türkiye, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı


    Türkiye, Sabiha Gökçen için hazırlanan doodle


    Dünya Kadınlar Günü doodle’ı

    Türkiye’nin 2019 yılı oyun verileri paylaşıldı

    0

    Milyonlarca kayıtlı kullanıcısı ile çevrimiçi ve çevrimdışı PC, konsol ve mobil oyunlar sunan bir dijital platform, 2019 yılı için Türkiye’deki oyun dünyasıyla ilgili istatistiklerini paylaştı.

    Oyunfor’un verilerine göre Türkiye’deki oyun severlerin 2019’da en çok oynadığı ve para harcadığı oyunlar PUBG Mobile ve Fortnite oldu. İstatistikler, Türkiye’deki kadın oyuncuların daha çok mobil ve savaş oyunlarını tercih ettiği, 50 yaş üstü erkeklerin ise strateji oyunlarına yöneldiklerini ortaya koydu.

    Türkiye, Battle Royale oyunlarını çok sevdi

    Son dönemde Battle Royale oyunlarının çok sevildiği görülürken en çok oynanan oyunlarda ilk iki sırayı PUBG Mobile ve Fortnite alıyor.

    Sıralamada üst sıralarda FIFA ve Football Manager oyunları da futbola olan ilginin bir yansıması.

    Tüm dünyada e-spor fırtınasını başlatan League of Legends ile geniş kitlelere internetten oyun oynamayı sevdiren World of Warcraft da üst sıralardaki yerini koruyor.

    Türkiye’de en çok oynanan oyunlar aşağıdaki şekilde sıralanıyor:

    1. PUBG Mobile
    2. Fortnite
    3. FIFA serisi
    4. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
    5. League of Legends (LOL)
    6. Football Manager serisi
    7. World of Warcraft
    8. Overwatch
    9. Battlefield serisi
    10. Call of Duty: Black Ops 4
    11. Apex Legends
    12. Counter Strike: Global Offensive (CS:GO)
    13. PES serisi
    14. Grand Theft Auto V (GTA V)
    15. Metin2
    16. Knight Online
    17. Zula
    18. Blade and Soul

    En güncel oyun haberleri için buraya tıklayınız.

    Zapp i300, gelişmiş özellikleri ve şık görünümüyle dikkat çekiyor

    Elektrikli bisiklet sektörü gibi elektrikli scooter dünyası da hızla genişliyor. Zapp i300 ise, bu pazarın en yeni modellerinden.

    Zapp i300, elektrikli scooter dendiğinde akla ilk gelen modellerden değil. Ancak farklı tasarımıyla görenleri kendisine hayran bırakmayı da biliyor. Kısa süre önce lansmanı yapılan modelle ilgili yeni bilgiler söz konusu.

    Edinilen bilgiye göre iddialı model, 2020 yılı öncesinde sipariş veren kişilere yollanmaya başlanacak. Son derece göz alıcı, şık bir görünüme sahip olan model, bir açıdan yarış motosikletlerini andırıyor.

    Modelin hem tasarımı hem de teknik özellikleri büyük ilgi görüyor. Zapp i300‘de iki tane çıkarılabilir 1,25 kWh pil paketi bulunuyor. Bu pillerle normal kullanımda 90 km’ye kadar menzil sunabiliyor. 96 km/s hıza ulaşabildiği belirtilen model, yalnızca 4 saniye içinde bu seviyeye çıkabiliyor.

    İki kişilik kullanıma elverişli

    Elektrikli scooter gücünü 14 kW (18,7 beygir) motorundan alıyor. Toplam 587 Nm tork üretmekte olan bu alüminyum gövde üzerine kurulmuş Zapp i300, iki kişilik kullanıma elverişli ve LED aydınlatma sistemlerine de sahip.

    Fren geri dönüş mekanizmasıyla yüzde 20 düzeyinde menzil artırma yeteneği olan model, 4 saatten daha az bir zamanda tam olarak dolabiliyor.

    Önde ve arkada bulunan disk frenleri ile ABS sistemi sunan Zapp i300, Avrupa pazarında 6.300 Euro fiyatıyla alıcı bekliyor.