Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1079

    Samsung’un Galaxy S11 serisi ne zaman tanıtılacak? [Geri sayım…]

    Teknoloji sektörünün öncü üreticilerinden Samsung, uzun süredir Galaxy S11 hazırlıkları içerisinde. Bu noktadaki iddialar ise Güney Koreli firmanın söz konusu ürünleri 18 Şubat itibariyle tanıtacağı yönünde.

    Geliştirdiği akıllı telefonlarla uzun yıllardır mobil cihaz pazarına damgasını vuran markalar arasında konumlanan Samsung’un sonraki nesil Galaxy S serisi hakkında kısa süre önce bazı yeni bilgiler kamuoyunda yer buldu. Aslında modelin İspanya’da düzenlenecek Mobil Dünya Kongresi’nde sergilenmesi bekleniyordu. Yeni iddialara göre firma, söz konusu planlamasını bir miktar değiştirmiş olabilir…

    Mobil dünyası ve bilhassa Samsung ile ilgili doğru bilginin adresi olarak nitelendirilen Ice Universe (@UniverseIce) Twitter hesabından, firmanın Galaxy S11 serisini, 18 Şubat 2020’de ABD/ San Francisco’da tertip edilecek etkinlik kapsamında lanse edeceğini iddia etti.

    Etkinlik çerçevesinde ayrıca, Samsung Galaxy S11 serisi amiral gemisi akıllı telefonlarına ek olarak, Moto Razr 2019 ile aynı biçimde dikey olarak katlanabilen, firmanın yeni geliştirdiği katlanabilir telefonun da tanıtılacağı öngörülüyor.

    Eski sızıntıları hatırlayacak olursak, Galaxy S11 serisi, 24-27 Şubat’ta İspanya’daki Barcelona şehrinde gerçekleştirilecek 2020 Mobil Dünya Kongresi’nde tanıtılacak gibi duruyordu. Fakat yeni iddialara baktığımızda, şirketin lansman tarihini ileri alarak, kullanıcıların Galaxy S11 modellerine yoğunlaşmasını amaçladığından söz edilebilir. Son olarak henüz resmi bilgiler gündeme gelmiş değil, Samsung, zira şimdilik bu husustaki sessizliğini koruyor.

    NOT: Görsel temsilidir.

    Apple’ın en çok satan modeli ortaya çıktı

    0

    Yılın sonuna doğru yaklaşıyoruz. 2019’un son çeyreği devam ederken, üçüncü çeyreğe ait veriler henüz yeni yeni ortaya çıkıyor. Son olarak, Counterpoint Research isimli araştırma şirketi, yılın üçüncü çeyreğinde en çok satılan modelleri açıkladı. Bu açıklamayla birlikte Apple’ın en çok satan modeli de ortaya çıktı.

    Apple’ın en çok satan modeli

    Apple, 2019 yılında karşımıza iPhone 11 ailesiyle çıktı. Ancak, bu yeni model ailesi en çok satan modeli tahtından edemedi. Araştırma şirketinin verilerine göre, 2018’ın dördüncü çeyreğinden beri her çeyreğin en çok satan modeli bu çeyrekte de değişmedi.

    2019’un üçüncü çeyreğinde de Apple‘ın çok satan modeli iPhone XR oldu. XR, globaldeki yüzde 3’lük pazar payıyla en çok satan akıllı telefonlar listesinde de liderliğini sürdürdü.

    10 modelden oluşan en çok satanlar listesinde ikinci sırada ise Samsung Galaxy A10 yer alıyor. Galaxy A10’u, yine Samsung ailesinden Galaxy A50 takip ediyor.

    Listenin dördüncü sırasında ise Oppo A9 karşımıza çıkıyor. Beşinci sırada ise iPhone 11 var.

    Listedeki diğer modeller ise şu şekilde sıralanıyor:

    Oppo A5s
    Samsung Galaxy A20
    Oppo A5
    Xiaomi Redmi A7
    Huawei P30

    Xiaomi’nin ilk 10’a girmesinde Hindistan pazarının etkili olduğunu söyleyebiliriz.

    Samsung’un ise orta seviye modelleri ile listede yer alması oldukça dikkat çekici. Samsung‘un J serisinden vazgeçerek, A serisine odaklanması tüketicilerin gözünde değer artışı yaşamasını sağladı.

    Sosyal medya kullanımında birinciyiz

    0

    Deloitte tarafından 7 yıldır yapılan Global Mobil Kullanıcı Araştırması’nın 2019 yılı sonuçları açıklandı. Türklerin mobil cihaz kullanımına dair verilerin de paylaşıldığı araştırmada en dikkat çeken durum ise şu oldu; sosyal medya kullanımında Türkiye birinci sırada yer alıyor ve telefonda en çok oyunu yine Türkiye’deki kullanıcılar oynuyor.

    Mobil cihaz kullanımının geldiği nokta hakkında önemli veriler sunan araştırmada, Türkiye özelinde öne çıkan başlıklar şu şekilde:

    • Twitter ve Instagram kullanımında Türkiye birinci sırada
    • Her gün telefonda oyun oynuyoruz
    • Market alışverişleri artık akıllı telefonlarla yapılıyor
    • Artık daha seyrek telefon değiştiriyoruz
    • Telefon bağımlılığı mental ve fiziksel problemler yaratıyor
    • ‘Kullanım şartları ve koşullarını’ okumadan kabul ediyoruz
    • 5G’yi sabırsızlıkla bekliyoruz

    Global Mobil Kullanıcı Araştırması’nın 6 kıtada 28 ülkeden 44 bin 150 kişinin katılımıyla gerçekleştiğini söyleyen Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş, bu araştırmanın mobil teknolojilerin hayatımızdaki yerine ve etkilerine dair geniş bir perspektif sunduğunu söyledi. Aslantaş, “Güncel durumu analiz ederken geleceğin nasıl şekilleneceğine dair öngörüleri de paylaşıyoruz. Bu anlamda sadece iş dünyasına değil, kültürel ve sosyal incelemeler yapan uzmanlara da bir veri kaynağı oluyor” dedi.

    Türkiye’de 1000 kişinin katılımıyla düzenlenen online anketin sonuçları:

    Sosyal medya kullanımında Türkiye yine birinci sırada: Sosyal medyayı diğer ülkelere göre daha çok seviyor ve kullanıyoruz. Cep telefonunda bulunan haberleşme uygulamaları incelendiğinde; Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger ve Instagram en sık kullanılan uygulamalar. Türkiye’deki kullanıcılar analiz edildiğinde günlük sosyal medya kullanımında 2017 yılına göre 6 puan artış olduğu ve bu artışın da tüm yaş gruplarında olduğu gözleniyor. Cinsiyete göre sosyal medya ve haberleşme uygulamalarının kullanımı incelendiğinde ise; kadınlar ve erkeklerin kullanım sıklığının farklılaştığı uygulamaların Instagram, Snapchat ve TikTok olduğu görülüyor. Kadınların kullanım sıklığı oranları, erkeklere göre Snapchat’te 14 puan, Instagram ve TikTok’ta 12 puan daha fazla. Erkeklerin kullanımda kadınları geçtiği uygulamalar ise Twitter ve tanışma platformları.

    Her gün telefonda oyun oynuyoruz: Türkiye’deki kullanıcıların %55’i oyun oynamak için cep telefonunu tercih ediyor. Bu oran ile Türkiye’deki kullanıcılar anketin yapıldığı ülkeler arasında ilk sırada yer alıyor. Oyun oynamak için cep telefonunu tercih edenlerin yaş grupları incelendiğinde ise en yüksek oranın %61 ile 35-44 yaş grubunda olduğu görülüyor. Kullanıcıların oyun oynama sıklığı incelendiğinde her 2 akıllı telefon sahibinden 1’i her gün telefonda oyun oynuyor. Türkiye, bu oyun oynama sıklığı oranıyla da anketin yapıldığı ülkeler arasında ilk sırada. Türkiye’de kullanıcılar, oyunları belirgin bir oranla (%67) evde dinlenirken rahatlama amacıyla oynuyor. En çok oynanan oyun türünün %40 oranla gündelik/puzzle tarzı oyunlar olduğu görülüyor. Kullanıcılar oyun oynarken %78 gibi açık bir farkla tek oyunculu oyunları tercih ediyor.

    Market alışverişleri artık akıllı telefonlarla yapılıyor: Araştırmaya göre market alışverişleri dijital ortama taşınıyor. Kullanıcıların %31’i ayda en az 1 kere market ve temel ihtiyaç alışverişlerini cep telefonlarından yaptığını belirtti. Türkiye’deki kullanıcıların, en fazla alışveriş yaptıkları kategoriyle uyumlu olarak market ihtiyaçları ve yemek dağıtımı hizmetleri gün içinde en sık kullanılan kategoriler. Kullanıcıların %68’i şimdiye kadar en az 1 defa market ve yemek dağıtımı hizmetlerini kullandığını belirtti. Taksi hizmetlerini sağlayan uygulamalar kullanıcıların %42’si, kurye hizmetleri ise kullanıcıların %33’ü tarafından en az 1 defa kullanılarak tecrübe edildi.

    Artık daha seyrek telefon değiştiriyoruz: Telefon değiştirme sıklığımız dövizdeki artış ve taksit düzenlemeleri nedeniyle 2017 yılına kıyasla azaldı. 2017 yılında son iki yıl içinde telefon değiştirenlerin oranı %64’ten %58’e düştü. Türkiye özelinde telefon değiştirme sıklığının azalmasında bazı ilave faktörlerin öne çıktığı düşünülüyor. 2017 yılından sonra döviz kurlarındaki dalgalanmaların ithal telefonlar üzerinde fiyat baskısı oluşturması tüketicilerin yeni telefon alma isteğini azalttı. (Döviz kurlarındaki dalgalanmaların yanında 2019 yılında BDDK’nın yaptığı taksit düzenlemesiyle birlikte fiyatı 3 bin 500 TL üzerinde olan cep telefonlarının alımında kredi taksit sayısı 6 ile sınırlandırılmıştı.)

    Kullanım şartları ve koşullarını okumadan kabul ediyoruz: Kişisel bilgilerimizin şirketler tarafından kullanıldığını düşünüyoruz ancak yine de çoğumuz kullanım şartları ve koşullarını okumadan kabul ediyoruz. Türkiye’deki katılımcılar, %76 oranında kişisel bilgilerinin şirketler tarafından kullanıldığını, %69 oranında ise kişisel bilgilerinin üçüncü taraflarla paylaşıldığını düşünüyor. Bu iki oranda da Türkiye, Avrupa ortalamasına yakın. Türkiye’deki katılımcılar %55 oranla en fazla e-posta bilgilerini online olarak paylaştıklarını belirtirken, bunu telefon numarası, konum bilgisi ve fotoğraflar izliyor. Türkiye’deki kullanıcıların bu konudaki farkındalığının çalışmanın yapıldığı diğer ülkelerdeki kullanıcılara göre daha yüksek olduğu görülüyor. Türkiye’deki kullanıcıların %12’si kullanım şartları ve koşullarını okumadan asla kabul etmeyeceğini belirtirken bu oran Avrupa’da ortalama %7. (Araştırmanın tüm katılımcılarına baktığımızda; bir uygulama yüklerken, Wi-Fi hotspot’larına erişirken, uygulama güncellemelerinde vb. sorulan ‘Kullanım Şartları ve Koşulları’nı %45 oranında neredeyse hiç okumadan kabul ettiklerini belirtiyor.)

    5G’yi sabırsızlıkla bekliyoruz: Raporda 2017 yılına göre en çok artış gösteren haberleşme yöntemleri olan internet üzerinden sesli ve görüntülü konuşmanın 5G’ye karşı duyulan ilgiyi de artırdığı değerlendirildi. Türkiye’deki kullanıcıların %43’ü 5G altyapısına mümkün olan en kısa sürede geçmek istediklerini belirtirken, Avrupalı kullanıcıların sadece %16’sı mümkün olan en kısa sürede 5G’ye geçmek istediklerini ifade etti.

     Rakamlarla Türkiye:

    • Telefonunu devamlı kontrol etme ihtiyacı hissedenler: %46
    • Aşırı telefon kullanımından dolayı fiziksel acı çekenler: %26
    • Günde en az bir kere Instagram’da vakit geçirenler: %49
    • Günde en az bir kere Twitter’da vakit geçirenler: %23
    • Oyun oynamak için cep telefonunu tercih edenler: %55
    • Akıllı telefondan her gün oyun oynayanlar: %50

    Twitter’dan JPEG formatlı görsellere saygı!

    Twitter bundan böyle JPEG formatındaki resimlerin görüntü kalitesiyle oynamayacak. İşte detaylar…

    Mikro blog sitelerinin en popülerlerinden olan Twitter, görsel dosyalarının karşıya yüklenmesinde yeni bir düzenleme yoluna gitti. Söz konusu yenilik, fotoğrafçıların yüzünü güldürecek cinsten. Bundan böyle Twitter’a yüklediğiniz JPEG formatındaki dosyalarda kalite kaybı yaşanmayacak.

    Twitter geliştiricilerinin imza attığı değişim, pek çok kullanıcıyı son derece memnun edecek. Bu güncellemeyle beraber görseller, görüntü kalitesinde düşüş olmadan yayınlanabilecek.

    Nolan O’Brien, konuyla ilgili olarak sosyal medya profilinden açıklamalarda bulundu. Twitter mühendisi, bu yeniliği yansıtan örnek bir görsel paylaşmayı da ihmal etmedi. Bilindiği gibi eskiden, Twitter’a bir resim yüklendiğinde dosya, sıkıştırma işlemine tabi tutuluyordu.

    Ancak bu uygulama kaldırıldı ve kullanıcıların platforma yüklemiş oldukları JPEG uzantılı fotoğraflar, bir daha Twitter sunucularında tekrar sıkıştırmaya mâruz kalmayacak. Bu sâyede, fotoğraflar orijinalliği bozulmadan yayınlanabilecek.

    Öte yandan fotoğrafın nerede, ne zaman çekilmiş olduğu ve buna benzer bilgileri içeren EXIF verilerinin ilgili formattaki dosyalardan kaldırılması, hâlâ geçerliliğini koruyor.

    JPEG görüntü kalitesinden ödün vermemek istiyorsanız, bu işlevi şimdilik yalnızca Twitter’ın web arayüzünden kullanabilirsiniz.

    Söz konusu fonksiyonun, mobil arayüz için de sunulması bekleniyor.

    Aradığın hediye MediaMarkt’ın “Hediye Bulucu”sunda!

    Yeni yılın yaklaşmasıyla birçok insan sevdiklerine hediye alma telaşına girerken MediaMarkt, “Hediye Bulucu” uygulamasıyla bu derde son veriyor. Ürün yelpazesinde bulunan yüz binlerce ürünle her yaştan ve her zevkten insana yılbaşı hediyesi bulan isteyen MediaMarkt, Hediye Bulucu ile 9 farklı kategoride alternatif ürünler sunuyor.

    Büyük bir heyecanla beklenen yeni yıl öncesi Avrupa’nın açık ara bir numaralı teknoloji perakendecisi MediaMarkt, hayata geçirdiği Hediye Bulucu uygulamasıyla tüm teknolojiseverlerin hediye bulma telaşına son vermeyi planlıyor. Kulaklıklardan akıllı telefonlara, beyaz eşyalardan bilgisayarlara, hoparlörlere ve aksesuarlara kadar ürün yelpazesinde yüzbinlerce alternatif bulunduran MediaMarkt, mediamarkt.com.tr’de hizmet verdiği “Hediye Bulucu” ile 9 farklı kategoriden teknolojisevere hediye sunuyor. Buna göre; “Maceraperestlerin, Aksesuarsız Yapamayanların, Gamer’ların, Müzikseverlerin, Dizi ve Film Sevenlerin, Hamaratların, Teknolojiseverlerin, Sporcuların ve Bakımına Düşkünlerin en çok tercih ettiği hediyeler, bu uygulamayla tüketicilere sunuluyor.

    İlgili sayfasında bu kategorilere ek olarak en popüler, el yapımı, sevgiliye, kişiye özel, kadınlara ve erkeklere göre hediye ipuçları da bulunuyor. Yılbaşına sayılı günler kalmışken MediaMarkt ise bu uygulamayla büyük umutlarla beklenen yeni yıl öncesi sevdiklerine hediye almak isteyen herkesi “Hediye Bulucu”yu kullanmaya davet ediyor.

    MediaMarktın yılbaşında hediye seçmeyi ve almayı kolaylaştırmak için hazırladığı özel sayfaya buradan ulaşabilirsiniz.

    Dört arka kameralı Samsung Galaxy A71 tanıtıldı

    64 MP çözünürlüğe sahip ana kamera, L biçiminde kamera yuvası, makro sensör ve 6.7 inçlik Super AMOLED ekran birleşti, ortaya Samsung Galaxy A71 modeli çıktı.

    Samsung tarafından başlatılan yeni Galaxy A 2020 serisine ait ilk model Galaxy A51, bir süre önce Vietnam’da tanıtılmıştı. Son olarak Galaxy A71 modeli de resmi olarak duyuruldu.

    Samsung Galaxy A71, 1080×2400 çözünürlükte ve 6.7 inç boyutunda Super AMOLED ekrana sahip. Zaten bu, önceki nesil modellerde de yer alıyordu. Ancak tasarımda değişikliğe gidilmiş ve orta üst bölümü, delikli çentik tasarımıyla bütünleştirilmiş. Parmak izi okuyucunun ise her zamanki gibi ekrana entegrasyonu sağlanmış durumda.

    Cihaz, gücünü 8 çekirdeği bulunan Snapdragon 730 yonga setinden alıyor. Telefon, 128 GB depolama alanı ve 6 GB/8 GB RAM bellek desteğiyle yüksek performanslı bir sistem olduğunu gösterirken, bataryası da 4500 mAh kapasitesiyle bu donanımlara eşlik ediyor.

    Yeni kamera tasarımı

    Android işletim sistemine sahip modelin arkasında ise el biçiminde yeni kamera yuvasıyla karşılaşıyoruz. 64 MP çözünürlükte ana sensörün yer aldığı cihaz, buna ek olarak 5 MP çözünürlükte derinlik sensörüne, 5 MP çözünürlükte yeni makro sensörüne ve 12 MP çözünürlükte ultra geniş açılı sensöre de sahip. Ön kamerası ise 32 MP çözünürlükte olan cihazın, fiyat etiketi şimdilik belli değil.

    Yeni yılda evinizi akıllandırın

    0

    Akıllı ev konsepti çok uzun süredir hayatımızın içinde olan bir kavram. 2000’li yılların başında konuşulmaya başlanan ve yavaş yavaş hayata geçen akıllı evler, teknolojinin hızlı ilerleyişi ile altın dönemini yaşıyor. Artık oturduğumuz evleri akıllandırmak ve ona yeni yetenekler kazandırmak düşündüğümüzden çok daha kolay. Birkaç ufak düzenleme ile sizde evinizin bazı sistemlerini akıllı hale getirebilirsiniz.

    Akıllı evlerin en özel yanlarından biri aydınlatmadır. Aydınlatmayı akıllı hale getirmek ayrıca elektrik faturasının kontrolü için de son derece önemli. Akıllı telefonunuz ile kolayca kontrol edebileceğiniz aydınlatma sistemi, zamanı ve enerjiyi daha verimli kullanmanızı sağlayabilir. Havanının aydınlanma ve kararma zamanlarına uyumlu programlar atayabilir, farklı renk seçenekleriyle evinizin atmosferini tamamen değiştirebilirsiniz.

    Örnek olarak Philips’in Hue serisi akıllı aydınlatma sistemleri tüm kontrolü size bırakarak evinizin istediğiniz gibi görünmesini sağlayabiliyor. Siz kurulumu yaptıktan sonra telefonunuzdan veya bilgisayarınızdan tüm aydınlatma sistemini kontrol edebiliyorsunuz. Farklı profiller atayabiliyor, hatta aydınlatmayı TV’niz, bilgisayarınız veya oyun konsolunuz ile eşleyebiliyorsunuz.

    Philips Hue ürünlerine bu bağlantı üzerinden göz atabilirsiniz.

    Evinizi akıllandırmanın bir sonraki aşaması ise elbette güvenlik. Güvenliğe önem veriyorsanız, yeni nesil teknolojilere de kucak açmanız gerekiyor. Mobil cihazlarınız ve eviniz arasında bağ kuracağınız ürünlerle güvenliğinizi artırabilir ve evden uzak olduğunuz anlarda bile içinizi rahat ettirebilirsiniz. Akıllı kamera sistemi kurarak bu kameraları bilgisayarınız veya mobil cihazınız üzerinden izleyebilirsiniz.

    Ayrıca güvenliği sadece evinize girebilecek hırsızlara karşı bir önlem olarak düşünmemeniz gerekiyor. Evcil hayvanlarınızı da bu kamera sistemi sayesinde kolayca izleyebilirsiniz. Böylece evden uzak kaldığınız durumlarda minik dostlarınızın ne durumda olduğunu anlık olarak kontrol edebilirsiniz.
    Bebekli aileler için de kamera sistemleri çok önemli. Akıllı sistemler sayesinde ve IoT desteği ile birlikte, çocuğunuzun yanında değilken bile onu gerçek zamanlı olarak kontrol edebiliyorsunuz. Özellikle bebek bakıcısına çocuğunuzu emanet ettiğiniz durumlarda, akıllı telefon veya tabletinizden durumu kontrol edebilirsiniz. Böylece her durumda rahat olur.

    Son dönemin en sevilen ev asistanlarından biri de robot süpürgeler. Uzun süredir var olan ama geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde hayli popüler hale gelen robot süpürgeler, ev işlerinde kolaylık sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda sizin ulaşamayacağınız yerlere girerek temizliği iş olmaktan çıkarıyor.

    Bu robot süpürgelerin birden fazla versiyonu bulunuyor. Kiminde kamera yardımıyla oda haritası çıkarılırken, kimi kızıl ötesi sensörlerle yolunu buluyor. Ama işin özünde, oda haritasını bir kere çıkarıldıktan sonra, yere dökülen şeyler sorun olmuyor.

    Akıllı telefonunuzla kolayca bağlantı kurarak temizlik robotu hakkında bilgi edinebiliyor ve kontrol sağlayabiliyorsunuz.

    Elbette söz konusu IoT olduğunda evlerimiz için sağlayabileceğimiz teknolojilerin ardı arkası kesilmiyor. Akıllı prizler kullanarak voltajdan kaynaklı sorunların önüne geçebilirsiniz. Akıllı tartı kullanarak telefonunuzda tuttuğunuz sağlık verilerini eş zamanlı kontrol edebilir, sağlığınız hakkında sürekli fikir sahibi olabilirsiniz. Evinizde kullandığınız teknolojiler tamamen sizin hayal gücünüz ve isteğinizle şekilleniyor.

    Sonuç olarak; akıllı ev satın almanıza gerek yok, birkaç yeni nesil teknoloji ile evinizi akıllandırmanız mümkün.

    Vodafone yerli baz istasyonu ULAK ile rekor kırdı

    Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgeleri’nde toplam 250 ULAK baz istasyonunu canlıya alan Vodafone, ticari şebekesinde en fazla aktif ULAK baz istasyonuna sahip operatör oldu.

    Vodafone, yerli ve milli üretimin gelişmesine katkıda bulunmaya devam ediyor. Vodafone bu kapsamda Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgeleri’nde toplam 250 ULAK baz istasyonunu canlıya alarak ticari şebekesinde en fazla aktif ULAK baz istasyonuna sahip operatör oldu.

    Vodafone, Rize, Artvin, Ardahan ve Kars’ta hizmete sunduğu ULAK baz istasyonlarıyla toplam yaklaşık 12 bin kilometrelik alanda 200 binin üzerinde aboneye hizmet verecek.

    Vodafone’un canlıya aldığı ULAK baz istasyonları için Rize’de düzenlenen açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç, Savunma Sanayii Başkan Yardımcısı Dr. Celal Sami Tüfekçi, ULAK Haberleşme A.Ş. Genel Müdürü Dr. Metin Balcı ve Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan katıldı. Toplantı sonrası, Vodafone’un Rize Çayeli sahilinde kurduğu ULAK baz istasyonu törenle hizmete açıldı.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, şöyle konuştu:

    “…Teknolojiyi talep eden değil arz eden, ithal eden değil ihraç eden bir ülke olmak için canla başla çalışıyoruz. Bu çabamızın en güzel sonuçlarından biri de, yerli ve milli şebekeler açısından hayati önem taşıyan ULAK Projesi. ULAK, 4G mobil iletişim teknolojilerine sahip baz istasyonları demek. Bu istasyonların bütün donanım ve yazılım bileşenleri, Aselsan, Netaş ve Argela tarafından, milli ve yerli imkanlarla, Türk mühendislerince geliştirildi…”

    Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ise şunları kaydetti:

    “…Vodafone ve ULAK ekipleri, 40 uzmanla 2 bin 500 adam/gün boyunca yakın çalışarak projenin hayata geçirilmesini sağladı. Dileğimiz, dijital geleceği yerli ürün ve hizmetlerle karşılayabilmek…”

    Vodafone, ULAK çalışmalarına Aralık 2016’da başladı. Şubat 2017’de 250 ULAK baz istasyonu için sipariş veren Vodafone, ürünün geliştirme sürecine 40’ı aşkın uzmanıyla, bugüne kadar toplam 2 bin 500 adam/gün’den fazla katkıda bulundu.

    Samsung Galaxy Watch Active 2 inceleme

    Samsung Galaxy Watch Active 2 inceleme: Galaxy Watch sonrasında güncelleme sırası Galaxy Watch Active’e geldi.Şirketin yeni akıllı saati, onu ilk modelden farklılaştıran dönen çerçeve, 44 mm boyut gibi bir dizi yenilikle geliyor.

    Samsung Galaxy Watch Active 2 inceleme

    Tasarım

    Orijinal Galaxy Watch Active modelindeki minimalist görünümü ve sağ tarafındaki iki düğmeyi koruyor. Ana fark, cihazın boyutunda, artık 44 mm’lik bir kadran seçeneği var. Daha büyük bir saat arayanlar için ideal, ancak 46 mm’lik Galaxy Watch kadar büyük değil.

    Biri paslanmaz çelik ve diğeri alüminyum iki seçenek sunan Watch Active 2, metalik yüzey sayesinde sağlam ve hafif (42 gram) bir his sunuyor.

    İlk Galaxy Watch Active’de olduğu gibi yeni ürün de 20 mm kayışlarla uyumlu. Silikon ve deri seçenekler mevcut.

    Samsung Galaxy Watch Active2 inceleme ozellikleri fiyati

    Ekran

    40 ve 44 mm kadran seçeneği 1,2 inçlik ve 1,4 inçlik iki ekran seçeneğini karşımıza çıkarıyor. Önceki 1,1 inçe göre her türlü daha fazla içerik sizi bekliyor. Bu AMOLED ekranlarda çözünürlük ise 360 x 360 piksel.

    Ekran oldukça parlak, bu yüzden güneş ışığında görebilmek dert değil ve renkler açısından da başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Bildirimleri görüntüleme veya egzersiz durumu gibi temel bilgiler için ekran fazlasıyla yeterli.

    Performans / Yazılım

    Samsung Galaxy Watch Active 2, ilk modelden farklı teknik özelliklere sahip değil. Yine 1,15 GHz saat hızına sahip çift çekirdekli Exynos 9110 işlemci kullanılmış ama bellek 768 MB’tan 1,5 GB’a çıkmış. Dahili depolama ise 4 GB ile aynı kalmış.

    Tabii ki, artan bellek sayesinde performans olumlu etkileniyor. Her şey akıcı, hiçbir gecikme yok.Bunda Samsung’un Tizen OS’de yaptığı optimizasyonun da etkisi var.

    Tizen, birçok yönden son derece başarılı. Arayüz oldukça mantıklı bir şekilde ayarlanmış: Ekran araçları için sola, bildirimler için sağa kaydırın, sağ alttaki düğmeye basarak uygulamalar menüsüne erişin ve aynı düğmeye iki kez basarak bu düğmeye atayabileceğiniz herhangi bir uygulamaya kısa yoldan ulaşın.

    Dönen kadran daha önce gördüklerimizden farklı bir şekilde çalışıyor, çünkü artık geri bildirim yapabiliyor. Dokunmatik arayüzde parmağınızı çerçeve etrafında döndürünce menüler ya da seçenekler arasında dolaşabiliyorsunuz ve her geçişte ufak bir titreşim sizi bekliyor.

    Cihazd ayrıca ufak bir hoparlör de mevcut, bununla Bixby ile etkileşim kurabiliyorsunuz.

    Samsung Galaxy Watch Active2 inceleme ozellikleri fiyati

    Pil

    Galaxy Watch Active 2 44 m modelinde 340 mAh’lik bir pil yer alıyor. Samsung, iki tam güne kadar kullanılabileceğini belirtiyor. Denemelerimde aşırı yoğun kullaınlmadığında bu sürenin üç güne çıkabildiğini gördüm.

    Qi standardı destekli kablosuz şarj pedi de kutuya dahil, ancak bir Galaxy S10 veya Note 10’unuz varsa, cihazı oradan da şarj edebilirsiniz. Yaklaşık 2 saat içinde (% 0-100) şarj oluyor.

    Etkinlik ölçümü

    Önceki modelde olduğu gibi, Galaxy Watch Active 2, Galaxy Watch’tan daha sportif bir yaklaşıma sahip. İçerisinde kardiyo, ağırlık kaldırma ve bench press’ten yogaya kadar yaklaşık 40 hazır aktivite modu yer alıyor.

    Tıpkı Apple Watch gibi, bu saat de düştüğünüzü tespit ediyor ve hemen yanıt vermediğiniz durumda acil arama gerçekleştirebiliyor. Bu modelde bir yenilik olarak, aritmi veya enfarktüs gibi olası kalp problemlerini tespit eden elektrokardiyogram(EKG) özelliği bulunuyor.

    Açık havada koşmayı sevenler için, saatin rotayı takip etmek için entegre bir GPS’i bulunuyor. Spotify uygulamasıyla veya dahili depolama alanınıza yükleyeceğiniz şarkılarla müzik dinlemek için Bluetooth kulaklıklar da bağlanabiliyor.

    Sonuç

    Güncel bir akıllı saatten beklenen her şeyi yapan, iyi bir pil ömrüne sahip olan ve fiziksel aktivitenizi ölçebilen akıllı bir saat arıyorsanız, Samsung Galaxy Watch Active 2 en azından Android’de sahip olacağınız en iyi seçenek olabillir. Cihaz iOS ile de çalışıyor, ancak bu durumda bazı işlevler sınırlı olacak.

    Ekran şüphesiz cihazın en güçlü noktalarından biri. Tizen işletim sistemi de dikkate alınması gereken önemli bir nokta, çünkü akıcı ve pratik bir işletim sistemi ve uygulama sayısı da artıyor.

    Samsung Galaxy Watch Active 2 hakkında daha detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

    Fast&Furious Crossroads için geri sayım başladı

    0

    Oyun, birbirinden değişik çok sayıda ortama ev sahipliği yapıyor ve çeşitli tehlikeli görevler de sizi bekliyor.

    Fast & Furious Crossroads, aksiyonun tavan yaptığı araç macerasıyla sizi heyecanın zirvesine taşıyacak. Bu kapsamda merakla beklenen oyunun, 2020 Mayıs ayında Hızlı ve Öfkeli serisinin 9. filmiyle eşzamanlı olarak piyasaya sürüleceği duyuruldu.

    Uzun süredir beyaz perdedeki yerini kimseye kaptırmayan Hızlı ve Öfkeli filmi, önümüzdeki dönemlerde oyun sektörüne de hızlı bir giriş yapacak. İlk fragmanıyla büyük merak uyandıran Fast & Furious Crossroads adlı oyun, şimdiden oyuncuların beğenisini toplamaya başladı.

    Fast&Furious Crossroads oyununda, hem Bandai Namco’nun hem de Project Cars isimli oyunu geliştiren Slightly Mad Studios’un imzası var. PS4, Xbox One ve PC platformlarında sunulacağı belirtilen Fast & Furious Crossroads, takım bazlı bir araba mücadelesini konu alıyor.

    Tehlikeli görevler…

    Oyun, birbirinden değişik çok sayıda ortama ev sahipliği yapıyor ve çeşitli tehlikeli görevler de sizi bekliyor. Mesela bazen arabanın içinden trene atlamanız gerekiyor. Bunun yanı sıra, muhtelif eşyaların da bizim için hazırlandığını ekleyelim.

    Oyundaki animasyon karakterleri; Tyrese Gibson, Michelle Rodriguez, Vin Diesel tarafından seslendiriliyor. Öte yandan Asia Kate Dillon ve Sonequa Martin-Green de seslendirmeleriyle oyunu renklendiriyor. Oyunda hem bir kişilik hikaye modu hem de multiplayer modu bulunuyor. Önümüzdeki sene oyun hakkındaki tüm ayrıntılar netlik kazanacak.