Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1069

    Apple yeni bir değişim programı başlattı

    Apple, satışta olan ürünlerinde Apple’dan dolayı kaynaklanan herhangi bir sıkıntı olması durumunda, Apple değişim veya onarım programı olarak adlandırılan program ile kullanıcılarının yanında oluyor. Değişim ve onarım programı olarak adlandırılan programa bugün Apple’ın telefonlar için tasarladığı akıllı telefon kılıfları dahil oldu. Peki nelere dikkat etmek gerekiyor.

    Apple yeni bir değişim programı başlattı

    Apple’ın kendi kusurlarından dolayı ortaya çıkan sorun kolay bir şekilde çözüme kavuşturulacak. Apple, iPhone XS, iPhone XS Max ve iPhone XR için üretilen bazı akıllı kılıfların değişim programı kapsamında kullanıcılara kolaylık sağlayacak. Kullanıcılar akıllı kılıflarında şarj olmama veya aralıklı bir şekilde şarj olma sorunu yaşarlarsa, Apple mağazalarına gidip ücretsiz bir şekilde onarım veya  değişim kapsamında faydalanabilecek.

    Eğer siz de Apple’ın iPhone XS, iPhone XS Max ve iPhone XR için üretilen kılıflarından birisine sahipseniz dikkat ermeniz gereken bir diğer nokta satın almış olduğunuz akıllı kılıfların üretim tarihi. Zira Apple ürünlerinden bazılarında sıkıntı olduğunu kabul ediyor ancak bu ürünleri belirli bir tarih aralığına göre değerlendirmeye sokuyor. Değişimden faydalanmak için satın almış olduğunuz akıllı kılıfın Ocak 2019 ila Ekim 2019 arasında üretilmiş olma şartı yeterli.

    2020’nin dikkat çekici dijital pazarlama trendleri

    Tiktok nedir, nasıl kullanılır?Konu dijital pazarlama olduğunda rekabette bir adım önde olmanın yolu trendleri takip etmek, doğru zamanda ve doğru şekilde uygulamaktan geçiyor. Haliyle her yeni yılın başında hayatımıza bu yıl içinde pazarlama dünyasında çok konuşulanacağını düşündüğümüz onlarca trendden bahsediliyor. Bazıları gerçekten söylendiği gibi hem tüketici hem markaların hayatında önemli yerler edinirken bazıları gelecek yıl hatırlanmıyor bile. Ben de bu yazımda 2020’de dijital pazarlama dünyası için kritik olacağını düşündüğüm trendleri bir araya getirmek istedim. Bazıları bir an önce plana alımlası gereken bazıları ise demini almış ve artık uygulama sırası gelmiş bu trendler sadece markalar dünyası için değil tüketici için de yeni dünyaya adapte olmak için farkındalık kazanabilmek adına kritik.

    Sesli aramalar artık göz ardı edilmeyecek noktaya geldi
    Sesli aramalar artık pazarlama dünyasının görmezden gelemeyeceği bir konu. Neden mi? Farklı araştırmalar 2022 yılına kadar sesle kontrol edilebilen akıllı hoparlörlerin dünyada ortalama nüfusunun yüzde 50’sinden fazla hanede kullanılmaya başlanacağını işaret ediyor. Giderek akıllanan sesle kontrol edilebilen bu cihazların robot formlarının da günlük hayatta yaygınlaşması kısa süre içerisinde gerçekleşecek. Bununla birlikte sesli asistan uygulamaları ve chatbot’lar zaten uzun süredir hayatımızda. Pek çok kişi için navigasyonu Siri ile kullanmak ya da banka işlemini chatbot ile yapmak son derece normal. Sesli asistanlar bunun ötesinde fiziksel olarak da etrafımızda yer almaya başladıkça daha da vazgeçilmez olacaklar. Bu nedenlerle içeriğinizi sesli aramalar için optimize etmek 2020’de dijital pazarlama stratejinizdeki önceliklerden biri olmalı. En basitinden markalar/şirketler sitelerini sesli aramaya nasıl uygun hale getirebilirim diye düşünmeye başlamalılar.

    Müşteriye doğrudan temasın yolu; mesajlaşma uygulamaları
    Mesajlaşma uygulamaları uzun zamandır hayatımızda. Ancak 2020’de artık markalar müşterileri ile iletişim kurmak için bu uygulamaları daha fazla kullanacaklar. Yani daha fazla marka ile Facebook Messenger ya da WhatsApp üzerinden konuşacağız. Şu an bile mesajlaşam uygulamalarının müşteri ile marka iletişimde çok yaygın kullanıldığını söylemek mümkün. Örneğin Facebook Messenger üzerinden her ay kullanıcılar ve firmalar arasında 10 milyar mesaj gönderiliyor. Mesajlaşma uygulamaları, dijital pazarlama stratejisine sadece kişiselleştirme açısından yaptığı katkıdan ötürü değil, müşterilerin doğrudan marka ile iletişim kurabilmesi açısından da çok önemli.

    Sosyal ticaret uçuşa geçiyor
    Sosyal medyanın dijital pazarlama stratejilerinde bir diğer önemli etkisi sosyal ticaret. Özellikle krizle birlikte artan işsizlik Türkiye’de sosyal ticaretin büyümesine son birkaç yılda çok ciddi katkı yapmış durumda. Sosyal medyadan ürün tavsiyesi veya değerlendirmesinin kullanıcılar üzerindeki etkisi zaten tartışılmaz. Birkaç senedir bu trendin rüzgarıyla bütçelerini influencer’lara yatıran markalar işin bir adım ötesini de görmek zorundalar. Yavaş yavaş çözülen güven sorunu ve sosyal ağların güvenilir ödeme çözümü sağlayıcılarla işbirliği yapması ile birlikte sosyal ticaret gelecek birkaç yıl içinde inanılmaz hacimlere ulaşacak. Burada markaların özellikle Instagram ticaretine ayrıca önem vermesinde fayda var.

    TikTok’un önlenemez yükselişi
    2019 TikTok’un patlama yaptığı yıl oldu açıkçası. TikTok etkisi öyle bir noktaya gelmiş durumdaki artık markalar TikTok’ta olup bitenlere kulak kabartmak, oradaki kitleyi anlamak ve dijital pazarlama stratejilerine bir şekilde TikTok’u da eklemek zorundalar. Tik Tok, We are Social verilerine göre Türkiye’de 52 milyon kullanıcı ile Facebook ve 39 milyon kullanıcı ile Instagram’ın ardından 38 milyon ile en çok kullanılan üçüncü platform. TikTok’un yükselişinin pek çok nedeni var. Facebook’un kullanıcı sayısında devam eden düşüş ve buradaki profilin alternatif bir mecra arayışı aslında bunun en önemli nedeni diyebiliriz. TikTok henüz markalar için iyi bir reklam kanalı olmasa da bana göre sahip olduğu potansiyel inanılmaz. Bunu gören ve buna göre harekete geçen marka sayısı da giderek artıyor. Adidas’ın geçtiğimiz günlerde bir Tik Tok fenomenini işe alması bunun en güzel örneği.

    Mobil push notification neden her zamankinden daha önemli?
    Uyanır uyanmaz bakmaya başlayıp gün boyu elimizden bırakmadığımız cep telefonları markaların tüketicilerle iletişim kurabileceği en iyi araçlar aynı zamanda. Bunun en iyi yolu ise push notificationlar yani anlık bildirimler. Mobil push notificationlar’ın yükselişi bu bağlamda 2020’de de devam edecek. Pratik ve etkili olmasıyla markaların müşterileriyle iletişime geçerken en sık tercih ettikleri kanallardan olan mobil push notificationların en önemli artısı kullanıcıların kişisel bilgilerine gerek olmadan uygulanabilmesi. Markaların doğru kampanya ile doğru müşteriye ulaşma noktasında çok fazla tercih ettiği push notification’lara artan ilgiyi şu rakamlar çok net gösteriyor aslında: Türkiye’de markalar 2018’de aylık ortalama 80-90 milyon arası anlık bildirim gönderimi yapmışken bu rakam 2019’da aylık ortalama 200 milyonun üzerine çıkmış durumda. Lokasyon bazlı push notification uygulamalarının 2020’de daha fazla yaygınlaşacağının da altını çizmem gerek.

    Her şeyin ‘mikro’su kıymetli hale geliyor
    Mikro mobilite, mikro influencer’lar, mikro segmentasyon.. Pazarlama tarafında daha odaklı ve daha fazla kişiselleştirilmiş iletişim yapmak tüketiciye daha iyi bir deneyim yaratmak adına en önemli strateji. Bunun pek çok yolu ve aracı var. Yapay zeka destekli mikrosegmentasyon teknolojileri doğru hedefleme konusunda en önemli trendlerden biri. Yapay zekanın bu taraftaki rolü marka tarafında daha fazla anlaşıldıkça 2020 ve sonrasında bu alana daha fazla yatırım gelecek. Bir diğer kanal mikro influencer’lar. Geçen senenin en önemli gündemlerinden mikro influencer’lar 2020’de de revaçta olacak. Çok geniş kitleye sahip ve yüksek bütçeler talep eden makro influencer’ların inandırıcılıklarını kaybetmeye başladığı şu dönemde pazarlama bütçeleri konusunda daha dikkatli olması gereken markalar için en iyi yol makul bütçe beklentili mikro influencer’lara yönelmek. Son olarak belki de 2020’nin en çok konuşulacak mevzusu mikro mobilite var. Mikro mobilite her ne kadar ulaşım tarafında bir trend gibi görülse de esas mevzu zamana karşı yarışan yeni nesil tüketicinin aslında yeni dünyaya bakışı. Markaların pazarlama stratejilerinde bu trendini de göz önünde bulundurarak strateji geliştirmelerinde fayda var.

    iPhone’da Silinen Fotoğraflar Nasıl Geri Getirilir?

          Akıllı telefon özelliklerinin ve kapasitelerinin arttığı günümüzde, yanlışlıkla dosya silme, jailbreak, cihaz çökmesi, vb. gibi nedenlerden dolayı dosyalar kaybedilebilir. Bu haftaki, ” iPhone’da Silinen Fotoğraflar Nasıl Geri Getirilir? ” konulu yazımda, iPhone’da silinen dosyaların geri getirilebilmesi için yapılması gerekenlerden bahsedeceğim. Açıklayacağım yöntemler iPhone 11 / XS / XR / X / 8 / 7 / 6s modellerinde dosya kurtarmaya yardımcı olabilir.

    iPhone’da Silinen Fotoğraflar Nasıl Geri Getirilebilir. Bu videoda anlattım.

    Son Silinenler Klasöründen Dosyaları Kurtarma

          iPhone’da resim ya da videolar silindiğinde başlangıçta kalıcı olarak kaybolmazlar. İlgili dosyalar son silinenler albümüne taşınır ve burada 30 gün boyunca saklanır. 30 gün içinde silinen fotoğraflar kolayca albüme geri alınabilir. Bu işlem için;

          1. Fotoğraflar Uygulaması > Albümler > Son Silinmiş albüm,

           2. Son Silinmiş albüm > Son silinen fotoğraflar içinden kurtarmak istenilen fotoğrafların seçimi,

          3. Kurtarmak istenilen fotoğrafların seçimi > sağ alt köşedeki kurtar,

          işlemleri ile son silinen video veya fotoğraflar kurtarılabilir.

    Silinen iPhone Dosyalarını Yedekten Kurtarma

          Silinen fotoğraf ve videolar son silinenler klasöründe de yoksa, dosyalar kalıcı olarak silinmiş demektir. Bu gibi durumda iPhone daha önce iTunes veya iCloud’a yedeklenmiş ise yedekten geri dönme işlemi yapılabilir.

    iTunes ile Yedekleme 

          iTunes yedekleme de iPhone bilgisayara direk bağlandığından çok sık yedekleme yapılmamış olabilir. Yine de eğer silinen içerik en son iTunes yedeği içerisinde varsa yedekten dönülebilir. iTunes ile yedeklenmiş dosyaları ön izlemenin bazı profesyonel uygulamalar kullanılmadığı sürece  basit bir yolu bulunmuyor.

    iCloud ile Yedekleme

          iCloud servisi kullanılmaya başlandığında Apple 5 GB alanı ücretsiz olarak sunuyor. Telefondaki yedeklenmek istenilen alanın boyutu daha fazla ise ek yedekleme alanı almak gerekiyor.

    Yedekten Geri Dönme

          Gerek iTunes ve gerekse de iCloud ile alınan yedeklerin geri dönme işleminde iPhone üzerindeki bütün içeriklerin silindiği ve yedekten yeniden yüklendiğini ifade etmekte yarar var. Yedekten dönüldüğünde yedek alınan zamana dönüldüğünden, yedekleme işleminden sonraki bütün içeriğin de silineceğini söylemem gerekiyor.

          Cihazı iCloud üzerinden geri yüklerken Apple kimliği ve şifre bilgilerinizin hazır olduğundan emin olmak gerekiyor. iCloud üzerinde geri yükleme yapılırken, kesintisiz ve bant genişliği iyi olan bir Wi -Fi internet ağının olması oldukça önemli.Aynı şekilde, iCloud üzerinden geri yükleme işlemi yapılırken, iPhone üzerindeki bilgilerinin silindiğini ve yedekten dönüldüğünde yedek alınan zamandaki duruma dönüldüğünü söylemem gerekiyor.

          iCloud üzerinden geri yükleme işlemi süresi kullanılan alanın boyutuna göre değişiklik gösterebilir.

          Bilgisayardaki yedeğin iPhone’a geri yüklenmesi işleminde cihaz üzerindeki bütün bilgilerin silinmiş olması gerekiyor.

          Sıfırlanmış cihaz bilgisayardaki iTunes ile iletişime geçtiğinde, yeni bir cihaz olarak tanınmakta ve yedekten geri yükle seçeneği sunulmaktadır. Geri yükleme seçildiğinde hangi tarihteki yedekten geri dönülmek istenildiği sorulmakta ve seçilen tarih için işlem başlatılmaktadır.

          Yedekten dönme işleminde iPhone’dan daha önce yedeklenen bütün bilgiler geri getiriliyor. Yedekleme işleminden sonra herhangi bir nedenle silinen dosyalara bu şekilde ulaşılabiliyor.

          Silinen dosyalara  ” Son silinmiş albüm” , iTunes veya iCloud ile yapılan yedekten dönme işlemleri ile de ulaşılamıyorsa, üçüncü parti dosya kurtarma uygulamaları ihtiyacınıza tam olarak cevap verebilir. Bu tür uygulamalar direk iPhone’a bağlanarak daha önce yedek alınmamış olsa bile dosya bazlı geri döndürme işlemi yapabiliyor. Bu uygulamaların ücretli olduğunu da söylemeliyim.

          3.parti iPhone dosya kurtarma uygulamalarına örnek olarak PhoneRescue ve drfone’ı verebilirim. Bu uygulamaların nasıl çalıştığı ve güvenliği konusunda internette ayrıntılı bilgi bulunuyor. Bu uygulamaları kullanmadan önce bilgi güvenliği konusundaki yorumları okumakta yarar var.

          Yazıda kullanılan imajlar Apple’ın destek sitesinden alınmıştır.

         Bu uygulamayı kullanmadan önce ürün hakkındaki yorumları okuyarak, olası sorunlar hakkında dikkatli olmakta yarar var.

          Twitter takip için @salihertugrul    Yotube videolarım için YouTube

    iPhone 13 yıl önce tüm dünyayı değiştirmek üzere tanıtıldı

    Bundan tam 13 yıl önce Steve Jobs, ilk iPhone’u Macworld San Francisco’da tanıttı. “Hepimiz için bilgisayar” mottosu ile tanıtılan ilk iPhone, tüm dünyada akıllı telefonların geleceğini değiştirdi. Bugün kullandığımız tüm akıllı telefonların üzerinde bir ilk iPhone imzası var. Peki ilk iPhone özellikleri nelerdi gelin yakından bakalım

    ilk iPhone özellikleri

    2007 yılında ilk defa kapasitif dokunmatik ekran kullanan Apple, o zaman için oldukça geniş bir ekran boyutu olan 3.5 inç’i tercih etmişti. Tamamen ekrandan oluşan iPhone, sadece bir tane fiziksel tuşa sahipti. Bu ekran, kullanıcılar için oldukça geniş bir kullanım alanı sunuyordu. O zamanlarda, telefonlar bu denli bir ekrana sahip değillerdi. Büyük ekranlı bir cihazı her yere götürebilmek, o cihazdan işlem yapabilmek oldukça çekiciydi.

    Bu iPhone, dokunmatik ekranının kaydırılması ile açılıyordu. Bu o zamanlarda için olağanüstü bir yenilikti ve insanların oldukça ilgisini çekiyordu. İlk iPhone 3G desteğine sahip değildi, herhangi bir uygulama marketine de sahip değildi. Ancak insanlar bu akıllı telefonu kullanarak büyük ekran ile her yerde fotoğraf çekebiliyor, video izleyebiliyorlardı. Ayrıca diledikleri yere binlerce şarkıyı yanlarına götürebiliyorlardı.

    O zamanlar için standart olan bir işlemci olan ve 412 MHz hızında çalışan tek çekirdekli ARM 11 işlemciden güç alan telefonun grafik işlemcisi ise PowerVR MBX’di. 128 MB eDRAM, 4/8 ve 16 GB dahili hafıza seçenekleri, LED flaş desteği olmayan 2 Megapiksel kamera gibi özelliklere sahip olan ürün, 8 saat konuşma süresi sunabiliyor, 24 saatte müzik dinletebiliyordu.

    Kısacası ilk iPhone, şu anda herkesin kullandığı akıllı telefonların ilk adımını atmıştı.

    Yılın en itibarlı teknoloji perakendecisi MediaMarkt seçildi

    MediaMarkt Türkiye, Marketing Türkiye Dergisi ve AKADAMETRE’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde Teknoloji Perakendecisi kategorisinde yılın en itibarlı markası ödülünün sahibi oldu. MediaMarkt’ın birinci olduğu ödül, 12 ilde bini aşkın kişiyle yapılan araştırma sonrası verildi.

    MediaMarkt Türkiye Operasyondan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi (COO) Hulusi Acar “Tüketicinin her anlamda pozitif bir deneyim yaşadığı marka “tercih edilen marka” haline gelecektir. Bu ödül de bizim yaptığımız çalışmaların tüketici nezdinde olumlu karşılandığının en önemli bir göstergesi. Bizi bu ödüle layık gören vatandaşlarımıza teşekkür ederim”

     

    Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt 2020 yılına ödülle başladı. Marketing Türkiye Dergisi ve Akadametre’nn ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” farklı kategorilerden sektörlerde yer alan en iyi markaları ödüllendirirken Teknoloji Perakendecisi kategorisinin birincilik ödülü MediaMarkt Türkiye’ye verildi. 12 ilde bini aşkın kişiyle gerçekleştirilen araştırma sonrası yılın en itibarlı teknoloji perakendecisi seçilen MediaMarkt’ın bu ödülü almasında ise Müşteri Deneyimi alanında yaptığı çalışmaların etkili olduğu varsayılıyor.

    Farklılaşmanın formülünün; kusursuz bir ihtiyaç analizi ve hizmeti kişiselleştirmeden geçtiğini belirten MediaMarkt Türkiye Operasyondan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi (COO) Hulusi Acar “Müşterilerin yaşadığı deneyimin ona özel olması ve alacağı servis veya hizmetin “tam da kendisine göre” olduğunu deneyimlemesi gerekiyor. Kişiye özel deneyim fırsatlarını önceden öngörerek yani tüketici beklentisine karşılık verecek alternatifler sunarak rakiplerinizden ayrışırsınız. Tüketici, yaşadığı olumlu olumsuz her tür deneyimi o markayla özdeşleştirir ve bir sonraki tutumunu da buna göre belirler. Dolayısıyla her anlamda pozitif bir deneyim yaşadığı bir marka; tüketici için “tercih edilen marka” haline gelecektir. Bu ödül de bizim yaptığımız çalışmaların tüketici nezdinde olumlu karşılandığının en önemli bir göstergesi. Bizi bu ödüle layık gören vatandaşlarımıza ve müşterilerimizin bizi tercih etmesi için canla başla çalışan tüm MediaMarkt çalışanlarına teşekkür ederim” dedi.

    Fiat Concept Centoventi CES 2020’de sergilendi

    Fiat, Tüketici Elektroniği Fuarı – CES 2020’de, yenilikçi ve modern elektrikli konsepti Fiat Concept Centoventi’yi sergiledi.

    Fiat, ABD- Las Vegas kentinde düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı – CES 2020’de, Concept Centoventi’yi sergiledi. Fiat Chrysler Automobiles’ın (FCA) elektrikli araç teknolojilerini, kişiselleştirilebilir çözümlerle beraber sunan, Red Dot tasarım ödüllü konsepti Centoventi, markanın elektrikli ulaşım vizyonunu yansıtırken; modüler yapısı ve teknolojik özellikleriyle de ziyaretçilerin dikkatini çekti.

    Adını İtalyancada ‘yüz yirmi’ anlamına gelen Centoventi kelimesinden alan konsept, kişiselleştirme konusunda sınırsız bir deneyim sunmaya hazırlanırken, markanın 120 yıllık geçmişinden gelen bilgi birikimi ve deneyimini de geleceğe taşıyor.

    CES 2020’de sergilenmesiyle, Kuzey Amerika pazarında ilk kez gösterilmiş olan Fiat Concept Centoventi, herhangi bir özelleiştirme kısıtı olmadan, tamamen kullanıcının zevkine ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştirebileceği şekilde üretilecek. Otomobilin, üretim sürecini basitleştirmek için sadece tek tip olarak ve tek renk ile üretilmesi planlanıyor. Son kullanıcı, ‘4U’ programını kullanarak 4 farklı tavan tipi, 4 farklı tampon, 4 farklı jant ve 4 farklı dış kaplama seçenekleriyle otomobili kişiselleştirebiliyor.

    “Her ayrıntıda kişiselleştirme”

    Concept Centoventi, Fiat’ın 500 modeliyle endüstriyel ve kültürel bir devrime yol açtığı 1950’lerde olduğu gibi elektrikli çözümlere geçiş sürecinde olan otomobil dünyasına, modülerlik konusunda devrim yaratacak tasarım özellikleriyle yeni bir yaklaşım getiriyor. Bagaj kapağına monte edilen modern ekranlı bir sosyal medya cihazına dönüşerek otomotivde bir başka kilometre taşına daha imza atıyor.

    Hayatınızı kolaylaştıracak ulaşım ve seyahat uygulamaları

    Nereye seyahat edeceğinize nasıl karar veriyorsunuz? Uçuşlarda ve konaklayacağınız yerlerde en iyi fiyatlara nasıl ulaşıyorsunuz? Seyahat ettiğiniz bir yeri keşfetmek için hangi mobil uygulamaları kullanıyorsunuz? En iyi seyahat uygulamaları tüm bu soruları cevaplıyor. Tavsiye ettiğim bu uygulamalarla bütçenizden tasarruf edebilir, ulaşmak istediğiniz noktaya trafiğe takılmadan rahatlıkla erişebilirsiniz.

    Mobil uygulamalar hayatınızı nasıl kolaylaştırabilir?

    Önce hayal kurun. Nereye gitmek istiyorsunuz? Sonra kendinize bir bütçe belirleyin, bir seyahat planı yapın ve harekete geçin! Seyahat uygulamalarından bazıları, zamanınızı nasıl geçireceğiniz konusunda öneriler, bilgiler, ipuçları ve uyarılarla sizi yolculuğunuz hakkında bilgilendirir. Navigasyon özelliği için kullandığımız uygulamalar ise rotanız boyunca yol üzerinde olan yerleri, nereden benzin alacağınızı ve para çekmek için hangi ATM’ye ulaşmanız gerektiğini gösterir. Ulaşım odaklı mobil uygulamalar ise 

     seyahat planınıza sadık kalmanızı sağlar ve uçuşlarınızı kaçırmamanız konusunda sizi uyarır,  bir sonraki seyahatiniz için nereye gideceğinizle ilgili seçeneklerinizi keşfetmenizi sağlar.

    Airbnb: Airbnb gezginleri oda, daire, ev ve kiralık diğer konaklama yerleri olan kişileri bir araya getirerek işe başladı. Site şimdi turlar, sınıflar, atölyeler ve restoran rezervasyonları da dahil olmak üzere gezginler için çok daha fazlasını sunuyor. İster uyuyabileceğiniz bir yer bulmak için, ister bir sonraki seyahatinizde ne yapacağınız konusunda ilham almak için Airbnb kullansanız da, nihayetinde konaklama için kullanılan bir platform. Özellikle süper ev sahipleri gerçekten size güzel bir konaklama deneyimi sunuyor. Seyahatlerimde Airbnb’yi sıkça kullanıyorum. Yaşamımı sadece küçük bir otel odasına sığdırmak benim için yorucu olabiliyor. Üstelik sitede son derece güzel, konforlu evler de var. Bonus olarak arkadaşlarınızı siteyi kullanmaya davet ettiğinizde indirim hakkı da kazanıyorsunuz. 

    Skyscanner: Ucuz uçak bileti için kullandığım bir platform. Sitede ayrıca otel rezervasyonu ve araç kiralama da yapılabiliyor. Özellikle uçak bileti konusunda oldukça uygun fiyatlar sunulan sitede, rezervasyon yapmak oldukça basit ve pratik. Özellikle yurtdışı uçuşlarda kullanabilirsiniz. 

    Google Maps: Android telefonlar ve tabletler için tasarlanan Google Haritalar uygulaması, 220 ülke ve kapsamlı haritalarla yapacağınız yolculuklarda size yardımcı oluyor. Uygulamada araba bisiklet ve yaya rotaları bulunuyor. Gitmek istediğiniz noktaya sesli GPS navigasyonu ile ulaşabiliyorsunuz. Son zamanlarda gözlemlediğim kadarıyla  toplu ulaşım konusunda da oldukça başarılı sonuçlar veriyor. Gitmek istediğiniz noktayı yazdığınızda en uygun ulaşım araçlarına yönlendirme yaparak, en kısa sürede varış noktasına ulaşmanıza yardımcı oluyor. Ayrıca restoranlar, müzeler ve gezilecek pek çok yer ile ilgili bilgileri bulabiliyorsunuz. Bu mekanların sokak görünümü ve iç mekan görüntülerine de ulaşabiliyorsunuz. 

    Yandex Navigasyon: İnternet olmasa da kullanabildiğiniz bir navigasyon hizmeti. canlı trafik bilgisi ve alternatif rota hizmetleri ile öne çıkıyor. 

    Kullanıcı yorumları ile trafik durumunu takip edebiliyorsunuz. Özellikle trafik kazaları konusunda güncel bilgiler veriyor. Ancak sıkça yan yollara yönlendirme yapıyor ve bu yolların yoğunlaşmasına neden oluyor. Ayrıca verilen alternatif rotalara dikkat etmekte fayda var. Şehir dışında veya dağlık alanlarda güvenlik riski oluşturabilirsiniz. O yüzden navigasyon kullanırken ana yolları tercih etmenizi öneririm.

    Bitaksi: İstanbul’da ulaşımın vazgeçilmezi haline gelen Bitaksi uygulaması ile taksi şoförleri ve yolcular kolaylıkla birbirini bulabiliyor. Bu tür uygulamalar yaygınlaşmadan önce taksi şoförleri kilometrelerce yol kat ederek yolcu arıyor, yolcular ise dakikalarca bulunduğu noktadan taksi geçmesini bekliyordu. Şimdi neyse ki hangi taksinin ne kadar uzağınızda olduğunu görebiliyor, bekleme süresine göre taksi çağırabiliyorsunuz. 

    Martı: İstanbul içinde kullanılmaya başlanılan elektrikli scooter Martı, özellikle gençler tarafından büyük ilgiyle karşılandı. Uygulama üzerinden çalışan sisteme kayıt olup, kredi kartınızla ödeme yaparak Martı’yı kullanabiliyorsunuz. Trafiğe takılmadan, açıkhava keyfini sürmek isteyenler için pratik bir çözüm. Üstelik oldukça da eğlenceli görünüyor. Ancak fiyatları taksi fiyatlarıyla yarışır durumda. 

    Scotty: Scotty, trafiğe takılmadan motosikletle yolculuk yapabileceğiniz bir hizmet sunuyor. Uzman eğitmenler tarafından seçilmiş motosiklet kullanıcıları ile yetişmemiz gereken uçak veya önemli bir toplantıya vaktinde ulaşabilirsiniz. Uygulama sadece yolcu taşıma da yapmıyor. Dilerseniz  yemek siparişi verebilir ya da şehir içi paket gönderimi yapabilirsiniz. 

    Mobiett: İstanbul’da toplu ulaşım kullanıyorsanız mutlaka telefonunuza indirmeniz gereken bir uygulama. Toplu ulaşım tercih etmeseniz de uygulama üzerinden İspark’ları görebiliyor, doluluk oranları konusunda bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Uygulama, gideceğiniz yere nasıl ulaşacağınız konusunda da yardımcı oluyor. “Nasıl giderim?” bölümüne gireceğiniz hedef rota bilgisi ile hangi araca binmeniz ve hangi durakta inmemiz gerektiğini görebilirsiniz. 

    MOOV by Garenta:  Uygulama üzerinden size en yakın aracı seçerek, dakikalık kiralama yapabiliyorsunuz. Bu sayede kullanmadığınız süre zarfında kiralama bedeli ödemiyorsunuz. Normal şartlarda araç kiralama günlük yapılabiliyor. Ancak çoğunlukla gün içerisinde araç kullanmayanlar için bu durum pek cazip görünmüyor. Uygulama şu anda hizmet bölgesi içerisinde çalışıyor. Filodaki araç sayısı arttığında çok daha kullanışlı bir uygulama olacağa benziyor. 

    Yolcu 360: Binlerce araç arasından sizin için en uygun olanı kiralayabilirsiniz. Ayrıca uygulama 9 taksit imkanı da sunuyor. Uygulama üzerinden günlük ve aylık araç kiralayabiliyorsunuz. 

     

    MediaMarkt 2019’da en çok satılan ürünleri açıkladı

    MediaMarkt, 2019 yılında Türkiye’de en çok satılan ürünleri açıkladı. Verilere göre Türkiye’deki tüketiciler en çok akıllı telefonları tercih ederken; fotoğraf özelliği belirleyici oldu.

    Televizyon kategorisinde ise tüketicilerin tercihi büyük ekranlar olurken; oyun tutkunları yeni modelleri bekledi.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı ve aynı zamanda Türkiye’nin de en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, 2019 yılında en çok satılan ürünleri ve tüketici tercihlerine yönelik verilerini açıkladı.

     

    İyi fotoğraf çeken güçlü telefonlar tüketicinin dikkatini çekiyor

    Tüm veriler incelendiğinde en çok büyüyen kategorinin, yine cep telefonu kategorisi olduğu açıklandı. Bu cihazlar arasında ön plana çıkanlar ise güçlü ve iyi fotoğraf çeken cihazlar olduğu belirtildi.

     

    Büyük ekranlı televizyonlar tercih sebebi

    Akıllı telefonlarda en ön plana çıkan ürünler, tüketicilerin görüntüye verdiği önemin önemli bir göstergesi olurken televizyonlarda da buna benzer veriler elde edildi. Buna göre TV’lerde UHD (Ultra High Definition) ve büyük ekranlı olanlar daha popüler hale geldi.

     

    Tüketiciler müziklerini her yere taşımak istemiş

    Teknolojiseverlerin 2019 yılında yaptığı alışverişlere bakıldığında göze çarpan başka bir detay ise taşınabilir ses sistemlerinin satış miktarı. Listelerin en çok satılan 10 ürünlerine bakıldığında taşınabilir sistemler her ne kadar HIFI’ların gerisinde kalsa dahi kategori tümüyle incelendiğinde taşınabilir ses sistemlerinin daha fazla satıldığı görülüyor. Televizyonlar ile entegre olarak da kullanılan HIFI sistemlerin satışlarında TV satışları önemli bir faktör olsa dahi taşınabilir sistemlerin bu denli fazla satması, tüketicilerin müziklerini istedikleri yere götürmek istediklerinin en büyük örneklerinden biri olarak gösteriliyor.

    Aksiyon kameralarının yükselişi

    Fotoğraf ve kameralarda ise en çok tercih edilen ürünlerin DSLR makineler olduğu açıklandı. Dikkat çeken ise aksiyon kameralarının da en çok satanlar listesine girmesi.

     

    Küçük ev aletlerinin lideri ütüler

    Her evin ihtiyacı küçük ev aletleri kategorisinin en çok satan ürünleri ütüler oldu. Bu listede ilk sırayı alan ütüler ise genellikle buharlı modeller. Listenin devamında tüy alma cihazları da yer aldı.

    Önemli kampanya dönemleri sonrasında satış verilerini açıklayan MediaMarkt, Türkiye’nin alışveriş tercihleri hakkında toplumu bilgilendirmeyi hedefliyor.

    Huawei P40 yanında sürprizi ile gelecek

    Huawei, Mate ailesini yeni bir model ile genişletmek için yeni bir başvuruda bulundu. Akıllı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar ve tabletlerden oluşan aileye kulaklık katılacak. Huawei MatePod, Huawei P40 ile birlikte karşımıza çıkacak.

    Huawei P40 sürprizi ile gelecek: Huawei MatePod

    Kablosuz kulaklıkların popülerliği her geçen gün artıyor. Son olarak Huawei’nin 6 Ocak 2020’de Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi’ne ve İngiltere’deki IPO’ya yeni bir isim patenti için başvurduğu ortaya çıktı.

    MatePod isim başvurusunda ürünün sınıfının kulaklık olduğu belirtiliyor.

    Şirket son olarak MatePad isimli tablet ile karşımıza çıkmıştı. Kulaklık tarafında ise FreeBuds ismi kullanılıyordu. Şimdi ise gözler MatePod ismine çevrildi.

    Ancak, konuyla ilgili şirket cephesinden yapılmış resmi bir açıklama bulunmuyor.

    Huawei geçen yıl P30 amiral gemisi ailesi ile FreeLace ve FreeBuds Lite kablosuz kulaklık modellerini tanıtmıştı. Şimdi yeni kulaklık modeli için de P40 ailesinin lansmanı işaret ediliyor.

    Mart ayında düzenlenecek Huawei P40 tanıtımı aynı zamanda Huawei MatePod kablosuz kulaklık modeline de ev sahipliği edebilir.

    Huawei P40 ve P40 Pro modelleri gücünü Kirin 990’dan alacak. Huawei P40 serisinin 128 GB / 256 GB depolama seçeneklerinin yanı sıra 8 GB ve 12 GB RAM ile gelmesi bekleniyor.

    WhatsApp bu yeniliklerle çok konuşulacak!

    Bu yıl beklenen yeni WhatsApp özellikleri arasında ön plana çıkanlar ise karanlı mod desteği, görsel doğrulama ve kendini imha eden mesajlar…

    Facebook’un sahibi olduğu dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma platformu WhatsApp’a 2020 yılı içerisinde yeni özellikler gelecek. Uzun bir süredir test edilen yeni özelliklerin yıl içerisinde kademeli olarak kullanıcılar ile buluşturulması hedefleniyor. Yeni WhatsApp özellikleri arasında ön plana çıkanlar ise karanlı mod desteği, görsel doğrulama ve kendini imha eden mesajlar. Yeni özelliklerin beta testlerinin bitmek üzere olduğu ve kısa bir sürede kullanılabileceği belirtiliyor.

    WhatsApp karanlık mod

    Kullanıcılar tarafından en çok beklenen yeni WhatsApp özellikler arasında hiç şüphesiz karanlık mod desteği bulunuyor. Yapılan açıklamalara göre tam bir karanlık mod deneyimi olmasa da uygulamanın arayüzünün tonlarını daha koyu bir hale getirebileceğiz.

    Görsel doğrulama

    İnternette sahte haberlerin yaygınlaşması nedeniyle kullanıcıların aldığı bilgileri doğrulaması için yeni bir özellik eklenecek. Ters arama özelliği sayesinde alınan görseller Google’da aratılabilecek ve bu sayede görselin ne kadar doğru olduğu belirlenebilecek.

    Kendini imha eden mesajlar

    WhatsApp’a gelmesi beklenen özellikler arasında en çok konuşulanı kendini silebilen mesajlar. 2020’de sunulacak özellik sayesinde gönderdiğiniz mesajın belli bir süre sonra otomatik olarak silinmesini sağlayabileceksiniz.

    Yeni WhatsApp özellikleri yanı sıra uygulamaya reklam ekleneceği de sızan bilgiler arasında.