Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunF1 Manager 2023 inceleme

    F1 Manager 2023 inceleme

    Hayatınızda hiç Formula 1 takımını yönetmeyi istediniz mi? Böyle bir hayali olanlar için geçen yıl piyasaya çıkan F1 Manager’in yeni sürümü F1 Manager 2023 karşımızda.

    Giriş cümlesinde ufak bir espri olarak bahsettiğim bu konu, aslında tycoon / menajerlik oyunları arasında belki de en karmaşık ve zor olanı da ortaya çıkartıyor. Hatta Formula 1 sporunun ne kadar zor, meşakkatli ve çok fazla unsurun dengede tutulması gereken bir spor olduğunu da gözler önüne seriyor.

    Oyun başında bile türlü türlü ayarı anlamaya çalıştığımız, kurallara uymaya, geliştirme ve ar-ge konularını zaman etapları ile yakalamaya çalıştığımız, geliştirdiğimiz her aşama ile sponsorlara sözler verdiğimiz bir serüvene “oyun” diyerek eğlenmeye de çalışıyoruz. Rekabetin en saf halini deneyimlememizi sağlayan F1 Manager 2023’e cidden bir teşekkür etmemiz lazım diye düşünüyorum.

    Geçen yılın aksine F1 Manager 2023 biraz daha derlenip toparlanmış bir halde karşımızda duruyor.

    Formula 1 klasmanı içinde yer alan 10 takımdan 1 tanesini seçerek kariyerinize başladığınız bir deneyim olan F1 Manager 2023 size bir takımın nasıl yönetilmesi gerektiğini resmen tutorial bölümleri ile anlatıyor. İşlerin nasıl döndüğünü anlamanın ötesinde bir anda kendinizi takımı yönetirken, kararlar alırken buluyorsunuz. Başarılı olduğunuz ölçüde farklı takımlara transfer olabilme şansınız da var.

    Bu yıl yeni gelen özellikler arasında 2023 sezonunda geride kalan her yarışa dair senaryo modları ile farklı deneyimlerin ortaya çıkabilmesi. Yarış Anı modunda size gerçek sıralamalar ile yarışma ve görevi tamamlama üzerine bir kurgu verilirken alternatif olarak beklentileri kırarak ortaya yeni sonuçlar çıkarmanız gereken bir alternatif zaman modülü de bulunuyor. Hayalinizdeki sonuçları almak için güzel bir deneme alanı.

    Özel senaryoların bazıları Deluxe Edition alanlara, bazıları da ön sipariş yapanlara özel olarak sunuluyor. Her bir senaryo da cidden bilindik kariyer anlayışının dışında en güzel an mantalitesinde denemeler.

    Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da benzer bir arayüz ile yenilikler oyunculara sunuluyor. Ben oyunun kendi arayüzünü çok beğenmiş fakat biraz karışık bulmuştum. Ekranın her tarafında bir detay olması, okuyacak kadar dikkatinizin olması vs derken alışana kadar biraz yorucu oluyordu. Bu sene biraz daha idmanlıyız elbette.

    Bu yıl önemli değişimlerden biri Pit ekibi tarafında kendini buluyor. Pit ekibini geliştirebildiğiniz (pilotları ve diğer personeli de yarıştıkça geliştirebildiğiniz) bir denklem masada var. Pit ekibi için görev atayarak çalışma yapmalarını sağlayabiliyorsunuz. Neye odaklanmaları gerektiğini, neyi daha hızlı ve iyi yapmaları açısından kendilerine gelişim programı çıkartmalarına karar veriyorsunuz.

    Arabanız ne kadar hızlı giderse gitsin, parçaları ne kadar iyi dizayn ederseniz edin, pilotunuz ne kadar ateş gibi yanarsa yansın pit ekibiniz o lastiği söküp takarken sıkıntı yaşarsa (Sevgiler Ferrari pit ekibi, nerede o sol arka lastik?) akan saniyelerin geri dönüşü olmuyor. Komik bir anı olarak tutorial bölümünde geçen ilk yarışta Sainz’ı pite soktum ve sol ön lastiği pit ekibim sökemedi… oradan kaybettiğim zamanı da telafi edemedim öylece kayıp gitti yarış elimizden. Oluyor böyle şeyler.

    Artık yarış içinde pilotlara aracı daha agresif kullanmalarının haricinde karakteristik olarak geçiş saldırganlığı, savunma tavrı gibi konularda direktif verebiliyorsunuz. Pilotların gelişebilen karakterler olduğunu, morallerinin yarış içi ve yarış dışı denklemi değiştirdiğinden de bahsetmemiz lazım. Aracın parçalarına olan güvenme yüzdesi, iyi ve başarılı ayarlar ile pilotun moralini etkiliyor. Kendine güvenen pilotlar aracı daha iyi kullanıp daha riskli hareketleri başarıyorlar ve daha da moralleri yükseliyor. Başarısızlıkla sonuçlanan mevzularda da hızla düşüyorlar ve bazen yarıştan da kafa olarak kopabiliyorlar.

    Tasarım kısmı oyunun en sevdiğim yanlarından biriydi geçen yıl. İnce ayarlarla deli gibi uğraşıp en iyi parçaları üretmeye çalışıyorduk. Bu yıl o kısım biraz daha zorlaşacak bir etkene merhaba diyor. Ağırlık. Daha hafif ama dayanıksız parçalar mı yoksa daha ağır daha dayanıklı ama pahalı üretim kalitesi mi? Artık bunlara cebinizdeki paraya göre karar vermeniz olası. Oyunda o kadar çok detay var ki, buraya gelene kadar başka konularda o parayı harcamış olmanız bile olası diyebilirim.

    Geçen yılın aksine yeni olarak yarış haftalarına dahil olan en harika şey Sprint serileri diyebilirim. Uzun yarışların tadı başka. Lastik stratejileri, yarışı nerede kırmayı hedeflediğinizi düşündüğünüz planlar dahil 50 tur üzeri her yarış kendi içinde büyük mücadele.

    Sprint ise daha çılgın, daha deli bir yarış metodu. Her şeyi daha kısa zaman için maksimum fayda olarak düşünmeniz gereken, en fazla faydalı alabileceğiniz her kapıyı çalmanız istenen bir durum. Klasik yarış tadından çok daha fazlası diyebiliriz.

    Tüm bu aksiyonları güzel kılan oyunun grafikleri bu yıl geçen yıla biraz daha iyi duruyor. Televizyon başında F1 izler gibi sunulan kamera açıları ile an be an tüm aksiyonu yaşamanız olası. Kask içi kamerasına kadar sunulan tüm açılar aşırı keyifli deneyim sağlıyor.

    Bu deneyimle birlikte geçen yıla oranla pilotlar daha gerçekçi araç kullanıyor. Virajlarda geçişler, araçların birbirinin yanına gelmesi, pilotların karakter özellikleri ve aldıkları direktiflere göre riskli sürüş metotları kazalara davetiye çıkıp çıkmadığına karar veriyor. Oyun içinde yarışın tüm heyecanını hissedebiliyorsunuz. Bu anlara dair radyo konuşmaları, pilotların tepkileri sesli olarak çok güzel bir uyum sağlıyor.

    Oyunun tüm arayüzü ve metinlerinin Türkçe olduğunu da hatırlatmak isterim.

    Formula 1 meraklısı biriyseniz çoktan almış ve oynuyor olmanız çok olası. F1 Manager 2023 gerçekten aşırı keyifli bir yapım olarak kütüphanede yer bulmayı hak ediyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN