Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürArtırılmış gerçeklikle yeni bir dünya: Audi activesphere

    Artırılmış gerçeklikle yeni bir dünya: Audi activesphere

    Audi, küre konsept model serisinin dördüncüsü olan ve serinin doruk noktasını işaret eden Audi activesphere konsepti tanıttı. Marka 2021’de tanıtıttığı Audi skysphere roadster, Nisan 2022’deki Audi grandsphere sedan ve Audi urbansphere konseptlerinin ardından, şimdi de çok yönlü gövde tasarımına sahip dört kapılı crossover coupé modelini sunuyor.

    4,98 metre uzunluğundaki otomobil, yerden yüksekliğini ve arazi yeteneğini gösteren 22 inçlik büyük tekerlekleri ile lüks sınıf bir spor otomobilden daha fazlası olduğunu gösteriyor.

    Activesphere’in Sportback arka kısmı, bir düğmeye yardımıyla açık bir kargo alanına (“active back”) dönüşebiliyor. Bu sayede e-bisikletler veya su ve kış sporları ekipmanlarını taşımak için imkan sunuyor.

    Zıtlıkların bir sentezde bireştiği Audi activesphere, hem yolda hem de arazide eşit derecede ustalık sağlayan bir tahrik sistemi ve süspansiyon ile çok yönlülükte standartların üzerinde olduğunu kanıtlıyor. Direksiyon simidi ve pedallar, sürücünün otomobili aktif olarak kontrol etmesini sağlarken, aynı zamanda yolda daha rahat zaman geçirmek için otonom sürüş sunuyor. Klasik orantıları ve çizgileriyle dinamik ve zarif bir coupé görünümüne sahip model yalnızca birkaç saniye içinde birinci sınıf bir pickupa dönüşebiliyor.

    Activesphere, Malibu’daki Audi Design Studio’daki bir Audi Sportback’in zarafetini, bir SUV’un pratikliğini ve gerçek offroad yeteneklerini birleştiren yeni bir crossover olarak tasarlandı.

    Audi activesphere, 600 km’nin üzerinde menzili ve 800 volt teknolojisi sayesindeki son derece hızlı şarj süreleriyle, elektrikli araçların sürdürülebilirliğini, dinamiklerini ve uzun mesafe kabiliyetini bir araya getiriyor.

    Yüksek teknolojili Artırılmış Gerçeklik gözlükleri, gerçek ortamın ve rotanın bir görünümünü sunarken, aynı anda 3D içeriği ve etkileşimli öğeleri görüntülüyor, sürücüler ve yolcular için ayrı ayrı yapılandırılabiliyor. Bu, sürüş durumu ve navigasyon gibi sürüşle ilgili bilgilerin sürücü tarafından görüntülenebileceği anlamına geliyor. İç kısımda kontrol panelleri ve diğer sanal ekranlar, çıplak gözle görülemeyecek şekilde gizli ve minimalist bir tasarımda. Araç içindeki yolcular kontrol panelleri ve sanal ekranlar gibi dokunmaya duyarlı alanları çıplak gözle göremiyorlar ancak, Artırılmış Gerçeklik-AR optiği ve kulaklıkları sayesinde, bu alanlara dokunduklarında gerçek zamanlı olarak tepki alabiliyor ve işlevlerini yapıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN