Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Fotoğraf/KameraYeni full frame aynasızlar sektöre hareket getirdi

    Yeni full frame aynasızlar sektöre hareket getirdi

    Yıl içinde piyasaya sürülen yeni full frame aynasız fotoğraf makineleri sektöre önemli bir hareket getirdi.

    Fotoğraf açısından baktığımızda 2018 yılı oldukça hareketli geçti. Bu hareketin en önemli sebebi ise Canon ve Nikon gibi sektörün köklü iki firmasının sonunda full frame aynasız fotoğraf makinesi üretmeye karar vermesi oldu. Aynasız yani küçük bir gövdede prizma sistemi olmadan gerçek zamanlı görüntü aktarma ve objektif değiştirebilme özelliği olan bu fotoğraf makinesi kategorisi uzun yıllardır hayatımızda. Ancak son aylarda bu alanda önemli gelişmeler yaşandı.

    Önce Nikon Z 6 ve Z7 isimli yeni serisini, ardından Canon EOS R isimli aynasız modelini duyurdu. Bu modellerin en önemli özelliği full frame yani tam boyutlu bir sensöre sahip olmalarıydı. Bugüne kadar bu iki markanın da aynasız modelleri vardı. Ancak bunların tamamı fokal çarpanlı olarak tabir edilen APS-C boyutunda sensör kullanan modellerdi. Sektörde ise Sony öncülüğünde bir full frame aynasız trendi olduğundan bu iki markadan da bu tarz bir beklenti vardı.

    Yeni full frame aynasızlar sektöre hareket getirdi

    Bu üç yeni modelle beraber sektörde önemli bir hareketlilik oldu. Zira özellikle profesyonel video alanında birçok kullanıcı Canon ve Nikon’dan bu tarz bir adım bekliyordu. Her ne kadar bu yeni modellerin geliştirilmesi gereken birçok özelliği olsa da uzun zamandır Sony’nin adeta tek başına at koşturduğu bu alanda yeni rakiplerin olması pazara hareket getirdi.

    Bu hareketin ilk etkisi Japonya’daki aynasız pazarında oldu. Her üç markanın da anavatanı olan Japonya’daki full frame aynasız pazarında Sony satışları yüzde 99.5’ten yüzde 67’ye düşerken, Canon’un yüzde 8.1 olan satışları yüzde 22.1’e, Nikon’un yüzde 7.6 olan satışları ise yüzde 10.4’e yükseldi. Yani Sony ciddi bir pazar payı kaybederken, Canon ve Nikon pazar paylarını artırdı. Elbette satış paylarının artması bu modellerin Sony’den daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. Ancak sektörde taşların yerinden oynamaya başladığını da söyleyebiliriz.

    Öte yandan bu değişimin 2019 yılında da devam edeceğini öngörmek de mümkün. Zira her iki markanın da bu alanda yatırım ve atılımları devam edecek. Hatta Canon cephesinden yeni bir EOS R modelinin sinyalleri gelmeye başladı bile. Yani sektörün en önemli iki devi bu alana yatırımlarını artıracaklar.

    Full frame aynasızlar şimdilik pahalı!

    Şimdilik teknolojileri gereği pahalı ürünler olan full frame aynasız fotoğraf makineleri profesyonel ya da bütçesi yüksek amatör kullanıcıların erişebileceği modeller. Canon EOS R’ın sadece gövde fiyatının ülkemizde 15 bin TL’den başladığını, Nikon Z 7’nin ise obektifi ile beraber 24 bin TL’den başlayan fiyatlarla satıldığını söylersem fiyatlar konusunda fikir sahibi olursunuz.

    Elbette bu adımlar full frame aynasızların uzun vadede fiyatlarının düşmesine ve yaygınlaşmasına neden olacak. İlk dijital SLR piyasaya sürüldüğünde yaşanan sürecin bir benzeri şimdi de aynasızlar için yaşanıyor. Bu da önümüzdeki yıllarda giriş seviyesi full frame aynasız modellerin ulaşılabilir fiyatlarda satılmasına yol açacak gibi görünüyor.

    Işığınız bol olsun…

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN