Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 993

    Zoom uçtan uca şifreleme için tarih verdi

    Şifreleme sistemini güncellemek için çalışan tümleşik iletişim platformu, E2EE özelliğinin ücretsiz kullanıcılara da sunulacağını açıkladı ve tasarımdaki güncellemeleri paylaştı.

    Güvenlik ve gizlilik konusundaki çalışmaları hız kesmeyen tümleşik iletişim platformu Zoom, uçtan uca şifrelemeye geçmek için önemli bir adım daha attı. Şifreleme tasarımındaki güncellemeyle ilgili açıklamada, tüm kullanıcılara E2EE sunabilmenin mümkün olmasını sağlayacak yeni teknolojiler keşfedildiğine de yer verildi. Platform yeni tasarımı GitHub’da yayımlarken, tüm kullanıcıların meşru gizlilik ve güvenlik hakkını dengeleyen bir yol haritası oluşturduğunu belirtti. Böylece, E2EE, ücretli ve ücretsiz olarak Zoom kullanan herkese gelişmiş bir eklenti olarak sunulurken, platformdaki olumsuz durumlara karşı önlem alınabilecek.

    Uçtan uca şifreleme kullanmak isteyen tüm Temel/Ücretsiz Zoom kullanıcılarından tek seferlik kimlik doğrulama işlemi gerçekleştirmesi istenecek. Bunun için önde gelen birçok teknoloji şirketinin yaygın olarak uyguladığı, kullanıcının cep telefonuna SMS gönderilmesi gibi bir işlem yapılması yeterli olacak.

    Temmuz ayında erken beta süreci başlıyor

    Zoom, açıklamasında uçtan uca şifreleme ile ilgili ek bilgiler de paylaştı. Buna göre E2EE özelliği Temmuz ayından itibaren erken beta sürecine girecek.

    E2EE, geleneksel PTSN telefon hatlarından ya da SIP/H.233 donanımsal konferans odası sistemlerinden görüşmelere katılım gibi bazı görüşme işlevlerini kısıtladığı için, isteğe bağlı bir özellik olarak sunulacak.

    Intel Lakefield işlemci ailesi duyuruldu

    Intel, yeni ve iddialı Lakefield işlemci ailesi ile hibrit tasarım dönemini başlattı…

    Son dönemde AMD karşısında bir hayli zorlanan ve yüksek performans isteyen bilgisayarlara gereken hızı veremediği eleştirilerine maruz kalan Intel, Lakefield işlemci ailesi ile hibrit tasarım dönemini başlattı. Uzun süredir hakkında yapılan sızıntılarla bilgi sahibi olduğumuz Lakefield işlemci ailesinin tüm özellikleri detaylı olarak açıklanmış oldu.
    ARM tarafından geliştirilen big.LITTLE stratejisine benzer bir şekilde üretilen Lakefield yongaları küçük zar alanları ile dikkat çekiyor. Ek olarak Intel Lakefield’te Foveros 3D yöntemi ile hibrit işlemci mimarisini görüyoruz.

    Intel Lakefield işlemci ailesi ile hibrit dönemine geçiş…

    Lakefield’da Foveros paketleme yöntemi ile sistem belleğinde 3 boyutlu dizilim ve 2 ayrı işlemci mimarisinin de önü açılıyor. Bu sayede Lakefield’a 12x12x1 mm boyutlarında işlemci ve bellek bileşenleri sığdırılmış durumda. Bu durum ayrıca bellek ihtiyacını gidererek daha fazla alan kazanılmasını sağlıyor.

    Intel tarafından yapılan açıklamaya göre Y serisi işlemci ailesine göre yonga alanında yüzde 57 yer kazanımına ek olarak anakartlar da yüzde 47 küçülmüş durumda. Bunun en önemli sonuçlarından biri olarak OEM’lere esnek tasarım ve daha uzun batarya ömrü kazandırılıyor. Düşük güç tüketimli Tremont çekirdeklerinin 4’ü ve Sunny Cove çekirdeklerinden 1’inin oluşturduğu Lakefield işlemcileri bu sayede önceki nesil Y serisine göre boş urumda yüzde 91’e yakın tasarruf sağlama iddiası taşıyor.

    Last of Us Part 2 incelemelerde “bir başyapıt” şeklinde yorumlandı

    0

    Oyun siteleri tarafından yapılan incelemelerde Last of Us Part 2, inanması güç bir şekilde yüzde 96 oyun skoru almayı başardı. İşte detaylar…

    Bugün çıkan Last of Us Part 2 için yapılan incelemelerde yapılan yorumlara göre oyun severleri muazzam bir oyun bekliyor.

    Uzun süredir beklenen oyun için yapılan birçok incelemede oyun severleri neredeyse bir başyapıtın beklediği ortaya çıkıyor.

    Son günlerde Sony PS5 için yoğun bir mesai harcarken PS4 tarafında oyun heyecanı artarak devam ediyor. Çıkmasına sadece birkaç saat kalan yapımın inceleme puanları da gelmeye devam ediyor.

    Metacritic.com tarafından paylaşılan haberde son tespit edilenlere göre 80’e yakın site tarafından oyunun incelemesi yapıldı. Neredeyse tüm incelemelerde de oyunun muazzam olduğu sonucu ortaya çıkarken tüm bu değerlendirmeler oyun severlerin beklentisini üst seviyeye çıkarmış durumda.

    Last of Us Part 2 oyun skorları heyecanı artırdı

    Oyun siteleri tarafından yapılan incelemelerde yapım, yüzde 96 oyun skoru almayı başardı. Yapılan yorumlarda ise “Karanlık atmosferi, duygusal ve sağlam senaryosu, harika karakter gelişimi ile bir başyapıt” değerlendirmeleri dikkat çekti. Öte yandan oyunun olumsu yönleri olarak değerlendirilen çok fazla içerik ve keşfedilecek bölgesi olması da oyunun ne kadar dolu bir yapım olduğunu gözler önüne seriyor.

    Haberin devamında oyuna dair yayınlanan Türkçe fragmanı izleyebilirsiniz. İyi seyirler…

    Android telefonlarda 4 GB video kaydı sınırlaması kalktı

    Android telefonlarda uygulanan 4 GB video kaydı sınırlandırması Android 11 ile birlikte geride kalıyor. Uzun süredir beklenen özellik, 4K videoların yaygınlaşması ile birlikte kalkmış oldu.

    Google, mobil işletim sisteminin sonraki sürümünde birçok yeni özellik getirmeye hazırlanırken cihazların gelişmesi ile birlikte kullanılabilirliği kalmayan bazı kısıtlamaları da rafa kaldırıyor. Bunlardan biri de kullanıcılar tarafından uzun süredir talep edilen video kaydı sınırlandırması.
    Şu ana kadar Android telefonlarda kayıt, 4 GB sınırına geldiği zaman kayıt otomatik olarak durduruluyordu. Android 11 beta sürümü ile birlikte artık 4 GB üzerinde video kaydı yapmak mümkün olacak.

    Android 11 ile kayıt sınırlaması kalkıyor

    Akıllı telefonların gelişmesi ve üst düzey özellikleri sunması ile birlikte geçmiş yıllarda hayal dahi edilemeyen durumlar gerçek oluyor. 4K çözünürlükte kayıt yapan akıllı telefon sayısının artması ile birlikte geçmişte hayal gibi gelen video boyutlarında kayıt yapılabiliyor. Saniyede 30 kare hızda 4K çözünürlükte video çekildiğinde sadece 15 dakika gibi bir sürede 4 GB video boyutuna ulaşılabiliyor.

    Video boyutlarının artmasıyla uzun süredir kullanıcıları kısıtlayan 4 GB sınırı nedeniyle bir hayli şikayet geliyordu. Şikayetleri dinleyen Google Android 11 sürümü ile birlikte bu sınırlamayı ortadan kaldırmış oldu.

    Süper bilgisayarlar, kripto para madenciliği saldırılarına hedef oldu

    Avrupa genelindeki COVID-19 araştırmalarında kullanılan çeşitli süper bilgisayarlar, kripto para madenciliği saldırılarının hedefi oldu…

    Avrupa genelindeki COVID-19 araştırmalarında kullanılan çeşitli süper bilgisayarlar, kripto para madenciliği saldırılarının hedefi oldu. Siber güvenlik kuruluşu ESET’in ulaştığı bilgilere göre İngiltere, Almanya ve İsviçre’deki süper bilgisayarlara yönelen siber saldırganlar, Monero madenciliği yapmış.

    İngiltere’nin Ulusal Süper Bilgisayar Hizmeti ARCHER, oturum açma bilgilerinin kullanılmasının ardından, sistemine erişimi durduran ilk kuruluş oldu. Olayla ilgili araştırma devam ediyor ancak kuruluşun web sitesindeki bildirime göre, tüm mevcut Secure Shell (SSH) anahtarları ve ARCHER parolaları yeniden yazılacak ve eskileri artık geçerli olmayacak. Merkez şu açıklamada bulundu: “ARCHER yeniden hizmet vermeye başladığında, tüm kullanıcılardan hizmete erişirken iki kimlik bilgisi girmeleri istenecektir: şifreli bir SSH anahtarı ve ARCHER parolası.”

    İkinci sırada Almanya var

    Bu sıralarda, Almanya’nın Baden-Württemberg Yüksek Performanslı Bilgisayar Merkezi de kendi web sitesinden aynı gün saldırıya uğradığını ve kümelerinin beşini çevrimdışı olarak çalıştıracağını duyurdu.

    Ancak burası, hedef alınan tek Alman süper bilgisayar merkezi değildi. Bir gün sonra Leibniz Süper Bilgisayar Merkezi, sistemini geçici olarak erişime kapattığını, hemen sonrasında da Jürich Süper Bilgisayar Merkezi, bir ‘güvenlik olayı‘ nedeniyle çevrimdışı duruma geçtiğini duyurdu.

    Teknoloji basını, Almanya’daki dokuz kadar süper bilgisayarın saldırılara kurban gitmiş olabileceğini paylaştı.

    İsviçre’deki merkez de saldırıya uğradı

    Çocuklarda 3T bağımlılığı ile ilgili ailelere öneriler

    Günümüzde çocuklar artık dünyaya gözünü dijital bir hayatta açıyor. Henüz okuma yazma öğrenme den tablet ve telefon kullanmaya başlıyorlar. Ancak bu durum çocukta zeka göstergesi değil, bir bağımlılık belirtisi. Peki ailelerin nelere dikkat etmeleri gerekiyor?!

    Günde 115 dakika telefon ve tablette geçiyor  

    Pediatri Dergisi’nde yayınlanan “Çocukların Akıllı Telefon ve Tablet Kullanımı” adlı araştırmaya göre; çocuklar günün 115 dakikasını tablet ve telefon karşısında geçiriyor. Çocukların akıllı telefon ve tablet kullanımı ile ilgili yapılan araştırmada çarpıcı veriler karşımıza çıkıyor. 

    3-5 yaş arası çocukların tablet ve telefon kullanımı ile ilgili yapılan araştırmada 346 ebeveyne çocuklarının teknoloji kullanımı ile ilgili sorular soruldu. 

    Araştırmada 126 Android kullanıcısı (35 tablet, 91 akıllı telefon) ve 220 iOS kullanıcısı (143 tablet, 77 akıllı telefon); Çocukların% 35.0’ının kendi cihazı vardı. En sık kullanılan uygulamalar YouTube, YouTube Çocuk, internet tarayıcıları ve sesle arama / Siri ve video siteleri vardı. Kendi cihazları olan 121 çocuğun günlük ortalama kullanımı 115.3 dakika / gün  idi ve Android ile iOS cihazları arasındaki kullanım oranları birbirine benziyordu. Mobil cihaz örnekleme çıktısıyla karşılaştırıldığında, çoğu ebeveyn çocuklarının kullanımını hafife alma eğilimindeydi (% 35.7) veya bazı ebeveynler çocuklarının aşırı derecede teknolojiye maruz kaldığını düşünüyorlardı (% 34.8). Sonuç olarak çocuklar ailelerin düşündüğünden çok daha fazla tablet ve telefonda vakit geçiriyor. 

    Çocuklara tabletle yemek yedirmeyin 

    Çocukların mobil ve interaktif medya kullanımı son on yılda hızla arttı. Araştırmalara göre ebeveynlerin büyük çoğunluğu akıllı telefona sahip. akıllı telefona sahip olan anne babalar çocuklarına yemek yedirmek, çizgi film izlemek ve oyun oynamak için çocuklarına küçük yaşta tablet ve telefon vermeye başlıyor. Küçük çocuklarının %75’inin kendi tabletleri var. Tablet ve telefon kullanım yaşı neredeyse 3 yaşa inmiş durumda. Çocukların ekrana maruziyetini azaltmak ve gelişimlerini olumsuz etkilememek için ebeveynlerin 3T dediğimiz tablet, telefon ve televizyondan çocuklarını uzak tutulmaları gerekiyor. Bebeklerin ağladıklarında ellerine telefon vermemek, mama yedirirken çocuğun önüne tablet koymamak ve oyalansın diye çocuğu televizyon karşısında bırakmamak ebeveynlerin dikkat etmesi gerekenlerin başında geliyor. 

    Çocuğu televizyona veya tablete dalmışken doyurmak en çok yapılan yanlışlar arasında yer alıyor. Çocuk ne yediğinin ne kadar yediğinin farkına varmıyor, tat duygusu ve doygunluk hissi kayboluyor. Bu durum çocuk yaş aldıkça obezite riskini de artırıyor. 

    Televizyon ve sosyal medya içerikleri çocuklar için uygun değil 

    Televizyon gibi geleneksel ekran medyası üzerine yapılan araştırmalarda ise, uyku sorunları, obezite ve dışsallaştırma davranışı gibi sonuçları olan testler ailelere tehlikenin boyutunu gösteriyor. Televizyonlarda yayınlanan içeriklerin çoğu çocukların yaşına uygun değil. Hatta çizgi film kanallarında bile uzmanları hayrete düşüren diyaloglar yaşanıyor. Bu görüntülere ve yaşlarına uygun olmayan içeriklere maruz kalan çocuklarda gerçeklikten uzaklaşma, toplumsal ilişkilerde problem yaşama, çalışmaya karşı isteksizlik, okuma alışkanlığının yerleşmemesi gibi problemler görülüyor. 

    Aynı şekilde sosyal medyada yapılan paylaşımlar da çocuklar açısından tehlikeli olabilecek boyutta. Özellikle kimlik gelişimi döneminde çocukların sosyal medyada olumsuz örneklerle baş başa bırakılması çocuğun gelişmekte olgunlaşmak da olan kimlik süreçlerini olumsuz yönde etkileyebiliyor. Ayrıca her türlü içeriğin sofitel ağlarda paylaşılması çocuğun mahremiyet duygusunun gelişmesine de engelleyebilir. 

    YouTube fenomeni çocuklar 

    Dijital dünyaya doğan çocuklar artık geleneksel meslekler yerine sosyal medya fenomeni veya YouTube fenomeni olmak istiyorlar. Annelerin bir çoğu da Instagram fenomeni olmak için çaba gösteriyor. Sonuçta fenomen annelerin fenomen çocukları dijital hayatımızın yeni yıldızları oluyorlar. Özellikle çocuklar vakitlerinin büyük bir bölümünü YouTube’da video izleyerek geçiriyor, ailelerin kontrolü olmadan yaşlarına uygun olmayan içeriklere maruz kalıyorlar. Çocukları bir noktaya kadar bu içeriklerden uzak tutabiliyorsunuz ancak daha fazla koruma sağlamak için en azından sosyal medya kullanım yaşına dikkat etmek gerekiyor. 

    Arkadaşları YouTube kullanan çocuklar kendileri de bir kanal açarak, bu ekosistemde erkenden yerini almak istiyor. Kimileri oyun videoları çekerken, kimileride marketlerden almış olduğu sağlıksız atıştırmalıklarla deneyim videoları çekiyor. Özellikle abur cuburların test edildiği bu videolar, çocukların ne kadar sağlıksız beslendiğini ve obezite riskini gözler önüne seriyor. Abur cubur challengeları ile çocuklar aslında hiç yememeleri gereken market ürünlerinin tanıtımına maruz kalıyor. Ailelerin bu noktada çocukların neler yaptığına ve ne yediklerini son derece dikkat etmesi gerekiyor. 

    Günümüzde çocuklar artık dünyaya gözünü dijital bir hayatta açıyor. Henüz okuma yazma öğrenme den tablet ve telefon kullanmaya başlıyorlar. Ancak bu durum çocukta zeka göstergesi değil, bir bağımlılık belirtisi. Peki ailelerin nelere dikkat etmeleri gerekiyor?!

    Günde 115 dakika telefon ve tablette geçiyor  

    Pediatri Dergisi’nde yayınlanan “Çocukların Akıllı Telefon ve Tablet Kullanımı” adlı araştırmaya göre; çocuklar günün 115 dakikasını tablet ve telefon karşısında geçiriyor. Çocukların akıllı telefon ve tablet kullanımı ile ilgili yapılan araştırmada çarpıcı veriler karşımıza çıkıyor. 

    3-5 yaş arası çocukların tablet ve telefon kullanımı ile ilgili yapılan araştırmada 346 ebeveyne çocuklarının teknoloji kullanımı ile ilgili sorular soruldu. 

    Araştırmada 126 Android kullanıcısı (35 tablet, 91 akıllı telefon) ve 220 iOS kullanıcısı (143 tablet, 77 akıllı telefon); Çocukların% 35.0’ının kendi cihazı vardı. En sık kullanılan uygulamalar YouTube, YouTube Çocuk, internet tarayıcıları ve sesle arama / Siri ve video siteleri vardı. Kendi cihazları olan 121 çocuğun günlük ortalama kullanımı 115.3 dakika / gün  idi ve Android ile iOS cihazları arasındaki kullanım oranları birbirine benziyordu. Mobil cihaz örnekleme çıktısıyla karşılaştırıldığında, çoğu ebeveyn çocuklarının kullanımını hafife alma eğilimindeydi (% 35.7) veya bazı ebeveynler çocuklarının aşırı derecede teknolojiye maruz kaldığını düşünüyorlardı (% 34.8). Sonuç olarak çocuklar ailelerin düşündüğünden çok daha fazla tablet ve telefonda vakit geçiriyor. 

    Çocuklara tabletle yemek yedirmeyin 

    Çocukların mobil ve interaktif medya kullanımı son on yılda hızla arttı. Araştırmalara göre ebeveynlerin büyük çoğunluğu akıllı telefona sahip. akıllı telefona sahip olan anne babalar çocuklarına yemek yedirmek, çizgi film izlemek ve oyun oynamak için çocuklarına küçük yaşta tablet ve telefon vermeye başlıyor. Küçük çocuklarının %75’inin kendi tabletleri var. Tablet ve telefon kullanım yaşı neredeyse 3 yaşa inmiş durumda. Çocukların ekrana maruziyetini azaltmak ve gelişimlerini olumsuz etkilememek için ebeveynlerin 3T dediğimiz tablet, telefon ve televizyondan çocuklarını uzak tutulmaları gerekiyor. Bebeklerin ağladıklarında ellerine telefon vermemek, mama yedirirken çocuğun önüne tablet koymamak ve oyalansın diye çocuğu televizyon karşısında bırakmamak ebeveynlerin dikkat etmesi gerekenlerin başında geliyor. 

    Çocuğu televizyona veya tablete dalmışken doyurmak en çok yapılan yanlışlar arasında yer alıyor. Çocuk ne yediğinin ne kadar yediğinin farkına varmıyor, tat duygusu ve doygunluk hissi kayboluyor. Bu durum çocuk yaş aldıkça obezite riskini de artırıyor. 

    Televizyon ve sosyal medya içerikleri çocuklar için uygun değil 

    Televizyon gibi geleneksel ekran medyası üzerine yapılan araştırmalarda ise, uyku sorunları, obezite ve dışsallaştırma davranışı gibi sonuçları olan testler ailelere tehlikenin boyutunu gösteriyor. Televizyonlarda yayınlanan içeriklerin çoğu çocukların yaşına uygun değil. Hatta çizgi film kanallarında bile uzmanları hayrete düşüren diyaloglar yaşanıyor. Bu görüntülere ve yaşlarına uygun olmayan içeriklere maruz kalan çocuklarda gerçeklikten uzaklaşma, toplumsal ilişkilerde problem yaşama, çalışmaya karşı isteksizlik, okuma alışkanlığının yerleşmemesi gibi problemler görülüyor.

    Aynı şekilde sosyal medyada yapılan paylaşımlar da çocuklar açısından tehlikeli olabilecek boyutta. Özellikle kimlik gelişimi döneminde çocukların sosyal medyada olumsuz örneklerle baş başa bırakılması çocuğun gelişmekte olgunlaşmak da olan kimlik süreçlerini olumsuz yönde etkileyebiliyor. Ayrıca her türlü içeriğin sofitel ağlarda paylaşılması çocuğun mahremiyet duygusunun gelişmesine de engelleyebilir. 

    YouTube fenomeni çocuklar 

    Dijital dünyaya doğan çocuklar artık geleneksel meslekler yerine sosyal medya fenomeni veya YouTube fenomeni olmak istiyorlar. Annelerin bir çoğu da Instagram fenomeni olmak için çaba gösteriyor. Sonuçta fenomen annelerin fenomen çocukları dijital hayatımızın yeni yıldızları oluyorlar. Özellikle çocuklar vakitlerinin büyük bir bölümünü YouTube’da video izleyerek geçiriyor, ailelerin kontrolü olmadan yaşlarına uygun olmayan içeriklere maruz kalıyorlar. Çocukları bir noktaya kadar bu içeriklerden uzak tutabiliyorsunuz ancak daha fazla koruma sağlamak için en azından sosyal medya kullanım yaşına dikkat etmek gerekiyor. 

    Arkadaşları YouTube kullanan çocuklar kendileri de bir kanal açarak, bu ekosistemde erkenden yerini almak istiyor. Kimileri oyun videoları çekerken, kimileride marketlerden almış olduğu sağlıksız atıştırmalıklarla deneyim videoları çekiyor. Özellikle abur cuburların test edildiği bu videolar, çocukların ne kadar sağlıksız beslendiğini ve obezite riskini gözler önüne seriyor. Abur cubur challengeları ile çocuklar aslında hiç yememeleri gereken market ürünlerinin tanıtımına maruz kalıyor. Ailelerin bu noktada çocukların neler yaptığına ve ne yediklerini son derece dikkat etmesi gerekiyor. 

     

    HONOR Magic Earbuds kablosuz kulaklık Türkiye’de

    0

    Üç mikrofonlu gürültü engelleme ve büyük dinamik sürücüsü le müzik dinlerken, film izlerken ya da telefonla konuşurken, etrafınızdaki gürültüyü etkin bir şekilde ortadan kaldıran HONOR Magic Earbuds kablosuz kulaklık, Türkiye’de teknoloji severlerin beğenisine sunuldu.

    HUAWEI Technologies çatısı altında gençlere yönelik teknolojik ürünleriyle değer yaratan HONOR, Türkiye’de satışa sunduğu akıllı ürünlerine HONOR Magic Earbuds ile bir yenisini daha ekledi. HONOR’un aktif gürültü engelleme teknolojisine sahip ilk kulaklığı olan Magic Earbuds satışa sunuluyor.

    HONOR Magic Earbuds, barındırdığı iki farklı mikrofonlu Hibrit Aktif Gürültü Engelleme (ANC) teknolojisi sayesinde 32dB’e kadar çevre gürültüsünü engelliyor. İleri beslemeli mikrofon, çevresel gürültüyü engellerken, geri beslemeli mikrofon ise kulağınızdaki istenmeyen gürültüyü ortadan kaldırıyor.

    Üç mikrofonlu gürültü engelleme sistemine sahip Magic Earbuds ile tüm telefon görüşmeleriniz de yüksek kaliteye ulaşıyor.

    Uzun süreli kullanım ve maksimum rahatlık

    Bluetooth 5.0 bağlantı teknolojisi ile desteklenen Magic Earbuds, şarj kutusu ile toplamda 13 saate kadar pil ömrüne sahip. Bununla birlikte şarj kutusu ile toplamda 10,5 saate kadar telefon görüşmesi ve 14,5 saate kadar müzik oynatımını tek şarjda ANC kapalı şekilde sunuyor.Günlük kullanımda maksimum rahatlık sunacak şekilde tasarlanan kablosuz kulaklık, şarj kutusuyla birlikte sadece 62 gram ağırlığında olup rahatça cebinize sığıyor.

    PlayStation 5 geliyor! Peki özellikleri neler?

    Oyuncuların merakla beklediği PlayStation 5 nihayet gün yüzüne çıktı. İlk olarak Microsoft kanadında gördüğümüz Xbox Series X’in ardından sıra PlayStation 5’e geldi. Peki Türkiye’de de satışa çıktığında MediaMarkt mağazalarından satın alabileceğiniz PS5’in özellikleri neler? Hangi oyunlar ile gelecek? Fiyatı ne kadar? gibi sorularınızın cevabını bu yazımızda veriyoruz.

    PlayStation 5 tasarımı nasıl?

    11 Haziran’da yapılan çevrimiçi etkinlik ile oyunlarını gördüğümüz PS5, kendi tasarımını da nihayet gösterdi. Xbox Series X’in dikdörtgen prizma şekline karşın daha şık ve daha uzun bir tasarımla karşımıza çıkan PlayStation 5, tüm zamanların en uzun oyun konsolu olacak. Daha önce DualSense adını alacağı açıklanan ve tasarımını gördüğümüz kontrolcüsünde olduğu gibi beyaz olarak gelen PS5’in tasarımı genel olarak hem sevildi hem de eleştirildi.

    Ancak şık olduğu da bir gerçek.

    İki versiyon olacak

    Beklenenin aksine iki versiyon ile gelen PlayStation 5’te klasik olan versiyonda 4K destekli Blu-Ray disk okuyucu yer alırken PlayStation 5 Digital Edition adını alan sürümde iser dahili bir disk okuyucu olmayacak. Bu özellikle kutulu oyun yerine dijital olarak satın alanlar için daha uygun fiyatlı bir seçenek şeklinde karşımıza çıkmasını bekliyoruz.

    PlayStation 5 teknik özellikleri

    Sony Interactive Entertainment ve AMD tarafından yapılan sınırlı açıklamalar ile PS5’in oldukça güçlü bir konsol olacağını görüyoruz. İşlemcisi AMD’nin Zen 2 mimarisini temel alan 8 çekirdekli ve 3,5 GHz hızında çalışan özel bir işlemci olacak. Grafik kartı ise 10,28 TFLOP gücünde, 36 işlem ünitesi barındıran ve 2,23 GHz hızında çalışan bir birim olacak. RDNA 2 mimarisi üzerine kurulan sistemde 16 GB GDDR6 bellekler olacakken 825 GB boyutundaki SSD depolama alanı da belleğe destek olacak. Cihazda NVMe SSD ile depolama arttırmanız da mümkün.

    Teknik kısımları bırakırsak PlayStation 5 ürünleri ışın izleme teknolojisini destekleyebilecek, 4K çözünürlüğünde oyun oynatabilecek yapıda olduklarını rahatlıkla söyleyebiliriz. Tanıtımda gördüğümüz oyunlar PS5 üzerinden işlenerek gösterilmiş olması da bu gücün göstergesi. Ancak direkt olarak PlayStation 5 üzerinden gösterilen bir oynanış videosuyla görüntü kalitesini daha iyi anlayacağız.

    PS5 sunumlarında vurgulanan SSD hızı ise konsollarda HDD nedeniyle yaşanan kısıtlamanın da önüne geçerek oyunlarda bekleme süresi, uygulamalar ve oyunlar arası geçiş işlemleri gibi durumlarda anında cevap verebilecek ve bu sayede .ok daha akıcı bir konsol deneyimi de sunulacağı bahsediliyor.

    PlayStation 5 oyunları

    11 Haziran’daki PS5 etkinliğinde en fazla yer ayrılan taraf ise PlayStation 5’e özel olacak oyunlardı. Genel kitleyi pek tatmin etmese de birçok ilgi çekici oyunun da olduğunu gördük. Bunları birkaç örnek ile anlatmak gerekirse;

    Horizon: Forbidden West

    Geçtiğimiz yıllarda PS4 platformuna gelene ve PC’ye de geleceği yakın zamanda açıklanan Horizon serisinin ilk oyunu Horizon: Zero Dawn idi. Bu macerada artık kurgusal gelecekte ABD’nin batısına gideceğiz ve özellikle grafik kalitesi olarak çok etkileyici olacağı da açık. Alloy’un macerası devam ediyor!

    Resident Evil VIII: Village

    Korku oyunu denildiğinde ilk akla gelen serilerden Resident Evil, sekizinci oyunu Village ile bu sefer PS5 kalitesinde bizi germeye ve koltuğumuza bağlamaya geliyor.

    Gran Turismo 7

    PlayStation evreninin en iyi yarış oyun serisi olan Gran Turismo, GS7 ile geri dönüyor. Gran Turismo Sport Xbox’ın Forza Horizon 4’ü karşısında geriye düşmüşken bir Sony atağı olarak kabul edebiliriz. Grafikler ve araçların şahane göründüğü oyunda onlarca araç DualSense’in yeniliklerini deneyebileceğimiz yapıda bizleri bekliyor olacak.

    GhostWire: Tokyo

    Shinji Mikami’nin oyunu desek sizce de yeterli olmaz mı? Resident Evil, The Evil Within gibi oyunların yaratıcısı olan Mikami, kendine ait Tango Gameworks firmasından çıkardığı The Evil Within 1 ve 2’nin ardından Bethesda yayıncılığında GhostWire: Tokyo ile karşımıza çıkacak. Nüfusun %99’u nun yok olduğu Tokyo sokaklarında doğaüstü güçler ile baş etmeye çalılşacağımız oyun PS5’in en merak edilen oyunlarından biri haline geldi bile.

    Marvel’s Spider Man: Miles Morales

    https://youtu.be/gHzuHo80U2M

    Etkinliğin başında gösterilen oyunlardan biri olan Spider Man: Miles Morales, ilk başta Spider-Man’in devam oyunu gibi sanılsa da mevcut Spider-Man oyununun PS5’e özel grafik olarak da geliştirilmiş bir ek paketi olduğu söylendi. Ancak oyun motoru ve bu paket PS5’e uyarlandığı için PS4’e göre daha hareketli, daha hızlı bir deneyim sunacak. Siyahi Spider-Man olan Miles Morales ile oynayacağımız oyun fazlasıyla güzel görünüyordu.

    Bunun dışında Hitman 3, NBA 2K21, Project Athia, Ratchet & Clank: Rift Apart, Solar Ash, Deathloop gibi birçok oyun da PS5 için duyurulmuş oldu.

    PlayStation 5 fiyatı ne olacak?

    Şu anda resmi bir satış fiyatı açıklanmayan PlayStation 5 için beklentiler 400-600 dolar arasında olacağı yönünde. Türkiye fiyatı ise eklenen vergilere göre belirlenecek.
    Sonuç olarak yeni nesil konsol dünyasında PlayStation 5 bizleri heyecanlandıracak gibi görünüyor. Ve elbettte PS5 ülkemizde satışa çıktığında MediaMarkt mağazalarından ve internet sitesinden ilk satılan noktalardan olacak.

    İşinizi kolaylaştıracak 3 bilgisayar destekli çeviri aracı

    0

    Bilgisayar destekli çeviri yazılımlarının kullanımı her geçen gün artıyor. Bu arada bilgisayar destekli çeviri dediğimizde aklınıza makine çevirisi gelmesin. Bilgisayar destekli çeviri, çevirmenlerin işini kolaylaştıran özellikler sağlayan yazılımlar. CAT (Computer Aided Translation) araçları dediğimiz bu yazılımlar çeviri sürecinin hem daha verimli hem de daha tutarlı hale gelmesini sağlıyor. Örneğin belirli bir alana yönelik çeviri yaptığınızda bu alana yönelik terminolojiyi görmenizi sağlayabiliyor ya da aynı metni tekrar çevirmeniz gerektiğinde size otomatik olarak bu çeviriyi sağlayabiliyor. Hatta belirli kriterlere göre belirlenmiş yüzdeye göre çeviri işinizi daha da kolay bir hale getirebiliyor. Bilgisayar destekli çeviri yazılımları sağladığı gelişmiş özelliklerle çeviri sürecini kolaylaştırıyor, denetimlerin daha sıkı bir şekilde yapılabilmesine olanak tanıyor ve en önemlisi çeviri kalitesinin en üst düzeyde olmasını sağlıyor. Elbette bu araçların en önemli özelliği çevirmenin işini kolaylaştırıyor olması. Sizler için en yaygın kullanılan çeviri araçlarını derledik.

    SDL Trados Studio

    Çeviri sektöründe en çok kullanılan ve en köklü yazılımlardan biri olan SDL Trados Studio çeviri belleği, makine öğrenimi ve farklı doküman türlerini destekleme özellikleriyle çevirmenlerin işini büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Windows platformunda kullanılan uygulamanın farklı sürümleri bulunuyor. Öğrenciler SDL Trados Studio’yu indirimli fiyatla kullanabiliyor. Ayrıca deneme sürümüyle yazılımı 1 ay boyunca denemek de mümkün.

    Uygulama hakkında ayrıntılı bilgi almak ve denemek için: https://www.sdltrados.com/

    memoQ

    Listemizin ikinci sırasında birçok çevirmenin ve çeviri bürosunun ilk tercihlerinden biri olan memoQ var. Kullanımı oldukça basit olan ve kolayca öğrenilebilen bir yazılım olan memoQ, çeviri belleği tabanlı olarak çalışıyor ve yine terminoloji kullanımına olanak tanıyor. Makine öğrenimi desteği sayesinde sizin çeviri tarzınıza aşina olarak size önerilerde bulunabiliyor. Farklı sürümleri olan memoQ’u da ücretsiz olarak indirip deneyebiliyorsunuz.

    Uygulama hakkında ayrıntılı bilgi almak ve denemek için: https://www.memoq.com/

    Fluency Now

    Listemizin üçüncü sırasında biraz önce bahsettiğimiz yazılımlara göre daha ucuz bir alternatif olan Fluency Now var. Abonelik esasına göre kullanabileceğiniz uygulamayı aylık 15 USD ödeyerek kullanabiliyorsunuz. Çeviri belleği, makine çevirisi, terminoloji kullanımı gibi özelliklere sahip olan uygulama çevirmenlerin işini büyük ölçüde kolaylaştırabiliyor. Uygulama hem Windows hem de Mac bilgisayarlarda çalışabiliyor. Uygulamayı 15 gün ücretsiz olarak deneyebiliyorsunuz.

    Uygulama hakkında ayrıntılı bilgi almak ve denemek için: https://www.westernstandard.com/Fluency/FluencyNow.aspx

    Oyunculara yönelik router modelleri ASUS RT-AX86U ve RT-AX82U duyuruldu

    Oyunculara yönelik ASUS router serisinin göz alıcı tasarımlı yeni modelleri yüksek performanslı Wi-Fi 6 ve ultra hızlı ağ bağlantısıyla düşük gecikmeli ve takılmasız oyun deneyimi sunuyor.

    ASUS, oyunculara yönelik iki yeni yüksek performanslı çift bant Wi-Fi 6 (802.11ax) router modeli olan RT-AX86U ve RT-AX82U’yu duyurdu. Bu yeni modeller başta mobil oyuncular olmak üzere tüm oyunculara ultra hızlı ve sağlam bir oyun ağı kurmak için çok daha fazla seçenek sunuyor.

    Çok satan RT-AC86U modelinin geliştirilmiş bir sürümü olan Asus RT-AX86U, klasik siyah kasaya oyunlardan ilham alan kırmızı hatlar ekliyor. Bu model, ultra güçlü Wi-Fi 6 teknolojisini toplamda 5700 Mbps’e ulaşan hızlarla birlikte sunarken, göz alıcı RT-AX82U ise 5400 Mbps’e kadar Wi-Fi 6 hızı ve muhteşem Aura RGB dinamik aydınlatma efektleriyle bezeli fütüristik tasarımla geliyor. (Adipex)

    Her iki model de başta mobil oyuncular olmak üzere tüm oyunculara hitap eden, kullanımı kolay güçlü oyun hızlandırma özelliklerine sahip. ASUS Router uygulamasında tek tıkla etkinleştirilebilen bir Mobile Oyun Modu bulunuyor. Kablolu cihazlara çevrim içi denetim paneli üzerinden ya da doğrudan Gaming Port’a bağlayarak kolayca öncelik verilebiliyor.

    Ebeveyn kontrolü özelliklerine sahip ASUS AiProtection Pro, oyun için kullanılan akıllı telefonlar da dahil olmak üzere tüm bağlı cihazlara koruma sağlıyor. Router’lar ayrıca benzersiz ASUS AiMesh teknolojisine de destek veriyor.