Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 848

    MIUI 12.5 alacak Xiaomi cep telefonu modelleri

    Xiaomi merakla beklenen yeni arayüzü MIUI 12.5 için çalışmalarını tamamladı. Peki ama yeni MIUI sürümü gerçekten de beklentileri tam anlamıyla karşılayabilecek mi? Dilerseniz şimdi bu sorunun yanıtını vermeye çalışalım.

    Teknoloji sektörünü az çok yakından takip eden herkesin bildiği üzere, Android tarafındaki üreticiler kullanıcı odaklı farklı arayüzler geliştiriyor. Örneğin Huawei modellerinde EMUI kullanılırken, Oppo’da ColorOS, Samsung’da OneUI, Xiaomi’de ise MIUI kullanılıyor. Yani hemen hemen sektörde boy gösteren tüm isimlerin farklı bir arayüzle kullanıcı karşısına çıktığını söyleyebiliriz.

    MIUI 12.5

    MIUI 12.5 alacak Xiaomi cep telefonu modelleri

    Aslında kullanıcıların Android tarafında yapacakları seçimi etkileyen en önemli unsurlardan birisi de bu arayüzler diyebiliriz. Çünkü stabil olarak çalışmayan sürümler, kullanıcıların telefondan soğumasına neden olabiliyor. İşte tam olarak bu noktada üreticilerin yazılım tarafındaki yetenekleri işin içerisine dahil oluyor.

    Genele baktığımızda kullanıcılar tarafından en çok beğenilen arayüzlerden birisi de MIUI diyebiliriz. Elbette bu arayüzde de diğerlerinde olduğu gibi bazı sorunlar mevcut. Lakin Xiaomi MIUI’ın yeni sürümü ile birlikte bu sorunların da tarih olacağını iddia ediyor.

    Bilindiği üzere önümüzdeki süreçte Xiaomi logosu taşıyan pek çok model yeni güncellemeye kavuşacak. Şimdilik bazı modeller için dağıtım başlamış durumda. Muhtemelen önümüzdeki birkaç ay içerisinde küresel çaptaki pek çok Xiaomi modeli yeni MIUI güncellemesini alacaktır.

    Bu güncelleme özelinde pek çok yenilik de Xiaomi kullanıcılarını bekliyor olacak. Çinli üretici MIUI’ın yeni ara yüzünde iOS vari bir görünüme yer verdi. Özellikle de menülerin hayli sade bir formata kavuşmuş olması kullanıcılar tarafında büyük beğeni uyandırdı.

    MIUI 12.5

    Elbette güncellemenin her modelde sorunsuz bir şekilde çalışıp, çalışmayacağı şimdilik belirsiz diyebiliriz. Çünkü söz konusu Xiaomi olduğunda yazılım tarafında bazı soru işaretleri ortaya çıkabiliyor. Her ne kadar Çinli üretici MIUI 12.5 ile tüm sorunlar bitecek dese de bizim içimizde yine de bazı şüpheler mevcut. Bu şüphelerin tamamen giderilmesi için de MIUI 12.5’in tüm cihazlar için yayınlanması ve genel anlamda stabil bir çizgi çizmesi gerekiyor. Bunu da zamanla göreceğiz.

    Şimdi lafı daha fazla uzatmadan sizleri bu yeni güncellemeyi alacak olan Xiaomi modelleri ile baş başa bırakalım. Bu arada dip not olarak şunu da belirtmemiz gerekiyor. Önümüzdeki süreçte bu listeye yeni modeller de dahil edilebilir.

    2021’in ilk çeyreğinde MIUI 12.5 alacak modeller
    • Xiaomi Mi 11
    • Xiaomi Mi 10T
    • Xiaomi Mi 10T Pro
    • Xiaomi Mi 10
    • Xiaomi Mi 10 Pro
    2021’in ikinci çeyreğinde MIUI 12.5 alacak modeller
    • Xiaomi Mi 10 Lite 5G
    • Xiaomi Mi 10T Lite
    • Xiaomi Mi Note 10 Pro
    • Xiaomi Mi Note 10
    • Xiaomi Mi Note 10 Lite
    • Redmi Note 9T
    • Redmi Note 9 Pro
    • Redmi Note 9S
    • Redmi Note 9
    • Redmi Note 8 Pro
    • Redmi 9

     

    Siber dolandırıcılar kısa mesajlar aracılığıyla dolandırıcılık peşinde

    Siber suçlular kurguladıkları SMS‘ler (kısa mesajlar) yoluyla insanları kandırmayı amaçlıyorlar…

     Bu günlerde çok fazla çevrimiçi alışveriş yapıyoruz ve teslimat bildirimleri birbiriyle karışabiliyor. Yapılan alışverişlerin ardından, önce gönderimler ile ilgili bilgilerin yer aldığı kısa mesajlar sonrasında da kargo teslimatları ile ilgili bildirimler geliyor. Bazen kargodan herhangi bir teslimat beklemesek bile dolandırıcılar o kadar inandırıcı bağlantılar ya da teklifler sunuyorlarki linke tıklayıp daha fazla bilgi edinme isteğine kapılıyoruz.

    ESET araştırmacıları son zamanlarda, sözde kargo şirketlerinden gelen SMS kimlik avı (smishing olarak da biliniyor) dolandırıcılığında bir artış olduğunu fark etti.

    Siber dolandırıcılar gönderdikleri bu tür mesajlarla kurbanlarını bağlantıya tıklatmayı amaçlıyorlar. Manipülasyon konusunda çok iyi olan dolandırıcılar kendilerini sürekli olarak yeniliyorlar. İnsanlara ikinci kez düşünme fırsatı vermeden istediklerini yaptırmak üzere yeni teknikler geliştiriyorlar. E-posta kimlik avı yöntemine  alışıldığı için birçok insan bu e-postalara karşı önlemler almaya başladı. Ancak SMS kimlik avı mesajları, bu kadar gündemde değil. Bu nedenle, suçlular bu mesajları kendi yararına kullanabiliyor.

    Tıklamak için acele etmeyin

    ESET araştırmacısı Jake Moore artan tehditleri inceleyerek şu uyarılarda bulundu: Bu mesajların sıklığı ve mesajlardaki yaratıcılık giderek artıyor. Sizi korkutma amacı taşıyan, büyük bir indirim sunduğunu iddia eden ve hemen harekete geçmenizi isteyen mesajlar geldiğinde bir kez daha düşünün. Duygularınızı etkileyen mesajlar, farkına varmadan sizi manipüle eder. Tıklamak için acele etmeyin. Gönderici bilgilerini kontrol edin, size sunulan bir teklifin bir kargo şirketinden gelip gelmeyeceğini düşünün. Olmayacak cazip tekliflere aldanmayın.  Size özel, bankacılık işlemlerinde kullanılabilecek bilgileri, şifre ve parolalarınızı, kredi kartı bilgilerinizi paylaşmayın.

    Acer ve Sauber Motorsport iş birliği 2021’de devam edecek

    0

    Acer ve Formula 1 dünya şampiyonasında Alfa Romeo Racing ORLEN takımını yöneten Sauber Motorsport, iş birliklerini 2021 sezonunda da sürdüreceklerini duyurdu.

    2020’de değerli bir ortaklığa giren takım ve Acer, ekibi hem pistte hem de Sauber’in Hinwil’deki merkezinde güçlendirmek ve birbirine bağlamak için en yeni Acer teknolojisini kullanmaya devam ederek, iş birliklerini sonraki seviyeye taşıyacak. Yeni ve iddialı pazarlama kampanyasının yüzü ise Alfa Romeo Racing ORLEN pilotu Kimi Räikkönen olacak.

    160’tan fazla ülkede lider varlığa sahip, dünyanın en iyi ICT şirketlerinden biri olan Acer, takıma Enduro ve TravelMate dizüstü bilgisayarlar, ConceptD iş istasyonları ve dijital ekranlar gibi ticari sınıf çözümler sağlayacak. Acer’ın özel olarak tasarladığı donanım ve bağlantı çözümleri, 2021 sezonu boyunca ekibin Hinwil’deki genel merkezinden ekip garajına ve pit duvarına kadar birçok yerde yarışlar için kritik rol oynayacak. Acer ve Alfa Romeo Racing ORLEN sadece aynı teknoloji tutkusunu paylaşmakla kalmıyor, aynı zamanda 13-44 yaş arasında aynı hayran kitlesine hitap ediyor.

    Alfa Romeo Racing ORLEN Takım Müdürü ve Sauber Motorsport AG CEO’su Frédéric Vasseur: “Acer ile ilişkimizi genişletmek büyük bir mutluluk. 2020’de birlikte çalışmamız, üst düzey bilgi teknolojisi ve motor sporları dünyası arasındaki sinerjiyi vurguladı; bunların her ikisi de performans arayışının değişmez hedef olduğu ve her gün yeni geliştirme olanakları sunan son derece rekabetçi ortamlar. 2021’de birlikte çalışmaya devam etmemiz bunun doğal bir sonucu ve başarılı bir sezonu birlikte paylaşmak için sabırsızlanıyoruz” dedi.

    MediaMarkt Türkiye, büyüme ve yatırımda ayağını gazdan çekmiyor!

    Pandemiye rağmen geçen yılı yüksek performansla geçiren MediaMarkt Türkiye, yılı rekorlarla kapadı. 2020 mali yılının toplamında yüzde 45 büyüyen marka, dijital satışlarını yüzde 400, Çağrı Merkezi satışlarını ise 30 kat artırdı. Yılın son 3 ayında Türkiye’deki en yüksek pazar payına ulaşan MediaMarkt Türkiye, mağazalarında ve mediamarkt.com.tr’de Türkiye nüfusunun 2 katı kadar ziyaretçi ağırladı.

    MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım: “Türkiye’de gösterdiğimiz başarılı performansla Grubumuz içerisinde en çok büyüyen ülke olduk. Türkiye’ye çok güveniyoruz ve bu doğrultuda yatırımlarımıza devam edeceğiz. 2021 yılında 100 milyon TL’lik yatırımla 4 yeni şehre girip 10 mağaza daha açarak 31 ilde 90 mağaza ve mediamarkt.com.tr ile hizmet vermeye devam edeceğiz.” dedi.

    MediaMarkt Türkiye, 2020 yılında pandemiye rağmen kesintisiz büyümesini sürdürdü ve birçok alanda rekor kırdı. Dijital satışlarını dört kat artıran, pandemi süresince açtığı 3 yeni mağaza ile toplam mağaza sayısını da 80’e çıkaran marka, 2021’de de yatırımlarında hız kesmeyecek. MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Açık ara liderlik hedefimizden hiç sapmadan sağlam adımlarla işimizi büyütmeyi başardık, fiziksel mağazalarımızda kaslarımızı güçlendirirken, dijital yatırımlarımız ve çoklu kanaldaki müşteri odaklı dönüşüm projemizi bu gelişmeden ayrı tutmadık. Bunun sonucunda dört yıldır olduğu gibi bu yıl da toplam pazar büyümesinin üzerinde büyüme gösterdik, 2020 mali yılının toplamında (Eylül 2019-Ekim 2020) dijital satışlarımızı yüzde 400, Çağrı Merkezi satışlarımız ise 30 kat arttı. Mağazalarımızda ve mediamarkt.com.tr’de Türkiye nüfusunun 2 katı kadar ziyaretçi ağırladık. Türkiye, MediaMarktSaturn ülkeleri içerisinde hem dijital satış hem de toplam satış sıralamalarında Grubun en çok büyüyen ülkesi oldu.” dedi.

    MediaMarkt mağazadan teslimat hizmeti

    Türkiye performansıyla öne çıktı

    MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun pandemi döneminde oluşan güçlü müşteri talebini karşılayarak başarılı bir satış grafiği yakaladıklarını belirten Gökyıldırım, “Şirketimizin büyük hissedarı CECONOMY AG’nin son açıkladığı rakamlara baktığımızda pandemide birçok ülkemizde mağazalarımız uzun süre kapalı kalsa da, toplamda 2020 mali yıl sonunda 20.8 milyar Euro’luk bir ciro elde etmeyi başardık.

    9 ülkenin başına getirildi

    Türkiye’nin başarılı sonuç ve projelerinin Grubun genel merkezi tarafından yakından takip edildiğini vurgulayan Gökyıldırım, “Türkiye’deki başarımızın arkasında çalışanlarımız ve iş ortaklarımız başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla yönettiğimiz iş süreçlerimiz var. Ne mutlu bana ki geçtiğimiz Ağustos ayından bu yana MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nda COO/Operasyonlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi olarak Türkiye ile beraber 9 ülkenin (Türkiye, Belçika, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Polonya ve Portekiz) operasyonlarından sorumlu oldum. Bu başarıyı diğer ülkelerde de katlayarak artıracağımıza inanıyorum.” dedi.

    Çok kanallı stratejimiz ciroyu ekstra %20 artırdı

    Bu noktada müşteri odaklı dönüşüm ve çoklu kanal stratejisinin önemine vurgu yapan Gökyıldırım şunları söyledi: “Değişmez önceliğimiz müşteri memnuniyeti. ‘Çok Kanallı’ stratejimiz de bu vizyonumuzu destekliyor. Kuvvetli mağaza ve güçlü e-ticaret ile tüketicilerimiz mekan, zaman veya kanal farkı olmaksızın en iyi deneyimi MediaMarkt’da yaşıyor. Bunu da her sene katlayarak artırdığımız müşteri net tavsiye skorlarımızdan görüyoruz. Üstelik dönemin müşteri ihtiyacı neyse ona odaklanıyoruz. Örneğin, pandemi döneminde stok ve sevkiyat süresi engellerine takılmadan tüketicilerimize ürünlerini en yakın mağazadan gönderdiğimiz “mağazadan sevkiyat”ı hayata geçirdik. Artık mediamarkt.com.tr’den alışveriş yapan teknolojiseverlerin siparişleri Türkiye’deki tüm mağazalarımızdan karşılanabiliyor. Bu sayede müşterilerimize daha da hızlı ihtiyaçlarını ulaştırıyoruz. Pandemi sürecinde başlattığımız bu satış kanalımız ile dijitalden tetiklenen ekstra yüzde 20’lik bir ciro elde ettik. Bunun yanı sıra yıllardır varolan ve pandemi döneminde yine büyük yükseliş yaşayan online’dan satın al-mağazadan teslim al (pick-up) hizmetimiz sayesinde tüketicilerimiz dijital kalanımızdan satın aldıkları ürünleri; sıra beklemeden ve kargo beklemeden kolaylıkla ve hızlıca mağazadan teslim alabildiler. Bugün mediamarkt.com.tr’den alışveriş yapan her 5 kişiden biri, ürününü mağazalarımızdan teslim alıyor.”

    2021’de de yatırıma devam

    2021’de yatırımda hız kesmeyeceklerini ifade eden Yenal Gökyıldırım “Müşteri memnuniyetimizi artırmak, kategorilerde liderlik, mağaza ağımızın genişlemesi, çoklu kanal verimliğimizin artırılması ve servis hizmetini geliştirme gibi konulara odaklanacağız. Bugüne kadar sürdüğümüz gibi 2021’de de büyümeye ve müşterilerimize kusursuz hizmet verme anlayışımızı geliştirmeye devam edeceğiz.

    200 bin metrekarenin üzerinde toplam alanla sektöründe Türkiye’nin en geniş markasıyız ve bunun önemini, pandemi sürecinde bir kez daha gördük. Bu nedenle bu yıl mağaza açılışlarına devam edeceğiz. 2021’de 4 yeni şehre girip 10 yeni mağaza açarak 31 ilde 90 mağaza ve mediamarkt.com.tr ile hizmet vermeye devam edeceğiz. Böylece 100 milyon TL’lik yatırımla yaklaşık 500 kişiye istihdam sağlayacağız.”

    Rakamlarla 2020

    • 2020 yılının son 3 ayında Türkiye’deki en yüksek pazar payına ulaştı.
    • Karantina nedeniyle mağazaların kapalı kaldığı dönem de dahil toplamda satışları yüzde 45 arttı.
    • 2020’deki ortalama sepet tutarı 2019’a oranla %66 arttı.
    • Yıl toplamında dijital satışlar yüzde 400 arttı, mağazaların kapalı olduğu dönemde mediamarkt.com.tr 7 kata kadar büyüdü.
    • 2020’de, 2019 yılına oranla dijital tarafa ayrılan bütçe yüzde 139 arttı.
    • MediaMarkt Türkiye 2020 yılında mağazalar ve mediamarkt.com.tr’de Türkiye nüfusunun 2 katı kadar ziyaretçi ağırladı.

    Yerli girişim Malwation’a 7 milyon değerleme ile yatırım

    Teknopark İstanbul’un kuluçka merkezi Cube Incubation’da zararlı yazılım analizi ve geliştirilmesi alanında yeni nesil teknolojiler üzerinde çalışın Malwation, 7 milyon değerleme ile tohum yatırımına imza attı.

    8 kişilik genç ekip; iş insanı Sertaç Özinal ve Alesta Yatırım’dan aldıkları ilk tohum yatırımını pazar faaliyetlerini güçlendirmek ve global arenada adından söz ettirecek bir ürün geliştirmek üzere değerlendirmeyi hedefliyor. Malwation’ın siber güvenlik operasyonları yürüten tüm kurum ve kuruluşlarda kullanılmak üzere geliştirdiği AIMA ve MSP ürünlerinin Türkiye’de herhangi bir alternatifi bulunmuyor. Ürünler yenilikçi özellikleriyle de global arenada rakiplerinden sıyrılıyor.

    Aldıkları yatırıma yönelik değerlendirmelerde bulunan Malwation Kurucu Ortağı Kağan Işıldak: “Malwation olarak geliştirdiğimiz ürünler sayesinde aldığımız bu ilk tohum yatırımı için oldukça heyecanlıyız. Genç ve dinamik ekibimizle büyük bir özveriyle geliştirdiğimiz bu çözümler sektöre önemli katkılar sunacak. Zararlı yazılım analiz platformlarında temel problem, bu sanal sistemlerin ve gözetleme araçlarının tespit edilebilir olmaları. AIMA ile biz bu sorunu ortadan kaldırıyoruz. Geliştirdiğimiz ve kullandığımız teknoloji sayesinde ajan kullanmadan, hypervisor seviyesinde izleme yaparak zararlı yazılımları çalışmaları gerektiği gibi izleyerek kullanıcıya FalsePositive oranı düşük bir rapor sunarak aksiyon sürecinde doğru adım atmalarını sağlıyoruz. Global anlamda Antivirüs ve EDR’ları test eden kurumlarla iletişim halindeyiz ve onların bu test süreçlerine de yakın zamanda dahil olacağız… Yatırımcılarımıza bize güvendikleri için tekrar teşekkür ediyoruz. “diyor.

    Malwation’ın halihazırda AIMA ve MSP olmak üzere 2 adet ürünü bulunuyor.

    Beeper ile WhatsApp, Messenger, Telegram mesajları tek noktada

    Beeper ile WhatsApp, Messenger, Telegram mesajları tek noktada buluşuyor, peki Beeper mesajlaşma uygulaması nedir, nasıl kullanılır?

    Artık yeni bir süper mesajlaşma uygulaması indirebilirsiniz. Beeper adlı uygulama, 15 farklı mesajlaşma uygulamasını tek bir arayüzde bir araya getiriyor.

    WhatsApp’ın yeni “sözleşmesi“, kullanıcıların kişisel verilerinin, bağlantılarının, satın alma ve ödeme bilgilerinin Facebook ile paylaşımı konusunun önemini fark etmelerine sebep oldu. Bundan memnun olmayanlar her geçen gün arttı ve konu, haftalarca gündemden düşmedi. Yeni sözleşmenin gündeme gelmesinden sonraki hafta içinde 10 milyondan fazla kişi tarafından indirilen Signal ve Telegram gibi uygulamalara kurtarıcı gözüyle bakılmaya başlandı. Ancak herkes bu uygulamalara geçmiyor ve belki de geçmeyecek. Bu durumda birden fazla uygulamayı kullanmak da hem zaman alıcı hem de yorucu bir iş olabilir.

    Beeper uygulaması nedir?

    Beeper, farklı mesajlaşma uygulamalarında birkaç hesaba sahip olma sorununu basitleştirmek için, tek bir gelen kutusunda 15’e kadar mesajlaşma uygulamasının birleştirilmesine izin veren bir uygulama olan piyasaya çıktı. WhatsApp, Signal, Telegram gibi birçok uygulamadaki özel mesajları ve diğerlerini uygulamadan görmek mümkün. Beeper’ın amacı, hiçbir mesajın gözden kaçmaması ve her şeyin tek noktadan yönetilebilmesi.

    Beeper’ın sahibi kim?

    Beeper, Pebble akıllı saat şirketini kuran ve şu anda YCombinator hızlandırma programı desteğiyle çalışan ABD’li sistem mühendisi Eric Migicovsky tarafından yaklaşık 2 yıl önce geliştirilmeye başlandı. Uygulama bu yılın ocak ayında kullanıma açıldı.

    Migicovsky, resmi Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “Beeper, iMessage, WhatsApp ve diğer 13 ağda sohbet etmek için tek bir uygulama. Uygulama, çeşitli müşterilerle iki yıl boyunca test edilmiştir” dedi ve uygulama üzerindeki yoğun çalışmayı göz önüne serdi.

    Beeper ile WhatsApp, Messenger, Telegram mesajları tek noktada: Beeper mesajlaşma uygulaması nedir, nasıl kullanılır?
    Beeper ile WhatsApp, Messenger, Telegram mesajları tek noktada: Beeper mesajlaşma uygulaması nedir, nasıl kullanılır?

    Beeper nasıl çalışır?

    Mesajlar, açık kaynaklı bir mesajlaşma protokolü kullanılarak Beeper uygulamasına bağlanır. Beeper, kullanıcıların aynı arayüzdeki mesajları yanıtlamalarına, mesajları aramalarına, sohbetleri arşivlemelerine ve hatırlatıcılar ayarlamalarına olanak verir. Uygulamanın son dönemde tüm uygulamalarda gördüğümüz karanlık mod özelliği olmaması dikkat çekiyor, ancak orta vadede bu özelliğin sisteme gelmesi bekleniyor.

    Beeper hangi mesajlaşma uygulamalarını destekliyor?

    Slack, Discord, Hangouts, Skype, Messenger, Instagram ve Twitter’dan

    • Whatsapp
    • Facebook Messenger
    • iMessage
    • Android Mesajlar (SMS)
    • Telegram
    • Twitter
    • Slack
    • Hangouts
    • Instagram
    • Skype
    • IRC
    • Matrix
    • Discord
    • Signal
    • Beeper network

    Beeper ücretli mi ve nasıl indirilir?

    Uygulama, iOS ve Android uygulama mağazasından indirilebiliyor. Ayrıca Mac ve Windows için bir web sürümüne sahip. Kullanmak ise ücretlidir ve aylık 10 dolar karşılığında sınırsız kullanılabilir.

    Clubhouse’ta güvende kalmak için bunlara dikkat!

    Ses odaklı sosyal ağ Clubhouse, dünyanın dört bir yanından kullanıcıların ilgisini cezbetmeye devam ediyor.

    Salgın nedeniyle evlere kapanılan dönemde ortaya çıkan ve insanların gerçek hayat etkileşimlerine duyduğu özlemi gideren Clubhouse uygulaması, özel davetiyeyle kullanılabilmesine ve sadece iPhone telefonlarda çalışmasına karşın, hızla popüler oldu.

    An itibarıyla dünyanın dört bir yanından 8 milyon kullanıcıya ulaşan uygulama, Türkiye’de de çok sevildi. Yeni sosyal ağ, insanların farklı konuların konuşulduğu odalara dinleyici, konuşmacı ya da moderatör olarak katılmasına olanak tanıyor. Ancak uygulama kulaktan kulağa yayılırken, hâlâ birçok güvenlik açığına ve gizlilik hatasına ev sahipliği yapıyor. Öte yandan, insanların benzer fikirlere sahip olduklarına inandıkları kişilere daha açık ve temkinsiz yaklaşması, kurbanlarına karşı kullanmak için bilgi arayışında olan siber korsanların işini kolaylaştırıyor.

    Güvenlik uzmanları, Clubhouse kullanıcılarına güvende kalmaları için aşağıdaki önerilerde bulundu.

    –  Uygulama, üye olduktan sonra adres defterinizi paylaşmanızı istiyor. Ancak Clubhouse, şu anda sadece ABD’deki veri gizliliği düzenlemesi CCPA ile uyumlu ve Avrupa’daki GDPR ya da ülkemizdeki KVKK ile uyumlu değil.

    –  Moderasyon yetersizliği yüzünden nefret söylemlerine veya siber zorbalığa maruz kalmamak için yalnızca bildiğiniz ve güvendiğiniz odalara katılın.

    –  Sizi rahatsız eden konuşmacıları engelleyebilirsiniz.

    –  Karşınızdaki kişilerin gerçek isimleri yerine bir takma isim kullanabileceklerine karşı tedbirli olun.

    –  Halihazırda keşfedilen bir sistem hatası, kullanıcıların görünmeden odalara katılabilmesini, konuşulanları dinleyebilmesini ve kaydedebilmesini mümkün kılıyor.

    –  Sosyal ağın 18 ve üzeri yaş sınıra riayet edin.

    İddia: Samsung, Tizen yerine Android’e geçebilir

    2021 yılına ilişkin akıllı saat planları kapsamında Samsung, işletim sistemi tarafında önemli bir değişikliğe gidebilir. İşte detaylar…

    Samsung, akıllı saat ekosisteminin öne çıkan markalarından biri. Her sene duyurduğu birbirinden iddialı modellerle dikkat çekmeyi başarıyor. Öte yandan şirketin 2021 yılı bir dizi değişiklik hazırlığında olduğu konuşuluyor…

    Samsung’a dair önemli haber platformlarından GalaxyClub’a göre şirket, 2021 yılında iki yeni akıllı saat sunacak ve söz konusu modeller önceki yıllardan farklı bir işletim sistemi ile gelecek…

    Tizen işletim sistemi yerine Samsung’un iki yeni modelinde de Android ile tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırlandığı iddia edilirken derinlemesine detaylar da aktarılıyor…

    Samsung Galaxy Watch Active2 inceleme ozellikleri fiyati

    Samsung’un gelecek nesil akıllı saatlerinin model numaralarının SM-R86x ve SM-R87x olduğu bildiriliyor. Akıllı saatlerin Galaxy Watch Active serisinden ziyade Galaxy Watch ve Galaxy Watch 3’ün devam modelleri olacağı öne sürülüyor. Galaxy Watch 3, çeşitli modellerinde SM-R8xx model numaralarına sahipti. Model numaralarının büyük olasılıkla aynı saatin iki farklı boyutuna işaret ettiğini belirtelim.

    Samsung’un Tizen yerine Android’i (ya da Wear OS’i) tercih etmesi, uygulama ve saat arayüzü kataloğunun genişlemesi anlamı taşıyor. Ayrıca güvenlik açısından da Android’in daha gelişmiş bir yazılım olduğu yönünde yaygın bir kanı var.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

    Apple, Mart ayında bir etkinlik düzenleyecek mi?

    Teknoloji şirketi geçtiğimiz yıl salgın nedeniyle bir ‘bahar etkinliği’ düzenlememiş, ancak yeni iPad Pro, Magic Keyboard ve MacBook Air’in yanı sıra ikinci nesil iPhone SE’yi basın açıklamaları ile duyurmuştu…

    Apple’ın 2021’de bir Mart etkinliği düzenleyecek mi sorusu, teknoloji meraklıları için yanıtı merak edilen sorular arasında. Salgın nedeniyle online formatta düzenleneceği belirtilen bir etkinlik beklentisi söz konusu. Üstelik sosyal medyada yakın zamanda 16 Mart 2021’de bir etkinlik düzenleneceği yönünde iddiaların bolca gündeme geldiği görüldü. Ancak Bloomberg’den Mark Gurman, Apple’ın 16 Mart’ta bir etkinlik düzenlemeyeceğini ve AirTag’lerin de o gün duyurulmayacağını tweet’leyiverdi.

    Teknoloji şirketi geçtiğimiz yıl salgın nedeniyle bir ‘bahar etkinliği’ düzenlememiş, ancak yeni iPad Pro, Magic Keyboard ve MacBook Air’in yanı sıra ikinci nesil iPhone SE’yi basın açıklamaları ile duyurmuştu.

    2019’da ise sadece hizmetler segmentine odaklanıp Apple News +, Apple Card, Apple TV + ve Apple Arcade ile ilgili ayrıntıları kamuoyuyla paylaşmıştı. 2021 için de olasılıklar hala mevcut…

    Apple’ın Mart ayı içerisinde mini-LED ekran teknolojisine sahip iki yeni iPad Pro çıkaracağı ABD basınında konuşulanlar arasında. İddialara göre yeni A14 işlemcili iPad Pro’lar 12.9 ve 11 inç olmak üzere iki ekran seçeneği ile gelecek. Daha küçük çerçeveli 8.4 inç ekrana sahip bir iPad mini üzerinde çalışıldığı da biliniyor. iPad tarafında son olarak düşük fiyatlı bir iPad sunulma ihtimali üzerinde duruluyor.

    3. nesil iPhone SE, AirPods 3 ve AirPods Pro 2 gibi yenilikler de söz konusu olabilir. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Microsoft Office 2021 Windows ve macOS için yıl sonuna doğru geliyor

    Microsoft, iş ve eğitim hayatının en sık kullanılan çözümleri arasındaki Office’in bir sonraki versiyonunun bu yıl içinde çıkacağını duyurdu. İşte kısıtlı olmakla birlikte konuya ilişkin ilk ayrıntılar…

    Microsoft Office 2021, Windows (32 bit ve 64 bit) ve macOS cihazlarına geliyor. Microsoft, resmi bir açıklama ile Office’in bir sonraki versiyonunun bu yıl içinde çıkacağını duyurdu. Bilindiği üzere Microsoft tarafından sunulan Office, iş ve eğitim hayatına dair en çok tercih edilen çözümler arasında konumlanıyor.

    Diğer yandan gelecek yazılıma dair önemli detaylar da söz konusu. Bunlar arasında öne çıkan detay ise şüphesiz kullanıcı ile buluşma şeklinin değişecek olması. Yeni Microsoft Office 2021, Office 365 gibi abonelik tabanlı bir yazılım olmayacak, kullanıcılar pakete bir kez para ödeyip kısıtlı süre için değil sonsuza kadar sahip olabilecekler. Özetle abonelik tabanlı bir seçenek halinde gelmeyecek Microsoft Office 2021.

    Microsoft henüz Office 2021’deki tüm değişiklikleri detaylandırmış değil, Karanlık Mod desteği ve Excel’e XLOOKUP ekleneceği gibi birkaç bilgi mevcut.

    ABD pazarı için bazı fiyat ve destek süresi bilgileri de duyuruldu… Örneğin işletmeler için hem Office 2021 hem de Office LTSC (uzun vadeli hizmet kanalı) 7 yıl yerine artık sadece 5 yıl desteklenecek. Office Professional Plus ve Standard’ın yanı sıra ayrı uygulamaların fiyatları ticari kullanıcılar için %10 artarken geri kalanı için aynı kalacak. Türkiye özelinde Microsoft Office 2021 fiyatı gibi konularda herhangi bir detay ise henüz paylaşılmış değil.

    Microsoft Office 2021, Windows ve macOS için bu yılın sonunda gelecek.