Bellek ürünleri ve teknoloji çözümleri sunan Kingston Technology Company, Inc. profesyonel fotoğrafçılar, kameramanlar veya taşınabilir ses kayıt cihazları, kayıt dronelarını ve GoPro gibi cihazları kullanan profesyoneller için Workflow Station’ı piyasaya sürüyor.
Videoları, fotoğrafları ve sesleri aynı anda birden fazla kaynaktan aktarmaya imkan veren ürün, post-prodüksiyon iş akışlarını hızlandırıyor ve profesyonellerin gereksinimlerine uygun bir dosya boşaltma düzeni oluşturmalarına imkan tanıyor.
Modül tasarımıyla dikkat çeken Kingston Workflow Station; UHS-II SD kartları ve USB 3.2 Gen 1 hızlarını destekleyen ayrı USB, microSD ve SD “miniHub’lar” içeriyor. Dört farklı modüle kadar donatılabilen Kingston Dock birden fazla SD / microSD kartla çalışıp verilerinin hızlı ve aynı anda masaüstü veya dizüstü bilgisayara aktarmaları gereken profesyonel kullanıcılar için ideal bir ürün olarak öne çıkıyor. Workflow Station ayrıca; hem USB-A hem de USB-C bağlantılı cihazlarını destekleyen USB 3.2 Gen2 hızlarına sahip USB miniHub aracılığıyla da hızlı dosya aktarımı sağlıyor.
Hareketli ve dış çekim prodüksiyonları için ideal
Modüller ayrıca, hareket halindeki profesyoneller için hayatı çok daha kolay hale getiriyor. Dock’un ve miniHubların kolay ve ayrı ayrı taşınabilme avantajı özellikle dış çekim prodüksiyonlarını kolaylaştırıyor. Dock’a aynı anda dört taneye kadar okuyucu bağlanabiliyor ve videolar hızla aktarılabiliyor. Workflow Station ve Okuyucular, profesyonellerin post-prodüksiyon sürecine hiç olmadığı kadar çabuk geçmesini sağlayan USB 3,2 hızlarını destekliyor. Kart okuyucuların dışarıda da kullanılabilmesi ekstra esneklik kazandırıyor. Dışarıda bir yerde çekim yapılması gerektiğinde hub’ı ya da okuyucuları çantaya atıp ve birlikte verilen USB-C® kablosunu kullanarak dizüstü bilgisayara bağlamak yeterli oluyor.
Son günlerde hızla popüler olan sosyal medya uygulamalarından biri olan Clubhouse nedir, nasıl üye olunur, davetiye alma, oda ve kulüp açma gibi konuların detaylarını bu rehberde bulabilirsiniz.
iPhone kullanıcıları için kullanıma giren Clubhouse, yakında Android’e de gelecek. Ancak uygulamayı özel yapan tek şey bu değil, çünkü şimdilik sadece içeride olan bir üye tarafından davet edilirseniz girebiliryosunuz. Kuruculara (Paul Davidson ve Rohan Seth) göre bu ayrıcalık, uygulamanın beta sürümü olmasından kaynaklanıyor, ancak gerçek şu ki, çok iyi bir pazarlama stratejisi: ne kadar özelse, insanlar da o kadar içeride olmak istiyor. Gelin uygulama hakkında merak edilenleri inceleyelim…
Clubhouse nedir?
Clubhouse, meslektaşlar ve aynı ilgi alanı etrafındaki diğer kişilerle gayri resmi ve doğrudan konuşmalara dayalı, ses odaklı bir sosyal medya uygulamasıdır. Dinleme veya konuşma odalarına katılmaya devam ettiğiniz kişilerle konuşmak için istediğiniz zaman bağlanabilirsiniz.
Şu anda, en yaygın odalar ve kulüpler pazarlama, girişimcilik ve iş amaçlı olanlardır, ancak daha fazla kullanıcı geldikçe konular genişleyecektir.
Clubhouse davetiyesi nedir, nasıl alınır?
Bu kulüp binası daveti nedir? Bu uygulama şu anda davetiyelerle çalışmaktadır. İçeri ancak bir üye tarafından davet edilirseniz girebilirsiniz.
Her yeni kullanıcı, biri tarafından davet edilir ve dağıtabileceği 2 davetiye kazanır. Diğer bir deyişle, her yeni kullanıcıdan iki kat fazla kullanıcı getirir ve böylece ağı daha fazla kişiye ulaşacak şekilde genişletir. Bu yüzden hala Clubhouse davetiyeniz yoksa endişelenmeyin, çünkü er ya da geç size de ulaşacaktır.
Bunu kolaylaştırmak için sosyal ağlarınızda “Clubhouse davetiyesi olan var mı?” benzeri bir paylaşım yapabilirsiniz. Aynı şekilde, her zaman kayıt olabilirsiniz ve bir bekleme listesine girersiniz. Bu davetiye edinmek için daha basit bir yoldur. Hem kullanıcı adınızı sizden önce başkasının almasını önlersiniz hem de adres defterinizi bağlarsanız, davetiyesi olan bir tanıdığınız sizi içeri kabul edebilir.
Clubhouse nedir, nasıl üye olunur, davetiye alma, oda ve kulüp açma
Clubhouse nasıl çalışır?
Clubhouse’ta her kulüp içinde temalara göre farklı odalar oluşturabilirsiniz.
Bir oda (Oda) oluşturmak, uygulamayı açın ve alttaki + Start a New Room’a tıklayın.
Burada farklı oda türleri arasından seçim yapabileceğinizi göreceksiniz. Bunlar şöyle sıralanabilir:
Open: tüm Clubhouse kullanıcılarına açıktır.
Social: takip ettiğiniz kişilerle.
Closed: kendiniz seçtiğiniz insanlar için.
Ayrıca bir grup (kulüp) içinde odalar oluşturabilirsiniz ve sizi dinlemek ve katılmak için girmek isteyen o kulübün tüm üyeleri tarafından duyulacaksınız.
Clubhouse’ta oda açma işlemi nasıl yapılır?
Kullanıcıların bilgilendirilebilmesi ve adının rezerve edilebilmesi için bir Clubhouse odası oluşturmanızı tavsiye ederim. Dinleyebileceğiniz yeni etkinlikleri kontrol etmek istiyorsanız, takvim simgesine (üst çubuk) gidebilirsiniz. İçeri girdikten sonra, önümüzdeki birkaç dakika içinde başlayacak tüm etkinlikleri / odaları göreceksiniz.
Zamanınızı daha iyi organize etmek için ilginizi çeken odalarla bir program yapabilirsiniz.
Kendi kulüp odası odanızı oluşturmak için + sembollü (sağ üst) takvim simgesine tıklamanız gerekir. Daha sonra aşağıdaki bilgileri doldurmanız gerekiyor:
Odanın adı
Kurucu ortak veya moderatörlerin kullanıcı adları
Odanın tarihi
Odanın açık kalacağı süre
Odanın bağlı olduğu kulüp adı
Etkinliğin açıklaması
Clubhouse’ta kulüp açma
Nasıl bir etkinlik oluşturacağınızı zaten biliyorsunuz, bir etkinliği nasıl oluşturacağınızı zaten biliyorsunuz… Peki ya Clubhouse’ta bir kulüp nasıl açılır?
Bir kulüp, uygulamanın herhangi bir kullanıcısı tarafından oluşturulabilen odalarla doludur. Clubhouse’ta bir kulüp oluşturmak istiyorsanız, öncesinde en az 3 oda açmış olmanız ve uygulamaya düzenli olarak katılmanız gerekiyor. Ayrıca, kayıt olmak için kulübün tüm verilerinin yer aldığı bir formu doldurmanız gerekiyor.
Kulübünüzü oluşturduğunuzda, herhangi bir kullanıcı, kulübünüzün teması dahilinde odalar oluşturabilir.
Clubhouse profili
Clubhouse profiliniz herhangi bir sosyal ağdakine benzer: Profil fotoğrafı, isim, kullanıcı adı, takipçi sayısı ve takip edilenler, kim olduğunuzu belirten bir tanıtım metni ve sosyal ağlara bağlantılar yer alır.
Clubhouse profiliniz için ipuçları
Yüzünüzün net bir şekilde görülebileceği bir fotoğraf seçin ve özellikle ilk günlerde diğer sosyal ağlarda sahip olduğunuz aynı fotoğrafı seçin, böylece insanların sizi tanıması kolaylaşır.
Biyografide kendinizden bahsedin, böylece ortak ilgi alanına sahip insanlarla daha kolay tanışabilirsin. Ayrıca bir gün, uygulamadaki profillerin arama motorunda bulunabileceğini düşünerek, kendinizi konumlandırmak istediğiniz anahtar kelimeyi ilk cümleye yazabilirsiniz.
Kullanıcı adlarını anahtar kelimeyle başlatmak da yaygın rastlanan bir durum, ancak burada tek, çok iyi tanımlanmış bir anahtar kelimeye sahip olmalısınız.
Ek olarak, Clubhouse’daki en önemli şeyin konuşmalarınıza değer katmak ve uygulamanın içinde olmak olduğunu düşünmelisiniz. Çünkü birçok kullanıcı ağdaki içerikleri dinlerken veya sadece odanın içinde olduklarını gördüklerinden, diğer kişileri takip etmeye başlarlar.
Bu nedenle, biyografinizin kim olduğunuzu veya Clubhouse’ta takip edilmenize yardımcı olacağını düşündüğünüz şeyleri çok iyi tanımlaması önemlidir.
Alphabet, insanüstü işitme yeteneği kazandıracak cihaz üzerinde çalışmalarına devam ediyor…
Google’ın çatı şirketi Alphabet, kullanıcılar için insanüstü işitme yeteneği kazandıracak olan cihazı için çalışmalarını sürdürüyor. Şirketin söz konusu cihaza isim verirken süper işitme duyusu ile dikkat çeken çizgi roman kahramanı olan Wolverine’den esinlendiğini görüyoruz.
Alphabet güncel olarak kalabalık ortamlardaki sesleri ayırt edecek olan teknolojiye yoğunlaşmış durumda. Bulunulan ortamda birçok insan sesi bulunurken tüm sesleri izole ederek sadece o kişinin konuşmasına odaklanmayı sağlamaya çalışıyor.
Prototipler üretildi
Alphabet’in projeye 2018 yılında başladığı ve bu zamana kadar geçen süre içerisinde birkaç prototip cihazın üretildiği belirtiliyor. Fakat çok sayıda sensör ve mikrofon içerdiği için ilk prototiplerin kulağın tamamını kaplayacak kadar büyük olduğu söyleniyor. Oluşturulmuş olan son prototip ise oldukça kompakt olduğu belirtiliyor.
Alphabet ekibine işitme cihazı geliştirmeleri ile bilinen Starket Hearing Technologies ve Eargo çalışanlarını başta olmak üzere birçok uzmanın çalışmalara katıldığı belirtiliyor. Çalışmalarda herhangi bir aksilik çıkmaması durumunda kısa süre içerisinde Wolverine projesini insan kulağının işitme yeteneklerini olduğundan daha üst seviyeye ulaştıracak Google markalı bu cihazı piyasalarda görüp deneme fırsatını bulacağız.
LG, Ergo Monitörler ile yoğun turnuva temposundan doğru beslenip spor yapma olanağı bulamayan Esporcular için ideal bir çözüm sunuyor.
LG Electronics’in LG Ergo oyun monitörleri UltraGear serisi, oyuncu ve Esporcuların bedensel sağlığı için ideal bir çözüm olarak öne çıkıyor. KPMG’nin araştırmasına göre koronavirüs döneminde Espor oyun satışları yüzde 63 arttı. 2020 yılında yüzde 21.7 civarında büyüyen Espor’un piyasa değeri 1,5 milyar doları buldu.
2015 yılında 235 milyon kişinin izlediği Espor’u şu anda toplam 454 milyon kişi tutkuyla takip ediyor. 2022 yılında ise Espor’un takipçi sayısının 644 milyon olacağı hesaplanıyor. Espor kitlesinin yaş ortalaması da dikkat çekici. Dünya futbolunu izleyenlerin yaş ortalaması 39, Premier Lig’i takip edenlerin yaş ortalaması 42 iken, NBA’nin izleyici kitlesinin yaş ortalaması 53. Espor takipçilerinin yaş ortalaması ise 32.
Öte yandan gençler Espor dünyasına çok ilgili ve bir futbolcu olmak için çabalamak yerine Espor oyuncusu olmayı tercih ediyor. Şu anda yaklaşık 32 milyon Espor sporcusu var. Olimpiyatların Espor’a açılması halinde rakamların katlanarak büyüyeceği de öngörüler arasında.
Karpal Tünel Sendromu Esporcuları tehdit ediyor
Karpal tünel sendromu, oyun, çalışma ve yaşam alışkanlıklarına dikkat edilerek rahatlıkla önlenebilen bir rahatsızlık. Özellikle tekrarlayan el hareketleri azaltılıp, doğru duruş şekilleri öğrenildiğinde karpal tünel sendromu oluşma ihtimali oldukça azalıyor. Uzmanlar, Esporcular’ın uzun süre uygun olmayan bilek duruşuyla klavye ve mouse kullanmaları nedeniyle karpal tünel sendromu açısından risk altında olduğunu belirtiyor. Oyun masası çok yüksekse, dirsekler ve bilekler aşırı şekilde gerilerek karpal tünel sendromuna yol açabiliyor.
FPS oyunu Wolfteam 8 Mart’ta Dünya Kadınlar Günü’ne özel olarak kadınlar turnuvası gerçekleştiriyor.
Aksiyon ve savaş oyunu sevenlere bambaşka bir oyun deneyimi yaşatmak için özel olarak geliştirilen Wolfteam, hem kurt adam hem de insan olarak mücadele edebileceğiniz, rakiplerinizi güçlü pençelerinizi ve kurt adam yeteneklerinizi kullanarak alt edebileceğiniz bir online FPS oyunu. FPS oyunu Wolfteam 8 Mart’ta Dünya Kadınlar Günü’ne özel olarak kadınlar turnuvası gerçekleştiriyor. Turnuva, 8 Mart, Pazartesi saat 20.00’de Wolfteam’in resmi Youtube kanalı youtube.com/JoygameWolfteam adresinde canlı olarak izlenebilecek.
Wolfteam’in önde gelen klanlarından KatreiMatem, GölgeHaramileri, AteşleTürkiye ve ShadowGirls’un kadın oyuncuları turnuvaya katılım gösterecek.
Wolfteam Türkiye tarafından özel olarak davet edilen klanlar, 5.000 TL ödül için mücadele edecekler.
Netmarble Türkiye Direktörü Cem Köne etkinlik hakkında; “Türkiye’de espor ekosistemi her yıl daha fazla büyüme gerçekleştiriyor. Bu ekosistem içerisinde kadın oyuncuların gün geçtikçe arttığını görmek ve Netmarble Türkiye olarak onları destelemek bizler için gurur verici. Bu ve bu tarz etkinliklerle Wolfteam klanları ve oyuncularımızın yanında olmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Samsung, MICRO LED ve Samsung Neo QLED ekranlardan monitörlere, lifestyle TV’lerden dijital beyaz tahtalara, televizyonun evdeki rolünü yeniden tanımlıyor. Tanıttığı yeni ürünlerle tüketicilerin yeni ihtiyaçlarını ve kişisel ilgi alanlarını karşılayabilen yeni özellikler sunuyor.
Samsung Electronics, gerçekleştirdiği Kutuyu Aç & Keşfet 2021 etkinliğinde 2021 model MICRO LED, Samsung Neo QLED, lifestyle TV, monitör ve soundbar ürün serilerinin tanıtımını gerçekleştirdi. Evlerde daha fazla vakit geçirdiğimiz bugünlerde, yeni özellikler konusunda inovatif yaklaşımı ve görüntü performansındaki liderliği sayesinde Samsung, hem kullanıcıların ekranlardan aldığı verimi artırıyor hem de 15 yıldır arka arkaya dünyanın en iyi TV üreticisi ödülüne layık görülüyor. Bu yıl da LED’in sunduğu yüksek performanstan Frame’in estetik çekiciliğine uzanan geniş bir yelpazede tanıtılan ürünlerle kullanıcılara olağanüstü izleme deneyimleri sunmaya devam ediyor. 2021 yılı ürün serileriyle Samsung, kullanıcıların tutkularını tamamlayarak tüm deneyimleri üst seviyelere çıkaran bir performans sunuyor. Kullanıcılar Samsung’un inovatif ekranlarıyla daha verimli bir biçimde çalışabiliyor, etkin iletişim kurabiliyor ve bireysel tutkularını keşfedebiliyorlar.
MICRO LED sinema deneyimini eve getiriyor
Üst düzey parlaklığı, derin siyahları ve nefes kesen görüntü kalitesiyle MICRO LED teknolojisi çığır açan bir izleme deneyimi sunuyor. İnorganik LED’ler, ekran yanığını önlüyor ve ekranın kullanım ömrü boyunca canlı kalmasını sağlıyor. Samsung, 2018 yılında MICRO LED’i eşsiz deneyim sunmak için boyutları 292 inçe kadar ulaşabilen, yapılandırılabilir modül sistemine sahip “The Wall” fomuyla piyasaya sürmüştü. Kendiliğinden esnek bir yapıya sahip olan “The Wall” evde veya ofiste profesyonel kurulum gerektiriyordu. 2021 yılına geldiğimizde Samsung, MICRO LED teknolojisinin tüm gücünü geleneksel bir TV deneyimi formuna sığdırdı.
Facebook Türkiye, 8 Mart Kadınlar Günü’nde pandemi döneminde gerçekleştirdiği ve geçtiğimiz Eylül ayında yayınlanan toplumsal cinsiyet eşitliği raporundan öne çıkan verileri paylaştı.
Raporun çıktılarına göre Türkiye’deki kadınların yüzde 64’ü gelir elde etmek için herhangi bir iş yapmadığını belirtirken, yalnızca yüzde 35’i son bir yıl içerisinde gelir elde ettiğini belirtti. Buna paralel olarak, araştırmaya Türkiye’den katılan kadınların yüzde 30’u hane halkında asıl gelir getiren işe kendilerinin sahip olduğunu kaydetti.
Raporda öne çıkan diğer bulgulardan biri, Türkiye’deki kadınların yüzde 65’inin son bir yıldaki gelirlerinin masrafları karşılamaya yetmediği oldu. Buna karşın, Türkiye’nin de dahil olduğu Avrupa ve Orta Asya bölgesinde ev masraflarının erkeğin sorumluluğunda olduğunu düşünmediğini belirten kadınların oranı yüzde 70’ten fazla olarak belirlendi. Bu veriler kadınların ekonomiye katılımının önemini ve potansiyelini ortaya koyarken, özellikle de pandemi döneminde dijitalleşme kadınların kendi işlerini kurmalarında büyük rol oynuyor.
Raporun çıktılarını değerlendiren Facebook Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Bölge Başkan Yardımcısı Derya Matraş, “Facebook olarak, kadın girişimcilerin ülke ekonomisine katkı sağlamalarının yolunun, karşılaşılan engellerin belirlenmesinden ve bu engellerin ortadan kaldırılmasından geçtiğine inanıyoruz. Bu inanç doğrultusunda, Türkiye’de ilk olarak 2018 yılında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz ve geçtiğimiz Ekim ayında Habitat ortaklığıyla da ikinci dönemini başlattığımız #SheMeansBusiness programı ile kendi işini kurmak isteyen kadınlara ilham vermeyi ve kadın girişimcilere işlerini bir adım daha öteye taşımaları için ihtiyaç duydukları bilgi, beceri, ve teknolojiye ulaşmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Elektronik perakendeciliği sektöründe cinsiyet eşitliğini dengelemeye yönelik çalışmalar yürüten MediaMarkt Türkiye, mevcut desteğini ülke geneline yaymak amacıyla yeni bir iş birliğine imza attı. Kadın istihdamını artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiren YenidenBiz Derneği’nin destekçisi olma kararı alan MediaMarkt Türkiye, işe ara veren 50 kadına iş hayatına geri dönmeleri amacıyla eğitim desteği verecek.
Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, faaliyet gösterdiği sektörde cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik “Kadının Hikayesi, Yarının Hikayesi” projesinin ardından yeni bir iş birliğini hayata geçirdi. Bugün genel müdürlüğündeki kadın – erkek oranını neredeyse eşitleyen, aldığı iş başvurularında ise kadınlardan daha fazla talep gören MediaMarkt Türkiye, şimdi de kadın istihdamına katkıda bulunmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiren YenidenBiz Derneği’nin destekçisi oldu. MediaMarkt Türkiye bu kapsamda YenidenBiz Derneği aracılığıyla bir yandan maddi yardımda bulunacak, bir yandan da 50 kadına eğitim desteği verecek.
Çeşitliliği kültüre dönüştürmeye odaklandık
Elektronik perakendeciliği alanında kadın – erkek çalışan sayısı farkının yüksek olduğunu dile getiren MediaMarkt Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Seçil Namruk “MediaMarkt Türkiye olarak sektörümüzdeki bu gerçeği değiştirmek amacıyla ilk olarak kadın çalışanlarımızın kariyerlerinde ne gibi zorluklar yaşadığını öğrenmek istedik ve 9 farklı şehirden farklı kademelerdeki mağaza çalışanlarıyla odak grup kurduk. Ardından bulgularımız doğrultusunda “Kadının Hikayesi, Yarının Hikayesi” çalışmalarımızı başladık. Kadınlar için tercih edilen bir iş yeri olmayı, kadın çalışanların kariyer gelişimlerini desteklemeyi ve çeşitliliği bir kültüre dönüştürmeyi planladık. Kadın mentörlerimizden ve bölge direktörlerimizden oluşan ekibimizle de ‘Kadın Mentörler Programı’mızı başlattık.” diye konuştu. Bu başarıya rağmen kadın çalışan sayısını daha da artırmak istediklerini ifade eden Namruk, şöyle devam etti: “Şimdi de kadın istihdamını artırmaya yönelik ülke genelinde önemli çalışmalar yürüten YenidenBiz Derneği’ne destek olarak bu vizyonumuzu genele yaymayı hedefliyoruz.”
İlk etapta ince ve hafif tasarımıyla dikkat çeken Oppo Reno 4 Lite , ortalamanın üzerindeki performansı ve güncel Android deneyimi arayanlar için ideal bir seçenek oluşturuyor.
Oppo Reno 4 Lite ’ın mat siyah ve metalik beyaz olmak üzere iki farklı renk seçeneği mevcut. Bize test için metalik beyaz rengi geldi ve gerçekten çok hoş görünüyor. Işık altında güzel bir görünüme sahip olan telefon, aynı zamanda fazla parmak izi de tutmuyor.
Yanlardan yumuşatılmış ve arka tarafta kameraları biraz çıkıntılı tasarlanmış cihaz, 7.48mm kalınlıkta ve 164 gram ağırlıkta. Pek çok cihaza kıyasla Oppo’nun bu modelinin gayet ince ve hafif olduğunu söyleyebiliriz, ki firmanın bu tarafta başka çözümleri de bulunuyor.
Ürün, tek elde rahatlıkla kullanılabiliyor ve uzun süreli deneyimlerde de can sıkmıyor.
Bu arada, kutudan koruyucu şeffaf kılık ve 3.5mm kulaklık çıktığını da belirtelim. Kılıf sayesinde daha sağlam bir deneyim elde edebilir, kulaklık sayesinde de hem müzik dinleyebilir hem de aramalarınızı cevaplayabilirsiniz.
6.43 inç değerde Super Amoled ekran
Reno 4 Lite’ın ekranı, FHD+ çözünürlük sunuyor ve 409ppi değerde. Yüzde 90’ın üzerinde ekran çerçeve oranı bulunan telefon, bir şeyler okumak, oynamak ve izlemek için ideal. Ürünün hem iç hem de dış mekân kullanımlarına uygun bir netlik sunduğunu belirtelim. Parlaklık düzeyi de yeterli. Ayrıca düşük ışık koşullarında, gözlerinizi yormadan kullanabilmeniz için göz konforu modu da bulunuyor.
Oppo Reno 4 Lite, MediaTek Helio P95 çipsetine sahip. Bunun yanında 8GB RAM ve 128GB dahili depolama değerleri var. Bu veriler, ortalama bir kullanıcı için isteklerinin hemen hepsini karşılayabilecek nitelikte. Tabii istenirse microSD kart da takılabiliyor.
Android 10 işletim sistemiyle gelen telefonun akıcı ve kullanışlı bir arayüzü var. İstediğiniz oyun ve uygulamaları rahatlıkla çalıştırabiliyorsunuz. Hatta PUBG ve Call of Duty Mobile gibi popüler oyunları dahi rahatlıkla oynayabilirsiniz. Uzun süreli oyun deneyimleri sonucunda ciddi ısınmaların yaşanmadığını da belirtelim.
Toplamda 6 kamerası var
Ürünün arka tarafında yapay zekâ destekli dörtlü kamera sistemine yer verilmiş: 48+8+2+2MP. 48MP ana kameramız, f1.7 açıklık değerine sahip ve hem iyi ışıklı ortamlarda, hem de gece çekimlerinde güzel sonuçlar verebiliyor.
8MP ultra geniş açılı kamera ile kalabalık çekimler ve manzara çekimleri yapabiliyoruz. Tamamlayıcı diğer kameralar sayesinde de bokeh efektli görseller ve efektli çekimler yapabiliyoruz.
Ürünün arka kamerası 30FPS’de 4K çekime, hızlı çekime ve ağır çekime de destek veriyor. Ek olarak, hareketli çekimlerde sarsıntı miktarını önemli ölçüde azaltan elektronik görüntü sabitleme sistemi de mevcut.
Ön tarafa geldiğimizde ise, 16+2MP kamera ikilisini görüyoruz. Aslında 2MP kamera, derinlik sensörü olarak görev yapıyor ve ortaya güzel selfie’lerin çıkmasını sağlıyor. Tabii efektli çekimler ön kamerada da bulunuyor ve bu kamera, görüntülü görüşmeler için de ideal performans sunabiliyor.
Bluetooth 5.1, Wi-Fi AC, NFC ve dahası…
Oppo Reno 4 Lite, 4000mAh pile sahip. Bu pil, 18w hızlı şarj desteği de sunuyor ve tek şarj ile yoğun kullanımda bir günü rahatlıkla çıkarıyorsunuz. Eğer video ve oyun tarafına yoğunlaşmazsanız, tek şarj ile ikinci günü de görmek mümkün. Tabii güç tasarruf modu sayesinde daha az özellik ama daha uzun süreli kullanım seçeneğiniz de var.
Toparlamak gerekirse Oppo Reno 4 Lite, özellikle ince ve hafif yapıda, güncel bir Android telefon arayanların tercih edebileceği modeller arasında yer alıyor.
Huawei MatePad Pro 2 tanıtım tarihine dair bazı detaylar ortaya çıktı. Söylenene göre Huawei, P50 serisi ile tabletini duyurmaya hazırlanıyor. Çin merkezli teknoloji devi Huawei yeni tablet serisi için 17 Nisan 2021 tarihini seçti deniyor zira P50 serisi de bu tarihte tanıtılacak. Bu noktada iki cihazın da aynı gün tanıtılması oldukça muhtemel.
Huawei MatePad Pro 2 ne zaman tanıtılıyor?
Önceki tablet serisinin devamı olarak piyasaya çıkacak olan MatePad Pro 2’nin özellikleriyle amiral gemisi bir model olacağı aktarılıyor. Cihazın teknik özelliklerine dair ortaya çıkan detaylarda ise 12.6 inç OLED bir ekranın bizleri karşılacağı ve Kirin 9000 işlemcisinden güç alması bekleniyor.
Görsel temsilidir.
Hatta tepede konumlandırılan bu OLED ekranlı tablete ek olarak 12.2 inç’lik LCD ekran daha düşük özellikler eklenmiş ikinci bir modelin de gelmesi oldukça yüksek. Büyük ekranlı modelde 7.250 mAh batarya ve 40W hızlı şarj desteğinin sunulacağı elimizde yer alan bilgilerden oluyor.
Cihazın şu anlık elimizdeki bilgileri bu şekilde oluyor ancak nisan ayına daha çok var ve ilerleyen günlerde tablet modeli/modelleri hakkında daha fazla bilgiye ulaşmayı bekliyoruz.