Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 742

    DD5 RAM, DDR4 teknolojisi karşısında henüz hazır değil mi?

    0

    Elektronik cihazlarda teknoloji oldukça hızlı ilerliyor. Bir önceki nesil olarak tabir edilen teknoloji yeni sistemlere ayak uyduramıyor. Bunu işletim sistemleri içinde daha iyi görebiliyoruz. Bir zamanların vazgeçilmez DDR4 RAM’leri artık tarih mi oluyor, sorusunu akıllara getiriyor. Sistemlerin gelişmesiyle artık DDR4’ün yavaş kaldığı söyleniyor.

    Teknolojik verilerin ilerlemesiyle kullanılan pek çok ürün tarihe karışıyor. Yıllardır vazgeçemediğimiz birçok ürün artık miladını dolduruyor. Bu durum Ram tarafında da geçerli. Pek çok alanda kullanılan RAM’ler için DDR4 serisi tarihin derinliklerine gidebilir. Intel her ne kadar Alder Lake koduyla DDR4’ü 12. Nesil olarak sunsa da DD5 ile girdiği test işin rengini değiştiriyor…

    DDR4 test aşamalarında başarılı sonuç aldı

    Benchmark tarafından yapılan test DDR4’ün halen başarılı olduğunu gösteriyor. Diğer yandan DDR5 gelişim sürecinde olması DDR4 RAM’lerinin halen elini güçlü tutuyor. Core i9-12900 ve i9-12900K işlemcilerine 32 gb DDR4 3200 ve 32 gb DDR5 4800 eşlik etti. İki işlemci hızı farklı olsa da test içinde Ram’ler bundan etkilenmiyor.

    Yapılan testte tekli çekirdekte aralarında fark görülmüyor. Ancak çoklu çekirdeğe geçtiğimizde DDR4 yeni rakibine yüzde 20 fark atıyor. 128 MB gecikme süresi içinde DDR4 136 ns olurken DD5 87 ns olarak kayıtlara geçiyor. Ancak DDR5’inde giriş seviyesindeki versiyonu olduğunu hatırlatalım. Zaman alsa da er ya da geç DDR4 tarihe karışacak gibi.

    MediaMarkt’ta ‘Bugünden Yarına’ Apple Günleri

    MediaMarkt Türkiye, teknolojiseverlerin dört gözle beklediği Apple Günleri’ni başlattı. CLUB üyelerine özel “Apple Günleri” kapsamında MediaMarkt, yarına (26 Ağustos, Perşembe) kadar seçili Apple ürünlerinde yüzde 15’e varan indirimler uyguluyor. 

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, yılın neredeyse tamamında teknolojiseverlere birçok kategoride özel indirimler sunarken gerçekleştirdiği Apple Günleri ile de Apple markalı birçok üründe indirim uyguluyor. MediaMarkt Türkiye, yarına kadar (26 Ağustos, Perşembe) sürdüreceği “Apple Günleri” kampanyası ile mağazalarından ve mediamarkt.com.tr’den alışveriş yapan MediaMarkt CLUB üyelerine seçili Apple markalı ürünlerde yüzde 15’e varan indirimler sağlıyor.

    Bilgisayar ve tablerler indirime giriyor

    Kampanyada indirime giren ürünler arasında MGN63TU/A MacBook Air 13.3″ 256GB laptop 9.499 TL’den, MYLC2TU/A iPad 8. Nesil Wi-Fi 10.2″ 32GB tablet 3.149 TL’den ve MYFP2TU/A iPad Air 10.9″ Wi-Fi 64GB tablet 5.759 TL’den satışa çıkıyor.

    Farklı iPhone modelleri de Apple Günleri’ne dahil

    MediaMarkt Türkiye, teknolojiseverler için hayata geçirdiği Apple Günleri kampanyasında farklı özelliklere sahip iPhone modellerinde de avantajlar sunuyor. Buna göre kampanyada iPhone SE’nin 64 ve 128, iPhone 11’in 64, 128 ve 256, iPhone 12 Pro ve Pro Max’nin 128, 256 ve 512 GB modelleri indirime giriyor. Akıllı telefon kategorisinde yer alan bu cihazların fiyatları 4.999 TL ile 19.249 TL arasında değişirken ürünlerin fiyatları, renklerine göre de değişiklik gösterebiliyor.

    İndirim akıllı saat ve aksesuarlarda da geçerli

    Kampanyada avantajlı fiyatlarla satılan ürünler arasında akıllı saatler, kablosuz kulaklıklar ve tek veya 4’lü AirTag de bulunuyor. Bu ürünlere ek olarak adaptör, kılıf, kordon, kablo, seyahat adaptör kiti, Mouse, klavye ve Apple TV’nin bulunduğu aksesuar kategorisinde de kampanyaya özel indirimler gerçekleştiriliyor.

    MediaMarkt’tan yenilenebilir enerji kaynaklarına destek

    Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, iklim kriziyle ilgili hem müşterilerini bilinçlendirmek hem de yenilenebilir enerji kaynaklarına destek vermek amacıyla Bodrum mağazasına güneş enerji sistemi standı kurdu. Yaz dönemi boyunca açık olacak stant alanında müşteriler, güneş enerji sistemleri ve faydaları hakkında bilgi alabilecekler.

     

    İklim krizi etkilerinin en yoğun hissedildiği son dönemde bu konuya dikkat çekmek, halkın bilinçlenmesini sağlamak ve yenilenebilir enerji kaynaklarına destek vermek için harekete geçen MediaMarkt Türkiye, Bodrum mağazasına Solarçatı ekosistem standı kurdu. Burada mağazaya gelen teknolojiseverlere Solarçatı ekosisteminde bulunan güneş panelleri, inverter, Solarşarj, Solarbatarya gibi ana ekipmanlar tanıtılacak. 

     

    Solarçatı markası ile iş birliğine giden MediaMarkt, iklim kriziyle mücadelede fosil yakıt kaynaklı enerjiden vazgeçerek yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmenin en etkili çözümlerden biri olduğuna vurgu yapıyor. MediaMarkt Bodrum mağazasında yaz dönemi boyunca açık olacak stant alanında müşteriler, güneş enerji sistemleri ve faydaları hakkında bilgi alabilecek ve isterlerse ev tipi güneş paneli sistemlerini satın alabilecekler. 

     

    Evlere kurulumu da sağlanacak güneş panelleri ortalama 2000 – 2400 Watt gücüyle elektrik üretebiliyor. Üretilen bu elektrikle 102 ekran LED TV 8 saat çalışabiliyor, akıllı telefon ve notebook sınırsız şarj edilebiliyor, orta boy bir buzdolabı da 24 saat kullanılabiliyor.

    Profesyonel fotoğrafçıların tercihi kamera mı telefon mu?

    0

    Yeni yapılan bir araştırmaya göre profesyonel fotoğrafçıların telefon fotoğrafçılığına geçip geçmeyeceği ortaya çıkarıldı. Başta Avrupa ve Kuzey Amerika’daki 881 profesyonel fotoğrafçı arasında fotoğraf makinelerini bırakıp ‘akıllı telefonlardan’ fotoğraf çekip çekmeyecekleri soruldu. Cevaplar enteresandı zira beklenmeyen sonuçlar ortaya çıktı. Akıllı telefon fotoğrafçılığı için sonuçlar:

    Akıllı telefon fotoğrafçılığı yükselişte olsa da profesyonellerin tercihi ‘kamera’

    Akıllı telefonların reklamlarında büyük oranda ‘profesyonel çekimler’ yapılabileceği vurgulanıyor. Özellikle stüdyoda oluşturulan bol ışıklı ortamlar telefonla çekilmiş olmasına rağmen oldukça profesyonel sonuçlar çıkarıyor. İşte bu noktada Suite48a tarafından yapılan bu ankette profesyonel fotoğrafçıların yüzde 13’ü akıllı telefondan yana tercihini kullanırken, yüzde 64’ü hiç çekmediğini söyledi.

    Ayrıca bu araştırmaya göre fotoğrafçıların büyük bir çoğunluğu son teknoloji kameralarına ve pahalı aksesuarlarının avantajlarına o kadar alışmış ki ‘akıllı telefonların fotoğraf performansına’ bakmamış ve denememiş bile.

    akıllı telefon fotoğrafçılığı 2

    Bu noktada akıllı telefonların kameraları halen kişisel çekimlerde kullanılıyor. Her ne kadar pazarlama stratejilerinde markalar profesyonel çekimler vurgusu yapsa da telefonlarla yapılan çekimler halen beklendiği kadar ‘iyi’ değil gibi duruyor.

    Aynı araştırmanın devam eden kısmında ise profesyonel fotoğrafçıların kişisel ve profesyonel çekimleri için hangi tür akıllı telefonları kullandığı ve akıllı telefonlarını ne tür profesyonel alanlarda kullandıkları üzerine odaklanıyor.

    OPPO akıllı görüntüleme çözümlerini tanıttı

    OPPO’nun Future Imaging Technology lansmanında tanıtılan yenilikçi teknolojiler arasında yeni RGBW sensörü, Kesintisiz Optik Zoom, Beş Eksenli Otomatik Görüntü Sabitleme ve yeni nesil Ekran Altı Kamera yer alıyor. 

    OPPO, 2021 OPPO Future Imaging Technology lansmanını düzenledi. Online düzenlenen etkinlikte OPPO, akıllı telefon görüntüleme teknolojilerinde sensörlere, modüllere ve algoritmalardaki yükseltmelere odaklanan bir dizi yeniliği duyurdu. Şirket, kullanıcıların ‘hayattaki güzellikleri kolayca yakalamalarını’ sağlamak için arka plandaki görüntüleme teknolojileri konusunda kendini geliştirmeye ve bu teknolojileri optimize etmeye odaklanıyor.

    Duyurulan yenilikler arasında OPPO’nun yeni nesil RGBW sensörü, OPPO 85-200mm Kesintisiz Optik Zoom, Beş Eksenli Otomatik Görüntü Sabitleme (OIS) teknolojisi ve OPPO’nun tescilli yapay zeka algoritmasına sahip yeni nesil Ekran Altı Kamerası bulunuyor. OPPO bu yeni teknolojileri kullanarak, ışık duyarlılığı, yakınlaştırma yeteneği, sabitleme, gelecekteki ürünlerin formlarına yönelik ön araştırmalar ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli görüntüleme yeteneklerini kapsayan akıllı telefon görüntüleme teknolojilerinde büyük bir sıçrama yakaladı.

    OPPO’nun yeni nesil RGBW sensörü, ek olarak beyaz alt pikseller (W), çığır açan DTI teknolojisi ve OPPO’nun kendi geliştirdiği 4’ü 1 arada piksel algoritmasını sunarak ışık hassasiyetini önemli ölçüde artırıyor. Bu yeniliklerin bir sonucu olarak yeni sensör, düşük ışık koşullarında çok daha net ve daha parlak görüntüler sunmak için %35’e varan bir gürültü azalması sağlarken önceki sensörlere göre %60 daha fazla ışık yakalanmasına imkan tanıyor.

    Xiaomi, aktif MIUI kullanıcı sayısını açıkladı!

    0

    Dünyanın en büyük şirketlerinden biri olma yolunda ilerleyen Xiaomi, gerek akıllı telefon gerekse yazılım tarafında adeta göz dolduruyor.

    Çinli firma uzun yıllardır kullanıcılarına kendi geliştirdiği MIUI arayüzüyle destek sunuyor. Teknolojik cihazlarda deneyimi üst düzeye çıkaran bu arayüz, görünüşe bakılırsa her geçen gün daha da popülerlik kazanıyor. Xiaomi, kısa süre önce ikinci çeyrek mali verilerini açıklarken, bunun akabinde MIUI arayüzünün aktif kullanıcı sayısını da duyurdu.

    Aktif MIUI kullanıcı sayısı, 453.8 milyona ulaştı

    Xiaomi, 30 Haziran 2021 itibariyle ikinci çeyrek mali raporunu resmi olarak açıkladı. Şirketin ikinci çeyrekteki toplam geliri; yıllık yüzde 64 artışla 87.79 milyar Yuan oldu.

    İnternet hizmetleri açısından ise Xiaomi ikinci çeyrekte, rekor bir seviye olan 7 milyara yuan’a ulaştı ve geliri yıllık bazda yüzde 19,1 arttı. Mali rapor, 2021’in ikinci çeyreğinde Xiaomi’nin küresel internet kullanıcı sayısının hızla büyüdüğünü ve bunu sürdürmeye devam edeceğini de gösteriyor.

    Yukarıdaki verilere istinaden Çinli üretici MIUI arayüzünün aktif kullanıcı sayısını da açıkladı. Bu bağlamda Xiaomi’nin popüler arayüzü MIUI, 2021’in Haziran ayı itibariyle; yüzde 32,1 artarak 453.8 milyona ulaştı. Şirketin anavatanı olan Çin, bu rakamın 124 milyonunu oluşturuyor ve oldukça geniş bir kitleye sahip.

    Peki sizler Xiaomi’nin performansını nasıl buluyorsunuz? Çinli üretici MIUI arayüzüyle beklentileri karşılıyor mu? Düşüncülerinizi yorumlarda bizlerle paylaşın…

    Vestel’den Almanya’ya elektrikli araç şarj cihazı ihracatı

    Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketlerinden Vestel, tüm dünyada kullanımı artan elektrikli araç şarj cihazları (EVC) için yeni iş birliğine imza attı…

     

    Vestel, Türkiye’nin ihracatına katkıda bulunacak yeni bir iş birliğini hayata geçirdi. Vestel, Almanya’nın önde gelen enerji şirketlerinden E.ON ile elektrikli şarj cihazları üretimi için anlaşmaya vardı. Anlaşmaya göre E.ON, Vestel ile imzalanan anlaşma ile elektrikli araç şarj cihazı portföyünü yeni ve son teknoloji ürünlerle genişletecek.

    Elektrikli araç kullanımı her geçen gün artan Almanya’da evlerde ve yol üzerinde yaklaşık 28 bin E.ON elektrikli araç şarj noktası bulunuyor. Şarj istasyonlarında Vestel tarafından üretilen elektrikli şarj cihazları kullanılacak.

     

    Vestel CEO’su Turan Erdoğan konuya ilişkin yaptığı açıklamada “Dünya kaynaklarının etkili ve dengeli kullanımı ve iklim değişikliğiyle mücadele etmenin en önemli yolu hem bireysel hem de kurumlar olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanmaktan geçiyor. Yenilenebilir enerjiden yararlanan elektrikli araçların kullanımının artması önemli, ancak şarj noktalarının ulaşılabilirliği ve yaygınlaşması da en az bu konu kadar önem taşıyor. Vestel olarak bu alanı yatırım planlarımıza çok önceden almıştık. Bu vizyon sonucunda yurtdışında birçok iş birliği ve anlaşma gerçekleştiriyoruz. Son olarak Almanya’nın köklü enerji şirketlerinden E.ON ile anlaşmaya vardık. Almanya’daki şarj istasyonlarında Vestel teknolojisi kullanılacak” açıklamasında bulundu.

     

    Almanya’nın önde gelen enerji şirketlerinden biri olan E.ON, fotovoltaik panel, enerji depolama, elektromobilite, akıllı sayaçlar, enerji kontrolleri ve verimlilik üzerine çözümler üretiyor.

    WhatsApp’ta ”Bir Kez Görüntülenen” resimler nasıl gönderilir?

    0

    Dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma ve görüntülü görüşme uygulamalarından WhatsApp, her geçen gün yeni özelliklerle güncellenmeye devam ediyor.

    Özellikle tartışılan gizlilik politikası sonrasında platforma yeni özellikler ekleyen şirket, hem masaüstü hem de mobil uygulamalarını daha zengin hale getirdi. Kısa süre önce WhatsApp, Snapchat’e özgü olan ”Bir Kez Görüntülenen” mesajlar özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik ile kullanıcıların karşı tarafa kaybolan resimler gönderebilmesi artık mümkün. Peki bu mesajlar nasıl gönderilir?

    WhatsApp ile ”Bir Kez Görüntülenen” mesaj gönderme

    Adından da anlaşılacağı üzere WhatsApp’ın ”bir kez görüntüleme” modu, yalnızca bir kez açılabilen resimler veya videolar göndermenize olanak tanıyor. Bu mesajları gönderirken, seçmiş olduğunuz medyanın üzerinde yer alan ”1” rakamını tıklamanız gerekir.

    Eğer mesajları karşı tarafa bu şekilde gönderirseniz ve karşı taraf bunu açarsa sohbet içerisinde ”açıldı” yazısı görünecektir. Tabii bunun için yine karşı tarafın okundu bilgisinin de açık olması gerektiğini belirtmekte fayda var.

    WhatsApp ile gönderdiğiniz bir kez görüntülenen mesajlara; yıldız ekleyemez, paylaşamaz veya iletemezsiniz. Ek olarak bu ayar açıkken gönderdiğiniz mesaj, karşı taraftaki kişinin açmaması durumunda 14 gün içinde ortadan kaybolacaktır.

    Snapchat’den esinlenerek alınan bir kez görüntülenen mesajlar işlevi, özellikle anlık olarak paylaştığınız veya daha sonradan işinize yaramayacak bir medyanın tek seferde karşı tarafa gönderilmesini sağlıyor. Böylece o fotoğraf hem galeriye düşmüyor, hem de karşı taraf açtıktan sonra da tamamen ortadan kayboluyor.

    Sizler de WhatsApp’ta ”Bir Kez Görüntüle” mesajı göndermek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    • İlk olarak WhatsApp uygulamasından sohbet ekranına gelin,
    • Ardından kaybolan görüntüyü göndermek istediğiniz kişiyi bulun,
    • Son olarak sohbet içerisinde ”ataş” ya da ”kamera” düğmesine basın. Buradan göndermek istediğiniz resmi seçip ”1” seçeneğine tıklayarak mesajı gönderebilirsiniz.

    Siber Zorbalık Nedir ve Çocuklarımızı Nasıl Koruruz?

    Siber zorbalık, dijital ortamda gerçekleştirilen bir zorbalık türüdür. En çok karşılaşıldığı yerler arasında sosyal medya, oyun platformları ve mesajlaşma uygulamaları bulunur. Siber zorbalar hedef seçtikleri kişileri ve daha çok çocukları korkutularak, utandırılarak veya kızdırılarak taciz ederler. Ayrıca geride dijital bir iz bırakıldığından takip edilmesi ve ispatlanması yüz yüze yapılan zorbalığa göre daha kolaydır.

    Siber Zorbalık Türleri

    1- Bir başkasının Kimliğine Bürünmek

    Bir başkasının kimliğine bürünen kişi kurbanıyla tamamen farklı birisiymiş gibi kendini tanıtarak bir güven ortamı ve samimiyet oluşturmaya çalışır.

    2. İfşa Edip Saygınlık Azaltanlar

    Genelde kurban olarak seçtikleri kişinin sosyal medya hesaplarını ele geçirirler. Ele geçirdikleri hesabı kendi istekleri yönünde itibarsızlaştırmaya, kötü veya komik göstermeye çalışırlar. Kişinin o güne kadar edinmiş olduğu tüm saygınlığa zarar verirler ve bu zararın telafisi oldukça zordur. Verilen itibar hasarı bazen kalıcı olabilir.

    3- Yalan Suçlama Yapanlar

    Birilerinin saygınlığına ve itibarına zarar vermek amacıyla onları küçük düşürücü ve yalan paylaşımlar yaparak zarar verirler. Yapılan zorbalık genelde bir kişiyi hedef alır ve kişi kendisine atılan iftiralar yüzünden mağdur olur.

    4- Trolleme Yapanlar

    Trolleme yapanlar, internet ortamında insanların rahatını kaçırmak, üzmek veya münakaşa ortamı oluşturmak için altyapı hazırlarlar. Trollenen kişinin kaygısı artar ve öz güvenini azalır. Genellikle trolleme yapıldığında insanlar arasında büyük bir endişe oluşur.

    5- Şantaj Yapanlar

    Özellikle çocukların güvenini kazanarak onların sırlarını veya utandıkları şeyleri öğrenirler. Daha sonra öğrendikleri bu sırları internet üzerinden paylaşmak ile tehdit ederek şantaj yapmaya başlarlar.

    Siber Zorbalığa En Çok Nerelerde Rastlanır?

    Daha çok sosyal medya (Facebook, Twitter, Instagram vb.) olmak üzere anlık mesajlaşma uygulamaları, e-postalar ve sohbet odalarında çok fazla rastlanır.

    ​Çocuklarımızı Nasıl Koruruz?

    1- Anne ve babaların siber zorbalık konusunda bilgi sahibi olmaları önemlidir. Bilinçli ve bilgili ebebeynler çocuklarını siber zorbalıktan çok daha iyi korurlar. Böylece çocuk siber zorbalık mağduru olmaya başladığı anda anne ve babasını bilgilendirir.

    2- Okullarda da çocuklara siber zorbalığın ne olduğu, nasıl korunulacağı ve böyle bir duruma maruz kaldıklarında ne yapmaları gerektiği öğretilmelidir.

    3- Çocuklar mutlaka anne ve babalarının bilgisi dahilinde ve gözetiminde sosyal medyayı kullanmalıdır. Anne ve babalar da çocuklarının sosyal medyada nasıl ve kimlerle zaman geçirdiğini bilmelidir. Çocuklara mutlaka hangi bilgilerin paylaşılması hangi bilgilerin ise kesinlikle paylaşılmaması gerektiğinin öğretilmesi gerekir.

    4- Eğer çocuğunuz siber zorbalığa maruz kaldıysa büyük bir suçluluk duygusu hissedecektir. Böyle bir durumda onunla sürekli iletişim halinde olarak onun bu konuda bir suçu olmadığını ona telkin etmelisiniz. Hatta gerekirse profesyonel destek alarak bu duygunun yarattığı travmanın azalması için ona destek olun.

    Özetlersek

    Teknolojinin her geçen gün geliştiği ve internetin sürekli hızlandığı bir dönemde siber zorbalık vakalarının daha da artacağını düşünebiliriz. Fakat yukarıda bahsi geçen konulara dikkat edildiği takdirde potansiyel tehlikelerden kendimizi daha çok koruruz.

    www.mediamarkt.com.tr

     

    Akıllı televizyonlardaki işletim sistemleri (OS) ne işe yarar? Farkları nelerdir?

    Teknoloji geliştikçe gün içerisinde harcadığımız zamanımızın büyük bir kısmını ekran başında harcıyoruz. Elimizde sürekli akıllı telefonlar, önümüzde bilgisayarlar ve evimizde veya iş yerlerimizde de televizyonlar. Söz konusu televizyonlar oluna aslında belirli bir teknoloji doygunluğuna ulaştığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Televizyonlar işletim sistemleriyle birlikte çok daha akıllı ve işlevsel hale geldi. Televizyonlara entegre olan birçok işletim sistemi de mevcut. Bunlardan bazıları Android TV, webOS ve Tizen.

    Android TV nedir?

    Google’ın bir proje olrak geliştirdiği fakat tutulmayan Google TV’nin daha geliştirilmiş versiyonu diyebiliriz. Kısaca Android akıllıt elefonlarda çalışan sistemin televizyonlara aktarılmış hali desek yanlış olmaz. Destekleyen televizyonlarda sesli asistan olan Google Asistan’ı “Hey Google” diye uyandırabilir ve birçok komutu verebilirsiniz. Bunun dışında destek sağlayan televizyonların kumandasından da aynı işlevi yerine getirebilirsiniz. Yerleşik Google uygulamalarının yanında Netflix, Amazon Prime, Twitch, , Hulu, HBO NOW, Plex gibi uygulamaları da kullanabiliyor olmanız bir artı. Hatta Android TV için özel olarak yapılmış uygulamaları indirmek için Google Playstore’a erişebilirsiniz. Kullanımı kolay olmasıyla sevilen Android TV’ler birçok televizyon markasıyla kullanılabiliyor.

    Tizen OS nedir?

    Tizen, Samsung’un bir işletim sistemidir. Aslına bakacak olursak Tizen daha öncelerinde Samsung akıllı telefonlarda vardı. Fakat Android işletim sistemi karşısında çok fazla başarılı olamadı ve bu proje son buldu. Sadece geliştirmeler yapılmaktan öteye geçemedi. Sonrasında Samsung akıllı telefonlarından sonra bu işletim sistemini akıllı saat ve bilekliklerine entegre etti. Nitekim bu düşünce başarılı oldu ve Samsung akıllı saatler tüketiciler tarafından beğenildi. Şimdi ise Samsung, televizyonlarını akıllandırmak için Tizen OS işletim sistemini kullanıyor. Peki sistem nasıl mı işliyor; Android TV gibi kullanımı oldukça kolay olan bu sistemdeki ana fark ekran alanınızın çok fazlasını kaplamayan basit bir arayüze sahip olması. Tüm akış hizmetlerini ve uygulamaları gösteren, ekranın alt kısmında yatay olarak çalışan bir kart tipi arayüze sahip ve hatta TV’ye bağlı tüm cihazları (ev sinema sistemi, hoparlör, telefon vb.) görebilirsiniz. Google Asistan olduğu Tizen’de Bixby asistanı kullanabiliyorsunuz fakat Türkçe dil desteği bulunmuyor. Tizen’de Android TV gibi, Netflix, Amazon Prime, Hulu, HBO NOW, YouTube ve daha pek çok popüler uygulamayı kullanabilmek mümkün.

    webOS nedir?

    Bu işletim sistemi ise LG tarafından geliştirilip televizyonlara sunulan bir sistemdir. LG markalı televziyonlarda kullanılan bu arayüz Linux Kernel tabanlı bir işletim sistemidir. LG akıllı televizyonlardaki bu arayüz aslında kullanması diğer arayüzlerden çok farklı değil, basit bir yapıya sahip. Tüm özellikleri, uygulamaları, akış hizmetlerini, kablo bağlantılarını ve ayarları rahat bir şekilde görüntüleyebileceğiniz ce gezebileceğiniz bir arayüz bulunuyor. İhtiyaç duyduğunu uygulamalar ve ayarları yatay bir şekilde görüntüleyebilir ve menüler arası geçiş yapabiliyorsunuz. Ek olarak diğer sistemlerde olduğu gibi sesli asistan ile de işlevleri yerine getirebiliyorsunuz. Google Voice Assistant’ı veya ekranda mouse özelliğine sahip olan LG Magic TV uzaktan kumandasını kullanabilirsiniz. LG webOS, Netflix, Amazon Prime, Hulu, Vudu, Google Play Movies, YouTube ve daha pek çok popüler uygulamaya erişiminiz de mevcut.

    Bu işletim sistemlerinin farkı ne?

    Aralarında ufak farklar olsa da belirgin farklar da yok değil. En önemli farkı kullanıcı arayüzünde görüyoruz. webOS diğerlerinden çok daha sade olmasıyla kolay adapte olunabiliyor ve anlaşılabiliyor. Simgelerin de anlaşılabilir olmasıyla birlikte daha iyi bir deneyim sunuyor. İkinci fark için ise uygulama desteği diyebiliriz. Takdir edersiniz ki Google bu konuda diğerlerinden çok daha önde ve daha fazla uygulama desteği bulunuyor. Bu konuda eğer sizde takıntılıysanız Android TV seçmenizi öneririz. Bir başka fark ise bağlantı tarafında. Android TV ve webOS televizyonlar diğer ev aletleriyle bağlantısını Google Asistan ile yaparken Samsung, Samsung Smart TV’lere önceden yüklenmiş olarak gelen SmartThings olarak bilinen kendi IoT platformuna sahip.

    Peki sizin tercihiniz ne olurdu? Hangi işletim sistemini tercih ederdiniz? Veya hali hazırda hangi sistemi kendi evinizde kullanıyorsunuz?