Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 545

    OPPO UEFA ile iş birliğini duyurdu

    0

    OPPO, UEFA ile, arasında UEFA Şampiyonlar Ligi, UEFA Süper Kupa, UEFA Futsal Şampiyonlar Ligi Finalleri ve UEFA Gençlik Ligi Finalleri’nin bulunduğu turnuvaları kapsayan iki yıllık ortaklık anlaşması yaptı.

    OPPO, önümüzdeki iki sezonu kapsayan birçok turnuvada UEFA ile iş birliği yapacağını duyurdu. Turnuvalar arasında UEFA Şampiyonlar Ligi, UEFA Süper Kupa, UEFA Futsal Şampiyonlar Ligi Finalleri ve UEFA Gençlik Ligi Finalleri bulunuyor. 

    Akıllı telefon devi, UEFA’nın lider futbol turnuvası Şampiyonlar Ligi’ne ortak olan ilk Çinli marka olacak. Bu kapsamda OPPO, sahada ve saha kenarlarında meydana gelen unutulmaz anları öne çıkarmak ve taraftarların 2022-23 ve 2023-24 turnuvalarının ilham veren anlarına tanık olmasına yardımcı olmak için UEFA ile yakın iş birliği içinde çalışacak.

    UEFA Şampiyonlar Ligi’nin ‘En İyinin En İyisi / The Best of The Best’ sloganı, OPPO’nun mükemmelliği yakalama kararlılığını vurgulayan ‘İlham Yanı Başında / Inspiration Ahead’ mottosuyla uyum içinde. 

    OPPO Küresel Pazarlama Başkanı William Liu ortaklıkla ilgili şunları söyledi: “UEFA ile birlikte çalışarak UEFA turnuvaları sırasında futbol taraftarlarına ilham verecek olmaktan heyecan duyuyoruz. OPPO olarak, hayatın zorluklarının üstesinden gelmemize yardımcı olacak inovasyonların gücüne inanıyoruz. UEFA’nın zorluklar karşısında mücadele etme arzusu da eklenince, bu sinerji kusursuz bir iş ortaklığına dönüşüyor.”

    UEFA Pazarlama Direktörü Guy-Laurent Epstein ise “OPPO’yu dünyanın en büyük futbol kulübü turnuvası UEFA Şampiyonlar Ligi’nde ve UEFA sponsorları arasında görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Mobil teknolojilerde küresel lider OPPO ile birlikte, dünyanın dört bir yanındaki futbol taraftarlarının birbiriyle iletişim kurmasına ve onlara ilham vermeye yönelik çabalarımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz” dedi.

     

    Tamir Yasası ile Elektronik Ürünler Daha Fazla Ömre Sahip Olacak

    Teknoloji hızla ilerlerken zaman içinde daha da erişilebilir hale geliyor. Evlerde, ofislerde ya da çevremizde daha fazla teknolojik ürün görüyoruz. Birbiriyle iletişim halindeki akıllı cihazlar, giyilebilir teknolojiler, otonom aygıtlar… Fakat bu kadar cihazı üretmek için çok sayıda materyal ve enerji gerekiyor. Şirketler perakende fiyatlarını düşürmek için ürün kalitesinden ödün vermek zorunda kalıyor. Bu da cihazların tamir edilmesini zora koşuyor. İşte bu noktada Tamir Yasası ya da önlemleri devreye giriyor. Biraz da pazarlama taktiği olarak şişirilen tüketim çılgınlığı yerini yavaş yavaş daha dayanıklı ürünlere bırakacak. Sürdürülebilir bir gelecek için bu değişikliği bir an önce benimsemeliyiz.

    tamir yasası
    Tamir Yasası aslında bir taban hareketi. İnsanlar uzun zamandır Tamir Kafe’lerde gönüllü tamirat işlemi yapıyor

    Tamir Yasası ile verimliliğin önü açılıyor

    Avrupa Komisyonu geçtiğimiz Mart ayında Ekotasarım Önlemleri isimli bir paketi yürürlüğe soktu. Buna göre çeşitli cihazların enerji verimliliğini artırması gerekiyor. Hatta bu doğrultuda beyaz eşyaların tüketim değerleri değişti. Örneğin B sınıfı olarak kabul edilen bir buzdolabı D’ye düştü. Çünkü mühendislik açıdan A++ gibi bir değerin üzerine çıkmak artık yeni hedef. Önlem paketi şirketlerin üretim için kullandıkları enerjiyi bile hesaba katıyor. En önemlisi ise artık daha dayanıklı ve onarımı daha kolay ürünlerin geliştirmek teşvik ediliyor.

    Özellikle, Avrupa ülkeleri hızla yeni düzenlemeleri benimsiyor. Buna göre çamaşır ve bulaşık makinesi, buzdolabı ve televizyon üreticileri yedek parça konusunda şeffaf davranacaklar. Tüm çabalar birçoğumuzun yaşadığı, “Parça alacağına yenisini al” sözünü tarihe gömmek için. Artık onarım belgeleri ve dokümanlar kadim ve kutsal bir sayfalar olmaktan çıkıyor. Çünkü düzenlemeye göre üreticilerin profesyonel üçüncü şahıs tamircilere bu belgeleri sunması gerekiyor. Onarım önündeki en büyük engellerden biri de kalkmış oluyor. Düzenleme bu tamircilere 15 iş günü içerisinde yedek parça temin edilmesini zorunlu kılıyor. Üstelik ürünün özelliğine göre bu destek 7 ila 10 yıl arasında değişiyor. Avrupa Birliğinden ayrılan İngiltere de Kasım ayında bu düzenlemeye imza attı. ABD’de ise New York başta olmak üzere bazı eyaletler düzenlemeyi kabul etti.

    tamir yasası
    Göstericiler tamir öncelikli tasarım için eylem yapıyor

    3D Baskı ile yeni bir sektör yükseliyor

    Yedek parçanın fark yaratacağı bir döneme giriyoruz. Şirketlerin ürünleri için yedek parça geliştirmesi çok kolay bir süreç değil. Çünkü her parçanın belli bir kalıp ve üretim maliyeti var. Bunun üzerine bir de lojistik ve nakliye giderleri eklendiğinde tedarik daha da zorlu hal alabiliyor. 3D baskı alan yerel şirketler bu noktada önemli bir çıkış yapabilir. Hatırlarsanız İtalya’da COVID’in zirve yaptığı dönemde solunum cihazları bozuluyordu. Normalde birkaç haftada gelmesi gereken vana gibi yedek parçalar hastaların hayatına mal olabilirdi. Küçük bir şirket 3D baskı ile vana ihtiyaçlarını karşılamış, hayat kurtarmıştı. Şimdi daha sistematik bir şekilde bu tarz şirketler, üreticilerle ortak hareket edecek. Kritik parçaları, kolay ve hızlı şekilde üretebilir ve tamir yasası konusunda hem markayı hem de tüketiciyi rahatlatabilir.

    Asıl önemlisi bu hareketin tüketici tarafından sahiplenilmesi. Ülkemizde ve birçok ülkede “Tamir Kafe” mantığı bu hareketin öncüsü. İnsanlar ihtiyaçları olmadığı halde sırf bozulduğu için yeni bir ürün almak istemiyorlar. Ayrıca tamirin zor hale gelmesi ustalık ve tamircilik mesleğini de bitirme noktasına itiyor. Böyle bir ihtiyacın yeniden doğması, istihdam konusunda da yeni kapılar açacaktır. Daha fazla bilgi için repair.eu adresini ziyaret etmeyi unutmayın.

    Togg, Gemlik Tesisi’nde deneme üretimi hazırlıklarına başladı

    0

    Temeli 18 Temmuz 2020 tarihinde atılan Togg Gemlik Tesisi’nde planlar doğrultusunda iki yılda deneme üretimi hazırlıkları başladı.

    Togg’un ‘Yeniliğe Yolculuk’ hedefinin çekirdeği olan doğuştan sürdürülebilir Gemlik Tesisi’nde, inşaatın başlamasından bu yana geçen iki yılda planlar doğrultusunda deneme üretimi için geri sayım başladı. Gövde, boya ve montaj istasyonlarındaki parçalı provaların başarılı bir biçimde gerçekleştirildiği tesiste, deneme üretimi hazırlıkları sürüyor. 5 gr/m2’den az “uçucu organik bileşen” salımı ile Türkiye’deki yasal sınırın 9’da 1’i, Avrupa’daki yasal sınırın ise 7’de 1’i bir değerle Avrupa’nın en temizi olan boyahanede, ilk C-SUV gövdesinin boyası atıldı ve aynı gövdenin parça montajı, montaj tesisinde başarıyla tamamlandı. Ar-Ge Merkezi, Stil Tasarım Merkezi, Prototip Geliştirme ve Test Merkezi, Strateji ve Yönetim Merkezi ile Kullanıcı Deneyim Parkı birimlerini de barındıracak olan Gemlik Tesisi, bu yılın son çeyreğinde seri üretime hazır olacak.

    İlk olarak C-SUV pazara çıkacak

    Togg’da, Avrupa normlarında teknik yeterlilik (sertifikasyon) testlerinin tamamlanmasının ardından 2023 yılının ilk çeyreğinin sonunda C segmentindeki doğuştan elektrikli SUV pazara çıkacak. Ardından yine C segmentindeki Sedan ve Hatchback modelleri üretim sırasına girecek. Takip eden yıllarda B-SUV ve C-MPV’nin de aileye katılmasıyla, aynı DNA’yı taşıyan ve 5 modelden oluşan ürün gamı tamamlanacak. Togg, 2030’a kadar tek bir platformdan 5 farklı model üretimiyle toplam 1 milyon adet araç üretmeyi planlıyor.

    Unpacking inceleme

    0

    Bugüne kadar çok farklı oyunlar gördük. Fakat bunlar arasında Unpacking cidden en farklı ve en sakini diyebiliriz. Taşınma ve eşyaları yerleştirme konusunu ele alan hikaye odaklı Unpacking inceleme konuğumuz.

    Giriş cümlesinde de söylediğimiz gibi, bugüne kadar çok farklı türlerde oyunlar gördük. Kimi zaman şehir yönettik. Kimi zaman sinema işlettik, bazen bilgisayar topladık ve onun sorunlarını çözen, format atan abilerden olduk hatta otomobilleri, motorları, tankları parça parça söküp tamiratını yaptık.

    Bu defa bir taşınma simülasyonu ile karşı karşıyayız. Tam olarak evden eve nakliyat demek de doğru olmaz, işin içinde hatıralar ve yaşanmışlığa adanmış eşyalar da var. Unpacking oyunu sizi basit bir puzzle oyunu gibi yakalayıp bir zaman tüneline sokuyor ve 1997 yılına götürüp hatıralar denizinde yüzmenizi sağlıyor.

    Yapım piksel grafikleri ile öne çıkan ve gerçekten harika gözüken izometrik bir görselliğe sahip. 1997 yılından günümüze karakterimizin hayatındaki dönemleri eşyalar ve olaylar üzerinden deneyimliyoruz. 1997 yılı ile çocukluk aşaması şeklinde adım attığımız zaman tünelinde karşımıza çıkan oyuncaklar, eşyalar ve giysiler o dönemin en popüler ve hit şeyler. Gameboy, Sanal bebek Tamagochi ve saçı farklı renklerdeki Troll bebekler gibi günümüzde de arşivlik olan o dönemin popüler çocuk eşyaları da kutulardan çıkan ve odaya dizilmeyi bekleyen eşyalar arasında.

    Daha sonraki dönemde ana karakterimiz evinden uzakta bir yurt hayatına başlıyor. Kutu gibi kendine özel banyo ve mutfağı ile yeni odalar eşliğinde oyunun zorluk seviyesi bir tık artıyor. Kutuların içinden çıkan karman çorman eşyaları nereye koymanız gerektiğini bulmakla zamanınız geçiyor.

    Eğer bir eşya doğru odaya ve doğru yere ait değilse hem oda hem de eşyanın etrafında parlama oluyor. Örneğin çatalın WC’de rafın içinde işine değil mi?

    Oyunu oynarken ister istemez her bölüme kendi eviniz ya da çocukluğunuzdaki / gençliğinizdeki gibi davranarak eşyaları istediğiniz yerlerde tutmaya çalışıyorsunuz. Oyun bazı eşyaların flex olarak fakrlı yerlerde durmalarını kabul edebiliyor. Oyuncak ayıyı koltuğa, yatağa, yatağın kenarına ya da baş ucunuza koyabiliyorsunuz. Gerçek hayatınızda da böyle şeyleri evde benzer yerlerde tutmaz mısınız? Unpacking tam olarak bu hissiyat üzerinden sizi bir puzzle’ın parçası olarak oyuna dahil ediyor.

    Bu aşamalarda karakterimizin hayatı, kariyeri, özel hayatı, sevgilisi ile aynı eve çıkması gibi dönemleri de deneyimliyoruz. Farklı biriyle ortak bir eve çıktığınızdaki “diğer eşyaları hareket ettirmeden kendi eşyalarınızı eve sığdırma” serüveni bugüne kadar gördüğüm en başarılı hikaye anlatma tekniklerinden biri olabilir. Gerçek hayatta olduğu gibi bir mekaniğin oyun dünyasında yer alması, karakterin hayatına birinin girdiğini ve onun şartlarına göre yaşamayı kabul ettiğinin altının çizilmesi harika bir deneyim gerçekten.

    Devamında sunulan bölümleri ve eşyaları burada anlatmayacağım ve sizin deneyimlemenize bırakacağım. Game Pass ile ücretsiz olarak kütüphanede bulunabilen Unpacking sizi günün yorucu aksiyonlarından uzaklaştıracak, kafanızı boşaltmanızı ve “bu havluyu nereye koyacağım?” gibi sorular ile baş başa bırakan bir yapım. Tekrar tekrar oynanamayacağı aşikar olmasına rağmen çay – kahve ile keyifli bir serüveni deneyimlemenizi sağlayacaktır.

    MIUI 14 alacak Xiaomi modelleri ortaya çıktı!

    0
    Xiaomi, akıllı telefon ailesini genişletmeye devam ediyor. Yine de şirket, bu süreçte mevcut ürünlerini güncellemeyi ihmail etmiyor. Kullanıcılar için oldukça önemli olan bu güncellemer, cihazlara yeni özellikler kazandırırken, pek çok konuda performans iyileştirmelerini de beraberinde getiriyor. Son olarak ise Android 13 tabanlı MIUI 14 güncellemesi alacak Xiaomi modelleri ortaya çıktı.

    Android 13 tabanlı MIUI 14 güncellemesi alacak Xiaomi modelleri

    Öncelikle şunu belirtmeliyiz ki halihazırda Android 11’i çalıştıran modeller için yolun sonu göründü. Zira Xiaomi, yaklaşan MIUI 14 güncellemesini bu cihazlara göndermeyi planlamıyor. Yani kısaca Android 12 işletim sistemini çalıştıran akıllı telefonlar en yeni sürümü alacak. Bunun dışında MIUI 14’ün kasım ayında Xiaomi 13 serisiyle birlikte tanıtılması bekleniyor. Selefindeki gibi bir beta sürecinin ardından genel kullanıma açılacağını da belirtmekte fayda var. MIUI 14 güncellemesi alacak Xiaomi modelleri:
    • Xiaomi 13 Pro
    • Xiaomi 13
    • Xiaomi 12
    • Xiaomi 12 Pro
    • Xiaomi 12X
    • Xiaomi 12 Ultra
    • Xiaomi 12S
    • Xiaomi 12S Pro
    • Xiaomi 12S Pro Dimensity Edition
    • Xiaomi 12 Lite
    • Xiaomi 12T
    • Xiaomi 12T Pro
    • Xiaomi 11T
    • Xiaomi 11T Pro
    • Xiaomi Mi 11 Lite 4G
    • Xiaomi Mi 11 Lite 5G
    • Xiaomi 11 Lite 5G NE
    • Xiaomi Mi 11 LE
    • Xiaomi Mi 11
    • Xiaomi Mi 11i
    • Xiaomi 11i
    • Xiaomi 11i Hypercharge
    • Xiaomi Mi 11 Ultra
    • Xiaomi Mi 11 Pro
    • Xiaomi Mi 11X
    • Xiaomi Mi 11X Pro
    • Xiaomi MIX 4
    • Xiaomi MIX FOLD
    • Xiaomi MIX FOLD 2
    • Xiaomi Civi
    • Xiaomi Civi 1S
    • Xiaomi Mi Note 10 Lite
    • Xiaomi Mi 10
    • Xiaomi Mi 10i 5G
    • Xiaomi Mi 10S
    • Xiaomi Mi 10 Pro
    • Xiaomi Mi 10 Lite
    • Xiaomi Mi 10 Lite Zoom
    • Xiaomi Mi 10 Ultra
    • Xiaomi Mi 10T
    • Xiaomi Mi 10T Pro
    • Xiaomi Mi 10T Lite
    • Xiaomi Pad 5
    • Xiaomi Pad 5 Pro
    • Xiaomi Pad 5 Pro 5G

    Korsan oyun indirmemeniz için 5 neden  

    0

    Korsanlar bilgisayara sızana kadar oyun oynamak eğlenceli gibi görülebilir ancak bilgisayar güvenliğinin ihlal edilmesi, korsan oyunları indirmenin getirdiği risklerden sadece biri. Siber güvenlik şirketi ESET bu soruna dikkat çekerek kullanıcıların karşılaşabileceği riskler ile ilgili bilgilendirmede bulundu.

    Korsan oyun nedir?

    Korsan oyun piyasasının büyüklüğü konusunda yeterli veri bulunmuyor ancak meşru piyasanın ne kadar büyük olduğu biliniyor. Yakın gelecekte mobil oyun sektörünün piyasaya hakim olacağı düşünülüyor. Mobil oyunlar, küresel toplam gelirin yarısından fazlasına (%52) ulaşarak 2021 yılında yaklaşık 180 milyar ABD doları tutarında gelir yarattı. Bu yüzden korsanlık oranlarının bu alanda görece yüksek olacağını düşünmek yanlış olmaz. En basit tabiriyle korsan oyunlar, telif haklı içeriğin korunması için tasarlanan bir teknoloji olan dijital haklar yönetimi atlanarak ele geçirilmiş oyunları ifade eder. Böylece oyun korsanları, oyun geliştiricilerine veya dağıtıcılarına bir ödeme yapmadan kullanıcıların oyunlara erişip oynamasına imkan tanır. Çok rağbet gören oyunlar satışa sunulur sunulmaz korsanı piyasaya sürülse de yayınlanacağı resmi tarihlerden önce ele geçirilip ücretsiz dağıtılan korsan oyun örnekleri de bulunuyor.

    Korsan oyunlardan uzak durmanız için 5 neden

    1.     Kötü amaçlı yazılımlar

    2.     Reklam yazılımları

    3.     Oyunun istendiği gibi çalışmaması

    4.     Bir oyun platformu yasağı

    5.     Emniyet güçlerinin istemeden dikkatini çekme

     

    Kingston DataTraveler Max Type-A tanıtıldı

    Kingston Technology Company Inc.’in flash bellek iştiraki Kingston Digital, Inc., DataTraveler® Max Type-A’yı bellek ürünleri portföyüne eklediğini duyurdu.

    DataTraveler® Max USB Type-C®1 modeli, yeni nesil yüksek performanslı Kingston DT Max USB flash sürücülerini tamamlamak üzere Max serisine katıldı. Her iki sürücü en yeni USB 3.2 Gen 2 standardını kullanıyor.

    DataTraveler Max (DT Max) serisi, 1.000 MB/sn okuma ve 900 MB/sn yazmaya ulaşan2 rekor hızıyla piyasadaki en hızlı USB sürücülerden biri ve türünün ilk örneği olarak öne çıkıyor. DT Max serisi, taşınabilirlik ve rahatlık göz önünde bulundurularak tasarlandı. DT Max Type-A, Type-A bağlantısı eşliğinde mürdüm – siyah karışımı bir renge sahipken, orijinal DT Max ilk bakışta ayırt edilebilmesi için Type-C bağlantılı ve tamamen siyah bir tasarıma sahip. Çıkıntılı kasa, kullanılmadığında bağlantı ucunu korumaya ve tek bir hareketle kolayca kullanılabilir hale gelmeye yardımcı oluyor. Böylece HD fotoğraflar, 4K/8K videolar, müzik ve diğer büyük dijital dosyaları yüksek hız ve 1 TB3’a varan yüksek kapasite eşliğinde sorunsuz bir şekilde aktararak saklayabiliyor. Anahtarlık halkası ve LED durum göstergesi, sürücüyü sürekli yanında taşımak isteyen kullanıcılar için ideal hale getiriyor.

     

    Gençlerin en çok güvendiği ve tercih ettiği marka MediaMarkt oldu

    Gençlerin en çok güvendiği ve tercih ettiği markaların sıralandığı “G250 Türkiye Gençlik Endeksi” 2022 Araştırması’nda MediaMarkt, “Elektronik Perakende Kategorisi’nde birinci sırada yer aldı. Türkiye İtibar Akademisi’nin Beykoz Üniversitesi akademik desteğiyle gerçekleştirdiği araştırma, 18 – 24 yaş aralığındaki 5 bine yakın gençle düzenlendi.

    Z kuşağının önemli bir kısmının da dahil olduğu genç nüfus, bakış açıları ve tutum farklılıklarıyla diğer kuşaklardan çeşitli özellikleriyle ayrılıyor. Türkiye ise genç nüfus oranıyla ön plana çıkan ülkeler arasında yer alıyor. Öyle ki TÜİK’in (Türkiye İstatistik Kurumu) 2022 Mayıs ayında açıkladığı “İstatistiklerle Gençlik, 2021″ raporuna göre yüzde 15,3 genç nüfus oranıyla Türkiye, Avrupa Birliği ülkelerinin çok daha üzerinde bir ortalamaya sahip. Bu nedenle ülkemizde gençlerin markalar hakkındaki düşünceleri, kurumlar tarafından büyük önem taşıyor.

    Bu bağlamda Beykoz Üniversitesi’nin akademik desteğiyle “G250 Türkiye Gençlik Endeksi” 2022 Araştırması’nı düzenleyen Türkiye İtibar Akademisi, geçtiğimiz günlerde genç kitlenin en çok güvendiği ve tercih ettiği markaları açıkladı. Sektöründe Avrupa’nın açık ara bir numaralı markası olan MediaMarkt, 18 – 24 yaş arasındaki gençlerle yapılan araştırmada gençlerin de bir numaralı tercihi oldu.

    İletişim kanallarından gençlere dokunan markalar gençlerde güven algısı yaratıyor

    Araştırmanın sonuçları incelendiğinde dijitalleşmeye önem veren ve sosyal medya mecraları başta olmak üzere pek çok iletişim kanalından gençlere daha çok dokunan markaların, 18 – 24 yaş arası genç kuşakta daha çok güven algısı oluşturduğu belirtiliyor. Tüm bunlar, bugün aynı zamanda Avrupa genelinde 1.000’den fazla mağazası bulunan MediaMarkt’ın dijitalleşme yolunda attığı adımların ve omnichannel iletişim stratejilerinin de başarılı olduğunun bir başka örneği olarak ön plana çıkıyor.

    Araştırma 5 bine yakın kişiyle gerçekleştirildi

    18 Nisan ve 13 Mayıs tarihleri arasında CATI (Computer Assisted Telephone Interview) yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen Gençlik Endeksi (G250) Araştırması, 26 bölgeden rasgele olarak seçilen 4863 kişi ile gerçekleştirildi.

    Fiber e-sporu da olumsuz etkiliyor

    0

    Serbest Telekomünikasyon İşletmeciler Derneği TELKODER, fiber altyapı problemlerinin ülkemizin e-spor alanındaki gelişimini de engellediğine dikkat çekiyor.

    “Ülkemizde e-spor alanında büyük bir potansiyel olmasına rağmen internet problemi yaşayan takımlar küresel arenada gücünü gösteremiyor” diyen TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Halil Nadir Teberci: ”2021’de 1,1 milyar doları yakalayan e-spor sektörü ülkemiz için de önemli bir ekonomik potansiyele sahip. Nüfusumuzun internet kullanım oranına bakıldığında e-sporun ülkemizde önemli bir ivme kazanması çok doğal. Özellikle pandemi bu alana ilgiyi daha da artırdı. Bu sevindirici bir durum ancak üzülerek görüyoruz ki e-spor oyuncularımız küresel arenada rakipleriyle yaptıkları maçlarda çok sık olarak ping sorunlarıyla karşılaşıyorlar. Biz gençlerimizin yüksek hızlı interneti hakkettiklerini düşünüyoruz. Bu sebeple ilgili kurumların fiber altyapı geliştirme çalışmalarını hızlandırmalarını bekliyoruz.” diyor.

    İnternetin, bilgisayarların ve oyunların gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla giderek daha fazla kişiyi kapsayan e-spor alanı giderek gelişiyor. 2022 yılında e-sporun piyasa değerinin ise 1,3 milyar doları bulması bekleniyor. E-spor alanı gelişirken e-spora ilgi duyan, kariyerini e-spor üzerinden inşa eden gençlerin sayısı da her geçen gün artıyor. KPMG’nin geçen yıl açıkladığı rapora göre dünyada yaklaşık 32 milyon e-spor sporcusu bulunuyor ve bu sayının katlanarak artması bekleniyor.

    Türkiye’den bir takım örneğin Danimarkalı bir takımla karşılaştığında maçın oynanacağı sunucuya erişimi en az 50ms ve üzeri iken rakibin aynı sunucuya erişimi 10-15ms arası oluyor. Bu profesyonel seviyede bir oyuncu için uçurum sayılabilecek bir değer oluyor.

    Zyxel WiFi 6 destekli teknolojileri ile dijital göçebelerin yanında

    Pandemi sonrası hızla yaygınlaşan uzaktan çalışma kültüründe dijital göçebeler tarafından sık tercih edilen kafe ve benzeri dış mekanlar önemli bir yer tutuyor.

    Zyxel, WiFi 6 teknolojili access point’leri ile dijital göçebelerin ve onların çalışırken tercih ettiği bu küçük işletmelerin hayatına hız ve güvenlik getiriyor.

    Evden çalışmayı tercih edenlerden, kafeler, restoranlar ve alışveriş merkezleri de dâhil olmak üzere halka açık alanlarda çalışmayı tercih edenlere kadar uzaktan çalışan tüm bireyler zaman içinde bu yeni çalışma alanlarının ötesinde bir dünyayı görmek istediler. Bu geçişin bir sonucu olarak, ‘işyeri’ tamamen yeni bir anlam kazandı.

    Bu yeni eğilimi takip eden küçük ve orta ölçekli işletmeler için pandemi aslında büyüme konusunda birçok fırsatı da beraberinde getirdi. Örneğin beyaz yakalıların uzaktan çalışma ile ofis işleri için sıklıkla tercih ettiği kafelerden otellere birçok işletme bu süreci iyi yöneterek gelirlerini artırdılar. Ancak bu durum söz konusu işletmelerin gerekli yatırımları yaparak hem fiziksel hem de dijital olarak güvenli çalışma ortamları sağlamalarını gerekli kıldı.

    Dijital göçebeleri dış mekanları çalışma alanı olarak kullanmaya teşvik etmek ve bu bağlamda geniş bir müşteri tabanını desteklemek için küçük işletmeler, güvenlik konusunda daha fazlasını sunan yeni teknolojilere yöneliyor. WiFi 6 bağlantı teknolojisi bu noktada bekleme süresinin düşmesi ve kullanıcı performansında sağladığı artış ile işletmelerin ve onları tercih eden dijital göçebelerin hayatını kolaylaştırıyor.

    Zyxel Wifi 6 çözümleri (NWA50 AX, NWA90 AX, NWA110AX, NWA210AX, WAX610D ve WAX650S), çok sayıda insanın günlük olarak kablosuz ağlara bağlandığı her noktada önemli verimlilik ve performans avantajları sağlıyor. WiFi 6, küçük işletmelere kendi ağlarını güvenceye alma fırsatı sağlıyor. Zyxel olarak biz de uzun süredir yeni kablosuz bağlantı teknolojileri destekli çalışan cihazlarımızı müşterilerimize sunuyoruz. Bunların başında, akıllı anten teknolojisine sahip access point’lerimiz geliyor. Bu teknoloji, access point’e bağlanan herkesin, her an mümkün olan en iyi sinyal gücünü ve hızını almasını sağlıyor.” dedi.