Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1560

    Huawei Y7 Pro tanıtıldı

    0

    Çin merkezli akıllı telefon üreticisi Huawei, uygun fiyatlı kategoride yer alacak olan Y6 Pro modelini tanıttı. Huawei Y6 Pro modelinin özellikleri ve detayları haberimizde!

    huawei y6 pro

    Huawei Y6 Pro neler sunuyor

    Giriş seviyesi özelliklerle donatılan Huawei Y6 Pro modelinde Qualcomm üretimi olan Snapdragon 425 işlemcisi yer alıyor. Bu işlemciye Adreno 308 grafik birimi, 16 GB dahili hafıza, 2 GB RAM gibi mütevazi özellikler de eşlik etmekte.

    5 inç boyutlu ekranda 1280 x 720 çözünürlük sunan telefon 13 Megapiksel çözünürlüklü arka kamera ve 5 Megapiksel çözünürlüklü ön kameraya sahip. Giriş sevisinde olmasına rağmen parmak izi okuyucusu ile donatılan telefon 3200 mAh kapasiteli bataryadan gücünü alıyor.

    Android 7.0 Nougat işletim sistemi ile kutusunda çıkacak olan telefonda kontrol ise sanal butonlar ile sağlanacak. Telefonun fiyatı ise 179 Euro olarak açıklandı.

    Nokia akıllı telefonları iyi başladı, hedef 10 milyon!

    0

    Nokia, uzun sürelik bekleyişin ardından bu yıl itibarıyla tekrar mobil pazarda yerini aldı. İlk olarak satışa çıkan Nokia 3,  5 ve 6 modellerinin ardından amiral gemisi Nokia 8 de ülkemizde satışa çıktı.

    Peki geçen bu sürede yeni modellere olan ilgi ve satış rakamları ne seviyede?

    Nokia iyi başladı

    IDC tarafından yapılan açıklamaya göre Nokia akıllı telefonları global pazarda iyi bir başlangıç yaptı. IDC tahminlerine göre marka, şirketin ana vatanı olan Finlandiya’da ilk 5’e girdi ve global pazarda yılın ilk çeyreğinde yaklaşık 1.5 milyon cihaz satışı yapıldı.

    Öte yandan analist Tomi Ahonen de, şirketin durumu ile ilgili bazı veriler paylaştı. Buna göre şirket yılın ilk çeyreğinde sadece Çin’de 0.1 milyon akıllı telefon satarken, ikinci çeyrekte sadece Haziran ayında global olarak 1.4 milyon cihaz sattı.

    Analize göre şirketin şu ana kadar 4 milyona yakın telefon sattığı tahmin edilirken, hedef yıl sonuna kadar 10 milyon akıllı telefon satışını gerçekleştirmek. Bakalım tüm modelleriyle ülkemizde de yer alan bir dönemlerin efsanesi, eski parlak günlerine geri dönmeyi başarabilecek mi?

    Blockchain siber güvenliğin geleceğini nasıl etkileyecek?

    Bugünlerde bitcoin, ethereum gibi kripto paralar son derece popüler. Hatta bu yazıyı kaleme aldığım şu dakikalarda bitcoin tarihinde ilk kez 5 bin doları geçti. Nasıl popüler olmasın? Dünyanın en gözde kripto parası sadece 1 ay önce 3200 dolar seviyesine gerilemişti. Bu dönemlerde ilk kez bitcoin alan birine coin başına bugün itibariyle 2 bin dolara yakın para kazandırmış oldu. Bu popülarite ve müşterisine kazandırma kısmı çok güzel tamam ama şu gerçeği görmek gerek. Bitcoin bugün var yarın belki onun yerine başka bir coin popüler olacak. Burada asıl olan bitcoin’inin de üstünde çalıştığı blockchain yani blok zinciri teknolojisi. Bireyler ya da işletmeler arasındaki işlemlerin, transferlerin ücretsiz, gerçek zamanlı ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bu teknoloji son zamanlarda ülkemizde de nihayetinde finans dışındaki sektörlerce de yüksek sesle konuşulmaya başlandı. Blockchain, farklı temalardaki konferanslarda konuşulup tartışılmaya başlandığı gibi, bu temadaki etkinliklerin sayısı da giderek artmaya başladı. Hatta geçtiğimiz günlerde Türkiye’den çıkan bir girişim olan Copyrobo, Techcrunch tarafından gelecek vadeden blockchain projelerinden biri olarak gösterildi. Bunlar bizim açımızdan güzel gelişmeler. Ancak uygulama çıkarmak, etkinlik yapmak işlerine girmeden önce bu teknolojiyi ve geleceğimiz açısından önemini anlamak çok daha kritik bir mesele.

    Blockchain teknolojisi sadece finansal odaklı işler için değil, tarımdan enerji sektörüne sigortacılıktan gayrimenkule farklı alanlarda iş yapış biçimlerini tümüyle değiştirecek. Farklı sektörlerdeki iş süreçlerinde aracıları ortadan kaldırarak maliyetleri düşürecek bu teknoloji başlangıçta sadece bitcoin alt yapısında kullanılırken bugün fikri mülkiyet, kimlik doğrulama ve hatta seçimlerde dahi kullanılabiliyor.

    Bu sistemde sahte işlemlere yer yok

    Bir merkeze veya aracıya ihtiyaç duymayan düşük maliyetli, kesintisiz ve hızlı işlemler yapılabildiğiniz bu sistem son derece şeffaf. Blockchain ile verinin nereden gelip, nereye gittiği, kimlerin işlem yaptığını takip edilebiliyorsunuz. Bu sistemde sahte işlemlere yer yok. Sistem üzerindeki hareketlerin birden çok noktada teyit edilmesi, sistemde oluşabilecek tehdit ve sahtekarlıkları yok ediyor. Bu özelliklerinden dolayı da blockchain için aslında siber güvenliğin geleceğini de sonsuza kadar değiştirecek diyebiliriz. Peki bu teknik olarak nasıl oluyor? Blockchain teknolojisi bilgiyi değişmesi imkansız şekilde kaydediyor. Yani veriyi bir kez zincire kodlandıktan sonra hiç bir değişiklik yapılamıyor. Bu bağlamda siber güvenlik uygulamalarında kullanımı oldukça güvenli. Bu teknolojinin çalıştığı bir sistemde işlemlerin yer aldığı yeni bir blok yaratıldığında veri madencileri tarafından girilen verilerin hash adı verilen bir özeti çıkarılıyor ve bu özet zincirin sonuna ekleniyor. Bu şekilde bilgi kaybı olmadan veriler güvenli bir şekilde zincire eklenmiş oluyor.

    Örneğin finans alanındaki uygulamaları düşünelim. Bu uygulamalarda işlemler değişmeyecek şekilde işlenir ve kaydedilir. Kredi kartı işlemleri bir kez kaydedildi mi bir daha değiştirilemez. Finansal transferler dijital olarak imzalanır, işlenir ve saniyeler içinde doğrulanır. Bitcoin, debit kart ve cüzdan uygulamaları şimdiden bu sistemin avantajlarını kullanır durumda. Peki blockchain başka hangi açılardan siber güvenliğin geleceği açısından önemli olabilir?

    Doğrulma
    Blockchain teknolojisi doğrulama mekanizmasında da kullanılabilir. Geleneksel doğrulama mekanizmalarında bildiğiniz gibi şifre sistemi kullanılıyor. Şifre sistemindeki sıkıntı şu: şifreler insanlara bağlıdır. Bu nedenle unutulabilir ya da bir şekilde başkalarının eline geçebilir. Bir şifre çalındığında ise tüm sistemin güvenliği tehlikeye düşmüş demektir. Blockchain’de ise sistem şifreyi ortadan kaldırarak sorunu çözüyor. Kullanıcıya tek bir şifre vermektense herhangi bir kullanıcı için blok hash’i şifre olarak tanımlanabilir. Bu hash şifresi kullanıcının giriş sertifikasını yaratır. Giriş sağlandıktan sonra geçerliliği sona erer ve bir sonraki girişte sistem tarafından yeni bir sertifika yaratılır.

    Mesajlaşma
    Blockchain’in veri dağıtımındaki gücü, mesaj sistemleri içinde kullanılabilir. Sistem yapısı gereği şifrelenmiş mesaj yalnızca uygun imzaya sahip kişi tarafından açılabilir ve okunabilir. Sistem fotoğraf, doküman gibi her türlü verinin dağıtımına izin verir. Ayrıca sistem üzerinden bir şekilde para transferi de yapılabilir. Blockchain dünyayı değiştirecek teknolojilerin başında geliyor. Ancak henüz kendini ispatlama ve gelişme aşamasında. Çok yakın zamanda farklı sektörler üzerine etkilerini görmeye başladıkça gelecek açısından ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlayabileceğimizi söyleyebilirim.

    Görsel kaynak: iamwire.com

    Destiny 2

    0

    2014 yılında çıkan ilk oyunu ile birlikte büyük bir kitleye ulaşan Destiny serisi, konsol platformlarına MMORYO yapısını entegre eden ilk oyun olmayı başarmıştı. Daha öncesinde MMORYO oyunlarını konsol oyunculara sunan geliştiriciler, maalesef Bungie’nin yakaladığı başarıyı bir türlü yakalayamamıştı. Daha yüzeyler bir MMORYO sistemi geliştiren Bungie, Call of Duty’e benzer sinematik sahneler sayesinde oyunun sunumunu güçlendirerek, hatrı sayılır bir Destiny topluluğu oluşturmayı sağladı. Günden güne inen ve çıkan oyuncu sayısını çıkartılan ücretli indirilebilir içerikler sayesinde dengeleyen geliştirici ekip, günün sonunda her ne kadar iyi eleştiriler alsa da, Destiny’nin aslında abartıldığı kadar iyi ve yenilikçi bir oyun olmadığını savunan oyuncular da vardı.

    İlk oyun ile birlikte Destiny markasına tam 10 yıl destek vereceğini söyleyen geliştirici ekip, bu sefer ikinci bir oyun ile oyuncuların karşısına çıkıyor. Duyurulduğu ilk andan itibaren oyuncuları heyecanlandıran Destiny 2 hakkında oyuncular merak ettiği tek bir soru vardı? Bu oyun yeni bir AAA oyun muydu? Yoksa ilk Destiny’nin üstüne çıkan bir indirilebilir içerik tadında mıydı?

    Oyun çıkmadan önce ortaya oldukça fazla dedikodular ve söylentiler atıldı. Hikayenin kısa olacağı, yine ilk oyunda olduğu gibi her görevde aynı şeyi yapacağımız gibi söylemlerin ardı arkası kesilmedi. Bungie her ne kadar oyunun ilk oyundan farklı olduğunu savunsa da, yaklaşık 10 yıl alan ilk oyunun geliştirilme sürecinin aksine 3 – 4 yılda geliştirilen Destiny 2, ilk oyundan ne kadar farklı olabilirdi? Hikaye tarafında Destiny 2’nin sunum tarzının oldukça güçlendiğinin altını çizmek istiyorum. Oyuna girdiğiniz ilk dakikadan itibaren Destiny 2 adeta oyuncuya adrenalin pompalıyor. İlk oyunun en büyük düşmanı olan Cabal’lar, ikinci oyunda da en büyük düşmanımız olarak karşımıza çıkıyor. İnsan ırkının büyük çöküş sonrasında hapsolduğu son şehre saldıran Ghaul isimli Red Legion lideri, hem şehri insanların elinden alıyor, hem de ölümsüzlük gübü veren Traveler’ı abluka altına alıyor. Traveler’ın verdiği ölümsüzlük gücünü insanlara layık görmeyen Red Legion komutanı ile oyunun sonuna kadar savaşıyoruz.

    Oynanış mekanikleri anlamında oyunun pek fazla yenilik sunacağını maalsef söyleyemiyorum. İlk oyunda karşımıza çıkan hızlı FPS dinamiklerinin üstüne sanki farklı bir sos eklenerek tekrar oyunculara sunulmuş. Strike’ların gidişatı ise ana hikaye ile bağlantılı bir şekilde tasarlanmış. İlk oyuna nazaran daha uzun süren ve daha zor olan Strike’ların bazılarında gerçekten de takım oyununa ihtiyaç duyuyorsunuz. PvP modu ise tamamen ilk oyun ile aynı şekilde bırakılmış. Takımlarda yer alan üye sayısını değiştiren Bungie’nin bu hareketinden sonra Destiny 2’ye maalesef yeni bir devam oyunu takısını yakıştıramıyorum. Hatta yer yer Destiny 2’nin, ilk oyundan daha az içeriklere sahip olduğunu fark edebiliyorsunuz.

    Grafik ve ses kısmında Bungie’nin hakkını yememek gerekiyor. Her ne kadar oyunda sınırlı bir açık dünya olsa da, geliştirici ekibin konsolların sahip olduğu donanımın gücünü zorladığı belli oluyor. Çizimler kısmında da ekibi tebrik etmek gerekli. Bir sci-fi oyununa yakışacak şekilde çizimlere sahip olan Destiny serisinin sanat kitabını eğer koleksiyoncu olsaydım kesinlikle satın alırdım. Müzikler de en az grafikler kadar kaliteli olmuş. Bazı müzikleri çalma listenize kaydedip oyunu oynamadığınız durumlarda bile dinleyebilirsiniz.

    Son söz olarak Destiny 2’yi sadece MMORYO türünü sevenlere tavsiye ediyorum. Günün sonunda hikayeyi bitirdiğinizde, maalesef ilk oyunda olduğu gibi her oynadığınızda aynı tatlar ile karşılaşabiliyorsunuz. Şahsen bir süre sonra Destiny’nin bu tarafından oldukça sıkılan biri olarak, Destiny serisinin en büyük handikapının bu olduğunu söyleyebilirim. Yeni bir devam oyunu olma konusunda sıkıntılar çeken Destiny 2’nin bu mekaniği beni sıkmaz diyorsanız, yeni oyunu gönü rahatlığı ile satın alabilirsiniz.

    Destiny 2 PC sistem gereksinimleri belli oldu!

    0

    Destiny 2 PC sistem gereksinimleri sonunda açıklandı. Bungie tarafından geliştirilen ve Eylül ayının başlarında PS4 ve Xbox One için satışa sunulan yapım, 24 Ekim’de bilgisayar oyuncularına da sunulacak. Peki, sisteminiz Destiny 2 için hazır mı?

    İlk oyunu PC oyuncularını es geçmiş olsa da, bu kez Blizzard’ın da desteği ile Destiny 2, PC oyuncuları ile buluşmaya hazırlanıyor. Beta sürecinde 4K 60fps özellikleri ile PC’de göz dolduran yapımın tam sürümü, konsol versiyonlarının neredeyse 2 ay sonrasında oyuncularla buluşacak.

    Destiny 2 PC sistem gereksinimleri-1

    Elbette oyunu satın almadan önce sistem gereksinimlerine bakmanız gerekiyor. Bakalım Destiny 2 nasıl bir sistem istiyor?

    Destiny 2 PC sistem gereksinimleri

    Destiny 2 PC minimum sistem gereksinimleri

    İşlemci (Intel): Core i3-3250 3.5 GHz veya Pentium G4560 3.5 GHz

    İşlemci (AMD): FX-4350 4.2 GHz

    GPU (NVIDIA): GeForce GTX 660 2 GB veya GTX 1050 2 GB

    GPU (AMD): Radeon HD 7850 2 GB

    RAM: 6 GB

    İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit veya Windows 8.1 64-bit veya Windows 10 64-bit

    Sabit Disk Alanı: 68 GB

    Destiny 2 PC önerilen sistem gereksinimleri

    İşlemci (Intel): Intel Core™ i5 2400 veya üstü

    İşlemci (AMD): AMD Ryzen R5 1600X veya üstü

    GPU (NVIDIA): NVIDIA GeForce GTX 970

    GPU (AMD): AMD Radeon R9 390

    RAM: 8 GB

    İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit veya Windows 8.1 64-bit veya Windows 10 64-bit

    Sabit Disk Alanı: 68 GB

    iPhone 8 ücretsiz kargo fırsatıyla MediaMarkt’ta ön siparişte!

    Apple iPhone 8 ve iPhone 8 Plus, MediaMarkt’ta ön siparişe sunuldu.  Yılın öne çıkan akıllı telefon modellerinden dilediğinizi tercih edebilir, ücretsiz kargo fırsatıyla kısa süre sonra adresinize kadar gelecek olan iPhone 8’lere merhaba diyebilirsiniz.

    iPhone 8 serisi için belirlenen ön sipariş fiyatları şu şekilde;

    Apple iPhone 8 64 GB – 4.199 TL

    Apple iPhone 8 256 GB –  4.999 TL

    Apple iPhone 8 Plus 64 GB – 4.799 TL

    Tüm modeller gümüş, altın ve uzay grisi renk seçenekleri ile geliyor.

    Apple iPhone 8’in öne çıkan özellikleri:

    4.7 inç 750 x 1334 piksel çözünürlüklü True Tone* özellikli ekran

    Cam arka/ön tasarım

    Apple A11 Bionic işlemcisi

    64/256 GB depolama alanı

    2 GB RAM

    14 saate varan konuşma süresi

    12 MP arka / 7 MP ön kamera

    Parmak izi okuyucusu, iOS 11 işletim sistemi, stereo hoparlörler, Bluetooth 5.0, 802.11ac WiFi

    Artırılmış gerçeklik desteği, suya ve toza dayanıklılık, kablosuz şarj özelliği.

    Apple iPhone 8 Plus’ın öne çıkan özellikleri:

    5.5 inç 1080 x 1920 piksel çözünürlüklü True* özellikli ekran

    Cam arka/ön tasarım

    Apple A11 Bionic işlemcisi

    64/256 GB depolama alanı

    3 GB RAM

    21 saate varan konuşma süresi

    2x optik zoom’a sahip 12 MP çift arka kamera / 7 MP ön kamera

    Parmak izi okuyucusu, iOS 11 işletim sistemi, stereo hoparlörler, Bluetooth 5.0, 802.11ac WiFi

    Artırılmış gerçeklik desteği, suya ve toza dayanıklılık, kablosuz şarj özelliği.

    *True Tone özelliği, ekran renginin ortam ışığına göre otomatik olarak optimize olması şeklinde özetlenebilir.

    Daha fazla detay için buraya tıklayabilirsiniz.

    Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik

          Sanal Gerçeklik (Virtual Reality- VR) ve Artırılmış Gerçeklik (Augmented reality – AR) kavramları birbirine karıştırılabiliyor. Sanal Gerçeklik; tamamen bilgisayar veya sanal gözlükler ile oluşturulmuş, üç boyutlu sanal dünyaya verilen isimdir. Bunun yanında, Arıtılmış Gerçeklikte ise; yine bilgisayar tarafından oluşturulan sanal objelerin, gerçek dünyadaki görüntülerin üzerine bindirilmesi ile elde edilen ortamlar söz konusudur.

    Artırılmış Gerçeklik

          Augmented Reality kavramı, dilimize “Zenginleştirilmiş Gerçeklik” ya da “Artırılmış Gerçeklik” olarak çevrilebilir. Artırılmış gerçeklikte sanal dünyadaki herhangi bir obje, mobil bir cihaz veya bilgisayardaki bir kamera ile gerçek dünyada pozisyonlandırılabilir.  Artırılmış gerçeklik dünyasında, sanal dünyadaki bir karakteri gerçek dünyada istenilen bir alana koyabilme olanağı bulunmaktadır. Artırılmış gerçekliği sanal nesnelerin gerçek dünyadaki görüntülerin üzerine bindirilmesi olarak ta tarif edebiliyoruz. Örnek verecek olursak; Artırılmış Gerçeklikte, sanal dünyada oluşturulan bir köpek balığı ile bir Arıtılmış Gerçeklik gözlüğü kullanarak yüzme şansına sahip olabilirsiniz. Aynı şekilde, evinizdeki bir musluğun tamiri için Arıtılmış Gerçeklik gözlüğü kullanarak tamirat yapma şansı bulabilirsiniz.

          Artırılmış Gerçeklik ile akıllı ev, akıllı araba veya akıllı bir fabrikada, daha önce düşünülmemiş avantajlara sahip olunabiliyor. Özellikle dijital dünyada daha önce benzeri görülmemiş yararlar sağlanabiliyor. Gelecekte çevremizde daha sık göreceğimiz akıllı şehir unsurlarının artırılmış gerçeklik entegrasyonu ile, hayatın daha da kolaylaşacağını söylemek pekte yanlış olmayacaktır. Örneğin, Artırılmış Gerçeklik kullanan bir tablet ile, bir fabrikayı dolaşan teknisyen, bir cihazın başına geldiğinde, o cihazın daha önce bilgisayar sistemine gönderdiği bilgileri direk ekranda görerek, cihaz hakkında bilgiye sahip olabilmektedir. Günümüzde ve özellikle de gelecekte kullanılacak olan akıllı telefon ve tabletler, Artırılmış Gerçeklik  sayesinde, çevremizde gördüğümüz bütün internet bağlantılı ortamları birer ekran olarak kullanma yeteneğine sahip olmaktadır. Evinin duvarını boyamak isteyen birisi, daha işe başlamadan önce, duvarın rengini Artırılmış Gerçeklik gözlüğü ile deneyimleyip, fikir sahibi olabilmektedir.

    Sanal Gerçeklik

          Sanal gerçeklik (Virtual Reality); bilgisayarlar tarafından taklit edilerek oluşturulan ortamlar şeklinde tanımlanıyor. Bu teknoloji sayesinde kişi gerçek dünya ile ilişkisini tamamen keserek, sanal ortamdaki sanal kişiliğine bürünebiliyor. Özellikle, eğlence dünyasında insanlar, VR gözlüklerle kuşların uçuşunu, maymunların daldan dala atlayışını ya da eski çağlardaki  dinazorların hareketlerini tıpkı onun gözleriyle sanki o bedeni yönetiyormuş gibi deneyimleme şansına sahip olabiliyorlar. Sanal gerçeklik başlıkları ile sanal ortamları gerçekmiş gibi deneyimleme şansına sahip oluyoruz. Sanal gerçeklikte VR gözlükler ile 3D ortamların görüntüsü ile birlikte, duyma, hareket gibi duyuların kullanılması da söz konusu olabiliyor. Sanal gerçeklikte, gerçek dünyada olmayan bir yerin bilgisayar ortamında oluşturulması ve gerçek gibi bir deneyim sunulması amaçlanıyor. Sanal Gerçekliğin özellikle eğitim, eğlence, oyun ve sağlık alanlarında oldukça fazla kullanım alanı bulunuyor.

          Sanal Gerçeklik dünyasında, kullanılan sanal gerçeklik gözlükleri ile sadece bilgisayar ortamında geliştirilen sanal nesneler ile iletişime geçme durumu söz konusu. Samsung ve Google gibi büyük teknoloji şirketlerinin kendi akıllı telefonlarına özel olarak geliştirdikleri sanal gözlükleri bulunuyor. Bu gözlükler bluetooth veya farklı bağlantı yöntemleri ile akıllı telefonlarına bağlanarak, joystik veya farklı kontrol cihazları aracılığı ile kullanıcılarına sanal gerçeklik deneyimi sunuyor. Oculus, HTC Vive, PlayStationVR gibi sanal gözlük markaları da, akıllı telefon ile veya tamamen bağımsız olarak sanal gerçeklik ortamı oluşturabiliyor. Sanal başlıklar ile bir oyunun içinde sanal bir karakter gibi davranarak, tam anlamı ile oyun ile bütünleşme olmaktadır. Bu durumun ne kadar doğru olduğu konusundaki kararı, okuyucularımın vermesinin uygun olacağını düşünüyorum.

    Aksesuar satışları son bir yılda yüzde 45 arttı

    Taşınabilir depolama cihazlarından akıllı saatlere, kulaklıklardan bluetooth hoparlörlere kadar birçok ürün kategorisinde aksesuar satışları artıyor.

    Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, yaklaşık 5 bin çeşit ürünüyle elektronik mağazalar arasında aksesuar kategorisinde en hızlı büyümeyi yakalayan şirketlerin başında geliyor. Bir yıl içerisinde yüzde 45 oranında büyüyen aksesuar kategorisiyle öne çıkan MediaMarkt, özellikle deneyim alanlarının fazla olmasıyla kullanıcıların kalbini fethediyor.

    Yapılan yatırımlar sonucunda aksesuarda Türkiye’nin en önemli elektronik perakendecisi haline geldiklerini belirten MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Mağazalarımızdaki deneyim alanları ile akıllı saat ve kafa üstü kulaklık gibi en sevilen ürünlerin kullanıcılarla buluşmasını sağlıyoruz. Oluşturduğumuz Gamezone gibi kullanıcı spesifik alanlarla da herkesin istediği ürünü bir arada bulabilmesine olanak tanıyoruz. Bu özellikler aksesuar kategorisinde bizi rakiplerimizden farklılaştırıyor” dedi.

    Gökyıldırım, MediaMarkt’ın hem dünyada hem de Türkiye’de, dijital teknolojiyi iş süreçlerine başarıyla entegre eden öncü şirketlerden biri olduğunu vurgulayarak yeni nesil perakendeciliğe liderlik ettiğini belirtti. Ekim 2016 – Mart 2017 dönemlerinde bir önceki yılın aynı dönemine göre, her kategoride yüzde 25’in üzerinde büyüdüklerinin altını çizen Yıldırım, aksesuarda bu büyüme oranın da ötesine geçtiklerini vurguladı.

    Aksesuar kategorisinde en fazla büyüyen ürünler ise şu şekilde sıralanıyor:

    • Okul kapanışı ve tatil dönemlerinde; oyun aksesuarları, giyilebilir teknolojiler, taşınabilir şarj aletleri, bluetooth kulaklık ve mikrofonlar
    • Okula dönüş dönemlerinde; bilgisayar çantaları, mouse, klavye, hard diskler
    • Özel günlerde; akıllı saatler, bluetooth kulaklık ve mikrofonlar

    Yenilikçi mağaza deneyimi ve iş ortakları büyümeyi tetikliyor

    Türkiye’nin farklı noktalarında açtıkları yeni mağazalarla büyüdüklerini belirten Gökyıldırım, “Mağaza içinde yarattığımız deneyim alanlarıyla da müşterilerimizi yeni teknolojilerle tanıştırıp, online yatırımlarımızı sürdürdük. Ortaya koyduğumuz yenilikçi perakende anlayışının yanı sıra iş ortaklarımızla da inşa ettiğimiz güven ve dayanışma ortamının istikrarlı büyümemizi desteklediğini gözlemliyoruz” dedi.

    Gökyıldırım, tüketicileri perakende dünyasındaki yeniliklerle buluşturmaya ve mağaza yatırımlarına da yıl sonuna kadar devam edeceklerini vurguladı. Aksesuar kategorisindeki binlerce ürün için buraya tıklayabilirsiniz.

    En çok satan akıllı telefonlar!

    0

    Media Markt mağazalarında en çok ilgi çeken ve satılan telefonları sizler için derledik. Bakalım mağazalarımıza gelen ziyaretçilerimizin favori modelleri hangileri. En çok satan akıllı telefonlar listemize bir bakalım.

    En çok satan akıllı telefonlar!

    iPhone 7 32 GB Altın Sarısı

    Apple iPhone 7 modelinin 32 GB kapasiteli versiyonu Media Markt’ın en çok satanlar listesinde 5. sırasında. Apple iPhone 7’yi farklı renk seçenekleri ile bu linkten satın alabilirsiniz.

    en çok satan akıllı telefonlar

    Samsung Galaxy J3 16 GB

    Media Markt mağazalarında en çok satan 5 telefon listemizin 4. sırasında Samsung Galaxy J3 modelinin 16 GB kapasiteli versiyonu var. 5 inç’lik ekrana sahip olan telefon 1049 TL fiyat etiketiyle uygun fiyatlı telefon arayanların gözdeleri arasında.

    Arka tarafında 13 Megapiksel ve ön kısmında 5 Megapiksel çözünürlüklü kamera barındıran Galaxy J3 16 GB modelinin bu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

    Nokia 3

    Akıllı telefon dünyasına Android işletim sistemli modelleri ile hızlı bir dönüş yapan Nokia’nın 949 TL fiyat etiketine sahip olan Nokia 3 modeli en çok satanlar listesinin 3. sırasında yer alıyor. Bu modeli satın almak için aşağıdaki linke tıklayınız.

    Samsung Galaxy J7 Core 16 GB

    Samsung’un en popüler serilerinden biri J7 serisi oldu. MediaMarkt mağazalarında en çok satanlar listemizin 2. sırasında yer alan Galaxy J7 Core modelinin 16 GB kapasiteli modeli,  999 TL fiyat etiketi ile dikkat çekiyor. 1000 TL bütçesi olanlar için oldukça dikkat çeken bir model olduğu ortada. Galaxy J7 Core 16 GB modelini bu link üzerinden satın alabilirsiniz.

    Apple iPhone 6 32 GB

    Media Markt’ın en çok satanlar listesinin zirvesinde Apple iPhone 6 modelinin 32 GB kapasiteli versiyonu var. Halen çok popüler olan bu telefonu linke tıklayarak satın alabilirsiniz.

    En çok satan akıllı telefonlar listemizde, Media Markt mağazalarının en çok ilgi çeken modellerini listeledik.

    İddia: VR pazarı 2020’de 40,4 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak

    Sanal gerçeklik (VR) pazarının 2020 yılında 40 milyar 400 milyon dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşacağını iddia eden bir analiz yayınlandı. İşte detaylar…

    Market büyüklükleri, tüketici elektroniği açısından önem taşıyan argümanlar arasında. Örneğin mobil cihaz pazarının yıllık 2 milyar üniteye ulaşan bir kapsamla yüzlerce şirkete milyarlarca dolarlık gelir sağladığı biliniyor. Bu kapsamda mobil uygulama ekosistemi de durmaksızın büyüyor. Elbette daralmanın görüldüğü pazarlar da var, örneğin PC tarafındaki gelişme uzun süredir ‘durağanlık’ işaretleri ile çevrili. Merak edilen konu başlıklarından biri ise VR pazarı…

    VR pazarının henüz ‘emekleme’ evresinde olduğu görülüyor. Yıllık satış adetlerinin birkaç milyonu bulduğu bu yeni teknolojinin geleceğine dair beklenti ise dikkat çekici. Geçtiğimiz yılın 2 katına yakın pazar büyüklüğü ile yaklaşık 6,5 milyar dolarlık satışın beklendiği 2017’nin sonrasında da segment açısından büyümeye dair adeta bir roketlenme durumu söz konusu.

    Araştırma kuruluşu Statista tarafından paylaşılan bir analize göre VR pazarı, 2018 için, 2017’nin iki katı büyüklüğe ulaşacak. 2019 beklentisi de bir önceki yılın yaklaşık iki katı büyümeye işaret ediyor. En nihayetinde ise 2020’de 40,4 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ile yine önceki yılın yaklaşık 2 katı büyüme kaydedileceği tahmin ediliyor. Oldukça çarpıcı beklentiler olduğu açık.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…