Oyun sektörünün kilit parçası: Dijital altyapı

0

Online video oyunları, canlı yayınlar ve E-Spor müsabakaları yüksek kullanılabilirlik, iyi bağlantı ve ölçeklenebilirlik gerektiriyor.

Günümüzün en üretken endüstrilerinden biri olan oyun endüstrisi, hızla gelişmeye devam ediyor. Özellikle pandemi sürecinde evlerde daha çok zaman geçirilmesi, dijital oyun sektörünün büyüme trendini hızlandırdı. Bireyler, evden çalışma ve uzaktan eğitimin yanı sıra eğlence için ayırdıkları zamanın büyük kısmını dijital oyunlar sayesinde çevrim içi dünyada geçirmeye başladı. Oyuncular, oyun oynamanın yanı sıra Youtube ve Twitch gibi platformlar üzerinden E-Spor müsabakalarını ve yayıncıları takip etmeye başladı.

Gün geçtikçe daha gerçekçi hale gelen oyunlar, sanal ve gerçek dünyaları; sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve genişletilmiş gerçeklik (XR) gibi teknolojilerle birleştirerek kapsamını genişletiyor.

Mükemmel ping hızı 0 ila 20 milisaniye

Oyun şirketleri, farklı gerçeklikler sunabilmek için bulut ve 5G gibi teknolojilerden faydalanıyor. Oyunculara en iyi deneyimin sunulabilmesi için de omurga altyapısı gerekiyor. Bir çevrim içi oyunun sunucuları ile bulut veya ağ sağlayıcıları arasındaki bir dengesizlik, aynı anda yüzlerce kişinin oyun deneyiminde kabul edilemez gecikmelere neden olabiliyor. 0 ila 20 milisaniye (ms) arası bir ping hızı mükemmel olarak nitelendirilirken, 20 ila 100 ms ise birçok oyunda gözle görülür gecikmeler yaşatabiliyor. Bu nedenle, 40 ila 60 ms arasında ortalamaya sahip olan altyapılar, birçok oyuncunun hayal kırıklığına uğraması için yeterli oluyor.

2021 yılının en yüksek trafiği online oyunlardan

Video oyun sektöründe üretilen veri hacmi ise sürekli olarak artış gösteriyor. Dünyanın en büyük bağlantı noktalarından biri olan DE-CIX Frankfurt’un sayısal verilerine göre 2021 yılının son aylarında en yüksek trafiği online oyunlar yarattı.

Cevap bırakın