İnternet bağımlılığı sağlığımızı bozuyor

0

Önce bilgisayarlarla tanıştık bağımlısı olduk. Sonra bilgisayar oyunlarıyla tanıştık bağımlısı olduk. Son olarak da internet ile tanıştık ve şimdi de onun bağımlısıyız. İnternet bağımlılığı daha çok ergenlik çağında görülüyor ve bireyleri toplumdan uzaklaştırdığı gibi onlarda depresyon, anksiyete bozuklukları ve şişmanlık gibi sorunlara neden oluyor. Böyle bir durumda elbetteki ebeveynlerin devreye girmesi gerekiyor. Elbette bunu yaparken de bilinçli olmaları ve doğrudan çocukların kullandığı interneti yasaklamak yerine bazı düzenlemelere ve sınırlamalara gitmesi gerekli oluyor.

Bağımlı olan birisinin kullandığı bilgisayarı internetten yoksun bıraksanız bile internete girmek için artık günümüzde çok fazla alternatif yöntem var. Cep telefonu üzerinden mobil olarak da internete bağlanılabileceği gibi komşudaki Wi-Fi üzerinden de bağlantı mümkün oluyor. Hatta hepsine önlem alsanız bile arkadaş bilgisayarları ve internet kafeler alternatif bağlantı yöntemleri arasında ilk akla gelenler.

İşe biraz daha profesyonel olarak yaklaşarak internet bağımlılığından tam olarak ne anladığımızı belirtelim. En yalın haliyle internet bağımlılığı bireyin internete aşırı bağlı kalması ve interneti kullanmak için çok yüksek bir motivasyonda istek duyması olarak açıklanabilir. Bunun sonucu olarak da birey psikolojik olarak sorunlar yaşayabileceği gibi bu sorunların zaman zaman da yansıması fiziksel olmaktadır.

İnternet Bağımlılığı Bireyler Üzerinde Ne Tür Etki Yapıyor?

Yalnızlaşan Bireyler

İnternet bağımlısı bireylerin gün geçtikçe yaşadıkları hayattan koptuklarını ve daha önceden düzenli yaptıkları işleri yapmamaya hatta yapmak için zaman bulamadıklarını göreceksiniz. Çünkü internet başında geçirilen zaman her geçen gün biraz daha arttığı için günlük rutin işlere zaman ne yazık ki kalmamaktadır.

Bu kişilerde internete bağlanılan sürenin artmasıyla birlikte günlük yaptıkları rutin işler için ayırdıkları zaman azalmaya başlar. Daha az uyumaya, işlerini daha az yapmaya, sözlerini daha az tutmaya başlarlar. Zamanlarının büyük çoğunluğunu internette geçirdiklerinden ötürü okuldaki veya işyerindeki başarıları azalmaya başladığı gibi hata yapmaya da meyillidirler.

Profesyonel Destek Gerekebilir

Eğer ebebeynler kendi başlarına çocuklarının internet bağımlılığı konusunda yeterli olamayacaklarını düşünüyorlarsa profesyonel destek almaları gerekir. Profesyonel destek sadece çocuklar için değil aile içinde internet bağımlılığı ile sıkıntı yaşayan herkesin alması gereken bir iyileştirici önlemdir. Kendi başınızla konuyla başedemeyeceğinizi düşünüyorsanız hiç düşünmeden ve gecikmeden profesyonel destek almak için gayret gösterin.

Uyku Bozukluğu

İnternette çok fazla zaman geçirmelerinden dolayı internet bağımlılarının uyku düzenlerinde bozulmalar başlar. Daha az uyumaya başladığı gibi gittikçe uykuya ayrılan zaman azalır. Bu yüzden sabah uyandıklarında kendilerini yorgun ve uykularını alamamış hissederler. Unutkanlık ve konsantrasyon sıkıntısı yaşar ve oldukça gergin olurlar.

Gözler Etkilenir

İnternet kullanırken özellikle bilgisayar başında monitörle olan açınız, odadaki ışığın azlığı veya çokluğu, ekranın parlaklığı, gözünüzün numarasına uygun cam kullanıp kullanmadığınız gibi tüm faktörler gözünüzün sağlığını etkileyecektir. Bu konulara hassasiyet gösterilmediği durumlarda gözlerde yanma, batma, kuruluk, kaşıntı, kızarıklık, çift ve bulanık görme gibi sorunlar yaşanır.

Özellikle Fare Kullanılarak Yapılan ve Tekrar Eden Hareketler Sorunu

Kullandığınız fare ve klavye üzerindeki elimizin sürekli aynı hareketleri yapması sonucu zaman zaman el bileği hizasındaki sinirlerde bir sıkışma meydana gelir. Bunun sonucunda da bilekte ağrı ve elde uyuşukluk söz konusu olabilir. Uzun süreli çalışmalardan kaçınarak en fazla 30 dakikalık periyotlarda ara vermeniz tavsiye olunur.

Omuz ve Boyun Ağrıları

En fazla şikayet alan sorunlardan birisi de omuz ve boyun bölgesinde oluşan ağrı ve tutulmalardır. Ekran karşısında uzun süreli dik ve sabit duruşlar boyun kaslarının aşırı kasılmasına sebep olur ve sertleşmeyle beraber ağrı oluşur. Çalışırken rutin aralıklarla boyun egzersizleri yapmanız ve duruşunuzu değiştirmeniz yine 30 dakikadan fazla sabit olarak çalışmamanız sağlığınız için önerilmektedir.

Bütün bu maddelere dikkat ettiğiniz takdirde sağlığınızda internet bağımlılığına bağlı bozulmalar en aza inecektir. Akıllı telefon, bilgisayar, tablet ve laptop karşısında aşırı zaman geçirmekten uzak durmaya çalışın.

Cevap bırakın