Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürGoogle Bard hakkında merak edilenler

    Google Bard hakkında merak edilenler

    Google, yapay zeka teknolojilerindeki ilerlemelerini sürdürerek rekabete cevap niteliğindeki yeni bir ürün olan Google Bard’ı tanıttı. Google Bard, OpenAI’nin başarılı chatbot’u ChatGPT’ye rakip olmayı hedefleyen bir yapay zeka sohbet robotu. Bu yeni teknoloji, kullanıcıların sorgularına gerçekçi ve meşru yanıtlar sunarak büyük ilgi toplamıştır. Gelin, Google Bart’ı daha yakından inceleyip, yenilikleri keşfedelim!

    Yapay zeka aramanın yerini mi alacak?

    Geçtiğimiz yıl piyasaya sürülen ChatGPT, hızla bir milyondan fazla kullanıcı kazanarak dikkatleri üzerine çekmişti. Bu başarının ardından Google, kendi yapay zeka chatbot’u olan Google Bard’ı geliştirmek için yoğun çalışmalara başladı. Google Bard, ChatGPT’nin başarısını geride bırakarak kullanıcılara daha da gelişmiş bir deneyim sunmayı hedefliyor.

    Yapay zeka platformları geliştikçe bir yayıncı olarak aklıma ilk gelen şey yoksa “yapay zeka aramanın yerini mi alacak?” oluyor. Keza artık pek çok konuda  arama sonuçlarını tarayarak bilgi aramak yerine, hemen yapay zekaya soruyor ve ihtiyacımız olan bilgiye hızlıca ulaşıyoruz. Yapay zeka; bilgiyi anlamak, bağlantıları kurmak ve anlamlı yanıtlar üretmek için gelişmiş doğal dil işleme ve makine öğrenimi algoritmalarını kullandığı için bazen gereksiz onlarca siteyi ziyaret etmekten bizi kurtarıyor. Ancak yapay zeka ile edindiğimiz bilgilerin doğruluğunu ayırt edebilmek de gerekiyor. Bunun için hem konuya hakim olmak, hem de referans sitelerden yardım almak gerekiyor. Bu nokta da arama sonuçları imdadımıza yetişiyor. Ancak çok kısa bir süre sonra buna da gerek kalmayabilir. Yapay zeka öğrendiği bilgileri hızlıca analiz ederek, arama sonuçlarına göre en doğru cevabı bizlerle paylaşacaktır. Peki bu noktada içerik üretici olarak bizler, yazılarımızın okunmasını nasıl sağlayacağız? Milyonlarca şirket ürün ve hizmetlerinin tanıtımını nasıl gerçekleştirecek? Açıkçası yapay zekanın arama alışkanlıklarımızı kökten değiştireceğine inanıyorum.

    Google Bard nedir, nasıl kullanılır?
    Google Bard nedir, nasıl kullanılır?

    Google Bard nedir?

    Son zamanlarda yapay zeka destekli arama motorları hızla popülerlik kazanıyor ve pazarlamacılar arasında çeşitli spekülasyonlara yol açıyor. Özellikle, arama sonuçlarında ulaştığımız bağlantılar yerine doğrudan yanıtlar sunabilen yapay zeka teknolojilerinin, web sitelerine daha az trafik getireceği endişeleri dile getiriliyor. Bu konuda paniğe kapılmak yerine, geleceğe yönelik düşünmek ve planlamak önemli bir adım.

    Google da yapay zekanın yükselişine kayıtsız kalamadı ve yakın zamanda Google Bard’ı duyurdu. Peki Google Bard hangi yeniliklerle geldi ve neleri değiştirecek. Hemen anlatayım!.. Google Bard, kullanıcıların çeşitli konularda sorular sormasına ve gerçek zamanlı yanıtlar almasına olanak tanıyan etkileşimli bir arayüze sahip. Bard, kullanıcılara doğal bir dilde yanıt vererek konuşmanın akışını sürdürebilir ve ilgili bilgileri sunabiliyor. Ayrıca, Google veritabanından yararlanarak, sorulara detaylı ve güvenilir bilgiler sunma kabiliyetine sahip. Sorgulara verdiği yanıtlardan sonra referans bağlantılara da yer veriyor. Bing, bu özelliği ile yapay zeka destekli arama motorları arasında daha fazla ön plana çıkıyor.

    Google Bard’ın sunduğu avantajların yanı sıra, Google’ın içerik üreticilerine ve web sitesi sahiplerine sunmuş olduğu yenilikleri de gözden geçirmek gerekiyor. Yapay zeka web sitelerini ziyaret etme ihtiyacını ortadan kaldırıyorsa, web sitesi sahipleri içeriklerini hedef kitlelere ulaştırmak için ne yapacak? Açıkçası bu konu beni biraz endişelendiriyor.

    Yapay zeka SEO’yu öldürecek mi?

    Bilgiye ulaşma ihtiyacından yola çıkarak hayatımıza giren arama motorları, artık bambaşka bir platforma evriliyor. Yapay zeka destekli arama motorları ile birlikte bilgiye ulaşımımız da değişecek. Yapay zeka, organik arama trafiğini tamamen ortadan kaldırmayacak. Ancak yine de, ChatGPT gibi yapay zeka destekli chatbot’ların etkisi ve Google, Bing ve Baidu gibi lider arama motorlarının yapay zeka tabanlı rekabeti alışkanlıklarımızı değiştireceğe benziyor.  İşte tam da bu noktada sektör profesyonelleri olarak, yapay zeka destekli arama motorlarının potansiyel sonuçlarını öngörerek, değişimlere hazırlıklı olmamız gerekiyor. Peki içeriklerimizi daha fazla kişiye ulaştırmak için neler yapabiliriz?

    – İlk olarak, yapay zekayı kullanarak SEO için daha hızlı içerik üretebiliriz. Son zamanlarda SEO uzmanları tarafından yapay zeka yoğun bir şekilde kullanılmaya başlandı.

    – Artık kullanıcılar SEO çöplüğüne dönen web sitelerini ziyaret etmek istemiyorlar. SEO’ya uygun ancak okunabilir içerikler üretme daha fazla önem kazanıyor diyebilirim.

    –  Kullanıcılara doğrudan yanıtlar sunarak web sitelerini ziyaret etme ihtiyacını azaltabilirler. Bu durumda, organik arama trafiği konusunda dikkatli olmalı ve alternatif stratejiler geliştirmeliyiz.

    – Bütün algoritmaları unutun!  Geleneksel SEO stratejilerini gözden geçirmek ve yapay zeka destekli arama motorlarına uyum sağlamak önemli hale geliyor. Web sitelerini daha iyi snippet’ler ve doğrudan yanıtlar için optimize etme becerilerimizi geliştirmeliyiz.

    – Yapay zeka destekli arama motorları ile arama sonuçları daha gelişmiş yanıtlar sunabilir. Bu sayede kullanıcıların daha iyi ve daha doğru yanıtlar alması sağlanabilir. Bu durum kullanıcı deneyimini iyileştirir ve arama motorlarını daha kullanıcı dostu hale getirebilir. Ancak bu noktada içerik üreticilerin de mutlaka desteklenmesi gerekir. (http://rxreviewz.com/)

    Özetle, yapay zeka artık hayatımızın  önemli bir parçası haline geldi ve bu teknolojiye uyum sağlayabilenler iş hayatının kazananları olacak!

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN