Espor endüstrisi 1,6 milyar dolara koşuyor

0

Geçtiğimiz yıllarda uluslararası arenada Cem Bölükbaşı gibi genç pilotlarla simülasyondan gerçek pistlere uzanan başarı hikayelerine imza atan Türkiye, Ankaradaki espor simülasyon merkeziyle bu başarılara yenilerini eklemeyi hedefliyor.

Video oyunlar, geçtiğimiz yıllarda yalnızca oyun olmaktan çıkarak yeni ve rekabetçi spor branşlarına dönüştü. Türkiye, 2018’de öncü bir adım atarak Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde kurulan Türkiye Espor Federasyonu (TESFED) ile bu alanda güçlü bir oyuncu olma hedefini ortaya koydu. 2021’de 1 milyar dolarlık bir pazar hacmine ulaşan ve bu rakamı 2024’e kadar 1,6 milyar dolara taşımayı hedefleyen espor endüstrisinde şimdiye dek Cem Bölükbaşı gibi genç pilotlarla simülasyondan gerçek pistlere taşınan başarı hikayelerine imza atan Türkiye, esporun potansiyeline inanan genç girişimcilerin öncülüğünde yeni başarılara hazırlanıyor. Ankara’da kurulan Türkiye’nin ilk ve tek espor simülasyon merkezi Apex Racing, ülkemize yeni uluslararası başarılar kazandıracak genç yetenekleri simülasyondan gerçeğe taşımayı amaçlıyor.

Türkiye’nin espor alanındaki potansiyeline ve bu konudaki katkılarına ilişkin görüşlerini paylaşan Apex Racing Kurucu Ortağı Berkay Erdoğan, “Ülkemiz gerek ulusal rekabet, gerek uluslararası başarılar açısından önemli espor takımlarına ev sahipliği yapıyor. Türkiye’deki espor topluluğu olarak kazandığımız turnuva ve kupalarla küresel espor ortamında dikkat çekerken, Cem Bölükbaşı gibi isimlerle sanal ortamdan gerçeğe taşınan başarılara da imza atıyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek espor simülasyon merkezi Apex Racing olarak biz de, son teknoloji ekipmanlarımızla pist yarışlarına en yakın deneyimi sunarak, ‘simülasyondan gerçeğe’ ilkemizle yetenekli genç pilotları gerçek pistlere taşımak için faaliyet gösteriyoruz” dedi.

 

Cevap bırakın