Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürBir pazarlama kanalı olarak Twitch 

    Bir pazarlama kanalı olarak Twitch 

    Şüphesiz YouTube video dünyasını domine eden en önemli platform, eminim bu konuda herkes hem fikirdir. Ancak son dönemde alternatif platformlardan olan Twitch’in özellikle oyun dünyasının fazlasıyla ilgisini çektiğini söylemek mümkün. Justin.tv’nin bir girişimi olarak 2011 yılında hayatına başlayan Twitch, esporun son 2-3 yıldaki yükselişiyle birlikte tamamen canlı oyun yayını yapılan bir platform haline dönüştü diyebiliriz. Ziyaretçilerini sadece izleyici olarak sınırlamayan aynı zamanda onların gerçek zamanlı olarak birbirleriyle iletişim kurmasına da izin veren Twitch.tv’yi her ay milyonlarca kişi ziyaret ediyor. Elbette markalar da buradaki potansiyelin farkındalar. Türkiye’de esporu yeni idrak eden markalarımız eminim çok yakın zaman içinde esporun hali hazırdaki en önemli yayıncısı olan Twitch’te daha fazla olmak için projeler geliştirecektirler. Peki markaların Twitch’i pazarlama stratejilerinin bir parçası haline getirmek için belli başlı nedenleri neler olabilir? Bu haftaki yazımda bir pazarlama kanalı olarak Twitch’i anlattım.
     
    Milenyum gençliği burada
    Pazarı etkileyecek yaşa gelen milenyum kuşağı bugünlerde pek çok markanın hedef kitlesi ve milenyum kuşağı Twitch izleyicisinin çoğunluğunu oluşturuyor. Sitenin aylık trafiği 100 milyonun üzerinden. Bu rakam Twitter kullanıcı rakamlarının yaklaşık 3’te biri. Diğer sosyal medya platformları kadar popüler olmasa da Twitch’e duyulan bağlılık ve özellikle de milenyum kuşağının bağlılığı hiç bir sosyal ağda yok. Pazarlama dünyası açısından bakıldığında Twitch açısından belki de tek sorun erkek izleyici kitlesinin kadınlardan çok daha fazla olması olabilir. Ancak izleyiciler toplam trafiğin dörtte üçünü oluştursa da Twitch’in günlük kadın ziyaretçi sayısı bile 830 bin.
    Pre-roll reklamlar
    YouTube’da olduğu gibi Twitch’te de pre-roll adı verilen video öncesi reklamlar mevcut. Yani ürünlerinizi tanıtması için herhangi bir Twitch yayıncısı ile anlaşmak zorunda değilsiniz. Twitch’te bu model çok yaygın. Neredeyse tüm yayınlar reklam ile başlıyor. Yayıncılar dilerse yayın esnasında daha fazla reklam alabiliyorlar. Bununla birlikte Twitch’te içerikler çok sıkı takip edildiğinden pazarlama için güvenli bir platform.
    Dünyayı ayağınıza getiriyor
    Twitch dünyanın her yerinden oyunculara ev sahipliği yapıyor. Bu da pazarlamacılara geniş yelpazede bir kitleye ulaşma imkanı sağlıyor. Twitch YouTube kadar popüler olmasa da ortalama bir izleyici bu platformda günde 1,5 saatini içerik tüketerek geçiriyor. Twitch yerelden ziyade global pazara ulaşmak isteyen markalar iyi fırsatlar sunuyor. Tabii platformda uygun bir içerik bulmak markanızı yerel lokasyonlarda binlerce kişinin önüne çıkarabiliyor.
    Henüz çok fazla keşfedilmemiş olması avantaj
    Twitch henüz diğer platformlar gibi reklamlarla kuşatılmış bir platform değil. Bu nedenle eğer reklam verecek bir platform arıyorsanız daha iyisini bulamazsınız derim. Üstelik Twitch artık yalnızca video oyunların yer aldığı bir platform da değil. Site içeriği her geçen gün genişliyor. Örneğin artık sitenin bazı kanallarında yemek programları yayınlanıyor. Bu sayede site farklı sektörler için reklam verilmeye uygun hale geliyor.
    Gerçek zamanlı iletişim imkanı
    Sosyal medya pazarlama araçları tüm markalar için faydalı. Twitch’in arkasındaki en büyük güç de sosyal yönü. İnsanların Facebook ve Twitter’ı sevme nedenleri de aynı aslında. Ancak bu platformlar gerçek zamanlı çalışmıyor. Bu sistemlerde bazen bir konuda cevap ya da tepki almak için uzun süre bekliyorsunuz. Twitch ise kullanıcılarına yayıncılarla gerçek zamanlı iletişim imkanı sunuyor. Bir soru sorduğunuzda cevabı anında alabiliyorsunuz. Twitch’deki bazı yayıncılar oyun seçimini izleyicilere bırakıyor örneğin. Bu sosyal etkileşim platformu daha güçlü hale getiriyor. Bu sayede iş izleyici sadakatine geldiğinde Twitch çok güçlü bir platform olarak öne çıkıyor. Twitch de sosyal olan sadece yayıncılar değil tabii ki. Twitch aynı ilgi alanlarına sahip izleyicileri de bir araya getirip sosyalleşmelerini sağlıyor.
    Esnek pazarlama seçenekleri
    Twitch’te pre-roll ile reklam yapmak son derece basit. Ancak dilerseniz daha yaratıcı yollar da bulabilirsiniz. Örneğin ABD’li oyun başlığı üreticisi Turtle Beach yayıncılara markadan bahsettikleri takdirde ücretsiz donanım hediye ediyor. Yani pazarlama yapmak için her zaman ödeme yapmanız gerekmiyor. Bazen yayıncıya yapılan bir teşvikle işi halletmek mümkün.
    Sürekli büyüyen bir platform
    2011 yılında hayatına başlayan Twitch’in 2012 yılında aylık izleyicisi sayısı 20 milyondu. 2014 yılının şubat ayında ABD’nin en çok tıklanan 4.sitesi olan Twitch’in ziyaretçi rakamları her yıl ikiye katlandı. Twitch son dönemde popülerliğini artırmaya devam ediyor. Sosyal ağın büyümeye devam etmesi hayatımızda olmaya devam edeceğinin de göstergesi. Twitch oyun dışındaki alanlarda da içeriklerin yer almaya başlaması ile izleyici kitlesi açısından da farklılaşıyor.
    Canlı yayın işi önemli
    İster TV ister online olsun canlı yayınlar izleyici tarafından her zaman en çok tercih edilenler. Twitch’in bu kadar güçlü olmasının sebebi de canlı yayın tarafı. Bu özelliği ile interaktif ve bağlayıcı olması. Bu da markaların Twitch’i tercih etmeleri için en önemli sebeplerden biri. Çünkü dünyada interaktivite söz konusu olduğunda bu seviyede bağlılık sağlayan platform sayısı çok az .
     
     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN