Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMetaverse e-ticaret ekosistemini nasıl dönüştürecek?

    Metaverse e-ticaret ekosistemini nasıl dönüştürecek?

    Metaverse son günlerin en popüler teknoloji trendi. 90’lı yıllarda bilimkurgu dünyasında sanal gerçeklik evrenini tasvir etmek için kullanılan Metaverse, bugün AR/VR uygulamalarından, online oyunlara, NFT tabanlı sanat eserlere kadar geniş bir çerçevede kullanılıyor. Sanal gerçeklik teknolojilerinin ve internetin bir araya gelmesiyle oluşturulan kolektif bir alan sunan metaverse, geçtiğimiz aylarda Mark Zuckerberg’in metaverse dünyasına adım attıklarını söylemesiyle tekrar gündeme oturdu. Birkaç aydır ise sıklıkla farklı endüstriler üzerindeki etkileri tartışılıyor.

    Metaverse üzerinden arsalar satılıyor, markalar bu yeni sanal evrende mağazalar açıyor, metaverse ajansları kuruluyor. Tüm bu talep bu ekosistemde ilkler arasında olmakla ilgili şüphesiz. Ancak gerçek şu ki her ne kadar buna yakın veya benzer teknolojiler önceden çıkmış olsa da metaverse daha tam olarak hazır değil. Ancak bu durum metaverse’ü geçici bir trend yapmıyor. Tam aksine şirketlerin pazarlama stratejilerinin, ticaret yapış biçimlerinin yakın gelecekte metaverse ile tekrar yapılanacağını söyleyebiliriz. Özellikle perakende, moda gibi e-ticaretin hakim olduğu alanlar yeniden yapılanacak. Yakın gelecekte birçok şirket bu platform içerisinde dükkan açıp satış yapacak. E-ticaret dükkanları, fiziksel dükkanların dolaşılabilen bir formu haline gelecek.

    Çevrim içi ve çevrim dışı ticaret bütünleşiyor
    Meta veri tabanındaki e-ticaretin önümüzdeki yıllarda hızlanacağı kesin. Bu teknolojinin benimsenmesi arttıkça, çevrimdışı alışverişi çevrimiçi alışverişle birleştiren yeni özellikler ortaya çıkacaktır.
    Artırılmış gerçeklik teknolojisi bu noktada tüketicilerin satın almadan önce ürünle ilgili daha fazla fikir sahibi olmaları, ürüne ve satıcıya güvenebilmeleri açısından önemli bir rol üstleniyor. Bu sadece tüketiciye değil satıcıya büyük fayda sağlayacak. Bu sayede satıcıların iadeleri azalacak ve müşteri tabanları genişleyecek.

    Ürün keşfi ve kişiselleştirme hızlanacak
    Metaverse teknolojisi, markaların müşterilerine son derece kişiselleştirilmiş bir dijital deneyim sunmasına olanak tanıyacak. Meta veri deposu, alışveriş yapanların tam olarak istediklerini, tam olarak istedikleri zaman bulmalarını kolaylaştıran kusursuz bir deneyim sunacak. Kişiselleştirilmiş dijital alışveriş deneyimlerinin mevcut sınırlamalarının aksine, meta veri deposu, markaların alışveriş deneyimini her zamankinden daha fazla müşteriye ulaşmak için geniş ölçekte özelleştirmesini sağlayacak.

    Sosyal medya ve e-ticaret arasındaki ayrım meta veri tabanında kapanmaya devam edecek. Çevrimiçi ürün incelemelerinde olduğu gibi, sosyal kanıt zaten e-ticaretin merkezinde yer alan bir gerçek. Metaverse’de markalar, müşterilerin markanın kendisiyle ve markanın diğer takipçileri ile etkileşim kurmasına olanak tanıyan ilgi çekici topluluklar oluşturabilecek.

    NFT’ler meta evreninde daha fazla öne çıkacak
    NFT’ler, meta veri deposu için başka bir önemli unsur olarak öne çıkacak. Markalar, alışveriş deneyimini geliştirmek için NFT’leri birkaç benzersiz amaç için kullanabilecek. Örneğin NFT’ler tamamen yeni dijital ürünler oluşturmak için kullanılacak. Ayrıca makbuz, özel etkinliklere giriş kartı ve hatta yeni ürün lansmanlarına erken erişim olarak da kullanılacaklar. NFT’ler, bir markanın en tutkulu müşterileri ve marka savunucuları için bir dizi özel fırsat yaratmak için de kullanılabilecek.

    Metaverse içerisinde reklam verme seçenekleri de olacak haliyle. Reklamlar, sanal ilan panoları veya metaverse içerisindeki binaların üstüne konulabilecek. Bu bugün sosyal medya platformlarının kullandığı kişisel reklamlar gibi de olabilir ya da daha önce hiç görmediğimiz formatlar da ortaya çıkabilir.

    Teknolojinin ticareti yeniden şekillendireceği bir döneme girdik. Bu teknolojiler geliştikçe ve fiziksel ve dijital dünya arasındaki çizgiler bulanıklaştıkça, bildiğimiz şekliyle e-ticaret neredeyse tamamen yenilenmiş haliyle meta veri tabanında var olmaya başlayacak. Önümüzdeki dönemde metaverse içerisinde büyük ihtimalle NFT ve blockchain teknolojilerini daha yaygın olarak göreceğiz.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN