Yakın Geleceğimizi Etkileyecek Trendler

1

Trendler günlük hayatımıza ve iş yapış biçimimize yön veriyor.

Teknolojik gelişmeler ve yenilikler birbiri ardında hayatımıza giriyor, yakın geleceğimizi etkileyecek trendler yazımda sizi bekliyor.


Teknolojinin hızla gelişmesi, dünyanın da aynı hızla değişmesine neden oluyor. Bu nedenle her gün yeni bir trend ile karşılaşıyoruz. Fakat devamında gelen yeni bir trend kendinden öncekini unutturup bir süre göz önünde kalmayı başarıyor. Bugün bahsedeceğim 5 trend ise yakın geleceğimizi ciddi anlamda etkileyecek gibi görünüyor.

Dünya üzerinde yaklaşık 7,3 milyar insan bulunuyor ve bu insanların neredeyse yarısının internet ile bir bağlantısı bulunuyor. İnternet kullanan her 3 kişiden 1’i de aktif sosyal medya kullanıcısı. Ülkemizde ise bu oran çok daha yüksek. Sosyal medya kullanımının önemi artık yeni trendlere de yön vermeye başladı. Çok basit bir örnekle sosyal medya artık iş dünyası için de önemli bir hal almaya başladı. Birazdan bahsedeceğim 5 trend, sosyal medya üzerinde büyük etkileri olan ve yakın geleceğimizi ciddi olarak etkileyeceğini düşündüğüm trendlerin başında geliyor.

 

business, people, development and future technology concept - young smiling businesswoman in eyeglasses with virtual screen and charts projection outdoors

Yakın Geleceğimizi Etkileyecek Trendler

Canlı Video

Çevrimiçi video paylaşmak aslında yeni bir şey değil. YouTube’un kurulduğu 2005 yılından beridir insanlar çevrimiçi yani online olarak video yükleyip izleyebiliyor. Öte yandan canlı videolar oldukça yeni bir kavram. Canlı videoların kullanımının popülerliği ile birlikte hukuki sonuçlar doğurabilecek olaylar da yaşanmaya başlandı. Artık suçlular, işledikleri ya da işleyecekleri suçları yaymak için canlı video kullanma eğilimi gösteriyorlar.

Canlı videoya dair en ilginç şeylerden birisi de böylesine yaratıcı ve etkileyici bir özelliğin YouTube’dan değil de Periscope ve Snapchat gibi uygulamalardan çıkması ve popülerleşmesidir. Devamında Facebook benzer bir özellik olan Facebook Live’ı yaklaşık 1 yıl önce yayınladı ve şu an bu özellik de inanılmaz popüler hale gelmiş durumda. Canlı videonun popülerliğinin daha da artacağına şüphem yok. Daha şimdiden önemli olayların yayınlanmasında ya da ürün lansmanlarında ne kadar işe yarar ve efektif bir özellik olduğunu kanıtladı.

Yapay Zeka

Yapay zeka ya da kısaltması ile AI, sosyal medya üzerinde inanılmaz büyük bir etki yarattı. Yapay zekanın bu etki ve özelliğin geliştirilmesi ile birlikte şu an yazılan algoritmalar fotoğraflardan sizin arkadaşlarınızı tanıyabilecek durumda. Sosyal medya alanında yapay zeka kullanımı genel olarak kullanıcılar tarafından üretilen dataların incelenmesi üzerine kurulu.

Bu duruma bir örnek olarak Facebook reklamları verilebilir. Ana sayfanızda çıkan bu reklamlar aslında sizin ilgilerinize odaklı olarak çıkıyor. Yapay zeka tarafından işlenen datalar sonucunda yapılan analizler ile en çok ilginizi çekebilecek tarzda olan reklamlar ana sayfanıza düşüyor. Bu nedenle birçok büyük sosyal medya firması yapay zeka ile ilgilenen firmaları bünyesine katıyor. Üstelik bu gelişmeler yapay zekanın etkileri konusunda henüz başlangıç seviyesinde.

 

Kısa Zamanlı İçerikler

Kısa zamanlı içerikler aslında sosyal medya içerisinde bir son kullanma tarihine sahip. Yani bu son kullanma tarihi geçince, gerçek anlamıyla bu içerikler kayboluyorlar. Kısa zamanlı içeriklere bu şekilde bakınca aklınıza ilk olarak eminim Snapchat gelmiştir. Snapchat kısa zamanlı içerikleri ilk popülerleştiren uygulama. Kısa zamanlı uygulamaların iyi tarafı, genelde 24 saat içinde kayboldukları için sosyal medya içerisinde bir kirlilik yaratmamaları. Instagram ve devamında Facebook’un da bu furyaya geçmesi, kısa zamanlı içeriklerin popüler olmaya devam edeceğinin bir göstergesi.

Satın Almalar

Daha önceki satırlarımda büyük sosyal medya firmalarının yapay zeka üreten firmaları satın aldığından bahsetmiştim. Sosyal mecralar üzerinden gerçekleşen bu satınalma hareketleri bir furya halini almış gibi duruyor.

Facebook birkaç yıl önce Whatsapp’ı satın alarak bütün dünyayı şoka uğrattı. Devamında ise Oculus Rift adı verilen sanal gerçeklik gözlüğü ve Instagram’ın da satın alınması, Facebook için büyük bir başarı örneğiydi. Bir başka örnek olarak Twitter Periscope’u, Microsoft ise LinkedIn’i satın aldı. Bu “satın almalar” büyük firmalar arasında bir trend olmuş durumda. Firmaların yaptığı bu hamleler de bizi ve dolayısıyla sosyal medya alışkanlıklarımızı etkileyecek gibi duruyor.

Otomasyon

Yapılan bir araştırmaya göre otomasyon, “yani konumuzla ilgili anlamı ile planlanabilir sosyal medya yönetimi” haftalık ortalama 10 saat kadar zamandan kazandırıyor. Bu açıdan IFTTT veya benzer sosyal medya hesaplarınızı yöneten ve senkronize eden uygulamalar size fazlaca zaman kazandıran etkenlerden biri olacaktır. Siz de otomasyondan kazandığınız bu vakti daha önemli işlerde harcama fırsatı bulabilirsiniz.
Fayda görmeniz dileğiyle…

Cevap bırakın