Facebook Hikaye Özelliği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

3

Facebook, tüm kullanıcılarına Facebook Hikaye özelliğini sunmaya başladı.

Yazımda, Facebook’un bu yeni özelliği hakkında bilmeniz gerekenlerden bahsedeceğim.

Bildiğiniz gibi bu yeni özellik, kullanıcılar tarafından üretilen fotoğraf ve video koleksiyonlarının diğer kullanıcılar tarafından görüntülenmesine ve 24 saat sonra kaybolması şeklinde kullanılıyor. Hikaye formatı aslında ilk olarak Snapchat uygulaması tarafından ortaya çıkarıldı ve meşhur edildi. Aslında hikaye formatı bir süredir Facebook’un radarındaydı ve Menlo Park’ta kurulmuş olan bir şirket de Ekim 2016’dan beri Snapchat hikaye özelliğine benzer bir klonu Facebook’un Messenger uygulaması üzerinde test ediyordu.

Şimdi ise Facebook kullanıcıları hikayelerini direk olarak Facebook uygulaması üzerinden paylaşma imkanı buluyor. Bu özellik, yani bilinen orijinal adı ile “Facebook Hikayeler”, özellikle uygulama içi kamera kullanımına odaklanmış durumda. Bu şekilde Snapchat uygulamasında olduğu gibi, ön kamerayı kullanarak çeşitli Snapchat-vari filtreler ile eğlenceli fotoğraflar çekebilir ya da çektiğiniz fotoğraf veya videolara coğrafi lokasyonunuza göre görsel etiketler ekleyebilirsiniz. Özelliği kullanmak için ise Facebook uygulaması içinde ekranı sağa kaydırarak kamerayı açmanız yeterli.

Bu furya aslında ilk olarak Instagram’ın başlattığı ve kuşkusuz çok başarılı olan hikayeler özelliğinin çıkışı ile başladı. Instagram hikayeler Ağustos 2016’da kullanıcılara sunuldu ve şu an günlük 150 milyondan fazla kişi Hikayeler özelliğini kullanıyor. Facebook Hikayeler güncellemesi ise birkaç yeni özellikle birlikte kullanıma sunuldu. Facebook uygulamasının kamerası bir sürü Snapchat benzeri filtre ve efektler ile donatıldı ki bunların bir kısmı da sponsorluğu Hollywood stüdyoları tarafından yapılan ve yeni çıkacak filmlere yönelik üretilen “maskeler”.

 

Facebook Hikaye Özelliği
Facebook Hikaye Özelliği Nasıl Çalışıyor?

Facebook Hikaye Özelliği Nasıl Çalışıyor?

Facebook Hikaye Özelliği, Instagram Hikayeler’inkine benzer olarak çalışıyor. Kullanıcıların paylaştığı içerikler Facebook ana sayfasının en üst kısmında yer alıyor. Bu hikayeleri görüntülemek için ise basitçe hikayeyi yükleyen arkadaşınızın fotoğrafının bulunduğu daireye tıklamanız yeterli. Ayrıca bir hikayeyi görüntüledikten sonra bu kullanıcıya direkt mesaj gönderebilirsiniz.

Facebook Hikayeler özelliğini nasıl kullanacağınızı ise ayrıntılı olarak aşağıda yer alıyor.

Facebook Hikaye Özelliği Nasıl Kullanılır?

Adım 1: Kamerayı Açın

Facebook üzerinden bir hikaye paylaşmak istiyorsanız, ilk yapmanız gereken şey kamerayı açmak olacak. Kamerayı açmak için ise, ilk olarak ana Facebook uygulamasını açmanız ve sonra da ekranı sağa kaydırmanız yeterli.

Adım 2: Hikayenizi Yaratın

Facebook kullanıcılara hikayeler üzerinden hem fotoğraf hem video paylaşma özelliği verdi. Kamerayı uygulama içerisinde açtığınız andan itibaren video kaydetmeye ya da hızlıca bir fotoğraf çekmeye başlayabilirsiniz. Ayrıca fark edeceğiniz üzere hikayenize koyduğunuz video ya da fotoğraflarınızı süslemek üzere birçok lens ve filtre de Hikayeler özelliğinde bulunuyor.

 

Facebook Hikaye Özelliği
Facebook Hikaye Özelliği Nasıl Kullanılır?

Adım 3: Hikayenizi Paylaşın

Uygulamayı açıp fotoğraf ya da videonuzu çektiniz ve sonuçtan da memnunsunuz, geriye tek kalan şey bu anınızı hikayenizde paylaşmak. Bunu yapmak için ekranın ortasında gözükecek olan ok işaretine tıklamanız gerekiyor. Daha sonra da açılan yeni ekranda sağ altta bulunan gönder butonuna tıklayarak hikayenizi paylaşabilirsiniz. Ayrıca yarattığınız hikayeyi seçtiğiniz belirli arkadaşlarınıza direkt mesaj olarak da gönderebilirsiniz.

Tüm bunları yapıp hikayenizi paylaştığınızda, yüklediğiniz hikaye diğer kullanıcılar için 24 saat boyunca görünür bir halde kalıyor ve 24 saatin sonunda sonsuza kadar kayboluyor. Tıpkı Instagram ve Snapchat uygulamalarındaki hikayeler özelliğinde olduğu gibi.  Ayrıca paylaştığınız bu hikayeler ana sayfada ya da zaman tünelinde direk olarak da gözükmüyor. Ama siz bunu ayarlayarak ana sayfada da görünmesini sağlayabilirsiniz.

Facebook Hikaye Özelliği, Orijinal İçerikleri Üretilmesini Cesaretlendirmek İçin Bir Yol Sunuyor! 

Bildiğiniz gibi Facebook’un bu hızlı ve inanılmaz büyümesinin arkasında yatan sebep kullanıcılar tarafından üretilen içerikler. Fakat Facebook’ta yapılan istatistiksel bir araştırmaya göre; kullanıcılar tarafından üretilen içerik, durum güncellemesi ve fotoğraflar gibi paylaşımların 2015 ortalarından 2016 ortalarına kadar düşüşe geçtiği gözlemlenmiş. Facebook gibi yükselişi kullanıcı kaynaklı içeriklere dayanan bir firma için bu durum büyük bir sorun gibi gözüküyor. İşte Facebook’un kullanıcılara hikayeler özelliğini sunması da bu soruna bir çözüm bulmak amacı ile yapıldı. Facebook’un bu adımı ile birlikte artık sizler de Facebook’un en yeni güncellemesi olan hikayeler ile Instagram ve Snapchat gibi anılarınızı uygulama üzerinden paylaşabilirsiniz.

Cevap bırakın