Instagram Stories Hakkında Pratik Bilgiler 

4

Instagram Stories konusunda kendinizi geliştirmeye ne dersiniz?

Instagram’ın, paylaşımları arttırmak ve daha fazla içeriğin oluşmasına ortam sağlamak için kullanıma sunduğu “Instagram Stories – Instagram Hikayeler”, hem markaların hem de kişisel kullanıcıların favorisi haline geldi.

İlk olarak Snapchat’in başlattığı bu geçici paylaşım özelliği; mesajlaşma, hikaye anlatımı, ürün tanıtımı, promosyon ve çekiliş çalışmalarına yeni bir yön verdi.

Instagram stories
Instagram stories hakkında pratik bilgiler

Instagram Stories Hakkında Pratik Bilgiler  

Instagram Stories’i Kullanmakta Geç Kalmayın.

Facebook, Instagram Hikayelerini günde 150 milyonun üzerinde insanın kullandığını ve her beş hikayeden birinin izleyicilerden direkt mesaj aldığını resmi olarak açıkladı. Açıklanan bu veri, ana ekran paylaşımlarında yaşanan etkileşim düşüşünün adeta bir göstergesi. Bu açıdan Instagram Stories’i kullanmamak, ileride kullanıcı ve etkileşim kaybı yaşamanıza sebep olabilir.

Instagram Stories Kullanıcı Alışkanlıkları.

Instagram kullanıcılarının %70’i işletme ve markaları takip etmekten geri durmuyor. Stories üzerinden en çok izlenen hikayelerin üçte birini, işletme veya markaların paylaşımları oluşturuyor. Kullanıcıların buradan gelecek yenilik ve tekliflere açık olduğu aşikar. Paylaşılan hikayelerin %70’inde ses bulunurken, %25’inde hareketli Boomerang görüntüleri paylaşılıyor.

Her ne kadar kullanıcılar ve markalar tarafından kısa sürede benimsense bile, Stories’in kullanımı ve algoritmasına dair kafalarda onlarca soru işareti var. Bu sorulardan bazılarına çözüm olacak yanıtları ve kullanımı ile ilgili pratik bilgileri aşağıda bulabilirsiniz.

Instagram Stories sıralamasını nasıl yapıyor?

Instagram Stories Hakkında Pratik Bilgiler konusunda,  en çok kafa karıştıran tarafı Stories’in algoritması. Yani paylaşılan hikayeleri sıralama biçimi… Burada kilit nokta, kullanıcılarla etkileşiminiz ve paylaşımlarınızın sürdürülebilirliği ile ilgili. Eğer düzenli ve sık paylaşım yaparsanız, stories alanında daha önde yer bulursunuz. Kullanıcılarınız paylaşımlarınıza ne kadar çok ilgi gösterir ve profilinizi ziyaret ederse bu sırlamadaki yerinizi daha sağlam hale getirir.

Stories paylaşımlarını kimler görüyor?

Stories paylaşımlarınızı arkadaş listenizdeki herkes görebilir. Gören kişilerin kimler olduğunu merak ediyorsanız; hikayenizi açtıktan sonra, parmağınızı yukarı doğru kaydırın. Ekranınıza izleyen kişilerin sayısı ve kullanıcı adları sıralanacaktır. Hikayenizde paylaştığınız fotoğraf ve videoların ömrü 24 saattir ve ardından kaybolur. Burada paylaştığınız fotoğraf ve videoları mobil cihazınızda korumak istiyorsanız; “Hikaye Ayarları” bölümünden,” “Paylaşılan Fotoğrafları Kaydet” seçeneğinin açık olmasına dikkat etmelisiniz.

Stories paylaşımlarına ilgili kişileri nasıl eklerim?

Stories paylaşımlarınızda ilgili kişilerin veya markaların hesaplarını ekleyebilirsiniz. Bunun için bir fotoğraf veya video çektikten sonra “metin” simgesine dokunan ve @ işaretinden sonra eklemek istediğiniz kullanıcının adını yazın. Hikayenizde bu şekilde birinden bahsettiğinizde, “bu kullanıcının adı” hikayenizde altı çizili şekilde görünür. Hikayenizi izleyen kişiler bu sayede kullanıcı adına dokunarak ilgili kişinin profiline ulaşabilir.

Instagram hikayeler
Instagram stories hakkında pratik bilgiler

Instagram Stories üzerinde yapabilecekleriniz hayal gücünüz ile sınırlı. Etkileşiminizi arttırmak için aşağıdaki yöntemleri uygulamanızı öneririm.

Soru – cevap hikayeleri oluşturun.

Gerçek zamanlı soru ve cevaplar almak için Stories’i kullanabilirsiniz. Bu etkileşiminiz açısından hesabınızı canlı tutarak, iletişiminizi arttıracaktır.

Özel teklifler sunun. 

Instagram stories hakkında pratik bilgiler konusunda bir diğer önerim özel teklifler. Stories üzerinden kullanıcılarınıza yarışma, kupon, hediye gibi heyecan verici özellikler taşıyan teklifler sunarak dinamik bir etki yaratabilirsiniz.

İletişiminizi güçlendirin.

Günümüzde kullanıcılar paylaşımlara dahil olmayı tercih ediyor. Tek bir paylaşım üzerinden iletişim yürütmek artık yeterli gelmiyor. Takipçilerinizin ihtiyaçlarına ve isteklerine yönelik hazırlayacağınız stories parçaları ile iletişiminizi güçlendirebilirsiniz.

Arka planda olan biteni aktarmak için kullanın.

Stories’in ilk algısı geçici olabilir, öte yandan genel marka bilinirliği üzerindeki etkisi kalıcıdır. İşinize gerçekçi ama yine de dokunaklı bir görünüm kazandıracak, “sahne arkası” diye tabir edebileceğimiz bu özel görüntüleri paylaşarak, takipçilerinizin ilgisini ve merakını canlı tutabilirsiniz.

Ürün tanıtımları için kullanın.

Ürün tanıtımları benimsendi ve kullanıcılar arasında oldukça yaygınlaştı. Stories’i bu şekilde kullanarak hem deneyiminizi tüm detayları ile anlatıp, hem de takipçilerinizin görüşlerini alabilirsiniz.

Fayda görmeniz dileğiyle…

Cevap bırakın