Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaSosyal medyada ücretli abonelik dönemi resmen başladı

    Sosyal medyada ücretli abonelik dönemi resmen başladı

    Sosyal medya denilince insanların aklına gelen ilk şeylerden birisi de ücretsiz kanallar olabilir. Lakin artık sosyal medyada ücretli abonelik dönemi resmen başladı diyebiliriz.

    Zamanında Mark Zuckerberg, WhatsApp’ı satın aldığında herkes ücretli bir aboneliğin geleceğini düşünmüştü. Fakat Zuckerberg bunu yalanlayarak WhatsApp’ın her zaman ücretsiz olacağını vurgulamıştı. Hatta bununla da yetinmeyen Zuckerberg Facebook’un da şimdiye kadar olduğu gibi şimdiden sonrada ücretsiz olacağını söylemişti.

    Sosyal medya platformları

    Nitekim bu yaklaşım tüm sosyal medya uygulamaları için de geçerli oldu. Pazara yeni giren isimler de aynı şekilde ücretsiz kullanım hakkını saklı tuttular. Ta ki Elon Musk Twitter’ı satın alana kadar.

    Normal şartlarda sosyal medya kanallarında ayrıcalıklı üyelikler söz konusu değildi. Yani herkes ücretsiz bir şekilde, eşit haklara sahip üyelikler açıyordu. Bir sınıf ayrımı yoktu. Lakin Elon Musk’ın Twitter’ı satın alması tüm dengeleri değiştirdi.

    Sosyal medyada ücretli abonelik dönemi resmen başladı

    SpaceX ve Tesla’nın da sahibi olan Elon Musk’ın ilk icraatlarından birisi de Twitter’a ücretli abonelik sistemini getirmek oldu. Twitter Blue ismi ile yayınlanan bu ücretli abonelik sistemi ilgi görünce diğer sosyal medya kanalları da benzer abonelikler üretmeye başladılar.

    Nitekim çok geçmeden sosyal medyada ücretli abonelik devri de başlamış oldu. Şu anda dünyanın en çok kullanılan sosyal medya kanallarında ayrıcalıklı ve ücretli abonelikler mevcut. En azından şimdilik normal kullanıcılar için hala “ücretsiz” kavramını kullanabilmemiz mümkün. Lakin önümüzdeki süreçte dengeler tamamen değişebilir.

    Sosyal medyada itibar yönetimi

    Zira Premium abonelere çeşitli ayrıcalıklar tanınırken, ücretsiz abonelerin bazı hakları da ellerinden alındı. Ayrıca ücretsiz kullanım yapanlara gösterilen reklamların sayısı önemli derecede arttırıldı. Bu da insanları sosyal medya mecralarından biraz soğuttu.

    Diğer bir önemli unsur ise aboneliklerin düşünülenden fazla talep görmesi. Görünen o ki sosyal medya pek çok kişi için vazgeçilmez bir alışkanlık haline gelmiş durumda. Dolayısıyla bu kanallardaki paylaşımlarını özgürce devam ettirebilmek adına, aylık ücretler ödemeyi makul görüyorlar.

    Şunu net bir şekilde ifade edebiliriz. Bu saatten sonra sosyal medyada tamamen ücretsiz bir kullanıma geri dönülmesi pek de mümkün görünmüyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN