Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiRiot Games: “Türkiye’de kalıcı bir oyun topluluğu oluşturduk”

    Riot Games: “Türkiye’de kalıcı bir oyun topluluğu oluşturduk”

    Riot Games Uluslararası Ofislerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Hasan Çolakoğlu, Türkiye’de 10. yaşını dolduran Riot Games ofisinin kuruluş hikayesiyle ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

    Türk oyuncular 2000’lerin başında birçok popüler oyunun ancak korsan versiyonlarını oynayabiliyordu. Çünkü büyük yayıncı ve dağıtımcı şirketler oyunlarını oynamaya can atan bu tutkulu kitleyi görmezden geliyordu. 2012 yılında global oyun şirketi Riot Games, League of Legends oyunu ile Türkiye pazarına girdi. Yıllar boyunca yapılan yatırımlar Türk oyuncuların tutkusuyla birleşti ve günümüzde Türkiye, global arenada oyun ve espor pazarının en önemli oyuncularından biri haline geldi.

    7 yıl Nintendo Türkiye’nin Genel Müdürlük görevini yürüten Hasan Çolakoğlu, 2012’de Riot Games’e geçerek, şirketin dünyadaki 6. ofisini İstanbul’da açmıştı. Türkiye’de oyun ve espora en çok yatırım yapan şirket olan Riot Games, bu yıl ülkemizdeki 10. yaşını kutluyor.

    “Oyuncu deneyimini yerelleştirerek kalıcı bir topluluk oluşturmak istedik”

     Oyunun yerelleştirilmesi esnasında Türk oyunculara bu alandaki en iyi hizmeti sunmaya odaklandıklarını belirten Hasan Çolakoğlu, “O zamanlar böyle bir hizmetin örneği yoktu. Yaptıklarımız oyuncuların o güne dek hiç karşılaşmadıkları türden şeylerdi ve bunun karşılığını da hemen aldık. LoL hızla büyüyerek Türkiye’deki en büyük oyun ve espor oldu.” dedi.

    “Oyuncu ruhunu işimize yansıttık”

     “League of Legends 2012’de Türkiye’de çıkmadan önce, dışarıdan oyuncu destek uzmanlarıyla çalışmamak gibi kendime has bir fikirle çıkageldim. Dedim ki, ‘Burada 30 Riotçuyuz ve hepimizin oyuncuların yaşadıklarını daha iyi anlamasını istiyorum.’ Herkes normal işlerinin yanı sıra günde 20-30 oyuncu bileti cevaplıyordu. Sunucular arası hesap aktarımlarından o zamanlar aktif olan “Tribunal” (oyuncu tahkim) sistemine dair sorunlara kadar her şey bizden soruluyordu. Riot tarihinde böyle bir şeyin başka bir yerde denendiğini sanmıyorum.”

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN