Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 504

    MediaMarkt İstanbul’da kahve severlerle bir araya geliyor

    Kahve severlere özel mağazalarında MediaMarkt Barista köşelerini hayata geçiren MediaMarkt, İstanbul’da düzenlenen Coffee Festival’de yerini aldı. Marka, MediaMarkt Barista standını ziyaret eden kahve severlere ikramlarda bulunurken 3 kez Türkiye Barista Şampiyonu Nisan Ağca ile de çeşitli atölyeler düzenledi.

    MediaMarkt Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş “Seneden seneye yüksek yüzdelerde büyüme gösteren bir pazar söz konusu. Tüketicinin özellikle de tam otomatik espresso makinelerine ve kapsüllü kahve makinelerine olan talebinin ve tüketiminin yoğun olduğunu görüyoruz.”

    Kahve, farklı kültürlerden milyonlarca insanın en çok tükettiği içeceklerin başında geliyor. Ülkemizde de meraklısı her geçen yıl artan bu içecek, günümüzde farklı pişirme yöntemleriyle ön plana çıkarken teknoloji dünyasının da farklı ve inovatif ürünler sunduğu kategorilerin başında geliyor. Bugün kahve severlere farklı bütçelerden geniş bir ürün yelpazesiyle hitap eden MediaMarkt, mağazalarındaki MediaMarkt Barista köşelerinde de tüketicilere çeşitli ikramlarda bulunuyor, ürünler hakkında ziyaretçilerini bilgilendiriyor.

    Kahve severler için sunduğu hizmetleri her geçen yıl daha da genişleten marka, Ankara’nın ardından İstanbul’da düzenlenen ve kahve meraklılarını bir araya getiren Coffee Festival’de yerini aldı. Festival ziyaretçilerine çeşitli ikramlarda bulunan MediaMarkt, 3 kez Türkiye Barista Şampiyonu Nisan Ağca ile de çeşitli atölyeler düzenledi. Festival, MediaMarkt’ın katılımı ve workshoplarıyla birlikte 9 Ekim tarihine dek sürecek. Ayrıca buna paralel MediaMarkt mağazalarında, mediamarkt.com.tr’de ve markanın mobil uygulamasında geçerli, çeşitli fiyat ve modellerden kahve makinelerinin dahil olduğu “Kahve Festivali Her Gün Evinizde” kampanyası da düzenleniyor.

    Etkinlikte sıcak içecek grubu hakkında değerlendirmelerde bulunan MediaMarkt Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş, Türkiye’deki tüketicilerin kahve çeşitlerine olan ilgisinin arttığını belirtti. Kocabaş “Seneden seneye yüksek yüzdelerde büyüme gösteren bir pazar söz konusu. Tüketicinin özellikle de tam otomatik espresso makinelerine ve kapsüllü kahve makinelerine olan talebinin ve tüketiminin yoğun olduğunu görüyoruz. Bu grup, aynı zamanda teknoloji olarak inovasyonun en yoğun olduğu ve pazarda en hızlı büyümenin yaşandığı grup. Bunun devamında ise filtre kahve makineleri geliyor. Tabii geleneksel lezzetimiz Türk kahvesini en pratik, leziz ve hızlı şekilde tatmamıza yardımcı olan Türk kahve makinelerini de göz ardı edemeyiz. Bu kategorinin bilhassa son dönemde sütlü kahve ve sıcak çikolata hazırlama gibi yenilikçi teknik özelliklerle büyümesini sürdürdüğünü gözlemliyoruz” dedi.

    Marka çeşitliliği ve cazip kampanyaları ile tüketiciler için adres olmaktan mutlu olduklarını dile getiren Kocabaş sözlerine şöyle devam etti: Tüketicilere alışveriş yolculuklarında en iyi deneyimi sunmak, MediaMarkt’ta temel hedeflerimizin başında geliyor. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz MediaMarkt Barista konseptimiz ile mağazalarımızda gerçek bir deneyim alanı oluşturuyoruz. Onlara sadece kahve makinesi satın alacakları bir ortam değil, farklı kahve çeşitlerini deneyimleyebilecekleri, uzmanlardan bilgi alabilecekleri ve aynı zamanda kahve çekirdeği gibi ürünleri de bulabilecekleri bir ortam sunuyoruz. Bu vizyonla başlattığımız MediaMarkt Barista konseptimiz bugün 30’un üzerinde mağazamızda bulunuyor ve diğer mağazalarımıza da yaygınlaştırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca müşterilerimizin en iyi hizmeti, en donanımlı satış danışmanlarından alabilmeleri amacıyla geçen yıl Barista eğitimi projemizi başlattık ve 15 mağazamızda personelimize temel ve orta uzmanlık seviyesinde Barista eğitimi verdik. Sene sonuna kadar kalan mağazalarımızdaki personelimizi de bu eğitimlere dahil edeceğiz.

    Galaxy S23 serisinin renk seçenekleri ortaya çıktı!

    Samsung, Galaxy S23 modelleriyle ilgili çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Bugüne dek sızıntılarla gündemden düşmeyen cihazlarla ilgili günden güne yeni bir detay ortaya çıkıyor. Daha önce kilit özellikleri ve tasarımları belli olan akıllı telefonların şimdi de renk seçenekleri netleşti.

    Galaxy S23 serisinin renk seçenekleri belli oldu

    Sektörde sızıntılarıyla bilinen Ross Young, yaklaşan Galaxy S23 serisinin renk seçeneklerini gözler önüne serdi. Young’a göre Samsung’un bir sonraki premium modelleri Bej, Siyah, Yeşil ve Açık Pembe olmak üzere dört farklı renkle kullanıcıların karşısına çıkacak. Tabii bu, beklenenin aksine oldukça kısıtlı bir renk yelpazesi.

    Bilindiği üzere Galaxy S23 serisinin şarj hızları geçtiğimiz haftalarda 3C veri tabanında ortaya çıktı. Buna göre cihazlar maksimum 25W şarj hızlarını destekleyecekler. Hatta Galaxy S22 Ultra’nın 45W hızında şarj olduğu dikkate alındığında, devam modelinin neden böyle bir düşüşle kullanıcı karşısına çıkacağı da akıllarda soru işaretlerine neden oldu.

    Samsung’a yakınlığıyla bilinen bazı kaynaklar yaklaşan Galaxy S23 serisinin pil kapasitelerini paylaştı. Buna göre serinin standart ve Plus modeli, seleflerine kıyasla 200 mAh daha büyük bir pille gelecek. Bu noktada S23 3.900 mAh ve S23 Plus 4.700 mAh‘lik bir bataryadan beslenecek.

    Galaxy S23 Ultra‘ya geldiğimizde ise herhangi bir yükseltme görünmüyor. Zira son raporlara göre cihaz, selefiyle aynı 5.000 mAh‘lik bir bataryayla kullanıcıların karşısına çıkacak.

    Galaxy S23 renk seçenekleri

    Serinin çıkış tarihi konusunda da birçok iddia söz konusu. Zira Güney Koreli haber kuruluşu ET News  tarafından yayınlanan son rapora göre Galaxy S22 serisini şubat ayında vitrine çıkaran Samsung, yeni seriyi beklenenden daha erken tanıtmak için çalışmalara başladı.

    Bilindiği üzere Samsung, Galaxy serisinin tanıtımı için genellikle ocak ve şubat aylarını tercih ediyor. Ancak şirketin özellikle iPhone 14 serisiyle aradaki süreyi daha da kısaltarak premimum pazardaki payını güvence altına almak istediği ifade ediliyor. Bu nedenle Şubat 2023’te çıkış yapması beklenen yeni Galaxy modelleri, beklenenden daha erken tanıtılabilir.

    Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!

    Gelişmiş kamera özellikleri ve güçlü A16 Bionic çipi ile iPhone 14 Pro

    Apple’ın, 7 Eylül’de gerçekleştirdiği “Far Out” lansman etkinliği ile tanıttığı yeni iPhone 14 serisi, sadece yeni ve iPhone olduğu için akıllı telefon pazarından son yıllarda inovasyon konusunda umudunu yitiren kitleyi dahi tatmin edici özelliklerle geldiği için bence konuşulmayı ve hakkında yazılmaya fazlasıyla hak ediyor. iPhone 14 Pro modelini diğer 14 serisi cihazlar ve önceki modellerden ayıran en önemli özellik çentiğin yerini alan yeni delikli ön kamera tasarımı. iPhone kullanıcıları Dynamic Island özelliği sayesinde arama ekranı ve cihazların bağlantı özelliklerini bu minik alandan takip edebiliyorlar. Bu haftaki yazımda bir süredir deneyimlediğim iPhone 14 Pro’nun diğer öne çıkan özelliklerini değerlendirmelerimden yola çıkarak yazdım.

    Kamera yetenekleri göz kamaştırıyor
    Beklendiği gibi, Apple yeni iPhone’larda daha gelişmiş kameralara yer verdi. iPhone 14 ve 14 Plus sürümü için ana kamera, ƒ/1.5 diyafram açıklığında 12 MP 26 mm çekim yapabiliyor. 12 MP ultra geniş kamera ise 13 mm, ƒ/2.4 diyafram ve 120 derecelik bir görüş alanına sahip. iPhone 14 Pro 48 MP Ana kamera ile geliyor. Bu, iPhone 13 Pro’dan yüzde 65 daha büyük bir sensöre sahip olduğu anlamına geliyor. Bu kamera 24 mm, ƒ/1.78 diyaframa sahipken, ultra geniş kamera 12 MP, 13 mm, ƒ/2.2 diyafram açıklığı ve 120 derecelik bir görüş alanı ile çıtayı bir hayli yükseltiyor. Benzer şekilde, 12 MP 48 mm telefoto kamera ƒ/1.78 diyafram ile geliyor. Cihazın yeni TrueDepth ön kamerası, gelişmiş otomatik netleme özelliği ve daha geniş bir diyafram açıklığı ile çok daha başarılı vlog içerikleri üretmenize imkan veriyor. Otomatik netlemenin bir iPhone ön kamerasında ilk kez kullanıldığı belirteyim. Bu özellik ile, loş ışıkta daha da hızlı netleme ve daha uzaktan grup çekimleri yapabilirken, hareketli çekimlerde de başarılı sonuçlar elde etmek mümkün hale geliyor.

    Sinematik mod üstüne koyarak devam ediyor
    iPhone 14 Pro, saniyede 24, 25, 30 veya 60 kare 4K video kaydını, saniyede 25, 30 veya 60 kare 1080p HD video kaydını, saniyede 30 kare 720p HD video kaydını destekliyor. Sinematik video stabilizasyonu (4K, 1080p ve 720p), 4K video kaydederken 8 Megapiksel fotoğraf çekme özelliği ile gelirken, saniyede 120 veya 240 kare 1080p ağır çekim video desteği ise oldukça dikkat çekici. Tüm bu 4K videoların bir yere kaydedilmesi gerekiyor elbette. iPhone 14 Pro ise 128 GB, 256 GB, 512 GB ve 1 TB’lık alternatifleri kullanıcısına sunuyor. iPhone 13 Pro’da sahne alan Sinematik Mod yeni iPhone daha gelişmiş haliyle geliyor. 30 fps’de 4K HDR’ye kadar çekim yapılabilen bu modda yapılan testler sonucu yüz takibinde de ciddi iyileştirmeler söz konusu.

    Hızlı şarj ve tüm gün bitmeyen pil
    Apple iPhone 14 serisinde “Photonic Engine” teknolojisi ile düşük ışık performansında ciddi bir iyileştirme sağlıyor. Örneğin iPhone 14 Pro’nun ön, telefoto ve ana kameraları Photonic Engine sayesinde, gece sahnelerini yakalamada görünüşte iki kata kadar daha iyiyken, ultra geniş ideal aydınlatmadan daha azıyla üç kata kadar daha iyi bir performans sunuyor.
    Yeni iPhone’larda yaklaşık 30 dakikada (doğru adaptörle) yüzde 50’ye varan şarj elde edebiliyorsunuz. Yalnızca video oynatma ve kayıt yapma konusunda test edilmiş olmasına rağmen, pil iPhone 14’te 20-26 saat ve Pro modelinde 23 ila 29 saat performanstan ödün vermeden güç vermeye devam ediyor. iPhone Pro “Her Zaman Açık Ekran” özelliğine sahip. Yani kullanıcılar ekran kilitliyken temel bildirimleri görebiliyor.

    Dynamic Island ile interaktif bir kullanıcı deneyimi
    iPhone 14 Pro modeli saniyede 17 trilyon işlem gerçekleştirebilen yepyeni A16 biyonik yonga ile geliyor. Bununla birlikte yeni iPhone’lar 5 Çekirdekli GPU’ya sahip. Bu da iPhone 13’ten yüzde 50 daha fazla bellek bant genişliği sunduğu anlamına geliyor Bu sayede, tüm video edit’leme ihtiyaçlarınızı karşılayabiliyorsunuz. Dynamic Island özelliği, donanımla yazılım arasındaki sınırı belirsizleştiren tasarımı ve gerçek zamanlı adaptasyonla önemli uyarıları, bildirimleri ve aktiviteleri göstermesi sayesinde iPhone’la etkileşime geçmenin yeni yollarını sunuyor. Bu özellik, ekrandaki içeriği engellemeden aktif durumda kalarak kullanıcıların sadece dokunup basılı tutma hareketiyle denetimlere daha kolay erişmesini sağlıyor.

    iOS 16’da Etkinleştirmeniz Gereken Yeni Gizlilik Özellikleri

          iOS 16, iPhone’a yeni gizlilik özellikleri kazandırıyor. Yeni gizlilik özelliklerinin hepsinin farklı nedenleri olduğunu söylemeliyim. Apple’ın misyonunun temel ilkesinin gizlilik olduğunu, bu nedenle de iOS 16’da iPhone’daki kişisel bilgileri gizli tutmak için ek yeni özellikler sunduğunu görüyoruz. iOS 16’da Etkinleştirmeniz Gereken Yeni Gizlilik Özellikleri başlıklı yazımda, Apple’ın iOS 16’da daha önce sunduğu gizlilik özelliklerine ek olarak tasarladığı yeni güvenlik seçeneklerinden bahsedeceğim.

    Paylaşılan rehber bilgilerinden belirli alanları kaldırma

          iPhone’unuzdaki rehber verileri konusunda hassassanız, kişilerin telefonlarını, e-posta adreslerini, doğum tarihlerini, takma adlarını ve diğer kişisel bilgileri de kaydetmişsinizdir. Rehberinizdeki bir iletişim bilgisini başkasıyla paylaşırken, kişinin tüm bilgileri de gönderildiğine şahit olmuşsunuzdur. Telefon rehberindeki bir kişinin paylaşılması ile ilgili kişinin kaydettiğiniz bütün verilerinin de gönderilmesi, kişi verilerinin korunması açısından kabul edilebilir bir durum olmasa gerek.

          iOS 16’da rehberdeki bir kişiyi paylaşmak istediğinizde, sadece istenilen bilgilerin gönderilmesi, diğer bilgilerin filtrelenmesi artık mümkün.

          Rehberdeki paylaşılmak istenilen kişiye dokunulduğunda gelen ekranın en altındaki kişiyi paylaş seçildiğinde, artık paylaşılan sayfanın üst kısmında “alanları filtrele ” seçilebiliyor. Bu kısımda, kişinin her bir bilgi alanını yanında onay işareti olduğunu göreceksiniz. Paylaşmak istenilmeyen öğelerin yanındaki onay işaretini kaldırılarak içerik filtrelemesi yapabilirsiniz. Bu kişiyi paylaşmak istediğinizde, işaretlemediğiniz alanlar otomatik olarak kaldırılıyor. Bu işlemi paylaşmak istediğiniz her kişi için yapmanız gerekse de, kişisel verinin korunması bakımından olumlu bir değişiklik olduğunu söylemeliyim. iOS 16’da Etkinleştirmeniz Gereken Yeni Gizlilik Özellikleri

    Fotoğrafları gizlemenin yeni yolu

          iOS 16’daki fotoğraflar servisi, fotoğraf gizleme konusunda eskisinden daha iyi iş çıkartıyor. Artık, fotoğraflar servisinde gizli ve son silinen albümleri açmak için parola ya da Face ID veya Touch ID kullanılması gerekiyor. iOS 16’da bu özellik artık varsayılan olarak geliyor.

          Fotoğrafları gizlemek için bir adım daha atarak, Gizli fotoğraflar albümünüzü tamamen gizleyebiliyorsunuz.  Bunu yapmak için, Ayarlar > Fotoğraflar’a gidipGizli Albümü Göster‘in işaretini kaldırmanız yeterli oluyor. Bu işlemi yaptığınızda; gizli fotoğraflar, albüm fotoğrafları bölümünde görünmeyecektir. 

    Periyodik güvenlik kontrolü

          Apple, iOS 16’daki Güvenlik Kontrolü özelliği ile, çeşitli uygulamalara verilen yetkileri hızlıca yeniden kontrol edip, paylaşılan verilere erişimi kolayca iptal etmeye olanak sağlıyor. Ayrıca, Apple kimliği parolanızı da hızlıca değiştirebiliyorsunuz. Güvenlik kontrolünü, iPhone’daki verileri hızlı şekilde kontrol altına almanın bir yolu olarak düşünebilirsiniz.

          Bu özellik, cihazda çalışan bir uygulamada oluşan güvenlik zafiyetini en kısa sürede bulmaya yardımcı oluyor.

    Gelişmiş pano koruması

          iOS 16’da uygulamalar artık panoda ne olduğunu kontrol edemeyecek.  Gelişmiş pano koruması ile bir uygulamada bir şey kopyalayıp yapıştırıldığında, her seferinde uygulamanın panoya erişimine izin vermek isteyip istenmediğini soran bir açılır pencere gözükecektir.

          Daha önceki sürümlerde, panodaki bilgiler herhangi bir uygulama tarafından okunabiliyor, bu durumda panodaki özel bilgilerin güvenliğinde zafiyete neden olabiliyordu. iOS 16 ile uygulamaların panodaki bilgileri kullanmasını kontrol edebiliyorsunuz.

          Twitter takip için @salihertugrul    YouTube kanalım

    Google Pixel 7 ve Pixel 7 Pro tanıtıldı! Özellikleri ve fiyatı

    Google, 11 ve 12 Mayıs tarihlerinde düzenle I/O 2022 etkinliğinde Android 13’ü tanıttı. Bununla birlikte Pixel 7 ve Pixel 7 Pro modelleri için de ön gösterim yaptı. Bugün ise resmi olarak satışa sunulan cihazlar için 2. bir etkinlik gerçekleştirildi. İşte Pixel 7 ve Pixel 7 Pro özellikleri ve fiyatı…

    Google Pixel 7 ve Pixel 7 Pro özellikleri ve fiyatı!

    Google bugün akıllı telefonlarını, yeni saatini ve tabletini tanıttı. Gelişmiş özellikleri ve rakiplerine kıyasla nispeten uygun fiyatı ile Pixel 7 ve Pixel 7 Pro modelleri birçok teknolojiseverin yeni gözdesi haline geldi. Peki neler vadediyor?

    Google Pixel 7 özelliklerine bakacak olursak, ön tarafta bizleri Full HD+ çözünürlüğe, 90 Hz yenileme hızına ve AMOLED panele sahip 6.3 inç boyutunda bir ekran karşılıyor. Bu cihazın HDR ve Always-on gibi özellikleri desteklediğini de belirtelim. Batarya tarafında ise 4.700 mAh boyutunda 30W hızlı şarj desteği bulunuyor.

    İçerisinde Google Tensor G2 işlemcisi yer alıyor. 4 nm mimarisiyle üretilen ve 2x 2.85 GHz ARM Cortex-X1, 2x 2.35 GHz ARM Cortex-A76 ve 4x 1.8 GHz ARM Cortex-A55 şeklinde 8 çekirdekli olan bu yonga Pixel ailesinin tüm yeni telefon ve tabletlerinde ortak kullanılıyor. GPU tarafında ise Mali-G710 bulunuyor. Ayrıca 8 GB RAM ve 128 GB dahili depolamaya sahip.

    Kamera tarafına bakacak olursak, 50 Megapiksel değerinde 4K 60 FPS kayıt yapabilen ana kamerası mevcut. İkinci kamera olarak da 12 Megapiksel geniş açı yer alıyor. Ayrıca ön tarafta 10.8 Megapiksel özçekim kamerası bulunuyor.

    Pixel 7 Pro özellikleri ise biraz daha merak uyandırıcı. Cihazın ön tarafında 6.7 inç boyutunda QHD+ çözünürlüğe ve 120 Hz yenileme hızına sahip AMOLED bir ekran bulunuyor. Kardeşiyle benzer şekilde HDR ve Always-on gibi özellikleri destekliyor.

    Donanım tarafında ise işlemcilerin ortak olduğunu belirttik. Fakat belleklere baktığımızda Pixel 7 Pro’nun 8 değil 12 GB RAM ile geldiğini görüyoruz. Hafıza tarafında ise 128 GB depolama sunuluyor. Ayrıca GPU’nun da yine Mali-G710 olduğunu belirtelim.

    Kamera adasına baktığımızda Pixel 7 Pro’nun kardeşi ile benzer şekilde 50 Megapiksel değerinde 4K 60 FPS kayıt yapabilen ana kameraya ve 12 Megapiksel geniş açı kamerasına sahip olduğunu görüyoruz. Fakat ek olarak 5x optik, 30x dijital yakınlaştırma yapmasını sağlayan 48 Megapiksel değerinde 3.bir kamera da mevcut. Ön tarafta ise 10.8 Megapiksel özçekim kamerası bulunuyor.

    Pixel 7 fiyatı 599 dolardan başlıyor. Pixel 7 Pro ise 899 dolar fiyat etiketine sahip. Google’ın da belirttiği gibi Apple ve Samsung gibi rakiplerinden çok daha uygun fiyata satıldığını söyleyebiliriz. Tabii ülkemizde henüz resmi satışı bulunmuyor.

    Google Pixel 7 özellikleri:

    • Ekran: 6.3 inç, FHD+, 90 Hz, AMOLED
    • İşlemci: Google Tensor G2
    • Batarya: 4.700 mAh, 30W hızlı şarj
    • Kamera: 50 Megapiksel 12 Megapiksel geniş açı, 10.8 Megapiksel özçekim
    • Bellek: 8 GB RAM
    • Depolama: 128 GB
    • İşletim sistemi: Android 13
    • Bağlantılar: Wi-Fi 6E, 5G, USB 3.2 Gen 1, eSIM, Nano-SIM

    Google Pixel 7 Pro özellikleri:

    • Ekran: 6.7 inç, QHD+, 120 Hz, AMOLED
    • İşlemci: Google Tensor G2
    • Batarya: 5003 mAh, 30W hızlı şarj
    • Kamera: 50 Megapiksel 12 Megapiksel geniş açı, 48 Megapiksel telefoto, 10.8 Megapiksel özçekim
    • Bellek: 12 GB RAM
    • Depolama: 128 GB
    • İşletim sistemi: Android 13
    • Bağlantılar: Wi-Fi 6E, 5G, USB 3.2 Gen 1, eSIM, Nano-SIM

    Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!

    HUAWEI teknolojileri kalp sağlığı takibine yardımcı oluyor

    DSÖ istatistikleri, yılda yaklaşık 17,9 milyon insanın kardiyovasküler hastalıklardan öldüğünü bildiriyor. Bu, dünya çapındaki ölümlerin %31’ini oluşturuyor…

    Hızlı tempolu bir toplumda, sağlıklı ve düzenli bir rutini sürdürmek kolay bir iş değil ve yoğun bir yaşamda kalbinize nasıl iyi bakacağınız birçok insan için gerçek bir sorundur. En temel testler bile genellikle zahmetlidir. Stres ölçümü, SpO2 okuması ve sürekli nabız takibi okuması yapmak yine de bir doktor muayenehanesine veya en azından yerel bir hastaneye gitmeyi gerektirir.

    Kalp sağlığı, gençlerden yaşlılara kadar toplumun her kesiminden daha fazla ilgiyi hak ediyor. HUAWEI, tüketicilere fayda sağlamak ve onların sağlıklarını korumalarına yardımcı olmak için teknolojiyi kullanmaya inanıyor. Kullanıcıların kalp ve dolaşım sağlıklarını takip etmede en temel ölçümler arasında olan nabız, stres, tansiyon ve kandaki oksijen oranı (SpO2) gibi değerlerin sürekli olarak takibi çok önemlidir. Kullanıcılar, sağlık kontrollerini ne zaman yapmaları gerektiğini bilmek için bu özelliklere sahip HUAWEI WATCH GT 3 Pro ve HUAWEI WATCH D’den yararlanabilir.

    2018’de HUAWEI, atriyal fibrilasyonda mobil sağlık çözümlerini araştırdıkları HUAWEI Kalp Çalışmasını yürütmek için 301 Hastanesi ile ortaklık kurdu. Kullanımları, HUAWEI giyilebilir cihazlarla birleştirilmiş gözetim ve tarama senaryolarında doğrulandı.

    Bu yılın başlarında yayınlanan sonuçlar, giyilebilir teknolojilerin kalp hastalıklarının erken tedavisinde oynayabileceği önemli rolü gösteriyor. HUAWEI giyilebilir cihazlarıyla birlikte mobil sağlık çözümleri, atriyal fibrilasyonu taramak ve izlemek için giderek daha fazla kullanılıyor.

    Spotify’dan Türkiye’ye özel yeni reklam kampanyası

    Evde çalışırken veya sevdiklerimizle vakit geçirirken, direksiyon başındayken veya spor yaparken, her an kulağımızda en sevdiğimiz sanatçıların sesi var.  

    Birbirimizden ne kadar farklı olursak olalım, hayatımızın her anında bize her zaman müzik eşlik ettiği sürece, aslında yüzlerce ortak noktamız olduğunu görmek hiç de zor değil. Spotify’ın tam da buradan yola çıkarak müziğin insanları birleştirdiği gerçeğinin altını çizdiği kampanyası, bu hafta itibarıyla yayına girdi. Spotify’ın yeni kampanyası, “Dinlemek Bizi Birleştirir” temasıyla TV ve tüm dijital kanallarda yayınlanan iki reklam filminden oluşuyor.

    Kampanyanın ilk reklam filminde kalabalıkları bir araya getiren isim Melek Mosso olurken, benzersiz tarzıyla sevilen eserleri yeniden yorumlayan Eda Baba’nın yer aldığı ikinci filmde Eda Baba’ya sosyal medyada paylaştığı eğlenceli kısa videoları ve skeçleriyle bilinen Überküloz lakaplı Berk Keklik eşlik ediyor. Her iki reklam filminde de farklı anlarda olsa da dinledikleri müzik sayesinde tek noktada buluşan sayısız müzikseverin bir araya geldiği görülüyor.

    Kampanyaya ait reklam filmlerini haberin devamında izleyebilirsiniz.

    Samsung, 2022 Uluslararası Tasarımda Mükemmellik Ödülleri’ne damgasını vurdu

    Samsung, Uluslararası Tasarımda Mükemmellik Ödülleri’nde (IDEA 2022) bu yıl, ikisi ‘Altın’, beşi ‘Gümüş’, biri ‘Bronz’ ödülün yanı sıra 34 adet Finalist Ödülü ile birlikte toplam 42 ödül alarak önemli bir başarıya imza attı.

    Samsung, Amerika Endüstriyel Tasarımcılar Derneği (IDSA) tarafından 1980 yılında kurulan, endüstriyel tasarım alanındaki başarıların ödüllendirildiği, tasarım alanında dünyanın en prestijli ödül programlarından Uluslararası Tasarımda Mükemmellik Ödülleri’nde (IDEA 2022) 42 ödül birden kazandı.

    Bu yıl, IDEA kapsamında Ev, Tüketici Teknolojisi, Dijital Etkileşim ve Tasarım Stratejisi gibi 20 farklı kategoride gerçekleştirilen Uluslararası Tasarımda Mükemmellik Ödülleri’nde temel değerlendirme kriterleri arasında ise ‘Tasarımda İnovasyon’, ‘Kullanıcıya Yönelik Fayda’, ‘Toplumsal Fayda’ gibi maddeler yer aldı. Samsung’un yenilikçi ve kullanıcı odaklı ürün tasarımları, ikisi Altın, beşi Gümüş, biri Bronz ödüle layık görülürken, 34 adet Finalist ödülü almaya hak kazandı ve toplam 42 ödülün sahibi oldu. Markanın interaktif, bölgeye özgü, ileri seviyede ve çeşitliliğe önem veren tasarımları bu ödüllerin alınmasına önemli rol oynadı.

    Samsung’un Kuzey Amerika’da satışa sunulan buzdolabı, fırın, mikrodalga fırın ve bulaşık makinesi gibi ev aletlerinden oluşan Bespoke ABD Mutfak Serisi, IDEA 2022’de ‘Altın’ ödül almaya hak kazanan iki ürün grubundan biri oldu. Kullanıcıların kişisel tarzlarına hitap eden Bespoke yaklaşımıyla geliştirilen seri, mutfakta uyumluluğu vurgulayan entegre ve yenilikçi bir tasarım deneyimi sunuyor.

    Markanın Kuzey Amerika’da kısa süre önce satışa sunulan yeni dört kapılı (gardırop tipi) buzdolabının tasarımı, kişisel tercihlere ve yaşam tarzlarına göre değiştirilebilir kapı panelleri ile kullanıcılara kolaylık sağlıyor. Kirlenmenin önlenmesi için cihazın iç kısmında konumlandırılan İçecek Merkezi, temiz ve arıtılmış suyu depolarken, Çift Otomatik Buz Haznesi, buz küplerini veya daha küçük buz parçalarını anında hazırlayabiliyor.

    Daha iyi bir gelecek için: “Solve For Tomorrow”

    Teknoloji ve dijitalleşme artık sadece hayatlarımızı iyileştirmekle kalmıyor, aynı zamanda toplumsal sorunlara da yenilikçi çözümler sunabiliyor. Teknoloji sayesinde toplumsal kalkınmaya katkı sunulması, gençlerin bu amaca yönelik teşvik edilmesi gibi süreçler tüm dünyada olduğu kadar ülkemizde de öne çıkıyor. Bu hafta sizlere Samsung’un  küresel ölçekte hayata geçirdiği “Solve for Tomorrow” programını tanıtacağım.

    Bugünün çocukları yarının sorunlarını çözecek

    Samsung, bir süredir küresel kurumsal vatandaşlık vizyonu kapsamında hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle topluma değer katan çalışmalar yürütüyor. Gelecek nesillerin teknoloji odaklı bir bakış açısına sahip olmasını önemseyen şirket, bu doğrultuda gençlerin toplumu dönüştürecek yenilikçi fikir ve çözümler üretmesini önceliklendiriyor, bunu da eğitim yoluyla gerçekleştirmeyi amaçlıyor. Firma yetkililerinden  aldığım bilgiye göre;  Samsung önceliğini, ‘toplumun kalkınmasına yönelik ortak değer yaratmak’ olarak belirlemiş. Bu amaçla çocuklara eğitimler vererek, onların potansiyellerini tamamen ortaya çıkarmayı hedefliyor. Şirket, gençlerin olumlu yönde toplumsal değişime öncülük etmelerini ve herkes için daha akıllı, sürdürülebilir ve iyi bir dünya inşa etmelerine katkı sağlıyor.

    Proje, toplumun en acil sorunlarını çözmeyi amaçlıyor

    “Solve for Tomorrow” programı, toplumun en acil sorunlarını çözmeye yönelik toplumsal inovasyon fikirlerinin geliştirilmesine zemin hazırlıyor. STEM eğitimine olan ilgiyi ve bu alandaki yeterliliği artırmak için tasarlanan program yaratıcı çözümler bulmak ve toplumda yaşanan zorlukları ve riskleri ortadan kaldırmak için gençleri uygulamaya teşvik ediyor. Program katılımcıları, içinde yaşadıkları ortam hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştirmelerinin yanı sıra iş gücünün ve toplumun geleceğini belirleyecek yetenekler olan eleştirel ve yaratıcı düşünme, iletişim kurma ve iş birliği yapma becerilerini de geliştiriyor.

    Öğrenciler yarışmaya, ‘İklim Krizi’ (Karbon Emisyonun Azaltılması), ‘Sürdürülebilir Atık Yönetimi’ (Geri Dönüşüm), ‘Yenilebilir Enerji’ ve ‘Akıllı Şehir Uygulamaları’ konularına çözüm üreten projeleriyle başvurabiliyorlar. Öğretmenler de “Solve for Tomorrow” bilim yarışmasına gönüllü mentor olmak için başvurabiliyor. Öğretmenlere yönelik Tasarım Odaklı Düşünme eğitmen eğitimi de gerçekleştirilirken, online eğitimlerin yanı sıra İstanbul, İzmir, Ankara gibi illerde düzenlenen eğitimlere, Anadolu’dan başvuru yapan öğretmenler de katılabiliyor.

    “Solve for Tomorrow” programı, yenilikçi düşünmeyi, yaratıcı problem çözmeyi ve ekip çalışmasını teşvik ediyor; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) eğitimine olan ilgiyi ve bu alandaki yeterliliği artırmayı amaçlıyor. Bu program yaratıcı çözümler bulmak ve toplumda yaşanan zorlukları ve riskleri ortadan kaldırmak için gençleri STEM’i uygulamaya teşvik ediyor. Bu programın katılımcıları, içinde yaşadıkları ortam hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştirirken, iş gücünün ve toplumun geleceğini belirleyecek yetenekler olan eleştirel ve yaratıcı düşünme, iletişim kurma ve iş birliği yapma becerileri de geliştiriliyor.

    İlk üçe giren takımlara hediye çeki hediye ediliyor

    Samsung Türkiye ve Habitat Derneği iş birliğiyle düzenlenen ve öğrencileri toplumsal sorunları çözmeye teşvik ederek benzersiz bir öğrenme fırsatı sunan “Solve for Tomorrow” programına 8. sınıftan 12. sınıfa kadar devlet veya özel okullarda okuyan öğrenciler bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) projeleri ile katılabiliyor. Yarışmaya, öğrenciler en az 2 kişi en fazla 5 kişiden oluşan takımlarla da katılım sağlayabiliyor. Yarışmada birinci takıma 30.000 TL, ikinciye 25.000 TL, üçüncüye ise 20.000 TL değerinde Samsung ürünlerinde kullanabilecekleri hediye çekleri ödül olarak sunuluyor.

    Program ön değerlendirme, yarı final ve final olmak üzere 3 aşamadan oluşuyor. “Tasarım Odaklı Düşünme Atölyesi” ile programa katılan öğrenci ve gönüllü öğretmenlere eğitim veriliyor. Tasarım odaklı düşünme; yaratıcı ve uygulanabilir fikirlere sevk eden 5 adımlı bir süreçten oluşuyor. Bu adımlar; empati kurma, tanımlama, fikir üretme, prototip çıkarma ve test etme. Bu eğitim Stanford Üniversitesi “Design Thinking in Integrated Design Education” (Entegre Tasarım Eğitiminde Tasarım Odaklı Düşünme) programından yararlanılarak hazırlandı. Bu eğitimlerin yanı sıra Samsung ve Habitat Derneği yarı finale kalan öğrencilere destek olmak amacı ile mentörlük desteğinde de sunuluyor.

    Yarışmanın yeni dönemi için başvurular, 15 Ocak 2023 tarihine kadar https://www.samsung.com/tr/solve-for-tomorrow/ adresi üzerinden yapılabiliyor.

    Acer, EMEA Predator League 2022 espor turnuvasını başlatıyor

    Acer, Predator League kapsamında, kazananların toplamda 90 bin euro nakit ve Acer marka cihazlar ile ödüllendireceği, online bir Rocket League turnuvasını hayata geçiriyor.

    Acer yaptığı açıklamayla E-spora olan bağlılığını bir sonraki seviyeye taşıyan bir adımla yeni bir oyun, daha fazla ülke ve daha büyük ödül havuzu ile güncellediği EMEA Predator League 2022’yi duyurdu. Eylül’den Kasım’a kadar, takımlar, beceri seviyeleri ne olursa olsun, popüler 3’e 3 modunda yüksek güçlü atari tarzı futbol ve araç kargaşa oyunu “Rocket League”de rekabet edebilecekler.

    Aksiyon dolu bir E-spor turnuvası ve harika ödüllerin yanı sıra, bu yılki Predator League, turnuvanın 15 yerel perakende ortağından özel promosyonlar ile çekilişlerden çeşitli sürpriz hediyelere kadar sunacağı eğlenceli ortamla katılımcılara keyifli anlar yaşatacak.

    Acer Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgeleri Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hajo Blingen, “EMEA Predator League’in 2020’deki ilk sezonunun ardından ikinci sezonunu duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Dünya lideri oyun portföyümüzle, kendimizi her zaman yeniden keşfetmenin yollarını arıyoruz. EMEA Predator League 2022, E-spor’u Rocket League’de yarışan herkes için erişilebilir kılma taahhüdümüzün somut bir örneği. Bu turnuvanın takipçisi oyun tutkunlarını birbirinden özel hediyelerin ve perakende ortaklarımızın sunacağı promosyonların beklediğini de eklemek isterim” dedi.