Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 505

    Microsoft’un girişimcilik programı GrowthX Accelerator’ın 3. dönemi başladı

    Microsoft for Startups tarafından düzenlenen Growth Accelerator programının 3. dönemi, aralarında Türkiye’den de 2 şirketin bulunduğu 12 start-up’ın katılımıyla başladı.

    Microsoft for Startups Orta Doğu, GrowthX Accelerator programının 3. döneminin başladığını duyurdu. Microsoft ile Abu Dhabi Yatırım Ofisi’nin (ADIO) iş birliği içinde geliştirdiği Growth Accelerator programı, büyüme sürecindeki B2B start-up’ların deneyim kazanmalarına destek olan eşsiz fırsatlar sunuyor. 2021’de başlayan çevrimiçi program kapsamında bugüne dek 36 start-up mezun olurken; girişimciler inovatif fikirlerini hayata geçirerek faaliyet gösterdikleri bölgelerde pozitif etki yaratmayı başardılar. Yeni başlayan 3. dönem Kasım 2022’de sona erecek.

    GrowthX Accelerator’ın 3. dönemi kapsamında aralarında Türkiye’den de 2 farklı şirketin yer aldığı 12 start-up enterprise satışı, teknik yeterlilik, yatırım toplamaya hazır bulunma ve müşteri etkileşimi taktikleri gibi konularda online eğitim alacak. Start-up’ların isimleri ve faaliyet alanları şöyle sıralanıyor:

    • Fortyguard (Birleşik Arap Emirlikleri), veri takip modelini kullanarak sıcaklığın şehirler üzerindeki etkisini ölçen bir start-up.
    • Ilmversity (Pakistan), maliyet avantajı sunan, one-stop bir EdTech SaaS platformu.
    • Klickit (Mısır), eğitim kurumları için kişiye özel ödeme ve ücret çözümleri geliştiriyor.
    • MonSpark (Türkiye), web sayfaları için izleme çözümleri sunan bulut tabanlı bir platform.
    • Pisano (Birleşik Arap Emirlikleri), müşteri şikayetlerini takip ederek çözüm geliştiren bir deneyim yönetme platformu.
    • Poilabs (Türkiye), inovatif teknolojileri kullanarak işitme engelli bireyler için erişilebilir alanlar yaratıyor.
    • Raabtaa (Pakistan), gerçek zamanlı bir iş birliği ve müşteri etkileşimi yaratma platformu.
    • Supercommerce (Suudi Arabistan), teknoloji ekiplerinin e-ticaret yapmasını mümkün kılan bir platform.
    • Vita Virtues (Birleşik Arap Emirlikleri), sigorta şirketleri ve broker’lar için dönüştürücü dijital çözümler sunuyorlar.
    • Xina AI (Ürdün), dünyanın ilk Arapça Chatbot’u ve interaktif ses asistanını (IVA) geliştirdiler.
    • Edraak Systems (Pakistan), endüstriyel üreti akışlarında optimizasyonu sağlama konusunda uzman bir start-up.
    • Pay Caps (UAE), tüccarların tüm ödeme işlerini tek noktadan yürüten bir ödeme çözümleri sistemi sunuyorlar.

    Arabesk hayranlarının yeni adresi Spotify!

    Spotify’ın verilerine göre, Türkiye’de arabesk dinlenmeleri son üç yılda 4’e katlanırken, Müslüm Baba tüm zamanların en çok dinlenen arabesk sanatçısı oldu.

    Arabeski en çok dinleyen yaş grubu ise Z Kuşağı! Şimdi Spotify, yayınladığı üç yeni çalma listesi ile arabeski onurlandırırken yeni ve eski tüm arabesk dinleyicilerinin hem yeni hem de kült şarkıların tadını çıkarmalarını sağlıyor

    Bir yandan müzik türleri birbirinden etkilenmeye ve dönüşmeye devam ederken diğer yandan her defasında tadı damağımızda kalan kült şarkılar da her dönem yeni nesil tarafından bir kez daha keşfediliyor. Buna en güzel örnek de arabesk! Ayrıca Spotify verileri Z kuşağının, yüzde 46’lık dinlenme oranıyla arabeskin en büyük dinleyici kitlesini oluşturduğunu gösteriyor. Bu ilgi sadece klasikleşmiş parçalarla sınırlı değil, Türkçe Rap ve Pop’la iç içe geçmiş yepyeni arabesk ezgileri de arabeskin yükselişini ifade ediyor.

    Arabeske olan ilgi Spotify verilerinde de açıkça görülüyor. Öyle ki 2019 yılı Ocak – Ağustos dönemine kıyasla 2022 yılının aynı döneminde, arabesk dinlemelerinde yüzde 287’lik bir artış olduğu görülüyor. Spotify da arabeske olan bu ilgiyi taçlandırmak üzere hem eskiden yeniye arabesk klasiklerinin hem de pop ve rap ezgileriyle arabeske taptaze bir soluk getiren yeni şarkıların yer aldığı 3 yeni çalma listesini müzikseverlerle buluşturdu.

    Müzikseverler, Paramparça çalma listesi ile hem nesilden nesile gücünü kaybetmeyen eski arabesk şarkılar hem de bugüne damga vuran yeni arabesk ezgilerle buluşurken, Besk Pop çalma listesi ile pop ve arabeskin, Besk Rap çalma listesi ile ise rap ve arabesk tınılarının bir arada bulunduğu şarkı ve sanatçıları keşfedebilecek.

    Girişimcilik yarışması MediaMarkt Startup Challenge’ın son başvuru tarihi uzatıldı

    MediaMarkt’ın Türkiye’de başlattığı girişimcilik yarışması “MediaMarkt Startup Challenge”ın son başvuru tarihi 9 Ekim’e kadar uzatıldı. Bu yıl 5’incisi düzenlenen yarışmaya girişimciler, yarışmanın web sitesi mediamarktstartupchallenge.com adresi üzerinden başvurabilecek. 

    MediaMarkt’ın Türkiye’de başlattığı ve ilerleyen yıllarda uluslararası bir boyut kazanan girişimcilik yarışması “MediaMarkt Startup Challenge”ın son başvuru tarihi uzatıldı. Perakende dünyasında inovatif değişikliklerle fark yaratmayı ve dönüştüren uygulamaları hayata geçirmeyi amaçlayan projeye girişimciler, 9 Ekim tarihine kadar mediamarktstartupchallenge.com adresinden başvurabilecek.

    İlk üçe girenleri çeşitli ödüller bekliyor

    MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde ilk üçe giren projeleri oldukça cazip ödüller bekliyor. Birinci olan proje, MediaMarktSaturn Holding içerisinde değerlendirilme ve MediaMarkt Türkiye mağazalarında pilot uygulama fırsatı yakalayacak. Ayrıca Ödül Sponsoru olan Google’dan Bulut Kredisi ve Google Geliştirici Uzmanlarından Mentorluk Desteği alacak, yarışmanın Kurumsal Partneri olan Index Grup’tan da dizüstü bilgisayar hediye edilecek.

    ‍Yarışmanın ikinci ve üçüncülerine ise MediaMarkt Türkiye mağazalarında pilot uygulama fırsatıyla yine Google’dan Bulut Kredisi, Google Geliştirici Uzmanlarından Mentorluk Desteği ve Index Grup’tan dizüstü bilgisayar desteği sunulacak.

    Xiaomi mobil fotoğrafçılıkta kuralları baştan yazıyor

    Herkesin yenilikçi teknolojiler aracılığıyla daha iyi bir yaşam sürmesini sağlamak için durmaksızın, adil fiyatlarla harika ürünler üreten Xiaomi’nin Redmi Note 11 Serisi özelinde gerçekleştirdiği fotoğraf yarışmasının kazananları belli oldu.

    Photoline dergisi iş birliği ile ‘Redmi Note 11 Serisi ile mobil fotoğrafçılığa meydan oku’ sloganıyla başlatılan yarışmanın kazananları, ünlü fotoğraf sanatçısı Merih Akoğul’un da katıldığı kokteyl davetinde ödüllerine kavuştu. İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (İFSAK) ve Photoline dergisi tarafından değerlendirilip dereceye giren tüm eserler 14 Ekim’e kadar İFSAK’ta sergilenecek.

    Redmi Note 11 Serisi ile olağanüstü fotoğrafçılık deneyimi

    Amiral gemisi kadar güçlü kamerasıyla Redmi Note 11 Pro 5G, Redmi Note 11 Pro ve Redmi Note 11S, 108MP ana sensörlere sahip olup, en güzel kareleri gerçeğe en yakın ayrıntılarla yakalamayı sağlıyor. 1/1,52 inç Samsung HM2 sensörünü kullanan bu ana kameralar, 9’u 1 arada piksel gruplama teknolojisinin yanı sıra çift yerel ISO’dan yararlanarak daha yüksek dinamik aralık ve renk performansı ile inanılmaz görüntüler ve düşük ışık koşullarında bile mükemmel sonuçlar elde edilmesine olanak veriyor. 8MP ultra geniş açılı kamera, 118 derecelik görüntüleme açısıyla geniş bir perspektif sunarken, 2MP makro kamera da yakından çekimlerde en ince ayrıntıları yakalıyor. Ayrıca Redmi Note 11 Pro, Redmi Note 11S ve Redmi Note 11’nin 2MP derinlik kamerası, portre çekimleri için doğal bir bokeh efekti oluşturuyor.

    Redmi Note 11 Pro 5G, Redmi Note 11 Pro ve Redmi Note 11S’nin ön tarafında net, doğal görünümlü selfie’ler çekebilen 16MP ön kamera da bulunuyor. Ailenin son üyesi Redmi Note 11 Pro+ 5G ise 8MP ultra geniş ve 2MP telemakro kamerayla tamamlanan 108MP ana kameraya sahip. Ana kamera, Samsung HM2 sensörü ve çift yerel ISO sayesinde düşük ışık koşullarında dahi her anın yüksek çözünürlükle ve gerçeğe yakın ayrıntılarla yakalanmasına olanak tanıyor.

    Canon’dan sinema, TV ve belgesel yapımcılığına özel iddialı yeni seri

    Canon iddialı teknolojiye sahip yeni ürünleri ile yayıncılara ve film yapımcılarına yüksek kalitede 4K içerik oluşturma esnekliği sunuyor.

    Görüntüleme teknolojileri lideri Canon; profesyonel yayıncılar, stüdyolar ve canlı etkinlik prodüksiyonları için tasarlanan 12G-SDI bağlantı özellikli bir PTZ kamerası olan CR-N700’ün yanı sıra XA65, XA60, XA75 ve XA70 modellerinden oluşan dört profesyonel kamera ile kullanıcılarına yenilikçi çözümler sunuyor. Canon’un kompakt kamera ürünleriyle, tüm çekim senaryolarında kolayca 4K videolar çekilebiliyor. Yeni ürünler sinema ve televizyon profesyonellerinin hayatını kolaylaştırırken, gelecek vaat eden film yapımcıları ve belgeselciler düşünülerek tasarlanan bu ürünler, bir profesyonel gibi çekim yapabilmek için kullanımı kolay, profesyonel beceriler sunan çok işlevli bir kamera olarak kullanıcılarını karşılıyor.

    Canon’un yayıncılık mirasını temel alan CR-N700 modelinde kaydırma, eğme ve zum aralığının tamamında hassas odaklanma için profesyonel kameralardaki akıllı AF özelliği bulunuyor. CR-N700, sahip olduğu 1,0 Tip CMOS sensör ve DIGIC DV7 işlemcisi ile yayıncıların mevcut taleplerini karşılıyor ve olağanüstü içerikler için 4K UHD 60P 4:2:2 10 bit görüntüleme sunuyor.

    Yüksek kalitede iletim yapabilen Canon’un en yeni PTZ kamerası, içerik üreticilerinin IP üzerinden 4K 60P akış yapabilmelerine olanak tanıyor. Full HD’de çekim yaparken 15X optik zumlama ve 30X geliştirilmiş zumlama kapasitesine sahip lensleriyle kusursuz bir görüntü kalitesi inşa ediyor. Realite şovlar ve spor çekimlerinde uzak mesafeden dahi pürüzsüz ve dengeli bir çekim elde etmek için kullanıcıların ekstra ihtiyacı olan tek yardımcısı Canon’un ünlü Görüntü Sabitleyicisi oluyor.

     

    Vestel’den gıda israfının önüne geçecek teknoloji

    Vestel, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla geliştirdiği yenilikçi buzdolaplarıyla gıda israfını önlemeye yardımcı oluyor.

    Açıklamalarda bulunan Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Dünyada her 100 kişiden 11’i açlıkla mücadele ediyor ve her gün 25 bin insan açlık nedeniyle ölüyor. Vestel olarak daha iyi bir gelecek için çalışıyor, ürettiğimiz yeni nesil beyaz eşyalarla dünyanın sürdürülebilirliğine katkı sağlıyoruz” dedi.

    Dünyada yaklaşık 3 milyar insanın sağlıklı gıdaya erişememesinin nedenlerinden biri gıda israfı. Üretilen gıdanın neredeyse 1 milyar tonu her yıl israf ediliyor. Bu israfın sadece dörtte birinin önüne geçilmesi, açlık çeken yaklaşık 830 milyon insanın beslenmesine yetiyor.

    Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından ilan edilen 29 Eylül Uluslararası Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü dolayısıyla açıklamalarda bulunan Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Vestel olarak teknolojik trendlere ve dijital dönüşüme liderlik ederken, ürün ve hizmetlerimizde sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. Dünyanın geleceği için sürdürülebilirlik artık hepimizin sorumluluk alması gereken bir konu. Biz tüm süreçlerimizde hayata geçirdiğimiz sürdürülebilirlik uygulamalarının yanı sıra, çevre dostu akıllı ürünlerimizle tüketicilerin de çevresel etkilerini azaltmaya yardımcı oluyoruz.” Diyerek şöyle devam etti:

    “Bugün dünyada her 100 kişiden 11’i açlıkla mücadele ediyor ve her gün 25 bin insan açlık nedeniyle ölüyor. Bu nedenle gıda israfı, önemle ele alınması gereken bir konu. Gıda israfını önlemeye yönelik geliştirdiğimiz beyaz eşyalar hem kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştırıyor hem de geleceğe katkı sunuyor. Vestel olarak daha iyi bir gelecek için çalışıyor, ürettiğimiz yeni nesil beyaz eşyalarla dünyanın sürdürülebilirliğine katkı sağlıyoruz” dedi.

    Bu kahve makineleriyle güne keyifle başlayın

    Birçok kişinin güne başlarken yaptığı ilk şey kahve içmektir. Güne enfes kokan bir kahve kokusuyla başlamak günün yoğun tempoyla geçen iş gününe ayak uydurmaya yardımcı oluyor. Ya da en sevdiğiniz dizi ya da filmi daha keyifli bir hale getiriyor. Arkadaşlarınızla ya da sevdiklerinizle bir araya geldiğinizde sohbetleri daha neşeli hale getiriyor. Kahve keyfinizi ikiye katlayacak filtre kahve, kapsül kahve ve Türk kahvesi makinesi gibi çeşitli seçenekler bulunuyor. Kahve makinesi seçerken günde ne kadar kahve içiyorsunuz ya da hangi kahve türünü tercih ediyorsunuz, kahve makinesini satın aldıktan sonra sonraki giderleri neler gibi hususlara dikkat etmeniz gerekiyor. Bugünkü yazımızda evinizde ya da ofisinizde kahve keyfinizi maksimum düzeye çıkaracak makineleri sizler için derledik.

    Filtre kahve makineleri

    Filtre kahve makineleri, hazırlanması ve temizlenmesi en kolay kahve makinelerindendir. Aynı anda birkaç kişiye yetecek kadar kahve yapabilir ve belirli bir süre boyunca kahveyi tüketmenize olanak tanır. Filtre kahve makinesi, su haznesi, filtre kısmı ve demliği sıcak tutmaya yarayan ısıtıcı kısmından oluşur. Filtre kahveyi öğütülmüş olarak satın alabilir ya da bir öğütücü satın alarak çekirdek olarak satın aldığınız kahveyi öğüterek de kullanabilirsiniz. Kullanımı kolay olması nedeniyle birçok ofis ve evde en çok tercih edilen kahve türüdür.

    Philips HD7462/20 Filtre Kahve Makinesi Çelik

    Evde benim de severek kullandığım bir filtre kahve makinesi olan Philips HD7462/20, oldukça kolay bir kullanıma sahip. Önce suyunu, daha sonra fitre kağıdını ve kahveyi koyduktan sonra yapmanız gereken tek şey birkaç dakika beklemek. Taze kahveniz birkaç  dakika içinde hazır hale geliyor. Makinenin parçaları çıkarılabilir olduğundan birkaç dakikada kolay ve hızlı bir şekilde temizleyebiliyorsunuz.

    Ürünü incelemek ve satın almak için: https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_ph%C4%B1l%C4%B1ps-hd7462-20-filtre-kahve-makinesi-%C3%A7elik-1137133.html

    Bosch TKA6A043 Kahve Makinesi

    Size önermek istediğim ikinci filtre kahve makinesi ise Bosch’un TKA6A043 modeli. Bir önceki modelde olduğu gibi bu da kullanımı ve temizlemesi oldukça kolay bir makine ve filtre kahve içimini bir keyif haline getiriyor. Kahvenin tadının bozulmaması için kireç önleme özelliğine sahip olan bu model, ayrıca aroma tuşuyla tam aromalı kahve hazılama olanağı da sunuyor.

    Ürünü incelemek ve satın almak için: https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_bosch-tka6a043-kahve-makinesi-siyah-1175568.html

    BOSCH TKA6A043

    Kapsül hazneli makineler

    Kapsül hazneli makineler, kullanım kolaylığı ve hızlı kahve hazırlama gibi özellikleri nedeniyle genelde tercih ediliyor. Ayrıca çok sayıda aromaya sahip kahve seçeneği bulunuyor. Filtre kahveden caffè crema, espresso veya cappuccino’ya kadar birçok lezzet kolayca hazırlanabiliyor. Kahve kapsülleri vakumlu olduğundan son kullanma tarihlerine kadar tazeliklerini koruyor. Kapsüllü kahve makinesi alırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta her markanın kapsülünün ayrı olduğu. Yani bir makine için aldığınız kapsül diğeri için uygun olmayabiliyor.

    Tchibo Cafissimo Easy

    Size önermek istediğim ilk kahve makinesi Tchibo Cafissimo Easy. Uygun fiyatıyla dikkat çeken ürün Tchibo’nun zengin lezzetlerden oluşan kapsül yelpazesiyle kahve içimini bir keyif haline getiriyor.

    Ürünü incelemek ve satın almak için: https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_tch%C4%B1bo-cafissimo-easy-kaps%C3%BCll%C3%BC-kahve-makinesi-siyah-1213131.html

    Nespresso One F121

    İkinci önerim ise Nespresso One F121. Tek bir düğmeye dokunarak sütlü kahve lezzetlerinin keyfini çıkarmak isteyen tüketicilere yönelik olan ürün, Cappuccino, Latte ve Espresso Macchiato gibi sütlü kahvelerin evde kolayca hazırlanabilmesine olanak tanıyor. Kompakt tasarımıyla dikkat çeken ürün kahve keyfini bir üst düzeye çıkarıyor.

    Ürünü incelemek ve satın almak için: https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_nespresso-one-f121-kaps%C3%BCll%C3%BC-kahve-makinesi-siyah-1218485.html

    Türk kahvesi makineleri

    Günün yorgunluğunu almak ya da günün keyfini çıkarmak için Türk kahvesinin yerini alacak başka bir şey yoktur herhalde. Bu makineler Türk kahvesini kolayca, hem de bol köpüklü hazırlamanıza olanak tanıyor.

    Grundig TCM 7061 D

    Türk kahvesi hazırlanmasını kolaylaştıran bu kahve makinesi, 1,5 litre su haznesi ve çift haznesiyle tek seferde 6 fincan kahve hazırlayabilmenize olanak tanıyor. Tek tuşla, karıştırmaya gerek kalmadan tam kıvamında kahve hazırlamanızı sağlıyor.

    Ürünü incelemek ve satın almak için: https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_grund%C4%B1g-tcm-7061-d-ikili-%C3%A7elik-t%C3%BCrk-kahve-makinesi-siyah-1222470.html 

    Dünyanın en hızlı adamı ve Epson bu yıl da birlikte yürüyor

    Epson ve 8 kez Olimpiyat Madalyası sahibi olan dünyanın en hızlı insanı Usain Bolt, Avrupa’da Epson’un tasarruflu mürekkep baskı teknolojilerini anlatmak için yeniden bir araya geldi.

    Epson ve Usain Bolt, 1 yıldır devam eden ve mürekkepli yazıcı teknolojilerini destekleyen kampanya birlikteliğine 12 ay daha devam edecek. Epson, geçen yılki kampanya başarısının ardından, dünyanın en hızlı adamı olan Usain Bolt’un, maliyet tasarrufu sağlayan yazıcısını ve ReadyPrint mürekkep abonelik hizmetini tanıtmak için yeni bir online kampanyada bir kez daha Epson EcoTank ürünlerinin yüzü olarak yer alacağını açıkladı.

    Epson, yeni kampanyanın ev sineması projektörleri, geniş formatlı profesyonel yazıcılar, iş tarayıcıları ve etiket yazıcıları dahil olmak üzere Epson’un birinci sınıf ürünlerinin daha fazlasını kapsayacak şekilde genişletileceğinin de altını çizdi. Bu ayın sonlarında Avrupa ve Afrika’da yayınlanacak olan yeni kampanya, 8 kez Olimpiyat altın madalyası sahibi olan Usain Bolt’u ürün tanıtım materyalleri gibi çeşitli pazarlama ve online mecralarda daha hafif bir tonda sunacak. Ayrıca bazı ülkelerde 2023’ün başlarından itibaren yeni bir TV kampanyasıyla da karşımıza çıkacak.

    Epson Europe Pazarlama Direktörü Maria Eagling, ortaklık hakkında şöyle konuştu: “İnsanlar yazıcıları diğer teknoloji ürünleri kadar ilginç bulmayabilir, ancak Usain düşük maliyetli baskı çözümlerimizi eğlenceli, akılda kalıcı ve ilgi çekici bir şekilde anlatmaya yardımcı oluyor. Müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler ve şimdiye kadar faaliyetten gördüğümüz harika sonuçlar, Usain’in gerçekten bizim için mükemmel bir ortak olduğunu doğruluyor. Çünkü giderek daha fazla insan baskının kartuşlardan daha fazlası olduğunu fark ediyor. Oluşturduğumuz yeni içeriği paylaşmak için sabırsızlanıyoruz. Herkesin izlemekten keyif alacağından eminim.”

     

    Logitech G915 TKL, güç ve performans vadediyor

    Oyunculara yönelik olarak geliştirilen Logitech G915 TKL, kompakt tasarımı ve üstün performansıyla dikkat çekiyor. 

    Oyuncu klavyeleri içinde adeta yeni bir standart oluşturan şık ve ince tasarıma sahip olan ve sayısal tuş takımı bulunmayan G915 TKL, tek şarjla 135 gün kullanım imkanı sunuyor. Benzersiz özellikleriyle oyuncuların ihtiyaçlarına cevap veren ürün, 1 ms gecikme süresiyle dikkat çekiyor. Kolay erişilebilen tuş takımı ve ses tekerleği ile kolay kullanım imkanı tanıyan ürün, kablosuz klavye deneyiminde çıtayı yukarı taşıyor. Kompakt yapısıyla yoğunlukla mouse hareketlerine ihtiyaç duyan oyuncuların tercihi oluyor.

    Oyun teknolojileri ve ekipmanlarının öncü markası Logitech tarafından geliştirilen G915 TKL, yüzde 25 oranında daha hızlı tepki ve daha iyi yazma deneyimi sunuyor. RGB aydınlatma seçeneği hariç kullanım gerçekleştirildiğinde uzun süreler kullanım olanağı sağlayan ürün, bu seçenek kullanıldığı zaman 40 saat boyunca kolaylıkla kullanılabiliyor. Hem özellikleri hem de tasarımıyla öne çıkan G915 TKL oyuncu klavyesi, sınıfının en iyisi 40 (RTD) pil ömrü, mekanik GL anahtarları, LIGHTSPEED teknolojisi ve Bluetooth kablosuz bağlantı özelliğiyle oyunseverlere profesyonel bir oyun deneyimi sunuyor. Sayısal tuş takımına sahip olmayan klavye, daha küçük alanlara sığıyor ve kolayca başka bir yere taşınabiliyor.

     

    OPPO’dan “şifresiz oturum açma” adımı

    Geleneksel şifre tabanlı kimlik doğrulama mekanizmalarının yerini şifresiz teknolojilerin almasıyla OPPO kullanıcıları, gelecekte akıllı telefonlarını ‘Passkey/Güvenli Anahtar’ olarak kullanabilecek.

    Dünyanın önde gelen lider akıllı ürün markalarından OPPO, yoğun şifre kullanımına olan bağımlılığı azaltmayı hedefleyerek kimlik doğrulama standartları geliştiren FIDO (Fast IDentity Online) Alliance’a katıldığını duyurdu. OPPO kullanıcılarına hızlı, kullanıcı dostu ve güvenli oturum açma deneyimi sunmak için şifresiz giriş yapma, temel genel geçiş anahtarı şifreleme ve FIDO’nun tanımladığı protokolleri kullanan şifresiz oturum açma işlemlerinde en yeni FIDO standartlarının geliştirilmesini ve uygulanmasını destekleyecek.

    FIDO’nun diğer üyeleriyle de yakın iş birliği içinde çalışacak olan OPPO, farklı hizmetler dahilinde, yalnızca şifre girme yöntemiyle oturum açmak konusundaki yoğun bağımlılığı azaltmak için, FIDO Kimlik Doğrulama sertifikalarını geliştirecek ve bunların kullanımını teşvik edecek.

    Bugün ortalama bir internet kullanıcısının düzinelerce online hesabı bulunuyor. Buna bağlı olarak, çok sayıda şifreyi yönetmek, kullanıcılar ve şirketler açısından çok zaman alan ve yorucu bir göreve dönüşüyor.

    Diğer yandan, yalnızca şifre girme yöntemiyle çalışan kimlik doğrulama işlemleri, önemli aksaklıkları da beraberinde getirebiliyor. Bunlar, kullanıcı şifrelerinin değiştirilmesi ve sıfırlanmasına bağlı büyük yönetim maliyetlerinden çok önemli güvenlik risklerine, zayıf şifre kullanımından birden çok hesapta aynı şifrenin kullanımına kadar çeşitlilik gösteriyor. Bu nedenle şifrelere olan bağımlılığı azaltabilecek veya bunları tamamen yeni yöntemlerle değiştirebilecek oturum açma mekanizmalarına yönelmeyi öneren çağrılar yapılıyor.

    Şifrelere olan yoğun bağımlılığı azaltmaya yardımcı olmak için 2012’de kurulan FIDO Alliance, dünya çapındaki web siteleri, hizmetler ve uygulamalarda şifresiz kimlik doğrulama ve oturum açma işlemleri için standartlar geliştirmek üzere çalışıyor.