Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 434

    Bildiğiniz bluetooth hoparlörleri unutun

    Samsung Electronics’in yan kuruluşu ABD merkezli Harman International Industries’in bir bölümü olan Harman Kardon firması, ev ve araba ses ekipmanlarında uzman bir kuruluş. Şirketin ürettiği üst seviye ses ekipmanları, tatmin edici sonuçlar veren cihazlar olarak öne çıkıyor.

    Bu yazıda Harman Kardon’un farklı tasarımı ve yüksek performanslı ses kalitesiyle dikkat çeken Onyx Studio 8 model bluetooth hoparlör ürününe yakından bakacağız.

    Akustik mühendislik tecrübesi

    Üstün ses performansı ile dikkat çeken Onyx Studio 8, Harman Kardon’un her geçen gün gelişen akustik mühendisliği tecrübesiyle üretilmiş eşsiz bir dijital oyuncak.

    Onyx Studio 8, müzik dinlemenin yanı sıra akıllı telefonunuzla eşleştirerek konferans görüşmeleri yapmak gibi farklı amaçlar için ideal bir çözüm.

    Harman Kardon Onyx Studio 8

    Kendini otomatik kalibre ediyor

    Onyx Studio 8’in tasarım özelliklerine baktığımızda, birinci sınıf malzemelerden üretildiğini ve anotlanmış alüminyum kulpa sahip olduğunu görüyoruz. Bu kulpu sayesinde onu evinizde bir odadan diğer odaya taşımanız kolaylaşıyor.

    Bu taşınabilir hoparlör, yeri değiştirildiğinde ses performansını bulunduğu ortama göre optimize etmek için kendini otomatik olarak kalibre ediyor. Ses düzeni için ayar yapmanıza gerek kalmadan en iyi ses performansı size sunuyor.

    Tek şarjla 8 saat müzik

    Kablosuz müzik aktarımı için Onyx Studio 8’i farklı müzik kaynaklarıyla Bluetooth üzerinden eşleştirebilir ve çalma listelerinizi bu cihaz üzerinden dinleyebilirsiniz.

    Onyx Studio 8 tek şarjla 8 saate kadar kullanım ömrü sunuyor. 5 saatte tam olarak şarj edilen cihazda, 11,70 Wh (3,6 V/ 3250 mAh’ye eşdeğer) Li-ion polimer batarya mevcut.

    Harman Kardon Onyx Studio 8

    Çevre dostu tasarım

    Geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilmiş çevre dostu olan Onyx Studio 8, şık tasarımıyla kullanıldığı alana uyum sağlayan ve bir aksesuar görüntüsü veren bir ürün.

    Gövdesinde geri dönüştürülmüş plastik kullanılan ürünün, hoparlör ızgarasının kumaşı geri dönüştürülmüş polyester iplikten üretilmiş. Ambalajı ise Orman Yönetim Konseyi (FSC) onaylı kâğıttan üretilerek, soya mürekkebi ile basılmış.

    İki hoparlörle stereo ses

    Onyx Studio 8 hoparlörü tek olarak kullanabileceğiniz gibi, dilerseniz bir tane daha satın alarak birbirleriyle eşleştirebilir ve stereo bir set halinde kullanabilirsiniz.

    Dahili çift mikrofonla gelen Onyx Studio 8 bluetooth hoparlör, bulunduğu mekânın her yerinden kristal netliğinde eller serbest olarak telefon görüşmesi yapma fırsatı sunuyor.

    Harman Kardon Onyx Studio 8

    Teknik detaylarına baktığımızda Harman Kardon Onyx Studio 8’de, adet 120 mm Woofer, iki adet 20 mm Tweeter hoparlör bulunduğunu görüyoruz. Bu sistem toplamda 50W RMS ses çıkışı veriyor ve Harman Kardon’un akustik mühendisliğiyle eşsiz sonuçlar üretiyor.

    Bluetooh üzerinden kablosuz müzik aktarımı teknolojisinin yanı sıra 3.5 mm kablo girişi de bulunan Onyx Studio 8 bluetooth hoparlör, 312 x 275.8 x 163.8 mm boyutlarda ve ağırlığı ise 3,52 kg.

    Sorularınız olursa yorumlardan bana ulaştırabilirsiniz

    MediaMarkt internet mağazasında satışa sunulan tüm bluetooth hoparlör modellerini buradan görebilirsiniz. Konuyla ilgili sorularınız olursa, aşağıdan yorum bırakarak bana ulaştırabilirsiniz. Şimdilik hoşça kalın.

    Twitter’da beni takip edin: https://twitter.com/melihbayramdede

    YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede


    MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

    Yayıncılar için ideal web kamerası: Logitech Brio 4K

    DJI Action 2 Power Combo aksiyon kamera neler sunuyor?

    Fitbit Versa 3 akıllı saat neler sunuyor?

    Company of Heroes 3 inceleme

    0

    Uzun zamandır beklediğimiz eski dost Company of Heroes serisinin yeni oyunu Company of Heroes 3 piyasaya çıktı. Bakalım RTS türüne oldukça fazla hayran katan seri yeni oyunda bize neler sunuyor?

    Company of Heroes 2006 yılının sonuna doğru RTS türünün anlayışını değiştirmeyi hedefleyen bir adım olarak piyasada yerini almıştı. O zamana kadar genellikle RTS dediğimizde “Üs kur, kaynak topla, asker bas, düşmanı imha et” üzerine ilerleyen yapı radikal bir değişim ile belli alanların elde tutulurken harita üzerinde görevleri başarmayı ele alan bir mekanik ile oyuncularla buluştu.

    Biz bu mekaniğe uzak değildik elbette, oyunun geliştiricisi aynı yapıyı Dawn of War ile 2004 yılında hayatımıza sokmuştu. Fantastik bir evrende uzayın bir köşesinde asker olmak ve alan kontrolü daha kolay kafamızda yer edinse bile WW2 konsepti ile RTS tabanında karşımıza çıktığında bir duraksamıştık.

    Company of Heroes serisi tarih boyunca karşımıza çıkan ikonik zaman ve mekanları birleştiren görevler zinciri ile bize o zamanı yeniden yaşatan bir oyun oldu. Yeni oyunda da bu anlatım türü değişmeden devam ediyor. Hatta oyun metin bölümleri Türkçe dil seçeneği ile geliyor. Fiyatının yüksekliği ile bizleri üzen yapım burada şahsen kalbimi kazanmayı başarıyor.

    Company of Heroes 3 geçmişin güzel yanlarını alırken bazı yeni heyecanları da bize sunmayı unutmuyor. Yapım 2 görev seti ve 4 oynanabilir taraf ile birlikte geliyor. İtalya ve Kuzey Afrika bölgelerinde stratejik kararları vererek ilerlediğiniz, harita üzerinde boardgame vari bir akışa sahip. Sıra tabanlı oynanış ile düşmanın hareketlerine taktik harita üzerinden cevap vereceğiniz, onlarla karşılaştığınızda ise savaşın ister otomatik isterseniz de kanlı canlı komutasına geçebileceğiniz bir seçimler serisine sahip.

    Açık söylemek gerekirse oyunun bu aşaması dahil biraz “fazla kolay” olduğunu düşünüyorum. CoH 1’i oynayan arkadaşlarımız anımsayacaktır, görevlerin zorluğu özellikle belli yerde savunma hattı kurmanız görevlerin delirten stresi inanılmaz bir haz veriyor ve cidden “düşmana karşı taktik savaş verdim” dedirtiyordu. Ne yazık ki oyunu deneyimlediğim süre zarfında böyle hissetmedim. Bu benim gibi CoH serisine hayran biri için gerçekten büyük bir hayal kırıklığı aslında. Haritada ilerliyorsunuz ve kimse size “Durun, nereye gidiyorsunuz? (sapns2) ” demiyor. Hele konu Nazi Almanyası iken… Biraz çiğ kalmış bu kısmı.

    Bunun haricinde haritayı ele geçirdikçe hava alanları gibi kritik noktalardan ek destek alabiliyorsunuz. Sahil kesiminden geminizden destek alabiliyor, limanlardan yeni birimler getirip haritaya konumlanmasını sağlayabiliyorsunuz. Stratejik harita üzerinde her birimin ikmal seviyesi ve buna bağlı olarak savaşabilme kabiliyeti mevcut. Gerçek hayatta olduğu gibi uzun süre savaştırılan askerleriniz mutsuz ve daha kolay ölebilir halde olacaktır.

    Önceki oyunlarda olduğu gibi bir komutan sistemi yine burada da mevcut. Bu defa yerel bir direniş lideri de bize eşlik ediyor. Bu noktada harita üzerinde verdiğiniz kararlar, komutan ve direniş liderinin kararlarına olan sadakatiniz, onlarla olan bağınız buradaki kazanımları elde etmenize yarıyor. Çok büyük şeyler değil ama oyuna hafif bir tat katmış diyebilirim.

    Oyunun kendisine geçtiğimizde ise eski oyunlardan çok bir şey kaybetmeyen yapısı bizi karşılıyor. Her biri dioramalardan çıkmışçasına duran harita tasarımları, askerlerin, araçların detaylı görünümleri göze hoş görünüyor. Aksiyonlar, patlamalar ve diğer tüm unsurlar olması gerektiği gibi.

    Görsel, işitsel ve deneyimsel açıdan Company of Heroes 3 bize inanılmaz şeyler sunmuyor. Serinin gidebileceği yer adına güzel bir başlangıç, yeni bir sayfa açıyor. Unutmamak gerekir ki, strateji oyunlarının en büyük özelliği modlar ve fanlar tarafından yapılacak yeni içeriklerdir. Gelecek güncellemeler ile birlikte CoH 3 ilerleyen zamanda bize yeni deneyimler de sunacaktır. Şu aşamada eski dostla yeniden görüşme tadında bir yapım karşımızda duruyor. Kötü değil, ama biraz üzdü diyebilirim. Ben eski zorlukta ve sertlikte bir yapım bekliyordum. Dünya değişiyor, savaş alanının değişmesi gibi.

    Strateji türünü seviyorsanız bakmanızda fayda var, her zaman WW2 dönemini kapsayan bir oyun çıkmıyor elbette!

    TikTok’un global çapta en etkileyici 7 reklamvereni

    Kısa videolar, günümüzde dijital pazarlamadaki en büyük trendlerden biri haline geldi. Pazarlama profesyonelleri ve markalar içerik pazarlama stratejilerinde bu trendi yoğun bir şekilde kullanıyorlar. Kısa videolar için ana sosyal ağ olan TikTok, uygulamada ayda ortalama 25+ saat geçiren aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcıya şimdiden ulaştı. TikTok’un büyüme ivmesi Instagram ve Google gibi rakiplerini fazlasıyla endişelendiriyor. Hubspot, Rock Content tarafından yayınlanan State of Marketing Report 2022’ye göre pazarlamacıların, bu etkileyici verilere rağmen tüketici kitlesiyle etkileşim kurmak için içerik oluşturmak konusunda işleri hala çok kolay değil. Bununla birlikte rapora göre katılımcıların yüzde 9’u TikTok’u en etkileşimli sosyal platformları olarak görüyor. Aynı rapor, TikTok ve Instagram Reels gibi kısa biçimli videoların en etkili sosyal medya içerik türü olduğunu ve diğer tüm formatlara kıyasla en yüksek yatırım getirisine sahip olduğunu gösteriyor. Bu haftaki yazımda global çapta TiklTok’un en büyük ve etkileyici reklamverenlerini bir araya getirdim.
    Netflix
    Netflix’in TikTok’ta 26 milyondan fazla takipçisi ve içeriğiyle etkileşime geçen ve onu takip eden bir ciddi bir kitlesi var. Videoların çoğu, her zaman genelde eğlenceli içerikler, Netflix yapımları ile sahne arkaları ve oyuncularla özel röportajları tanıtan kesitler şeklinde. Bu videolar, izleyicinin platformdaki benzersiz içeriklere erişirken kendisini özel hissetmesini sağlıyor. Buna ek olarak, Netflix’in TikTok’taki profili, etkileşimi ve içeriğinin organik paylaşımını artırmak için zaman zaman oyun odaklı içerikleri kullanıyor.
    NBA
    NBA, platformun hedef kitlesini anlamayı ve bu sosyal ağda stratejisini farklılaştırmayı başaran TikTok’taki en etkileyici markalardan biri. Amerikan Profesyonel Basketbol Ligi, bu mecra için sahne arkası anları ve maçlardan önemli anları odağına alan eğlenceli içerikleri kullanıyor. Özellikle maçlardan ilginç anlar özel kurgularla takipçilerin beğenisine sunuluyor.
    Shopify
    TikTok’ta izleyicilerle nasıl düzgün iletişim kuracağını gerçekten bilen B2B markalardan biri. Ve iki yıldan fazla bir süredir TikTok’ta olan Shopify bu anlamda son derece tecrübeli de. Shopify , içeriklerini değişik formatlarla çeşitlendirmeye çalışıyor. Buna rağmen, genel konular, girişimciler ve işletme sahiplerinden olumlu tepkiler almak adına bir standardı da koruyor.
    Chipotle
    TikTok’ta içerik söz konusu olduğunda Chipotle, pazarlamacılar tarafından genellikle ilk akla gelen markalardan biri olur. Marka, 2019’da videolar ve eğlenceli içeriklerle sağlam bir strateji ile TikTok’a merhaba dedi. Chipotle, bu bağlamda TikTok’ta yer alan ilk büyük restoran zinciri olarak dikkat çekiyor. Marka ayrıca hayranlarını sadece altı günde 250.000’den fazla video gönderimiyle sonuçlanan #GuacDance gibi yarışmalara katılmaya teşvik ediyor. Bu, Chipotle’un Ulusal Guacamole Günü’nde 800.000’den fazla guacamole satmasını sağladı.
    Washington Post
    Son zamanlarda daha fazla marka bilinirliği elde etmek için medya stratejilerine yatırım yapan birçok şirketle TikTok’ta başarılı gazeteleri ve medya kuruluşlarının stratejilerini tanımak, bu mecrayı anlamanıza yardımcı olabilir. Washington Post buna harika bir örnek. Haberleri alıp kısa video formatında sunuyorlar. Gazete genelde esprili bir dil tercih ediyor. Yalnızca önemli bir mesajı iletmek için değil, aynı zamanda izleyiciyi eğlendirmek için de yaratıcı hikaye anlatıcılığına yatırım yapıyorlar.
    Ryanair
    Ryanair, Avrupa’da süper ucuz uçuşlar sunan bir havayolu şirketidir. Bu sektördeki bir şirketin izleyicilerini eğlendirmek için gösterecek pek bir şeyi yokmuş gibi görünebilir, ancak buna rağmen Ryanair, segmentten bağımsız olarak şirketlerin izleyicileriyle etkileşim kuran yaratıcı, düşük maliyetli içerik oluşturabileceğini gösteriyor. TikTok trendlerini ve mizahı ciddiye alan marka, uçaklarını videoların baş kahramanı yapıyor, VE eğlenceli içerikler üretiyor.
    Crocs
    Crocs, TikTok’ta orijinal renkli ve eğlenceli içeriği, markaya özgü hashtag’leri (#CrockTok gibi) ve hatta ayakkabılarının ayırt edici estetiği hakkında esprili içerikleri ile bilinen bir markadır. Crocs’un paylaşımları TikTok’ta iletişim yapmak isteyen moda sektöründeki markalar için ilham vericidir. Marka TikTok hesabını, 3 milyardan fazla video görüntülemesi elde ettiği #ThousandDollarCrocs örneğinde olduğu gibi, yeni ürünlerini tanıtmak k ve yarışmalar yapmak için de kullanılıyor.

    iPhone İçin Ücretsiz Müzik Uygulamaları

          Müzik dinlemek için Apple Music, Spotify veya Amazon Prime Music gibi uygulamalarından birine aylık abonelik gerçekleştirildiğinde, reklam olmadan sınırsız müzik dinleme zevkine sahip olunabiliyor. Müzik tercihi ne olursa olsun; iPhone İçin Ücretsiz Müzik Uygulamaları başlıklı yazımda, iPhone için indirilebilecek ücretsiz müzik uygulamaları ile müziğin keyfine sınırsız varabilirsiniz. Bazı uygulamalar abonelikle reklamsız, bazıları da reklamlarla ücretsiz olarak kullanılabiliyor.

          iPhone için müzik uygulamalarına örnekler vererek devam edelim.

    Apple Müzik

    src: apps.apple.com

          Apple Müzik uygulaması iPhone’da yüklü olarak geliyor. Sevdiğiniz şarkılar veya sanatçılara göre listeler oluşturup, parçaları dilerseniz çevrimdışı dinlemek için kaydedip, çalma listesi oluşturarak paylaşabiliyorsunuz.

          Apple Müzik,  bir müzik dinleme uygulamasından isteyebileceğiniz tüm özellikleri bünyesinde barındıran ve eğer isterseniz cep telefonuyla birlikte aynı zamanda bilgisayardan da dinleyebileceğiniz müzik hizmeti sunuyor.

    Youtube müzik

    src: apps.apple.com

     

          Çoğu kişi YouTube’u bir video sitesi olarak görse de çevrimiçi müzik dinlemek için en popüler yerlerden birisidir. YouTube müzik uygulaması seçtiğiniz şarkı ya da video ile başlamanıza olanak tanır ve şarkıya veya sanatçıya göre oynatma listeleri oluşturabilirsiniz. Uygulama,  dinlenilen istasyonlarda beğendiğiniz içeriklerle alakalı daha fazla bileşen sunmak için yapay zeka ile zamanla müzik zevkinizi öğrenir. Uygulamada; reklamları kaldırma, şarkıları ve videoları çevrimdışı dinlemeyle birlikte,  ekran kilitli ya da farklı bir uygulama kullanırken  geri planda dinleme için Premium aboneliğinin olması gerektiğini söylemeliyim.

    TuneIn

    src: apps.apple.com

          Tuneln uygulamasında sanıldığından daha fazla radyo kanalı bulunuyor. Uygulama, müzük, haber, podcast, spor vs. içeriğinde yayın yapan 100.000’den fazla radyo istasyonunu bünyesinden barındırıyor. Ayrıca, ücretsiz sunulan dev bir podcast kitaplığı da bulunuyor. Konu ve türe göre gruplandırılmış binlerce radyo istasyonunu Tuneln’de bulabiliyorsunuz.

          Uygulamanın Premium hizmetinde; canlı spor, 600’ün üzerinde reklamsız müzik istasyonu, 60.000’den fazla sesli kitap ve 16 dil öğrenme programı bulunuyor.

    Spotify

    src: apps.apple.com

     

          İnternette müzik yayını konusunda en büyük isimlerden birisi olan Spotify, dünya çapında diğer müzik hizmetlerinin sahip olduğu abone sayısından daha fazla aboneye sahiptir.  Devasa müzik kataloğu, harika paylaşım özelliği, her konuda podcast içerikleri bünyesinde barındıran Spotify’da müzik ve çalma listelerini abone olmadan da oluşturabiliyorsunuz. Ücretsiz içeriklerde reklam dinleme durumunda kalacağınızı da ifade etmek isterim.

          Spotify’da bütün özelliklerin kilidini açmak için Premium abonelik gerekiyor. Abonelikle; çevrimdışı müzik dinleyip, reklamlardan kurtulabiliyorsunuz. Yine abonelik paketlerinde daha yüksek ses kalitesi ile müzik dinleme keyfini çıkartabiliyorsunuz.

    Amazon Music

    src: apps.apple.com

         Çoğu kişi Amazon Prime kullanıyor olmasına rağmen,  Amazon müzik hizmeti fazla bilinmiyor. Amazon müzik, 2 milyondan fazla şarkı, çalma listesi ve radyo istasyonundan oluşan bir kataloğu bünyesinde barındırıyor. Hizmet reklamsız ve Amazon Prime aboneliğine dahilinde kullanılabiliyor. Ayrıca, 6 kullanıcılı aile üyeliği paketi de bulunuyor.

          Amazon’dan MP3 ile birlikte, satın alınan müzikler ve akışları da çevrimdışı dinlemek için cihazınıza indirebiliyorsunuz. Amazon Müzik’e unlimited abone olunduğunda, 10 milyondan fazla şarkıya, çalma listesine ve radyo istasyonlarına erişim hakkı elde etmiş oluyorsunuz. Ayrıca, şarkıları çevrimdışı dinlemek için parçaları indirmeye de izin veriliyor.

          Amazon Müzik aboneliği yaptıranlar ayrıca ekstra bir bonus daha kazanıyor. Alexa.  Amazon Echo cihazlarda çalışan dijital akıllı asistan Alexa, akıllı telefonda kullanılan Amazon Music uygulamasına entegre edildiğinde, akıllı asistanın bütün yeteneklerini akıllı telefonda da kullanabiliyorsunuz.

     

          Twitter takip için @salihertugrul  YouTube kanalım

    Dassault Systèmes ve IBM’den sürdürülebilir dönüşümü hızlandıran iş birliği 

    0

    Dassault Systèmes ve IBM, varlığa dayalı endüstrileri etkileyen sürdürülebilirlik zorluklarını ele almak için teknolojilerini birleştiren bir mutabakat anlaşması imzalayarak uzun süredir devam eden iş birliklerini bir adım öteye taşıyor.

    2022 yılında, Enerji ve Kaynaklar alanında faaliyet gösteren şirketlerin CEO’larının %58’i, sürdürülebilirliği yaşadıkları en büyük zorluk olarak tanımlanırken, %51’i sürdürülebirliği aynı zamanda büyümeyi sağlayacak bir iş fırsatı olarak gördüğünü ifade etti. Aynı zamanda, CEO’ların %44’ü, verilerden elde edilen içgörü eksikliğini bir sorun olarak tanımladı. (Kaynak: IBV 2022 CEO – Enerji ve Kaynaklar içgörüleri)

    Günümüzde şirketler sadece artan enerji fiyatlarıyla değil, aynı zamanda tedarik zinciri ve operasyonel aksaklıklarla da karşı karşıya. Bu aksaklıklar jeopolitik durumlar, yaşlanan işgücü ve iklimle ilgili riskler gibi birçok faktörden kaynaklanıyor. Bu zorluklara yönelik olarak, yeni altyapının hızlı ve verimli bir şekilde devreye alınmasının yanı sıra mevcut varlıkların operasyonlarının optimize edilmesi ve kullanım ömürlerinin uzatılması büyük önem taşıyor. Bir şirketin uygulanabilir, veriye dayalı içgörülerden yararlanma becerisi, daha güvenli, daha verimli ve daha sürdürülebilir varlıkların dönüşümünü hızlandırmak açısından büyük öneme sahip.

    Şirketlerin sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşırken iş sürekliliğini sağlamalarına yardımcı olmak için Dassault Systèmes ve IBM, Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformunu ve sanal ikiz deneyimlerini IBM’in Varlık Yönetimi, Kaynak Optimizasyonu, Çevresel Risk Yönetimi ve ESG çözümleriyle birleştirmeye karar verdi.

    Sahte yardımseverlik ve bağış girişimlerine dikkat!

    Kahramanmaraş Pazarcık ve Elbistan merkezli 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki iki deprem büyük üzüntüye ve yıkıma sebep oldu. Toplam 10 şehirde  etkisini gösteren deprem, binlerce can kaybına, yaralanmalara neden olurken yaşananların ardından tüm Türkiye bölgeye yardım ulaştırmak için seferber oldu.

    Kriz zamanlarında, iyi niyetli olan insanlar içlerindeki yardımseverliği ortaya çıkarmak, zor durumdakilere bir an önce destek olmak istiyor. Ne yazık ki bu dönemlerin en kötü dolandırıcıların ve dolandırıcılık yöntemlerinin de ortaya çıkması için bir fırsat  olduğu göz önüne alınmalı.

    Siber güvenlik şirketi ESET, bu hassas dönemde, yardım bahanesiyle sahte hesap ve uygulamalar üzerinden para ve destek talebinde bulunanlara yönelik dikkatli olunması çağrısı yaptı. Yaşanan olumsuzluklara endişeleniyor ve bağış yaparak sahadaki insani çalışmaları desteklemenin bir yolunu arıyorsanız resmi kurum ve bilinen organizasyonların yönlendirmelerini dikkate alın.

    Kitle fonlaması, hibe veya bağış dolandırıcılıkları, kurbanları kandırmaya yönelik bir siber suç türüdür. Bu tür dolandırıcılıklarda, sahtekârlar sahte bağış organizasyonları düzenleyerek veya gerçek organizasyonların kimliğine bürünerek kişilerin empati duygusunu ve zor durumdakilere yardım etme isteğini suiistimal eder. Dolandırıcılar doğal afetler, kazalar veya insanları bağış yapmaya ikna edebilecek trajedileri nakde çevirmeye çalışır.

    Siber suçlular, sağduyulu insanlardan para koparmak için Facebook’ta bir sayfa veya grup oluşturur. Hassas içerikli birçok fotoğraf ve videolar paylaşarak bağış yapmaya ikna etmeye çalışırlar. E-postanıza gelebilecek duygusal yardım ricalarına karşı tetikte olun. Hesap çalınmalarının sıkça yaşandığı bir dönemde, dijital bilgileri doğrulamak zor olabilir. Sosyal medya siteleri yardım amaçlı girişimleri duyurma konusunda genelde önemli bir rol oynasa da, aynı zamanda dolandırıcılık girişimleri için de verimli ortamlardır.

    Apex Legends 4. yılını, tarihindeki en büyük güncelleme ile kutluyor

    0

    EA tarafından yayınlanan ve Respawn Entertainment tarafından geliştirilen Apex Legends, 4. yılını şimdiye dek yayınlanan en büyük güncellemesi Revelry ile kutluyor.

    Çıktığı günden bu yana milyonlarca oyuncu tarafından oynanan ve büyük beğeni toplayan FPS/Battle Royale oyunu Apex Legends’ın 16. sezonu Revelry ile yepyeni bir dönem başlıyor. Respawn Entertainment, içeriğinde Legend’ların (oyundaki karakterlerin) oynanış mekaniklerindeki yeniliklerin de dahil olduğu yepyeni bir Apex Legends tecrübesi sunuyor. Yeni sezondaki en önemli yeniliklerden biri -uzunca bir süredir talep edilen- Team Deathmatch modu. Çıktığı günden bu yana sürekli olarak güncellenen ve gelişen Apex Legends, bugüne kadar; 15 farklı ve heyecan verici Legend’ı, dört dinamik haritayı, yepyeni silahları ve hem sabit, hem de değişken oyun modlarını oyuncularla buluşturdu. Apex Legends: Revelry güncellemesi, çıtayı çok daha yukarıya taşıyor.

    Yenilenmiş sınıf sistemi ve Team Deathmatch modu
    Apex Legends’ın 16. büyük güncellemesi olma unvanına sahip olan Revelry ile birlikte, oyunun sahip olduğu sınıf sisteminde de köklü bir değişiklik yapılıyor: Yeni sezon ile beraber, oyunda bulunan 23 Legend (karakter); Assault, Skirmisher, Recon, Controller ve Support gibi sınıflara ayrılıyor ve her sınıfın sahip olduğu ¨perk¨ler, yani özel yetenekler, maçlarda büyük bir etki yaratıyor.

    Yeni sınıf sisteminin yanı sıra oyunu ilk defa oynayacak oyuncular için de Orientation Match özelliği geliyor. Oyunun nasıl oynandığını anlamak ve karakterleri tanımak için son derece iyi bir seçenek olan bu mod ile yeni oyuncular hem bilgisayar kontrolündeki ¨bot¨lara, hem de diğer yeni oyunculara karşı mücadele etme olanağına kavuşuyorlar.

    Büyük bir üne sahip olan Team Deathmatch modu da oyuna ekleniyor fakat Resp

    Güncelleme desteği biten Xiaomi, Redmi ve POCO modelleri! [Tüm liste]

    0
    Google‘ın geçen ay Android 13‘ü tanıtmasıyla akıllı telefon üreticilerinin güncelleme çalışmaları hız kazandı. Şirketler, sürümü kendi arayüzlerine entegre etmek için mesai harcarken, diğer taraftan eski cihazların yazılım desteği sonlanmaya devam ediyor. Son olarak Xiaomigüncelleme desteği biten modeller listesini güncelledi. İşte an itibariyle yazılım desteği sonlanan modeller!

    Xiaomi EOS listesi! Güncelleme desteği biten modeller

    Akıllı telefon pazarı bir sirkülasyon içerisinde. Günden güne yeni bir modelin tanıtıldığı sektörde donanım açısından yeni sürümleri çalıştırması pek de mümkün olmayan cihazların yazılım destekleri kesiliyor. Hatta bazı firmalar, özellik ve tasarım itibariyle kaliteli modeller üretse de güncelleme desteği konusunda sınıfta kaldıkları için tercih edilmeyebiliyorlar.
    güncelleme desteği biten xiaomi modelleri
    Güncelleme desteği biten Xiaomi modelleri
    Xiaomi de bu konuda kimilerinin takdir ettiği kimilerinin ise eleştirdiği bir şirket. Satışa sunduğu akıllı telefonlarına genellikle iki yıl yazılım desteği veriyor. Aynı zamanda resmi web sitesindeki güncelleme desteği biten cihazların yer aldığı EOS listesini de belirli aralıklarla güncelliyor. Xiaomi’nin EOS listesine eklenen telefonlar bundan böyle MIUI, Android veya güvenlik güncellemelerini almayacak. Ancak şirket yine de kapıyı tamamen kapatmıyor. Zira ciddi bir güvenlik açığı tespit edilmesi durumunda artık desteklenmeseler bile güncelleme alacaklar. Güncelleme desteğini daha önce kaybeden modeller ise şöyle;
    • Mi 1
    • Mi 2
    • Mi 2A
    • Mi 3
    • Mi 4
    • Mi 4S
    • Mi 4c
    • Mi 5
    • Mi 5s
    • Mi 5s Plus

    Razer BlackWidow V4 Pro tanıtıldı

    Razer Komut Kadranı, özel makro tuşları, ultra atmosfer sunan alttan aydınlatma ve sonsuz özelleştirme seçenekleri ile BlackWidow V4 Pro, tam gelişmiş bir savaş istasyonu klavyesi…

    Oyuncular için önde gelen küresel yaşam tarzı markası Razer™, bugün oyuncular ve PC tutkunlarının oyun masalarını mükemmelleştirecek özelliklerle dolu eksiksiz bir savaş istasyonu klavyesi olan yeni Razer BlackWidow V4 Pro’yu duyurdu. Yeni Razer Komut Kadranı, özel makro tuşları, kapsamlı Razer Chroma RGB aydınlatması, Razer Mekanik Anahtarları ve özel medya kontrolleri ile bu klavye her PC oyuncusu için kusursuzdur.

    Razer’ın ödüllü BlackWidow klavye serisindeki bu son sürüm, her oyuncuya uygun birçok özelliğe sahiptir. Komut Kadranı, masaüstü uygulamaları ve oyunlar için gelişmiş kontroller ve kısayollar sağlar. Ek olarak, özel makro tuşları, hararetli oyun anlarında karmaşık eylemlerin tek bir tuşa basarak yürütülmesine imkân tanır. Klavye ayrıca tuş başına Razer Chroma RGB aydınlatmaya ve çok bölgeli RGB alt aydınlatmaya sahiptir. Böylece neredeyse sınırsız özelleştirme seçenekleri ve oyun atmosferini zirveye taşıma imkânı sunar.

    Razer’ın PC Oyun Bölümü Başkanı Barrie Ooi, “BlackWidow serisi, 2010’da ilk kez piyasaya sürüldüğünden beri oyuncular tarafından sevildi” dedi. “BlackWidow V4 Pro, kolayca özelleştirilebilir bir Razer Komut Kadranı ve özel makro tuşlarına sahip olup, kullanıcılara daha da fazla kontrol sağlar. Klavye ayrıca, gerçekten sürükleyici bir oyun deneyimi sunmak için Razer Chroma RGB aydınlatma ekosistemiyle sorunsuz bir şekilde çalışan 3 taraflı klavye alt aydınlatması ve tuş başına aydınlatmaya sahiptir.”

    WILD HEARTS çıktı!

    0

    EA’in ve KOEI Tecmo’nun AAA kalitesindeki yepyeni avcılık oyunu WILD HEARTS™ piyasada!

    ¨Avcılık¨ türüne yenilikçi bir bakış açısı getiren, kadim teknolojileri kullanmamızı sağlayan bu yepyeni aksiyon/macera oyununda gücünü doğadan alan dev yaratıkları avlamaya hazır mısınız?

    Electronic Arts tarafından yayınlanan ve KOEI TECMO tarafından geliştirilen WILD HEARTS™, bugün itibariyle; PlayStation 5, Xbox Series X|S, EA Uygulaması, Steam ve Epic Game Store için satışa çıktı. Yeni bir tür av oyunu olan WILD HEARTS, oyuncuları fantastik bir yapıya sahip olan ortaçağ Japonya’sında, destansı bir maceraya davet ediyor. Oyuncular, Karakuri olarak bilinen karmaşık bir antik teknolojinin yardımıyla, Azuma halkının hayatını tehdit eden ve doğanın tüm gücüyle donatılmış olan Kemono adındaki dev yaratıklar ile efsanevi bir mücadeleye girişecekler.

    Güneşe batmış Amaterasu şahininden Kingtusk vahşi domuzuna ve rüzgara hükmeden Golden Tempest kaplanına kadar, Kemonolar, doğanın gücünü kendi ihtiyaçları için şekillendirme yeteneğine sahipler. Kış kurdu Deathstalker ile yaşadıkları zorlu savaşın ardından eski ¨Karakuri teknolojisi¨nde ustalaşan oyuncular, bölgede dengeyi yeniden sağlamak zorundalar. Uzun yıllar boyunca atıl bir durumda kalan ve daha sonra yenilenen Karakuri teknolojisi -dev Kemonoları yenebilmeleri için- oyuncuların çevrelerini ideal avlanma alanlarına dönüştürmelerine ve şekillendirmelerine olanak tanımakta.

    İster basit bir kasa, yay ve meşale Karakuri’si yaratın, ister Kemono saldırılarına karşı koymak için Fusion Karakuri’sini öğrenin, ister devasa bir seyahat Dragon Karakuri’si inşa etmek için karadan güç alın; hangi dövüş türünü benimseyecekleri ve Karakuri türlerini nasıl kullanacakları tamamen oyunculara bağlı olacak.