Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 354

    Zyxel, HoReCa endüstrisi için ağ çözümlerinde iddialı

    Dünya genelinde binlerce otel, restoran ve kafe (HoReCa), Zyxel’in ağ çözümleri sayesinde müşterilerine daha iyi bağlantı imkanı sağlıyor.

    Güvenli ve bulut destekli ağ çözümleri sunan öncü firmalardan Zyxel Networks, son birkaç yıl içinde, konaklama çözümleriyle dünya genelinde 7 bin otele ve 26 bin otel odasına güçlü ağ desteği sağladı. Milyonlarca misafire olağanüstü ağ deneyimi ulaştıran Zyxel Networks, işletmelerin daha kuvvetli müşteri bağlılıkları yaratmasına yardımcı oldu.

    WiFi, günümüzde müşteriler ve seyahat edenler için en çok arzu edilen hizmet haline geldi. Bu nedenle, ağları güçlendirmek oteller, restoranlar, kafeler (HoReCa) ve küresel turizm endüstriyle birlikte büyümek isteyen işletmeler için önemli bir konu haline geldi. Küresel turizm endüstrisindeki büyümenin, 2023 ve 2024 yılları süresince çift hanelere ulaşması bekleniyor.

    Turizm endüstrisinde, ağ yöneticileri genelde birden fazla oda ve konumda ağları yönetmek zorunda kalıyorlar. Zyxel’in Nebula çözümü, ağ yöneticilerine güçlü, kolay ve ölçeklenebilir bir çözüm sunarak ağları tek bir ara yüzden yönetmelerine imkan tanıyor. Nebula’nın merkezi yönetimi, yöneticilerin ağ sorunlarına ve müşteri taleplerine daha hızlı yanıt vermelerini sağlayarak müşteri memnuniyetini artırıyor.

    Kapsamlı bulut tabanlı ürün portföyü; WiFi 6/6E AP’ler, multi gigabit L3/L2/masaüstü switch’ler, firewall’lar ve 5G mobil router’lar da dahil olmak üzere 100 farklı model içeriyor. Tüm bu modeller birkaç dakika içinde başlatılabiliyor ve tek bir platformdan merkezi olarak yönetilebiliyor.

    Apple neden Metaverse dünyasına girdi? Neyi hedefliyor?

    0

    Meta’nın kurucusu olan Mark Zurckerberg’in büyük umutlarla kurduğu Metaverse dünyasına yeni ve büyük bir oyuncu daha katıldı. Her ne kadar Zuckerberg, bu meta dünyasından beklediğini henüz bulamamış olsa da piyasa değeri 3 trilyon doları bulan Apple’ın da bu alana eğilmesi oldukça önemli bir gelişme.

    Tim Cook bir kez bile ‘Metaverse’ demedi

    Şüphesiz Tim Cook’un Vision Pro lansmanı sırasında bir kez bile olsun “Metaverse” terimini konuşmasında kullanmaması oldukça dikkat çekici. Metaverse, Zuckerberg’in açtığı bir yol ve Cook bu yolun üzerinden giden bir marka olarak görünmek istemiyor ve Apple’ı çok daha farklı bir alanda konumlandırıyor. Henüz çok detayına hakim olamasak da Apple’ın yavaş ama sağlam adımlarla Vision Pro’yu geliştirerek ekosistemini de büyüteceğini tahmin etmek çok zor değil.

    Zuckerberg’in hayalleri

    Mark Zuckerberg metaverse üzerine o kadar büyük bir bahis oynadı ki şirketinin adını Meta olarak değiştirdi. Karar şu anda oldukça kötü görünüyor, bazıları bu teknolojinin ölümünü öngörüyor. Gerçek ise her zamanki gibi abartı ile umutsuzluk arasında bir yerde.

    Bir teknoloji ve medya danışmanlık firması olan Activate’in yeni raporu, hangi şirketlerin fayda sağlayacağı ve hangi kullanım durumlarının başarılı olacağı da dahil olmak üzere metaverse’in geleceğini ortaya koyuyor. Çalışma, Zuckerberg’in bir yılı aşkın süredir vizyonundan neden vazgeçmediğini gösteriyor. Ayrıca Apple’ın yeni karma gerçeklik başlığıyla neden bu alana girdiğini de gösteriyor.

    Metaverse için doğru zaman şimdi mi?

    Activate CEO’su ve eski MTV başkanı ve Yahoo yönetim kurulu üyesi Michael J. Wolf, “Tam da şirketler Metaverse girişimlerinden vazgeçerken, araştırmamız bunun aslında gelişme ve yatırım zamanı olduğunu gösteriyor” dedi. Wolf’a göre şirketlerin yapay zeka, tüketici katılımı ve teknoloji geliştirme yatırımlarının yanı sıra metaverse stratejilere de öncelik vermesi gerekecek.

    Wolf ayrıca, metaverse’in Roblox, Minecraft, Fortnite, World of Warcraft ve PUBG gibi video oyunlarında ve oyun platformlarında zaten burada olduğunu belirtti. Meta’nın başka yerlerde kesintiye gitmesine rağmen hala büyük yatırımlar yaptığı yer burası.

    Metaverse’in altın anahtarı: Oyun

    Tüm bu gelişmelere bakıldığında Metaverse giden yolun video oyunlarından geçtiğini görünüyor. Zaten oyun dünyası kendi ekosistemini kurmuş durumda. Kendilerine özel sanal dünyaları, geniş ölçekte kullanıcıları var ve kendi ekonomisini de birçoğu oluşturabildi. Öyle ki aralarında çok büyük yatırımlar alarak bugünün sanayi devlerini bile çok kısa sürede geride bırakacak büyüklüğe ulaşanlar var.

    Activate’in raporundan da yararlanarak Apple’ın aslında nasıl bir dünyaya giriş yaptığını gelin maddeler halinde açıklayalım:

    Metaverse yeni bir aşamaya girdi

    Apple yeni teknolojilere hızlı adapte olan bir şirket hiçbir zaman olmadı. Hep uygun zamanı bekledi ve en iyi haliyle ortaya çıkmaya çalıştı. Metaverse dünyası için de yapılan yatırımlar Apple’ın aynı stratejiyle hareket ettiğini bize gösteriyor. Bu dünyayı yakından izleyen Apple’ın bu yıl Vision Pro ile gelmesi elbette tesadüf değil ve metaverse’ün yeni bir aşamaya geçtiğini gösteriyor.

    Halihazırda metaverse kullanan milyonlarca insan var

    Metaverse Apple’ın ilk kez oluşturacağı bir platform değil ve halihazırda milyonlarca insan zaten bu dünyada var. Roblox’ta 214 milyon, Minecraft’ta 176 milyon, Fortnite’ta 70 milyon, World of Warcraft’ta 45 milyon dahil bu gibi dev platfromlarda halihazırda bir arada olan büyük bir topluluk var.

    Video oyunları metaverse’in temeli

    Az önce saydığım ve milyonlarca insanı bir arada tutan platformların ortak bir paydada buluştuğunu görüyoruz: Hemen hepsi eğlence ve oyundan oluşuyor. Kullanıcılar bu yeni dünyaya geçerken oyunları, sanal dünyaları, sosyal etkileşimleri dikkate alıyor.

    Metaverse kullanımı oyunların ötesine geçmeye başlıyor

    Ancak metaverse dediğimiz şey sadece oyundan ibaret değil ve olmayacak da. Activate’in paylaştığı rapor da bunu destekliyor. Oyun dışında da kullanıcıların bu dünyada zaman geçirmeleri için kendince sebepleri var: Birlikte film ve dizi izleme, sosyalleşme, yeni ve özel sanal item’lar oluşturma ve ticaret…

    Üretken yapay zeka metaverse’in gerçekleşmesini hızlandıracak

    Yapay zeka olduğu yerde kalmıyor ve her gün bizden bir şeyler öğrenerek gelişmeye devam ediyor. Yapay zekanın asıl bize dokunan kısmı ise üretken yapay zeka olarak adlandırılıyor ve işte bu noktada metaverse yine karşımıza çıkıyor. Bu özel teknoloji sayesinde metaverse’in çok daha hızlı şekilleneceğini ve insanlara daha cazip bir hale geleceğini söylemek mümkün.

    Üretken yapay zeka herkesi geliştirici yapacak

    Üretken yapay zekanın bir başka önemli faydası da herhangi bir teknik bilgi olmaksızın hemen herkesin bu teknolojiyi rahatça kullanabilmesini sağlamak olacak. Kullanıcılar kendi meta evrenlerini oluştururken, kendi avatarlarını yaratıp belki de kendi sanal şirketlerini kurarak ticaret yapıp para kazanabilecekler.

    Spor ve konserler de metaverse aracılığıyla deneyimlenebilir

    Yaklaşık 6 ay önce hem bir telefon lansmanına Metaverse üzerinden katılma şansı buldum, hem de giyim sektörünün önde gelen isimlerinden birinin defilesini yine Metaverse üzerinden takip ettim. Çok keyifli aktiviteler değillerdi, ancak metaverse’ün gelişimi bu gibi organizasyonları daha da artırabilir. Konsere gidenlerin bir kısmı metaverse’ten katılmayı tercih edebilir. Çok benlik bir şey değil ancak bunun da alıcısı mutlaka olacaktır.

    Kendi metaverse’inizi inşa edeceksiniz

    Metaverse’ü metaverse yapacak ve büyütecek tek bir şey var: Kullanıcılar. Gelecekte bir metaverse’ten bahsedeceksek bu tamamen kullanıcıların gösterdiği ilgiye bağlı olacak. Kendilerine özgü meta dünyaları yaratabilen kullanıcılar, kendi sanal item’larını oluşturabildikleri gibi, kendi evlerini yapacak ve hattakendi oyunlarını dahi geliştirebilecekler. Ki tüm bunları yapmaları için de teknik bilgi gerekmeyecek. Bu da metaverse’ü yakın gelecekte daha cazip bir hale getirebilir.

    2026’da 15 milyondan fazla AR cihazı satılacak

    AR cihazlarına olan ilgi her geçen gün artıyor. Bu ilgi devam ederse 2026’da 15 milyonu aşkın AR cihazının satılması bekleniyor. Apple da Vision Pro ile sahalara indiğine göre bu rakamları görmek pek de hayal olmasa gerek.

    İşte tüm bu saydığım nedenler Apple’ın adını anmasa da Metaverse alemine geçiş yapmasında önemli bir rol oynadı. Ancak Apple’ın aklından neler geçtiğini kestirmek güç ve bu düşündüklerimizden çok daha fazlasını da görebiliriz.

    Metaverse adımı Apple’ın piyasa değerini 3 trilyon dolara taşıdı

    İlginçtir ki Vision Pro’yu duyuran Apple’ın hisseleri de bu yeni heyecanla uçtu ve şirket 3 trilyon dolarlık piyasa değerine ulaştı. Bu gözlükler oldukça pahalı ve herkesin sahip olamayacağını da belli. Ancak Apple’ın bir şekilde bu gözlüklerle oyun kurucu olacağına ve yepyeni bir gelir modeli yaratacağına inanıldığından yatırımcılar da Apple’u bu yolda destekliyor gibi görünüyor.

    Kötü amaçlı yazılımların %58’i fidye yazılımı

    Kaspersky Digital Footprint Intelligence ekibi, fidye yazılımlarının son yedi yılın en yaygın Hizmet Olarak Malware (MaaS) örneği olduğunu ortaya koyan yeni bir çalışma yayınladı.

    Çalışma, dark web ve diğer kaynaklar üzerinden dağıtılan 97 kötü amaçlı yazılım ailesi üzerinde yapılan araştırmaya dayanıyor. Araştırmacılar ayrıca siber suçluların saldırılarını gerçekleştirmek için genellikle bilgi hırsızlarını, botnetleri, yükleyicileri ve arka kapıları kiraladıklarını da tespit etti.

    Hizmet olarak Kötü Amaçlı Yazılım (MaaS), siber saldırıları gerçekleştirmek için yazılım kiralamayı içeren yasadışı bir iş modelini simgeliyor. Genel olarak bu tür hizmetlerde müşterilere saldırıyı kontrol edebilecekleri kişisel bir hesap ve teknik destek sunuluyor. Bu da siber suçluların ihtiyaç duyduğu ilk uzmanlık eşiğini düşürüyor.

    Kaspersky uzmanları, en popüler türleri belirlemek için çeşitli kötü amaçlı yazılım ailelerinin satışlarının yanı sıra darknet ve MaaS ile ilgili diğer kaynaklardaki yazışmaları, tartışmaları, gönderileri ve reklamları inceledi. Bunun sonucunda fidye yazılımlarının veya verileri şifreleyen ve şifre çözme için ödeme talep eden kötü amaçlı yazılımların ilk sırada yer aldığı ortaya çıktı. Bu yazılımlar 2015-2022 yılları arasında MaaS modeli altında dağıtılan tüm ailelerin %58’ini oluşturuyor. Fidye yazılımının popülaritesi, diğer kötü amaçlı yazılım türlerine göre daha kısa sürede daha yüksek kâr elde etme kabiliyetiyle ilişkili görünüyor.

     

    World of Warcraft dünyasında yeni bir “uzmanlık” doğdu!

    Sürekli değişen World of Warcraft dünyasında yeni bir uzmanlık doğdu: Büyüme Uyandırıcısı Uzmanlığı.

    En son WoW genişleme paketi olan Ejderha Kavmi ile oyuna eklenen Uyandırıcı sınıfının üçüncü uzmanlığı, destek oyun deneyimine odaklanarak hasar verici rolüne eşsiz bir değişiklik katıyor. Kıdemli Oyun Tasarımcısı Graham Berger, bu uzmanlığın ilham kaynağını, uzmanlığın eşsiz mekaniklerini ve uzmanlığın hem PvE hem de PvP mücadelelerindeki grup dinamiklerine etkisini detaylı bir şekilde açıklıyor.

    Berger, Büyümenin kara ve bronz ejderha büyülerinin keşfedilmemiş potansiyelinden faydalandığını açıklıyor. İlk Uyandırıcı sınıfı zaten kara ejderha büyülerine sınırlı erişime sahipti fakat Zaman Çatlakları (10.1.5) içerik güncellemesi, oyuncuları bu güçlerin ortaya çıkış hikâyesiyle tanıştırıyor. Oyuncular, Emberthal ve Ebyssian gibi unutulmaz karakterler içeren bir macerada ilerleyerek Adamanthia’nın unutulan geçmişine dalacak ve kara ejderha büyülerinin arkasındaki sırları ortaya çıkaracak.

    Destek uzmanlığı fikri, geliştirici ekibi için heyecan verici bir fırsattı. Büyüme, oyuncuların müttefiklerini güçlendirerek ve kuvvetlendirerek grup başarısına katkı sağladığı yeni bir oyun tarzını ortaya koyuyor. Büyüme Uyandırıcıları sadece kişisel hasara odaklanmak yerine takım arkadaşlarının kabiliyetlerini artırarak onları daha güçlü ve etkili bir hâle getiriyor. Berger, bu eşsiz yaklaşımın Büyümeyi World of Warcraft’taki mevcut uzmanlıklardan daha eşsiz bir konuma yerleştirdiğinin altını çiziyor.

     

    Yaz tatilini ucuza getirmenin yolları

    Son dönemde artan sahte tatil siteleri, seyahat severlerin güvenli bir tatil deneyimi yaşamalarını zorlaştıran bir sorun haline geldi. Bu konuda Biletdukkani.com Genel Müdür Yardımcısı Kadir Tanrısever ile bir röportaj gerçekleştirdik. Tanrısever, seyahat severlere sahte tatil siteleri konusunda araştırma yapmalarını ve güvenilir seyahat sitelerini tercih etmelerini öneriyor. Peki bu yaz tatile çıkacaklar ve tatil planları yapanlar nelere dikkat etmeli? İşte tatile çıkarken dikkat etmeniz gerekenler ve yaz tatilini ucuza getirmenin yolları!..

     

    Kadir Tanrısever - Biletdukkani.com Genel Müdür Yardımcısı
    Kadir Tanrısever – Biletdukkani.com Genel Müdür Yardımcısı

    Sahte tatil sitelerine karşı hangi önlemleri almalıyız?

    Hızla yaygınlaşan online alışveriş alışkanlığı özellikle pandemi sonrasında hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu. Haliyle her alanda olduğu gibi turizm sektöründe de siber suçların arttığını gözlemliyoruz. Sadece ödemelerde değil veri güvenliği de aynı derecede risk arz ediyor. Bu nedenle bizim de Bilet Dükkanı olarak en önem verdiğimiz hususların başında hem rezervasyon hem de ödeme aşamalarındaki tüm güvenlik sistemlerinin kusursuz olarak işlemesi geliyor.

    Sahte görsellerle satılan ürünlerin gerçekte olmaması ya da o sitelerin ürünlerini, tesisleri satmaya yetkili olmaması en sık karşılaşılan durumlardan bazıları. Güvenilir seyahat portalları ve acentelerden hizmet almak bu anlamda en iyi seçenek olarak önümüze çıkıyor. Bir diğer seçenek olarak da mobil seyahat uygulamaları üzerinden satın alma yapmak geliyor. Seyahat severlerin iyi araştırma yapmaları, güvenilirliğinden emin olduğu kurumsal firmaları tercih etmesi riski en aza indirgiyor.

    Ayrıca kullanıcıların, herhangi bir sorun yaşadığında ya da potansiyel bir problemde muhatap bulması da çok önemli, biz bu noktadaki güven bağını ücretsiz olarak sunduğumuz 7/24 çağrı merkezi ve canlı chat hizmetimiz ile sağlamayı amaçlıyoruz.

    Döviz artışı yurtdışı turları nasıl etkiledi, yurtdışına seyahat etmek isteyenlere neler tavsiye edersiniz?

    Elbette döviz kurlarındaki değişimler ve global düzeydeki enflasyon artışlarıyla birlikte seyahat maliyetleri de doğrudan etkilendi.

    Burada günümüz teknolojisi bize iki noktada büyük destek oluyor. İlki iletişim ve paylaşımın yaygınlaşması, sosyal medya ve diğer platformlar aracılığıyla bilgiye hızlı erişim sağlanmasını mümkün kıldı. Böylece farklı destinasyonlara yönelik kısıtlı kitlelerle sınırlı kalan bilginin genele kolayca yayıldığı bir paylaşım ağı yaratıldı. İkincisi bizim de seyahat portalı olarak içinde yer aldığımız geniş yelpazede uçuş seçenekleri, konaklama, transfer hizmeti, araba kiralama gibi turizm teknolojisi hizmeti veren bir ekosistem ortaya çıktı.

     

    Yaz tatili 2023
    Yaz tatili 2023

    Tatili ucuza getirmek için seyahat severlere ne tavsiye edersiniz?

    Hem yurt dışı hem yurt içi seyahatler için iyi bir araştırma yapmak ve bütçenizi dikkatlice planlamak önemli. Seyahatin en önemli ve ana gider kalemleri olan ulaşım ve konaklamayı mümkün olduğu kadar önceden ve stratejik bir yaklaşımla ayarlamak iyi bir seyahatin adeta bel kemiği diyebiliriz. Zamanlama için seçtiğiniz potansiyel lokasyona göre düşük sezonları tercih etmek iyi bir yöntem olabileceği gibi lokal tatilleri de dikkate alarak planlamaları yapmak da önemli bir detay. Örneğin ülkemizde okulların tatil olduğu zamanlar ve bayram dönemleri fiyatların en yüksek olduğu dönemler diyebiliriz. Ülkemiz bildiğiniz gibi uzun dönemler yaz tatilleri yapabileceğimiz şahane bir iklime sahip, dolayısıyla yaz tatilini uyguna getirmek isteyenler için fiyatların daha düşük olduğu Mayıs, Eylül ve Ekim ayları daha uygun bir bütçeyle planlanabilir.

    Uçak, transfer ya da araç kiralama gibi ulaşım giderleri için ise hem sıkı takipte olup mümkün olduğu kadar önceden planlamaları yapmak hem de alternatif hizmet sağlayıcıları da incelemek önemli. Bilet Dükkanı olarak 190 ülkeye yayılmış olan uçuş ağını birebir yürüttüğümüz havayolu anlaşmaları ile her geçen gün geliştiriyoruz. Böylelikle kullanıcılarımıza çok daha uygun fiyatlı seçenekler sunabiliyoruz. Ek olarak uzun soluklu ve saatlik kampanyalarımızla seyahat severlerin kendileri için en uygun seçeneklere ulaşabilmesi için gereken alt yapıyı sağlamayı amaçlıyoruz.

    Yaz aylarının popüler destinasyonları nereler?

    Sıcak havalarda serinlemek ve denizin tadını çıkarmak isteyenler için Türkiye’de popülaritesi hiç azalmayan Akdeniz ve Ege Bölgesi’nin öne çıktığını görüyoruz ancak doğaya kaçış, yayla seyahatleri de yadsınamaz bir şekilde yükselişte. Yurt dışı seyahati tercih edenlerde ise vizesiz ya da kolay vize ile deniz tatili imkanı sunan destinasyonlar gözde diyebiliriz. Mısır, Gürcistan, Karadağ başı çekerken, uzun tatillerde Bali, Tayland gibi uzak noktalar da ilgi görüyor.
    Burada gelişen ve değişen tatil alışkanlıklarını da gözlemlemek mümkün, resort tatilleri tercihleri devam ettiği gibi birden çok ili kapsayan araç kiralayarak yapılan yolculuklar da öne çıkıyor. Biz de Bilet Dükkanı olarak sunduğumuz araç kiralama hizmetindeki talep artışından bunu gözlemleyebiliyoruz. Denizi kültürle buluşturan, sade ve daha çok keşfe dayalı seyahatlerin de tercihlerde yükseldiğini görüyoruz.

    Kış turizmi için hangi destinasyonları tavsiye edersiniz?

    Yoğun iş temposundan uzaklaşmak için kış sezonunda yapılan tatiller de artık oldukça tercih edilir bir hale geldi. Özellikle Türkiye’nin doğal güzelliklerini keşfetmek için kış ayları mükemmel bir zamanlama diyebiliriz. Kayak ve snowboard meraklıları için Bursa-Uludağ, Erzurum-Palandöken, Kocaeli-Kartepe gibi popüler yerler ilgi odağı oluyor. Farklı bir ambiyans tercih etmek isteyenler için Nevşehir-Kapadokya’nın büyüleyici atmosferini önerebiliriz. Yine kış tatilinin vazgeçilmez noktalarından biri olan Kars tarihi yapısıyla, kayaktan kültür turlarına kadar pek çok farklı seyahat alternatifi sunuyor. Türkiye termal su kaynakları yönünden de çok zengin bir ülke. Afyon, Ankara, Denizli, Kütahya ve birçok destinasyon da harika bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Bir de tabii ülkemizin gastronomide olan başarısı da tüm destinasyonlara cazibe katıyor. Her coğrafyanın kendine özgü tatları hem yerli hem yabancı turistin ilgisini çekiyor.

    Yurt dışı destinasyon tercihlerinde iki eğilim olduğunu görüyoruz. Biri yazın güneşin ve denizin tadına doyamayanların tercih ettiği sıcak lokasyonlar; diğeri ise yine kış sporlarının veya kültürel gezilerin tercih edildiği zengin seçenekler.

    Turizmde genel olarak erken rezervasyon ve satın alma fiyat avantajı sağlıyor kuşkusuz ancak dönemsel kampanyaları da takip etmek çok önemli. Bilet Dükkanı olarak seyahatin mevsimler üstü olduğunu, zaman sınırı olmadığını düşünüyoruz, her an yeni bir seyahat hayal edilebilir ve planlanabilir.

    Virtual Travel
    Virtual Travel

    Metaverse turizm sektörünü nasıl değiştirecek? 

    Metaverse son yılların en çok konuşulan teknolojilerden biri haline geldi. Metaverse, sanal dünyaların bir araya gelmesiyle oluşan bir dijital evreni ifade ediyor. Yaratılan bu evrenlerde kullanıcılar, gerçek dünyadaki gibi sosyal etkileşimde bulunabiliyor, para kazanabiliyor ve eğlenceli aktiviteler yapabiliyor.
    Global metaverse pazarı bu yıl itibarıyla 52 milyar dolar değere ulaştı. Uluslararası finans kuruluşu Citi tarafından hazırlanan Küresel Metaverse Perspektifler ve Çözümleri (Citi Global Perspectives & Solutions (Citi GPS) raporuna göre bu meblağın 2030 yılında 8 ila 13 trilyon dolar arasında bir değere erişmesi ve 5 milyar kullanıcıya ulaşılması öngörülüyor.

    Bilet Dükkanı olarak biz turizm alanında 30 yıllık tecrübeyle hem B2B hem de B2C’ye yönelik turizm yazılımları üreten bir teknoloji firmasıyız. Kurulduğumuz günden bu yana teknoloji bizim ana odağımız. Web 3.0 teknolojisinin ve beraberinde metaverse’ün mevcut ve potansiyel gücünün farkındayız. Bu teknolojiye yön veren firmalardan biri olmak istediğimiz için, erken bir evrede grup şirketlerimiz içinde yer alan dünyanın öncü platformlarından GoArt Metaverse’te Bilet Dükkanı olarak yerimizi aldık.

    Burada yıl içinde açılışını yapacağımız portalımız ile turizm sektöründe bir ilki gerçekleştireceğiz. Amacımız metaverse deneyimini gerçek hayat bağlantılı ve fayda sağlayan bir şekilde kullanıcılarımıza sunmak. Kullanıcılarımız burada metaverse dünyasındaki oyunlaştırma senaryolarıyla puan toplayarak gerçek dünyada da kazanımlar elde edebilecek. Uçak bileti, otel, transfer ve araç kiralama gibi hizmetlerden avantajlı olarak faydalanabilecek. Ayrıca ilerleyen dönemlerde NFT entegrasyonlarıyla da Web 3.0 bağlantılı sadakat programının adımlarını da atmayı hedefliyoruz.

    Müşterinize sunduğunuzu yenilikçi ve benzersiz uygulamalar nelerdir?

    Bilet Dükkanı olarak bizim için ‘akıllı seyahat’ kavramı avantajlı fiyatları ve konforu merkezine alan bütüncül bir deneyimden oluşuyor. Kullanıcılarımıza; uçak bileti işlemleri, konaklama, transfer ve araç kiralama seçeneklerini bir arada hızlı ve kolay bir şekilde sunuyoruz. Kullanıcı dostu bir ara yüze sahip seyahat portalı ile tüketiciler işlemlerini saniyeler içinde basit bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Birbirinden çeşitli ve herkesin kendine uygun bir seçenek bulabileceği cazip indirimler, özel kampanyalar ve avantajlı fiyatlar seyahat deneyimlerini herkes için daha keyifli hale getiriyor. Müşteri deneyimi ve memnuniyeti de bizim için büyük bir önem taşıyor. Bilet Dükkanı olarak her daim güvenli ve sorunsuz bir seyahat deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz seyahatlerinde herhangi bir sorunla karşılaştığında, 7/24 müşteri hizmetleri desteği ile kendilerine yardımcı oluyoruz.

    Ayrıca iş ortaklarımız olan 2500 acentemiz için bütün iş süreçlerini yönetebilecekleri kapsamlı bir teknoloji platformu sunuyoruz. Yüzlerce çözüm ortağımız ile 190 ülkede konforlu bir seyahat deneyimi sağlıyoruz. Çoklu GDS’ler, ve charter tedarikçileri ile işbirliği yaparak alternatifli ve avantajlı uçak biletlerini kolay bir arayüz ile saniyeler içinde kullanıcılarımıza sunuyoruz. Dünyadaki her ülkeye uçuş bulabileceğiniz bir alt yapımız olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

     

    Google Chrome’da reklam engelleme tarihe karışıyor!

    0
    Dünyanın en popüler internet tarayıcısı Google Chrome, reklam engelleyici ve gizlilik odaklı uzantıları etkileyecek bir değişiklikte bulunuyor. Önümüzdeki yıldan itibaren paylaşılacak güncelleme sonrasında çeşitli uzantılar kullanılamaz hale gelecek.

    Google Chrome reklam engelleyici uzantıların önünü kesecek

    Chrome’un geliştirici sayfasında yer alan bilgilendirmeye göre, önümüzdeki Ocak ayından sonra Manifest v2 (MV2) isimli API için destek sonlanacak. Google, MV2 ile çalışan uzantıların tarayıcıda çok fazla kontrole ve erişime sahip olduğunu düşünüyor. Uzantıların Manifest v3’e geçmesi gerekiyor, ancak bu da çözüm olmayacak.
    Aslında yazılım devinin yeni API ile amacı, kullanıcıları istismar eden uzantıları engellemek. Fakat reklam engelleyiciler dahil olmak üzere birçok popüler uzantının tarayıcı sayfalarında çeşitli görevler çalıştırdığı biliniyor. Yani yeni API’dan, bu uzantılar da etkilenecek. Google, MV3 ile sayfa isteklerini engelleme gibi uzantıların istismar edebileceği özelliklerin önüne geçecek. Yazılım devi, MV3’ün kötü amaçlı yazılımlara veya reklamlara yapılan istekleri engelleyeceğini ve kullanıcı gizliliğini koruyacağını düşünüyor. Chrome için geliştirilen yeni API, bir süredir gizlilik odaklı geliştirici ve araştırmacıların hedefinde. Uzmanlar, Google’ın gizliliği teşvik etme yönündeki çabalarının uzantılara ve dolayısıyla kullanıcılara zarar vereceğine inanıyor.
    Reklam engelleyici veya gizlilik odaklı çalışan uygulamaların şu anda ne yapacağı belirsiz. Geliştiriciler, uygulamalarına MV3 desteği kazandırsa bile sayfada tam yetkiye sahip olamayacak. Yani uzantı performansı düşecek. Google ise “çoğu kullanıcının farkı hissetmeyeceğini” düşünüyor. Peki siz Chrome reklam engelleme hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!

    MediaMarkt ile Sıcak Günlerde Rahat Bir Nefes Alın: Klima ve Vantilatörler ile Sıcaklardan Korunmanın Tam Zamanı!

    Önümüzdeki günlerde ülkemizdeki hava sıcaklıklarının 5 ila 10 derece arası artması beklenirken, MediaMarkt sizi ve sevdiklerinizi sıcaklığın etkisinden korumak için geniş bir klima ve vantilatör yelpazesi sunuyor. Yenilikçi teknolojilere sahip klima ve vantilatörler, evinizde mükemmel bir iklim yaratmanızı sağlayacak. 

    Sıcak havalar ülkenin tamamında etkisini göstermeye başladı ve uzmanlar gelecek günler için yüksek sıcaklık uyarılarında bulunuyor. Yaz aylarında sıcaktan bunalmak istemeyen tüketicilerin öncelikli tercihleri ise genellikle klima veya vantilatörler oluyor. Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan, Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, yaz aylarının en çok aranan ürünlerinden olan vantilatör ve klimada da her bütçeye uygun ürünleri sizlerle buluşturuyor. Ev ve iş yerinizdeki sıcaklığı kontrol altında tutarak, güneşin etkilerinden uzaklaşabilir ve yaşam alanlarınızı serinletebilirsiniz.  MediaMarkt geniş ürün yelpazesi ve kaliteli ürünleriyle tüketicilere her zaman konforlu ve ferah bir yaşam sunmayı hedefliyor. Öne çıkan modeller arasında şunlar bulunmakta;

    • DemirDöküm Kion A++ Enerji Sınıfı 18000 BTU Inverter Split Klima
    • FUJIPLUS New Sakura 12000 BTU Klima
    • Bosch Climate CL2000U W 35 E 12000 BTU Split Klima
    • Daikin Sensira 12000 BTU FTXF35E Inverter Duvar Tipi Klima
    • Fakir TVL 90 S Kule Tipi Vantilatör

    MediaMarkt hem Türkiye genelindeki 94 mağazasında hem de online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de en uygun ürünleri tüketicilerle buluşturmaya devam ediyor.

    Huawei P60 Pro inceleme! DxOMark Şampiyonu Bize Ne Sunuyor?

    Amiral gemisi pazarında kamer aperformansı ile listenin en tepesine yerleşen Huawei P60 Pro inceleme videosu ile sizlereyiz… Akıllı telefon pazarında herkesin sahip olmak istediği modeller “amiral gemisi” modeller oluyor. Son gelen zamlar sonrasındaysa amiral gemisi telefonlara ulaşmak bir hayli zorlaştı. Bugün Türkiye’de satılan en uygun fiyatlı amiral gemisi modellerden birisi haline gelen Huawei P60 Pro inceleme videosu ile sizlerleyiz. Huawei, yeni nesil P60 Pro ile DxOMark listesinde zirveye yerleşmişken gerçek dünyada fotoğraf tarafında ne sunduğunu da sizlerle paylaşıyor olacağız. Videoyu izlediğinizde özellikle fotoğraf performansına kesinlikle şaşıracaksınız. Snapdragon 8+ Gen 1 yonga seti sayesinde tüm oyunları en üst seviyede, en üst ayarlarda oynayabiliyorsunuz. Bununla birlikte 88W hızlı şarj desteğine sahip ve kutu içinden çıkan şarj dolum gücü ile birlikte 4.815 mAh pil gücü bizlere sunuluyor. Arkada 48 megapiksel f/1,4 ve f/4.0 arasında 4 noktalı fiziki diyafram sunabilen bu özel kameraya aşık olacaksınız. Bununla bilrikte yine videoda paylaştığımız gibi öylesine makro çekimler yapabiliyorsunuz ki; bunları görünce inanamayacaksınız. Huawei P60 Pro, MediaMarkt mağazalarında ve mediamarkt.com.tr internet sitesinde sizleri bekliyor. Dilerseniz mağazalara gidip kendi telefonlarınız ile test edebilir ve videoda anlattığımız tüm detayları kendiniz de test edebilirsiniz. Dilerseniz daha fazla lafı uzatmayalım ve sizler için hazırladığımız inceleme vidosunu bilirkte izleyelim. Bakalım Huawei P60 Pro inceleme videosu ile bize neler sunuyor? https://www.youtube.com/watch?v=FaosFqNgqHo

    Huawei P60 Pro Teknik Özellikler

    • 6.67 inç büyüklüğünde, 2700×1220 piksel 2K çözünürlüğünde, 1Hz ile 120Hz arasında tarama hızına sahip, 1 milyar renk desteğine sahip, 444ppi yoğunluğa sahip, OLED ekran. %89,8 ekran kasa oranı, Kunlun Glass desteği
    • Sekiz çekirdekli Snapdragon 8+ Gen 1 yonga seti (1×3.19 GHz Cortex-X2 & 3×2.75 GHz Cortex-A710 & 4×2.0 GHz Cortex-A510)
    • Adreno 730 GPU
    • 8GB RAM / 256GB Hafıza ve 12GBRAM / 512GB dahili depolama (UFS 4.0)
    • Arkada 48 megapiksel ana kamera, f/1.4 – f/4,0 arasında değişken diyafram, 1/1.4″, PDAF, Lazer AF, OIS 4K / 60 FPS
    • 12 megapiksel, f/2.2, (ultra geniş açılı), 1/2.51″, AF
    • 48 megapiksel f/2,1 ve 90mm (periskop telefoto), 1/2″, 0.7µm, PDAF, OIS, 3.5x optik yakınlaştırma
    • 32 megapiksel ön kamera, f/2.5 4K 60 FPS desteği
    • Stereo hoparlör
    • Ekran altı parmak izi tarayıcısı
    • EMUI 13.1
    • 88 watt hızlı şarj destekli 4.815 mAh mAh pil

    Android 14 Alacak Telefonlar! Hangi Modellere Gelecek? (Video)

    Akıllı telefon pazarında güncelleme çok önemli bir alım kriteri. Peki Android 14 Alacak Telefonlar hangileri? Sizin telefon da listede mi?

    Akıllı telefon aırken birçok farklı alım kriteri var. Kimisi ekrana, kimisi kameraya, kimisi pil ve larj olma güçlerine kimisi de tasarıma önem veriyor olabilir. Bu noktada tüm kullanıcıların ortak alım kriterlernden birisi ise tartışmasız güncelleme oluyor. İnsanalr telefonlarını daha uzun süre kullanabilmek için markalardan güncelleme desteklerini talep ediyorlar. Bu konudaki en iddialı marka ise tartışmasız Apple oluyor. 7 Yıla kadar güncelleme desteği sunan Apple ve iOS işletim sistemi kullanıcılarına günce bir iPhone vadederken Android tarafında da son dönemde ciddi bir güncelleme desteği var. Biz de bugün Android 14 alacak telefonlar ile ilgili bir video hazırladık ve biraz da sizlere bu konuda bilgi vermek istiyoruz. Videoyu yazının en sonunda bulabileceksiniz.

    Google, geçtiğimiz aylarda tnıttığı ve bugün 4. Beta sürümü ile karşımıza çıktığı Android 14 işletim sistemine hiç olmadığı kadar güveniyor. Güvenlik ve kullanılabilirlik tarafının en üst seviyede yaşandığı bu yeni işletim sistemi öncelikle Pixel 8 serisi ile karşımıza çıkacak gibi görünüyor. Peki hangi marka hangi telefonlarına bu güncellemeyi verecek? İşte biz de bu modelleri tek tek sizlerle paylaşmak istiyoruz. Bu noktada şunu da belirktme gerekiyor. Kutuda Android 14 ile çıkacak telefonlar muhtemelen şunlar olacak;

    • Samsung Galaxy S24 Serisi
    • Huawei Mate 60 Serisi (EMUI 14 ile birlikte)
    • OPPO Find X7 Serisi
    • Vivo X100 Serisi
    • Xiaomi 14 Serisi

    Android 14 Alacak Telefonlar

    Samsung

    Galaxy S serisi

    • Galaxy S23 Ultra
    • Galaxy S23+
    • Galaxy S23
    • Galaxy S22 Ultra
    • Galaxy S22+
    • Galaxy S22
    • Galaxy S21 FE
    • Galaxy S21 Ultra
    • Galaxy S21+
    • Galaxy S21

    Galaxy Z serisi

    • Galaxy Z Fold 4
    • Galaxy Z Flip 4
    • Galaxy Z Fold 3
    • Galaxy Z Flip 3

    Galaxy A serisi

    • Galaxy A73
    • Galaxy A72
    • Galaxy A54
    • Galaxy A53
    • Galaxy A52 (A52 5G, A52s)
    • Galaxy A34
    • Galaxy A33
    • Galaxy A23
    • Galaxy A14
    • Galaxy A13
    • Galaxy A04s

    Galaxy M serisi

    • Galaxy M54
    • Galaxy M53 5G
    • Galaxy M33 5G
    • Galaxy M23

    Huawei

    • Huawei Mate X3
    • Huawei Mate 50 Pro
    • Huawei Mate 40 Pro
    • Huawei Mate Xs
    • Huawei Mate Xs 2
    • Huawei Mate 30 Pro
    • Huawei P60 Pro
    • Huawei P50 Pro
    • Huawei P50 Pocket
    • Huawei P40 Pro
    • Huawei P40
    • Huawei P40 Lite E
    • Huawei P30 Pro
    • Huawei P30
    • Huawei Nova 11
    • Huawei nova 11i
    • Huawei Nova 11 Pro
    • Huawei Nova 10
    • Huawei Nova 10 Pro
    • Huawei Nova 10 SE
    • Huawei Nova 9
    • Huawei Nova 9 SE
    • Huawei Nova Y70
    • Huawei Nova Y70 Plus
    • Huawei Nova Y90
    • Huawei Nova Y90

    Xiaomi – Redmi – POCO

    • Xiaomi 13 Ultra
    • Xiaomi 13 Pro
    • Xiaomi 13
    • Xiaomi 13 Lite
    • Xiaomi 12
    • Xiaomi 12 Pro
    • Xiaomi 12X
    • Xiaomi 12S Ultra
    • Xiaomi 12S
    • Xiaomi 12S Pro
    • Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition
    • Xiaomi 12 Lite
    • Xiaomi 12T
    • Xiaomi 12T Pro
    • Xiaomi 11T
    • Xiaomi 11T Pro
    • Xiaomi Mi 11 Lite 5G
    • Xiaomi 11 Lite 5G NE
    • Xiaomi Mi 11 LE
    • Xiaomi Mi 11
    • Xiaomi Mi 11 Ultra
    • Xiaomi Mi 11 Pro
    • Xiaomi MIX 4
    • Xiaomi MIX FOLD
    • Xiaomi MIX FOLD 2
    • Xiaomi Civi 1S
    • Xiaomi Civi 2
    • Xiaomi Pad 5 Pro 12.4
    • Xiaomi Pad 6
    • Xiaomi Pad 6 Pro
    • Redmi Note 12 Turbo Edition
    • Redmi Note 12 Speed
    • Redmi Note 12 5G
    • Redmi Note 12 4G
    • Redmi Note 12S
    • Redmi Note 12 Pro 5G
    • Redmi Note 12 Pro+ 5G
    • Redmi Note 12 Discovery Edition
    • Redmi Note 11T Pro
    • Redmi Note 11T Pro+
    • Redmi Note 11R
    • Redmi K60
    • Redmi K60E
    • Redmi K60 Pro
    • Redmi K50
    • Redmi K50 Pro
    • Redmi K50 Gaming
    • Redmi K50i
    • Redmi K50 Ultra
    • Redmi K40S
    • Redmi 11 Prime
    • Redmi 11 Prime 5G
    • Redmi 12C
    • Redmi 10 5G
    • Redmi Pad
    • POCO M4 5G
    • POCO M5
    • POCO M5s
    • POCO M4 Pro 5G
    • POCO X4 GT
    • POCO X5 5G
    • POCO X5 Pro 5G
    • POCO F5 Pro 5G
    • POCO F5
    • POCO F4

    Vivo

    • Vivo Y11 (2023)
    • Vivo Y35
    • Vivo Y36
    • Vivo Y53s
    • Vivo Y56
    • Vivo Y75
    • Vivo Y75 5G
    • Vivo Y100
    • Vivo V23 5G
    • Vivo V23e 5G
    • Vivo V23 Pro
    • Vivo V25
    • Vivo V25 Pro
    • Vivo V27
    • Vivo V27e
    • Vivo V27 Pro
    • Vivo X70 Pro
    • Vivo X70 Pro+
    • Vivo X80
    • Vivo X80 Pro
    • Vivo X90
    • Vivo X90 Pro

    OPPO – ONEPLUS

    • OPPO A98
    • OPPO A78
    • OPPO A77
    • OPPO A57
    • OPPO Reno8 Pro
    • OPPO Reno8
    • OPPO Reno8T
    • OPPO Reno7
    • OPPO Find X5
    • OPPO Find X5 Pro
    • OPPO Find X3 Pro
    • OPPO Find N2 Flip
    • OnePlus 11
    • OnePlus 11R
    • OnePlus 10 Pro
    • OnePlus 10T
    • OnePlus 10R/5G
    • OnePlus 9
    • OnePlus 9 Pro
    • OnePlus 9R
    • OnePlus 9RT
    • OnePlus Nord 2T
    • OnePlus Nord CE 2 Lite
    • OnePlus Nord CE 3 Lite
    • OnePlus Ace Pro
    • OnePlus Ace Racing
    • OnePlus Ace

    Realme

    • Realme GT Neo 5
    • Realme GT3
    • Realme GT 2 Pro
    • Realme GT 2
    • Realme GT Neo 3 150W
    • Realme GT Neo 3
    • Realme GT Neo 3T
    • Realme 11 Pro Serisi
    • Realme 10 Pro+ 5G
    • Realme 10 Pro 5G
    • Realme 10 4G
    • Realme 9 Pro+ 5G
    • Realme 9 Pro 5G
    • Realme 9i 5G
    • Realme C55

    TECNO Mobile

    • TECNO Camon 20 (Beta Available)
    • TECNO Camon 20 Pro (Beta Available)
    • TECNO Camon 20 Premiere (Beta Available)
    • Tecno Camon 19 Pro
    • Tecno Camon 19 Pro 5G
    • Tecno Camon 19
    • Tecno Phantom X4
    • Tecno Phantom X4 Pro
    • Tecno Phantom V Fold
    • Tecno Spark 9 Pro
    • Tecno Spark 10 Series

    Deepfake tehlikesi büyüyor

    Deepfake teknolojisini kullanmak giderek kolaylaşıyor.

    Yetişkinlerin ve çocukların sahte çıplak görüntülerinin herkes tarafından oluşturulabilmesine olanak tanınmasından endişe duyuluyor. Bu durum taciz, şantaj ve cinsel zorlamaya yol açıyor. Çevrimiçi ortamda daha dikkatli davranarak kötü bir olayla karşılaşma ihtimalini azaltabiliriz. Siber güvenlik şirketi ESET deepfake kurbanı olma riskini azaltmak için dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı.

    Bu tür sahte içerikler yayımlandıktan sonra, kurbanlar “değiştirilmiş içeriğin sürekli olarak paylaşılmasını veya internetten kaldırılmasını engelleyen zorluklarla” karşılaşabilir. Bu durum ebeveynler ya da çocukları için üzücü bir deneyimdir.

    Size ve ailenize gelebilecek potansiyel zararı azaltmak için bu akım ile ilgili önlemleri şimdiden almalısınız.

    • Fotoğraf, video ve diğer kişisel içerikleri paylaşırken her zaman iki kez düşünün. Teorik olarak, en masum içerik bile kötü amaçlı kişiler tarafından izniniz olmadan deepfake bir içeriğe dönüştürülebilir.
    • Sosyal medya hesaplarınızdaki gizlilik ayarlarını öğrenin. Profilleri ve arkadaş listelerini gizli yapmak mantıklıdır, böylece fotoğraflar ve videolar yalnızca tanıdığınız kişilerle paylaşılır.
    • Tanımadığınız kişilerden gelen arkadaşlık isteklerini kabul ederken her zaman dikkatli olun.
    • Tanımadığınız kişilere asla içerik göndermeyin. Özellikle belirli içerikleri görmek için baskı yapan kişilere karşı dikkatli olun.
    • Çevrimiçi ortamda sıra dışı davranmaya başlayan “arkadaşlara” karşı dikkatli olun. Hesapları ele geçirilmiş olabilir. İçerik ve farklı bilgiler elde etmek için kullanılabilir.