Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 230

    Arzum, Ambiente Frankfurt 2024’teki yerini aldı

    Avrupa’nın en büyük fuarları arasında yer alan Ambiente Frankfurt 2024’e katılan Arzum, inovatif bakış açısıyla geliştirdiği birçok yeni ürünü ve OKKA Ailesi’ni  sektör devleriyle buluşturdu.

    Global marka olma hedefleri doğrultusunda yurt içi ve yurt dışındaki birçok fuar ve etkinliğe katılan Arzum, bu yıl 26-30 Ocak 2024 tarihlerinde Almanya’da gerçekleştirilen Ambiente Frankfurt 2024’e katıldı. Ambiente Frankfurt 2024’te Arzum, yeni ürünleri ve OKKA ailesi ile fuara damgasını vurdu. Arzum ayrıca fuar katılımcılarına kendi ürünleri ile hazırladığı Türk kahvesi ve birbirinden farklı tatlara sahip lezzetli ikramlarda bulundu.

    Arzum Ticaretten Sorumlu Genel Müdürü Serhan Giray, “İnovasyon ve tasarımın bir araya geldiği, tüketicilerin deneyimle buluştuğu Ambiente Frankfurt, Arzum için de son derece önemli bir deneyim alanı. Bu yıl fuarda inovatif bakış açımız, kullanıcı deneyimine verdiğimiz önem ve tasarıma olan tutkumuzla geliştirdiğimiz birçok ürünümüzü kullanıcılarımızla ve sektörün gelişimine yön veren devleri ile buluşturduk. Katılımcılara ve ziyaretçilere geleneksel bir fuar ziyaretinden daha fazlasını yaşatmak adına deneyim ve ürün bileşimini çok farklı bir kurguda şekillendirdik. Onlara faklı bir fuar deneyimi sunduk.  Katılımcılar, ürünlerimizi ilk elden deneme fırsatı buldu. Yine dünyanın dört bir yanından gelen sektör temsilcileri, ürünlerimizle hazırladığımız ikramlarımızın tadına vardı. Bu sadece lezzet için değil ürünün yaşatacağı deneyimi hissettirmek açısından da oldukça önemli bir adım oldu. Ürününüzü ne kadar iyi anlatsanız da tanıtımınızda deneyim yoksa hep bir yanı eksik kalır. Biz birçok fuarda olduğu gibi bu fuarda da bu deneyime dikkat çekmek istedik. Ziyaretçilerimize, ürünlerimizi deneyimleterek gelecekte yaşayacakları konfor, tasarım ve inovatif farklılığı ürünü almadan önce yaşamalarını sağladık” şeklinde konuştu.

    Giray, “Ambiente Frankfurt 2024’ün bizim için bir diğer önemi de yurt dışı pazar hedeflerimiz. Arzum olarak bugün online ile beraber 60’tan fazla ülkeye satış gerçekleştiriyoruz. Son yıllarda Arzum’un yurt dışı pazarlardaki konumunu daha da güçlendirecek bir strateji değişikliği gerçekleştirdik. Almanya’da %100’üne sahip olduğumuz bağlı ortaklığımız Arzum Europe’u daha efektif kullanarak, müşterilerimize yerinde hizmet vermeye başladık. Bu şekilde markamız daha da güçlendi.

    Yurt dışında mevcut pazarlarda payımızı büyütme, bulunmadığımız pazarlara ise giriş hedefliyoruz. Bu anlamda Ambiente Frankfurt 2024, bizi yurt dışı hedeflerimize yaklaştıracak önemli girişimler arasında yer alıyor. Özellikle Avrupa’daki yolculuğumuza hız kazandıracağını düşünüyoruz” dedi.

    NFT’ler fotoğrafçılığın geleceğini nasıl etkileyecek?

    Sanat dünyasında dijital çağın etkileri giderek derinleşiyor ve bu değişimlerin öncülerinden biri de Non-Fungible Tokens (NFT’ler) olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle fotoğrafçılık alanında radikal bir dönüşümü beraberinde getiren NFT’ler, dijital sanatın sınırlarını zorlayarak yeni bir geleceği şekillendiriyor. Peki, NFT’ler fotoğrafçılığın geleceğini nasıl etkileyecek? İşte bu sorunun cevabını ararken, dijital sanatın sınırlarını zorlayan yeni bir dünyayla tanışıyoruz. Bu yeni dünya ile ilgili merak edilenleri Awards.Photos Türkiye Elçisi İlter Yılmaz ile konuştuk!..

    Awards Photos Türkiye Yönetimi
    Awards Photos Türkiye Yönetimi

    Awards Photos hakkında bilgi alabilir miyiz?

    Awards Photos olarak, dünyanın ilk NFT fotoğraf yarışmasını 5 Şubat’ta İstanbul’da gerçekleştirdik. Bu yarışma ile birlikte; sanat, fotoğraf ve teknoloji dünyasının önde gelen isimlerini bir araya getirerek, sektörde bir ilki gerçekleştirdik. Bybit’in desteğiyle düzenlendiğimiz bu etkinlik, Seed.Photo ve ByBit altyapısı ile, FIAP ve Eurasia’nın katkılarıyla hayata geçirildi. Dünyanın dört bir tarafından uluslararası bir katılımla gerçekleşen yarışmamıza 2000’den fazla eser başvurusu aldık ve toplamda 50 bin dolar ödül dağıtıldı. awards.photos internet sitesi üzerinden yarışmayı kazanan eserleri inceleyebilirsiniz.

    Awards Photos Türkiye Elçisi İlter Yılmaz
    Awards Photos Türkiye Elçisi İlter Yılmaz

    NFT’lerin fotoğrafçılığa getirdiği yenilikler nelerdir? 

    NFT’ler, fotoğrafçılığı geleneksel sınırlarından çıkararak dijital dünyanın kapılarını ardına kadar açıyor. Bir fotoğraf NFT olarak tokenize edildiğinde, o fotoğrafın dijital olarak benzersiz bir kimliği oluşur. Bu da, fotoğrafın sahipliğini ve kullanım haklarını dijital platformlarda kesin bir şekilde belirler. NFT’ler, fotoğrafçılar için eserlerini dijital sanat olarak pazarlama ve telif haklarını koruma konusunda devrim niteliğinde bir adım sunuyor.

    Açıkça söylemek gerekirse NFT’ler, sanat dünyasını daha demokratik ve erişilebilir hale getirdi. Artık herkes dijital sanat eserlerine erişebilir ve bu eserlere yatırım yapabilir. Bu, sanatın daha geniş bir kitleye ulaşmasını ve sanatçıların eserlerini daha geniş bir kitleyle paylaşmasını sağlar. Geleneksel sanat piyasasında sınırlı olan alım-satım süreçleri, NFT’ler sayesinde daha açık ve erişilebilir hale gelir, bu da sanatın demokratikleşmesine önemli bir katkı sağlar.

    NFT’ler ve dijital sanat gelecekte geleneksel sanatın yerini alabilir mi?

    NFT’ler ve dijital sanat, geleneksel sanatın yerini tamamen almasa da sanat dünyasında önemli bir etki yaratmış ve yeni bir ekosistem oluşturmuş durumda. İlerleyen zamanlarda bu etki daha da artabilir, ancak her iki tür de var olmaya devam edecektir.

    Diğer taraftan NFT’ler ve dijital sanat, geleneksel sanatı tamamen yerine koymaktan ziyade, sanat dünyasında çeşitlenmeyi ve evrimi destekleyen önemli unsurlar olacaktır. Her iki tür de kendine özgü değerlere sahiptir, ve sanatın geleceğinde bir arada var olmaya devam edecek gibi görünüyor.

    NFT’lerin telif haklarının güvence altına alınmasındaki rolü nedir?

    Geleneksel fotoğrafçılıkta, bir fotoğrafın telif haklarının korunması ve izlenmesi oldukça zorlu bir süreçtir. Ancak NFT’ler sayesinde, fotoğrafçılar eserlerini dijital sanat olarak tokenize ederek telif haklarını daha etkin bir şekilde koruyabilirler. Blockchain teknolojisi sayesinde, fotoğrafın izlenmesi ve telif haklarının takibi mümkün hale gelir. Bu da fotoğrafçıların eserlerini daha güvenli bir şekilde paylaşmalarına olanak tanır.

    NFT’ler fotoğrafçılar için yeni bir gelir kaynağı mı?

    NFT’ler, fotoğrafçılar için yeni ve inovatif gelir kaynakları sunar. Bir fotoğraf NFT olarak tokenize edildiğinde, fotoğrafçılar eserlerinin telif haklarını korurken aynı zamanda dijital olarak satışa sunabilirler. Bu, fotoğrafçıların eserlerinden gelir elde etmelerinin yanı sıra, eserlerinin dijital dünyada daha geniş bir kitleye ulaşmasını da sağlar. Ayrıca, NFT’lerin oluşturduğu token ekonomisi, fotoğrafçılar için yeni iş modellerinin ortaya çıkmasına da olanak tanır.

    NFT pazarındaki hızlı büyüme hakkında ne düşünüyorsunuz?

    NFT pazarındaki hızlı büyüme ve gelişmeler, son birkaç yılda dikkate değer bir fenomen haline geldi. Bu gelişmenin ana sebepleri, dijital sanatın değer kazanması, sanatçıların yeni gelir kaynaklarına ulaşmasına imkan sağlaması, sanatçının sanatını kendisinin pazarlarlayabileceği bir altyapı sağlaması, sınırlı sayıda üretime imkan vermesi, akıllı kontratlar üzerinden sanatçı haklarını koruması gibi özelliklerdir.

    MediaMarkt’ın Sevgililer Günü Kampanyası Devam Ediyor! [11 Şubat’a kadar]

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, Sevgililer Günü’ne özel başlattığı kampanyasını devam ettiriyor. Sevgililer Günü Kampanyası kapsamında, birbirinden farklı binlerce elektronik ürün dikkat çekici fırsatlarla satışa sunulacak.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde hediye almak isteyenler için Sevgililer Günü kampanyasını devam ettiriyor. Bu özel kampanya, hediye alışverişini son güne bırakmak istemeyenler için birçok alternatif sunarak, tüketicilerin alışveriş deneyimini kolaylaştırıyor.

    11 Şubat tarihine kadar geçerli olacak Sevgililer Günü Kampanyası kapsamında, tabletlerden kulak üstü kulaklıklara, akıllı telefonlardan LED TV’lere ve laptop sırt çantalarına kadar birçok ürün özel fırsatlarla satışa sunulacak.

    Kampanya kapsamında;

    • Apple 4. Nesil iPad Pro 11 128 GB Tablet 29.999 TL’den
    • JBL Tune 520 BT Kablosuz Kulak Üstü Kulaklık 1.699 TL’den
    • Grundig 65 GHU 8500 Smart 4K Ultra HD LED TV 24.999 TL’den
    • Samsung Galaxy S23 Ultra 512 GB Akıllı Telefon 60.999 TL’den
    • Lenovo Legion Active Bilgisayar Sırt Çantası 1.099 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın kampanyası 11 Şubat tarihine kadar Türkiye genelindeki 97 mağazasında ve mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

    Tüketiciler kampanyaya dair detaylara Sevgililer Günü Kampanyası-MediaMarkt adresinden ulaşabilirler.

    Cam gibi görüntü arayanlara! En iyi ekrana sahip telefonlar!

    Bir telefon satın almadan önce dikkat edilen birçok kriter mevcut. Kimileri kameraya, kimileri ise işlemciye veya RAM kapasitesine daha çok dikkat eder. Tabii, uzun vadede pişman olunmaması için bir telefon satın almadan önce araştırma yapılması bir hayli önemli. Peki ekran benim için olmazsa olmaz diyen kullanıcılar hangi telefonları tercih etmeli? İşte DxOMark’a göre en iyi ekrana sahip akıllı telefonlar!

    DxOMark’a göre en iyi ekrana sahip akıllı telefonlar

    DxOMark verilere göre şubat ayı itibariyle en iyi ekrana sahip telefon kısa bir süre önce vitrine çıkan Samsung Galaxy S24 Ultra oldu. Cihaz, okunabilirlik, renk ve akıcılık gibi birçok konuda ortalama 155 puan almayı başardı. Listenin ikinci sırasındaysa yine aynı aileden Google Pixel 8 Pro modeli karşımıza çıkıyor. Bu modelin de ortalama puanı 154.

    Üçüncü sırada geçtiğimiz aylarda piyasaya sürülen Galaxy Z Fold 5 modeli bulunuyor. Ortalama 152 puan almayı başaran katlanabilir telefondan sonra yine 151 puanla rakip model Google Pixel Fold geliyor. Honor Magic 5 Pro 151 ile beşinci ve iPhone 15 Pro Max ise 149 ile altıncı sıradan kendine yer buldu.

    Listeyi görmek için bir sonraki sayfaya geçiniz.

    Bu ayın 5 yeni Android tabanlı oyunu

    0

    Mobil oyun dünyası, her ay yeni ve heyecan verici oyunlarla genişlemeye devam ediyor. Şubat 2024, Android kullanıcıları için özellikle heyecan verici bir ay oldu. Bu ay, farklı türlerden bir dizi oyun piyasaya sürüldü ve her türden oyuncunun ilgisini çekecek seçenekler sunuyor. Yenilikçi oynanış mekaniklerinden etkileyici grafiklere kadar, bu yeni oyunlar mobil oyun deneyimini bir üst seviyeye taşıyor. İşte Şubat 2024’ün en iyi yeni Android oyunları:

    Yes, Your Grace

    Bu haftaya oldukça popüler bir bağımsız oyunun mobil sürümüyle başlıyoruz. “Yes, Your Grace”, saygın bir krallık yönetim simülasyonu oyunu ve artık Android platformunda mevcut. Davern’ın mistik diyarında geçen oyun, tam sürümle hemen hemen aynı şekilde oynanıyor. Oyuncular hâlâ köylüleri canavarlardan kurtarmak, kale personeli işe almak veya takip etmek istedikleri romantik ilişkileri belirlemekle görevlendiriliyor. Geliştirici Noodlecake, oyunu daha küçük ekrana sığacak şekilde başarılı bir şekilde sıkıştırmış.

    En güzeli, “Yes, Your Grace” oyununu denemek ücretsiz. Tam sürümü oynamak için ise makul bir ücret talep ediliyor.

    Oyunu indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.noodlecake.yesyourgrace 

    Rainbow Six: Smol

    Listemizin ikinci sırasında Netflix’in en yeni oyunu, Rainbow Six serisinden “Rainbow Six: Smol” adlı bir oyun. Temelde, bu oyun uzun süredir devam eden Tom Clancy esinli oyunlar serisine dayanıyor ancak daha çok roguelike ögeler içeriyor ve çizgi film tarzı grafikleriyle bazı oyuncuları tatmin etmeyebilir.

    Oyun ortamları da yıkılabilir özellikte ve bir tuğla duvarı delip geçmek oldukça tatmin edici bir his uyandırıyor. Oyuncular, her görevle karakterlerini seviye atlayabilir, yeni silahlar satın alabilir ve yamalar kapabilirler. Ancak, bana göre bu oyun genç izleyicilere ya da mobil oyunları çok ciddiye almayanlara yönelik.

    Bu oyunu oynamak için bir Netflix aboneliğine ihtiyacınız olacak, bu da muhtemelen bazı kullanıcılar için bir engel teşkil ediyor.

    Oyunu indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netflix.NGP.Rainbow6Smol

    Sea of Conquest: Pirate War

    “Sea of Conquest: Pirate War”, bir korsanı canlandırdığınız 2D platform oyunudur. Bu oyunda, ana silahınız olarak bir küreğe sahipsiniz. Oyun, her biri kendine özgü zorluklar ve düşmanlar içeren çeşitli seviyeler sunuyor. Oyunda ilerledikçe, seviyelerde ilerlemenize ve patronları yenmenize yardımcı olacak yeni yeteneklerin kilidini açarak küreğinizi yükseltebilirsiniz. Oyunun retro piksel sanatı tarzı ve akılda kalıcı müzikleri, onun cazibesine katkıda bulunuyor.

    “Sea of Conquest: Pirate War”, klasik platform oyunlarının hayranları için nostaljik bir deneyim sunarken, modern oyun mekanikleriyle de güncel kalıyor. Oyunun basit kontrolleri ve zorlu seviyeleri, oyunculara hem eğlenceli hem de meydan okuyan bir deneyim sunuyor. Bu oyun, macera ve keşif dolu bir dünyada kürek sallamayı seven herkes için mükemmel bir seçimdir.

    Oyunu indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.seaofconquest.global

    NBA Infinite

    NBA tutkunları için “NBA Infinite”, bir basketbol simülasyon oyunudur. Bu oyunda, kendi NBA takımınızı oluşturup yönetme görevi sizlere veriliyor; bu görev, göründüğünden daha karmaşık. İlginç bir şekilde, takımınızı sıralamada yükseltmek için diğer oyunculara karşı oynayabiliyorsunuz ki bu hem zorlayıcı hem de eğlenceli bir deneyim.

    “NBA Infinite” bazı özellikleriyle dikkat çekiyor. Bazı oyuncular, grafikleri ve oynanış seçeneklerini konsol eşdeğerlerine göre daha garip bulabilirler. Geliştirme süreci ilerledikçe bu detayların iyileşmesini beklemek makul.

    Oyunu indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.levelinfinite.supernba2021 

    One Punch Man: World

    Anime hayranları, bu oyunda hoşlarına gidecek bir şeyler bulacaklar. “One Punch Man: World”, açık dünya macera oyunu olarak öne çıkan harika animasyonlarıyla dikkat çekiyor. Keşfedilecek geniş bir dünya sunan oyunun savaş sistemi, öğrenmesi kolay bir eğriye sahip. Ayrıca, Atomic Samurai ve Saitama dahil olmak üzere birden fazla karakter olarak oynayabilirsiniz.

    Oyunu indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opmw.eu

    Dijital pazarlamada yapay zekânın kullanımı artacak

    Dijital pazarlama sahnesi, teknolojik yenilikler, tüketici alışkanlıklarındaki değişimler ve pazarlama stratejilerindeki evrimle birlikte sürekli olarak dönüşüyor.

    Dijital pazarlama sektörüne damga vuran trendleri açıklayan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 2024 yılının en önemli gündem maddelerinden biri yapay zeka olacak diyor. Çerezsiz bir dünyanın sektörde yapay zekâya olan ihtiyacın daha da artıracağını ve yeni gelişmelerin de yaşanacağını söyleyen Kaplan, “İnfluencerların aktif olacağı mecraların artacağını düşünüyoruz. 2023’te daha sessiz olan Metaverse konusunda gelişmelerin olacağını ve podcast yayıncılığının da artacağını öngörüyoruz.   Ayrıca mobil reklamcılığın da farklı türlerini göreceğiz” açıklamasında bulundu.

    2024 yılına öne çıkacak trendler hakkında bilgi veren Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “2023 yılında dijital pazarlama dünyasını domine etmeye başlayan yapay zekâ, bu yıl da üstünlüğünü göstererek her alanda yapılacak çok iyi işlerle karşımıza çıkacak. Dijital pazarlama sektöründe yapay zekâ kullanımı oldukça geniş. Kreatif tasarım, reklam öğrenmesi ve teklif stratejileri gibi konularda yapay zekâdan faydalanılıyor. Hem hızlı hem de etkili içeriklerle dijital pazarlamada olumlu dönüşümler elde ediyoruz. Özellikle bu yıl 2024 yılı Google Chrome’un üçüncü taraf çerezleri hayatımızın kaldırmaya başladığı bir yıl olacak. Google Chrome’un çerezlerinin azalmasıyla birlikte, yapay zekâ destekli hedeflemelerin önemi artacaktır. Gizlilik odaklı ve çerezsiz bir dünyada, doğrudan kişi bazlı hedeflemelerin yapay zekâ ile optimize edildiğini göreceğiz. Dolayısıyla gizlilik ve çerezsiz bir dünyada daha farklı ve yeni gelişmelere de şahit olacağız. Yapay zekânın yanı sıra podcast yayıncılığının 2023’te arttığını görüyoruz. Aynı zamanda dinleyici kitlesi de bu anlamda artıyor. Dolayısıyla dijital pazarlamada podcast içerikleri, sponsorlu çalışmalar ve influencer pazarlaması hayatımızda aktif olarak yer alacağını 2024’te öngörebiliriz. Dijital reklam kanallarında Google, Meta, TikTok gibi platformlarda yeni ürünler ve kampanya türleri görebiliriz. 2024 yılında daha çok dijital pazarlama aracı karşımıza çıkacak. Google, Meta gibi sadece o platformların reklam panellerine bağlı kalmayıp yapay zeka odaklı reklamları iyileştirme panelleri göreceğiz. Bunların da artacağı bir yıl olacak”” dedi.

    2024 yılında Metaverse ile ilgili yeni gelişmelerin olacağını söyleyen Kaplan, “2024’te blockchain teknolojilerinin yine gelişeceğini ve makine öğrenmesi odaklı araçların hayatımıza daha çok yer alacağını söyleyebiliriz. Özellikle mobil reklamcılığın farklı türlerini görmeye başlayacağız. Mobil kullanıcılara odaklanan reklam verenler için de büyük önem arz ediyor. Programatik reklamcılıkta da data bazlı hedefleme, sunucu bazlı iyileştirmelerle daha etkili reklamlar yayınlanacak ve performans da doğru orantı da gelişecektir” açıklamasında bulundu.

    Panasonic, Intel SDM ürün serisini genişletiyor

    0

    Panasonic Connect Europe Intel SDM yuvası uyumlu ürün yelpazesini genişlettiğini duyurarak görsel çözümleri aracılığıyla esneklik ve seçime olan bağlılığını teyit etti.

    Panasonic Connect Europe ISE 2024’te Intel SDM yuvası uyumlu ürün yelpazesini genişlettiğini duyurarak görsel çözümleri aracılığıyla esneklik ve seçime olan bağlılığını teyit etti. Intel® SDM spesifikasyonunu benimseyen Panasonic’in görsel sistemleri, müşteri ihtiyaçlarıyla birlikte gelişebilir ve kullanıcıların esnekliği, verimliliği ve sürdürülebilirliği artırırken yeni trendleri benimsemelerini sağlıyor.

    Henüz baskın bir AVoIP standardı ortaya çıkmamışken, Intel® SDM uyumluluğu, sektör AVoIP aracılığıyla N-to-N’ye çok noktaya yayına geçerken çeşitli avantajlar sağlıyor. Intel® SDM spesifikasyonuyla uyumlu kartları tercih etmek, müşterilerin kullanım durumlarına en uygun AVoIP standardını seçmelerine olanak tanıyarak dönüştürme cihazlarını azaltır, sistem karmaşıklığını basitleştirir ve medya içeriğinin uygun maliyetli CAT5/6 kablo aracılığıyla uzun mesafelere iletilmesini sağlar.

    Panasonic Connect’in vizyonu, görsel çözümlerin yüksek performanslı uç terminallere dönüştüğü, işlevselliği artırırken sistem karmaşıklığını en aza indirdiği bir gelecek. Intel® SDM spesifikasyonuyla uyumlu Panasonic projektörler ve ekranlar, çok çeşitli tescilli ve üçüncü taraf işlev kartlarıyla çalışır. Bu panolar için yapılan titiz testler müşteriler için güven ve gönül rahatlığı sağlıyor.

    Panasonic Connect, NDI®, SDVoE™, IPMX gibi çeşitli AVoIP standartlarıyla uyumlu yeni nesil CPU’lar ve işlev kartlarıyla donatılmış PC kartlarını doğrulamaya devam edecektir. Ayrıca sorunsuz camdan cama yayın ve canlı akış uygulamaları için IT/IP Platformu KAIROS ile özel entegrasyonlar geliştirmektedir.

    2024 ASUS Vivobook Classic Serisi ile tanışın

    0

    Yepyeni özelliklerle dolu 14″, 15″, 16″ ve 17″ günlük dizüstü bilgisayarlar, yeni Intel Core işlemcilerin (Seri 1) güçlü performansıyla günlük kullanım için üretildi.

    ASUS Vivobook 14 X1404 ve X1405, ASUS Vivobook 15 X1504, ASUS Vivobook 16 X1605 ve ASUS Vivobook 17 X1704’ün başını çektiği, popüler ASUS Vivobook Classic serisi günlük dizüstü bilgisayarların güncellenmiş beş modeli tanıtıldı.

    En yeni Intel Core 7 işlemciler (Seri 1), 16 GB RAM ve 1 TB’a kadar SSD ile sorunsuz performans sunuyor. IceBlade fan ve iki adede kadar ısı borusuna sahip çift havalandırmalı soğutma sistemi sessiz ve verimli soğutma sağlıyor. Uzun ömürlü 50 Wh’a kadar pil, kullanıcılara daha fazla özgürlük sağlarken, ultra hızlı bağlantı için WiFi 6’ya yer veriliyor. Diğer yararlı tasarım özellikleri arasında kristal netliğinde iletişim için en yeni ASUS AI gürültü önleyici ses teknolojisi ve GlideX, MyASUS ve ScreenXpert gibi üretkenliği artıran ASUS uygulamaları yer alıyor.

    ASUS Vivobook 16, %100 sRGB renk gamına sahip üstün 2.5K (2560 x 1600) çözünürlüklü ekranı ve 144 Hz yenileme hızı ile çarpıcı bir görsel deneyim sunuyor. ASUS Vivobook 14 ve 16, 16:10 en boy oranına kadar geniş bir ekrana sahipken, ASUS Vivobook 15 ve 17 geniş ekran 16:9 en boy oranına sahip ve ASUS Vivobook 15 hassas bir dokunmatik ekrana sahip. Tüm ekranlar, uzun izleme seansları sırasında göz konforu sağlamak için TÜV Rheinland düşük mavi ışık sertifikasına sahip.

    Göz alıcı ince ve hafif tasarım, modaya uygun renk seçenekleriyle tamamlandı. 180° düz menteşe kolay iş birliği ve paylaşıma olanak tanıyor ve kapsamlı G/Ç özellikleri arasında güç iletimli bir USB C® 3.2 Gen 1 bağlantı noktası, iki USB 3.2 Gen 1 Tip A bağlantı noktası, bir USB 2.0 bağlantı noktası, bir HDMI® 1.4 bağlantı noktası ve bir ses birleşik jakı bulunuyor.

    Diğer özellikler arasında; anında gizlilik için HD 3DNR web kamerası üzerinde fiziksel bir web kamerası kalkanı, tam boyutlu bir ASUS ErgoSense klavye, parmaklar için maksimum alan sağlayan mega boyutlu bir dokunmatik yüzey, kolay veri girişi için isteğe bağlı bir ASUS NumberPad 2.0 (yalnızca 14 inç modellerde) ve dokunmatik yüzey üzerinde isteğe bağlı bir parmak izi sensörü bulunuyor. Tüm modeller, zararlı virüs ve bakterilerin bulaşmasını azaltmak için ASUS Antimicrobial Guard Plus ile korunuyor.

    Vivobook Classic serisi dizüstü bilgisayarlar artık %100 geri dönüştürülebilir ambalajlarda sunuluyor ve enerji verimliliği ENERGY STAR® standardını geride bırakıyor. Dayanıklılığı sağlamak için dizüstü bilgisayarlar en katı MIL-STD-810H ABD askeri sınıf standardına göre test edildi.

    MediaMarkt’ın İlk Mağazası Meydan İstanbul “Look & Feel” konseptiyle yenilendi

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, 3.494 metrekarelik Ümraniye Meydan İstanbul AVM’deki mağazasını yeniledi. On binlerce elektronik ürünün tüketicilerle buluştuğu mağazada, belli ürünler kapsamında açılışa özel fırsatlar da yer alıyor.

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, yenilenen mağazalarıyla Türkiye’deki yatırımlarına devam ediyor. Bu doğrultuda MediaMarkt, Ümraniye Meydan İstanbul AVM’de yer alan Türkiye’deki ilk mağazasını “Look&Feel” konseptiyle yeniledi. Müşteri deneyimini bir üst seviyeye taşımaya odaklı bu yenilenme, tüketicilerin teknolojiyi daha rahat deneyimleyebileceği, keşfedebileceği ve öğrenebileceği konforlu bir mekâna dönüştürüyor. Ahşap renklerin hakim olduğu sıcak bir tasarımla yenilenen mağaza, alçak raf ve stant boylarıyla müşterilerin teknolojiyi daha rahat deneyimleyebileceği bir noktaya taşıyor.

    3.494 metrekarelik alan üzerine genişletilen ve 79 kişiyi istihdam eden mağazada kurulan interaktif alanlar ve akıllı ev teknolojilerinin deneyimlenebileceği bölümler, ziyaretçilere teknolojiyi konforlu ve rahat bir şekilde yakından tanıma fırsatı sunuyor. Ayrıca, kişisel alışveriş danışmanlığı sunan uzman kadrosuyla, müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik özel çözümler öneriliyor.

    On binlerce elektronik ürünün sergilendiği yepyeni mağazada, akıllı telefonlardan hoparlör ve kulaklıklara, akıllı bileklik ve saatlerden bilgisayar ve tabletlere, elektrikli ev aletlerinden beyaz eşya, televizyon, ses sistemleri ve oyun konsollarına kadar birçok kategoriden ürün, ziyaretçilerle buluşuyor.

    8 Şubat tarihine kadar geçerli olacak açılış fırsatları kapsamında;

    • Apple MacBook Air M1 Dizüstü Bilgisayar 26.999 TL’den
    • Apple MK2E3TU/A Magic Mouse 2.699 TL’den
    • Apple iPhone 13 128 GB Akıllı Telefon 36.499 TL’den
    • Apple AirPods 2. Nesil Kablosuz Kulaklık 3.499 TL’den
    • Samsung Galaxy A54 256 GB Akıllı Telefon 15.999 TL’den
    • Huawei Watch GT3 46MM Akıllı Saat 4.799 TL’den
    • Philips HD9650/90 Fritöz 5.499 TL’den
    • Bosch BBS712A Şarjlı Dikey Süpürge 9.999 TL’den
    • JBL GO 3 Kablosuz Hoparlör 999 TL’den
    • Roborock Q7 MAX Robot Süpürge 13.999 TL’den satışa sunulacak.

    Kaspersky, siber tehdit verilerini INTERPOL ile paylaşıyor

    0

    Kaspersky, sürekli gelişen siber tehditlerle mücadele için ulusal kolluk kuvvetleri ve özel sektör kuruluşlarının ortak çabalarını teşvik eden bir girişim olan INTERPOL ve Gateway proje ortaklarının yer aldığı Synergia operasyonuna katılarak, sınır ötesi siber suçlarla mücadeleye katkıda bulundu.

    INTERPOL, Eylül – Kasım 2023 tarihleri arasında üç ay süren operasyon boyunca üye devletlerin kolluk kuvvetleri ve özel katılımcılar arasında siber istihbarat alışverişini koordine ederek 60’tan fazla Siber Faaliyet Raporu üretilmesini sağladı. Kaspersky, şirketin birinci sınıf uzmanları tarafından sürekli güncellenen Kaspersky Threat Intelligence ile küresel kaynaklı tehdit verileri de dahil olmak üzere, dünya genelinde tespit edilen kötü amaçlı altyapılara ilişkin verileri paylaşarak operasyonu destekledi.

    Bu ortak çabanın sonucunda çeşitli siber suçlarla ilgili yaklaşık 1.300 şüpheli sunucu tespit edildi. Yetkililer kötü niyetli sunucuların %70’i hakkında işlem yaptı ve birden fazla eyalette şüpheli failleri yakalamayı başardı.

    Synergia operasyonunun öne çıkanları şöyle:

    •     Yetkililer 31 kişiyi gözaltına aldı ve 70 şüphelinin daha kimliğini tespit etti.
    •     Kapatılan komuta kontrol (C2) sunucularının çoğu 26 kişinin tutuklandığı yer Avrupa’da oldu.
    •     Hong Kong ve Singapur Polisi sırasıyla 153 ve 86 sunucuyu kapattı.
    •     Güney Sudan ve Zimbabve, dört şüpheliyi tutuklayarak Afrika kıtasında en çok suçlu yakalayan ülkeler oldu.
    •     Bolivya, kötü amaçlı yazılımları ve bunlardan kaynaklanan güvenlik açıklarını tespit etmek için bir dizi kamu yetkilisini harekete geçirdi.
    •     Kuveyt, mağdurları tespit etmek, saha araştırmaları yapmak ve etkilerini azaltmak için teknik rehberlik sunmak üzere internet servis sağlayıcılarıyla yakın işbirliği içinde çalıştı.