Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 173

    Apple ile OpenAI anlaştı! iOS 18’e ChatGPT gelebilir

    Apple, uzun süredir yeni işletim sistemi iOS 18’e yapay zeka entegre etmek için birçok şirketle görüşmeler gerçekleştiriyor. Google, OpenAI ve Çin’li şirket Baidu ile görüşmeler yapıldı. Yeni bir rapora göre de ChatGPT’nin özelliklerini iOS 18’e entegre etmek için OpenAI ile anlaşmayı sağladı.

    iOS 18’e ChatGPT gelebilir

    Apple, Google ile görüşmeye devam ederken iOS 18’e ChatGPT’nin özelliklerini eklemek için OpenAI ile anlaşmayı tamamladı. Rapora göre her iki şirket anlaşmış olsa da henüz resmi bir açıklama yok. Resmi bir açıklamanın ne zaman yapılacağı ise henüz gizemini koruyor.

    Raporda OpenAI anlaşması, Apple’ın önümüzdeki ay duyurmayı planladığı yeni yapay zeka özelliklerinin bir parçası olarak popüler bir sohbet robotu sunmasına izin verecek deniliyor. Yani Apple, iOS 18’e ChatGPT tabanlı yeni bir metin tabanlı yapay zeka ekleyebilir.

    Ayrıca geçtiğimiz günlerde yayınlanan başka bir rapora göre iOS 18’in alacağı yapay zeka özellikleri kısmi olarak Apple Silicon işlemcilerden güç alarak çalışacak. iOS 18’e gelecek olan yapay zeka Apple’ın gizlilik ve güvenlik protokollerine uygun olacak şekilde yeniden tasarlanacak. Yani bu demek oluyor ki OpenAI gibi 3. parti şirketler veri toplayamayacak.

    Apple ile alakalı güvenilir bilgiler veren Mark Gurman:

    Durum özel olduğu için tanımlanmamasını isteyen kişiler, iki tarafın Apple’ın bir sonraki iPhone işletim sistemi olan iOS 18’deki ChatGPT özelliklerini kullanma anlaşması için şartları tamamladığını söyledi. Apple ayrıca Alphabet Inc.’in Google’ı ile bu şirketin Gemini sohbet robotunu lisanslama konusunda görüşmelerde bulundu. Bu tartışmalar bir anlaşmaya yol açmadı, ancak devam ediyor.

    Siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Lütfen düşüncelerinizi yorumlarda belirtmeyi unutmayın!

    Apple ve Samsung, katlanabilir telefon için güçlerini birleştirdi!

    Apple ilk katlanabilir cihazını piyasaya sürmeye hazırlanıyor olabilir. Asya’dan gelen yeni raporlar, şirketin Samsung ile olan ekran ortaklığını büyütmek istediğini ortaya koydu. Buna göre Apple, katlanabilir ekran panelleri tedariği için Samsung ile görüşüyor.

    Apple ve Samsung arasındaki ortaklıklar genişliyor olabilir. Detaylar henüz belirsiz olsa da, iPhone Fold için çalışmaların başladığı belirtildi. Buna göre anlaşma kapsamında Samsung, Apple’ın katlanabilir ekran teknolojisini geliştirecek.

    Apple’ın uzun süredir Samsung Galaxy Z Flip’e benzer, dikey olarak katlanabilir bir iPhone üzerinde çalıştığı söyleniyordu. Hatta bu modelin 2026’nın sonlarında piyasaya sürüleceği dile getirildi. Apple’ın aldığı patentler de iPhone’dan MacBook’a kadar kadar çeşitli katlanabilir cihazlar üzerinde çalıştığını ortaya koydu.

    Ancak Samsung’la yapılan anlaşma bazı konularda kafa karışıklığı yarattı. Örneğin Apple, şirketten 20,3 inçlik bir katlanabilir panel istedi. Bu akıllı telefon için çok büyük olsa da, katlanabilir MacBook’u mümkün kılabilir. Şirketin deneysel ürünler geliştirdiğini de unutmamak gerekiyor.

    2025 yılında çift ekranlı katlanır MacBook/iPad hibriti için üretime geçecek olan Apple, iddialara göre 20,3 inçlik bir modelle piyasaya çıkacak. iPhone için ise 7,9 inç ve 8,3 inç olmak üzere iki ekran üzerinde çalıştığı bildiriliyor.

    Sızıntılara göre katlanabilir telefon alanındaki çalışmalarını hızlandıran Apple, yeni modelleri için ayrı bir seri oluşturacak. Planlamalarda bir aksaklık olmazsa 2025’in son günlerinde Apple’ın ilk katlanabilir modeli karşımızda olacak. 2026’da ise katlanabilir iPhone gözler önüne sürülecek.

    “MediaMarkt Türkiye olarak kazandığımızı Türkiye’ye yatırmaya, deneyimle büyümeye devam edeceğiz.”

    Avrupa ve Türkiye’nin 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt 2024 yılı stratejisini ve yatırım planlarını açıkladı. MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, “MediaMarkt Türkiye olarak kazandığımızı Türkiye’ye yatırmaya, deneyimle büyümeye devam edeceğiz” derken yıl sonuna kadar hayata geçirmeyi amaçladıkları projeleri ve rakamsal hedefleri de paylaştı.

    Geniş ürün yelpazesiyle teknoloji severlere konforlu alışverişin keyfini sunan Avrupa’nın 1 numaralı ve Türkiye’nin lider elektronik perakendecisi MediaMarkt, 2023 yılı mali sonuçlarını ve 2024 yılı hedeflerini açıkladı. MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, CECONOMY ve MediaMarktSaturn Grubun rakamsal verilerine, şirketin 2024 hedeflerine, tüketici elektroniği pazarının güncel durumuna, şirketin Deneyim Şampiyonluğu vizyonu çerçevesindeki yeni proje ve yatırımlarına ve sürdürülebilirlik çalışmalarına ilişkin açıklamalarda bulundu.

    MediaMarktSaturn yılda 2 milyardan fazla tüketiciye temas ediyor

    MediaMarkt Türkiye’nin global çatı şirketi, Almanya merkezli MediaMarktSaturn, Avrupa’da 11 ülkede, 1.000’e yakın mağazasında 45 binden fazla ürün çeşidiyle tüketicilerle buluşuyor. Mağazalarda temas edilen müşteri sayısı ise 2 milyardan fazla. 50 bini aşkın çalışanı bulunan MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun 2023 mali yılı cirosu 22,2 Milyar Euro olarak gerçekleşirken, faaliyetler sonrasında elde edilen NET FVÖK 243 Milyon Euro oldu.

    Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmi Türkiye’de 

    MediaMarkt Türkiye olarak MediaMarktSaturn Perakende Grubu içerisinde sadece 1 sene içerisinde 5’inci sıradan 2’nci sıraya yükselmenin gururunu yaşadıklarını söyleyen Hulusi Acar, sözlerine şöyle devam etti: “2023 finansal yılı toplamında MSH Grubun Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmine sahip ülkesi olduk. Daha öncesinde İspanya, İtalya ve Avusturya’nın ardından 5’inci sıradayken, hızlı mağaza açılışlarımızla fiziksel olarak büyüyerek 2’nci sıraya yükseldik. Ülkemizden aldığımızı ülkemize yatırarak, mağaza açmaya, diğer kanallara yatırım yapmaya, istihdamı artırmaya devam ederek Türkiye olarak güçlü performansımızı sürdüreceğiz.”

    “Türkiye’de kazandığımızı yine Türkiye’ye yatırıyoruz”

    Hulusi Acar, MediaMarkt Türkiye’ye ilişkin genel istatistikleriyse şöyle aktardı: “MediaMarkt Türkiye olarak 30 ilimizde 98 mağazamız, toplamda 240 bin metrekareyi aşan satış alanımız, toplamda 3 bin 742 çalışanımız var. Mağazalarımız ve mediamarkt.com.tr de yılda 300 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırlıyoruz. MediaMarkt Türkiye olarak bundan 5 yıl önce hayata geçirdiğimiz, cazip fırsatlarla hizmetlerin bir araya toplandığı bir sadakat programımız var. Ülkemizin en büyük sadakat programlarından biri olan MediaMarkt CLUB’ın bugün üye sayısı 6 milyona ulaştı.”

    Acar, önceliklerinin Türkiye’de kazandıklarını Türkiye’ye yatırmak olduğunu, istihdam konusundaki çalışmalarının devam ettiğini vurgularken sözlerine şu şekilde devam etti: “MediaMarkt Türkiye olarak her geçen yıl istihdama katkı sağlamaya devam ediyoruz. 2021 mali yılında 2 bin 941 olan çalışan sayımızı bir sonraki sene 3 bin 227’ye çıkardık. 2023 yılında ise %13’lük bir artış ile istihdam ettiğimiz kişi sayısı 3 bin 648 oldu. 2024 yılı başından itibaren sadece bu zamana kadar istihdamı %4 artırdık ve sene sonuna kadar yine %10 artışla çalışan sayımızı 4 bine çıkarmayı planlıyoruz. 2016 yılında pazar lideri olma hedefimiz doğrultusunda başlattığımız atılımlarımızın neticesinde 2022 yılında organize perakende kanalının liderliğine ulaşmıştık. 2023 yılında da bu liderliğimizi güçlendirerek koruduk ve 2024 yılında da liderliğimizi sürdüreceğiz. Ülkemize yatırım yaparak büyümeye devam edeceğiz.”

    Mağaza yatırımları önemini koruyor, ziyaretçi sayısı artıyor

    Türkiye’de mağaza sayısını sürekli olarak artıran MediaMarkt Türkiye, mağaza ziyaretçi sayısı ve toplam mağaza ortalamalarında her yıl bir önceki yıla göre daha yüksek bir ziyaretçi sayısına ulaştı. Ocak ayından bu yana MediaMarkt mağazalarında 22 milyon ziyaretçiye ulaşılırken yıl sonu hedefiyse 90 milyon ziyaretçi olarak belirtildi. Yine ziyaretçi sayısı düzenli olarak artan mediamarkt.com.tr’de 260 milyon online ziyaretçiye ulaşılması bekleniyor.

    MediaMarkt Türkiye aynı zamanda Deneyim Şampiyonluğu vizyonu doğrultusunda alışveriş deneyimine yatırım yapmaya devam edecek. Farklı mağaza konseptleriyle tüketicileri benzersiz alışveriş deneyimine davet eden MediaMarkt Türkiye, stok yönetimini talep farklılaşmalarına uygun olarak gerçekleştirirken tüketicilerin isteklerine odaklanıyor. Şirket bu şekilde 2024 yılında pazar payında da FVÖK’te de artış hedefliyor.

    Türkiye pazarında Avrupa’ya göre hareketlilik daha fazla

    Açıklamalarına Türkiye’deki tüketici elektroniği pazarıyla ilgili bazı rakamları ve değerlendirmelerini paylaşarak devam eden MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar, Türkiye pazarındaki talebin Avrupa’ya göre daha canlı ve dinamik kalabildiğinin altını çizdi. 85 milyonluk nüfusta 30 yaşın altında olanların oranının yüzde 44 olduğuna dikkat çeken Acar, Türkiye’de nüfusun genç ve dinamik yapısını koruduğunu aktardı. 2023 rakamlarını paylaşan Acar, talepteki sürekliliği şöyle açıkladı: “565 bin evlilik ve 172 bin boşanma sayısını dikkate aldığımızda, yılda yaklaşık 1,5 milyon insanın sadece yeni ev kurma/ayırma nedenli yeni elektronik ihtiyaçları doğuyor. Bunun yanında, 7 milyonu üniversitede olmak üzere 26 milyon öğrencimiz bulunuyor. Kısacası, Türkiye’de yeni ev ve buna bağlı ürün/hizmet ihtiyacı birçok Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan dahi yüksek. Sahip olduğumuz ev interneti penetrasyonunun oranı ise 2022 yılında %90 iken 2023 yılında bu rakam %94 olmuş. Türkiye’nin cazip demografik ve sosyoekonomik yapısının, modern yaşam tarzının ve pazar eğilimlerinin, önümüzdeki yıllarda tüketici elektroniği pazarındaki büyümeyi destekleyeceğini düşünüyoruz.”

    “Yeni ürün kategorilerinde inovasyon öncülüğüne devam edeceğiz”

    MediaMarkt Türkiye olarak yalnızca pazardan büyük pay almak için değil, tüketicinin yenilik talebine cevap verebilen tüketicinin inovasyon dendiğinde aklına gelen ilk marka olmak için de çalıştıklarını söyleyen Hulusi Acar, tüketicilere ürün deneyimleme olanağı sunmanın önemine dikkat çekti. Acar, aynı zamanda 2023 yılında talebin en fazla büyüdüğü ürünlerin başında airfryer’ların geldiğini, robot süpürge, dikey şarjlı süpürge, scooter ve drone’lara olan talebin arttığını belirterek sözlerine şöyle devam etti: “MediaMarkt bunların her birinde pazar lideri olmakla kalmıyor, pazarda adeta bir ‘early adopter’ gibi davranarak, müşteriye bu ürünleri deneyimleme şansı tanıyor. Örneğin, bu yılın da hızla büyüyen ürünleri arasında E-mobility (elektrikli ulaşım) var. MediaMarkt burada da lider olacak, bu ürünleri de yine Türkiye’deki tüketiciler gelip bizim mağazalarımızda deneyimleyecek. Önümüzdeki dönemde yapay zekayı da teknoloji ürünleri içinde daha fazla göreceksiniz ve burada da yine biz öncü olacağız.”

    Pazar görünümü 2024 için pozitif

    MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar’ın paylaştığı rakamlara göre tüketici elektroniği pazarının büyüklüğü 2023 yılında 534 milyar TL’ye ulaştı. 2024’ün ilk çeyreğinde ise 182 milyar TL’yi buldu. Son 2 yılda da 3 haneli büyüme gösteren, adetsel olarak da tüketicinin ilgisini devam ettirdiği pazara ilişkin 2024’ün kalanı için de pozitif bir görünümün hakim olduğunu belirten Acar, “Elbette 3 haneli büyümeler olmasa da rasyonel ekonomik politikaların da etkisiyle 2024’ün sonuna geldiğimizde 750 milyar TL’yi aşacağı tahmin ediliyor,” yorumunda bulundu. Türkiye’de tüketici elektroniği pazarının birçok alt kategoride geliştiğini ve en büyük payı GSM ve büyük ev aletleri kategorilerinin aldığını söyleyen Hulusi Acar, “teknoloji süper mağazası” olarak rekabetin en yoğun olduğu kendi alanlarında MediaMarkt Saturn Holding olarak Türkiye’de ve globalde rekabette farklılaşmayı başardıklarını, bunun nedenininse yalnızca tüketici elektroniği perakendeciliği odaklı iş yapma yaklaşımları olduğunu belirtti.

    Kadın istihdamında hedef %50

    Kadın istihdamına öncelik verdiklerini vurgulayan Acar, kadın istihdamında hedefledikleri oranın yüzde 50 olduğunu aktardı. Acar, sözlerine şu şekilde devam etti: “Elektroniğin kadını erkeği olmaz diyoruz ve önümüzdeki 4 sene içerisinde kadın istihdamını %50’ye getirmeyi hedefliyoruz. Kadın istihdamını artırmaya yönelik yapılan çalışmalar neticesinde toplamda kadın çalışan oranımız %35, kadın takım lideri oranımız ise %20, mağazalarımızdaki tüm yönetim kademelerindeki kadın oranımız ise %19 oldu. Bu yıl kadın çalışan oranımızın %40’a ulaşmasını sağlamayı hedefliyoruz.
    Yeni açtığımız mağazalardaki işe alımlarda da istihdam edilenlerin en az %50’sinin kadın çalışan olması da hedeflerimiz arasında. Ayrıca bizim mağazalarımızda iş ortaklarımızın tanıtım görevlileri de var. Onları da kendi çalışanlarımızı ve ailelerini eklediğimizde 25 bine yakın insana dokunuyoruz.”

    MediaMarkt sürdürülebilirlik alanında da öncü olmayı hedefliyor

    MediaMarkt Türkiye, ürün yaşam döngüsünü uzatmak, atık oranını azaltmak ve de kullanıcıların teknolojik ürünlere erişimini daha da kolaylaştırabilmek adına çözümler sunmaya devam ediyor. MediaMarkt’ın Almanya’dan sonra en çok geri alım yapan şirketi ise MediaMarkt Türkiye olarak öne çıkıyor. MediaMarktSaturn Grubu, 1,2 milyondan fazla cihazın onarımını gerçekleştirerek 3 bin 500 tondan fazla elektronik atığın azaltılmasını sağladı. MediaMarkt Türkiye ise bugüne kadar 148 bin kullanılmış cihazı yenileme amacı ile geri aldı ve 12 bin yenilenmiş ürünü yeniden tüketicilerle buluşturdu.

    4 yılda 24 bin çocuğa ulaşacak

    MediaMarkt Türkiye’nin deprem bölgesindeki çocukları hedefleyen “Eğitimle Daha İyiye” projesine dikkat çeken MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar, projenin uzun soluklu olduğunu ve 4 yılın sonunda en az 24 bin çocuğa ulaşmayı hedeflediklerini aktardı. Hulusi Acar, sözlerini şöyle tamamladı: “Tırlarımız Ekim ayından itibaren deprem bölgesinde ve şimdiye kadar 2500’den fazla çocuğa ulaştık ve projenin birinci yılı tamamlandığında 6000 çocuğa ulaşmış olmayı hedefliyoruz. Eğitim tırlarımızın ikisi ‘Bilişim ve Tasarım Mucitleri’ konsepti ile çocukların bilişim ve tasarım öğrenmesini sağlarken, üçüncü tırımız olan Düş Gezgini de çocukların sanatsal becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor. Dördüncü tırımız da ilk durağı olan Hatay’a doğru hareket etti. Bu tırımız da Bilim Tırı olarak çocukların hayatına dokunacak.”

    Kendi markalarını tüketicilere sunuyor, Türkiye’de üretim hedefliyor

    MediaMarkt Türkiye, kendi markaları olan PEAQ, KOENIC ve ISY’ı Türkiye’deki mağazalarında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de tüketicilerle buluşturuyor. “Bir MediaMarkt markasıdır” diyerek bütçe dostu ve kaliteli alternatifleri, MediaMarkt kalitesi ve güvencesiyle sunmayı ve bu ürünlerden bazılarını Türkiye’de üretmeyi amaçlayan MediaMarkt, Türkiye’deki tüketicilerin kullanıcı dostu ürün gruplarıyla orta ve orta-üst segmentte yüksek teknolojiye sahip ürünlere erişebilmesini sağlayacak. Bu kapsamda önümüzdeki dönemde hem küçük ev aletleri hem de beyaz eşya kategorisinde B Plus segmentte enerji dostu ve yüksek teknoloji ürünler tüketicilerle buluşacak.

    MediaMarkt’ın Anneler Günü Kampanyası devam ediyor

    Geniş ürün yelpazesiyle teknoloji severlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt’ta Anneler Günü Kampanyası devam ediyor. Kampanya kapsamında 7-12 Mayıs tarihleri arasında saç şekillendirici, akıllı saat, ütü ve robot süpürge gibi birbirinden farklı ürünler çeşitli fırsatlarla satışa sunulacak.

    Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın Anneler Günü’nde son teknoloji hediyelerle ailedeki tüm anneleri sevindirmek isteyenler için başlattığı Anneler Günü Kampanyası hız kesmeden devam ediyor. Kampanyanın 7-12 Mayıs tarihleri arasında geçerli olacak ikinci fazında saç şekillendirici, akıllı saat, robot süpürge gibi birbirinden farklı ürünler tüketiciyle buluşuyor.

    7-12 Mayıs tarihleri arasında;

    • Braun AS430E Air Styler 4.3 Iontec Saç Kurutma Makinesi ve Şekillendirici – 4.999 TL,
    • Amazfit Active Akıllı Saat – 5.499 TL,
    • Grundig Tradisia TKM 1343 Türk Kahvesi Makinesi – 1.399 TL,
    • TEFAL GV9230 Pro Express Protect 2600 W Buhar Kazanlı Ütü-8.999 TL,
    • ROBOROCK Q7 Max Robot Süpürge– 14.999 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın kampanyası Türkiye genelindeki 98 mağazasında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

    Tüketiciler kampanyaya dair detaylara buradan ulaşabilirler.

    E-ticaret eğitimi almak isteyenlere öneriler

    E-ticaret, günümüzde giderek daha fazla girişimcinin ilgisini çeken bir alan haline geliyor. Özellikle pandemi sürecinin etkisiyle birlikte online alışverişin yaygınlaşması, birçok girişimci ve işletmeyi e-ticaret alanına yönlendirdi. Ancak bu alana adım atmak isteyenler için pek çok soru işareti ve zorluk da beraberinde geliyor. Peki, bu alanda başarılı olmanın sırları nelerdir? E-ticaret uzmanı olmak isteyenler hangi e-ticaret eğitimini almalı? E-Ticaret Danışmanı Tuğer Akkaya, e-ticaret girişimcilerinin bilmesi gereken en kritik soruları yanıtladı!

    Tuğer Akkaya
    Tuğer Akkaya

    Sıfırdan e-ticarete başlayacak olanlara ne tavsiye edersiniz? 

    Sıfırdan e-ticarete başlamak isteyenlere önerim, öncelikle pazar araştırması yapmalarıdır. Hedef kitlenizi ve rekabeti anlamak için zaman ayırın. Hangi ürünlerin popüler olduğunu ve hangi nişlerin doygun olmadığını belirlemek bu süreçte oldukça önemli. Ardından, güvenilir bir platform seçmek gereklidir. Shopify veya Amazon gibi popüler e-ticaret platformlarından birini tercih edebilirsiniz. Müşteri deneyimine odaklanmak da kritiktir. Kullanıcı dostu bir web sitesi tasarlamanızı ve müşteri ilişkilerine önem vermenizi tavsiye ederim. 

    Bu işin olmazsa olmazı ise dijital pazarlama. Dijital pazarlama stratejilerini kullanarak ürünlerinizi tanıtmak, potansiyel müşterilerinize ulaşmak açısından oldukça önemli. SEO, sosyal medya pazarlaması ve e-posta pazarlaması gibi araçlarla ürünlerinizi geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

    E-ticaret uzmanı
    E-ticaret uzmanı

    E-ticaret uzmanı olmak için hangi e-ticaret eğitimlerini almak gerekir?

    E-ticaret uzmanı olmak isteyenler için SEO, sosyal medya yönetimi ve reklamcılık üzerine kurslar bulunuyor. Bunların yanı sıra, veri analizi eğitimleri de oldukça önemli çünkü verileri analiz etmek ve değerlendirmek, başarılı bir strateji oluşturmanın temelidir. Google Analytics gibi araçları kullanmayı öğrenmek de bu süreçte büyük bir avantaj sağlayabilir. Bu eğitimler, e-ticaret sektöründe uzmanlaşmak ve başarılı bir kariyer inşa etmek için önemli adımlardır. 

    Ne kadar sermaye ile e-ticaret girişimcisi olabiliriz? 

    E-ticaret girişimcisi olmak için ne kadar sermaye gerektiği, aslında satılacak ürünlerin türüne, stok politikasına, kullanılan platforma ve pazarlama stratejisine bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Küçük bir nişle başlayarak ve düşük bir bütçeyle (birkaç bin dolar gibi) işe koyulmak mümkün. Bu noktada önemli olan, başlangıçta sermayeyi verimli bir şekilde kullanmak ve işinizi zamanla büyütmek için gelirinizi yatırıma dönüştürmektir.

    amazon e-ticaret eğitimi
    amazon e-ticaret eğitimi

    E-ticarete girmek isteyenler kendi web sitelerini mi kurmalı yoksa pazaryerlerinde yer alarak mı işe başlamalı?

    E-ticarete giriş yaparken, ilk olarak pazaryerlerinde yer almanın daha iyi bir seçenek olacağını düşünüyorum. Pazaryerleri, başlangıç aşamasında geniş bir müşteri kitlesine erişmeye yardımcı oluyor ve pazarlama ile lojistik gibi kritik konularda önemli destekler sağlıyor. Bu platformlar sayesinde, yeni işletmeler ürünlerini daha geniş bir kitleye tanıtabilir ve marka bilinirliğini arttırabilir.

    Ancak, bir pazaryerinde belirli bir başarı elde ettikten sonra, kendi web sitesini oluşturma fikri oldukça önemli hale geliyor. Bir markanın kendi web sitesini kurması, firmaya daha fazla kontrol ve özgürlük sağlar. Bu şekilde, marka kimliğinizi güçlendirerek müşterilerinize daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabilir ve doğrudan müşteri ilişkilerini yönetme imkanı elde edebilirsiniz.

    Pazaryerlerinin komisyonları son zamanlarda satıcıları zorluyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

    Pazaryerlerinin komisyon oranları son dönemde satıcılar için bir zorluk oluşturuyor. Ancak pazaryerleri, e-ticaret satıcılarına hazır müşteri kitlesi sunarak büyük bir avantaj sağlıyor. Bu platformlar sayesinde, potansiyel müşterilere normal bir web sitesinden daha uygun maliyetlerle ulaşabiliyorsunuz. Bu yüzden pazaryerlerinin genellikle %20 gibi bir komisyon oranı belirlemesi, işletmeler için makul karşılanmalı ve fiyat stratejileri de bu komisyon oranlarını dikkate alarak oluşturulmalı. Bu şekilde, pazaryerlerinden elde edilen faydalar, komisyonların getirdiği maliyeti dengeleyebilir ve işletmelerin karlılığını artırabilir.

    E-ticaret altyapısı seçerken nelere dikkat etmek gerekir?

    Kendi web sitesi ile e-ticaret yapmak isteyen kişilerin ilk dikkat etmeleri gereken nokta e-ticaret alt yapısı sunan firmaların referanslarıdır. Güçlü referanslar mutlaka bu süreçte gözö nünde bulundurulmalı. SEO uyumluluğu, site açılış hızları, destek süreleri, ek uygulamalara erişim de diğer önemli hususların başında geliyor. Bu süreçte maliyet en son düşünülmesi gereken konu.

    E-ticarette en çok satılan ürünler nelerdir? Bu ürünleri nasıl bulabiliriz?

    Yurtdışındaki ürünleri bulmanın en kolay yolu helium10 gibi yazılımları kullanabilmekten geçiyor. Türkiye’de en çok satan ürünler ise nesatilir.com gibi uygulamalar ile analiz edilebilir. Bunun yanı sıra Google Trends üzerinden trend olan ürünleri bulabilmek için mantıklı bir araçtır.

    Amazon e-ticaret eğitiminiz oldukça popüler. Bu eğitimin içeriği nedir? 

    Amazon e-ticaret eğitimini, Amazon’da satış yapmaya yeni başlayacak olanlardan, satışlarını artırmak isteyen deneyimli satıcılara kadar her seviyedeki kişilere yönelik olarak tasarladık. Temel konuları kapsayan bu eğitim, Amazon’da dropshipping ve Fulfillment by Amazon (FBA) işlemleri yapmak isteyenlere adım adım rehberlik eden bir program. 

    Eğitimin ana başlıkları arasında Amazon’da satış temelleri, dropshipping ve FBA teknikleri ile satış artırma stratejileri yer alıyor. Ayrıca, özel satış artırma tekniklerinin yanı sıra pratik uygulamalar ve ipuçlarını da paylaşıyoruz. Eğitimi tamamlayanlar, Amazon satıcı hesabı açma, etkili ürün listeleme ve satış stratejilerini uygulama konusunda bilgi sahibi oluyor ve rekabet ortamında öne geçme fırsatı kazanıyorlar. 

    Ücretsiz e-ticaret eğitiminiz var mı? 

    Ücretsiz e-ticaret eğitimlerimiz var. Bu eğitimleri toptancilistesi.com listemize kayıt olanlarla paylaşıyoruz. Bu ücretsiz eğitim kısa sürede Amazon ve diğer e-ticaret platformlarında yer almak isteyenler için hızlandırılmış bir kurs niteliği taşıyor. 

    Tuğer Akkaya'dan YouTube influencer'ı olmak isteyenlere öneriler
    Tuğer Akkaya’dan YouTube influencer’ı olmak isteyenlere öneriler

    E-ticaret girişimcilerinin yaşadığı en önemli problemler nelerdir?

    E-ticaret dünyası gerçekten de bir mücadele alanı. Yeni bir girişim olarak başlamak, pazarda bir yer edinmek ve insanların dikkatini çekmek, girişimciler için gerçekten zorlayıcı olabiliyor. Ancak e-ticaret sadece ürün satmaktan ibaret değil; aynı zamanda müşteri ilişkilerini güçlendirmek, marka bilinirliğini artırmak ve operasyonel maliyetleri dengelemek de gerekiyor.

    Özellikle son dönemde, ürün ve lojistik maliyetlerindeki artışlar sektörde faaliyet gösteren birçok işletmenin karlılığını olumsuz etkiliyor. Bu durum, işletmelerin stratejilerini gözden geçirmesini ve daha verimli çalışma yolları bulmasını gerektiriyor.

    E-ticaret girişimcilerinin yaşadığı bir diğer önemli sorun, bilinçsiz yatırımların boşa gitmesidir. Özellikle yazılım alanında yapılan yatırımlar bu duruma sıkça örnek teşkil ediyor. Birçok girişimci, pazarın taleplerini tam olarak anlamadan veya işletme ihtiyaçlarına uygun olmayan yazılım çözümlerine yatırım yapabiliyor. Sonuç olarak, bu tür yatırımlar, gereksiz maliyetlerin yanı sıra zaman kaybına da neden olabiliyor.

    Bu sorunu aşmanın yolu, e-ticaret işletmecilerinin öncelikle ihtiyaçlarını ve hedeflerini net bir şekilde belirlemesi ve ardından uygun bir yazılım çözümü seçmesidir. Özellikle modüler ve ölçeklenebilir yazılım çözümleri, işletmelerin ihtiyaçlarına daha iyi uyum sağlayabilir ve uzun vadede daha fazla esneklik sunabilir. Ayrıca, sektördeki teknolojik gelişmeleri ve en iyi uygulamaları takip etmek de yanlış yatırımların önüne geçmede önemli bir rol oynar.

    Artan lojistik maliyetleri e-ticaret girişimcilerini nasıl etkiledi?

    Türkiye lojistik maliyetlerinin artması enflasyon ile birlikte ürün maliyetlerini de paralelde artırdı. Ürün fiyatları yükselirken tüketici talepleri de bu doğrultuda azaldı. Satışlar düştü ve fiyat politika dengesini kurmak zorlaştı. Yurtdışında ise lojistik maliyetleri sadece belli sezonlarda artış gösteriyor ve bu da satışları çok büyük ölçüde etkilediği söylenemez.

    Yurtdışına e-ihracat yapanlar lojistik süreçlerinde nelere dikkat etmeli?

    Gümrük mevzuatları hakim olunması gereken en önemli ilk aşamadır. Sonrasında teslim yöntemleri ve iade prosedürleri ara depolar vasıtası ile belirlenmelidir.

    yurtdışına e-ihracat yapmak
    yurtdışına e-ihracat yapmak

    Yurtdışına nasıl ürün pazarlanır?

    Yurtdışına bir ürünü pazarlamak için ilgili ülkenin mevzuatlarını iyi bilmek gerekiyor. Ambalaj tasarımı ilgili ülkenin dili ile hazırlanmış olmalı, ürün içerikleri yine ilgili ülkenin mevzuatlarına göre ayarlanmalıdır. Ürün hazırlık sürecinden sonra rebate dediğimiz ilgili ülkedeki kişilerin ürünü ücretsiz test etmeleri için ücretsiz ürün dağıtım süreci olumlu geri dönüş alabilmenin en etkili yoludur. Ürünü pazara sürerken dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli husus da ürünün ilgili ülkedeki ortalama fiyat politikasıdır.

    Yurtdışında markalaşmak için yapılması gerekenler nelerdir?

    Yurtdışında başarılı bir markaya sahip olabilmek için öncelikle ilgili ülkede yaşayan kişilerin kolay telafuz edebileceği ve akılda kalıcı bir marka ismi bulmak gerekiyor. Ürünün logosu, renkleri, kurumsal kimliği ve ürün ambalajı gibi detaylar ilgili ülkenin ihtiyaçlarına göre tespit edilmeli. Örneğin; Japonya’da bir marka oluşturmak için markanın mutlaka Japonca olması ve ambalaj tasarımlarının yoğun renklerden oluşması gibi gereklilikleri ilgili pazarda ön araştırma yapılıp tespit edilmesi şart.

     

    MagSafe Rehberi

    Kablosuz bir şarj standardı olan ve iPhone’lar için hem ek şarj hem de kullanım kolaylığıyla sunan MagSafe nedir?

    Mouse’unuz Çalışmadığında Düzeltmek İçin Neler Yapabilirsiniz?

    0

    Mouse, modern bilgisayar sistemlerinde kullanıcı etkileşimini sağlayan temel bir cihazdır. Ancak, bazen mouse’un beklenmedik şekilde çalışmaması gibi sorunlarla karşılaşabiliriz. Mouse’unuz Çalışmadığında Düzeltmek İçin Neler Yapabilirsiniz? başlıklı bu yazıda, bu tür sorunlarla başa çıkmak için, adım adım teknik çözüm yöntemlerini sıralayacağım.

    Bağlantıları Kontrol Edin: Mouse’unuzun bağlantılarını kontrol edin. Kablolu bir mouse kullanıyorsanız, USB kablosunu ve bağlantı noktasını inceleyin. Kablo veya bağlantı noktasında herhangi bir fiziksel hasar olmamalıdır. Kablosuz bir mouse kullanıyorsanız, alıcının doğru bir şekilde takılı olduğundan ve sinyal gücünün yeterli olduğundan emin olun.

    Sürücü Sorunlarını Giderme: Mouse’unuzun sürücülerini kontrol edin ve güncel olup olmadığını belirleyin. Aygıt Yöneticisi’nde (Device Manager) mouse sürücülerini güncellemek için fareyi sağ tıklayıp,  “Sürücüyü Güncelle” ‘yi seçin. Güncel sürücülerin yüklenmesi, uyumluluk sorunlarını gidermeye yardımcı olacaktır.

    Mouse Fiziksel Temizliği: Mouse’un alt kısmını açarak optik sensörü ve hareket yüzeyini temizleyin. Optik sensörün düzgün çalışması için toz veya kir parçacıklarından arındırılması önemlidir. İyi bir temizlik için izopropil alkol ve mikrofiber bir bez kullanabilirsiniz.

    Mouse’ı Test Etme: Mouse’un başka bir bilgisayarda çalışıp çalışmadığını test edin. Başka bir bilgisayarda çalışıyorsa, sorun muhtemelen bilgisayarınızın donanımı veya ayarlarıyla ilgilidir. Ancak, başka bir bilgisayarda da çalışmıyorsa, mouse üzerinde fiziksel bir arıza olabilir.

    BIOS ve Aygıt Ayarları: BIOS ayarlarında veya aygıt yöneticisinde (Device Manager) fare ile ilgili herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol edin. Fare aygıtlarının doğru bir şekilde tanındığından ve yapılandırıldığından emin olun.

    Virüs Taraması: Bilgisayarınızda güvenilir bir antivirüs yazılımı kullanarak sistem taraması yapın. Bazı kötü amaçlı yazılımlar, mouse’unuzun düzgün çalışmasını etkileyebilir. Tarama sonuçlarına göre gerekli adımları atabilirsiniz.

    USB Bağlantı Noktalarını Kontrol Edin: Mouse’unuz USB bağlantısı kullanıyorsa, bağlantı noktalarını kontrol edin ve herhangi bir fiziksel hasarın olup olmadığını gözden geçirin. Ayrıca, USB portlarını temizleyin ve bağlantıların sağlam olduğundan emin olun. Bağlantı noktalarındaki gevşeme veya korozyon gibi sorunlar, mouse’un düzgün çalışmasını engelleyebilir.

    Mouse Ayarlarını Kontrol Edin: Fare ayarlarını kontrol ederek, mouse’unuzun doğru şekilde yapılandırılmış olduğundan emin olabilirsiniz. Fare hızı, çift tıklama hızı ve kaydırma hassasiyeti gibi ayarları kişisel tercihinize göre ayarlayın. Ayrıca, fare işlevlerini özelleştirebileceğiniz özel fare yazılımlarını kullanmayı da düşünebilirsiniz.

    Güç Yönetimi Ayarlarını Değiştirme: Bazı durumlarda, bilgisayarın güç yönetimi ayarları fare performansını etkileyebilir. Aygıt Yöneticisi’nden fare özelliklerine gidin, “Güç Yönetimi” sekmesine tıklayın ve “Bilgisayar bu cihazı kapatmasına izin ver” seçeneğinin işaretli olup olmadığını kontrol edin. Bu seçenek işaretli ise, işaretini kaldırarak fareyi etkinleştirmeyi deneyin.

    Mouse’un Fiziksel Kontrolünü Yapın: Mouse’unuzun fiziksel olarak hasar görmüş olup olmadığını kontrol edin. Fareyi dikkatlice inceleyin ve kırık düğmeler, çatlaklar veya diğer zararlar olup olmadığını belirleyin. Fiziksel hasar, mouse’un düzgün çalışmasını engelleyebilir ve onarım veya değiştirme gerektirebilir.

    Diğer Etkileşimli Cihazlarla Çakışmayı Kontrol Edin: Mouse’unuzun çalışmamasının nedenlerinden biri, diğer kablosuz cihazlarla (örneğin, kablosuz klavye veya cep telefonu) çakışma olabilir. Bu tür çakışmaları önlemek için, mouse’unuzu ve diğer kablosuz cihazları farklı frekans bantlarına veya kanallara ayarlayın.

    Donanım Sorunları İçin Profesyonel Destek: Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra mouse hala çalışmıyorsa, muhtemelen bir donanım sorunu var demektir. Bu durumda, bilgisayarınızı bir uzmana götürerek profesyonel bir inceleme yaptırabilirsiniz. Uzmanlar, mouse’unuzu detaylı bir şekilde inceleyerek sorunun kaynağını belirleyebilir ve gerektiğinde onarım veya değişim yapabilirler.

    Mouse’unuzun çalışmaması, genellikle basit teknik sorunlardan kaynaklanır ve yukarıdaki adımları izleyerek çoğu sorunu çözebilirsiniz. Ancak, sorun devam ederse veya karmaşık bir sorunla karşılaşırsanız, profesyonel bir bilgisayar teknisyeninden yardım alabilirsiniz.

    X takip için @salihertugrul

    vivo’dan cep telefonlarıyla profesyonel portre fotoğrafları çekmek için ipuçları

    Yedi yıldır yaptığı geliştirmeler ile Star Işığı Portresi özelliğini günümüzdeki seviyeye taşıyan vivo, mükemmel portre fotoğrafçılığı için püf noktaları paylaştı.

    Portre çekimleri için en iyi akıllı telefonu geliştirmek amacıyla uzun yıllardır çalışmalar yapan vivo, yedi yıl önce ilk kez tanıttığı Star Işığı özelliği ile birlikte portre fotoğrafçılığında uzmanlaşmaya odaklandı. Işığın kontrolünün doğru bir şekilde yapılmasının en önemli noktalardan olduğu portre fotoğrafçılığında vivo, normal bir flaşa göre 19 kat daha geniş alana 50 kat daha yumuşak ışık yayan teknolojisini geliştirdi. Star Işığı, nesne ve ortam arasındaki aydınlatmayı yumuşak ve doğal bir şekilde dengeler. Ortama uygun parlaklık seviyesi için Star Işığını otomatik olarak ayarlar. Fotoğraflarda gerçeğe en yakın renkler sunan geliştirilmiş kamera ile stüdyo kalitesinde portreler çekmenize olanak sağlar.

    vivo, portre çekimlerinde ışığın öneminin yanında kullanıcıların dikkat etmeleri gereken püf noktalarını şu şekilde sıralıyor:

    • Arka planı kullanın: Arka plan, ana konuyu vurgulamak veya dikkati dağıtmak için kullanılabilir. Basit ve düz bir arka plan ile portre fotoğrafın ana karakterini ön plana çıkarabilirsiniz. Karmaşık bir arka planı önlemek için konuyu odaklamak önemlidir.
    • Farklı açılardan çekimler yapın: Yüksekten veya alçaktan çekimler, sıra dışı ve etkileyici sonuçlar verebilir. Ayrıca, portreyi çekerken poz veren kişinin göz hizasında olmasına dikkat edin. Kadrajı dengeli ve ilgi çekici hale getirmek için üçte bir kuralı gibi kompozisyon tekniklerini uygulayın.
    • Odak noktasını belirleyin: Cep telefonunuzun odaklama özelliğini kullanarak yüze netleme yapın ve odak noktasını belirleyin. Gözler genellikle portrelerin en önemli unsurlarıdır, bu nedenle odak noktasını genellikle gözler üzerinde tutmak etkili bir seçenektir. Yeni vivo V30’un 50MP Otomatik Odaklamalı Geniş Açılı Kamerası sayesinde odak konusunda endişelenmenize gerek kalmıyor ve aynı fotoğraf karesinde 30 kişiye kadar yüksek kaliteli grup portreleri de çekmenize olanak tanıyor.
    • Göz teması kurun: Portre fotoğraflarında gözlerin ana odak noktası olduğunu söylemiştik. Gözlerin net, parlak ve canlı görünmesini sağlamak için odaklama kullanın. Göz teması, fotoğrafı çeken ile pozu veren arasında iletişimi güçlendirir ve daha etkileyici bir çekim imkânı verir.
    • Doğal ve rahat pozlar tercih edin: Gerçek bir ifade elde etmek için komik veya yapay pozlardan kaçının. Konforlu ve doğal bir ortam, daha samimi ve etkileyici portrelerin ortaya çıkmasına yardımcı olur.
    • Çekim alanının temizliğine özen gösterin: Portre çekerken çekim alanının temiz ve düzenli olmasına özen gösterin. Anlamsız veya dağınık nesneler, fotoğrafı karmaşık hale getirebilir ve dikkati dağıtabilir.
    • Dinamik çekimler deneyin: Kişinin hareket etmesine veya doğal bir aktiviteyle meşgul olmasına izin vererek daha canlı ve ilgi çekici kareler elde edebilirsiniz. Özellikle çocuklar veya evcil hayvanlarla çalışırken bu teknik oldukça etkili olabilir.

    ADATA 23. yaşını kutluyor

    ADATA’nın “Bugünü Şekillendir, Yarını Kucakla” temasıyla başlattığı 23. yıl dönümü etkinlikleri 30 Mayıs’a kadar devam edecek…

    DRAM modülü ve USB flash bellek tedarikçilerinden ADATA Technology, 23. yıl dönümünü kutluyor. ADATA’nın yıl dönümüne özel olarak “Bugünü Şekillendir, Yarını Kucakla” temasıyla başlattığı ve bir ay sürecek olan  kutlamalarda, küresel ağaçlandırma ve sürdürülebilirlik girişimlerinin yanında, çeşitli yıl dönümü ödül etkinlikleri ve yerel indirimler kullanıcıları bekliyor. Dünyanın en büyük ESG yeşil organizasyonlarından “One Tree Planted” ile düzenlenen ve dünyanın dört bir yanından insanların katılımıyla gerçekleşecek “Yeşil Görev” adlı çevrim içi ödüllü etkinlikle ADATA, beş kıtada binlerce ağaç dikmeyi hedefliyor.

    ADATA’nın sürdürülebilir bir dünya inşa etmek vizyonuyla başlattığı bu yeşil kutlamalarda çevrim içi ağaç dikme görevini tamamlayan katılımcılar, dünya genelinde sürecek çekilişe katılarak ADATA ve XPG ürünleri kazanma fırsatı yakalayacak. Bu sayede ADATA, çevreyi koruma ve sürdürülebilirlik misyonunu teşvik etmeyi amaç ediniyor.

    ADATA’nın bu yıl Mart ayında, “Bugünü Şekillendir, Yarını Kucakla” temasıyla Tayvan’daki “Taichung Kıyı Bataklığı Koruma Kuşağı” bölgesini ağaçlandırarak başlattığı yeşil girişim, çok daha büyük çaplı bir sürdürülebilirlik projesine doğru evrildi. ADATA, dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen yeşil organizasyonu “One Tree Planted” iş birliği ile düzenlediği bu projeyle, dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarını “Yeşil Görev” çevrim içi oyununa katılarak sürdürülebilirliği teşvik etmeye davet ediyor. Oyundaki görevleri tamamlayarak “ESG Puanları” biriktirilen bu oyunda, toplam puan dünya genelinde 5 milyona ulaştığında, beş kıtada 5000 ağaç dikilerek ağaçlandırmaya katkıda bulunacak.

    Google’dan sohbetlere renk katacak selfie özelliği!

    Google Mesajlar, kullanıcılarına mesajlaşma deneyimlerini eğlenceli hale getirecek Selfie Gif adında bir özelliği duyurdu. Kısacası, artık mesajlarınızı metinle sınırlamak zorunda değilsiniz. Hemen bir selfie çekip duygularınızı daha iyi ifade edebileceksiniz. Peki nasıl kullanılıyor? Gelin birlikte bakalım…

    Google Mesajlar’ın beta sürümünde ortaya çıkan bu özellik, galeri simgesine uzun basılmasıyla etkinleştiriliyor. Bu yeni özellik, kendi içerisinde çalışan bir kamera simgesi ile, kullanıcıların 3 saniyelik animasyonlu videolar çekip sohbetlerine ekleme imkanı verecek.

    Basit bir kullanıcı arayüzüne sahip olan bu özellikte, ekranın merkezinde bir dairesel önizleme penceresi beliriyor. Kullanıcılar bu alanda, ön veya arka kamerayı kullanarak, kayıt butonuna basıp kolaylıkla GIF’lerini oluşturabiliyorlar. Ayrıca, ekranda beliren “Bir öpücük gönder” ve “Bir kalp çiz” gibi eğlenceli öneriler de sohbeti daha renkli hale getirecek.