Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 105

    YouTube Hype Nedir? Türkiye’de Kimler Kullanabilecek?

    YouTube’un daha küçük içerik üreticilerini desteklemek ve topluluk etkileşimini teşvik etmek için bir Youtube Hype özelliği üzerinde çalıştığını biliyoruz. Bu özellik, izleyicilerin platformda en sevdikleri yeni videoları tanıtmalarını ve yeni yeteneklerin tanınması için daha fazla fırsat yaratmalarını sağlayacak.

    Google’a ait popüler bir video akışı platformu olan YouTube’un, ‘Hype’ olarak adlandırılması beklenen yeni bir özelliği test ettiği biliyor. Yeni özellik, platformdaki küçük içerik oluşturucuların görünürlüğünü artırmayı amaçlıyor. Bu yeni deneysel özellik şu anda belirli ülkelerde mevcut ve izleyicilere en sevdikleri videoları tanıtma yolu sunacak.

    İşte YouTube’daki ‘Hype özelliği’ hakkında bilmeniz gereken her şey ve nasıl çalıştığı.

    Youtube Hype Nedir?

    Youtube Hype , izleyicilerin videoları ‘hype’ lamasına olanak tanıyacak ve bu da videoların hafta boyunca diğer beğenilen içeriklerle birlikte görünme şansını artırmaya yardımcı olacak. Bunun, YouTube’un daha küçük içerik oluşturucularını destekleme ve onlara platformda daha fazla görünürlük sağlama yönündeki devam eden çabasının bir parçası olduğu söyleniyor.

    Bu özelliğin duyurusu, topluluk merkezli yaklaşımını yansıtacak şekilde ‘İzleyicilerin favori içerik üreticilerini desteklemesinin yeni yolu’ başlığıyla duyuruldu.

    Youtube Hype Nasıl Çalışacak?

    Raporlara göre Hype, YouTube’un mevcut Beğen ve Paylaş özellikleri gibi çalışıyor. Bir video bir izleyici tarafından beğenildiğinde, YouTube’un erişimini ve keşif algoritmalarını etkilemiyor, bunun yerine videoyu yeni bir şekilde vurguluyor.

    Heyecan yaratan videolar, YouTube’un ‘Keşfet’ bölümünde görünecek ve normal trend bölümünden ayrı bir ilgi odağı olacak. Çoğunlukla, yalnızca son yedi gün içinde yayınlanan videolar heyecan yaratmaya uygun olacak ve bu sayede özelliğin düzenli aralıklarla yeni içerikleri tanıtması sağlanacak.

    Yeni Hype Özelliğinin Hedef Kitlesi 

    Youtube Hype özelliği, yeni ve daha küçük içerik oluşturucuların yeni kitleler tarafından keşfedilmesine yardımcı olmak için tasarlanmış. Yeni özellik, 500.000’den az abonesi olan ve topluluk yönergelerine daha fazla uyan bir YouTube Ortak Programı içerik oluşturucuları alt kümesiyle test ediliyor.

    Daha küçük kanallara odaklanmanın amacı, rekabet alanını eşitlemek ve yeni içerik üreticilerine izleyici kitlelerini büyütmeleri için daha iyi bir şans vermek.Youtube Hype

    Bu Yeni Özelliğin Kullanılabilirliği

    Şu anda YouTube’daki Hype özelliği, yazının yazıldığı sırada Brezilya, Türkiye ve Tayvan’da test ediliyor. YouTube, yeni özelliğin gelecekte ücretli bir hizmet olup olmayacağını henüz açıklamadı.

    Şirket, diğer bölgelere de yaygınlaştırılacak özelliği belirlemek için ilk pazarlardan geri bildirimler topluyor.

    Beklentiler ve Ek Özellikler

    YouTube Hype özelliği, kullanıcının etkileşimini artırmaya yönelik daha geniş kapsamlı bir stratejinin parçası olup, platformda yayınlanan videolara daha fazla bağlam sağlıyor.

    YouTube son zamanlarda, kullanıcıların videolara, izleyiciler için içeriği daha açık hale getirebilecek bağlamsal notlar eklemesini sağlayacak yeni bir özellik üzerinde deneyler yapıyor.

    Türk Youtube Kullanıcıları Ne Düşünüyor?

    YouTube Hype yukarıda belirttiğim gibi Türkiye’de de kullanıma sunulmuş durumda. İşin açıkçası oldukça fazla merak uyandırdığını da söyleyebiliriz. Hype butonu ile karşılaşan kullanıcılar, bu yeni özelliği deneyimleme şansı buluyor. Şimdilik bu konuda pek fazla etkileşim aldığımız söyleyemeyiz. Youtube tarafında da gelen bilgilerle ilgili yapılmış bir açıklama yok. YouTube’un yeni Hype özelliği, küçük içerik üreticileri için büyük bir fırsat sunuyor. Bunu biliyoruz ve Youtube’un bu özelliğinin bir devrim yaratacğı görüşündeyim.

    Yapay Zeka ve Günlük Hayatımız: Kullanım Alanları ve Potansiyelleri

    Yapay Zeka Nereye GidiyorYapay zeka, son yıllarda hızla gelişen bir teknoloji olarak, hayatımızın her alanında etkisini göstermeye başladı. Bilgi işlem gücündeki artışlar, büyük veri analizi ve gelişmiş algoritmalar sayesinde, yapay zeka artık sadece bilim kurgu filmlerinde değil, günlük hayatımızın her alanında yer alıyor.

    Yapay zeka, günlük hayatımızda geniş bir kullanım yelpazesi sunarak yaşam kalitemizi artırıyor ve çeşitli sektörlerde devrim niteliğinde değişiklikler yaratıyor. Akıllı asistanlardan sağlığa, finans sektöründen eğitim alanına kadar birçok alanda etkili olan yapay zeka gelecekteki potansiyelleriyle de dikkat çekiyor. Yapay zekanın bu potansiyellerinin gerçekleştirilmesi, hem teknolojik hem de toplumsal düzeyde önemli değişimlere yol açacak ve yaşam biçimimizi yeniden şekillendirecek. Yapay zekanın etkilerini anlamak ve bu teknolojiyi doğru bir şekilde yönlendirmek, gelecekteki başarı için kritik öneme sahip.

    Bu haftaki yazımda yapay zekanın günlük hayatımızdaki mevcut kullanım alanlarını ve gelecekteki potansiyellerini ele aldım.

    Yapay Zekanın Günlük Hayatımızdaki Kullanım Alanları
    Akıllı Asistanlar
    Akıllı asistanlar, yapay zekanın günlük hayatımıza entegre olmasının en yaygın örneklerindendir. Amazon’un Alexa’sı, Apple’ın Siri’si ve Google Asistan gibi platformlar, sesli komutlar aracılığıyla kullanıcılara çeşitli hizmetler sunar. Bu asistanlar, hava durumu tahmini yapabilir, haber güncellemeleri sağlayabilir, hatırlatmalar oluşturabilir ve evdeki akıllı cihazları kontrol edebilir.

    Otomotiv Sektörü
    Otonom araçlar, yapay zekanın otomotiv sektöründeki en çarpıcı uygulamalarından biridir. Otonom sürüş teknolojileri, araçların çevresini algılamasını ve trafik koşullarına göre kararlar almasını sağlar. Ayrıca, akıllı park sistemleri ve şerit takip asistanları gibi YZ tabanlı sistemler, sürüş güvenliğini artırır ve sürücülerin işini kolaylaştırır.

    Sağlık ve Tıp
    Yapay zeka, sağlık sektöründe de devrim yaratmaktadır. YZ destekli tanı sistemleri, hastalıkların erken teşhisinde büyük rol oynar. Örneğin, görüntü tanıma algoritmaları, MR ve röntgen görüntülerindeki anormallikleri tespit edebilir. Ayrıca, kişisel sağlık uygulamaları, bireylerin sağlık verilerini analiz ederek sağlıklı yaşam önerileri sunar. Yapay zeka, aynı zamanda ilaç geliştirme süreçlerini hızlandırarak yeni tedavi yöntemlerinin bulunmasına katkıda bulunmaktadır.

    Eğitim
    Eğitim alanında yapay zeka, öğrenci performansını değerlendirmek ve öğrenme süreçlerini kişiselleştirmek için kullanılmaktadır. Akıllı eğitim platformları, öğrenci ilerlemesini takip eder ve kişisel öğrenme planları oluşturur. Ayrıca, yapay zeka destekli öğretmen yardımcıları, öğretmenlerin iş yükünü azaltarak daha etkili eğitim sağlamalarına yardımcı olabilir.

    Finans ve Bankacılık
    Finans sektörü, yapay zekanın etkisi altında büyük değişimler yaşamaktadır. Algoritmik ticaret sistemleri, piyasa trendlerini analiz ederek hızlı ve etkili yatırım kararları alabilir. Ayrıca, YZ tabanlı fraud tespit sistemleri, şüpheli işlemleri belirleyerek dolandırıcılık risklerini azaltır. Kişisel finans yönetimi uygulamaları, kullanıcıların bütçelerini daha iyi yönetmelerine yardımcı olur.

    Perakende ve E-Ticaret
    Perakende sektöründe yapay zeka, müşteri deneyimini kişiselleştirmek ve satışları artırmak için kullanılır. YZ tabanlı öneri sistemleri, kullanıcıların geçmiş alışveriş verilerini analiz ederek onlara uygun ürünler önerir. Chatbotlar, müşteri hizmetlerini otomatikleştirerek hızlı ve etkili destek sunar. Ayrıca, envanter yönetimi ve talep tahmini gibi operasyonel süreçler de YZ tarafından optimize edilebilir.

    Yapay Zekanın Gelecekteki Potansiyelleri
    Gelecekte, yapay zeka ile insan iş gücü arasındaki işbirliği daha da derinleşecektir. Yapay zekanın tekrarlayan ve rutin görevlerdeki rolü, insanları daha yaratıcı ve stratejik işlere yönlendirecektir. Bu, iş gücü piyasasında büyük değişimlere yol açabilir ve yeni beceri setlerinin gelişmesini teşvik edebilir.

    Yapay zeka, akıllı şehirlerin inşasında önemli bir rol oynayabilir. Trafik yönetimi, enerji tüketimi ve kamu güvenliği gibi alanlarda Yapay zeka tabanlı çözümler, şehirlerin daha verimli ve yaşanabilir hale gelmesine katkıda bulunabilir. Örneğin, akıllı trafik ışıkları, trafiği optimize edebilir ve enerji tasarrufu sağlayabilir.

    Kişisel sağlık yönetiminde yapay zeka, bireylerin sağlık durumlarını sürekli izleyebilir ve sağlık verilerini analiz ederek kişisel sağlık tavsiyeleri sunabilir. Ayrıca, sağlık hizmetlerine erişim kolaylığını artırarak, uzaktan sağlık danışmanlığı ve tedavi süreçlerini destekleyebilir.

    Yapay zeka, sanat ve yaratıcı alanlarda da yenilikler getirebilir. YZ tabanlı algoritmalar, müzik besteleme, resim yapma ve yazı yazma gibi yaratıcı süreçlere katkıda bulunabilir. Bu, sanatsal üretkenliği artırabilir ve yeni yaratıcı işbirlikleri ortaya çıkarabilir.

    MediaMarkt, Türkiye’de yatırıma devam dedi! 100. mağazasını açtı!

    Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Türkiye pazarında kazandığını Türkiye’ye yatırmaya devam ediyor. 2024 yılında mağaza yatırımlarını artıran MediaMarkt, Türkiye’deki 100’üncü mağazasını Antalya’nın Manavgat ilçesinde açtı. Bu açılışla birlikte MediaMarkt, Türkiye’deki mağaza alanını 250 bin metrekarenin üzerine çıkardı.

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, Türkiye genelinde mağaza ağını büyütmeye devam ediyor. 2007 yılında Türkiye’deki ilk mağazasını Ümraniye’de açarak Türkiye pazarına giriş yapan MediaMarkt, 100’üncü mağazasının açılışını da Antalya’nın Manavgat ilçesinde gerçekleştirdi. Tüketicilerin teknolojiyi daha rahat deneyimleyebileceği, keşfedebileceği ve öğrenebileceği Look and Feel konseptinde tasarlanan 1687 metrekare net satış alanına sahip mağazada 17’si erkek, 16’sı kadın çalışan olmak üzere 33 kişi istihdam edilecek. Tüketicilerin büyük ilgi gösterdiği Barista ve GameZone alanları da Manavgat mağazada tüketicileri bekliyor olacak.

    Karsten Wildberger: “Türkiye’de büyümeye ve yatırıma devam ediyoruz”

    Manavgat’taki mağaza açılışına katılmak için Türkiye’ye gelen MediaMarktSaturn CEO’su Dr. Karsten Wildberger, açılışta şu konuşmayı yaptı: “MediaMarkt Türkiye için önemli bir kilometre taşı anlamına gelen, Türkiye’deki 100. mağazamızın açılışı için burada bulunmak bana gurur ve mutluluk veriyor. MediaMarkt’ın Türkiye’deki mağaza sayısının 100’e ulaşması aynı zamanda Türkiye gibi dinamik bir pazardaki başarımızın yanı sıra buraya verdiğimiz önemin de bir göstergesi. MediaMarktSaturn’ün onlara duyduğu güveni ve inancı boşa çıkarmayan ve global ‘Deneyim Elektroniği’ yaklaşımımızı Türkiye’nin dört bir yanına başarıyla taşıyan MediaMarkt Türkiye ekibine teşekkürlerimi sunuyorum. Türkiye’deki yatırımlarımıza ve büyümemize, benzersiz alışveriş deneyimiyle son teknoloji ürünleri tüketicilere ulaştırmaya ve yerel istihdama katkı sağlamaya devam edeceğiz.”

    Hulusi Acar: “Yıl sonuna kadar en az 2 mağaza daha açacağız”

    MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, yeni mağaza yatırımıyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “2023 finansal yılı toplamında MSH Grubun Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmine sahip ülkesi olduk. Daha öncesinde İspanya, İtalya ve Avusturya’nın ardından 5’inci sıradayken, hızlı mağaza açılışlarımızla fiziksel olarak büyüyerek 2’nci sıraya yükseldik. Elbette bu başarımızın altında yatan neden online ve offline tüm kanalları kapsayan bütünleşik kanal yaklaşımımız. MediaMarkt Türkiye olarak 31 ilimizde 100 mağazamız, 250 bin metrekareyi aşan toplam mağaza alanımız ve toplamda 3 bin 830 çalışanımız var. MediaMarkt Türkiye olarak her geçen yıl istihdama katkı sağlamaya devam ediyoruz. Sene sonuna kadar çalışan sayımızı 4 bine çıkarmayı planlıyoruz. Yıl sonuna kadar en az 2 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Türkiye’de kazandığımızı Türkiye’ye yatırarak mağaza açmaya, diğer kanallara yatırım yapmaya ve istihdamı artırmaya devam ederek Türkiye olarak güçlü performansımızı sürdüreceğiz.”

    İnovasyonla büyümeye devam

    İnovasyonun MediaMarkt’ın DNA’sında olduğunu belirten Acar, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bir teknoloji perakendecisi olarak müşteri odaklı bakış açımızla inovasyona odaklanıyor ve dokunduğumuz her alanda son teknoloji çözümleri uyguluyoruz. Sektöre liderlik ettiğimiz AI dijital deneyim projeleriyle birlikte yaklaşık bir ay önce de web sitemiz, uygulamamız ve sadakat platformumuz MediaMarkt Club’ı tamamen yenileyerek daha hızlı ve kullanıcı dostu hale getirdik. Attığımız inovatif adımlarla hem mağazalarımızda hem de dijital platformlarımızda müşterilerimize en iyi hizmeti vermeye devam edeceğiz.”

    Artı hizmetlerde büyük ivme

    Yapılan inovasyonların sadece teknolojiyle sınırlı olmadığını belirten Hulusi Acar: “İş yapış biçimlerimizi de inovatif bir bakış açısıyla yeniden ele alıyoruz. Örneğin; telefon kiralama hizmetini ülkemizde tüketicilerimizle buluşturduk ve bu çerçevede büyük bir ivme kaydettik. Sürdürülebilirlik çerçevesinde başlattığımız yenilenmiş cihaz hizmetimiz aynı oranda tüketici nezdinde büyük karşılık buldu.”

    Son teknoloji geniş ürün yelpazesini deneyimin ön planda olduğu mağazalarında tüketicilerle buluşturmaya devam eden MediaMarkt’ın mağaza sayısı, Manavgat’taki yeni mağaza ile 100’e ulaştı.

    Fortinet, Juventus Futbol Kulübü’nün resmi siber güvenlik ortağı oldu

    Juventus, yönetimi basitleştirmek ve dünyaca ünlü tesislerindeki ağ ve güvenlik sorunlarını tespit edip çözmeye yardımcı olmak için Fortinet’in Security Fabric platformunu ve Secure Networking portföyünü seçti.

    Juventus Futbol Kulübü ve ağ ve güvenliğin yakınsamasını sağlayan küresel siber güvenlik lideri Fortinet, Fortinet’in 2026 yılına kadar önümüzdeki iki sezon için yeni Resmi Siber Güvenlik Ortağı olduğu bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Juventus ayrıca, kulübün tesislerindeki karmaşıklığı azaltmak ve ağ ve güvenlik sorunlarının tanımlanmasını ve çözümünü kolaylaştırmak için Fortinet’in sektör lideri Security Fabric platformunu seçti.

    Juventus maçlarına ve taraftarlarına ev sahipliği yapan Allianz Stadyumu, sürdürülebilirlik konusunda bir lider ve Torino’nun önde gelen eğlence merkezlerinden ve turistik mekanlarından biri olarak hizmet veriyor. Juventus, Juventus Genel Merkezi, Allianz Stadyumu Veri Merkezi, J|hotel, J|medical ve A Takım Antrenman Merkezi – JTC Continassa dahil olmak üzere Continassa Bölgesi’nde Fortinet çözümlerini uygulayacak.

    Juventus’u kazanmasının ardında Fortinet’in platform yaklaşımı var
    Fortinet’in Security Fabric platformu ve ağ ile güvenliği birleştirme konusundaki benzersiz yeteneği, Juventus gibi kuruluşların silo halindeki güvenlik araçlarını birleştirerek karmaşıklığı azaltmasına, görünürlüğü artırmasına, performansı iyileştirmesine ve olaylara yanıt verme süresini kısaltmasına yardımcı oluyor.

    Fortinet’in sektör lideri Güvenli Ağ portföyü, Juventus’un Resmi Siber Güvenlik Ortağı olarak Fortinet’i seçme kararında kritik öneme sahipti. Projenin temel gereksinimlerinden biri, sezon başlamadan önce 10 lokasyonda 50’den fazla anahtar ve 160 erişim noktasının (AP) değiştirilmesini içeren LAN Edge altyapı değişiminin tamamlanmasıydı.

    eufy Security’e Türkçe dil desteği geldi

    Hayatı kolaylaştıran teknolojilere öncülük eden Anker, Türkiye pazarındaki kullanıcı deneyimini geliştirmek ve müşteri sadakatini artırmak amacıyla Nebula Connect ve Soundcore uygulamalarının ardından eufy Security uygulamasına da Türkçe dil desteği ekledi.

    Akıllı yaşam teknolojilerine getirdiği öncü yaklaşımlarla teknoloji alanındaki son gelişmeleri yakından takip eden Anker, müşteri odaklı yaklaşımıyla kullanıcılarına daha iyi hizmet sunmak için çalışmalarına devam ediyor. Şimdi de kullanıcılarının ürünleri daha pratik ve verimli bir biçimde kullanmalarına destek olmak, ürün deneyimini yerel dilde yaşama imkanı sağlamak ve müşteri sadakatini artırmak için uygulamalarına Türkçe dil desteği getirdi. Türkçe dil desteğiyle kullanıcıların beğenisine sunulan Nebula Connect ve Soundcore uygulamalarının ardından şimdi de eufy Security uygulamasına Türkçe dil desteği eklendi.

    “Geniş ürün yelpazemiz şimdi daha erişilebilir ve kullanıcı dostu hale geldi”

    Uygulamalara Türkçe dil desteğinin eklenmesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Anker Türkiye, Yunanistan ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur şunları söyledi: “Nebula Connect, Soundcore ve eufy Security uygulamalarının Türkçe dil desteği ile Anker’in geniş ürün yelpazesi şimdi daha erişilebilir ve kullanıcı dostu hale gelmiştir. Kullanıcılarımız artık uygulamaların tüm özelliklerini daha rahat bir şekilde kullanabilecek ve ürünlerimizden en iyi şekilde faydalanabilecekler. Ayrıca önümüzdeki dönem kullanıcılarımıza sunmayı planladığımız özel kampanya ve indirimler sayesinde de müşteri memnuniyetimizi artırarak müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirmeye devam edeceğiz.”

    Uzmanlar hesap hırsızlığına karşı uyarıyor!

    Sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte dijital dolandırıcılık yöntemlerinin de çoğaldığına işaret eden uzmanlar, özellikle toplum tarafından tanınmış meslek profesyonelleri, medyatik kişiler ya da pek çok özelliği ile popülaritesi olan kişilerin hesabının çalınması konusunda hedef alındığını söylüyor.

    Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal, sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte dijital dolandırıcılık yöntemlerinin de çoğaldığına dikkat çekerek, uyarılarda bulundu.

    Dijital dolandırıcılık arttı

    Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal, günümüzde artan sosyal medya kullanımıyla birlikte “Hesap Hırsızlığı” nın da artışa geçtiğini dile getirerek, “Günlük yaşamda karşı karşıya kalabildiğimiz hırsızlık olaylarının adı şimdilerde dijital dolandırıcılık! Instagram, X ya da herhangi bir sosyal medya uygulamasında paylaşılan fotoğraflar, videolar ya da yazışmalarla kişiler şantaja maruz kalabiliyor ya da bu hesaplar ile gerek ürün tanıtımı/pazarlama faaliyeti yapılarak, daha çok para kazanma vaat edilerek geniş kitleler dolandırılıyor.” dedi.

    Kanaat önderi olarak görülen kişilerin adını kullanarak sağlığı tehdit eden ürünler pazarlıyorlar

    Özellikle toplum tarafından tanınmış meslek profesyonelleri, medyatik kişiler ya da pek çok özelliği ile popülaritesi olan kişilerin hedef alındığına vurgu yapan Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal, şöyle devam etti:

    “Bu kişiler, toplum tarafından kanaat önderi olarak görüldüğünden, yaptıklarıyla ve söyledikleriyle örnek alındığından tercih ediliyorlar. Bu kişiler üzerinden topluma seslenmek, geniş kitlelere hızlı ve kolay ulaşmak cazip olduğundan dijital dolandırıcılar harekete geçiyor; hesabı ele geçirerek ya da gerçek kişi profiline benzer hesaplar açarak kişinin üzerinden birtakım çıkar amaçlı tavsiyeler yayınlıyorlar. Öyle ki; kişilerin sağlığını tehdit edebilme potansiyeline sahip ürünler bile pazarlanabiliyor. Kullandıkları yaygın dolandırıcılık yöntemleri olarak; kişinin yerine geçerek çıkar sağlama, kişiye ürün/hizmet sağlama vaadiyle ücreti alıp ürünü ya da işi teslim etmeme, kişinin hesabını ele geçirip paylaşımları ya da yazışmalarıyla şantaj yapmak, kişileri stalklama (gizli takip) yoluyla edindiği bilgileri kullanarak kişinin yaşamında tehdit unsurları oluşturmak gibi sayılabilecek pek çok çeşidi mevcut.”

    Bir sosyal medya hesabının çalınacağına ilişkin ip uçları var

    Bir sosyal medya hesabının çalındığına ya da çalınacağına dair ip uçları verecek birtakım parametrelerin olduğunu ifade eden Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal, “Çalındıysa eğer, yakın çevreden ya da geniş kitleler tarafından takip ediliyorsa, takipçilerden gelen telefon aramaları, farklı mecralardan yapılan dönüşler/geri bildirimler fark etmemizi sağlayabilir; belirli aralıklarla internet tarayıcısında hesap adı yazılarak çıkan sonuçlar kontrol edilebilir ya da sosyal medya mecralarında hesap adı / benzer hesap adları ile arama yapılabilir; çalınma ihtimali varsa, sahte sitelerin kullandığı ‘bit.ly’ gibi URL kısaltma servisleri ile karşımıza siber saldırılar çıkabilir. Bu yüzden, bilmediğimiz kişilerden gelen bağlantıları açmamamız gerekiyor.” diye konuştu.

    ‘Tusk’ adı verilen aktif bir bilgi ve kripto çalma kampanyası keşfedildi

    0

    Kaspersky, web3, kripto, yapay zeka, çevrimiçi oyunlar gibi popüler konuları istismar ederek kripto para ve hassas bilgi çalmayı amaçlayan bir çevrimiçi dolandırıcılık kampanyası tespit etti. Dünya genelindeki bireyleri hedef alan kampanyanın Rusça konuşan siber suçlular tarafından düzenlendiğine ve bilgi hırsızı ile kırpıcı (clipper) gibi kötü amaçlı yazılımlar yaydığına inanılıyor.

    Kaspersky Küresel Acil Durum Müdahale Ekibi (GERT), dünya genelindeki Windows ve macOS kullanıcılarını hedef alan, kripto para ve kişisel bilgileri çalmayı amaçlayan bir dolandırıcılık kampanyası tespit etti. Saldırganlar, çeşitli yasal hizmetlerin tasarımını ve arayüzünü yakından taklit eden sahte web siteleriyle kurbanları cezbetmek için popüler konuları öne çıkarıyor. Son vakalarda bu siteler bir kripto platformunu, çevrimiçi bir rol yapma oyununu ve bir yapay zeka çevirmenini taklit etti.  Kötü niyetli sitelerin isim ve URL gibi unsurlarında küçük farklılıklar olsa da, özenli ve sofistike görüntüleri başarılı saldırı olasılığını artırıyor.

    Saldırının kurbanları, kimlik avı yoluyla bu sahte kurulumlarla etkileşime girmeye ikna ediliyor. Hazırlanan web siteleri, kripto cüzdan özel anahtarları gibi hassas bilgileri vermeleri veya kötü amaçlı yazılım indirmeleri için bireyleri kandırmak üzere tasarlanıyor. Saldırganlar daha sonra sahte site aracılığıyla kurbanların kripto para cüzdanlarına bağlanıp paralarını çekebiliyor ya da bilgi çalan kötü amaçlı yazılımı kullanarak çeşitli kimlik bilgilerini, cüzdan ayrıntılarını ve diğer bilgileri çalabiliyor.

    Kaspersky Küresel Acil Durum Müdahale Ekibi Olay Müdahale Birimi Başkanı Ayman Shaaban, şunları söylüyor: “Bu kampanyanın farklı bölümleri ve paylaşılan altyapıları arasındaki korelasyon, muhtemelen belirli finansal amaçları olan tek bir aktör veya grupla bağlantılı, iyi organize edilmiş bir operasyona işaret ediyor. Kripto, yapay zeka ve oyun konularını hedef alan üç alt kampanyaya ek olarak, Tehdit İstihbarat Portalımız, eski, kullanımdan kaldırılmış alt kampanyalar veya henüz başlatılmamış yeni kampanyalar olmak üzere 16 diğer konu için hazırlanan altyapıların belirlenmesine yardımcı oldu. Bu, tehdit aktörünün trend olan konulara hızla uyum sağlama ve buna karşılık olarak yeni kötü niyetli operasyonları devreye sokma becerisini gösteriyor. Bu durum, gelişen tehditlere karşı korunmak için sağlam güvenlik çözümlerine ve gelişmiş siber okuryazarlığa duyulan kritik ihtiyacın altını çiziyor.”

    Kaspersky, saldırganların sunucularına gönderilen zararlı kodda Rusça sözcükler keşfetti. Rusça konuşan tehdit aktörleri tarafından “kurban” anlamında kullanılan “Mamut” kelimesi hem sunucu iletişimlerinde hem de kötü amaçlı yazılım indirme dosyalarında yer alıyordu. Kaspersky, dişleri için avlanan mamutlara benzeterek kampanyanın finansal kazanca odaklandığını vurgulamak için kampanyaya “Tusk” adını verdi.

    MediaMarkt 100. mağazasını Manavgat’ta açıyor

    Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın 100’üncü mağazasının açılışı için geri sayım başladı. 28 Ağustos gece 23.59’da açılacak mağaza, sabahın ilk ışıklarına kadar farklı ürün kategorilerindeki kampanyalarla tüketicilerini karşılamaya hazırlanıyor.

    Türkiye’den kazandığını Türkiye’ye yatırmaya devam eden MediaMarkt, Türkiye genelinde mağaza ağını büyütmeye devam ediyor. MediaMarkt’ın “Look and Feel” konseptiyle Sorgun Mahallesi 8140 Sokak No:2 adresinde açılacak 100’üncü mağazası, Doğukan Manço’nun DJ’lik yapacağı özel parti ve gökyüzünü renklendirecek drone gösterileriyle birlikte 28 Ağustos Çarşamba saat 23.59’da ilk tüketicilerini karşılayacak.

    MediaMarkt’ın Manavgat’taki yeni mağazası, farklı ürün kategorilerinde 29-30 Ağustos tarihlerinde devam edecek bir kampanyaya da ev sahipliği yapacak. Açılışa özel kampanyada akıllı telefonlardan TV’lere, dizüstü bilgisayardan tabletlere, otomatik kahve makinelerinden çay makinesine, airfryer’dan tost makinesine, robot süpürgeden buhar kazanlı ütüye, klimadan scootera kadar yüzlerce ürün raflarda yerini alacak. MediaMarkt’ın 100. mağazanın açılışına özel olarak MediaMarkt CLUB üyeleri 10 kat puan kazanma şansı elde edecek.

    Son teknoloji geniş ürün yelpazesini deneyimin ön planda olduğu mağazalarında tüketicilerle buluşturmaya devam eden MediaMarkt’ın mağaza sayısı, Manavgat’taki yeni mağaza ile 100’e ulaşacak.

    iPhone 16 Pro: İşte Öne Çıkması Beklenen Vurucu Özellikleri

    0

    Yeni iPhone modellerinin tanıtılmasına artık sadece sayılı haftalar kaldı ve Eylül ayında iPhone 16 serisiyle tanışacağız. Bugüne kadar bu yeni modellerle ilgili pek çok haber internete sızdı. Elbette bu sızıntıların hepsi gerçekleşmeyecek, ancak bazıları var ki muhtemelen iPhone 16’larda bunları göreceğiz. Bu yazıda iPhone 16’ların çıkışı öncesinde son bir derleme yapmak istedik:

    Dört Yeni iPhone Modeli Geliyor

    Apple, Eylül 2024’te iPhone 16 ve iPhone 16 Plus ile birlikte satılacak olan iPhone 16 Pro ve iPhone 16 Pro Max’i tanıtacak.

    Birden fazla kaynağa göre iPhone 16 Pro ve iPhone 16 Pro Max daha büyük ekran boyutlarına sahip olacak. iPhone 16 Pro 6,27 inç boyutunda bir ekrana sahip olacakken, iPhone 16 Pro Max’in 6,85 inç (boyutunda bir ekrana sahip olması bekleniyor. Daha büyük ekran boyutuyla birlikte iPhone’un gövde boyutları da artacak. Her iki modelin de iPhone 15 Pro modellerinden daha uzun ve daha geniş olması bekleniyor ve kalınlık aynı kalırken, daha büyük boyut nedeniyle ağırlık biraz artacak.

    Apple, iPhone 15 modelleri için kullandığı çift iyon değişimli cam işlemini hem iPhone 16 modelleri hem de iPhone 16 Pro modelleri için kullanabilir. Bu işlem arka cama ana çerçeve rengiyle kontrast oluşturan buzlu bir efekt veriyor.

    Renkler

    iPhone 16 Pro modellerinin siyah, beyaz veya gümüş, gri veya “Doğal Titanyum” ve altının bir tonu olan gül renginde olması bekleniyor. Bazı söylentiler bu renkten pembe altın olarak bahsederken, bir başka söylenti de bronz bir ton olacağını öne sürüyor.

    Altın rengi farklı ışık koşullarında farklı görünebileceğinden her ikisi de doğru olabilir. Ağustos ayında ortaya çıkan sahte modeller bize bekleyebileceğimiz dört renkten üçüne bir bakış sunuyor. Bunlar tam olarak doğru olmayabilir, ancak sahte modeller genellikle gerçek renklere yaklaşık bir görünüm sağlıyor.

    Ekran Teknolojisi

    iPhone 16 Pro modelleri, Samsung’un M14 OLED panelini kullanan ilk modeller olabilir. Söylentiler, iPhone 16 Pro modellerinin mevcut modellere göre yüzde 20 artışla 1200 nit’e kadar tipik SDR parlaklığına sahip olacağını ve bunun nedeninin Samsung’un yeni ekran teknolojisi olabileceğini gösteriyor.

    Ayrıca, iPhone 16 modellerinin daha iyi güç parlaklığı ve daha az güç tüketimi için yeni mikro lens OLED ekran teknolojisini benimsemesinin beklendiğine dair söylentiler duyduk, bu da pil ömründe bir iyileşme sağlayabilir, ancak bunun Samsung’un M14 paneli tarafından sağlanan bir özellik olup olmadığı net değil.

    iPhone 16 Pro modellerinin daha ince çerçeve sahip olması beklenirken Sınır Azaltma Yapısı (BRS) teknolojisi bu modellerde kullanılacak. BRS, ekranın altındaki devrelerin daha kompakt ve verimli bir şekilde düzenlenmesine olanak tanıyarak ekran performansını etkilemeden daha ince çerçevelere izin veriyor.

    İddialara göre iPhone 16 Pro bulunacağı segmentteki rakiplerine kıyasla çok daha ince çerçevelere sahip olabilir. 16 Pro’nun 1,2 mm çerçeveye sahip olması beklenirken, 16 Pro Max’in 1,15 mm çerçeveye sahip olması muhtemel. Bu da iPhone 15 Pro ve Pro Max’in 1,71/1,55 mm çerçevelerine göre dikkat çeken bir iyileştirme.

    iPhone 16 modellerinde Face ID sisteminde bazı küçük değişiklikler olabilir, ancak neyin farklı olabileceği net değil.

    Tuşlar

    iPhone 16 Pro modellerinin, herhangi bir tasarım değişikliği veya güncelleme olmaksızın iPhone 15 Pro modelleriyle aynı güç, ses ve Eylem düğmelerine sahip olması bekleniyor.

    Ancak sızıntılara bakılırsa Apple yeni bir düğme de eklemeyi planlıyor: “Yakalama Düğmesi.”

    Yakalama Düğmesi, iPhone’un Güç düğmesiyle aynı tarafında yer alacak. Bu düğmenin eklenmesiyle diğer iPhone 16 Pro düğmeleri gibi, Yakalama Düğmesi de kapasitif değil mekanik olacak, ancak basınca ve dokunmaya tepki verebilecek.

    iPhone kullanıcıları düğmeyi sola ve sağa kaydırarak yakınlaştırıp uzaklaştırabilecek, hafif bir basışla odaklanabilecek ve daha güçlü bir basışla bir kaydı etkinleştirebilecek. Birden fazla basınç seviyesini algılayan Yakalama Düğmesi, dijital kameralarda kullanılan düğme gibi iki aşamalı bir deklanşör düğmesini taklit ederek birçok kullanıcının aşina olacağı bir işlev sunacak.

    Yakalama Düğmesi dört iPhone 16 modelinde de mevcut olacak ve fotoğraf ve video çekmek için kullanılacak. Yaklaşan düğme değişiklikleri, cihazın sağ tarafına eklenen ve yan tarafla aynı hizada olan bir Yakalama Düğmesi ile yukarıda paylaştığımız CAD render’larında görülebilir. Eylem düğmesi biraz daha büyük olarak tasvir edilmiş, ancak bunun Apple’ın bağlı kalacağı bir tasarım seçeneği olup olmadığı belli değil.

    İşlemci

    iPhone 16 modelleri için daha az sayıda GPU çekirdeğine sahip A18 çiplerinin bulunması beklenirken, iPhone 16 Pro için daha iyi bir GPU’ya sahip çipler kullanılabilir. Yeni nesil A18 çipi, önemli ölçüde daha fazla çekirdeğe sahip yükseltilmiş bir Neural Engine’e sahip olabilir ve bu da gelişmiş yapay zeka / makine öğrenimi performansına olanak tanıyabilir.

    Kamera

    iPhone 16 Pro modellerinin geliştirilmiş 48 megapiksel Ultra Geniş kamera içereceği söyleniyor. Yükseltme, sensörün daha fazla ışık yakalamasına olanak tanıyarak özellikle düşük ışıklı ortamlarda 0,5x modunda çekim yaparken gelişmiş fotoğraflar elde edilmesini sağlayacak. Muhtemelen daha iyi görüntü kalitesi için dört pikselden gelen verileri tek bir “süper pikselde” birleştirmek üzere piksel gruplama kullanan 48 megapiksel Geniş kamera gibi çalışacak.

    Her iki iPhone 16 Pro modeli de 48 megapiksel Ultra Geniş kameraya sahip olacakken, iPhone 16 Pro Max tek başına özel bir 48 megapiksel Sony IMX903 sensörünü temel alan daha büyük bir Ana kamera sensörüne sahip olacak.

    Daha küçük olan iPhone 16 Pro’nun Ana kamerasının Apple’ın iPhone 15 Pro modellerine eklediği 48 megapiksel Sony IMX803 sensörünü kullanması bekleniyor. Hem iPhone 16 Pro hem de iPhone 16 Pro Max’in 2024’te daha büyük Pro Max ile sınırlı olan teknoloji yerine Tetraprism Telefoto lenslere sahip olması bekleniyor.

    Bu, her iki iPhone 16 Pro modelinin de en az 5x optik yakınlaştırma ve en az 25x dijital yakınlaştırma özelliğine sahip olacağı anlamına geliyor.

    iPhone 16 Pro kameraları, lens parlaması ve gölgelenmeyi azaltarak fotoğrafları iyileştirecek yeni bir yansıma önleyici optik kaplama içerebilir. Güneş gibi parlak ışık kaynakları lense yansıdığında fotoğraflarda ışık çizgileri ve haleler ortaya çıkabilir ve bu iPhone 15 Pro kameralarında görülen bir sorun.

    Son olarak süper telefoto periskop kameraya da değinmeden geçmeyelim. iPhone 16 Pro Max, önemli ölçüde artırılmış bir optik yakınlaştırma için süper telefoto periskop kameraya sahip olabilir. “Süper” veya “ultra” telefoto genellikle 300 mm’nin üzerinde odak uzaklığına sahip kameraları tanımlıyor. Mevcut telefoto lens 77 mm’lik bir lense eşdeğer, bu nedenle eğer doğruysa yakınlaştırma yeteneklerinde kayda değer bir artış olabilir.

    Depolama

    iPhone 16 Pro modellerinin 1TB’a kadar depolama alanı içermesi ve Apple’ın 256GB ve 512GB modelleri de sunması bekleniyor. Öte yandan 1TB iPhone 16 Pro, maliyetleri düşürmek için daha düşük okuma ve yazma hızlarına sahip olabilir. Bu noktada Apple’ın daha yüksek yoğunluklu Quad-Level Cell (QLC) NAND flash bellek kullanmayı düşündüğü, ancak henüz bir karar vermediği iddia ediliyor.

    Ayrıca iPhone 16 Pro modellerinin 2 TB’a kadar depolama alanı sunabileceğine dair bir söylenti de var.

    Batarya

    İddialar, iPhone 16 Pro modellerinin batarya tarafında daha yüksek kapasite ve daha uzun batarya ömrü sağlayabilecek istiflenmiş pil teknolojisini kullanacağını gösteriyor. Yığılmış piller elektrikli araçlarda ve tıbbi cihazlarda yaygın olmakla birlikte akıllı telefonlar için yeni gelişen bir teknoloji.

    Çin’den gelen bir söylentiye göre iPhone 16 Pro, 40W kablolu şarjı ve 20W MagSafe şarjı destekleyecek. Şu an itibariyle iPhone modelleri 27W’a kadar kablolu şarjı ve 15W MagSafe şarjı destekliyor.

    Sızdırılan batarya bilgileri doğruysa, iPhone 16 modellerinin çoğunun pil ömründe küçük bir artış göreceğini gösteriyor.

    iPhone 16 Ultra Gelir mi?

    iPhone 16 serisinde beşinci ve daha üst düzey bir telefon olarak ya da iPhone 16 Pro Max’in yerini alacak bir “iPhone Ultra” gelebilir. Bloomberg’den Mark Gurman ilk kez böyle bir telefonun adını dile getirdi ve “Ultra” iPhone gelebileceğini söyledi.

    Yurt Dışında Cep Telefonu Kullanırken Dikkat Etmeniz Gereken 10 Önemli Detay

    Eğer yurt dışına seyahat yapıyorsanız seyahatinizde cep telefonu Kullanırken bazı detaylara dikkat etmelisiniz. Yeni ülke ve şehirleri keşfetmek farklı kültürleri tanımak insana heyecan verir ve iyi bir fırsattır. Fakat yapacağınız telefon konuşmalarında ve internet kullanımında bazı maliyetlere katlanmanız gerekir. Yurt dışında telefon kullanırken önemsemeniz gereken önemli noktaları sizin için sıraladım.

    Yurt Dışında Cep Telefonu Kullanırken Dikkatli Olun

    1. Yurt dışında cep telefonunuzun kullandığı mobil hizmetlerin kullanım maliyetlerine dolaşım (Roaming) ücretleri denir. Dolaşım ücretleri, yapılan aramalar, gönderilen mesajlar ve kullanılan internet verisi için ayrı ayrı hesaplanır. Sonuçta yüksek faturalar karşınıza çıksın istemiyorsanız seyahat öncesi dolaşım ücretleri hakkında operatörünüzden bilgi almanızı tavsiye ederim.
    2. Kullandığınız tarifenin yurt dışına çıktığınızda nasıl bir uluslararası plana dahil olduğunu operatörünüzden öğrenmelisiniz. Operatörlerin hepsi yurt dışı seyahatlere uygun özel paketler sunarlar. Bu paketleri kullanarak yurt dışında yüksek roaming ücreti ödemekten kurtulabilirsiniz.
    3. Eğer çıktığınız yurt dışı seyahatte uzun süre geçirmeyi planlıyorsanız yerel bir SIM kart satın almanız daha ekonomik olur. Yerel SIM kartları size yurt dışında çok daha fazla ucuza arama ve veri kullanımı imkanı sunar.
    4. Telefonunuzdan mobil veri kullanmak yerine Wi-Fi ağlarını kullanırsanız mobil veri kullanımına hiç ücret ödemezsiniz. Kaldığınız otelde, gittiğiniz kafede ve restoranların sağladığı ücretsiz Wi-Fi hizmetini kullanırsanız mobil veri kullanımınız azalır.
    5. Yurt dışında veri kullanımını azaltmak için telefonunuzun veri tasarruf modunu kullanmalısınız. Bu ayarı etkinleştirerek, veri kullanımında planınızın sunduğu veri sınırını aşmaktan kaçınırsınız.

    Seyahat Öncesi Hazırlıklar

    1. Telefonunuza yüklü olan uygulamalarda yurt dışındayken zorunlu olmadıkça güncelleme yapmayın. Seyahate çıkmadan da otomatik güncellemeleri kapatarak veri kullanımınızı seyahatte kontrol altında tutun. Bazen bir uygulamanın güncellemesi çok yüksek miktarda veri kullanmanıza sebep olur.
    2. Seyahat öncesi gideceğiniz ülke ve şehir ile ilgili navigasyon ve harita güncellemelerini mutlaka yapın. Böylece gittiğiniz şehirde güncel harita özelliklerini önceden yüklemiş olacağınız için veri kullanmanıza gerek kalmaz yolunuzu rahatlıkla bulursunuz.
    3. Yurt dışında en çok dikkat etmeniz gereken konulardan biri de güvenlik. Telefonunuzu öncelikle çaldırmamaya çalışın ve ortak Wi-Fi ağlarını kullanırken çok dikkatli olun. Özellikle kafe ve restoranlarda ortak WiFi kullanmak güvenlik açığı oluşturabilir.
    4. Her ülkenin değişik priz tipleri ve voltaj değerleri olduğunu düşünerek araştırmanızı önceden yapın. Yanınızda gideceğiniz ülke şartlarına uyumlu adaptör ve dönüştürücüler bulundurun. Genellikle evrensel adaptörler böyle durumlar için sizin kurtarıcınız olur.
    5. Yola çıkmadan seyahat edeceğiniz ülkenin acil durum numaralarını bulun ve not alarak yanınızda bulundurun. Çünkü yaşayacağınız bir sorun veya acil durumda bu numaralar size çok gerekli olur.

    Özetle

    Sonuçta her yurt dışı seyahat öncesi telefonunuzun kullanımıyla ilgili hazırlık yapmalısınız. Yukarıda belirtilen önemli detayları hesaba katarak seyahat öncesi hazırlık yaparsanız yurt dışında daha keyifli zaman geçirirsiniz. Beklenmedik yükseklikte faturalarla karşılaşmamak adına tasarruf ve güvenlik tedbirlerine gereken hassasiyeti göstermenizi öneririm.

    www.mediamarkt.com.tr