MediaMarkt Startup Challenge için geri sayım başladı

MediaMarkt Startup Challenge için geri sayım başladı

0

Türkiye’de girişimcilik sektörünü destekleyen en önemli projelerden biri olan MediaMarkt Startup Challenge’ın bu yıl 4’üncüsü gerçekleştirilecek. Perakende dünyasında, inovatif değişikliklerle fark yaratan ve dönüştüren uygulamaları hayata geçirmeyi amaçlayan projenin 2 Ağustos tarihinde başlayan dördüncü dönem başvuruları 27 Eylül’de sona erdi. Startup Challenge bu yıl 300’e yakın başvuru alarak büyük ilgi gördü.
Bu yıl Lenovo Türkiye iş birliği ile gerçekleştirilecek olan etkinliğin kurgusuna girişimcilik sektörünü yakından takip edenleriniz eminim aşinadır. Ancak kısaca hatırlatmak gerekirse; dijitalleşmeyi iş süreçlerine adapte edebilen ve bu bağlamda perakende sektörüne yönelik çözümler geliştiren projeler arasından istenilen kriterlere uygun projeler etkinlik kapsamında uzman bir jüriye sunumlarını gerçekleştiriyorlar. MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliği jürisine sunumlar bu yıl 22 Ekim günü dijital olarak yapılacak. Kazananlar da yine aynı gün 22 Ekim tarihinde açıklanacak.

Girişimlere projelerini Avrupa’da hayata geçirme fırsatı
Bu yılki Startup Challenge’ın şampiyonunu yine çok özel ödüller bekliyor. Bu yılın birincisi Münih’te gerçekleşecek Plug and Play Retailtech Center Hızlandırma Programı’na katılma hakkı elde edecek. Bunun yanı sıra girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına dahil olma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalayacak. İkinci olan proje ise MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama fırsatı ve sektör liderlerine çözümlerini sunma hakkı elde edecekken; üçüncü olacak proje de yine MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama imkanına sahip olacak.

Kazanan projeler MediaMarkt ile iş birliğine başladı
MediaMarkt Startup Challenge’ın şu ana kadarki tüm birincileri Plug & Play Tech Center pitchlerine katıldı ve global ağa dahil oldu. İlk yılın kazanan girişimcilerinden BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümü bugün MediaMarkt Türkiye’nin 10 mağazasında çoktan kullanılmaya başlanmış durumda. BuyBuddy, müşteri davranışlarını gerçek zamanlı olarak kasada beklemeksizin ödemelerini gerçekleştirmelerini sağlayan bir IoT cihaz sunuyor. Ürünlerin üzerine Buy Buddy’nin geliştirdiği hitag cihazı takılarak her ürün QR kod ile satın alınabilir hale geliyor. Mağaza içinde müşteri beğendiği ürünün üzerindeki QR kodu, telefonundaki uygulamaya okutuyor ve ödeme başarıyla gerçekleştiğinde hitag cihaz üründen ayrılıyor, yani satın alma gerçekleşmiş oluyor. Böylelikle müşteri kasaya hiç uğramadan doğrudan mağazayı terk edebiliyor. Girişim ilk yılında 500 Istanbul’dan 100 bin dolar civarında bir yatırım almıştı.

Perakende sektörünün dijitalleşmesine büyük katkı
Aynı yılın diğer bir başarılı projesi Udentify ile çalışmalar ise 5 farklı MediaMarkt mağazasında devam ediyor. Fiziksel mağazalarda müşteri davranışlarını analiz eden iş zekası çözümü olarak tanımlayabileceğimiz Udentify, görüntü işleme teknolojileri sayesinde geleneksel satış noktalarında müşterileri anonim olarak takip ediyor ve müşterilerin yüzünden yaş-cinsiyet değerleri tahmini yapabiliyor.
MediaMarkt Türkiye, geçtiğimiz yılın öne çıkan projelerinden olan ve AI-Native tahminine dayalı analitik çözüm sunarak makine tabanlı öğrenme sunan B2Metric ile birden fazla proje için çalışmalarını sürdürüyor. B2Metric, yapay zeka teknolojisini kullanarak, finans, sigortacılık ve perakende sektöründeki firmaların risk faktörlerini minimize edip tasarruf sağlarken, tüketicilerin maliyetlerini düşürüyor. MediaMarkt ve B2Metric mağaza trafik tahminlemesi ve mağaza transfer planlaması üzerine yoğunlaşıyor. MediaMarkt, bir diğer girişimci AsisstBox ile de Click to Call için pilot çalışmalarına başladı.
MediaMarkt Startup Challenge’tan çıkan bu başarılı işler perakende sektörünün dijitalleşmesi açısından büyük önem taşıyor. Girişimcilik sektörünün nabzının attığı ve 22 Ekim’de gerçekleşecek etkinliğin bu yılki kazananları ile tanışmak için sektörün geri sayımı sürüyor.

Cevap bırakın