Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal Medya2023 yılı Facebook reklam ve pazarlama istatistikleri

    2023 yılı Facebook reklam ve pazarlama istatistikleri

    Hedef kitleniz hala Facebook’ta bulunuyorsa 2023 yılı Facebook reklam ve pazarlama istatistikleri ile stratejinizi tazeleyebilirsiniz.

    Hem tüketicilerin hem de pazarlamacıların favorisi olan Facebook, en popüler sosyal medya platformu olmayı sürdürüyor.

    Son dönem yapılan araştırmalar, 2023 yılı süresince tüketicilerin %71’inin ve pazarlamacıların %65’inin bu platformu kullanmaya devam edeceğini ortaya koyuyor. Eğer sizin hedef kitlenizde hala Facebook’ta bulunuyorsa, platformun güncel istatistiki bilgilerinden faydalanmak ve stratejinizi bu doğrultuda güncellemek isteyebilirsiniz.

    Aşağıda sizin için derlediğim 2023 yılı Facebook reklam ve pazarlama istatistiklerini bulabilirsiniz.

     

    2023 yılı Facebook reklam ve pazarlama istatistikleri

    Facebook, 2022 yılında toplam reklam gelirinin 113 milyar doları bulduğunu, 2023 yılında beklenen gelirin bu rakamın çok daha üzerinde olacağını açıklamıştı.

    Facebook, Google ve YouTube’dan sonra en çok ziyaret edilen üçüncü web sitesi durumda. Bu sıralama onu, Twitter ve Instagram gibi aktif kullanılan platformların önüne yerleştiriyor. Platform, aylık bazda 2,96 milyar aktif kullanıcıya sahip ve halen dünya çapında en çok kullanılan sosyal medya mecrası konumunda.

    Facebook’un aylık yaklaşık 3 milyar aktif kullanıcısı bulunuyor

    2022’nin 3. çeyreğine kadar, platformdaki aylık aktif kullanıcı sayısı 2,96 milyara ulaşmıştı. Benimseme yavaşlamış olsa da, kullanım hala artış eğilimini sürdürüyor.

    Yıl içerisinde yeniliklerini duyurması beklenen platformun Türkiye’deki istatistiki verilerine gelince:

    • Meta’nın reklam kaynaklarında yayınlanan verilere göre, Facebook’un Türkiye’de 34,40 milyon kullanıcısı bulunuyor.
    • Facebook’un Türkiye’deki reklam erişimi nüfusun yüzde 40,3’üne eşdeğer durumda.
    • Reklam kitlesinin yüzde 34,4’ü kadın, yüzde 65,6’sı ise erkek.
    • Facebook, platformunun kullanımını 13 yaş ve üstü kişilerle sınırlandırıyor, bu nedenle Türkiye’deki “uygun” hedef kitlenin yüzde 50,5’inin 2022’de Facebook’u kullanma potansiyeli sürüyor.
    • Facebook’un Türkiye’deki reklam erişimi, Ocak 2022’de yerel internet kullanıcı tabanının yüzde 49,2’sine eşdeğer.
    • Facebook oldukça popüler olmasına rağmen, platforma olan güven son birkaç yılda büyük ölçüde düşüş eğiliminde. Platforma duyulan bu güven sorunu ülkelere göre değişkenlik gösterirken, dönemsel olarak adeta tırmanışa geçiyor.

     

    Facebook’u Facebook Messenger’dan ayrı tutmak olmaz

    • Facebook Messenger’ın Türkiye’de 16.80 milyon kullanıcısı var. Bu kullanıcı sayısı, yılın başındaki toplam nüfusun yüzde 19,7’si ne denk geliyor.
    • Facebook Messenger’ın Türkiye’deki reklam erişimi, yerel internet kullanıcı tabanının yüzde 24,0’ına eşit.
    • Platformun kitlesinin yüzde 31,2’si kadın, yüzde 68,8’i ise erkek.

     

    facebook1

     

    Arkadaşlara ve aileye mesaj göndermek hâlâ Facebook’taki en önemli aktivite olarak kabul ediliyor

    Kullanıcıların yüzde yetmiş biri, Facebook’u arkadaşlarına ve ailelerine mesaj göndermek için kullandıklarını söylüyor. Bu, platformun “sosyal” faktörünün hala canlı ve etkili olduğunun bir göstergesi.

    • Platformdaki diğer popüler etkinlikler arasında fotoğraf ve video yayınlama/paylaşma (%62,9) ve güncel haber ve etkinliklerden haberdar olma (%59,5) yer alıyor.
    • Kullanıcıların önemli bir kısmı (%55,2) Facebook’ta marka ve ürünleri takip ediyor ve araştırma yapıyor.
    • Facebook, müşteri hizmetleri için en çok kullanılan platform olmayı sürdürüyor.
    • Sosyal medyanın müşteri hizmetleri için kullanımı giderek daha popüler hale geliyor. Bu akım, Facebook’u bu alanda kullanılan en önemli platform haline getirmiş durumda. Müşteri hizmetleri sağlamak için en çok kullanılan platform olarak Facebook, tacınızı kimselere kaptırmıyor.

    Facebook, diğer tüm sosyal medya platformları arasında en yüksek yatırım getirisini sağlıyor

    Facebook reklamları ortalama %0,90 tıklama oranına sahip. Sektörler genelinde ortalama dönüşüm oranı ise %9,21 olarak kabul ediliyor. Bu oran, (ortalama olarak) Facebook reklamınız için yaklaşık %9,21’lik bir dönüşüm oranı yakalayabileceğinizi gösteriyor. Dolayısıyla düşük maliyet ile bu kadar yüksek dönüşüm oranları yakalamak en yüksek yatırım getirisini mümkün kılıyor.

     

    Facebook Ray-Ban Stories

     

    Facebook’ta fotoğraf gönderileri ve durum gönderileri en yüksek etkileşimi alıyor

    Fotoğraf gönderilerinin %0,12 ile en yüksek etkileşimi aldığı Facebook’ta görsellerin gücü baskınlığını koruyor. Durum gönderileri, ortalama %0,11’lik etkileşim oranıyla ikinci sırada yer alıyor. Video gönderileri ortalama %0,08’lik etkileşim oranıyla performansını katlıyor. Bağlantı gönderiler ise etkileşimi artırmak için hala “en kötü alan” pozisyonunu koruyor. Uzun yıllardır kabul görmeyen bu içerik türü, yalnızca %0,04’lük bir ortalama etkileşim oranı görüyor. (Klonopin)

     

    Facebook kullanıcılarının %68,7’si Facebook’a erişmek için yalnızca cep telefonlarını kullanıyor. Markaların Facebook için içerik stratejilerini ve reklam kreatiflerini geliştirirken mobil deneyimi ilk sıraya almalarını öneririm.

     

    Kısa kısa ele aldığım diğer Facebook istatistiklerine gelince:

    • Facebook’ta canlı videolar, önceden kaydedilmiş videolardan daha fazla etkileşim alıyor.
    • Facebook kullanıcıları, ekranlarına düşen videoları sesi kapalı izlemeyi tercih ediyorlar.
    • Facebook’un dahili verilerine göre, her gün yarım milyar insan Facebook Stories’i kullanıyor. Platformun bu özelliği, markaların izleyicileriyle etkileşim kurması için onu yararlı bir araç haline getiriyor.
    • Facebook Messenger kullanan en az 1 milyar insan var. Bu, Messenger’daki reklamlar aracılığıyla potansiyel olarak ulaşabileceğiniz bir milyar insan demektir.
    • Reels, Facebook uygulama ailesinde günlük olarak yaklaşık 140 milyar oynatılma görüyor.
    • eMarketer’a göre, Facebook hala en yüksek sayıda sosyal ticaret alıcısına sahip. Sosyal ticaret seven kullanıcılar, platformda en az bir defa satın alma işlemi gerçekleştirmiş 14 yaşın üzerindeki kullanıcıları ifade ediyor.

     

    Son olarak demografi istatistikleri ile konuyu toparlayalım.

    Facebook, genel olarak 44 yaşın altında olan kişiler arasında daha yaygın kullanılıyor.

    2022 itibariyle gençlerin yalnızca %32’si Facebook kullanıyordu. Bu oran, 2014 ile 2015 yılları arasında platformu kullananların %71’e kıyasla keskin bir düşüş yaşadığını göstergesi niteliğinde.

     

    Lütfen unutmayın, sosyal medya dinamik ve rekabetçi bir alan. Bunu unutmamak, güncel istatistiklerin farkında olmak ve buna göre strateji ve yol haritası belirlemek her zaman değerli.

     

    2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2023 yılında daha fazla konuşacağımız ve odaklanacağımız alanları sizin için derlemiştim. “2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri” başlıklı makaleme aşağıdan ulaşabilirsiniz.

     

    2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN