Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürTeknoloji şirketlerinin Bitcoin’e bakış açısı değişti

    Teknoloji şirketlerinin Bitcoin’e bakış açısı değişti

    Google ve Facebook’un kripto paralara yönelik -karşı- duruşları, önceki aylardaki stratejik planlarının değiştiğine mi işaret ediyor?

    İnternet şirketleri Google ve Facebook’un başta Bitcoin olmak üzere dijital para birimlerine yönelik bazı engelleyici adımları geçtiğimiz süreçte gündeme geldi. Facebook, kendi reklam ağında kripto paralara yönelik paylaşımlara yer verilmeyeceğini duyurdu. Ardından Google’ın reklam ağına yönelik benzer bir adımına tanıklık edildi. Kripto para birimlerine yönelik genişleyen bir çerçevedeki reklam çalışmaları (yeni kripto paralar, borsalar, vb), ciddi ölçüde sınırlandırılıyordu. Sonraki benzer adımın Twitter’dan gelebileceği konuşuluyor, bu yönde daha önce bazı detayları siz değerli okurlarımız için araştırmıştık. Oysa ki bundan birkaç önce planlar çok farklıydı…

    Neydi, ne oldu…

    Geçtiğimiz aylarda Microsoft’un Edge, Apple’ın Safari, Mozilla’nın Firefox tarayıcıları, Google ve Facebook platformları başta olmak üzere dev teknoloji şirketleri, web tarayıcılar üzerinden kripto ödeme seçeneklerini kullanıma sunma hazırlığındaydılar. Bu sayede örneğin Safari üzerinden alışveriş gerçekleştirmek, belki arayüze eklenecek butonlarla daha kolay bir hal alacaktı. Ayrıca World Wide Web Konsorsiyumu tarafından başlatılan bir çalışma da kamuoyuna yansımıştı.

    En nihayetinde ise gelişmeler kripto paraların lehine bir seyir halindeydi. Ancak beklentilere karşı Google ve Facebook, sürpriz denebilecek adımlar atmayı tercih ettiler. Henüz net bir şekilde bunun nedeni anlaşılmazken kripto paralar ve bu alanda yatırım gerçekleştiren geniş bir kesim tedirginliğini koruyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN