Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 687

    Telefonunuzda daha az zaman harcayın! İşte taktikler

    Telefonlara olan bağlılık özellikle pandemi süreciyle iyice arttı. Milyonlarca aktif kullanıcısı olan akıllı telefonlarda daha fazla zaman geçirmeye başlayan kişiler, belli başlı sağlık sorunlarıyla karşılaştığı gibi aynı zamanda sosyalleşmenin dijitalleşmesiyle de farklı problemlerle boğuşmak zorunda kaldı. Bu sebeple telefonda daha az zaman geçirmek gerekiyor, işte telefondaki ekran sürenizi azaltmanız için bazı taktikler:

    Telefonda daha az zaman geçirmek için bildirimlerinizi yönlendirin!

    Telefonlara gelen bildirimlerle irkilenler, sürekli sosyal medya hesabının bildirim ve mesajlarını kontrol edenler, saatlerinizi harcadığınız o ekranların etkisinde olmaktan bıkmadınız mı? Bazı taktikler ile telefonda geçirdiğiniz süreyi kendiniz kontrol edebilirsiniz.

    Bunun en basit yolu bildirimlerinizin ayarlarını tekrar düzenlemekten geçiyor. Telefonda harcadığınız vakti en çok sosyal medya uygulamaları işgal ediyorsa onların bildirimlerini kapatmak çözüm olabilir. Zira oradan sürekli bildirim gelmediği için bir işle uğraşırken telefonunuzu bakma ihtiyacı hissetmeyecekseniz.

    telefonda daha az zaman geçirmek

    iPhone’lara gelen ‘Odak’ özelliği de başka bir seçenek. Eğer bir iPhone kullanıcısıysanız Odak özelliği kolaylıkla ayarlayabilirsiniz. Rahatsız edilmeleri en aza indirgeyen bu özellik bir işe konsantre olmanıza yardımcı olan bir özellik. iPhone’dan uzaklaşmanız gerektiğinde bu özellik tüm bildirimleri geçici olarak sessize alıyor ve eğer ayarladıysanız yalnızca belirli bildirimleri alabiliyorsunuz. Bu özellikte seçenekleri kendiniz ayarlıyorsunuz. Nasıl yapılacağını öğrenmek için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

    Bir diğer seçenek ise eğer bilgisayarda işiniz fazlaysa ve sürekli telefona baktığınız için bölünüyorsa bildirimlerinizi bilgisayarınıza iletebilirsiniz. Windows ve macOS sistemleriyle düzinelerce cevapsız aramayı ve kısa mesajı kaçırma endişesi duymadan telefonunuzu elinizin altında tutabilir ve daha büyük ekranınızdaki diğer işlerinize odaklanabilirsiniz.

    Kullanıcılar en sinir bozucu uygulamayı seçti! Stres yüklüyor

    Android’in bildirimlerini Windows bilgisayarınıza gönderebilirsiniz

    Windows işletim sistemi Android cihazlarla oldukça uyumlu çalışmasıyla biliniyor. Eğer bir Android telefon kullanıyorsanız ve Windows işletim sistemine sahip bir bilgisayarınız varsa bildirimlerinizi senkronize edebilirsiniz. Öncelikle Başlat menüsünü açın> Ayarlar’a tıklayın> Bluetooth ve cihazları seçin> Telefonunuz’u seçin> Telefonunuzu PC’ye bağlayın ve Telefonunuzu Aç’a tıklayın> Yeni cihazı bağla dediğinizde ise tamamlayıcı bir uygulama indirmek adına yönlendirileceksiniz.

    telefonda daha az zaman geçirmek

    Telefonunuza indirmeniz gereken bu uygulama, QR kod ile telefonunuzu PC’niz ile eşlemeyi sağlıyor. Bütün işlemleri yaptıktan sonra ise bütün bildirimlerinize bilgisayarınız üzerinden ulaşabilirsiniz. Eğer bu işlemi yaptınız ancak beğenmediniz ve kaldırmak istiyorsunuz, benzer işlemleri ‘bağlantıyı kesmek’ için kullanabilirsiniz.

    iPhone bildirimlerini macOS cihazlara göndermek

    Şaşırtmayacağı üzere iOS ve macOS birbiriyle mükemmel çalışır. Bir dosya veya fotoğraf göndermek istediğinizde saniyeler içinde paylaşımı gerçekleştirmek mümkün oluyor. Haliyle bu hız sebebiyle iPhone sahipleri Apple ürünlerini tercih ediyor.

    Öte yandan zaten hali hazırda macOS bulunan bir bilgisayara sahipseniz ve iPhone’unuz varsa aramalarınız, iMessage mesajları, SMS’ler ve FaceTime aramaları gibi telefonunuzda kullandığınız uygulamalar birbiriyle kolayca entegre oluyor. Süreklilik adı verilen bu özellik sayesinde Mac, iPad, iPhone veya Apple Watch birbiriyle entegre hale gelebiliyor.

    telefonda daha az zaman geçirmek

    Bu noktada Windows gibi bir bildirim sisteminin olmadığını belirtelim. Apple’ın kendi uygulamalarının (arama, mesajlar vs) bildirimlerini alabiliyorsunuz. Aramaların Mac’inizde görünmesini sağlamak için her iki cihazda da aynı iCloud ve FaceTime hesaplarında oturum açtığınızdan ve her iki cihazda da WiFi’ye bağlı olduğunuzdan emin olun.

    telefonda daha az zaman geçirmek

    iPhone’unuzda Ayarlar bölümüne tıklayın> Telefon> Diğerlerinde Aramalar’a tıklayın ve oradaki diğer aygıtlarda arama, Mac’te aramayı seçin. Ardından, bilgisayarınıza dönün. macOS’te FaceTime’ı açın ve FaceTime menüsünden Tercihler’i seçin. Sonrasında Ayarlar’a tıklayın> iPhone’dan Aramalar seçeneğini seçin. Telefonunuz yakınınızdayken, aynı kablosuz ağa bağlıyken, gelen aramaları görebilir ve hatta bilgisayarınızdan cevaplayabilirsiniz.

    Mac’inizde SMS, MMS ve Mesaj uyarıları almak için hem telefonunuzda hem de Mac’inizde aynı Apple Kimliği ile iCloud’da oturum açtığınızdan emin olun. Ardından, iPhone’unuzda Ayarlar’ı açın, Mesajlar’ı seçin ve Gönder ve Al’a basın.

    Yeni şifreleri hatırlamakta neden zorlanırız?

    Telefonunuzu öldüren kritik hatalar! Bunları sakın yapmayın

    Pandemi sürecinde dijital pazarlama sektörü yüzde 35 büyüdü

    Pandemi öncesinde her yıl çift haneli yüzdeler ile büyüyen dijital pazarlama sektörü, pandemi sürecinde yüzde 35’lere varan büyüme gerçekleştirdi.

    Türkiye’de 2000 yılından sonra gelişmeye başlayan dijital pazarlama sektörü,  pandemi ile birlikte büyük bir ivme kazandı. Evde kalma sürelerinin artması ile bilgisayar, telefon, tablet ve giyilebilir teknoloji ürünlerinin kullanımın yaygınlaşması dijital pazarlama harcamalarında da artış yaşanmasına neden oldu.

    Bazı şirketlerin tamamen online çalışma modeline geçmesiyle kullanıcılarına dijital dünyadan ulaşmak isteyenler dijital pazarlama önemli bir hal aldı. Google ve sosyal medya reklamları ile kullanıcılarına ulaşmak isteyen şirketler, dijital pazarlama yatırımlarını artırdı. Her yıl çift haneli yüzdelerle (%12-19) büyüyen dijital pazarlama sektörü pandemi sürecinde büyüme oranını yüzde 35’e çıkardı. Öncelikle e-ticaret ve e-ihracat yapan şirketlerin yanı sıra züccaciyeden sağlık sektörüne eğitimden gayrimenkul sektörüne kadar binlerce şirket pandemide dijital pazarlama ile tanıştı.

    Türkiye’nin sosyal medya platformlarına hızlı adapte olması, aynı zamanda dijital reklam harcamalarının da artmasına neden oldu. Özellikle e-ticaret ve e-ihracat yapan şirketlerin yanı sıra züccaciyeden eğitime gayrimenkulden sağlık sektörüne kadar binlerce şirket dijital pazarlama ile tanıştı. Araştırmalara göre dijital pazarlamanın yatırım yapan şirketlere her yıl bir önceki yıla göre en az yüzde 21 büyüme sağlaması şirketler için cazip bir hal alıyor.

    AMD işlemciler dünyanın en iyi süper bilgisayarlarına hız katıyor

    AMD destekli süper bilgisayarların sayısı, EPYC işlemcilere yönelik talebin artmasıyla geçen yıla kıyasla 3,5 kat artış gösterdi. 

    AMD, Süper Bilgi İşlem Konferansı 2021’de (SC21) veri merkezi işlemcileri ve hızlandırıcıları ile yüksek performanslı bilgi işlem (HPC) endüstrisindeki varlığını anlattı ve şirkete olan talebi bir kez daha gözler önüne serdi. Sektörün önde gelen firmaları, iklim değişikliği çalışmaları, bilim, tıp ve daha pek çok konuda zorlu iş yüklerini için ihtiyaç duyulan ve ileri teknoloji araştırmaları destekleyen AMD EPYC işlemcileri ve AMD Instinct hızlandırıcıları kullanmaya devam ediyor.

    AMD’ye yönelik artan bu talep en son Top500 listesinde de gösterildi. AMD, şu anda 73 süper bilgisayara güç veriyor ve bu rakam Kasım 2020 listesindeki 21 taneydi. Böylece geçtiğimiz yıla oranla 3 kattan daha fazla bir artış görüldü. AMD ek olarak dünyadaki en güçlü on süper bilgisayardan dördüne ve EMEA’daki en güçlü süper bilgisayara da güç sağlıyor. Son olarak sekiz ay önce piyasaya sürülen AMD EPYC 7003 serisi işlemciler, listedeki 75 AMD destekli süper bilgisayardan 17’si tarafından kullanılıyor ve bu şekilde yeni nesil EPYC işlemcilerin her geçen gün biraz daha benimsendiğini ortaya koyuyor.

    AMD Veri Merkezi ve Gömülü Çözümler İş Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Forrest Norrod, “Tüm dünya araştırma projelerini hızlandırmaya ve değerli bilgilerin keşfedilme süresini kısaltmaya çalışırken, süper bilgisayar kullanıcılarının talepleri de katlanarak arttı. AMD EPYC CPU’ları ve Instinct hızlandırıcılarıyla, daha hızlı araştırma, daha iyi sonuçlar ve dünya üzerinde daha fazla etki sağlayan veri merkezi teknolojilerinin sınırlarını zorlamak için ürünlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz.”

    MediaMarktSaturn ikinci deneyim mağazasını Rotterdam’da açtı

    MediaMarkt Türkiye’nin bağlı bulunduğu MediaMarktSaturn, Rotterdam’da açtığı 5 bin metrekarelik teknoloji deneyim merkezi ile teknolojiseverlere en teknolojik ürünleri deneme fırsatı sunuyor. İki katlı “Tech Village Rotterdam” mağazası, MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun İtalya’nın Milano şehrinde açtığı Tech Village formatlı mağazadan sonra ikinci olma niteliği taşıyor

    MediaMarktSaturn Perakende Grubu CCO’su Guido Monferrini “Sıra dışı mağazalarla en yeni teknolojileri keşfetme, deneme ve birbiriyle karşılaştırma imkanına kavuşan müşterilerimize konforlu bir ortamda çok özel bir deneyim ortamı sağlıyoruz.”

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Hollanda’nın Rotterdam kentinde açtığı yeni Lighthouse formatındaki mağaza ile teknolojiseverlere eşsiz bir atmosferde en yeni teknolojileri deneyimleme fırsatı tanıyor. MediaMarkt yaklaşık 5 bin metrekarelik alana sahip, tamamı yeniden tasarlanmış olan iki katlı “Tech Village Rotterdam” mağazası ile tüketici elektroniğinin en iyi ve en popüler ürünlerini sunuyor. Rotterdam’da açılan yeni mağaza, MediaMarkt Türkiye’nin bağlı olduğu MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun İtalya’nın Milano şehrinde açtığı Tech Village formatlı mağazadan sonra ikinci olma niteliği taşıyor.

    Açılışla ilgili konuşan MediaMarktSaturn Perakende Grubu CCO’su Guido Monferrini, şunları söyledi: “Lighthouse formatımız sayesinde mağazalarla en yeni teknolojileri keşfetme, deneme ve birbiriyle karşılaştırma imkanına kavuşan müşterilerimize konforlu bir ortamda çok özel bir deneyim ortamı sağlıyoruz.  Bu sıra dışı Rotterdam mağazası MediaMarktSaturn’ün deneyim anlayışını etkileyici bir şekilde sunarken marka değerlerimizi de güçlendiriyor.

    Müşteri davranışlarının hızla değiştiğini belirten Guido Monferrini, “Müşterilerin mağazalara gitmesinin altındaki dört temel nedeni deneyim, kolaylık, yakınlık ve insan teması olarak belirledik. Biz de bu değişime Lighthouse, Core, Smart ve Xpress olmak üzere dört mağaza formatımızla yanıt verdik. Böylece müşterilerimizin olduğu yerde bulunacağız; onlara gerçek ve çok kanallı deneyimler sunacağız” İfadelerini kullandı.

    Teknolojiseverler, Lighthouse formatındaki mağazada sunulan deneyim dünyasından ilham alma ve teknoloji trendlerine dokunup onları doğrudan kullanabilme imkanına sahip oluyor. Çok çeşitli keşif olanakları sunulan mağazada yerini alan ünlü 31 marka, ürünlerini ve cihazlarını kendi iç mağazalarında sergiliyor. Ayrıca mağazada bir barista köşesi, temaları sürekli değişen üç farklı deneyim alanı ve müşterilerin siparişlerini haftanın 7 günü 24 saat boyunca teslim alabileceği bir teslimat alanı bulunuyor.

    Her hedef kitle için cazip alışveriş deneyimi

    Bu stratejik girişimi hayata geçirmenin bir parçası olarak, mevcut tüm mağazalar zamanla bu dört formattan birine uyumlu hale getirilecek ve yeni açılan mağazalar da formatlardan birine uyacak şekilde tasarlanacak. Teknolojiseverlerin en yeni teknoloji trendlerini keşfetme yolculuğuna çıkabileceği Lighthouse formatına (Tech Village) ek olarak Core, Smart ve Xpress mağaza formatları da bulunuyor. Bu formatlar, ilgili bölgelerindeki gereksinimleri dikkate alarak farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere oluşturuldu.

    Core mağaza formatı eksiksiz ürün ve hizmet portföyü ile müşterilerin mümkün olan en geniş seçenek ihtiyacına ve kapsamlı müşteri hizmetlerine odaklanıyor. Bu konsept MediaMarktSaturn’ün merkezine yer alıyor ve Avrupa’daki yaklaşık 1.000 mağazanın çoğu bu formatta hizmet veriyor.

    Smart mağaza formatı “Teknolojiseverlerin olduğu yerdeyiz” mottosu doğrultusunda özellikle şehir merkezlerinde bir temas noktası görevi görüyor. Özenle seçilmiş ürün yelpazesine sahip her Smart mağazada en iyi müşteri hizmetleri de sunuluyor. Ayrıca teknolojiseverler burada tüm hizmetlerden yararlanabiliyor ve mağazadan teslim alma dahil online ürün yelpazesinin tümüne erişebiliyor.

    Xpress mağaza formatıyla MediaMarktSaturn, özellikle semtlerde kolay ve rahat alışverişi tercih eden teknolojiseverlere hitap ediyor. Bu mağazalarda müşteriler, bir ticari mekanda veya “yanı başındaki” yerel alışveriş merkezinde sunulan ürün ve hizmetlerden yararlanıyor.

    Her ne kadar formatları birbirinden farklı olsa da tüm mağazalar temelde şu hizmetleri sunuyor: Yetkin danışmanlık, çekici ürün portföyü, faydalı hizmetler ve şirketin online tekliflerine anında erişim.

    Spotify’a şarkı sözlerini görme özelliği geldi

    Spotify’ın en çok beklenen özelliklerinden biri hayata geçiyor: Spotify, Türkiye de dahil olmak üzere dünya genelinde tüm Ücretsiz (Free) ve Premium Spotify kullanıcıları için, kolay, interaktif ve paylaşılabilir bir deneyim olan şarkı sözleri özelliğini duyurdu.

    Şu anda 28 pazarda mevcut olan Şarkı Sözleri özelliğinin dünya genelinde pazara sunulmasıyla birlikte Spotify, dünyanın dört bir yanında daha fazla müzikseverin, her zamankinden daha yüksek sesle ve daha güvenle şarkı söylemelerine imkan sağlıyor. Spotify bu özelliği hayata geçirmek amacıyla kullanıcılar için Spotify’daki geniş şarkı arşivinin büyük bir kısmına uygulama-içi erişim sağlamak üzere Musixmatch ile işbirliği yaptı.

    İşte Şarkı Sözleri özelliğini bulmak için izleyeceğiniz adımlar:

    Spotify mobil uygulamasında

    1. Şarkının “Şu Anda Çalan Görünümü”ne dokunun
    2. Dinlerken ekranı aşağıdan yukarı doğru kaydırın
    3. Bu son adımla birlikte şarkı çalarken eş zamanlı olarak akan şarkı sözlerini takip edebilirsiniz
    4. Paylaşmak için şarkı sözleri ekranının altındaki “Paylaş” ikonuna tıklayın, sonrasında paylaşmak istediğiniz şarkı sözlerini ve hangi platformda paylaşmak istediğinizi seçin

    Spotify masaüstü uygulamasında

    1. Şarkı çalarken “Şu Anda Çalan” çubuğundaki mikrofon ikonunu tıklayın
    2. İşte bu kadar! Şarkı çalarken eş zamanlı olarak akan şarkı sözlerini takip edebilirsiniz

    SpotifyTV uygulamasında

    1. Şarkının “Şu Anda Çalan Görünümü”nü açın
    2. Sağ köşedeki “şarkı sözleri butonu”na gidin ve şarkı sözleri deneyimini etkinleştirmek istiyorsanız tıklayın
    3. Özellik etkinleştiğinde, çalan şarkının şarkı sözlerini ekranda görebilirsiniz

    Resident Evil 4 VR’a 2022’de ücretsiz Mercenaries modu geliyor

    0

    Ortaya çıkan sürpriz bir Resident Evil 4 VR videosu, Mercenaries DLC adlı yeni bir modun 2022’de geleceğini gösteriyor.

    Oyun meraklılarını sevindiren mi ürküten mi desek bilemediğimiz gelişme ile birlikte korku türünün halihazırdaki en uç örnekleri arasında yer alan Resident Evil 4 VR (RE4VR olarak da bilinir) için 2022’ye işaret eden yeni bir mod ortaya çıktı.
    The Mercenaries adı verilen mod için yanlışlıkla yayınlanan fragman, kaldırılmadan önce Oculus YouTube kanalında kısa süreliğine görüldü. Yanlışlıkla yüklendiği anlaşılan video, birileri tarafından bilgisayarlara indirildi ve vakit kaybedilmeden YouTube’a yüklendi.

    Böylelikle sızdırılan fragman, ücretsiz güncelleme olarak modun 2022’de henüz net olmayan bir tarihte geleceğini gösteriyor.

    Sözü edilen mod son derece tanıdık, zira RE4VR hariç tüm RE4 sürümlerinde mevcut. Ayrıca RE3: Nemesis, RE5, RE6, RE Village‘da oynanabiliyor.

    Korku türünün mihenk taşı yapımlar arasında gösterilen Resident Evil 4‘ün sanal gerçeklik versiyonu, yapılan birçok bağımsız incelemeye göre son derece başarılı bir ‘eşleşme’ ve VR dünyası açısından önemli aşamalar arasında.

    Öte yandan video başka bir detay daha barındırıyor… Sızdırılan fragmanda görebileceğiniz gibi, Facebook (şimdi Meta), yenilenen adı ve logosuyla “Oculus Quest 2″nin yerine “Meta Quest 2” adıyla sunuluyor. Yeniden markalaşma ile birlikte Oculus Quest 2’nin yakında Meta Quest 2 halini alacağı biliniyordu.

    Söz konusu videoyu haberin devamında izleyebilirsiniz, iyi seyirler dileriz.

    https://www.youtube.com/watch?v=bPdkSJHGRME&feature=emb_title

    Android 12 ve One UI 4 güncellemesi kişiselleştirilmiş mobil deneyim vadediyor

    Samsung’un yeni yazılım güncellemesiyle birlikte kişiselleştirme düzeyi artarken, yeni gizlilik ayarları ve daha fazla yeni özellik geliyor.

    Samsung Electronics, yeni One UI 4 arayüzünün ve Android 12 güncellemesinin Galaxy S21 Serisi’nden başlayarak Galaxy S10, Galaxy S20, Galaxy Note10/Note20 ve Galaxy Z Serilerinin de kullanıma sunulacağını açıkladı. Arayüz, yeni kişiselleştirme seçenekleri, gizlilik özellikleri ve Samsung’un sürekli genişleyen ekosistemine erişim gibi yeni özelliklerle kontrolü ele almanızı sağlayacak iyileştirilmiş bir mobil deneyim sunuyor.

    One UI 4, özgün ihtiyaçlarınızı karşılamak ve bireyselliğinizi yansıtmak üzere kişiselleştirilmiş bir mobil deneyim oluşturmanıza olanak sağlıyor. Birçok renk seçeneğine sahip yeni Renk Paletleri sayesinde ana ekrandan ikonlara, menüden tuşlara ve arka plana kadar her şeyin görüntüsünü ve verdiği hissi farklı kılabileceksiniz. Daha ileri bir kişiselleştirme deneyimi sunmak için yeniden tasarlanan widget’lar sayesinde akıllı telefon deneyiminize kendi imzanızı atmak artık her zamankinden daha kolay. Zenginleşen emoji, GIF ve sticker yelpazesine doğrudan klavyeniz üzerinden erişerek kendinizi artık daha da kolay bir şekilde ifade edebileceksiniz.

    Samsung’un en son gizlilik ve güvenlik özelliklerini sunan One UI 4 arayüzü ile size özel kalmasını veya paylaşmak istediğiniz her şeyi kendiniz belirleyebileceksiniz. Uygulamalar kamera veya mikrofonunuza erişmeye çalıştığında anlık bildirimler ile bilgilendirme yaparken, tüm güvenlik ayarlarını ve denetimlerini tek ve en uygun noktada toplayabilen gizlilik paneli sayesinde gizlilik ayarlarını takip etmek ve denetlemek artık çok kolay oluyor.

    MIUI 13 güncellemesini alacak tüm Xiaomi modelleri sızdırıldı!

    Canalys verilerine göre dünyanın en büyük üçüncü akıllı telefon üreticisi konumunda bulunan Xiaomi, şu sıralar ürünlerine adeta hayat veren MIUI arayüzü ile gündemde. Şirket, halihazırda en güncel sürümü MIUI 12.5 Enhanced Edition’u cihazlarına göndermeye devam ederken, diğer taraftan önümüzdeki haftalarda piyasaya sürülmesi beklenen MIUI 13 üzerinde son dokunuşlarını yapıyor.

    Yeni sürümü hangi cihazların alacağı konusunda uzun süredir çeşitli iddialar ve raporlar mevcut. Hatta geçtiğimiz günlerde Xiaomiui, güncellemeyi alacak ilk 9 amiral gemisi telefonlarını sızdırmıştı. Kısa süre önce de yine aynı kaynak tarafından MIUI 13 alacak tüm Xiaomi modelleri resmen duyuruldu.

    İşte MIUI 13 alacak tüm Xiaomi modelleri

    İlk önce şunu belirtmeliyiz ki, paylaşılan liste henüz doğrulanmadı. Söz konusu kaynağın MIUI 13 alacak telefonlar konusunda Xiaomi’nin geçmiş güncelleme politikalarını baz aldığını ve şirkete oldukça yakın olduğunu belirtelim. Ancak listede ufak değişiklikler olabileceği ihtimalini de göz ardı etmemekte fayda var. İşte yeni sürümü alacak tüm modeller…

    MIUI 13 alacak xiaomi modelleri
    Xiaomiui

    Paylaşılan listede bazı detaylara dikkat etmek gerekiyor. Zira sağ tarafında ikon olan modeller, Android 11 tabanlı MIUI 13 alırken, geri kalanlar ise yeni sürümü Android 12 ile deneyimleyecek. Sağ tarafında derleme numarası bulunan telefonlar da söz konusu güncellemeyi ilk alacak cihazlar konumunda. Öte yandan liste, tamı tamına 118 modeli bünyesinde barındırıyor.

    Xiaomiui’ye göre MIUI 13 alacak ilk modeller özelinde kapalı beta testleri başladı. 27 Kasım’da ise testlerin yeni cihazlarla genişlemesi bekleniyor. Güncellemenin çıkış tarihi konusunda ise 16 Aralık’ta düzenlenmesi beklenen lansman üzerinde duruluyor. Hatta son günlerde ortaya çıkan iddialar, yeni sürümün Xiaomi 12 ile birlikte tanıtılacağı yönünde.

    OPPO A74 : 5000mAh pil ve dahası!

    Oppo A74 , her şeyden önce şıklık ve kullanılabilirlik gibi detaylarla ön plana çıkan bir telefon. 7,95mm kalınlıkta ve 175 gram ağırlıkta. Pek çok rakibine kıyasla daha ince ve hafif bir telefon.

    Huawei’nin mobil pazarda kendi kabuğuna çekilmesi diğer üreticilerin daha aktif bir grafik çizmelerini sağlıyor. Özellikle de Oppo’nun bu alanda önemli bir rol üstlendiğini söyleyebiliriz.

    OPPO, teknolojiyi daha eğlenceli hale getirmek için tasarlanan A Serisi’nin yeni modeli A74’ü Türkiye’de üreterek tüketicilerle buluşturdu. Rahat bir tutuş sağlamak için 3D eğimli arka kapağa sahip şık tasarımıyla dikkatleri üzerine toplayan A74, sahip olduğu 33W hızlı şarj özelliğiyle sizi gün boyunca yarı yolda bırakmazken gözleri koruyan AMOLED ekranı, 128GB ultra geniş bellek kapasitesi ve 6.43 inç genişliğindeki ekranıyla daima güvenilir, daima rahat bir kullanım vaat ediyor.

    Tasarım ve ekran

    Oppo A74 , 6,43 inç değerde Amoled ekrana sahip. Ekran, FHD+ çözünürlük sunuyor ve 409ppi değerde maksimum olarak 800nit parlaklık değeri verebiliyor.  Yani hem iç mekân, hem de dış mekân kullanımlarında tatmin edici detaylar oluşturabiliyor.

    Oppo A74’de ekran ayarlarına giderek göz konforu modunu da aktifleştirebilir ve uzun süreler gözleriniz rahatsız etmeden kullanımlar gerçekleştirebilirsiniz. Ürünün ekranı, bir şeyler okumak, izlemek ve oynamak için ideal performans sunuyor. Tabii dokunuşlara da çok hızlı cevaplar verebildiğini ekleyelim.

    Ekrandaki parmak izi okuyucu sensör de, güvenli kullanım için hızlı ve net çözümler sunabiliyor.

    Oppo A74

    Snapdragon 662 işlemci

    Oppo A74, Snapdragon 662 yongası ile beraberinde geliyor.  Bunun yanında 4GB LPDDR4X SD RAM ve 128GB dahili depolama gibi teknik detaylar mevcut. İsterseniz microSD kart ile mevcut hafıza miktarına ek de yapabilirsiniz.

    Telefon, Android 11 işletim sistemi yüklü ve bu da oldukça kolay bir kullanım sunuyor. Ekranlar arası geçişler, uygulama çalıştırma performansları genel olarak başarılı. Google Play Store’da yer alan pek çok oyunu da sorunsuz bir şekilde deneyimleyebiliyorsunuz.

    Oppo A74

    Yapay zekâ destekli üçlü kamera  

    Oppo A74’ün arka tarafında 48+2+2MP’den oluşan üçlü kamera dizilimi mevcut. 48MP değerdeki ana kamera, fotoğraf ve videolar için tatmin edici sonuçlar sunabiliyor.

    1080p 30FPS değerde videolar çekebilir, hızlı ve ağır video çekim seçeneklerine göz atabilirsiniz. Ayrıca, video çekerken sarsıntıların önüne geçilmesi adına elektronik görüntü sabitleme sisteminin de bulunduğunu belirtelim.

    Oppo A74

    2MP mono ve 2MP makro kamera da bokeh efektli görseller ve 4cm mesafeden çekeceğiniz makro çekimler için yardımınıza koşuyor.

    Ön tarafa baktığımızda, telefonumuzun 16MP selfie kamerası olduğunu görüyoruz. Güzellik modu, bokeh efekti gibi pek çok detay bulunuyor. Güzel selfie fotoğraflar çekebilir ve internet üzerinden görüntülü görüşmeler gerçekleştirebilirsiniz. Özellikle iyi ışıklı ortamlarda güzel performans sunduğunu belirtelim.

    Oppo A74

    5000mAh pil

    Telefon, 5000mAh değerde pille geliyor. 33w hızlı şarj teknolojisine destek veren bu pil, tek şarj ile yoğun kullanımda bir günü rahatlıkla çıkarmanıza yardımcı oluyor. Normal kullanımda ise tek şarj ile 2 günü rahatlıkla çıkarabilirsiniz.

    Ayrıca, telefonumuzda Wi-Fi AC, NFC ve Bluetooth 5.0 gibi kablosuz bağlantı teknolojilerinin de olduğunu belirtelim.

    Oppo ürün ailesi hakkında detaylı bilgi ve satın almak için buraya tıklayın

    Yeni şifreleri hatırlamakta neden zorlanırız?

    Dijital varlığımızı korumak için kullandığımız şifreleri birçoğumuz isteyerek veya istemeyerek değiştirmek zorunda kalıyoruz. Yeni şifreyi kullanmaya alışana kadar hatırlayamadığımız bu şifrelerin bilimsel bir açıklaması bulunuyor. Yeni bir çalışmaya göre belirli türlerdeki bilgiler çalışma belleği/çalışan bellek olarak adlandırılan kısma girmiyor. Peki yeni şifreleri hatırlamakta neden zorlanırız?

    Yeni şifreleri hatırlamakta neden zorlanırız? Beynimizin bir oyunu

    E-posta parolanızı değiştirdiğinizde, muhtemelen geçici olanı, yani otomatik olarak oluşturulmuş, anlamsız sayı ve harf dizisini hatırlamazsınız. Yeni bir kalıcı parola (belki de çocukluk evcil hayvanınızın adının yeni bir versiyonu) düşünmeden önce, yalnızca oturum açarken yazmaya dikkat edin.

    Kişilerin işleyen çalışma belleğine hangi bilgilerin kalıcı olarak girdiği net olmasa da Çin’in Zhejiang Üniversitesindeki araştırmacılar bu konu üzerine odaklandı.

    yeni şifreleri hatırlamakta neden zorlanırız

    Araştırma ekibi birden fazla deney gerçekleştirdi ve insan beyninin hangi tür bilgilerin kalmasını engelleyen bir mekanizmaya sahip olabileceğini keşfetti. Science Advances’te yayımlanan araştırma insanların bir kez dikkat ettikleri ve gelecekte pek de ihtiyaç duymayı beklemedikleri türden bilgilere kıyasla kasıtlı olarak görmezden gelinen bilgileri hatırlama olasılıklarının daha yüksek olduğunu buldu.

    Gerçekleştirilen deneyde insanlara farklı şekiller gösterildi ve eğik bir çizgi aramaları istendi ancak ilginç bir şey oldu ve insanların dikkati dağıldı. Görmezden gelinen şekil ise dikkat edilmesi gerekenden daha iyi hatırlandı.

    Çalışma özellikle bazı ayrıntılar ve bilgiler konusunda çok dikkatli olmamız gerektiğini söylüyor çünkü beynimiz oldukça seçici ve beyniniz bu geçici şifreleri hatırlamıyor olsa da aslında sandığınızdan çok daha fazlasını hatırlıyor.

    Telefonunuzu öldüren kritik hatalar! Bunları sakın yapmayın