Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 474

    Yükselen trend podcast hakkında tüm merak edilenler

    Dünyada podcast altın çağını yaşıyor. Pandemi döneminde hayatımıza giren ClubHouse sayesinde ses uygulamaları gelişip, iyice popülerleşti. Bütün dünyayı etkisine alan bu dalgayla yeni podcast fenomenleri de hayatımıza dahil oldu. Artık arabada, sokakta, dinlenirken ve bulduğumuz her fırsatta podcast dinliyoruz.

    Bu hafta podcaster olmak isteyen okuyucularım için Türkiye’nin tek podcast stüdyosu MarkaPodcast’in ofisine konuk oldum ve MarkaPodcast CEO’su Fatih Taha’ya podcast yayıncısı olmak için yapılması gerekenleri sordum.

    Podcastin geleceği oldukça parlak ve yeniliklerle dolu

    Podcast dinlemek özellikle kitap okuyamadığım dönemlerde yeni bir şeyler öğrenmek için harika bir yöntem. Özellikle Bir konuya odaklanmak, O konu hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak için oldukça yararlı. Benim favorim özellikle TED konuşmaları. Başkalarının tecrübelerinden faydalanmak, hayat hikayelerini dinlemek, zorluklarla nasıl başa çıktıklarını öğrenmek insana gerçekten iyi geliyor. Geceleri uyumadan önce de içimdeki kız çocuğu masal dinlemek istiyor. Bir taraftan masal dinlerken, diğer taraftan tatlı bir uykuya dalıyorum.

    Son zamanlarda podcast dinleyicisi o kadar fazla arttı ki yıl sonunda bu sayının tüm dünyada 383,7 milyona ulaşması bekleniyor. Önümüzdeki yıl ise bu sayının katlanarak artarak, dinleyici sayısının 424,2 milyona çıkacağı tahmin ediliyor. Görüldüğü üzere podcastin geleceği oldukça parlak. Peki biz bu trendin neresinde olabiliriz, podcast yayıncısı olmak için neye ihtiyacımız var? Podcastler markaların pazarlama stratejisine nasıl dahil edilebilir?

    MarkaPodcast CEO'su Fatih Taha
    MarkaPodcast CEO’su Fatih Taha

    MarkaPodcast’i ve sizi tanıyabilir miyiz?

    Kariyerime ilk olarak 18 yaşında radyo açarak başladım. Kendi radyosunu kuran genç bir girişimci olarak, radyo ve ses teknolojileri konusunda deneyim kazandım. Kocaeli Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümü mezunuyum. Kendi radyo istasyonumu kurduktan sonra Türkiye’de pek çok radyonun kuruluşunda bulundum ve yönetici olarak uzun yıllar bu alanda hizmet verdim.

    Radyoculuk alanında edindiğim tecrübe ve bilgi birikiminin ardından MarkaRadyo’yu kurarak, markalara kurumsal müzik yayını hizmeti vermeye başladım. Ana şirketimiz MarkaRadyo olarak, 7 yıldır hali hazırda kurumsal, telifli müzik yayıncılığı hizmeti veriyoruz. Şu anda Türkiye’nin en önde gelen markalarına seslendirmeden telifli müzik satışına, kamuya açık alanlarda lisanslama hizmetinden zincir mağaza yapılarında kapalı devre kurumsal yayın hizmeti yönetimine kadar bütün aşamaları yönetiyoruz. Marka, kurum ve işletmelerin ses alanında her türlü ihtiyacı sağlamaya çalışıyoruz.

    Son zamanlarda dünya genelinde podcast yayıncılığının popülerleşmesi ve markalarımızdan aldığımız talepler doğrultusunda şirketimiz bünyesinde MarkaPodcast’i kurduk. İstanbul’da anahtar çözümü hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış olan ilk podcast prodüksiyon şirketi ve stüdyosuyuz. MarkaPodcast, bugün yurt dışında emsallerini pek çok yerde gördüğümüz A’dan Z’ye podcast ile ilgili her konuda hizmet alabileceğiniz bir işletme. Editöründen, moderatörüne, ses mühendislerine, yayınlanacak platformlara dağıtımına, endüstri standartlarından kayıt olanaklarına kadar ihtiyacınız olan tüm hizmetleri tek çatı altında sunuyoruz.

    Podcast nedir? Podcast yayıncısı olmak için neye ihtiyacımız var?

    Podcast yayıncısı olmak için aslında bugün sadece bir cep telefonuna sahip olmanız yeterli. Ancak bunu şu şekilde değerlendirmek lazım; bugün bir film yapımcısı olmak için de sadece bir cep telefonu yeterli diyebiliyoruz ancak daha yüksek standartlarda daha kaliteli içerikler üretebilmek için yardımcı araçlara ihtiyaç duyuyoruz. Nasıl bir filmi telefonda çekiyorsak,  podcastle de telefonuna basit bir şekilde kaydedebiliriz ve podcastimizi yayınlayabiliriz . Nitekim amatör podcast yayıncılığı ile profesyonel podcast yayıncılığının birbirinden ayrıştığı nokta burası. Profesyonel olarak podcast yayıncılığı yapmak isteyenlerin de teknik olarak daha ileri düzeyde ses teknolojilerinden ve ekipmanlardan faydalanmaları gerekiyor. Nasıl ki bugün kurumlar ve markalar görsel içeriklerini, video içeriklerini tamamen profesyonel stüdyo şartlarında ve profesyonel ekiplerle gerçekleştiriyorlarsa, aynı şekilde podcast için de yüksek kalitede kayıt edilmesi ve dağıtılması gerekiyor. Ancak işe yeni başlayan bireysel podcasterler için sadece bir cep telefonu yeterli olacaktır.

    Podcast kaydı nasıl yapılır? Evde podcast kaydı yapabilir miyiz?

    Podcast kaydını her yerde yapabilirsiniz. Az önce de bahsetmiş olduğumuz gibi bir podcast ile başlamak için bir akıllı cep telefonu olması yeterli.  Elbette evde de podcast kaydı yapılabilir ancak daha önce de belirtmiş olduğum gibi stüdyo ortamında, profesyonel şartlarda yapılan bir kayıt ile evde cep telefonu ile alınabilecek veyahut da evde yapılabilecek bir podcast kaydı arasında bariz farklılıklar oluyor. Aynı şekilde bugün artık video içerikleri de görsel içeriklerde evde çok rahat bir şekilde üretilebiliyor. Podcastinde bundan açıkçası çok bir fark yok çünkü teknoloji gelişti, küçüldü cebimize sığdı.

              “Podcast fenomenleri geliyor”

    Podcast yayıncıları nasıl gelir elde edebilir?

    Podcastten para kazanma yayıncıların en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Podcast yayıncıları tıpkı YouTube dünyasında olduğu gibi podcastin yayınlandığı platformlar üzerinden gelir paylaşımlı biçimde içerik sağlayarak, oradaki reklam gelirlerini ortak olabilir. Bunun haricinde; markalarla sadece Instagram ve YouTube’da değil, podcast yayınlayan diğer mecralar için de içerik üretebilirler. Google Podcast ve Spotify’ın bu şekilde çalışmaları var… Diğer taraftan, Dünya üzerinde özellikle Avrupa ve Amerika’da podcast fenomenleri çok var. Çeşitli markalarda işbirliği yaparak, çok ciddi gelirler elde edebiliyorlar.

    Podcast içeriği nasıl yapılır? Hangi konular dinleyicilerin dikkati çeker?

    Podcast, her türlü her kesimden insana 7’den 70 herkesin sana her kitleye hitap edebilir çünkü her podcastin içeriği kendine münhasır olarak özeldir ve kendi kitlesi için yapılmıştır.  Dolayısıyla konuyu sınırlandırmak doğru olmayacaktır. Dilediğiniz her konuda podcast kaydı yapabilirsiniz…

    Podcast, bugün bireysel ve bağımsız yeni nesil gazetecilerin en çok tercih ettiği platformlardan birisi haline geldi. Dünya genelinde mecra olarak sadece podcast kullanan çok önemli gazeteci isimler var.  Bahsettiğim podcasterlar podcastleriyle dünyada gündem yaratıyorlar ve günden belirleyebiliyorlar. YouTube örneğinde olduğu gibi, podcast dünyası da kendi fenomenlerini yarattı. Sadece bireysel kullanıcılar değil, kurumlar da bu teknolojiyi iç iletişimlerinde ve pazarlama enstrümanı olarak kullanıyorlar. Önümüzdeki aylarda bu alanda daha fazla marka iş birliğini göreceğimizi düşünüyorum.

    İdeal podcast süresi ne kadar olmalı?

    Şehirde yaşayanlar için zaman çok hızlı akıp geçiyor. Hayatın koşuşturmasında bize kalan süreler çok kısa anlar. İşte bu kısa kısa anlarda artık insanoğlu bilgi edinmeye çalışıyor, erişmek istediği içeriye erişiyor ve kısıtlı zamanını daha verimli kullanmaya çalışıyor. Podcast yayıncısı olarak dinleyicilerimizin kısa sürede tüketebileceği faydalı içeriklerle bu süreyi en verimli şekilde değerlendirmelerini sağlayabiliriz. İdeal podcast süresi olarak da 20 dakika ile yarım saat arası uygundur.

     

    OPPO, INNO DAY 2022 için geri sayım başladı

    0

    OPPO’nun INNO DAY etkinliği bu yıl ‘Empowering a Better Future’ sloganıyla 14 Aralık tarihinde online olarak gerçekleştirilecek.

    Dünyanın önde gelen lider akıllı ürün markası OPPO, her yıl gerçekleştirdiği INNO DAY etkinliğinin dördüncüsünü bu yıl 14 Aralık 2022 tarihinde online olarak gerçekleştireceğini duyurdu. INNO DAY 2022 etkinliğinde OPPO’nun akıllı eğlence, akıllı üretkenlik, akıllı sağlık ve akıllı öğrenmeden oluşan Dört Akıllı Girişimi kapsamında geliştirilen yeni teknolojiler tanıtılacak. ‘Empowering a Better Future’ sloganıyla gerçekleşecek etkinlik, OPPO’nun daha akıllı bağlantılı deneyimler yoluyla daha fazla olasılık yaratmaya çalışırken açıklık ve kapsayıcılık konusundaki kararlılığını da sergileyecek.

    14 Aralık’ta Türkiye saatiyle 11:00’de online olarak gerçekleşecek OPPO INNO DAY 2022 hakkında daha fazla bilgi almak için https://www.oppo.com/en/ resmî web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

    Av Başlıyor: “The Witcher 3: Wild Hunt” yeni nesil güncellemesi GeForce NOW’a geliyor

    The Witcher 3: Wild Hunt yeni nesil güncellemesi, önümüzdeki hafta GeForce NOW’da yayınlanacak. Bu GFN Perşembe günden ise üyeler, kütüphaneye eklenen sekiz yeni oyunun yanı sıra Fortnite ve Genshin Impact’in yeni sezonlarına erişebilecek.  

    Ayrıca, en yeni GeForce NOW uygulaması, üyelerin en sevdikleri Ubisoft oyunlarına daha hızlı girmelerine yardımcı olan Ubisoft Connect oyun kitaplığını senkronize etme desteğiyle bu hafta kullanıma sunuluyor.

    Triss the Season

    CD PROJEKT RED, The Witcher 3: Wild Hunt — Complete Edition için yeni nesil güncellemeyi 14 Aralık Çarşamba günü yayınlıyor. Güncelleme Steam, Epic Games veya GOG.com’da oyun saphiplerine ücretsiz olarak sunulurken GeForce NOW üyeleri, hemen hemen tüm cihazlarda iyileştirmelerden yararlanabilicek.

    Yeni nesil güncelleme, büyük ölçüde iyileştirilmiş görseller, yeni bir fotoğraf modu ve Netflix’in The Witcher serisinden ilham alan içerikler getiriyor. Ayrıca, oyuna sinematik ayrıntılar katan ışın izlemeli ortam perdeleme, gölgeler ve yansımaların yanı sıra RTX Global aydınlatmayı da ekliyor.

    Geralt of Rivia’ya  evlat edindiği kızı Kehanetin Çocuğu ve güçlü Kadim Kan’ın taşıyıcısı Ciri’yi  bulma görevinde yardım edin.  GeForce üyeleri oyunun güncellemesini indirip yüklenmesini beklemeye gerek kalmadan,  tüm cihazlarda oynayabilcek.

    GeForce NOW 2.0.47 uygulama güncellemesi, Ubisoft Connect hesaplarını GeForce NOW kitaplığıyla senkronize etme desteğiyle bu hafta kullanıma sunuluyor.

    LG’den MediaMarkt’tan monitör alanlara GeForce NOW, GAME+ Premium üyeliği hediye 

    LG, düzenlediği kampanya ile 18 Aralık 2022 tarihine kadar MediaMarkt’tan belirli monitör modellerinden satın alanlara, GeForce NOW powered by GAME+ üyeliği hediye ediyor.  

    Monitörleri ile oyunseverlerin gönlüne taht kuran LG Electronics (LG), şimdi de düzenlediği kampanya ile adından söz ettiriyor. 18 Aralık 2022 tarihine kadar MediaMarkt satış noktalarında geçerli kampanya dahilinde, LG monitör alan kullanıcılara 6 aya varan GeForce NOW powered by GAME+ Premium üyeliği hediye ediliyor.

    Kampanya süresi içerisinde, LG marka 27GN650-B.APD, 27GL83A-B.APD, 32GN600-B.APD model monitör satın alan tüketicilere kampanya 3 Aylık GeForce NOW powered by GAME+ üyelik, 27GN880-B.APD, 27GP850-B.APD, 27GP83B-B.APD model LG monitör alanlara ise, 6 Aylık GeForce NOW powered by GAME+ üyelik hediye ediliyor. Tüketicinin kampanyaya katılım sürecini tamamlayabilmeleri için 25 Aralık 2022 tarihine kadar http://www.lgkampanya.com adresindeki online katılım sayfasındaki ilgili bölümleri eksiksiz doldurmaları gerekiyor.

    LG’nin sunduğu monitör kampanyası ile LG UltraGear serisinin yüksek performansı ve  Nvidia’nın Türkiye’de Turkcell iş birliğiyle sunduğu bulut tabanlı oyun platformu GeForce NOW powered by GAMEPLUS oyunseverlere eşsiz bir deneyim imkanı oluşturuyor. GeForce NOW powered by GAME+ doğrudan internet üzerinden akış yaparak kullanıcıların mobil cihazlarda ve düşük donanımlı PC’lerde yüksek grafikli oyunlar oynayabilmesine imkan tanıyor. GeForce NOW, Türkiye’deki sunucular üzerinden akış yaptığı için düşük gecikmeyle oyun deneyimi sunuyor.

    Şampiyonların Yol Arkadaşı: LG UltraGear Monitörler

    Güçlü donanımlarıyla ezber bozan LG UltraGear monitörler, oyunculara her detayı fark edebilecekleri, kendilerini oyunun tam içerisinde bulacakları bir oyun deneyimi sunuyor. Parlak renklerin yanı sıra kopma ve titreme olmadan mükemmel ve akıcı bir görüntü sunan LG UltraGear monitörler hem oyun severler hem de profesyonel E-spor oyuncuları için mükemmel bir seçenek olarak gösteriliyor.

    Şahane Kasım döneminde tüketiciler en çok akıllı telefon satın aldı

    Şahane Kasım’ı birbirinden cazip fiyatlarla geçiren MediaMarkt, Şahane Cuma’yı da içine alan 22 – 28 Kasım tarihleri arasındaki alışveriş istatistiklerini açıkladı. MediaMarkt müşterileri en çok iPhone 11 128 GB, beyaz renkli akıllı telefon satın aldı. En çok alışveriş yapılan ilk beş kategori ise akıllı telefon, bilgisayar donanımları, süpürge, televizyon ve beyaz eşya oldu.

     

    Şahane Cuma, tüketicilerin yıl genelinde heyecanla beklediği kampanya dönemlerinin başında geliyor. Her yıl olduğu gibi bu yıl da fırsatlarını ay geneline yayan MediaMarkt, en cazip tekliflerini ise geçtiğimiz hafta düzenlediği Şahane Cuma ile gerçekleştirdi. Kampanyasını gelenekselleşen branda yırtma etkinliğiyle başlatan marka, yüzlerce üründe tüketicilere özel fırsatlar sundu. Tüketiciler de bu fırsatlara kayıtsız kalmadı. 

     

    Her yıl çeşitli rekorlara imza atan MediaMarkt, 22 – 28 Kasım dönemini kapsayan kampanya sürecinde hem mağazalarında hem de dijital kanallarında önemli başarılara imza attı. Tüketicilerin sepet ortalamasında geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 119’luk bir artış yaşanırken mağaza ziyaretleri ise yüzde 47 yükseldi. 

     

    Dijital kanallardan yapılan alışverişlerin kırılımı incelendiğinde alışverişlerin yüzde 27’sinin mobil uygulamadan, yüzde 60’ınınsa bilgisayardan yapıldığı görülüyor. Tüm bunlarla birlikte MediaMarkt, satış tutarında yüzde 187’lik bir artış elde etti.

     

    En çok Apple iPhone 11 satıldı

    Yapılan alışverişler ürün olarak incelendiğinde tüketicilerin en çok Apple iPhone 11 128 GB aldığı görülüyor. Tüketiciler bu modelin en çok beyaz rengini tercih ederken en çok satılan ikinci ürün ise aynı cihazın siyah versiyonu olarak ön plana çıkıyor. Listesin 3’üncü sırasında Xiaomi Mi Robot Vacuum – Mop 2 Pro Robot Süpürge yer alırken bunu iPhone 11 64 GB ve iPhone 13 128 GB izledi.

     

    Satın alınan ürünler kategori bazlı ele alındığındaysa ilk sırada akıllı telefonlar yer alıyor. Bunu bilgisayar donanımları, süpürge, televizyon ve beyaz eşya kategorisi takip ediyor.

     

    MediaMarkt, kampanya döneminde tüketicilerin en çok alışveriş yaptığı saatleri de açıkladı. Tüketicilerin yüzde 60’ı saat 15.00 ile 20.00 arasında alışveriş yaptı. Yaş dağılımlarına bakıldığında ise en çok alışveriş yapan grup yüzde 49’la 12 – 35 yaş aralığı oldu. İkinci sırada ise yüzde 36 ile 36 – 49 yaş arasındaki teknolojiseverler bulunuyor.

     

    Zen 4 Mimarili EPYC Genoa İşlemciler

    AMD yeni çekirdek mimarisiyle beraber farklı dallarda uzmanlaşan işlemci modellerini tanıtmaya devam ediyor. Bu duyuruların sonuncusu olan yeni EPYC Genoa işlemciler son derece önemli. Zen 4 mimarisini kullanan bu işlemciler 96 adede kadar çekirdek ve 192 adede kadar iş parçacığı sunuyor.

    İşlemcilerin ana kullanım alanı işe profesyonel iş dünyası olacak. Daha doğrusu kıymetli verileri tutmakla mükellef veri merkezleri odağında olacak. İşte bu veri merkezlerine hayat verecek olan Genoa işlemciler Zen 4 çekirdeklerini, bulut iş yüklerinde kullanılacak olan EPYC Bergamo ailesi Zen 4c çekirdeklerini kullanacak. 2023 yılının ilk yarısında piyasaya çıkacak olan EPYC Genoa-X serisi ise Zen 4 mimarisine özel olarak optimize edilen 3D V-Cache teknolojisini kullanacak. EPYC 9004 CPU’lar, Ryzen 7000 ve Radeon 7000 ürünlerinde gördüğümüz 5nm chiplet mimarisine dayanmakta. Genoa serisi önceki nesle göre %14’lük IPC artışıyla birlikte geliyor.

    96 adet çekirdek, 192 iş parçacığı ve 384 MB L3 önbelleğe sahip olan üst grup, içerisinde tam 12 adet CCD barındırıyor. Yüksek çekirdek sunan işlemcilerin tümü 360W-400W TDP’lerle sınırlandırılmış. 16 çekirdekten 64 çekirdeğe kadar değişen 16 ayrı işlemci ise 8 ayrı CCD içeriyor. Bu yongalar 280/320/360W aralığında TDP değerleri ve 256 MB L3 önbellek sunuyor.

    Son olarak, 16-32 çekirdek sunan, 4 ayrı CCD taşıyan 4 yeni işlemci var. Bu çipler 64 ve 128 MB arasında L3 önbellek ve 200-210W aralığında TDP’ye sahip olacak.

    AMD’nin EPYC Genoa CPU’ları 128 PCIe Gen 5.0 hattına sahip olacak ve bunların 112’si aktif olarak kullanılacak. Kalan 16 tanesi ise 2P (çift soketli) konfigürasyonlara özel. SP5 platformu mevcut DDR4-3200 Mbps DIMM’lere göre önemli bir yükseltme olan DDR5-5200 bellek desteğine sahip olacak. Daha da önemlisi, 12 adet DDR5 kanal desteği ve kanal başına 2 DIMM desteği sunuluyor. Böylelikle 1 TB 3DS RDIMM modülleri kullanılarak 12 TB’a varan bellek taşıyan sistemler kurulmasına izin verecek.

    Mimari Toplam CCD Çekirdek
    /İzlek
    L3 Önbellek Saat
    Hızı
    TDP Liste Fiyatı
    EPYC 9664 5nm Zen 4 12 96/192 384 MB 2.25-3.80 GHz 400W (320-400W) ?
    EPYC 9654 5nm Zen 4 12 96/192 384 MB 2.40 / 3.70 GHz 360W (320-400W) 11,805$
    EPYC 9654P 5nm Zen 4 12 96/192 384 MB 2.40 / 3.70 GHz 360W (320-400W) 10,625$
    EPYC 9634 5nm Zen 4 12 84/168 384 MB 2.25 / 3.70 GHz 290W (320-400W) 10,304$
    EPYC 9554 5nm Zen 4 8 64/128 256 MB 3.10 / 3.75 GHz 360W (320-400W) 9,087$
    EPYC 9554P 5nm Zen 4 8 64/128 256 MB 3.10 / 3.75 GHz 360W (320-400W) 7,104$
    EPYC 9534 5nm Zen 4 8 64/128 256 MB 2.30 – 3.70 GHz 290W (240-290W) 8,803$
    EPYC 9454 5nm Zen 4 8 48/96 256 MB 2.75 / 3.80 GHz 290W (240-300W) 5,225$
    EPYC 9454P 5nm Zen 4 8 48/96 256 MB 2.75 / 3.80 GHz 290W (240-300W) 4,598$
    EPYC 9354 5nm Zen 4 8 32/64 256 MB 3.25 / 3.80 GHz 280W (240-300W) 3,420$
    EPYC 9354P 5nm Zen 4 8 32/64 256 MB 3.25 / 3.80 GHz 280W (240-300W) 2,730$
    EPYC 9334 5nm Zen 4 4 32/64 128 MB 2.70 / 3.90 GHz 210W (200-240W) 2,990$
    EPYC 9254 5nm Zen 4 4 24/48 128 MB 2.90 / 4.15 GHz 200W (200-240W) 2,299$
    EPYC 9224 5nm Zen 4 4 24/48 64 MB 2.50 / 3.70 GHz 200W (200-240W) 1,825$
    EPYC 9124 5nm Zen 4 4 16/32 64 MB 3.00 / 3.70 GHz 200W (200-240W) 1,083$
    EPYC 9474F 5nm Zen 4 8 48/96 256 MB 3.60 / 4.10 GHz 360W (320-400W) 6,780$
    EPYC 9374F 5nm Zen 4 8 32/64 256 MB 3.85 / 4.30 GHz 320W (320-400W) 4,850$
    EPYC 9274F 5nm Zen 4 8 24/48 256 MB 4.05 / 4.30 GHz 320W (320-400W) 3,060$
    EPYC 9174F 5nm Zen 4 8 16/32 256 MB 4.10 / 4.40 GHz 320W (320-400W) 3,850$

    Yazmadığın koda güvenme! [Siber güvenlik]

    Siber güvenlik araştırmacıları GitHub Actions platformunda, saldırganların yazılım projelerine kötü amaçlı kod ekleyerek bir tedarik zinciri saldırısı başlatmalarını sağlayabilecek riskler belirlediler.

     

    Kodların GitHub Actions platformu tarafından depolanma şekli, saldırganların bu parçaları indirirken yeterli filtreleme gerçekleştirmeyen (CI/CD – sürekli tümleştirme ve sürekli teslim) iş akışlarıyla yazılım projelerine kötü amaçlı kod eklemesine olanak tanıyabiliyor. Araştırmacılar, savunmasız binlerce depo tarafından kullanılan, birkaç popüler kod parçacığı indirme komut dosyası tespit ettiler. Artefact zehirlenmesi olarak tanımlanan büyük bir risk ile ilgili uyarılarda bulundular. Artefact zehirlenmesinde saldırganlar meşru bir yapıyı kötü amaçlı bir kodla değiştirerek tedarik zinciri saldırısı başlatabiliyorlar. 

     

    ESET Türkiye Teknik Müdürü Gürcan Şen channelasia.tech’de de yer alan konu ile ilgili şu açıklamada bulundu: “Tedarik zinciri saldırıları genellikle o kadar hızlıdır ki, kurban herhangi bir şeyin gerçekleştiğinin farkında bile olamadan saldırganlar içeri girip çıkabilirler. Saldırganların meşru kodu kendi kötü amaçlı kodlarıyla değiştirdiği artefact zehirlenmesinde, kodun başka biri tarafından gözden geçirilmiş olabileceğine inanıldığı için sorun büyüyor. Kod kontrol edilmediğinden dolayı bir tedarik zinciri boyunca farkedilmiyor.  GitHub tüm dünyada kullanılıyor ve varsayılan bir koruma seviyesi bulunuyor. Ancak bu, kodun her zaman kötü niyetli içerikten temiz olacağı anlamına veya bu sorunun ilk defa oluştuğu anlamına gelmiyor. Bu nedenle, güvende kalmak için iş akışlarını daha sıkı filtreleme ile güncellenmesi gerekiyor. Hash değerleri, tutarsızlıkları hızlı bir şekilde tespit edebilme konusunda kullanıcıya fayda sağlayabilir. Dikkatli ve platformda uyanık olmak genellikle en iyi korunma yöntemidir. Ayrıca, geliştiriciler hiçbir koda, özellikle de yazmadıkları koda asla güvenmemeliler.”

     

    Vestel, Connectivity Standards Alliance Katılımcı Üyesi oldu

    Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketi Vestel, nesnelerin interneti konusunda etki alanını ürün, dijital hizmet, iş birlikleri ve organizasyon katılımları ile genişletmeye devam ediyor…

    Geçtiğimiz aylarda küresel ölçekte önde gelen teknoloji üreticilerinin içerisinde bulunduğu ve IoT (nesnelerin interneti) standartlarını belirlemek için kurulan Home Connectivity Alliance’ın (HCA) Yönetim Kurulu Üyesi olan Vestel, şimdi yine IoT standartlarını belirlemek adına dünyanın en büyük IoT organizasyonlarından biri olan Connectivity Standards Alliance’ın (CSA) Katılımcı Üyesi oldu.

    CSA üyeliği sayesinde birlikte çalışabilirlik stratejisi doğrultusunda diğer teknoloji firmalarıyla yakın iş birlikleri kurma fırsatına kavuştuklarını söyleyen Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Dünyanın önde gelen teknoloji şirketleri ile birlikte IoT standartlarını belirlemek adına birlikte çalışıp, bilgi paylaşımı yapabileceğiz. Teknoloji alanında oldukça önemli gelişmeler bunlar. Kendi yenilikçi teknolojilerimizin yanı sıra spesifikasyonların oluşturulmasına da yardım edecek, ilgili geliştirmeleri henüz pazara çıkmadan önce ürün ve uygulamalarımıza entegre edebileceğiz” diye konuştu.

    Akıllı cihazların kendi aralarında iletişim kuracağı ortak iş modelleri üzerinde çalışmalar yapan ve 2002 yılında kurulan CSA’nın (Connectivity Standards Alliance) üyeleri arasında Apple, Google, Ikea, Infineon, Signify gibi dünyanın önde gelen şirketleri bulunuyor.

     Korsan, kötücül yazılımlara dikkat!

    Akıllı cep telefonu ve bilgisayar mutlaka otomatik kilitlenmeli, cihazın başından ayrılırken mutlaka kilitli konuma getirilmeli. Ağ şifresi sadece güvenilen kişilerle paylaşılmalı, cihaz tamire gönderilecekse disk çıkarılmalı…

    Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği İngilizce Bölümü, Siber Güvenlik Yüksek Lisans Programı Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Şenol, siber saldırı yöntemleri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu ve önemli tavsiyeler paylaştı.

     

    Siber Güvenlik tanımının kurumlar, şirketler, devletler ve bireyler açısından farklılaştığını belirten Dr. Ahmet Şenol, “Siber güvenliği bireyler açısından teknolojik cihazlar ve hesaplarımızın güvenli bir şekilde kullanılması, gelebilecek saldırı veya kötücül durum risklerini en aza indirmek için dikkat ettiklerimiz, yaptıklarımız, yapmadıklarımız olarak tanımlayabiliriz. Siber saldırıya önlem almış olma hali de diyebiliriz. Siber saldırıyı da bir kişi veya organizasyon tarafından bilinçli ve kötü niyetli olarak diğer bir kişinin veya kurumun sistemini ya da hesabını ele geçirmeye, engellemeye, yanlış çalışmasına yol açmaya yönelik yapılan çalışmalar olarak tanımlayabiliriz.” ifadelerini kullandı.

     

    Dr. Şenol, kişiye genel olarak e-posta olarak gönderilen ve içinde kişiyi sahte bir web sitesine yönlendiren oltalama yönteminden de şöyle bahsetti:

     “Oltalama yönteminde iletilen e-posta mesajında görseller de kullanılarak kişinin bir ödül kazandığı veya hesap bilgilerinde düzeltme yapması gerektiği ve bunun için de e-posta içindeki linke tıklayarak bu işlemi yapabileceği belirtilir. En yaygın siber saldırı türlerindendir. Kişi kendisine iletilen e-postada belirtilen bağlantıya tıkladığında aslında hizmet aldığı kuruma ait web sitesinin görüntüsüne sahip başka bir sahte siteye yönlendiriliyor. Bağlantı linkine tıklayan kurban, müşteri numarası ve şifresini girdiğinde bu bilgiler gerçekten ait olduğu kullanıcı kodu ve şifre doğrulama sistemine gitmeyecek, siber korsanın kendi veri tabanına kaydolacaktır. Burada korsanlar istediği bilgiyi almış olduğu için yapmış oldukları korsan sahte yazılımın login ekranında kum saati nispeten uzun bir süre dönmeye devam ettikten sonra ‘Üzgünüz. Bankamız geçici bir süre hizmet verememektedir’ gibi bir mesajla işlemi sonlandıracaklardır. Oltalama saldırısına karşı bu tür e-postaları açmamalı, linkin bizi yönlendirdiği web adresine dikkat etmeliyiz.”

     

    Dell Technologies 2022 yılının 3. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

    Dell Technologies 2022 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre ciro yüzde 6 düşüşle 24,7 milyar dolar olarak gerçekleşti.

    Faaliyet geliri yüzde 68 rekor artışla 1,8 milyar dolar gerçekleşerek cironun yüzde 7,1’ini oluştururken, GAAP harici faaliyet geliri yüzde 22 artışla 2,4 milyar dolar kaydedilerek cironun yüzde 9,6’sını oluşturdu. Devam eden faaliyetlerden elde edilen net gelir 241 milyon dolar, GAAP harici net gelir ise 1,7 milyar dolar olarak kaydedildi.

    Seyreltilmiş hisse başına kazanç 0,33 dolar, GAAP harici seyreltilmiş hisse başına kazanç ise 2,30 dolar oldu. Dell Technologies bu çeyreği 39 milyar dolarlık kalan performans yükümlülükleri ve 27,1 milyar dolarlık ertelenmiş gelirle kapattı. Üçüncü çeyrek için sürekli gelir, bir önceki yıla kıyasla yüzde 11 artışla yaklaşık 5,4 milyar dolar olarak gerçekleşti. Nakit ve yatırımlar 6,5 milyar dolar olarak kaydedildi ve üçüncü çeyrekte hisse geri alımları ve temettüler yoluyla hissedarlara 847 milyon dolar geri verildi.

    Altyapı Çözümleri Grubu (Infrastructure Solutions Group – ISG) üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artışla 9,6 milyar dolarlık rekor gelir elde ederek üst üste yedinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre büyüme kaydetti. Sunucular ve ağ cirosu yüzde 14 artışla 5,2 milyar dolar, depolama cirosu ise yüzde 11 artışla 4,4 milyar dolar oldu. Faaliyet geliri yüzde 54 artışla 1,4 milyar dolar olarak rekor kırdı ve Altyapı Çözümleri Grubu cirosunun yaklaşık yüzde 14,3’ünü oluşturdu.